Kraje narychlo schvalují Babišovo předvolební jízdné: V Olomouckém vyjde 75% sleva na 37 milionů
Jednotka 640.2 RegioPanter pro Olomoucký kraj. Foto: České dráhy

Navýšení státem nařízené slevy o polovinu se bude schvalovat i na Vysočině. Středočeský kraj podobný pokus odmítl.
KAMPÁŃ
Důchodci a studenti díky tomu nechají auto doma, asi by měli hejtmani vyměnit dealera.
A že se jim bude líp jezdit po kraji, kolik důchodců pojede jen po tom kraji a kolik si jich bude kupovat dvě jízdenky, aby mělo větší slevu jak doma, tak ve vedlejším kraji. Zejména cesta třeba z Prostějova do Prahy by byla v tomto případě jízdenková lahůdka.
Celodenni jizdenka pro duchodce platna pro cele uzemi olomouckeho kraje aktualne stoji 80,- Kc. Na to jako nekdo z duchodcu nema? Tak to asi musel bejt peknej lempl. Sorry jako 🤷♂️
Proc pan hejtman z prebytku nezadotuje radeji vice ordinaci pediatru, zubaru a praktickych lekaru v odlehlych koutech Jesenicka, kdyz nas ma tak rad….jo vlastne, me nema rad, ja jen vydelavam a vychovavam deti….ja jsem skudce 🤷♂️
Protože musí na majitelův rozkaz v olomoucké krajské ANOSPD fašistické koalici držet linii a krok a poslouchat rozkaze jeho vysokoblahorodí. 🙂 Prachy na povodní poničené Jesenicko dá přece vláda…. 🙂
Prachy na povodní poničené Jesenicko slíbí přece vláda….
A těch 37 milonu rozdá Babiš ze svého majetku, nebo si na to vezme dotaci?
Koupit si hlupáky za peníze umí každý ňouma, ale koupit si je za jejich peníze to je majstrštyk. 🙂
Nepochybně, on je přece velký lidumil
Čímž si anonisti spotřebují celý limit na předvolební kampaň.
A tady bez limitu:https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-je-to-drahe-ale-co-mame-delat-rika-cernochova-k-nakupum-armadnich-kuchyni-278803#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
A co má dohánění armádních nákupů na poslední chvíli, protože ubečený metnar se na to před tím vykašlal, společného s tím, že bureš už zahájil předvolební kampaň?
To se samozřejmě do limitu nepočítá, bohužel (předpokládám, že většina diskutujících to chápe, ale všichni zřejmě nikoliv).
Kraj si slibuje omezení IAD a zvýšení atraktivity VHD?
A že zrovna těch dětí a seniorů jezdí autem mraky!
Neodvažujte se ale ani ten rozbor poukázat….
Žákům a studentům, co tak vidím okolo, to může trchou ulehčit.
Ulehcit?! Vzdyt hlavne oni budou muset tyhle Babisovy lumparny jednou zaplatit!
Jakože žáci a studenti nechají auta doma v garáži a pojedou vlakem a autobusem? 😄
Navrhuji Babiše zavřít na doživotí a Fialu na doživotí premiérem. Čapí hnízdo vyřešeno…
S prvním souhlasím, s druhým za podmínky, že za ním nebude stát zbytek devadesátkové ODS, které bohužel dělá jen líbivou fasádu. Ano, vím, nic lepšího nemáme.
On Babis je taky 90-tkovy…
K Babišovi bych napsal asi tohle https://www.facebook.com/share/v/1Ab24qx5Z3/
Navrhuji babiše premierem , proto volím ANO
To už tu bylo, takový chaos tu snad nikdy předtím ani potom nebyl….
Návrat tlup ožralých důchodkyň hulakajicich přes několik vagonů.
Já bych dal studentům a důchodcům slevu 200 %. Platící cestující to samozřejmě zaplatí.
nektery lokalky by asi nezachranilo ani to…
Opatrně s těmi nápady. Nebo se toho nějaké populistické hnutí chytí, a vaši slevu přebije 300%.
