Kupka: Ostrava bude od železniční sítě odříznuta zhruba týden

Zatopená stanice Ostava-Svinov. Foto: Oldřich Pěnička / CER Slovakia / ŽESNAD.czZatopená stanice Ostava-Svinov. Foto: Oldřich Pěnička / CER Slovakia / ŽESNAD.cz

V Moravskoslezském kraji se na železnici nejezdí prakticky nikde, škody nejspíš půjdou do miliard.

85 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
:-)

Brabec: Bečva je otázka pár hodin.
Kupka: Koridor je otázka týdne.

Avlaky

Spojeni do Olomouce autobusem má jen Regiojet, takže prakticky minimalni kapacita

Happy

Voda ještě neopadla, stav tratí nebyl zkontrolován a manekýn už hýří termíny….

Osobák

Jsem idiot.

El Barto

😀

Chronosphere

Situace je nad míru výtečná….

Osobák

Uschne to a dotahnou se šrouby… a oni na to chtějí miliard.

han

Mě by spíš zajímalo, jak se mohlo stát, že kritická infrastruktura, mezi níž rozhodně patří hlavní železniční koridor a dálnice, je zaplavitelná povodní? Tj. jak to opraví? Zvednou to pořadně do výšky nebo kolem udělají betonové zdi, aby se to znovu neopakovalo?

janvagala

Opakovat se to bohužel bude. Ať se ti to líbí nebo ne. Všechno ochránit prostě nejde.

Petr S.

Mě by zajímalo, jak se může stát, že kritická entita, jako je člověk, je zranitelná čímkoli? Tj. jak ho ochrání? Obklopí ho hradbou?

Osobák

Zdigitalizovat, pravidelně zálohovat, originál utratit.

SYN

Tak šup, šup – předvést!

Osobák

Jakože zvednete celý ten drážní prostor na estakadu? Hele, tady se nestavelo ve stylu Pruska jako v Klodsku.

none

Stalo se to tak, ze hodne prselo.

bno

Tyto povodně jsou poslední klinček do rakve vlády. Teď se budou muset již konečně peníze (které nejsou) utrácet za věci pro lidi a ne za vojenské hračky pro cizí války.

Jožin z bažin

Ty války jsou naše. A třeba teď armáda pomáhá extrémně, ty mudrci z Pítěru 🙈

Michal M

Tobě někdo nějaký klinček nabušil do lebky, viď?

none

Bude to Slovak, u nich je tohle mysleni bezne. Tak ho nechte 😀

Marana_CZE

Na hlavičku jste upadl jak dlouho po porodu? 10 minut?

Jan Sůra

dlouho tu nějaká ruská svině nebyla, radost tyhle idioty přesouvat rovnou do blokace:)Provozní obvod Brno na SŽ, to je matroš.

Osobák

Myslíte, že odpůrci války ve Vietnamu byli automaticky podporovatelé severního Vietnamu? Tahle logika, že kdo nechce poslat peníze UK, tak je chce poslat Rusku, tu mi fakt hlava nebere.

Martas

Jednou provždy se v Rusku naučte ISO kódy zemí. UK = United Kingdom

Jan T.

Jemen a Kolumbie není v Evropě, takže jejich konflikt na nás je poněkud menší. Za to Ukrajina je prakticky náš soused a je jedinou hrází proti teroristům z Kremlu, kteří u nás provádí hybridní války už dobrých 10 let (výsledek: neochota pomáhat napadenému) a nejradši by obnovili moc i nad námi.

xyz

A byli to tehdy odpůrci války ve Vietnamu nebo odpůrci vojenské účasti USA na válce ve Vietnamu?

Mmch. nakonec ve Vietnamu zavládl (mj. po stažení vojsk USA) ten „komunistický mír“, že.

P. S. Drobný rozdíl je v tom, že válka ve Vietnamu je od nás dost daleko. Ukrajina zase tak daleko není a ta válka nás ovlivňuje i docela přímo.

