Kupka: Ostrava bude od železniční sítě odříznuta zhruba týden
Zatopená stanice Ostava-Svinov. Foto: Oldřich Pěnička / CER Slovakia / ŽESNAD.cz
V Moravskoslezském kraji se na železnici nejezdí prakticky nikde, škody nejspíš půjdou do miliard.
Voda ještě neopadla, stav tratí nebyl zkontrolován a manekýn už hýří termíny….
Uschne to a dotahnou se šrouby… a oni na to chtějí miliard.
Mě by spíš zajímalo, jak se mohlo stát, že kritická infrastruktura, mezi níž rozhodně patří hlavní železniční koridor a dálnice, je zaplavitelná povodní? Tj. jak to opraví? Zvednou to pořadně do výšky nebo kolem udělají betonové zdi, aby se to znovu neopakovalo?
Opakovat se to bohužel bude. Ať se ti to líbí nebo ne. Všechno ochránit prostě nejde.
Mě by zajímalo, jak se může stát, že kritická entita, jako je člověk, je zranitelná čímkoli? Tj. jak ho ochrání? Obklopí ho hradbou?
Zdigitalizovat, pravidelně zálohovat, originál utratit.
Jakože zvednete celý ten drážní prostor na estakadu? Hele, tady se nestavelo ve stylu Pruska jako v Klodsku.
Tyto povodně jsou poslední klinček do rakve vlády. Teď se budou muset již konečně peníze (které nejsou) utrácet za věci pro lidi a ne za vojenské hračky pro cizí války.
Ty války jsou naše. A třeba teď armáda pomáhá extrémně, ty mudrci z Pítěru 🙈
Tobě někdo nějaký klinček nabušil do lebky, viď?
Na hlavičku jste upadl jak dlouho po porodu? 10 minut?
dlouho tu nějaká ruská svině nebyla, radost tyhle idioty přesouvat rovnou do blokace:)Provozní obvod Brno na SŽ, to je matroš.
Myslíte, že odpůrci války ve Vietnamu byli automaticky podporovatelé severního Vietnamu? Tahle logika, že kdo nechce poslat peníze UK, tak je chce poslat Rusku, tu mi fakt hlava nebere.
Můj ty Bože, do čeho jdi Ty duši dal 😢🥴
Obávám se, že tahle nejhorší nálada všech dob se spíš jejich řešením bude chtít zviditelnit. Trochu pech v tomhle, že to nepřišlo až za 14 dní. Ale přírodu politika nezajímá, takže fialovej hnus má kliku.
a proč by se nezviditelnili? situaci zvladli celkem v pohodě, všichni se připravovali už s dostatečným předstihem.
Jak vláda, tak krajské samosprávy (a to bez ohledu na to, jestli je v daném kraji u kormidla současná opozice či koalice) situaci, zdá se, zvládli.
a to se počítá.
Bohumín i Svinov si to vyžrali solidně. Kam se ten vozový park evakuoval? Kde se vezme tolik strojvedoucích najednou na tak masovou evakuaci vozového parku? Pokud se to kompletně podařilo, tak to muselo být o fous. Každopádně všem za to patří díky.
pospojují mašiny dohromady a pojede jako lokomotivní vlak.
to platí i pro elefanty, regiopantery apod.?
Není jich problém pospojovat deset dohromady. Jako běžně tažené to pojede v pohodě.
Ano, všechny vlaky jsou vybavené spřáhlem. Ještě k předchozímu příspěvku, nepotřebujete moc lidí. Technicky vzato stačí strojvedoucí, posunovač(aby nemusel fíra přecházet mezi stanovišti, a někdo spojoval jednotlivé lokomotivy), vozmistr.
Stačí odstavné kolejiště na dětmarovickém zhlaví. Ani v nejčernějším scénáři by tam nemělo být tolik vody aby to ty vlaky nějak zásadně poškodilo.
Je zde někdo pamětník posledního potopení Ostravského uzlu? Jak dlouho to tehdy trvalo? V některých zdrojích jsem našel dobu delší než měsíc… Ani oprava po tornádu netrvala jen týden, to spíš po týdnu začala jezdit nezávislá trakce…
„Nějak“ se začalo jezdit několik dní poté. Možná 3, možná 5, to už nevím. Jezdilo se kyvadlově jen tam, kde nebylo vážně poškozené těleso trati, spadlé mosty apod. To samozřejmě trvalo obnovit měsíce. Spadlý most u Suchdola n. O. se nahradil provizoriem za několik týdnů, do té doby, jezdil do Prahy noční R kličkující různě po lokálkách. Výrazně k obnovení provozu přispělo, že ještě šlo o dráhu R-U stylu. Výpravčí, stavědla, výhybkáři, mnohde klíčový průmysl. Takže se dalo všelijak improvizovat, mnohde na hraně předpisů. Kde není žalobce není soudce. Nikdo nic nenahrával na žádné mobily ani kamery, když se něco… Číst vice »
Kdy bude zavedena náhradní lodní doprava?
Týden ? Vsadím se, že za týden to dohromady nedají. To nepůjde opravit kliknutím myši z CDP Přerov.
Nekažte jim radost. CDP přeci ví vše nejlíp a od všeho mají klíče.
Vy jste tu chyběl
Evakuace proběhla i v depu ČD Carga u Hl. nádraží. Lokomotivy se převezli do O-Kunčic
Ještě že tak 👍
Ano, stály tam už v pátek. Přijelo několik konvojů. Celkem tam stojí na 40 mašin ČDC.
Jo proto. Sem si říkal proč je to tam všechno v jedný lajně.
Kdo ty škody zaplatí? Vláda? Pojišťovny? Nebo SŽ ze svého rozpočtu?
Ty.
My. Vláda=my, rozpočet SŽ=taky my, pojišťovna=taky my, protože to není žádná dobročinná organizace a má to spočítané resp. si to v dalších letech vybere na zvýšeném pojistném
Myslím, že odpověď všichni známe.
Marně přemýšlím nad smyslem této otázky. Jasně, pokud by neměl stát železniční síť, nebyla by povodněmi poškozená. A pokud by nebyly povodně – ale Matka Příroda to opravdu platit nebude.
Ona ta otázka tak pitomá není, jasně, že to zaplatí ve výsledku stát, ale z kterého rozpočtu a položky se na to vezme naprosto jasné není.
Stát získává peníze z daní. Takže přispěješ i ty.
I ja
Vypadá to na novou povodňovou daň…., která bude časem převedena na trvalou.
Kolik takových bylo v roce 1997 a 2002? 😵💫
a takhle vznikají fámy 😀
Já bych to naúčtoval Nejvyššímu (panu železničáři).