Na tohle peníze jsou, ale že jsou 2 hodinové intervaly na koridoru z krajského města, to je kraji jedno.
Tak ty důchodci bych řekl že 90% by jinak vůbec nejelo. Nikam. Protože 80% na to nemá aby často jezdilo vlakem hlavně když vůbec motivace cestovat někam je dost nízká. A důchodci často cestují a můžou cestovat mimo špičku.
No a ty studenty. Také velká část na to nemá a jsou budoucí uživatelé až na to budou mít. Pokud teda…
To jsou takové ničím nepodložené kecy.
Pokud na to někdo nemá při 50% slevě, tak ho 75% sleva nevytrhne.
Jestli je na tom někdo blbě, tak samoživitelky, rodiny s více dětmi, ale rozhodně ne důchodci.
to přece nemůže být pravda, vždyť Andy celou dobu mečí, jak fyjala důchodce okradl! /s
nemohlo by se tohle kvalifikovat jako trestný čin? Protože tohle není zavádění slev z nějakého objektivního důvodu, ale na příkaz vedení strany, takže to s řádným hospodařením nemá moc společného.
Nic vám nebrání podat trestní oznámení…
Brání, tam by musel nést odpovědnost.
Kdyby blbost byla trestnej čin, tak sedíte dvacet let
Copak, je ti tam samotnýmu smutno.
Zas to nepřehánějte, je to politické rozhodnutí krajských zastupitelů. Osobně se mi to nelíbí, volit je kvůli tomu nebudu, ale kriminalizovat hlasování zastupitelstva o rozpočtu je blbost. Každý má nějaké své priority, ale hranice mezi „účelným“ a „kriminálním“ utrácením veřejných prostředků je někde v oblasti korupce nebo zlodějiny, což toto není. Část voličů využije tuto slevu, část ocení že stát financuje kulturu atd.
takže je naprosto beztrestné posílat finanční prostředky kraje kamkoliv s odůvodněním, že to někdo ocení? Když jim z nějakých objektivních důvodů vyjde, že se vyplatí podporovat tohle a tohle, tak proti tomu nic nemám (i když se mi to osobně třeba nemusí líbit), ale tady ty objektivní důvody chybí a je to jasné ukolování z vedení strany a nemyslím si, že takové účelové jednání by mělo projít bez povšimnutí, pokud ano tak máme docela slabou legislativu, která takové jednání není schopna podchytit.
Kamkoliv? Jaké je hospodaření v jiných oborech?
To je celé v rovině politické odpovědnosti. A buď bude víc voličů, co ocení rozhazování, a nebo těch opatrnějších a odpovědnějších. Ony se ty volební výsledky celkem pravidelně střídají.
Souhlas, tohle je vec kraje… jen me desi, aby to pak nebylo ze statniho po volbach…
Pokud je ve vás podezření, že byl spáchán trestný čin, podejte trestní oznámení. Já osobně mám pocit, že nefér hrají všechny sekty, pardon strany.
já to nevím, nemám právní vzdělání a proto to byla jen otázka do diskuze, nikoliv hon na zajíce
A já jsem jen v diskuzi reagoval, je něco špatně?
Politika je nejvyšší forma organizovaného zločinu, to nevíte? 😀
Zásluhy? Za další díru ve veřejném rozpočtu kterou si nemůžeme dovolit? Sice se říká že negativní reklama je taky reklama ale že by si za ni někdo platil se mi nezdá?
Končit to mělo tečkou, ne otazníkem. 🙁
Jste příčetný?
Koho se ptáte?
Kraj si od úpravy slevy slibuje zvýšení atraktivity veřejné dopravy a snížení individuální dopravy v regionu. Kontrolní otázka – jaký podíl individuální dopravy tvoří děti, studenti a důchodci?
