Kvůli terminálu MHD v Pardubicích město nejspíš nechá pokácet alej

Terminál MHD Hlavní nádraží v Pardubicích. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czTerminál MHD Hlavní nádraží v Pardubicích. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Spolek Chráníme stromy navrhuje, aby se v ulici K Vápence nebudovala konečná stanice autobusů.

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Petrus

Kdyby se chtělo, tak tam ta alej zůstane ve středovém pásu – kdyby se z toho udělala komunikace směrovým oddělejím středním dělícím pásem se stromy, směrem k terminálu by se jezdilo po dnes využívané odstavní ploše za plotem a zpět po současných kostkách, můžou tam stromy zůstat a ještě to bude vypadat dobře a bude to funkční. Takhle zase vyasfaltují hektary plochy a v létě to bude nehostinná výheň.

Šejdr

Ve středovém pásu by to mohlo zůstat v případě, že tohle byla jen příjezdová komunikace. Jenže tato stavba sice má honosný název Terminál Jih, ale reálně to bude obyčejná asfaltová ulice s dlouhými zálivy a zastávkami po obou stranách.
V podstatě totéž brzy vznikne na opačném konci města. Terminál Hradecká budou taky jen prodloužené zálivy, a to současné zastávky Polabiny Hradecká s novými (konečně) velkými přístřešky. A když se stane zázrak, tak k tomu připojí i přechod přes Hradeckou, protože vzhledem k frekvenci přecházejících chodců je to tam kolikrát dost o ústa.

Alibaba

Přechod na Hradecké není potřeba, je tam podchod.

Karel Mio

Terminaly se v Pardubicich sermuje hlavne kvuli eurodotacim.

Alibaba

Aby to bylo ve středovém pásu, tak by jste musel zrušit/předělat to nákladiště za plotem, což asi (by) neprošlo.

Karel Mio

Stromy ve městě/intravilánu jsou neskutečně cenná komodita s bezpočtem výhod. Největší problém samozřejmě je, že než ten strom vyroste, tak to zkrátka trvá. Nové realizace třeba i mívají vysázené stromy, ale spíš ve formě těch pahýlků obestavěných dřevěnou konstrukcí. Než takovýhle strom doroste do velikosti, kdy může poskytovat své kvality, tak je to zálěžitost generace. A bohužel kultura veřejného prostoru (a samozřejmě ekonomika) nedorostly ještě do situace, kdyby byla větší část rozpočtu projektu věnována na umístění již dospělých stromů.

Apropos, kdo jezdí po I/11 okolo Žamberka, podívejte se jak vykácení helvíkovické aleje totálně zničilo charakter obce i krajiny.

Šejdr

Pro přesnější představu o čem je řeč, tohle je ta alej: https://mapy.cz/s/gukunutone

původní Jakub P

Přestárlé a neperspektivní stromy už na první pohled… Ale nebudu se tvářit, že poznám z fotky víc, než odborník na místě, samozřejmě můžou být nemocné a neperspektivní, i když většina jich vypadá velmi mladě, spíš sotva dorostle. Nicméně i když to, že ty stromy stejně potřebujou nahradit vezmu jako fakt, furt platí, že bez nich bude ta ulice v létě dost rozpálená a čekat tam na autobus nebude nic moc. A tomu, že se to nedá navrhnout tak, aby tam byly i stromy (ne nutně ty stávající a ne nutně lípy) přímo v té ulici, které by částečně stínily ty… Číst vice »

Milan

Kutílek je neskutečnej zelenej terorista…

Šejdr

Hlavně je Kutílek v opozici, volby na dohled a preference Pirátů žádná sláva.

Frantisek

Ono ale čekat na autobus na pražícím slunci také není nic moc, ani boudy to zpravidla příliš nezachrání. A vedle za zídkou je betonu také dost…