Kupé nepatří do smetí. Rakušané představili nový Railjet s oddíly

Interiér nových Railjetů pro ÖBB. Pramen: ÖBB/SiemensInteriér nových Railjetů pro ÖBB. Pramen: ÖBB/Siemens

Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) představily novou generaci Railjetů, která právě vzniká ve vídeňské továrně Siemensu. ÖBB si objednaly osm nových

Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) představily novou generaci Railjetů, která právě vzniká ve vídeňské továrně Siemensu. ÖBB si objednaly osm nových vlaků, které by měly vyjet s cestujícími začátkem roku 2023. Počítá se s nimi především na linku do Itálie přes Brennerský průsmyk.

Vnitřní uspořádaní vlaků řešily ÖBB a Siemens s pomocí britského designérského studia PriestmanGoode; před zahájením prací přitom proběhl průzkum mezi cestujícími. „Jedna věc byla brzy zřejmá: cestující chtějí ve vlaku více soukromí, větší pohodlí a individualitu,“ uvedly ÖBB.

To dráhy vedlo k rozhodnutí umístit část z více než 500 míst do oddílů. Railjety tak už nebudou výhradně velkoprostorové. „Kupé nabízí více soukromí, zejména pro obchodní cestující a rodiny,“ vysvětlily ÖBB. Jde o výjimku, neboť moderní rychlovlaky jsou dnes vesměs velkoprostorové, kupé jsou všeobecně na ústupu. ÖBB neuvedly, kolik míst bude v oddílových vozech.

 

 

Interiér nových Railjetů pro ÖBB. Pramen: ÖBB/SiemensInteriér nových Railjetů pro ÖBB. Pramen: ÖBB/SiemensInteriér nových Railjetů pro ÖBB. Pramen: ÖBB/SiemensInteriér nových Railjetů pro ÖBB. Pramen: ÖBB/SiemensRailjet v Bratislavě. Foto: ZSSKRailjet na nádraží ve Vídni. Foto: ÖBB / Harald Eisenberger

Nové Railjety budou mít devět vozů (dnes mají standardně sedm), z toho sedm bude bezbariérově přístupných. Sedadla jsou vyvinuta „na míru“ s možností několika poloh, vedle zásuvek bude v každé řadě i možnost indukčního (bezdrátového) nabíjení. Vlaky budou mít místa na kola, lyže či snowboardy.

Rakouské dráhy aktuálně provozují 60 Railjetů, první vyjely se začátkem jízdního řádu 2008/9. České dráhy mají sedm těchto netrakčních souprav.

 

Tagy ÖBB railjet siemens Top
145 komentářů