Na ucpanych silnicich vidim pouze studaky a duchny ve Ferrari a RollsRoyce jak predjizdi muj zrezly trabant
To je utopie … trabant přece nerezne.
Tohle mě přesně napadlo taky.
V „mama taxi“ velký.
Ale to nepřeklopí veřejná doprava zdarma. Stejně jako v případě hůře pohyblivých důchodců, které vlastní auto doveze blízko cíle.
Vážně si myslíte, že po této slevě nějaká „mama“ nechá své „taxi“ doma, a poveze dítě do školy vlakem?
Vy asi moc nepřemýšlíte o tom, co píšete, že? Opravdu se domníváte, že mámy vozí děti do školy autem proto,, že nemají na VD??
Bohužel populisty příliš nezajímá nějaká racionalita. Po nás potopa.
Ten podíl má přesně…… Volby?
A teď jinak: jaký podíl voličů tvoří (dobrá, bez dětí…)?
To jsme tu už měli, po volbách zjistí, že to žere moc peněz, tak to zase zruší. Ale důchodci jim to zase sežerou i s navijákem.
taky budeš v důchodu Petříku
Stakovým přístupem ke správě veřejných financi se Honza ani Petr odchodu do chůchodu nedočkají. Hezkou cestu, JGR.
A až tam já budu, budou mne podobné uplácející snahy urážet.
P.S.: děti mám, nechci pro ně takové slevy
Znáte stranu, která neuplácí? Která to je?
Každá politická strana musí být z principu nějak „populistická“. Nějak musí voliče přesvědčit, aby jí dali hlas. Mít stranu s ryze racionálním, 100% nepopulistickým programem, tak ta neuspěje – protože Blbý Franta Volič ji nikdy nedá hlas.
Jde ale o tu míru a explicitu populismu.
A ano, jsou strany, které téměř nejsou populistické. Rozhodně mezi mé favority ale NEpatří ANO, SPD, Stačilo/KSČ(M), Motoristé, SocDem i ČSSD, Triko, PRO, další náckové na které jsem zapomněl, zčásti lidovci.
jestli vás někdo ještě veřejně nenazval pablbem, číním to tímto já
Kdo to říká, ten to je, na toho to pasuje.
Tak pablbi se tu určitě vyskytujou, ale nemyslím si, že člověk, kterého, uráží rozdávání koblih, je pablb.
Spíš mi vadí nenažranci, kteří to reálně nepotřebujou, ale tu desetikačku ušetřej páč CELEJ ŽIVOT PRACOVALI a MAJ NA TO PŘECE NÁROK a naškudlené peníze si pak, až natáhnou bačkory, jen rozdělí jejich potomci.
Děkuji, vyhráváte titul hulváta dne.
Máte něco k tématu nebo se jen předháníte ve svém hejtění?
Nenechte se vytočit takovým potrefeným jelitem, pane kolego.
A co jste na to zrcadlu odpověděl?
No, naivita jeste nikoho nespasila.
Poslednim hrebickem do rakve duchodoveho systemu budou rocniky 197x.
Jestli je Petr milenial, tak v duchodu nebude.
Nikdo vám nedá tolik, co já vám můžu slíbit! 🙂
Nařídíme slevy, pak někde nevyhrajeme, ale budeme to to víc prskat na fialovou drahotu (z něčeho se to zaplatit bude muset). Tvl já se stěhuju pryč.
a kampak? Navrhiju ostrov Sentinel, ale tam vás sežerou
Co kdybyste si šel radši diskutovat na Novinky? Tam je vám podobných kvanta.
Ono už postačuje kvalita příspěvků diskutujících zde
Jak to? Dovolili si dotknout se vaší modly v podobě hnutí ANO 2011?
Nicméně, vy jí tedy rozhodně nezvyšujete.
Prozatím nás skoro sežrala burešova inflace.
Poznámka pro redakci: v tomto článku vůbec nezminujete Zlínský kraj, pritom jste o něm včera psali? Stejně tak mají tyto dva články úplně odlišné tagy, přitom se týkají samého tématu…
A to jěště Holiš splnil na 100% když ostatní jen na 75%.
