Kupka: Ostrava bude od železniční sítě odříznuta zhruba týden
Zatopená stanice Ostava-Svinov. Foto: Oldřich Pěnička / CER Slovakia / ŽESNAD.cz
V Moravskoslezském kraji se na železnici nejezdí prakticky nikde, škody nejspíš půjdou do miliard.
Brabec: Bečva je otázka pár hodin.
Kupka: Koridor je otázka týdne.
Spojeni do Olomouce autobusem má jen Regiojet, takže prakticky minimalni kapacita
Voda ještě neopadla, stav tratí nebyl zkontrolován a manekýn už hýří termíny….
Jsem idiot.
😀
Situace je nad míru výtečná….
Uschne to a dotahnou se šrouby… a oni na to chtějí miliard.
Mě by spíš zajímalo, jak se mohlo stát, že kritická infrastruktura, mezi níž rozhodně patří hlavní železniční koridor a dálnice, je zaplavitelná povodní? Tj. jak to opraví? Zvednou to pořadně do výšky nebo kolem udělají betonové zdi, aby se to znovu neopakovalo?
Opakovat se to bohužel bude. Ať se ti to líbí nebo ne. Všechno ochránit prostě nejde.
Mě by zajímalo, jak se může stát, že kritická entita, jako je člověk, je zranitelná čímkoli? Tj. jak ho ochrání? Obklopí ho hradbou?
Zdigitalizovat, pravidelně zálohovat, originál utratit.
Tak šup, šup – předvést!
Jakože zvednete celý ten drážní prostor na estakadu? Hele, tady se nestavelo ve stylu Pruska jako v Klodsku.
Stalo se to tak, ze hodne prselo.
Tyto povodně jsou poslední klinček do rakve vlády. Teď se budou muset již konečně peníze (které nejsou) utrácet za věci pro lidi a ne za vojenské hračky pro cizí války.
Ty války jsou naše. A třeba teď armáda pomáhá extrémně, ty mudrci z Pítěru 🙈
Tobě někdo nějaký klinček nabušil do lebky, viď?
Bude to Slovak, u nich je tohle mysleni bezne. Tak ho nechte 😀
Na hlavičku jste upadl jak dlouho po porodu? 10 minut?
dlouho tu nějaká ruská svině nebyla, radost tyhle idioty přesouvat rovnou do blokace:)Provozní obvod Brno na SŽ, to je matroš.
Myslíte, že odpůrci války ve Vietnamu byli automaticky podporovatelé severního Vietnamu? Tahle logika, že kdo nechce poslat peníze UK, tak je chce poslat Rusku, tu mi fakt hlava nebere.
Jednou provždy se v Rusku naučte ISO kódy zemí. UK = United Kingdom
Jemen a Kolumbie není v Evropě, takže jejich konflikt na nás je poněkud menší. Za to Ukrajina je prakticky náš soused a je jedinou hrází proti teroristům z Kremlu, kteří u nás provádí hybridní války už dobrých 10 let (výsledek: neochota pomáhat napadenému) a nejradši by obnovili moc i nad námi.
A byli to tehdy odpůrci války ve Vietnamu nebo odpůrci vojenské účasti USA na válce ve Vietnamu?
Mmch. nakonec ve Vietnamu zavládl (mj. po stažení vojsk USA) ten „komunistický mír“, že.
P. S. Drobný rozdíl je v tom, že válka ve Vietnamu je od nás dost daleko. Ukrajina zase tak daleko není a ta válka nás ovlivňuje i docela přímo.
Chcete říct ze Henleinovci, kteří spolu s československými komunisty před rokem1938 v Čs parlamentu blokovali vyzbrojování Československé armády nebyli podporovatelé Hitlera?
Proč by měl někdo posílat peníze Velké Británii? Nedivím se, že vám to hlava nebere, určitě toho nezvládne moc zpracovat.
Tak když ti to hlava nebere, tak nekomentuj
I když s Vámi leckdy nesouhlasím, tak co na vás miluju je fakt, jak se s proruskými sviněmi nemažete. ❤
A to nevidíte ten příliv nadávek od zablokovaných švábů, co se přesouvá automaticky do koše:)
Souhlas, oproti K-reportu, který si šváby vydržuje, je to tady příjemná změna.
Můj ty Bože, do čeho jdi Ty duši dal 😢🥴
Obávám se, že tahle nejhorší nálada všech dob se spíš jejich řešením bude chtít zviditelnit. Trochu pech v tomhle, že to nepřišlo až za 14 dní. Ale přírodu politika nezajímá, takže fialovej hnus má kliku.
a proč by se nezviditelnili? situaci zvladli celkem v pohodě, všichni se připravovali už s dostatečným předstihem.
Jak vláda, tak krajské samosprávy (a to bez ohledu na to, jestli je v daném kraji u kormidla současná opozice či koalice) situaci, zdá se, zvládli.
a to se počítá.
