Opravárenství ČD nebude v samostatné firmě. V plánech jsou nové haly a opravy výměnou
Depo ČD v Michli (ONJ), hala údržby pro dálková vozidla, kontrola brzd. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Nejdále jsou přípravy nové haly v Chebu, pro kterou už dráhy získaly od Drážního úřadu stavební povolení.
Jestli dopadne v Trutnově údržba Regiofoxů jako údržba 843…
Takže skoro stoleté depo v Hradci Králové zase bude mimo… nevadí… ty houby co rostou pod děravou střechou jsou celkem fajn, a když nebudou pesy taky nevadí… prachy za školení ,abychom věděli jak na ně, se prostě vyhodí.
Střecha bude letos nová a pesy v téhle hale ještě asi uvidíte, než se dostaví nové haly.
Když vidím ty Bmz do Německa, tak jsem si vzpomněl, včera na EC 379 2x polepené nefunkční dveře, to se pak nedivím Němcům, že nechtějí přebírat naše vlaky.
To je ten důvod proč se dneska všichni koupili bez údržbovou techniku, Protože shánět lidi na provoz a údržbu je drahé
Mám tu smůlu,že pamatuji 90.léta v praxi,tu horlivost až fanatismus že se musí ŽOS odčlenit,že je „dráhy“ nepotřebují,že je to přežitek mít vlastní dílny,že to bude skvělé a úžasně výhodné jak se budou dílny prát o státní zakázky sa skvělé-nižší ceny.. Kdo z odborníků z praxe varoval,byl označen téměř za zpátečníka a starou strukturu… Stalo se,dílny a zkušení fachmani postupně zmizeli,poklesl objem oprav a zázrak se nekonal…Po čase někdo opatrně naznačil,že asi bude opravdu výhodnější něco z oprav zase dělat vlastními silami,že je to kupodivu levnější..Tak za začaly kvapně s velkou slávou budovat různá pracoviště znovu v depech… vzniklo DPOV…… Číst vice »
Ono privatizovat dilny, nasledne zastavit velke opravy a soucasne neumoznit na zeleznici konkurenci ( ktera mohla dat tem dilnam praci ) to byl mastrstik.
V kombinaci s vyzilosti vetsiny dilen smrtici. A pak ti skutecni odbornici odesli a bylo…
Na druhou stranu: kdyby dilny zustaly pod CSD, pak by to bylo jeste horsi.
Cože? Depa měla lidi a dělaly se opravy vyšších stupňů a nemuselo se to vozit do.. Valmez nebo veselí výborné depa a lidi a teď kůlna na dolování oleje.
Když jsem viděl v jakém stavu je třeba bývalá Žoska v Plzni, nene, lepší by to nebylo ani pod ČD.
To bylo všude. Nadšené ódy v novinách pro outsourcing, vedoucí sekcí podniků se předháněli, kdo bude mít lepší nápad pro vyčlenění sekce. (kde se nezřídka stali šéfy )
A po čase se zaváděl pojem resourcing a opět to bylo jedině správně… (opět některými stejnými, co volali pro první možnost)
V této zemi bohužel každý s ca dvacetiletou periodou zažije vlnu nadšení hranicčícího s fanatismem…
Pardon,je zde.
Můj komentář tu dlouho teda nevydržel.Chapu,nejsem naštvaný.Česke Dráhy jsou mou celoživotní vášní.Potdravuju redakci.
Tak oni prvně všechno co bylo dobré zničili a pak to za velké peníze budou dávat „zpět“? Kdo si chce zase namastit na tom kapsy?Nic jiného než další tunel v tom nevidím.Jen naivní imbecil si může myslet,že to dělají v dobrém úmyslu! Taky by mě zajímalo,kde venku lidské kapacity a hlavně odborníky! NIKDE! Stáří zkušení jsou v důchodu a noví jsou až na vyjímky úplně mimo!( vím z vlastní zkušenosti,33 let na kolejích v oboru) Druhá věc.Na jaké platové třídy chcou nalákat mladé lidi,kdyby už??? Na těch 22 000 tisíc cisteho?:DDDD Když si chce mladý kluk na dílně aspoň trochu… Číst vice »
V Praze, pokud něco trosku umíš, tak není problém 40 čistého, protože často zastane práci za 2, co jim sice stačí 25, ale nic neumí a škodí
A ještě tu o živení celé republiky Prahou, prosím. : – )
40 čistého to vydělám když odpracuji svojí měsíční normu 16 šichet denní noční a do toho nejméně 3 přesčasové směny a těch 40 to hodí, ale po dvou nočních jít na přesčas to je opravdu motivující.