Zlínský už schválil i zvýšení slev na 75 %?
Zlínský už dal 100% pro důchodce nad 75let. (Omlouvám se, blbě jsem to napsal).
Ty slevy bych asi zrušil, úplně ideální pro snížení počtu IAD, by asi bylo VHD v zavazku zdarma. Nebo za symbolickou korunu.
A než mne ukamenujete koukněte kolik smuv je postaveno tak, že objednatel hradí vše a co se mu na jízdném vrátí.
Dopravci mají veškeré náklady v ceně za km.
Ono ale nic není zdarma. Ty peníze by chyběly jinde.Ale to nevadí.
Nechyběli, když kraj zaplatí dopravcům všechny ujeté kilometry, jako dnes a dopravci nebudou mít peníze navíc z jízdného ( náklady na provoz a režii mají v ceně od kraje) tak se náklady zvednou u těch pár smluv kde se jízdné vrací kraji. (Cca do 30%)
A to se bude dát sanovat z ušetřených peněz za škody vzniklé IAD.
Cena ale není zdaleka jedinou příčinou. Navíc byste tím akorát ještě zvýšil „zásek“ do rozpočtu a motivoval lidi jezdit téměř zbůhdarma jakkoli daleko. Akorát by ještě více rostly objemy dopravy (stačí relativně levné užívání automobilů a neutuchající stavby dalších silnic) se všemi důsledky, které by znamenaly další vyvolané náklady.
Ne, to vážně stačit nebude.
Důležitější otázka: existují nějaká data kdekoliv po světě, že veřejná doprava zdarma (nebo za minimální cenu) způsobila pokles intenzity IAD?
Experti se dost jasně shodují na tom, že cena na atraktivitě VHD nemá zdaleka takový podíl jako frekvence, čistota a podobně věci. Zlevnění VHD většinou jde právě na úkor těchto věcí.
Nejsem expert, ale myslím si to taky 🙂 Zejména v bohaté zemi, kde na nějaké šunka-auto a pár litrů nafty dosáhne i člověk na minimální mzdě.
Data z z FM ukazují že ne.
MHD nebo vůbec základní VHD zadarmo by byla nejlepší řešení. V menších městech (např. Říčany, Benešov, Tábor) to funguje, ostatně jinak než zadarmo by vozily prázdné sedačky (pamatuju Benešov, kromě školní linky (rodiče dají) jezdilo všech ostatních 6 spojů prázdných, po zavedení MHD zdarma se samozřejmě zvedla poptávka, takže teď to jezdí po 20 minutách a rozhodně to nejezdí prázdné ani v okrajových časech (i když třeba v 19 hodin tam je pár lidí, ale třeba ve 2 hodiny odpoledne je autobus narvaný)). V Praze je to asi nereálné. Tam jde o víc peněz, než u 2-6 linek v nějakém… Číst vice »
V každém větším městě obsadí ihned „sedačky zdarma“ místní bezdomovci a nebude páka, jak je dostat ven. Což obratem odradí velkou část běžných cestujících. Alespoň minimální jízdné (klidně ve výši nákladů na vlastní administraci) je krajně žádoucí filtr.
V Táboře fakt není MHD zdarma, tak se normálně platí.
Autem se nejezdí kvůli úspoře peněz, ale kvůli úspoře času. Pokud chcete přetáhnout lidi z aut, potřebujete VHD kvalitní, čistou, častou, rychlou, spolehlivou, s jednoduchým tarifem, atd. atd. – na ceně zas tolik nezáleží.
Na ceně záleží také, co je horší, že chybí osvěta.
Při míře bohatství české společnosti je rozdíl v nákladech na cestu autem a veřejnou dopravou pro většinu lidí zanedbatelný, respektive efekt času a flexibility lehce přebije vyšší náklady na vlastnictví a provoz auta.
i na ceně záleží, je to mix všeho
Pokusů s VHD zdarma nebo za pakatel tu už bylo hodně a všechny se stejným výsledkem – žádný přesun lidí z aut do VHD se nekonal.
