Kyjev převzal tři nové tramvaje, nakupuje je z úvěru EIB
Nová tramvaj K1T306 pro Kyjev. Foto: kyivcity.gov.ua
Jde o první dodávku nových tramvají pro ukrajinskou metropoli v letošním roce.
Jde o první dodávku nových tramvají pro ukrajinskou metropoli v letošním roce.
Není to tak trochu nezodpovědné nakupovat nové tramvaje, když ta válka stále probíhá? Já jen že ono je to docela drahý takto plýtvat penězmi, kdyby to bylo něco provizorního (T3, T6A5, KT8D5) co by se po válce odstavilo…
Tak ona ta objednávka je z loňského roku a to žádná válka ani zdaleka nebyla na obzoru.
Kyjev je více méně v klidu…a jejich vozový park to potřebuje.vyrobce daných tram Tatra Yug Dní pro je na tom hut..nové tram koupil i Lvov
Provizorních T3 z Prahy a své vlastní přestavby tam už mají dost, chce to něco moderního. Ale z mých posledních návštěv Kyjeva v lednu a minulém létě mám pocit, že nejdřív by se měli pustit do rekonstrukce tratí. Na hlavní město je tam jeden z nejhorších tankodromů, co jsem na Ukrajině viděl.
Závisí od toho ve které části si byl..rekonstruuje se tam v průměru 15-30 km rocne
Jakou má souvislost společnost Tatra-Jug s českomoravskými Tatrami?
Kdysi byly společný podnik( join venture forma) kdy v CZ ho vlastnila mateřská firma ..v CZ to bohužel zaniklo na UA ale pokračují úspěšně dal už pod ukrajinskou německém vlastnictví… včetně zahr.zakazekk
Těch zahraničních zakázek ale asi zatím moc není, tedy vím jen o Alexandrii…
Řeší Jižní Ameriku
Je úžasné, jak se přes všechen ten průser, který jim Rusové způsobili, snaží Ukrajinci žít. Nové tramvaje v Kyjevě? Už jen pro ten pocit, jak to musí Rusáky neskutečně štvát, je to dobře. Ta snaha, aby ta města fungovala normálně i přes ruské útoky, je neuvěřitelná a už jenom za tohle zaslouží Ukrajinci neskutečný obdiv. Sláva Ukrajině.
Běžný rus se to nedozví, Rusko to do správ nedá, protože cenzura. Ještě by se běžný rus dozvěděl, v jaké bídě žije…
Běžný Rus se to hlavně ani dozvědět nechce, to je na tom to nejhorší. Nicméně tohle je hlavně vzkaz dovnitř, Ukrajincům, že i přes ty ruské útoky se snaží ta města fungovat a žít. To je obrovská vzpruha. Však si jen vzpomeňte na staré zápisky z bojů ve 2. světové válce, kde Němci obléhali Leningrad a jak pro ně bylo demotivující, že ve městě jezdily tramvaje. Naopak pro obránce Leningradu to byla obrovská vzpruha. To stejné Osijek, byl vystaven granátovým útokům ze strany srbských vojsk, ale i přesto v něm tramvaje nikdy nepřestaly jezdit.
Ale Ruský nácek Vladimír Pulter určitě může
Nechci, aby to vyznělo nepatřičně, ale nebylo by jistější počkat s nasazením nových tramvají na ukončení války?Chápu, že nedostatek vozů je potřeba nahradit.
I kdyby ji zrovna rozbombardovali a Orkové celou pokáleli a ukradli součástky, tak se to vyplatilo. Ten pocit, že se život vrací a vše bude dobře je totiž docela k nezaplacení. ..
Z tohoto pohledu samozřejmě ano. Tramvaj se dá znovu vyrobit/koupit, je to jen věc.
A kdy to podle vás zhruba bude? Jedna válčící strana předstírá, že žádná válka není, zatímco druhá válčící strana prohlašuje, že válka skončí, až dobude zpět veškeré své území, včetně Krymu atd. takže suma sumárum, tahle válka tu klidně může být ještě roky…
Oblast Kyjeva je v klidu,kolem Darnickeho depa nejsou žádné strategické body..
Hůř je na tom místní společnost Tatra Youg v Dnipre kde nikdy nevíš…i přes to je úžasné a neskutečné že dělají vše aby se život vracel že vším do normálu
Tak jestli se to vyrabi na Ukrajine, tak je asi jedno, jestli to okupant znici ve vyrobni hale a nebo v depu. Navic preci ten ruskej okupant tvrdil, ze se jedna o specialni operaci, zadne niceni civilnich cilu.
Přesně tak. Spíš je větší šance že to rozbijí v depu najednou než pár kusů na trati. Ale v Charkově šlo o dělostřeleckou palbu, kdy byli Rusové nedaleko za městem. V okolí Kyjeva už nikdo není a jediná možnost útoku je raketami s dlouým doletem. Ty se používají na strategické cíle, nikoliv na tramvaje.
Výborná rada. S tímhle přístupem by Ukrajinci čekali už 8 let, protže ta válka tam tak dlouho trvá. Od té doby přišli nové tramvaje do Lvova (jak domácí tak použité dovezené z Německa), proběhla oprava mnoha tratí, stejně tak ve Vinnycji. Tramvaje z ČR přišli i do Charkova, Mariupolu, Oděsy, Kamjanske. Tam celých 8 let během války dobře sloužili milionům lidí.