Ruská svině.
213.220.203.54
Tak už víme komu tak chybí stahovací okna.
Ten fialovej hnus jak říkáte,se jmenuje pan premiér Fiala a je to nejlepší předseda vlády od vzniku České tepubliky.Vláda zatím povodně zvlàdà bravurně.
A komouši a důchodci mínusují
Tohle je ta nejlepší vláda za posledních 20 let. A Teda s vámi bych nechtěl mít společnou ani psi boudu.
Ve vnitrostátní politice nejlepší není, to rozhodně ne (+ zčásti též proto, že neumí své kroky komunikovat + leckdy jsou ty kroky fakt… divné, viz způsob rušení pošt, viz „stavební digitalizace“ a mnoho dalšího).
V zásadovosti v politice zahraniční mě mile překvapila.
P. S. s těmi výdaji na obranu státu (čímž v rámci spojeneckých závazků nemusí být jen přímo české území) je to neskutečně falešné dilema, nejen z hlediska rozdělení resortů, dále povinných/doporučených % rozpočtů do resortu obrany atd.
jsem rad, ze nejsem sam s timto nazorem na fialovo vladu.
Ty myslíš Fica? Tak to jo
Máte pravdu. Akorát ten problém je opačný než, jak ho pochopí velká část diskutujících. Do Ruska posíláme na zbraně pořád víc peněz než na humanitární a vojenskou pomoc bránicí se Ukrajině. Hlavně tedy přes ropu, abychom si z velké části uchovali svoje pohodlí. To si dokáže přiznat jen velmi malá část společnosti. Každá země s pudem sebezáchovy by spustila mechanizmy, jak razantně snížit zbytnou spotřebu ropy (tak jak se vehementně dělaly ještě nedávno například kampaně na snížení spotřeby plynu pro vytápění). My spotřebu benzínu a nafty od roku 2022 zvyšujeme https://www.cappo.cz/cisla-a-fakta/spotreba-pohonnych-hmot-v-cr Dělat brum, brum ve 150km/h na dálnici při cestě… Číst vice »
A proto se výrazně navyšuje kapacita ropovodu TAL, která nám umožní se úplně odstřihnout. Pravděpodobně už od ledna či později během příštího roku.
Snížení spotřeby má na rozdíl od TAL okamžitý efekt!
Pokud jste naivní a věříte, že přes TAL nepoteče ruská ropa, tak budiž Vám přáno. O tom, jak se ruská přečerpává na moři do tankerů plujicích pod jinou vlajkou kvůli obcházení sankcí už také bylo z důvěryhodných zdrojů napsáno více než dost.
Samotná IEA vydala sadu doporučení pro snížení spotřeby ropy (energie). Které z nich získaly v ČR veřejnou podporu od vrchních představitelů státu?
https://www.iea.org/reports/a-10-point-plan-to-cut-oil-use
3 ze 7 bodů na snížení spotřeby energie se týkají dopravy:
https://www.iea.org/topics/saving-energy
Hodíte sem nějaký ten důvěryhodný zdroj? Já nepochybuji, že se to nejspíše děje, ale rád si to přečtu z vašich zdrojů… Asi bych si přál i odkaz na přečerpávání na lodě, ze kterých budeme čerpat ropu my, ale to už bych chtěl od vás asi moc. No každopádně jste si jistý, že je to jedna ku jedné? Že, to co k nám Ruska posílá a především posílalo, nám pošle pomocí přečerpaní na moři? No asi ne, že? Co se týče těch bodů, tak namátkou: Máme obecně velmi levnou hromadnou dopravu, kterou těžko na mnoha místech zlevníte. Stejně tak docházková vzdálenost… Číst vice »
Dezoláti se objevují i zde, koukám.
Nač ty 3 mínusy? Takže stojíte na straně té proruské špíny?
Bohumín i Svinov si to vyžrali solidně. Kam se ten vozový park evakuoval? Kde se vezme tolik strojvedoucích najednou na tak masovou evakuaci vozového parku? Pokud se to kompletně podařilo, tak to muselo být o fous. Každopádně všem za to patří díky.
pospojují mašiny dohromady a pojede jako lokomotivní vlak.
to platí i pro elefanty, regiopantery apod.?
Není jich problém pospojovat deset dohromady. Jako běžně tažené to pojede v pohodě.
Ano, všechny vlaky jsou vybavené spřáhlem. Ještě k předchozímu příspěvku, nepotřebujete moc lidí. Technicky vzato stačí strojvedoucí, posunovač(aby nemusel fíra přecházet mezi stanovišti, a někdo spojoval jednotlivé lokomotivy), vozmistr.
Koho by tohle napadlo, ze?
Stačí odstavné kolejiště na dětmarovickém zhlaví. Ani v nejčernějším scénáři by tam nemělo být tolik vody aby to ty vlaky nějak zásadně poškodilo.
