posily_do_teamu

„Kupkovy jednotky“ hledají šéfa. Ředitel inspektorů silniční dopravy bude v 15. platové třídě

Centrum služeb pro silniční dopravu, budoucí Inspekce silniční dopravy (INSID). Foto: CSPSDCentrum služeb pro silniční dopravu, budoucí Inspekce silniční dopravy (INSID). Foto: CSPSD

Do výběrové řízení musí dodat koncepci rozvoje a fungování kontrolního úřadu.

Ministerstvo dopravy začalo hledat šéfa nové Inspekce silniční dopravy (INSID). Do té se od letošního července transformuje současné Centrum služeb pro silniční dopravu (CSPSD), nově však bude mít inspekce více pravomocí, například bude moci zastavovat vozidla bez asistence policie.

Nový ředitel INSID bude na ministerstvu dopravy ve služebním poměru. Má mít odpovědnost za státní odborný dozor v silniční dopravě s výjimkou taxislužby. Pod dozor spadá třeba nízkorychlostní kontrolní vážení kamionů, technické silniční kontroly, kontroly zabezpečení nákladu či dodržování omezení jízdy.

Inspekci bude ředitel zastupovat i navenek při jednáních s policií či obcemi a kraji. Zároveň povede i mezinárodní jednání se zahraničními inspekcemi podobného typu. Má také připravovat koncepční a strategické dokumenty a řešit právní úpravy předpisů pro státní dopravní dohled.

Druhá nejvyšší třída

Služební místo je zařazeno do 15. platové třídy. Ta je v rámci státní služby druhá nejvyšší. Základní plat se v ní podle let zkušeností pohybuje od 41 do 60 tisíc korun v nejvyšším stupni.

Při dosažení vynikajících výsledků, mu lze přiznat měsíční osobní příplatek až do výše 100 % nejvyššího platového stupně 15. platové třídy,“ uvádí se v podmínkách výběrového řízení.

22 jednotek s modrými majáčky i kompletní STK na kolech. Lovci čoudících dieselů se představují

Vedle toho má ředitel příplatek až 55 % k platovému základu za vedení a dále též nárok na mimořádné odměny. Funkční období trvá 5 let. Do výběrové řízení musí dodat koncepci rozvoje a fungování úřadu v rozsahu 5 normostran.

Nové pravomoci inspekce

V současnosti musí při zastavování vozidel k technické prohlídce asistovat policisté, které tato práce zdržuje a během kontrol musí také často odjíždět k zásahům. Nově budou moci inspektoři fungovat samostatně, přestože pravomoc řešit dopravní přestupky zůstane nadále jen policii.

Inspekce bude mít také nový jednotný vizuální styl. Vozidla budou mít modré majáčky, vytipované auto budou navádět na odstavnou plochu, kde proběhne samotná kontrola.

Sankce při zjištění špatného technického stavu může být odebrání technického průkazu či poslání na STK.

Mobilní jednotky budou vybaveny kanceláří, lehátky pro kontroly podvozků, mobilními váhami na odchyt přetížených kamionů a generátorem pro osvětlení kvůli nočním kontrolám. Doplňovat je bude i umyvadlo pro inspektory.

Počet jednotek rozšíříme ze současných 21 na 22, abychom pokryli celé území Česka, včetně nově zprovozněných dálnic,“ popsal nedávno ministr dopravy Martin Kupka.

Postrach čoudících dieselů. „Kupkovy jednotky“ dostanou modré majáky a silné pravomoci

Za den bude každá jednotka schopna zvážit čtyři nákladní auta či provést nižší desítky kontrol emisí.

V poslední době jsou mobilní jednotky známé hlavně měřením emisí vytipovaných vozů přímo u silnic. Podle ministra jde však jen o okrajovou činnost a nejde o namátkové kontroly, ale pouze o zastavování podezřelých vozů „od kterých se táhne černý dým z výfuku“.

Tagy INSID Martin Kupka Ministerstvo dopravy
11 komentářů