Taková draze vybavená dílna musí jet minimálně 16 hodin denně, bez pořádné efektivity se na vysoké platy nedosáhne.
Tak za toto patří ČD palec nahoru. Samozřejmě nemuseli to rušit, ale alespoň nějaká aktivita v této oblasti. (To RJ je na tom asi podstatně hůře)
O čem to svědčí? O novém věku železnic v republice. Toto na krachující firmu nevypadá. A znamená to i pro mě nové zakázky a další zdroj příjmů, další penízky. Už přemýšlím, kde si zase na jaké zakázce pořádně zobnu.
S pozdravem HD
Njn, vliv měl stav dlouhodobé neúdržby. teď se naštěstí situace obrací. Možná by byl zajímavý zdroj příjmů, kdyby dokázali dělat servis i pro konkurenty (takže by získali část jejich profitu).
Tak o to se dle článku snaží (viz jednání s Pesou a Siemensem)
Já vím, nemyslel jsem to tak, že se nesnaží a vím že už nějaký kontrakt mají na RS tuším. 🙂 Spíše jsem myslel, že by bylo zajímavé, kdyby se z toho stala opravdu běžná služba, kam si třeba RJ nebo Arriva nebo kdokoliv rád pošle vagon na servis a nikomu se z toho nebudou podlamovat kolena. 🙂
Však to se děje. A podlamujou se z toho kolena jen pár modrejm gumám, jinak všichni chápou, že je to kšeft.
Moc se to neděje.
“ opravdu běžná služba, kam si třeba RJ nebo Arriva nebo kdokoliv rád pošle vagon na servis “
V tom případě bude velký tlak na privatizaci, samozřejmě za nepatrnou zbytkovou cenu.
Proč? Může to fungovat i v současné organizaci. Tlak na privatizaci většinou vytváří ztrátové podnikání, ne ziskové.
Jestli budou ČD prosperovat nebo ne, se rozhoduje ve vládnoucí straně.
Počkat oni standardně nemají podvozky navíc ale prezentují to jako novinku? To mě docela překvapilo, myslel jsem, že to je standard.
Jak zpívá skupina Kabát…..jeden to schválí,druhej to zruší….. A jak řekl Karel IV v Noci na Karlštejně….A tak je pořád v této zemi… A není to jen odvětví ČD.
tak nastesti uz se tu nebudete muset s nami trapit nejak extremne dlouho, ze.
Jako obvykle se vrací to, co bylo před časem označeno jako špatné.
Za pár let se to zas začne rozprodávat.
Spekuluj, že to je možná důvod, proč se ČD rozhodly nevyčlenit opravárenství do samostatné firmy – aby napříště byl případný prodej administrativně natolik komplikovaný, že případný bača bude hledat rychlé prachy jinde.
Nejhorší je, že po volbách zase přijde někdo, jako Bednárik a ten otočí kormidlo zase naopak.
Mínusy asi za Bednárika, ale podstata je správně. Je to jako s politiky, otočky o 180°.
ano, chtelo by to zprivatizovat, stejne jako vzp a dalsi podobne penezovody…
Bednárik zjistit co je tam za bordel a šel radši pryč.
Jako že o tom nevěděl už předtim, když tahal ze s*aček ČD Cargo? To se mi nechce věřit. 😀
vetsi bordel nez cdc, kdyz tam zacal, to byt nemohl.
Jen bych tak mezi řečí zmínil za ředitelování p. Bednárika spoustu zázračných zakázek pro slovenský podnik ŽOS Zvolen, o kterém na čekých kolejích, obrazně řečeno, do té doby nikdo neslyšel 🙂 Závěr nechť si každý vyvodí sám.
Jestli si neznal před Bednárikem ŽOS Zvolen, tak tě lituji.
Jestli neumíš číst / nerozumíš psanému textu, tak tě lituji.
Byl placený za to, aby ten bordel dál dopořádku, ne aby chodil pryč
bednarika vyhodil kupka. a uplne zbytecne.
