Kupka: Technické kontroly každý rok jsou přepísknutý nápad. Budeme se mu bránit
Měření emisí, ilustrační foto. Autor: MDČR

Evropská komise chce nařídit technické kontroly (známé jako STK) pro vozidla starší 10 let každý rok.
Souhlasím s ministrem.
Spíše než na žvanila Kupku spoléhám na vliv zejména německých spolků typu ADAC. Ti ještě mají vliv a občas i rozum.
Pan Kupka kalí vodu za půl roku nebude po něm ani vidu ani slechu Babiš za dotace odhlasuje v Bruselu všechno.
Souvislost mezi četností kontrol starých aut a jejich bezpečností plus znečišťováním prostředí čímkoliv je minimální. Zato přímá úměra mezi četností povinných kontrol a objemem přesunu peněz z kapes majitelů těchto vozidel do kapes provozovatelů STK je 99%.
Neboli zdvojnásobením četností povinných kontrol se nic s ekologií ani bezpečnosti provozu nevyřeší. Jen to naštve majitele starých aut.
Plus nucení k rychlejší obnově vozového parku znamená totéž, co nutit lidi si co nejčastěji kupovat nové hadry, boty, nábytek, cokoliv. To si pak celou ekologii tito zelení fanatičtí nařizovači můžou strčit do anu.
To už budu u kluků na technický víc než doma.
To je docela troufalé tvrdit, že termín, kterým je pojmenována dopravní značka IJ 9, je „lidově český“ nebo dokonce „nesprávný“.
Naprosto iracionální blbost. Motorky nedávno spadly do 4 leté periody (dvojnásobek) a nestalo se vůbec nic. Rozhodně se nezdvojnásobil počet pokut za technický stav, počet uplatňovaných závad mající vliv na nehodovost apod. Jen mají jejich majitelé více času, peněz a méně starostí. (Je to úleva , ale asi to není dost unijní. Unijní úředník musí zkrátka vysírat a prověřovat více než je zdrávo a vyvíjet systematický tlak) Každý se snad o svoje věci stará tak, aby byly funkční, bezpečné a provozované dle platných norem. Selektovat ty ostatní by měla policie. Ne hnát 100 lidí pro papír s razítkem kvůli 2,… Číst vice »
A já pořád, že už ze silnice neslyším nic jiného než ty motorky. Už i náklaďáky jsou tišší než ty frustráti. A tady je tedy ten důvod. Ale možná jsem v jen ve specifickém okrese Ústí nad Orlicí.
Řvou všude, pod heslem já jedu a vy ostatní si to užijte. Já jsem na kole přestal jezdit na kole na Ještěd, neb silnice se změnila za pěkných dnů na závodní dráhu, kde se jako cyklista necítím bezpečně a také nechci ohluchnout.
Tak zrovna vyndání db killeru z výfuku zabere 5 minut. Takže tvrzení, že to vyřeší TK je irelevantní. To jsou ti jedinci, kteří potřebují selekci v provozu.
Přesně tak. A je jedno, o jaký typ vozidla jde.
To není otázka četností kontrol na STK, nýbrž norem pro hluk vozidel v této kategorii. Takový ty falešný autíčka, čili 4kolky pro mládež, to taky nesplňuje hlukové normy pro osobní ani nákladní motorová vozidla.
Jak jsem již několikrát napsal.
Evropský úředník se probudí, líně v posteli protáhne a pomyslí si „Tak čímpak dneska naše unijní občany naštvu?“
Evropský úředník ne, to evropský politik, tedy i ten český, kterého si zvolíte, když se probudíte ve volební den
EU chce násilím protlačit elektroauta do provozu a myslí, že takhle se jim to snadněji povede.
Budeme se aktivne branit, posleme do Brusele ostrou prosbu!
Z auta se stal zvela dostupný majetek pořízením i provozně. Za bolševika stál benzín 8Kčs to je ekvivalent zhruba 150Kč a Škodovka se kterou se denně moc najezdit nedalo cca 55tis tedy asi milion dnes. Takže provoz auta je levný a nadužívá se. Vítám každé znevýhodnění aut před mhd
Tak jsem si schválně do IDOSU zadal 140km pracovní cestu, v praxi to vyšlo tak, že cesta tam by byla delší o tři a půl hodiny, cesta zpátky v ten stejný den již nelze, takže nocleh a pak o tři hodiny delší cesta zpátky. Nákladově to odhaduji ve dvou lidech skoro 5000Kč (jízdenky, nocleh, jídlo a pití) a časově je to 30h. Autem to bylo za 9 hodin a nějakých 1700Kč reálných nákladů.
