Kriváň, Gerlach, Lomnický štít. ZSSK představila nové polepy Vectronů inspirované slovenskými vrcholy

Lokomotiva Siemens Vectron s polepem odkazujícím na vrchol Lomnický štít. Zdroj: ZSSKLokomotiva Siemens Vectron s polepem odkazujícím na vrchol Lomnický štít. Zdroj: ZSSK

Jako první vyjel na koleje Kriváň, svezl cestující z Bratislavy do Košic.

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) představila pět nových polepů pro lokomotivy Siemens Vectron. Inspirovány jsou pěti slovenskými vrcholy – Kriváň, Lomnický štít, Vršatec a Veľký Rozsutec.

Nový design navrhla agentura This is locco ve spolupráci s týmem ZSSK a navazuje na dřívější náborovou kampaň „Držíme Slovensko v pohybe“.

„Nejde jen o estetiku, ale o posilování značky a identity národního dopravce. Chceme, aby naše lokomotivy připomínaly cestujícím krásu Slovenska a zároveň naši ambici poskytovat bezpečné, spolehlivé a komfortní služby,“ uvedl šéf ZSSK Peter Helexa.

Lokomotiva Siemens Vectron s polepem odkazujícím na vrchol Kriváň. Zdroj: ZSSKLokomotiva Siemens Vectron s polepem odkazujícím na vrchol Lomnický štít.
Zdroj: ZSSKLokomotiva Siemens Vectron s polepem odkazujícím na vrchol Gerlachovský štít. Zdroj: ZSSKLokomotiva Siemens Vectron s polepem odkazujícím na vrchol Vršatec. Zdroj: ZSSKLokomotiva Siemens Vectron s polepem odkazujícím na vrchol Velký Rozsutec. Zdroj: ZSSKZSSK představila polepy lokomotiv se slovenskými vrcholy Zdroj: ZSSK

Jako první vyjel na slovenské koleje Vectron s polepy v motivu Kriváň. ZSSK jej dnes odpoledne nasadila na vlak Ex 525 z Bratislavy do Košic.

„Kriváň, národní symbol Slovenska, je zobrazen v červeno-žluté barvě, která evokuje západy slunce a teplé tóny krajiny, zatímco zelená symbolizuje přírodní krásu dolin, které jej obklopují. Kontrastní růžovo-fialový štít zdůrazňuje důležitost štítu – bez vizuální agrese, ale přitom stále moderně,“ popisuje ZSSK design polepu Vectronu Kriváň.

ZSSK s Vectrony postupně nahrazuje lokomotivy řady 350 Gorila. Do konce roku bude v provozu deset nových Vectronů, v následujících letech jejich počet vzroste na patnáct. Jsou vybaveny zapezpečovacím systémem ETCS Level 2 a mohou jezdit rychlostí až 200 kilometrů v hodině.

„Polepy Tater představují pokračování jednotného vizuálního stylu lokomotiv, který spojuje tradici železničního řemesla se současnými designovými trendy,“ vysvětlila ZSSK.

Podrobně jsou jednotlivé polepy popsány v tiskové zprávě dopravce.

ZSSK představila polepy lokomotiv se slovenskými vrcholy Zdroj: ZSSK

ZSSK představila polepy lokomotiv se slovenskými vrcholy Zdroj: ZSSK

Tagy Siemens Vectron slovensko Vectron Železničná spoločnosť Slovensko ZSSK
54 komentářů