Tam se vešel cely bohumin?
V Bohumíně je celkem přes 100 vagonu a 20 lokomotiv
ne, z nejakych fotek z dronu nad skreconem je videt, ze tam jsou jen nejaka pendolina nebo neco, ale ani tak tam neni *tolik* vody, to je problem hlavne pro zarizeni ted
Je zde někdo pamětník posledního potopení Ostravského uzlu? Jak dlouho to tehdy trvalo? V některých zdrojích jsem našel dobu delší než měsíc… Ani oprava po tornádu netrvala jen týden, to spíš po týdnu začala jezdit nezávislá trakce…
„Nějak“ se začalo jezdit několik dní poté. Možná 3, možná 5, to už nevím. Jezdilo se kyvadlově jen tam, kde nebylo vážně poškozené těleso trati, spadlé mosty apod. To samozřejmě trvalo obnovit měsíce. Spadlý most u Suchdola n. O. se nahradil provizoriem za několik týdnů, do té doby, jezdil do Prahy noční R kličkující různě po lokálkách. Výrazně k obnovení provozu přispělo, že ještě šlo o dráhu R-U stylu. Výpravčí, stavědla, výhybkáři, mnohde klíčový průmysl. Takže se dalo všelijak improvizovat, mnohde na hraně předpisů. Kde není žalobce není soudce. Nikdo nic nenahrával na žádné mobily ani kamery, když se něco… Číst vice »
Prvni vlak do Prahy jel cca 5. den po opadnuti nejvetsi vody, odj. z OV – Vitkovice nekdy ve 2:00 rano (?), souprava asi 8x B, trasa pres ValMez – Hulin – Brno – Havl. Brod. Cekalo se tehdy na zprovozneni trati pred ValMez (sesuv), jeli jsme nejakych 8 hod., ale slo to.
Kdy bude zavedena náhradní lodní doprava?
Je potřeba řádně vysoutěžit. Přesně za pět let v 7 hodin ráno budou lodě přistaveny k nádraží Svinov. Jen aby kvůli nedostatku vody nemusely b
být nahrazeny autobusy.
Týden ? Vsadím se, že za týden to dohromady nedají. To nepůjde opravit kliknutím myši z CDP Přerov.
Nekažte jim radost. CDP přeci ví vše nejlíp a od všeho mají klíče.
Vy jste tu chyběl
Evakuace proběhla i v depu ČD Carga u Hl. nádraží. Lokomotivy se převezli do O-Kunčic
Ještě že tak 👍
Ano, stály tam už v pátek. Přijelo několik konvojů. Celkem tam stojí na 40 mašin ČDC.
Jo proto. Sem si říkal proč je to tam všechno v jedný lajně.
40 v jedny lajne?! To budu jako malir pred cistym platnem.
Opovaž se
Kdo ty škody zaplatí? Vláda? Pojišťovny? Nebo SŽ ze svého rozpočtu?
Ty.
My. Vláda=my, rozpočet SŽ=taky my, pojišťovna=taky my, protože to není žádná dobročinná organizace a má to spočítané resp. si to v dalších letech vybere na zvýšeném pojistném
No možná ještě EU = ale to jsme také my 😆🚂
Myslím, že odpověď všichni známe.
Marně přemýšlím nad smyslem této otázky. Jasně, pokud by neměl stát železniční síť, nebyla by povodněmi poškozená. A pokud by nebyly povodně – ale Matka Příroda to opravdu platit nebude.
Ona ta otázka tak pitomá není, jasně, že to zaplatí ve výsledku stát, ale z kterého rozpočtu a položky se na to vezme naprosto jasné není.
Stát získává peníze z daní. Takže přispěješ i ty.
I ja
Vypadá to na novou povodňovou daň…., která bude časem převedena na trvalou.
Kolik takových bylo v roce 1997 a 2002? 😵💫
Byla v roce 2010 (mmch. kdy všechny tehdy poškozené tratě byly opraveny, blahé paměti trať do Bílého Potoka pod Smrkem nebo přes Mlýny).
Co se týče roku 2002, tak sice žádná daň nebyla, ale pak přišla odůvodnění, že nová vláda v čele se soc. dem. nemůže splnit své sociální sliby právě proto, že „zdroje, které jsou“, vynaložila na následky povodní.
a takhle vznikají fámy 😀
Zrovna u tohohle bych se nedivil, kdyby to byla jedna z těch „dezinformací“, co se časem ukážou být realitou. Příjmová stránka rozpočtu dlouhodobě těžce zaostává za výdajovou, kterou se nedaří krotit. Takže by mě vláda moc nepřekvapila, kdyby využila příležitosti zvýšit daně, aniž by si to musela složitě obhajovat – protože povodně.
Já bych to naúčtoval Nejvyššímu (panu železničáři).