Kysuce se přiblížily dostavbě D3, přibude 5,3 kilometru dálnice včetně druhé roury tunelu u Čadce
Po dokončení pomůže kysucká dálnice D3 i tranzitu z Třince do Žiliny.
Národná diaľničná spoločnosť (NDS) hledá projektanta a zhotovitele dostavby jedné ze tří zbývajících částí kysucké dálnice D3, konkrétně 5,3 kilometru dlouhého úseku Oščadnica – Čadca, Bukov, II. profil. Jak informovala NDS v tiskové zprávě, kysucká dálnice je pro ni naprostou prioritou.
„Dostavba D3 neznamená jen splnění mezinárodních závazků v rámci Transevropské dopravní sítě. Jde především o dlouho očekávanou pomoc regionu, který trpí chronickými dopravními problémy,“ uvedla NDS.
Součástí investice s předpokládanou hodnotou 306 milionů eur bez DPH, což je v přepočtu asi 7,5 miliardy korun, bude také vybudování druhé roury tunelu Horelica u Čadce, odpočívadla a nového střediska správy a údržby dálnic.
Čtyřkilometrový úsek mezi Čadcou a Oščadnicí, jehož součástí je i zmíněný tunel Horelica, je již dnes součástí D3, avšak jen v polovičním profilu. Dostavěn tak bude druhý, pravý profil.
„V nejbližší době budou vyhlášeny i zbývající dvě veřejné zakázky. Konkrétně na úseky Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto a Kysucké Nové Mesto – Oščadnica. Zrychlování přípravných procesů u dostavby D3 je výsledkem zefektivnění fungování NDS. Vznikl samostatný úsek přípravy, který plnohodnotně zastřešuje procesy před samotnou výstavbou,“ dodala NDS.
Kysucká dálnice D3 pomůže po dokončení i tranzitu z Třince do Žiliny. Tomu již před necelými čtyřmi lety pomohlo dokončení šest kilometrů dlouhého úseku D3 okolo Čadce. Z větší části jde právě o obchvat města, ve kterém ve špičce docházelo k situacím, kdy auta zůstávala v kolonách i půl hodiny.
Slováci otevřeli v Kysucích novou část dálnice k českým hranicím