Kupka jednal se starosty kvůli gigafactory, starosta Dobřan věří v menší zónu
Letiště Líně. Foto: airport-plzen.com
Ministerstvo hledá náhradu letiště v Líních, slibuje investice do infrastruktury.
Ministerstvo hledá náhradu letiště v Líních, slibuje investice do infrastruktury.
existují i jiné lokality !!
brownfield stejné plochy je už několik let připraven a je téměř na dohled hlavního závodu Škody Auto v Mladé Boleslavi.
Bývalé letiště Milovice – Boží Dar bylo mnohamiliardovým nákladem (spíš desítky miliard) zbaveno všech ekologických zátěží.
https://brownfieldy-dotace.czechinvest.org/Aplikace/bf-public-x.nsf/bf_read.xsp?id=2016
pozemky vlastní Středočeský kraj. Je to region s vyšší nezaměstnaností. pokud Škoda auto chce přemístit svoje v budoucnu nevyužité
pracovníky do gigafactory ,pak je to ideální možnost
Jeďte se podívat na bývalé vyhlášené letiště v Holešově, neúspěšný projekt průmyslové zóny z pera krajské vlády za ?🤣 a je ostudně prázdný už xx let. A co třeba letiště v Přerově?
Vetsina komentatoru zde zapomina, ze Cesko je autoland uzce navazany na nemecky VW. 10% HDP v 🇨🇿 zavisi na vyrobe aut. Zamestnava 200 tisic lidi… Pokud CR ztrati navaznost na elektroauta, ktera uz dnes dominuji v nekolika Evropskych statech – a za chvili budou dominovat svetu – tak si pod sebou podrezeme vetev. S elektrifikaci zmizi spousta ceskych subdodavatelu specializujicih se na soucastky do spalovacich motoru. Pokud bude gigafaktory v CR, muzou se ale podniky spise pretransformovat. Zavislost na autoprumyslu je skoro prehnana. Ale obetovat nas nejdulezitejsi prumysl kvuli pr hobby pilotum mi prijde jako cire blaznovtsvi. Je dobre, ze… Číst vice »
Nebylo by lepší udělat tuhle továrnu někde v Podkrušnohoří?
jednak tam je větší nezaměstnanost (obzvlášť proti Plzni), pak je teda v horách lithium, tak aby to nemusely daleko vozit a další je, že by tam mohly rekultivovat nějakou plochu po těžbě uhlí.
Jako čekáte že z jedný strany se bude to haly sypat vytěžená hornina a z druhý polezou baterky?
Ne. Proč?
Jen se snažím zkrátit logistický řetězec, zajistit práci v místě větší nezaměstnanosti a o rekultivaci těžebního prostoru.
Je škoda, co ministr naslibuje, aby se zalíbil, aby se postavila průmyslová zóna a zničilo zcela funkční letiště.
Přeložky silnic už měly být dávno hotové, to nemá s projektem automobilky co společné a železniční trať Plzeň Domažlice Německo to samé.
Držím palce starostům obcí v okolí, aby záměr zamítli a nedávali tak možnost zničit letiště a okolní přírodu a ráz krajiny na úkor megalomanské průmyslové zóně.
Je strašný fail, že náš stát nemá připravenou ani jednu průmyslovou zónu. Stačilo by ji mít vyprojektovanou.
Průmyslové zóny tu jsou, ale nikde není zdaleka tolik místa, co požaduje koncern. Ani se nedivím.
jsem jednoznačně proti stavbě a zaplaťbůh zde nejde uplatnit vyvlastnění pozemků (na rozdíl od stavby dálnice, železnice nebo třeba plynovodu)…. tak co zkusit taktiku zelených blokovačů ? spousta lidí každý s proužkem země a giganesmysl nemá nárok….
Ale vláda nuže prosadit Lex Líně a vyvlastnění půjde např. Na infrastrukturu atd a oak už obce budou souhlasit.
není to liniová stavba, čili nemůže….
vláda může prosadit (když jí to schválí parlament) cokoli pokud to nebude v rozporu s ústavou
vyvlastňovací zákon tedy omezení ústavou garantovaného práva držení majetku lze měnit jen ústavní většinou (120+ hlasů)
Navíc montovna baterek není žádná high-tech technologie. Žádné know-how nezískáme. V ČR bude montovna (protože inženýři a doktoři co ze Sýrie a pod. dopluli do Němec makat nechtějí), výzkum a vývoj budou i nadále v Říši. A Čechů tam taky moc makat nebude – to budou Rumuni, Mongolové atd.
V této zemi máme spoustu brownfiledů (třeba celý areál bývalé Poldovky na Kladně; nebo býv. povrchové doly v Podkrušnohoří) – nechápu proč to vláda netlačí tímhle směrem a zase to chce stavět na úkor lesů a polí.
chapu vase argumenty, ale ty xenofobni poznamky jsou fakt zbytecny a nechutny..