S ideou VHD zdarma se už koketovalo. Nad obce o velikosti cca 60 tisíc lidí to ale vycházelo šíleně draze, přece jen jízdné je významná část rozpočtu i dnes, a při očekávaném zvýšení počtucestujících byste doplácel ještě násobně tolik. U menších měst to ještě ufinancovatelné bylo.
Nikdo asi nedělal kalkulace i na celý kraj, ale jestliže u měst byl limit kolem 60-80 tisíc obyvatel a kraje mají statisíce obyvatel, tak člověk tuší, že by to asi nebylo ufinancovatelné tuplovaně.
A co třeba raději zaplatit večer vlak z Olomouce (103tis.) do Prostějova (43.tis) obyvatel…jede 19:34 a pak a až 20:53…
Dobrá řešení volby nevyhravaji🤣
A všechny tyto předvolební „dárečky“ zaplatí kdo?My všichni nebo to doplatí Babiš s Alenkou a Karlíkem?
Řekl bych, že klasicky my všichni podřadní … 🙁
Zaplatí se to zhoršenou kvalitou dopravy. Vezme se z investic. To se během jednoho volebního cyklu neprojeví. Ta setrvačnost je obrovská.
Populistické rozhodnuté krátce před volbami pro mne vždy znamená diskreditaci dané strany.
Já chci kompetentní politiky, ne ty co uplácí voliče.
Bohužel většina voličů si přeje rozhazování státního rozpočtu
Většina snad ne. Třetina možná, zbytek těžko soudit.
Souhlas. Ta třetina, co volí tu stranu, jejíž název nemohu vyslovit. 😐
Tož i SPOLU zahájilo svou štaci ve vedení této země tím, že dalo 5000 jednorázový příspěvek na dítě 🙂 Jen zapoměli, že dárky se rozdávají před volbami, ne po nich.
ODS taky typicky populisticky dala dárek snížením daní na které rozpočet nebyl připraven a ze kterého se ještě dlouho nevzpamatujem.
A taky najednou ( 😄😎 před volbami ) přidá některým státním zaměstnancům ( policistům, hasičům, vojákům, … Jinak by se na ně 💩
Nejsou to pouze volici VelkoUzenare, mnoho dalsich by rado pecene holuby primo do tlamy
Stačí třetina, když ty další dvě třetiny k volbám nejdou.
Podívejte se na preference ANO a SPD. Není to zrovna málo.
SPD v programu deklaruje, že chce vyrovnaný rozpočet a dluhovou brzdu 🙂
Ale ano, kdyby došlo na řezání do sociálního systému, tak jejich voliči budou dost řvát, protože oni přece dávky a levnou zdravotní péči potřebují, zneužívají je jen *** a ***.
Jistě, ale je nezajímá, co si myslím já nebo Vy, je zajímá kolik tím získají hlasů od lidí, co si tohle nemyslí. A bohužel takových co jim na to zase naletí je až dost.
Praha už nějakou dobu (cca) 75% slevu pro studentu má.
Např. měsíční pro studenta za 130 kč vs 550 kč občanské.
Praha má extrémně dotované jízdné pro všechny. A zjevně ho nezdraží ani příští rok. Takže v Praze se bude dál jezdit za 3650 Kč ročně, kdežto v kraji pro jediné pásmo za 4480 Kč.
Ve Středočeském kraji se toho politici tolik nebojí, protože mají po volbách. V Praze si budeme muset počkat, ale finančně je to neudržitelné a čím déle se to bude odkládat, tím víc to bude bolet.
O nutnosti zdražit jízdné mluvil ve Středočeském kraji radní Borecký už před krajskýma volbama 2024. Nakonec „jeho“ STAN získal v tomto kraji prakticky stejný počet hlasů, jako 2020 (na procenta si polepšil, protože 2024 byla nižší volební účast). Ztratilo Spolu a posílilo ANO.