Padre

Chcete říct ze Henleinovci, kteří spolu s československými komunisty před rokem1938 v Čs parlamentu blokovali vyzbrojování Československé armády nebyli podporovatelé Hitlera?

KrizeVychodniSpolecnosti

Proč by měl někdo posílat peníze Velké Británii? Nedivím se, že vám to hlava nebere, určitě toho nezvládne moc zpracovat.

PaoloAlto

Tak když ti to hlava nebere, tak nekomentuj

Pan průvodčí

I když s Vámi leckdy nesouhlasím, tak co na vás miluju je fakt, jak se s proruskými sviněmi nemažete. ❤

Jan Sůra

A to nevidíte ten příliv nadávek od zablokovaných švábů, co se přesouvá automaticky do koše:)

El Barto

Souhlas, oproti K-reportu, který si šváby vydržuje, je to tady příjemná změna.

Petr S.

Můj ty Bože, do čeho jdi Ty duši dal 😢🥴

Osobák

Obávám se, že tahle nejhorší nálada všech dob se spíš jejich řešením bude chtít zviditelnit. Trochu pech v tomhle, že to nepřišlo až za 14 dní. Ale přírodu politika nezajímá, takže fialovej hnus má kliku.

Air Traveller

a proč by se nezviditelnili? situaci zvladli celkem v pohodě, všichni se připravovali už s dostatečným předstihem.

Jak vláda, tak krajské samosprávy (a to bez ohledu na to, jestli je v daném kraji u kormidla současná opozice či koalice) situaci, zdá se, zvládli.

a to se počítá.

Osobák

Ruská svině.
213.220.203.54

El Barto

Tak už víme komu tak chybí stahovací okna.

Padre

Ten fialovej hnus jak říkáte,se jmenuje pan premiér Fiala a je to nejlepší předseda vlády od vzniku České tepubliky.Vláda zatím povodně zvlàdà bravurně.

PaoloAlto

A komouši a důchodci mínusují

Padre

Tohle je ta nejlepší vláda za posledních 20 let. A Teda s vámi bych nechtěl mít společnou ani psi boudu.

xyz

Ve vnitrostátní politice nejlepší není, to rozhodně ne (+ zčásti též proto, že neumí své kroky komunikovat + leckdy jsou ty kroky fakt… divné, viz způsob rušení pošt, viz „stavební digitalizace“ a mnoho dalšího).

V zásadovosti v politice zahraniční mě mile překvapila.

P. S. s těmi výdaji na obranu státu (čímž v rámci spojeneckých závazků nemusí být jen přímo české území) je to neskutečně falešné dilema, nejen z hlediska rozdělení resortů, dále povinných/doporučených % rozpočtů do resortu obrany atd.

Air Traveller

jsem rad, ze nejsem sam s timto nazorem na fialovo vladu.

PaoloAlto

Ty myslíš Fica? Tak to jo

superhero

Máte pravdu. Akorát ten problém je opačný než, jak ho pochopí velká část diskutujících. Do Ruska posíláme na zbraně pořád víc peněz než na humanitární a vojenskou pomoc bránicí se Ukrajině. Hlavně tedy přes ropu, abychom si z velké části uchovali svoje pohodlí. To si dokáže přiznat jen velmi malá část společnosti. Každá země s pudem sebezáchovy by spustila mechanizmy, jak razantně snížit zbytnou spotřebu ropy (tak jak se vehementně dělaly ještě nedávno například kampaně na snížení spotřeby plynu pro vytápění). My spotřebu benzínu a nafty od roku 2022 zvyšujeme https://www.cappo.cz/cisla-a-fakta/spotreba-pohonnych-hmot-v-cr Dělat brum, brum ve 150km/h na dálnici při cestě… Číst vice »

DavidS

A proto se výrazně navyšuje kapacita ropovodu TAL, která nám umožní se úplně odstřihnout. Pravděpodobně už od ledna či později během příštího roku.

superhero

Snížení spotřeby má na rozdíl od TAL okamžitý efekt!
Pokud jste naivní a věříte, že přes TAL nepoteče ruská ropa, tak budiž Vám přáno. O tom, jak se ruská přečerpává na moři do tankerů plujicích pod jinou vlajkou kvůli obcházení sankcí už také bylo z důvěryhodných zdrojů napsáno více než dost.