Oni ty ČSD nebyli ve všem špatné.
samozrejme, az na vnitrni dluh ve vysi stovek miliard korun, neplneni gvd v radu desitek procent, silenou prezamestnanost a kosmicky vysoke naklady to byla krasna a uspesna komunisticka firma.
Toor nikde nepsal krásná a úspěšná. Jen že nebyly špatné úplně ve všem. Já cítím rozdíl.
Ano, ale je potřeba tu opačnou minci zdůraznit, protože se najdou lidi, co si to vytrhnou z kontextu a pak pobíhají po světě s narativem, že koncept ČSD (nebo dosaďte kterýkoliv státní podnik před rokem 89) by situaci spasil. 😀
Navrhuji odteď jakýkoliv argument zahájit zmínkou o velkém třesku a přes dinosaury a starověk se pomalu propracovat k věci. Jen tak zajistíme, že to pak někdo nevytrhne z kontextu.
no tak treba by bylo dobre rict v cem csd teda nebyly spatne, protoze to bychom se asi vsichni pobavili.
Ono jaksi vzhledem k tomu že neexistovalo soukromé podnikání ani moc jiných možností neměli. 🙂 Na druhou stranu, že by tehdy vozidla byla nějak eňo ňuňo super špičkově servisovaná, to se mi úplně nezdálo. Spíše to zalátali úžasným nadstavem, což by dnes vůbec finančně nešlo, když musí kupovat za své.
ten nadstav musel byt uplne sileny – v kazde stanici zajebane koleje odstavenymi nakladnimi vlaky, ktere jely po republice nekolik dnu, proboha…
nebo v osobce – pocty becek stacily po roce 2000 na ministerskou objednavku hodinoveho taktu do vsech smeru (coz byl tak 4x objem vykonu proti totaci). do te doby to vsechno asi udelalo dva obraty za den a mezitim nekde postavalo…
S velkou slávou se zrušily ŽOSky a s ještě větší se budou obnovovat bez kontinuity předávání zkušeností. To se musí někteří srdcaři doslova v hrobě obracet. Ach jo…
zosky se nerusily, ale privatizovaly – coz zpusobilo, ze z vyzilych komunistickych fabrik se nekolik zosek rozvinulo do uspesnych strojirenskych firem.
na myslence externiho servisu neni samo o sobe nic spatneho, ale i to se musi umet nastavit.
Dokud si soukromé ŽOSky konkurovaly, tak to šlo. Jenže pak přišla Škodovka a udělala se monopol…
Šodovka koupila jen bývalou ŽOS Šumperk. Tak jaký monopol ? Bývalé Žos Nymburk,Louny,Chomutov , Č. Velenice, Č. Třebová, Ostrava, .. mají jiného vlaktníka, nebo jsou zrušeny.
a i ten sumperk koupila relativne nedavno…
Jo? A co zos bubny nebo české Velenice? Ted chybí.
České Velenice krachly jako a.s. asi 10 let po privatizaci.
Asi dostávali málo kšeftů, tak to krachlo. Teď je kšeftů najednou moc (stačilo vynutit předepsanou údržbu a dějou se věci).
mne by zajimalo proc krachly ty velenice. jestli nemely objemy…
uprostred prahy zoska teda nikomu nechybi. a mimochodem, taky to byl silenej skanzen:
https://jopu.rajce.idnes.cz/Zeleznicni_opravny_a_strojirny_Praha_Bubny_-_ZOS/
teda mne vic chybi siemensaci na zlicine…
V opravárenství se toho zrušilo mnohem víc. Úplně ten základní problém vznikl v okamžiku, kdy rušiči dep nechtěli naslouchat. Jasně, škrtat a dát externím firmám je tak snadné….
Tak to vypadá, že vedení v tomto konečně přišlo k rozumu. Teď už jen postavit ty haly, vybavit je potřebnými technologiemi a hlavně sehnat kvalitní zaměstnance. To je ale budou muset mnohem lépe zaplatit než je platí nyní. Pak by se přes den mohly dělat vyšší stupně oprav a přes noc běžná údržba.
Zní to logicky, ale problém bude sehnat tolik vyškolených lidí.
V noci se má spát … v Evropě civilizované je několikrát menší objem práce v noci .