Co tím chci naznačit? V naší malé zemičce s minimální hustotou osídlení na velké části míst je MHD často naprosto nevhodné řešení pro cestování.
S přístupem uživatele „Jmeno“ bychom měli v této zemi nezaměstnanost tak 30% – jeho popis je totiž vidění Pražáka, co bydlí někde v širším centru Prahy a Prahu opustit nepotřebuje (má tam zaměstnaní – nejspíše v kanceláři, neb na řemeslníka nevypadá, kulturu, sport atd.). Já jsem zaměstnancem přes 25 let a kdybych neměl auto, tak minimálně 12 let jsem nezaměstnaný – protože bych MHD nestíhal jezdit do práce na 8 hodin a alespoň 8 hodin denně spát. Na jakýkoli jiný život bych musel rezignovat. A kdyby po mě zaměstnavatel chtěl přesčas (což bylo často), tak by to bylo možná jen… Číst vice »
MHD, nebo VHD? Opět – věc řízení země, nikoli důvod dále podněcovat jízdy autem. Do této situace jsme si to sami dotáhli a je na nás se z ní včas vytáhnout. Další posilování IAD je pro život v mnoha místech už neúnosné.
chcete řídit zemi? Myslíte, že na to máte? Otevřete si mapy a podívejte se třeba na průmyslovou zónu Joseph v Havrani u Mostu. Máte? Fajn, teď si představte, že bydlíte někde ve Vrskmani, Postoloprtech, Žiželicích, Ale klidně i v Lounech, Mostě atp. Úkol pro Vás – navrhněte ekonomickou veřejnou dopravu tak, aby to pokrývalo nejen směnný provoz fabrik, ale i proměnnou pracovní dobu podpůrného personálu. Spousta fabrik je ve vlastnictví zahraničních společností, takže management, IT, nákup, inženýring musí být dostupných i v době, kdy jsou aktivní jejich mateřské společnosti ve své zemi. A teď tohle samé zopakujte 10000x pro různá… Číst vice »
A proto si objednam nakup na rohlíku abych nemusel pouzit IAD. Jen nevim cenu tím pomůžu, auto k nám i od nás pojede stejně. A pěšky ten nakup 7 km nepotahnu.
Auto Rohlíku těch nákupů veze asi dvacet. Optimalizují si trasu, takže cesta jen pro vás bude mnohem kratší.
Mimochodem, většina české populace žije ve městech.
Jak počítáte reálné náklady u auta?
Počítám 6,5Kč/km, reálně jsem na tom lépe.
MHD je nevhodné řešení roto, že jí stát dává až na výjimky na frak.
Spíš pokud by se zvedla kvalita(takt 30 min místo 5x denně), tak by byla strašně drahá. Pokud by se to přeneslo na uzivatele tak ji nebude používat nikdo a stát by neměl už na nic jiného.
Věc organizace. Minimální hustota osídlení? Možná vztaženo přímo k vylidňovaným obcím, tyto jsou však od sebe na dohled. K řešení je naopak přelidňování velkých a opouštění menších center. Že je veřejná doprava nepoužitelná a erár raději staví zázemí pro auta, není důvodem k jejímu dalšímu zatracování, právě naopak. Je potřeba koordinovat přístup k více věcem.
Nesmysly, kde bydlíte?
Používat MHD na vzdálenost 140 km je zcela určitě nevhodné.