Ještě tam chybí: Nejsem rasista, ale….
to je přece v tematické diskusi je zcela irelevantní, já, kupříkladu dle vašeho náhledu asi tak trochu rasista budu taky
Jenom dva prstíčky tam strčíme a už se nás nezbavíte…
Alles gute 😂
Nevím proč má stát pořád hledat létačům pro vlastní zábavu náhradní letiště a hangáry?
Když to srovnáme s Regiojetem, Smíchov prostě prodal developerům a nazdar bazar, starejte se sami….
protože je to funkční letiště se vším všudy, které nesouží jen pro zábavu, ale dává mnoha lidem obživu a mj je také součástí IZS. Až se vymlasknete někde na kole, tak pak pro Vás nebude muset třeba přiletět vrtulník se záchranáři…
Vrtulník letiště fakt nepotřebuje, proto byl vynalezen.
Regiojet nedává mnoha lidem obživu?
Tak zrovna vrtulník IZS asi budeme schopni v 21. století vyřešit i nějak jinak než zachováním celého letiště…
Proč nemůže zůstat letiště a postavit se průmyslová zóna v areálu? Plno letišť je velice těsně obklopeno zástavbou u nás i ve světě…
Jeden z blábolů různých zpráv a TV reportáží je ten, kdy páni politici dávají do souvislosti vystavbu Gigafactory a reko tratě Plzeň – Domažlice – DE…je skoro smutné, co všechno si někdo vymyslí, aby tu kravinu s fabrikou zeovna tam prosadil…
Jako asi by byl ideální čas se na to vykašlat a hledat prostě místo jinde. O přeložce silnice II/180 společné se silnicí I/26 se mluví už dlouho a celkem pochybuju že se to začne někdy stavět. Krom toho samotná silnice II/180 by potřeboval docela zásadní opravu povrchu vozovky. Urychlení stavby a modernizace trati 180. Ha. Původně se mělo začít s modernizací v roce 2022 poté 2023 a nyní až 2026. Navíc pokud mne paměť neklame vlečka na letiště Líně měla být zrušena a nyní ji chtějí modernizovat. V červnu 2022 jsme se třeba dočkali po 10 letech dohadů přeložky nebezpečného… Číst vice »
Zase by aspoň nezrušili tu vlečku a nefixovali zdejší přepravy jen na silnice. Ovšem, to je celkem ojedinělé plus.
A kde jste to vzal? Naslibují cokoliv, realita je jinde…přijeďte do Kolína, jak se využívá vlečka!!! Nechtějí, pracují Just In Time…žádné sklady..300 kamionů denně přes Kolín!!!! Prý vlečku 😂😂😂
Jako je hlavně čas, pro skončení s projekty typu „montovna“ a gigafactory…zahnojíme celou republiku kamionovou dopravou (jinak distribuovat nechtějí), zničíme zase vše kokem sebe (najednou není potřeba snižovat CO2??) při nezaměstnanosti cca 3% nehákošů. Proč si sem stěhovat 4000 UK, Mongolů, Rumunů atd… Ať si jde gigafactory za nimi a vezme s sebou Hyunday i Toyotu…a jejich příživníky (MiKing) atd… Tam mají pracovní síly dost…. co pořad tady…po silnicích už se přes kamiony nedá hnout….
Je fakt, že letiště Hořovice, Příbram nebo Karlovy Vary jsou dráhově stejná nebo lepší a v dojezdové vzdálenosti z Plzně.. Nevím jak je to s kapacitou hangárů, ta by se asi musela na těch letištích v případě přestěhování zvýšit. Ve Varech by přesun provozu z Plzně mohl i pomoci s rentabilitou letiště jako takového, i když asi ne úplně..
Se mi líbí, jak ani tak nikdo nepočítá s Budějovickým letištěm:)
To není letiště, to je tunel 🙂
Zase ale nemají napojení na železnici, snazší by bylo leda u Hořovic, takže nutnost dovážet vše potřebné kamiony, pokud ne letecky.
Zapomente na to, ze by prumysl 21. stoleti v nejake vetsi mire pouzival zeleznici.
PS: Tak ohromnou ztratu casu a ztratu spolehlivosti byste jako zakaznik opravdu nebyl ochoten v cene vyrobku zaplatit.
Celý ten projekt je nesmysl. A zničit funkční vojenské letiště je zločin.
Že by to bylo „funkční vojenské letiště“? 😉 Už dávno ne! Ale funkční je, a to dobře funkční!!
Volné přeloženo jako víc Mongolů a Rumunů pro Plzeň.