Kvůli prasklinám podvozků nejezdí část nové flotily rychlovlaků mezi Madridem a Barcelonou

Renfe zároveň nařídilo snížení maximální rychlosti všech vlaků Avril z 300 na 250 km/h.
Ani ne rok po uvedení do komerčního provozu stahuje španělský státní dopravce Renfe z trati Madrid-Barcelona několik vlaků Avril řady 106 poté, co byly na jejich podvozcích zjištěny praskliny.
O komplikacích s provozem nízkonákladových vysokorychlostních vlaků mezi oběma největšími španělskými městy informoval deník elEconomista.
Renfe podle něj muselo reorganizovat provoz a nahradit na lince řadu 106 jinými vozidly.
K opatření došlo poté, co byla v rámu podvozku jednoho z vlaků zjištěna prasklina, což vedlo k přezkoumání všech pěti jednotek, které tuto linku provozovaly. Trhliny se objevily v rámu hlavního čepu podvozku.
Dopravce zároveň nařídil snížení maximální rychlosti všech vlaků Avril z 300 na 250 km/h na 190kilometrovém úseku trati Madrid-Barcelona mezi Puerta de Atocha a Arizou.
„Běžná údržba“
Renfe nicméně v pátek problémy v tiskové zprávě zlehčovalo s tím, že „vozový park nebyl paralyzován a vlaky procházejí plánovanými kontrolami nebo výměnou součástek v rámci běžné údržby“.
Podle elEconomisty však dopravce následující den rozeslal zaměstnancům interní dokument, v němž potvrdil, že „kvůli nedostatku náhradních podvozků je pravděpodobné, že flotila vlaků Barcelona S106 bude dočasně mimo provoz “.
Na lince do Barcelony podle deníku zaskakují starší soupravy řady 103 a 102. Část flotily 106 však na trati nadále jezdí, jelikož jejich kapacita (581 míst) nejde v hlavní dopravní sezóně nahradit. Renfe se v tiskové zprávě zaručilo, že „oběh a provoz vlaků probíhá s naprostou bezpečností pro cestující“.
Španělská média upozorňují, že jde o další problém, který zakázku na vlaky od společnosti Taglo postihl. Výrobce se v minulosti potýkal se zpožďováním dodávek, za které musel zaplatit pokutu 116 milionů eur.
Letos v lednu paralyzovala celou flotilu na téměř 24 hodin softwarová chyba, kdy vlaky nerozpoznaly změnu roku a muselo kvůli tomu dojít ke zrušení desítek spojů.
Renfe objednalo až 30 vysokorychlostních vlaků od Talga v tendru, kterého se účastnil i Alstom, CAF a Siemens. Dopravce upřednostnil místního výrobce kvůli výhodné ceně, přestože konkurence nabízela zavedenější konstrukce.
Smlouva se týká na dodávky a údržbu jednotek 106 na 30 let. Z 30 objednaných jednotek je v současné době v provozu pouze 27, zbývající se stále testují, některé mají být schopny provozu ve Francii.