Tento příklad je naprosto mimo. Do zaměstnání to mám 6 km, vlak stojí přímo u továrny. Když přijíždím do práce, vlakem, je parkoviště již z více než 50% plné. Hodně lidí jezdí od nás autem, v naprosté většině každý sám. Z práce není zaměstnanec dříve doma autem, než vlak. Občas také tuto cestu vykonávám autem a než se dostanu domů, tak tato cesta trvá minimálně 15 minut. Naprosto ucpané křižovatky, kolony ke křižovatkám cca 500 m, v blízkosti je průmyslová zóna. Vlakem naprosto v klidu, cenově nesrovnatelně levnější než autem, roční jízdenka 2380 Kč. Pokud napadne v zimě sníh, mrzne,… Číst vice »
z 8 Kčs na 150 Kčs – to jste přepískl – i když zahrnete extrémní rok 1991 s inflací 56,6%, tak mezi 1.1.1990 a 31.12.2024 byla inflace 701% – tzn. že benzín by stál 64,08 Kč (paradoxně – kdybyste vzal cenu benzínu ze 70.let – 2 kčs, tak se dostanete na nějakých 30-35 Kč – což dneska benzín stojí 🙂 ) Škodovku nevím jakou počítáte (Š105 L, Š135/136), Š 105L stála v roce 1989 57.780 Kčs, to by dneska bylo 462 900 Kč. Š136 L stála 84.600 Kč, to by dnes stála 677.750 Kč – to není daleko od toho,… Číst vice »
zdroj o inflaci:
https://csu.gov.cz/produkty/13-7102-04-za_1____4__ctvrtleti_2004-mira_inflace
https://csu.gov.cz/prumerna-rocni-mira-inflace-v-letech-1998-2023
A když to srovnáte k platům tehdy a dnes, tak budete někde o dost výše. Pokud bych vzal jako příklad sebe, tak by měl stát benzín asi 110 Kč. Plat mi vzrostl 14x.
Přesne tak, voprašit rudý knížky a vymlátit lidem myšlenky na osobní vlastnictví čehokoliv. Jo pardon teď to budou asi zelný knížky….. ale zbytek víceméně zůstavá.
Nejde o vlastnictví, ale o důsledky počínání. Bezohlednost k prostředí není cesta (a to ani ta natřená na zeleno, která je vydávána za zelenou, aby to jako vypadalo, že něco dělají).
A víš, co je na prostředí vůbec nejlepší? Zhruba 10 tisíc termonukleárních hlavíc. Ty problém s prostředím vyřeší.Definitivně. I s blbci. Taktéž definitivně.
pár blbců zůstane – ti, co to odpálí
Není to tak dávno co za cenu mercedesu byl byt v Praze a místo Porsche i dům. Teď jsou vidět třeba i sídlišti Jižní město Bentley…protože stojí půlku toho co 3+1 ze 70.let pred rekonstrukcí.
https://www.carsoul.cz/vozy-na-operativni-leasing/toyota-corolla-touring-sports-18-hev-cvt-comfort-tech
4k bez daně měsíčně nový auto s 20kkm najezdem ročně. 2.4kc/km náklad paliva. Navíc čistější a úsporný hybrid. Fakt neni nutný jezdit nějakým starým vrakem a utápĕt v tom peníze za servis.
Buď jste „rozjížděč“ diskuzí o ničem, nebo jste byl silně znevýhodněn, když se rozdával rozum. Tak tím prosím netrapte ostatní. Mám 3 auta a motorku (i jízdní kola samozřejmě a někde bych našel koloběžku, brusle a sáňky). A nejkrásnější den bude, až ta auta nebudu potřebovat. To mi věřte. Není to pro mě žádný status, symbol bohatství, ani honění si ega, ale nutnost a především starost. Kdykoliv ho nepotřebuji jsem šťastný, přestože jdu x km pěšky.(Hlavně po městě, sám po chodníku) I když tam jede MHD. A plivu tady má někoho, že nadužívá MHD??
Pokud vůbec toto upravovat tak roční kontrola od 20 let stáří a cokoliv starší 30 let pouze na veteránských značkách.
To by vám veteránisti dali, ty si váží vozidel s původní SPZ. Mají pro ně totiž vyšší hodnotu.
Problémem není interval TK, ale podvody.
Když už, tak jako u doktora, že při každé kontrole technik podle stavu určí termín další kontroly. Uhlídat to aby nedocházelo ke korupci a podvodům by bylo prakticky nemožné, ale jako námět do diskuze proč ne.
Ohledně veteránských značek, ty nedostanete pokud není auto v dobovém stavu. Pokud chcete mít staré auto ale s jakýmikoliv modernějšími úpravami (včetně třeba i jen nestandardního laku), tak máte smůlu
Tak chcete další kontrolu za rok, dva, tři? A pak záleží na Palackém 🙂
Takže my jsme si s EU něco dohodli a teď se tváříme, jakože něco nařídila. EU jsme i my – co dělali naši europoslanci, když tohle nařízení vznikalo na půdě EK.
