Krok k trolejbusům na severu Plzně. Město plán poslalo k posouzení vlivů na okolí
Trolejbus, Plzeň (DPMP). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Stavba se skládá z komplexních úprav ulic Sokolovská, Gerská, Alej Svobody, Karlovarská a Gerská.
Tak 13 a 14 kdysi na Bolevec a Košutku jezdily. Takže návrat. Na Vinice už léta čekáme na tramvaj než na trolejbus. Spojení k nemocnici je tragedie-snad projde hlavně povolení té nové silnice z Roudné.
Ano, 13 a 14 už jezdily a byly nahrazeny tramvajemi. Teď se nic nenahrazuje, ale mění způsob obsluhy oblasti na místně nulově emisní.
Tak snad se neobjeví zas nějaký expert s tím, že mu ty trolejbusy budou krást kyslík z ulice… Držím plzeňským palce, ať proběhne realizace hladce.
Snad ne. Přece jen jsou už na trolejbusy zvyklí víc než v Praze.
Zadrátování náměstí, středověkého jádra Plzně a Rooseveltova mostu je chyba.
Tam by se meli jezdit na baterie
Naštěstí ne. Jelikož tam už trolejbusy jezdily, památkáři s tím nemají problém, i skoby na převěsy v budovách jsou. A lehké vedení s delta závěsy není skoro vidět. Na baterky by to sice šlo, ale s ohledem na dopravní situaci a stabilitu jízdního řádu a celého konceptu je lepší jej tam nainstalovat, což by se i mělo stát.
https://svsmp.cz/verejna-doprava/elektrifikace-mhd-na-severnim-predmesti/
Původně tamtudy jezdila tramvaj, která je městotvorná. To trolejbus není, protože se pohybuje po silnici.
Až na to že po náměstí a Rooseveltově mostě ta tramvaj jezdila v úplně stejný stopě jako ten trolejbus. Blábolení o tom že tramvaj je nějak víc městotvorná než jiný kvalitní MHD vzniklo jenom kvůli tomu aby blbci na radnicích měli důvod ty tratě povolit.
Městotvornost – prázdný obecný kecy…
https://youtu.be/bNTg9EX7MLw
Tramvajový provoz se v podstatě nevylučuje s pěší zónou (kterých by mělo být v centru Plzně mnohem víc), viz Masarykova v Brně. Proto je městotvornější než autobus s tykadlama. Stačí se podívat jak dopadla Třída míru v Pardubicích – jezdí tam jen noční linky.
Trolejbusy můžou jezdit pěší zónou úplně stejně jako tramvaje, to že to některý města nezvládly neznamená že to nejde. Navíc například v tom videu padlo velmi velmi málo argumentů co by se úplně stejně nedalo aplikovat na trolejbusy.
Ale hlavně nejde použít tramvaj na trasy kde ten počet lidí tomu prostě neodpovídá, nemluvě o tom že vám původně vadily dráty které by tam byly u tramvaje taky.
Myslím, že v tom videu je argumentů dost. Ano, trolejbus taky může jezdit pěší zónou, ale tramvaj je pro to mnohem vhodnější, protože je předvídatelná a každý si dá na koleje pozor. Trolejbus potřebuje vozovku, která mimochodem zabírá i víc místa kvůli krajnicím. Neříkám, že v plánované trase trolejbusu by se měla postavit tramvajová trať, a autobusy které tam hlučí a smrdí teď taky nejsou ideální. Proto bych za kompromis považoval bateriové autobusy nebo projíždění úseku trolejbusy na baterie. Trolejbusové trakční vedení znamená také určitě více než dvojnásobek drátů, co potřebuje tramvaj, i když samotné napájení je „pouze“ dvojnásobek drátů.… Číst vice »
Trolejbus je městotvorný, pokud má troleje. Mé dlouholeté motto zní: „Troleje tvoří město“. Město bez trolejí je vlastně vesnice. 😉
Navíc přece nemůže být problém později vedení v některých úsecích svěsit, pokud už budou mít všechny trbusy dostatečnou baterku…
Jen dočasně. Když jsem viděl zadávací dokumentaci, objednatel zrovna tento úsek nepoptával.
Nájemní domy z 19. a 20. století jsou perfektní středověké jádro 😃
Zrovna ve Františkánské je barokní klášter a na východní straně náměstí spoustu domů, které z 19. a 20. století nejsou…
Není to chyba.
Tak přez náměstí jezdí tramvaje a nikomu to nevadí. Kdysi i v tomto směru jezdila tramvaj.
V perexu a pak na konci máte vždy po dvou Gerských ulicích 😉