KMV vypravily na Moravu už 500 vlaků s minerálkou, otestují další přepravy
Společnost Karlovarské minerální vody (KMV) slaví malé železniční jubileum, když tento týden vypravila už pětistý nápojový vlak z Kyselky na
Společnost Karlovarské minerální vody (KMV) slaví malé železniční jubileum, když tento týden vypravila už pětistý nápojový vlak z Kyselky na Karlovarsku do distribučního centra v Mostkovicích u Prostějova. Firma spočítala, že za šest let od zavedení železničních přeprav nahradily nápojové vlaky 11500 kamionů. Chce přitom vlaky využívat ještě více.
„Náš projekt dokazuje, že i rychloobrátkové zboží lze přepravovat rychle a kvalitně po dnes spíše opomíjené železnici. Díky pozitivním zkušenostem s ekologičtější přepravou po železnici připravujeme další projekty na rozšíření železniční přepravy do dalších destinací,“ uvedl generální ředitel KMV Alessandro Pasquale.
V nejbližších týdnech hodlá společnost začít testovat vlakovou přepravu minerálních vod z Mnichova u Mariánských Lázní, kde vyvěrá magnesia. Ta se dosud vozí na vlak do zhruba 30 kilometrů vzdálené Kyselky autem, nově by měla putovat od zdroje na vagonech, které se cestou spojí s „moravským expresem“.
Společnost chce rovněž do konce roku vyhodnotit zkušební provoz vlaků mezi Kyselkou a skladem ve středočeských Tuchoměřicích, odkud se zásobuje Praha a okolí. První testovací vlak jel v únoru, zatím není jisté, zda firma zahájí příští rok i regulérní přepravu. „Možné přepravy do středních Čech totiž ovlivňuje více faktorů než u stávající přepravy z Kyselky nebo u uvažované přepravy z Mnichova,“ uvedl mediální zástupce společnosti Pavel Novák.
KMV využívají železnici pro přepravu svých výrobků od léta 2012, kdy dokončily obnovu železniční vlečky z Kyselky do Vojkovic nad Ohří. Vlaky jezdí z Kyselky celoročně, v sezóně až třikrát týdně. Loni se rozšířila kapacita vlaku z 16 na 20 vagonů. Objem železničních přeprav činí 19 procent z celkové distribuce KMV v České republice. Manipulaci s železničními vozy na vlečkách a jejich dopravu do předávacích železničních stanic zajišťuje společnost Rail system s dieselelektrickými lokomotivami řady 749. V předávacích stanicích si vlakové soupravy přebírají elektrické lokomotivy řady 363 společnosti ČD Cargo, které je přepravují na další trase.