Takže vláda proti tomu moc bojovat nemůže. STK proti tomu taky bojovat nebudou, jde jim o kšeft, a nepřipraví se přece o dvakrát víc zakázek. Nejlepší by pro ně bylo tyhle prohlídky děšlat dvakrát nebo i čtyřikrát do roka.
Takže zbývají lidé a ty nikdo poslouchat nebude, ti můžou akorát remcat, ale to je všechno, co můžou.
Ja teda fak nejsem EU. Musim ji trpět, ale určitě neplatí “my jsme eu”.
Dovolím si trošku poučovat (jako emeritní eurokrat). Zákon začíná návrhem Evropské komise. To se právě stalo. Následovat bude tohle: projednání v Evropském parlamentu (příležitost pro dosud zcela marného europoslance Turka) a souběžně v pracovní skupině rady ministrů dopravy. Následují trojstranná jednání komise, parlamentu a rady, z nichž vzejde konečné znění. To pak projde hlasování v parlamentu, v Evropské radě (premiéři členských zemí) a vyhlášením v Úředním věstníku. Jestliže se europoslanci Vondrovi a ministru Kupkovi podařilo vytvořit koalici pro zmírnění emisní normy Euro 7, je skutečně možné shodit i současný návrh na četnější STK. Ano, můžeme to ovlivnit, pokud do Bruselu… Číst vice »
Europoslance, když to vznikalo v EK a ti poslanci to budou teď řešit?
Pan ministr u mě opět zabodoval. U této vlády se obávám, že to nařízení jako správný řiťolezec jednohlasně schválí. Doufám, že mu jeho oponentura vydrží.
Kupka je speciálně přímo trénovaný řiťolezec, takže toto je typický řiťolezecký štěk, bo se blíží volby.
Nojo, volby se blíží… snad mu to vydrží i po, i když teda není moc pravděpodobný, že on tam ještě bude.
Ach jo, Tech nické kontroly mají zkratku TK, stanice technické kontroly pak STK. To je tak těžké pochopit a dodržovat?
Možná jo, ale zažité je STK. TK jsme měli předmět ve škole technické kreslení 😄
Prostě STK je zažité jak Státní technická kontrola, tak stanice technické kontroly. Je to prostě zvyk.
Vzhledem k tomu, že STK bylo u nás zavedeno v roce 1972 a prováděla to státní instituce, tak bylo jedno zda to S interpretujete jako státní nebo stanice.
A protože většina řidičů to zažila jako státní …. , tak to tak nazývá dodnes.
Nejvyšší čas vystoupit z EU.
Tak vystupujte, vezměte kufry a šup šup…
Vězte že kdyby mi bylo aspoň o deset let méně tak z této republiky emigruji. Teď už tu sílu nemám.
skoda.
Síla pindat vás neopouští. Na „kdyby“ se nehraje…
Mě by opravdu zajímalo, kam byste chtěl mimo EU emigrovat. Povídejte.
A kam? Tipuju do Ruska?
A kam ? Do Ruska? Všude je chleba o dvou kurkach. A totálně bezproblémová země k životu neexistuje.
Protože nemáme ekonomiku jako Velká Británie, Norsko, či Švýcarsko, tak nemáme alternativu ke členství (vystoupení si nemůžeme dovolit , bohužel)
Ale kdybych v červnu 2003 věděl, kam to EU dovede, tak bych v tom referendu nejen hlasoval proti vstupu, ale i bych se snažil přesvědčit co nejvíce lidí proti vstupu.
EU je to mne obrovským zklamáním (hlasoval jsem pro vstup – dneska toho lituji).
Za mne vstup do EU v historii této země bude platit jako historický omyl této země (stejně jako vítězství KSČ ve volbách roce 1946, neb následky byly strašné)
A kdybychom v ní nebyli, budou stejně (byť nepřímo) rozhodovat i o nás, akorát bez nás. Takhle tam máme aspoň své zástupce. Nominovat a volit můžeme, koho chceme – a témuž si i případně postěžovat.
Až to přijde z Brusele befelem tak Kupko sklapneš podpatky ani nehlesneš.
Brzy nám bude vše, co přijde z Brusele, u, však víte, u čeho.
S ohledem na to, co jezdí za vraky na silnici je to dobrá myšlenka. Z politického hlediska je to sebevražda.