Tohle je do nebe volající bizár. Na něco peníze roky nejsou, na něco zase lusknutím prstu ANO. Veřejná doprava je služba, za kterou se má platit přiměřený obnos.
Však mi zi ty voličije kúpime. To je účelovka, Alenka na to ty penieze v rozpočtu pak niekde vždycky najdě. A na to je lepši byť ten predeseda vlady než ten peredent či prezejent. Stejně sem tým prezejntem byť nechcel, nebavilo by mnie to :-).
Tak! To je bohužel přesné 🙂 Za komoušů platilo děti a vojsko polovic. Koukám, že ANO opět chce level svého populismu opět posunout ještě dál, resp. znovunavrátit. Samozřejmě mistrovsky načasováno, to oni umí, před „velkými“ volbami. Důsledky si pak zase vyžereme. (Ne že by se pravicovější část spektra určitým populistickým trikům také sem tam neuchylovala, bohužel musí vypouštět balónky i tohoto druhu, jinak ta spasitelova sekta spolu s extrémisty tuto zemi nadpolovičně ovládne.) Ne že bych neskřípal zubama, kolik se chce za jízdenky pro děti 6-10 (PID v kraji, ČD…), ale ty vychechtané důchodce, kteří ne až tak dávno okázale… Číst vice »
Jak jsem před minulými volbami slyšel na nástupišti starého pána: Mě ty moje děti s*ou, tak já budu volit AB.
Slovenská cesta. Platit z rozpočtu slevy pro důchodce a pak uzavírat padající mosty…
Skončí ty slevy hned po prvním říjnovém víkendu, nebo s tím počkají až na listopad?
Po volbách je zavedou celostátně.
Bojím se, že snaha o dluhové perpetum mobile po volbách jen tak neskončí.
A ona někdy u nějaké vlády skončila? U které?
Kdyby se raději na Vysočině pokračovalo v integraci a zlepšování prodejních kanálů. Co je mně platné, když pro cestu do Jihlavy mohu následně použít MHD v Jihlavě, ale pokud jedu zpět, tak mám smůlu. Takže jen hloupé vyhazování peněz za populismus. Finance pak budou probendány v Kauflandech atp.
Od 1. července si budou moci cestující po Vysočině zakoupit výhodné jízdenky Veřejné dopravy Vysočiny i online, a to v mobilní aplikaci Českých drah Můj vlak.
https://www.kr-vysocina.cz/jizdenka%2Dk%2Dzakoupeni%2Donline/d-4132329/p1=122440
Proč sem taháte politiku? (a ne, volič ANO nejsem)
Protože doprava je politické téma, rozhodují o ní politici (nejen o financování).
A co to je jiného? Škudlivé Hanák Okleštěk váhal s vyhlášením stavu nebezpečí po havárce u Hustopečí n. B., protože špekuloval, aby to náhodou nemusel kraj sanovat ze svého. Když jde o životní prostředí vlastního kraje a utrácení peněz pro navrácení do původního stavu po havárii, to ne, kdežto jak z toho kouká nějaká volební výhodička, tak pustí chlup.
„Kraj si od úpravy slevy … snížení individuální dopravy v regionu.“ Není to spíš tak, že studenti autem moc často nejezdí třeba proto že ještě nemají řidičák a důchodci zas třeba proto, že už řídit nemohou, protože o něj přišli?
Zjevně spojení dvou líbivých věcí, které spolu nesouvisejí. Jenže lidé už jsou kolikrát tak líní přemýšlet, že tomu uvěří. Ačkoli existuje skupina starších studentů, kteří už auty jezdí, stejně jako skupina mladších důchodců, patrně nebudou v tomto úplně rozhodující…
ta skupina z obou táborů co jezdí auty, bude jezdit auty nadále, 50% jízdné nebude zrovno to, co si nemohou dovolit..