Samotná IEA vydala sadu doporučení pro snížení spotřeby ropy (energie). Které z nich získaly v ČR veřejnou podporu od vrchních představitelů státu?
https://www.iea.org/reports/a-10-point-plan-to-cut-oil-use

3 ze 7 bodů na snížení spotřeby energie se týkají dopravy:
https://www.iea.org/topics/saving-energy

DavidS

Hodíte sem nějaký ten důvěryhodný zdroj? Já nepochybuji, že se to nejspíše děje, ale rád si to přečtu z vašich zdrojů… Asi bych si přál i odkaz na přečerpávání na lodě, ze kterých budeme čerpat ropu my, ale to už bych chtěl od vás asi moc. No každopádně jste si jistý, že je to jedna ku jedné? Že, to co k nám Ruska posílá a především posílalo, nám pošle pomocí přečerpaní na moři? No asi ne, že? Co se týče těch bodů, tak namátkou: Máme obecně velmi levnou hromadnou dopravu, kterou těžko na mnoha místech zlevníte. Stejně tak docházková vzdálenost… Číst vice »

Mako

Dezoláti se objevují i zde, koukám.

Mako

Nač ty 3 mínusy? Takže stojíte na straně té proruské špíny?

superhero

Bohumín i Svinov si to vyžrali solidně. Kam se ten vozový park evakuoval? Kde se vezme tolik strojvedoucích najednou na tak masovou evakuaci vozového parku? Pokud se to kompletně podařilo, tak to muselo být o fous. Každopádně všem za to patří díky.

roman

pospojují mašiny dohromady a pojede jako lokomotivní vlak.

superhero

to platí i pro elefanty, regiopantery apod.?

Igor

Není jich problém pospojovat deset dohromady. Jako běžně tažené to pojede v pohodě.

roman

Ano, všechny vlaky jsou vybavené spřáhlem. Ještě k předchozímu příspěvku, nepotřebujete moc lidí. Technicky vzato stačí strojvedoucí, posunovač(aby nemusel fíra přecházet mezi stanovišti, a někdo spojoval jednotlivé lokomotivy), vozmistr.

none

Koho by tohle napadlo, ze?

pony

Stačí odstavné kolejiště na dětmarovickém zhlaví. Ani v nejčernějším scénáři by tam nemělo být tolik vody aby to ty vlaky nějak zásadně poškodilo.

Avlaky

Tam se vešel cely bohumin?

V Bohumíně je celkem přes 100 vagonu a 20 lokomotiv

pony

ne, z nejakych fotek z dronu nad skreconem je videt, ze tam jsou jen nejaka pendolina nebo neco, ale ani tak tam neni *tolik* vody, to je problem hlavne pro zarizeni ted

Marana_CZE

Je zde někdo pamětník posledního potopení Ostravského uzlu? Jak dlouho to tehdy trvalo? V některých zdrojích jsem našel dobu delší než měsíc… Ani oprava po tornádu netrvala jen týden, to spíš po týdnu začala jezdit nezávislá trakce…

jenki

„Nějak“ se začalo jezdit několik dní poté. Možná 3, možná 5, to už nevím. Jezdilo se kyvadlově jen tam, kde nebylo vážně poškozené těleso trati, spadlé mosty apod. To samozřejmě trvalo obnovit měsíce. Spadlý most u Suchdola n. O. se nahradil provizoriem za několik týdnů, do té doby, jezdil do Prahy noční R kličkující různě po lokálkách. Výrazně k obnovení provozu přispělo, že ještě šlo o dráhu R-U stylu. Výpravčí, stavědla, výhybkáři, mnohde klíčový průmysl. Takže se dalo všelijak improvizovat, mnohde na hraně předpisů. Kde není žalobce není soudce. Nikdo nic nenahrával na žádné mobily ani kamery, když se něco… Číst vice »