Tak když v nějakým městě tomu projde STK ale ve velkým městě by to neprošlo tak to na tom nic nezmění když ty vraky projdou tak jako tak
Ono by bohatě stačilo, kdyby současné české STK byly opravdová kontrola a ne jen výběrčí úplatků. Český vozový park je něco strašlivého. Nějaký chytrák si vykotlá DPF, protože ví, že mu to s tisícovkou v popelníku projde a celé město dýchá rakovinotvorné částice.
Tak nedávej úplatky, nebo jim zkrátka řekni, že potřebuješ pořádnou kontrolu. Voní ti rádi vyhoví.
😛
Tak dělej, jednou můžeš udělat něco prospěšného a odčinit chyby během předsednictví, tak šup šup.
Když něco chtějí, tak ať mi to taky zaplatí (aspoň ob rok).
Nesmysly. Jednou za 2 roky je dostatečné.
Přesně tak. Za dva roky auto po TK bez závad se objeví max s jednou závadou, kterou majitel přehlédl.
Čím více se budou utahovat šrouby obyvatelstvu, tím více budou lidé tíhnout k alternativní politice s jednoduchými řešeními mnohdy kotvenou na východ. Nevím v čím zájmu toto je….
V zájmu osob zištných, leč převelice hloupých, které nedohlédnou důsledků svého konání.
Přestaňte už nálepkovat lidi kteří mají jiný názor jako kotvené na východ.Vám už z toho Ruska hrabe.To už je je jak za komunistů.Kdo má jiný názor je nepřítel socialismu. Už se mi dělá zle z toho jak se to tady vrací zpět do doby nesvobody a povinného papouškování politických názorů.
Tady je něco takového psáno? Jen, že u části lidí to má ten důsledek, že se zase obracejí jinam, doufajíce, že to bude lepší, protože to horší už jejich mysli přirozeně vytěsnily. Nehovoří se o všech, kteří s tím nesouhlasí. Matematika byla asi už dávno…
Hele, tohle dělá určitá sorta lidí. Neboli binární vidění světa.
Jenže ono těch barev s politik je více. Kdo ctí opravdu svobodu, opravdu právo, opravdu povinnosti, kdo umí táhnout za jeden provaz, kdo si nechce nechat diktovat od menšin ani byrokracii, nemusí být přece stoupenec politiky tvrdé ruky.
Tak mne třeba ten zelený fanatismus a kravství EK vadí hodně, jsem docela vlastenec, ale právě proto nikdy nechciit nic společného s primitivy, nacionalisty, fašisty, machýrky, narcisty a vychcanci. Tedy zejména ne s Putinem, Hitlerem, Trumpem, Kaczyňským, Ficem, Babišem, Orbánem, vládou tvrdé ruky, oligarchiemi. Na druhou stranu ani s byrokracií a diktaturou menšin.
Uplacená technická 1x za 2 roky a shnile smradlavé vraky na cestách jsou čecháčský standart. Našilidi to tak chtějí, tak to tak mají.
Na smradlavé vraky mají být silniční kontroly, ne buzerace nás, kteří se o svá auta staráme.
Už začaly. Tak se již brzy uvidí. Spíš by se mohly povinné TK zrušit a rozšířit ty mobilní v provozu.
Tak bude místo toho uplacená technická jednou za rok, ale jinak zůstane všechno při starém.
Aniž bych chtěl jakkoliv provokovat, v Rakousku chodíme na technickou s osobním autem každý rok. Její cena každoročně mírně roste, naposledy to bylo 56€, což je výrazně méně než se platí v ČR.
Přesně. Ono je to taky na tom vozovém parku v Rakousku vidět. Takové vydechlé keply, které potkáte u nás, v AT nevidíte…
Spíš to bude kupní silou.
Kupní síla je váš soukromý problém. Nemám na provozování auta v přijatelném technickém stavu = nejezdím.
no, ona ta kupní síla už taky není v porovnání s CZ o tolik zázračnější
Jj-a hned se přihlásím na pracák. Spolu se dalšími 3 milióny obyvatel, protože bez toho starého krámu se do práce nedostanou.A připočítejte zhruba 4 milióny mrtvých důchodců(Kalouskův sen), protože ti bez té 105ky nebo žigula nebudou mít ani co jíst, obchody na vesnicích nejsou a do měst se nedostaneš. Ale neboj, všichny ty nezaměstnaný budeš platit ty.
