Křižovatku u Nového Boru čeká proměna za čtvrt miliardy
MÚK Okrouhlá. Foto: Google Street View

Stavba navazuje na rozšíření silnice a budoucí obchvat České Lípy.
Stavba navazuje na rozšíření silnice a budoucí obchvat České Lípy.
Může mi někdo vysvětlit, proč se bude stavět nový most u Okrouhlé? Rozšíření, o kterém se píše, končí zhruba 2km od tohoto mostu. Defacto se tu kopíruje stávající stav , jen most je trochu posunutý.
A jak se bude odbočovar směrem na Nový Bor, když tady není odbočovací pruh na Bor a nikde jinde to nejde?
Přesně to mě napadlo taky. Možná se řidičům doporučí jet do NB po starý a obchvat bude jen pro tranzit :DD
Jasně, projedu obchvat České Lípy do Dolní Libchavy a pak pojedu skrz celou Lípu přes dvě největší křižovatky v Lípě.
Nebo postaru odbočím v Sosnový a pojedu jako teď po estakádě.
Takže kamiony se zbožím pro supermarkety v Novém Boru budou projíždět Českou Lípou? Nebo jak to ŘSD myslí?
Ptám se tedy, proč se vlastně staví obchvat České Lípy?
celkem vzato mě napadlo, proč neudělat rovnou i sjezd z 13 ve směru od Kamenického Šenova na budoucí obchvat ČL ! No nejsem odborník, ale dovedu si jej tam představit 🙁
Na budoucí novou I/9 se od Kamenického Šenova sjet dá. Ve směru na Českou Lípu se použije první kruhový objezd, ve směru na Liberec se přejede most a odbočí se na druhém kruhovém objezdu. To není problém.
Jenže z nové I/9 se na Nový Bor neodbočí. Nejprve zrušili odbočku za obchvatem Boru (jak začíná čtyřpruh), tam to chápu, teď ji chtějí zrušit i u Okrouhlé (tady to ale nechápu).
Ten sjezd tam samozřejmě je. Jen je to špatně vidět. Koukněte se pozorněji na mapku v letáku 🙂 https://letaky.rsd.cz/Upload/Stavby/626/infoletak_s9-muk-okrouhla-A5.pdf
Šedivě tam uvidíte zakreslen sjezd na NB. Je šedivě, protože je součástí stavby I/9 Nový Bor–Dolní Libchava https://letaky.rsd.cz/Upload/Stavby/369/infoletak_S9-novy-bor-dolni-libchava.pdf
To se ovšem pletete. To co je na tom plánku šedivě, je zároveň přeškrtnuté, neboli se ruší. Stavba nové I/9 končí před Okrouhlou, odbočka na NB není jeho součástí, i když je v plánku červeně naznačená (ovšem jakou součást přestavby MÚK Okrouhlá). Klasický nedostatek koordinace dvou staveb. Asi jako rozšíření na 4 pruhy Svor – Nový Bor se zbytečnou zastávkou na nájezdu na rozšíření, přestože všechny autobusy zajíždí do Svoru. Podle projektu na zkapacitnění se měla zastávka zrušit, podle projektu obchvatu Svoru (jehož součástí byl i kruháč) měla být zachována. Takže máme ostrůvek před čtyřpruhem. Stále doufám, že je to… Číst vice »
Mýlíte se. 🙂 V letáku MÚK Okrouhlá je vedle té přeškrtnuté odbočovací větve je šedě bez přeškrtnutí znázorněna nová větev. Opravdu si to přibližte důkladně a uvidíte to. A je šedivě, protože není součástí stavby MÚK Okrouhlá. A opravdu je součástí stavby I/9 Nový Bor-Dolní Libchava, protože v letáku stavby je červeně, tedy je její součástí. Potvrzují to oba letáky.
Ostatně i v textu letáku je pro I/9 Nový Bor je uvedeno, že sjezdová větev je součástí až této stavby.
Oprava: I/9 Nový Bor-Dolní Libchava
No jo máte pravdu, skutečně to na té nové I/9 je.
Ale jinak je to stejně blbost, v roce 2028 uvedeme to provozu MÚK Okrouhlá a hned do ně začneme dloubat, protože budeme dělat odbočku z nové I/9 na Nový Bor.
Zase zbytečně vyhozené miliony. To je jediné co ŘSD umí. Opravuje co není třeba opravovat a staví tam, kde to není třeba. Stávající stav a bezpečnost je vůbec nezajímá. Pak se divíme, že naše silnice jsou nebezpečné a mosty v dezolátním stavu, když se oboje neudržuje.