Aha, tak to je to „vrátíme vám, co vám vláda vzala“… (slogan ANO před loňskými krajskými volbami).
Asi jako když soc. dem. (bohužel) vyhrála krajské volby 2008 se slibem „zrušit poplatky ve zdravotnictví“ (což kraje na legislativní úrovni zrušit nemůžou, takže to proplácely za pacienty z krajského rozpočtu…).
Myslel jsem, že KIDSOK je jen dětská verze IDSOK 😀
pokladní na výdeji jízdenek si už zvykly na oboje. Slyší …SOK… a automaticky vydávají jízdné se slevou, která hravě podemele tarif národního dopravce….
Tak jen, aby pak nezačali plést dospělé (ID…) s dětským (KID…) 🙂
V Praze, kde studentů jezdí MHD zdaleka nejvíc (možná i proporčně) by jízdenka pro studenty vyšla na 2.5Kč/den a počet aut by se omezil asi tak přibližně o 0.
Spíš student ušetřené peníze občas využije na Bolt a podobné služby, takže nějaká auta přibydou, i když v okrajových časech.
Aneb, na koblížky už jim nikdo neskočí…
Ale skočí. Doby vlády ANO jsou zapomenuty, koblížky zafungují a dáme si repete.
Přesně to samé ODS. Každej chvilku tahá ….
To teprve bude další tarifní guláš. 🙂
OLK rizene koalici ANO a SPD se nezmuze v doprave na nic jineho. Zvykejte si, tyto projevy populisticke gerontokracie budou jedinou realpolitikou napric Ceskem na pristi desetileti. Az do doby, nez tento stat vse rozda, mlade vyzene, a nasledne zkrachuje.
Je to tak.
V pořádku. Peníze, které lidé dají státu, by se jím měli opět vrátit podobným způsobem.
Přičemž se jích valná většina během tohoto procesu rozkutálí do správných kapes.
Pak nedává smysl, aby je tomu státu dávali.
Kouzlo je v tom, že jedni dávají a jiní berou 🙂
A někteří čerpají!
Pak to ale neodpovídá popisu „Peníze, které lidé dají státu, by se jím měli opět vrátit podobným způsobem.“
To skoro zní, jako by dosud byla hromadná doprava v ČR fungovala na komerční bázi 🙂
Tahle akce je je jen marginálním posunutím na ose veřejné x individuální financování VHD v krajích, ale bylo by fér, aby krajští představitelé voličům řekli, kde ty peníze, přidané na kompenzování nové slevy, vzali – jakou rozpočtovou položku sníží, nebo v příštím roce proporcionálně (inflace, rostoucí příjmy) nenavýší.
Peníze, které lidé dají státu, se lidem zpět vrací ve větší míře.
Asi jste si nevšiml, že máme schodkový rozpočet, že?
Tag předvolební kampaň za veřejné peníze je docela odpovídající
Stejně jako tag „šotouši za veřejné prostředky“ pod články na téma Pražský motoráček.
Motoráček už ani šotouše nebaví, je to čistě dotační byznys ve stylu linky na „lepší“ toustový chléb.
V ramci vyvazenosti bych nicmene tento tag ocekaval i u clanku o 150 na dalnicich, protoze tam to taky naprosto sedi
Tam si nejsem úplně jistý, vzhledem k tomu, že se většina obyvatelstva by preferovalo zachování nynějších limitů. Ale ano, víceméně by se dalo
Ty rozpočty většinou nemají nějakou extra vatu…takže ty peníze navíc jdou z rezerv? Mimořádný výnosy (prodali nějaký majetek), z jiny kapitoly (třeba, že bude o školku míň)?
kraje jsou jen rozpočtové uzly, které přesměrovávají toky peněz… Vlastní majetek blízko nule, ten olomoucký navíc sídlí (napůl) už 20 let v ne zrovna levném baráku bratra pana bývalého hejtmana….