Nebojte se, já jich už pěkných pár ze svých daní platím. A ještě mi musí zbýt na nové auto ve výborném technickém stavu a nekvílím na diskuzích. S těmi hlady umírajícími důchodci jste mě dojal, i slzička ukápla…A zkuste to bez tykání.
Lež.
Povinná placená TK je k prdu. Lidi to nemotivuje mít vozidlo v cajku, ale jen to z nich dojí peníze. Uvedou mi snad při TK auto do řádného stavu? Ne. Jen mě vyfakujou a oprav si to za další prachy jinde, nebo u nás. Daleko více by je motivovaly mobilní náhodné kontroly.
V Rakousku jezdí miliony vraků, že to nevidíte je váš problém, ty sračky dýcháte tak či tak
Tak to se pohybujete po nějakém jiném alternativním Rakousku… Nebo jen blábolíte z gauče.
Nikoli, jezdím ro Rakouska často včetně tranzitů a musím potvrdit, že i tam včetně Vídně je smrdutých vraků dost. Zvášť pokud nejezdíte jen po dálnicích a SMV.
A pak kouknete zblízka a mají na CZ na poznávačce.
Nejsem si jist, zda nové, o dost větší a těžší, s emisemi sice částečně zachycenými a likvidovanými druhotně, zato tak malými, že jdou hlouběji do tělních oběhů, jsou zrovna výhrou. No asi jak v čem. Záleží na mnoha věcech.
Taky jsou tam vidět, ale maji CZ,SK,PL,HU značky…
Kecy. Vidět je především to, že Rakušani mají výrazně vyšší reálné mzdy vzhledem ceně motorových vozidel.
A pak to, že tam kraksny a nedovolený tuning v provozu už mnoho let vyhmatávají cajti.
Je to tak. V Rakousku se chodí pro Pickerl po 3/2/1 letech. Je to dohromady technická a emise a poskytne ho skoro každý servis. Běžně se to zvládne při běžné prohlídce auta, pokud člověk jezdí do stejného servisu, tak tam znají historii auta. Drohlídku dělají i asistenční firmy, ale třeba takové OAMTC je papežtější než papež. U nich mají tendenci šikanovat auta starší 10 let kvůli banalitám a zveličování.
Tak pozor, letos jsem platil už 69,90€, tak abyste nebyl překvapen 🙂
Častější kontroly by se měly dělat u řidičů.
Přijde mi blbé řidičák podmiňovat pravidelnou zkouškou, jelikož existuje heslo „neznalost neomlouvá“, ale pokud nedokáží policisté kontrolovat řidiče v provozu, měli by aspoň dohlížet na to, zdali si stále pamatují pravidla a umí řidit nějakými jednoduššími zkouškami. Když to musí dělat kamioňáci…
To opravdu vymyslel jen vygumovaný mozek. Určitě v Praze, kde mají STK blízko. Co alemy, když musíme na STK přes 100 km daleko. To už se neřeší. I tak je STK drahá i s cestou. Vždyť, když je udělaná dobře a před ní i servis, tak to musí jednou za 2 roky stačit.
Já bych to viděl spíše na nějakého zeleno-rudého šílence z Brusele, co má jen služební auto (o které se nestará), provoz mu platí a zajišťuje někdo jiný a možná má i svého řidiče
Kde, prosím vás je v Česku místo o kterého je nejbližší STK 100 km daleko?
Naopak v Praze je obrovský problém s kapacitou, dostat se na STK bývá často problém
Evropská komise jsou úředníci a ti (ze své podstaty) předpokládají, že všichni v EU se můžou živit z daní vymýšlením předpisů, pravidel (pro dobro občana), prováděním kontrol, udělováním pokut, vytvářením hlášení a pod. Případně prodejem povolenek. Takto ale ekonomika nefunguje. Je třeba počty úředníků snížit na takové minimum, aby neměli možnost tvořit další a další nesmyslná pravidla a rozšiřovat své řady spokojených dobře placených státních zaměstnanců. Životní úroveň v EU už jde „z kopce“ díky jejich snažení…
viz mé příspěvky dole
Tesat do kamene.
