Křižovatku na důležitém příjezdu do Prahy čeká rekonstrukce. Dopravní masakr, varuje starosta
Okružní křižovatka v pražské Vinoři. Zdroj: MČ Praha Vinoř

Práce budou probíhat ve třech etapách, každá potrvá přibližně čtyři týdny.
No, tunely v rovině jsou nesmysl, stačí mělký zářez s kvalitními EPS, aby se nestrhly studny. To dříve zmizí ti, kteří tunel prosazují.
Tam jsem vyrůstal v době, kdy Vinoř byla vesnice. Ale silnice procházející obcí směrem na Starou Boleslav nešla přejít pro množství aut.
Doprava ve Vinoři rozhodně nepoklesne po dostavbě okruhu o 60%. Krátkodobě o něco poklesne, ale i (nejen) vlivem dalších developerských projektů v širokém okolí se brzy dostane na původní, případně vyšší hodnoty.
Vinoř stejně jako další obce na severu Prahy očekává úlevu od tranzitní dopravy po dobudování Pražského okruhu. Po jeho dokončení tam má intenzita dopravy o 60 procent.
Vinoř i ostatní městské části a obce preferují tunelovou variantu.
NIMBY stupidita v kostce. Chceme okruh, protoze nam ulevi, ale zaroven ho chceme tak, aby jednak jeho stavba trvala dele, a jednak byl permanentne zavrenej, jako Blanka (tam je cervena u vjezdu v prumeru skoro dve a pul hodiny denne, silenost, svetovy unikat, to nikde jinde neni).
Jak jste přišel na to, že je Blanka denně přes dvě hodiny zavřená ?
Nejvetsim bojovnikem za tunel pod polem je starosta Radonic, ktery si postavil haciendu u trasy budouciho okruhu, a Prezletice, ktere nechaly rozlezt satelitni vystavbu az k trase okruhu. Vinor se s tim jen svezla. Je to obecny jev – proc nechtit tunel, kdyz ho zaplati stat a ne ty obce. Ovsem dneska zrejme jediny zpusob, jak okruh prosadit. Neni tunel, neni okruh.
Lehká pomoc – pryč s nimi. Viz můj příspěvek nahoře.
Snad se zlepsi dychatelnost v Sokolovske… Ted v zimnim obdobi je cekani na tramvaj u gongu zahul na plice…
Pane Nevyhoštěný, mám dojem, že vám nějaký šotek z textu ukradl minimálně dvě slova, aby věty dávaly smysl a nemusely se domýšlet.
Slovesa tam stále chybí 🙂
Praha Vinoř žádnou úlevu od okruhu nečeká. Vinoř už objizdnou trasu na Brandýs má – jmenuje se D10 a je dokonce zdarma. Okruh bude znamenat pouze zatraktivnění IAD, takže ještě přibude aut zaparkovaných v ulicích, na chodnících a trávnících v celém okolí…
Nepotřebují problém s tranzitem, vinoř má sam cca 5000 obyvatel, s Přezleticemi je to téměř srostlé přes potůček a bažinu a Podolanka na dohled. Do Prahy přes tento mini kruháček + výhledově nový kruháček směr Kbely (napojení komunikace mezi Vinoří a fotbalovým hřištěm) to jsou ty brzdy. Do toho provoz kloubových busů…
Problem je, ze lenost zvitezila. Lide neumi pouzit nohy a nuti svuj nezdravy zpusob zivota ostatnim.
Tak se nad to stačí povznést a myslet si o nich svoje. Oni jsou neoriginální a žijí život podle toho, jak jim někdo ukazuje.
Což je opatření dobré, ne však zcela dostačující, protože ani nezúčastněný dopadům vždy neunikne. Ovšem, vyjádření „masakr“ je pro ně v souvislosti s výskytem obtíží typické. Masakr to bude nejspíše hlavně pro okolí té „dopravy“.
Lenost je matkou pokroku. Kdyby člověk neměl touhu ulehčovat si život, žili bychom dodnes na úrovni prvobytně pospolné společnosti. V lepším případě.
A někteří by byli i šťastní…
A nebylo by to nakonec lepší?
Obecně máte pravdu, ale v této části Prahy je to i tom, varianty, jak fungovat bez auta jsou značně nepohodlné. Jediné spojení jsou věčně zpožděné přeplněné autobusy na Letňany a v jiných směrech MHD skoro není – relace jako Čakovice nebo Černý Most jsou autem 10 minut, ale autobusem kolem 40 minut.
K tomu nedomyšlená rozsáhlá výstavba v okolních obcích (zejména Přezletice) a výsledkem je dopravní kolaps téměř denně.
A to už několik století… začalo to koněma…