Kupka: Ostrava bude od železniční sítě odříznuta zhruba týden

Zatopená stanice Ostava-Svinov. Foto: Oldřich Pěnička / CER Slovakia / ŽESNAD.czZatopená stanice Ostava-Svinov. Foto: Oldřich Pěnička / CER Slovakia / ŽESNAD.cz

V Moravskoslezském kraji se na železnici nejezdí prakticky nikde, škody nejspíš půjdou do miliard.

Odebírat
Upozornit na
guest
43 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Happy

Voda ještě neopadla, stav tratí nebyl zkontrolován a manekýn už hýří termíny….

Osobák

Uschne to a dotahnou se šrouby… a oni na to chtějí miliard.

han

Mě by spíš zajímalo, jak se mohlo stát, že kritická infrastruktura, mezi níž rozhodně patří hlavní železniční koridor a dálnice, je zaplavitelná povodní? Tj. jak to opraví? Zvednou to pořadně do výšky nebo kolem udělají betonové zdi, aby se to znovu neopakovalo?

janvagala

Opakovat se to bohužel bude. Ať se ti to líbí nebo ne. Všechno ochránit prostě nejde.

Petr S.

Mě by zajímalo, jak se může stát, že kritická entita, jako je člověk, je zranitelná čímkoli? Tj. jak ho ochrání? Obklopí ho hradbou?

Osobák

Zdigitalizovat, pravidelně zálohovat, originál utratit.

Osobák

Jakože zvednete celý ten drážní prostor na estakadu? Hele, tady se nestavelo ve stylu Pruska jako v Klodsku.

bno

Tyto povodně jsou poslední klinček do rakve vlády. Teď se budou muset již konečně peníze (které nejsou) utrácet za věci pro lidi a ne za vojenské hračky pro cizí války.

Jožin z bažin

Ty války jsou naše. A třeba teď armáda pomáhá extrémně, ty mudrci z Pítěru 🙈

Michal M

Tobě někdo nějaký klinček nabušil do lebky, viď?

Marana_CZE

Na hlavičku jste upadl jak dlouho po porodu? 10 minut?

Jan Sůra

dlouho tu nějaká ruská svině nebyla, radost tyhle idioty přesouvat rovnou do blokace:)Provozní obvod Brno na SŽ, to je matroš.

Osobák

Myslíte, že odpůrci války ve Vietnamu byli automaticky podporovatelé severního Vietnamu? Tahle logika, že kdo nechce poslat peníze UK, tak je chce poslat Rusku, tu mi fakt hlava nebere.

Petr S.

Můj ty Bože, do čeho jdi Ty duši dal 😢🥴

Osobák

Obávám se, že tahle nejhorší nálada všech dob se spíš jejich řešením bude chtít zviditelnit. Trochu pech v tomhle, že to nepřišlo až za 14 dní. Ale přírodu politika nezajímá, takže fialovej hnus má kliku.

Air Traveller

a proč by se nezviditelnili? situaci zvladli celkem v pohodě, všichni se připravovali už s dostatečným předstihem.

Jak vláda, tak krajské samosprávy (a to bez ohledu na to, jestli je v daném kraji u kormidla současná opozice či koalice) situaci, zdá se, zvládli.

a to se počítá.

superhero

Bohumín i Svinov si to vyžrali solidně. Kam se ten vozový park evakuoval? Kde se vezme tolik strojvedoucích najednou na tak masovou evakuaci vozového parku? Pokud se to kompletně podařilo, tak to muselo být o fous. Každopádně všem za to patří díky.

roman

pospojují mašiny dohromady a pojede jako lokomotivní vlak.

superhero

to platí i pro elefanty, regiopantery apod.?

Igor

Není jich problém pospojovat deset dohromady. Jako běžně tažené to pojede v pohodě.

roman

Ano, všechny vlaky jsou vybavené spřáhlem. Ještě k předchozímu příspěvku, nepotřebujete moc lidí. Technicky vzato stačí strojvedoucí, posunovač(aby nemusel fíra přecházet mezi stanovišti, a někdo spojoval jednotlivé lokomotivy), vozmistr.

pony

Stačí odstavné kolejiště na dětmarovickém zhlaví. Ani v nejčernějším scénáři by tam nemělo být tolik vody aby to ty vlaky nějak zásadně poškodilo.

Marana_CZE

Je zde někdo pamětník posledního potopení Ostravského uzlu? Jak dlouho to tehdy trvalo? V některých zdrojích jsem našel dobu delší než měsíc… Ani oprava po tornádu netrvala jen týden, to spíš po týdnu začala jezdit nezávislá trakce…

jenki

„Nějak“ se začalo jezdit několik dní poté. Možná 3, možná 5, to už nevím. Jezdilo se kyvadlově jen tam, kde nebylo vážně poškozené těleso trati, spadlé mosty apod. To samozřejmě trvalo obnovit měsíce. Spadlý most u Suchdola n. O. se nahradil provizoriem za několik týdnů, do té doby, jezdil do Prahy noční R kličkující různě po lokálkách. Výrazně k obnovení provozu přispělo, že ještě šlo o dráhu R-U stylu. Výpravčí, stavědla, výhybkáři, mnohde klíčový průmysl. Takže se dalo všelijak improvizovat, mnohde na hraně předpisů. Kde není žalobce není soudce. Nikdo nic nenahrával na žádné mobily ani kamery, když se něco… Číst vice »

_Pavel_

Kdy bude zavedena náhradní lodní doprava?

JendaVenda

Týden ? Vsadím se, že za týden to dohromady nedají. To nepůjde opravit kliknutím myši z CDP Přerov.

Starej

Nekažte jim radost. CDP přeci ví vše nejlíp a od všeho mají klíče.

Saiph

Vy jste tu chyběl

Maty

Evakuace proběhla i v depu ČD Carga u Hl. nádraží. Lokomotivy se převezli do O-Kunčic

Paja

Ještě že tak 👍

Hřebíček

Ano, stály tam už v pátek. Přijelo několik konvojů. Celkem tam stojí na 40 mašin ČDC.

janvagala

Jo proto. Sem si říkal proč je to tam všechno v jedný lajně.

Geralt

Kdo ty škody zaplatí? Vláda? Pojišťovny? Nebo SŽ ze svého rozpočtu?

rzc

Ty.

Jan

My. Vláda=my, rozpočet SŽ=taky my, pojišťovna=taky my, protože to není žádná dobročinná organizace a má to spočítané resp. si to v dalších letech vybere na zvýšeném pojistném

Kebab

Myslím, že odpověď všichni známe.

Paja

Marně přemýšlím nad smyslem této otázky. Jasně, pokud by neměl stát železniční síť, nebyla by povodněmi poškozená. A pokud by nebyly povodně – ale Matka Příroda to opravdu platit nebude.

pony

Ona ta otázka tak pitomá není, jasně, že to zaplatí ve výsledku stát, ale z kterého rozpočtu a položky se na to vezme naprosto jasné není.

none

Stát získává peníze z daní. Takže přispěješ i ty.
I ja

Kdo já

Vypadá to na novou povodňovou daň…., která bude časem převedena na trvalou.

Petr S.

Kolik takových bylo v roce 1997 a 2002? 😵‍💫

Air Traveller

a takhle vznikají fámy 😀

Petr S.

Já bych to naúčtoval Nejvyššímu (panu železničáři).