Evropská komise obvykle nevymýšlí předpisy jen tak, většinou to dělá na základě poptávky Evropského parlamentu, Rady, nebo nás obyčejných občanů prostřednictvím ECI, když se nás sejde milion. A hlavně sama nic neprosadí, musí jí to odhlasovat naše vlády a europoslanci. Tak té možnosti zaúkolovat komisi využijte, jestli si myslíte že se nudí a vymýšlí blbosti. https://citizens-initiative.europa.eu/_cs
Je to bohužel obráceně – komise (nikým nevolená) si něco vymyslí a pak to (často silou) protlačí parlamentem EU (s argumentací, že toto je ta jediná správná cesta)
To klidně může, a bude jí to na houby, pokud to neschválí Rada.
Nejdřív je potřeba zrušit agendu kterou mají za úkol řešit, pak můžete snížit počet úředníků.
Stav vozového parku, kdy nemusíte dlouho hledat něco co kouří, je zrezlé či je po tom na parkovišti olej, spíše ukazuje, že STK tu jsou zbytečně.
Osobně by se mi i líbilo, aby různý rychlostní a křižovatkový kamery (jizda na červenou) posílaly pokuty i těm co správně nesvítí. Je fakt s podivem kolik aut v Praze či na dálnici potká třeba jen s jedním svítícím světlem apod.
A terazky mi povedztě, Kefalín, čo vy si predstavujetě pod “ i těm co správně nesvítí“ ?
To je majitel vozidla, provozovatel vozidla nebo řidič? Nápověda: mohou to být tři různé osoby.
Špiclování se mi obecně nelíbí – nesouhlasím ani s automatizovaným posíláním pokut – jednak ji dostane provozovatel vozidla (nikoli vždy řidič) a jednak se zpožděním. kde je nějaký preventivní a výchovný moment?
Jenže na tohle tu už dávno zákony jsou. Jen je potřeba je vymáhat. Pokud se to neděje, tak to jen ukazuje bezzubost státu a nekompetenci úředníků, kteří místo toho, aby pracovali na tom, aby se něco začalo vymáhat, tak vymýšlí další nesmyslný nařízení. Samozřejmě v tom bude také snaha házet klacky pod nohy lidem, kteří mají auta se spalovacím pohonem, aby si protlačili svoji elektrickou mantru
tak mě napadlo se podívat na diskusi pod článkem někde v Německu . Tak si dovolím něco překopírovat 🙂 Nejzajímavější cituji : „myslím si, že je to jen schéma na vydělávání peněz; automobilová lobby znovu udeřila, chce prodat víc nových aut“ “ Zajímalo by mě, jestli jiné země EU, jako je Itálie, Řecko nebo Francie, vůbec mají TÜV, jako je ta u nás? Nevěřím tomu“ „Řekněme to takto: automobilový průmysl je v krizi a chtějí vytvořit náhradu za šrotovné“. „Co takhle nechat všechny byrokraty EU jednou za rok podstoupit zkoušku IQ !:)
Jako že určitá úroveň inteligence vymýtí křivé zákulisní tlaky? Pochybuji.
Zdroj prosím? Nebyly to ruské noviny?
Proč? Povinné placené TK serou každého normálního člověka. Stát nutí ale nezaplatí mi to.
Nedalo by se k tématu zjistit víc „zákulisních“ informací?
Pokud jde o techniku tak už pár let jsou auta online, věci okolo cyber security a také autentičnosti (ochrana proti manipulaci) SW nás v automotive hodně zaměstnávají…jako by ta technika mířila k online kontrolám, ideálně na dálku.
Není tam nějaká souvislost?
Kupka má pů roku do voleb tak nahání přízeň voličů. Pokud úspěšně vyhraje,potom to bez mrknutí oka podepíše!
to je logické, že stát, který neumí technickou kontrolu zajistit ani ve stávající četnosti nebude chtít, aby byla četnější.
Ale už i Uršula blábolila něco o tom, že je třeba snížit byrokracii v EU – a tohle je přece přesný opak.
Většími a většími zákazy a regulacemi se k prosperitě / bohatství fakt dopracovat nedá. To už bylo teoreticky i prakticky opakovaně dokázáno.
Jak neumí?
Budou se mu bránit a pak se zdrží, ono to projde a pak jim chudákum nezbude nic jiného než to u nás zavést. To už známe
Bohužel, tento stát, resp. jeho politici nemají ani ambice si něco v rámci nějaké ho „klubu“ prosadit. Jen kušovat.
Pro domácí publikum jen hrají divadlo, jak se údajně budou zasazovat (např. v EU) za naše zájmy.
A tento mluvka to předvádí každý den.