Krok k trolejbusům na severu Plzně. Město plán poslalo k posouzení vlivů na okolí
Trolejbus, Plzeň (DPMP). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Stavba se skládá z komplexních úprav ulic Sokolovská, Gerská, Alej Svobody, Karlovarská a Gerská.
Tak snad se neobjeví zas nějaký expert s tím, že mu ty trolejbusy budou krást kyslík z ulice… Držím plzeňským palce, ať proběhne realizace hladce.
Snad ne. Přece jen jsou už na trolejbusy zvyklí víc než v Praze.
Zadrátování náměstí, středověkého jádra Plzně a Rooseveltova mostu je chyba.
Tam by se meli jezdit na baterie
Naštěstí ne. Jelikož tam už trolejbusy jezdily, památkáři s tím nemají problém, i skoby na převěsy v budovách jsou. A lehké vedení s delta závěsy není skoro vidět. Na baterky by to sice šlo, ale s ohledem na dopravní situaci a stabilitu jízdního řádu a celého konceptu je lepší jej tam nainstalovat, což by se i mělo stát.
https://svsmp.cz/verejna-doprava/elektrifikace-mhd-na-severnim-predmesti/
Původně tamtudy jezdila tramvaj, která je městotvorná. To trolejbus není, protože se pohybuje po silnici.
Až na to že po náměstí a Rooseveltově mostě ta tramvaj jezdila v úplně stejný stopě jako ten trolejbus. Blábolení o tom že tramvaj je nějak víc městotvorná než jiný kvalitní MHD vzniklo jenom kvůli tomu aby blbci na radnicích měli důvod ty tratě povolit.
Městotvornost – prázdný obecný kecy…
Navíc přece nemůže být problém později vedení v některých úsecích svěsit, pokud už budou mít všechny trbusy dostatečnou baterku…
Jen dočasně. Když jsem viděl zadávací dokumentaci, objednatel zrovna tento úsek nepoptával.
Nájemní domy z 19. a 20. století jsou perfektní středověké jádro 😃
Zrovna ve Františkánské je barokní klášter a na východní straně náměstí spoustu domů, které z 19. a 20. století nejsou…
Není to chyba.
V perexu a pak na konci máte vždy po dvou Gerských ulicích 😉