robert

Prvni vlak do Prahy jel cca 5. den po opadnuti nejvetsi vody, odj. z OV – Vitkovice nekdy ve 2:00 rano (?), souprava asi 8x B, trasa pres ValMez – Hulin – Brno – Havl. Brod. Cekalo se tehdy na zprovozneni trati pred ValMez (sesuv), jeli jsme nejakych 8 hod., ale slo to.

_Pavel_

Kdy bude zavedena náhradní lodní doprava?

vjkm

Je potřeba řádně vysoutěžit. Přesně za pět let v 7 hodin ráno budou lodě přistaveny k nádraží Svinov. Jen aby kvůli nedostatku vody nemusely b

vjkm

být nahrazeny autobusy.

JendaVenda

Týden ? Vsadím se, že za týden to dohromady nedají. To nepůjde opravit kliknutím myši z CDP Přerov.

Starej

Nekažte jim radost. CDP přeci ví vše nejlíp a od všeho mají klíče.

Saiph

Vy jste tu chyběl

Maty

Evakuace proběhla i v depu ČD Carga u Hl. nádraží. Lokomotivy se převezli do O-Kunčic

Paja

Ještě že tak 👍

Hřebíček

Ano, stály tam už v pátek. Přijelo několik konvojů. Celkem tam stojí na 40 mašin ČDC.

janvagala

Jo proto. Sem si říkal proč je to tam všechno v jedný lajně.

Wascho Klatschek

40 v jedny lajne?! To budu jako malir pred cistym platnem.

Michal.S

Opovaž se

Geralt

Kdo ty škody zaplatí? Vláda? Pojišťovny? Nebo SŽ ze svého rozpočtu?

rzc

Ty.

Jan

My. Vláda=my, rozpočet SŽ=taky my, pojišťovna=taky my, protože to není žádná dobročinná organizace a má to spočítané resp. si to v dalších letech vybere na zvýšeném pojistném

Roman

No možná ještě EU = ale to jsme také my 😆🚂

Kebab

Myslím, že odpověď všichni známe.

Paja

Marně přemýšlím nad smyslem této otázky. Jasně, pokud by neměl stát železniční síť, nebyla by povodněmi poškozená. A pokud by nebyly povodně – ale Matka Příroda to opravdu platit nebude.

pony

Ona ta otázka tak pitomá není, jasně, že to zaplatí ve výsledku stát, ale z kterého rozpočtu a položky se na to vezme naprosto jasné není.

none

Stát získává peníze z daní. Takže přispěješ i ty.
I ja

Kdo já

Vypadá to na novou povodňovou daň…., která bude časem převedena na trvalou.

Petr S.

Kolik takových bylo v roce 1997 a 2002? 😵‍💫

xyz

Byla v roce 2010 (mmch. kdy všechny tehdy poškozené tratě byly opraveny, blahé paměti trať do Bílého Potoka pod Smrkem nebo přes Mlýny).

Co se týče roku 2002, tak sice žádná daň nebyla, ale pak přišla odůvodnění, že nová vláda v čele se soc. dem. nemůže splnit své sociální sliby právě proto, že „zdroje, které jsou“, vynaložila na následky povodní.

Air Traveller

a takhle vznikají fámy 😀

Sova

Zrovna u tohohle bych se nedivil, kdyby to byla jedna z těch „dezinformací“, co se časem ukážou být realitou. Příjmová stránka rozpočtu dlouhodobě těžce zaostává za výdajovou, kterou se nedaří krotit. Takže by mě vláda moc nepřekvapila, kdyby využila příležitosti zvýšit daně, aniž by si to musela složitě obhajovat – protože povodně.

Petr S.

Já bych to naúčtoval Nejvyššímu (panu železničáři).