cargo

Kraj zavede spěšné vlaky mezi Benešovem a Prahou, zajistí je České dráhy

Vlaky Arrivy a ČD v Benešově, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářVlaky Arrivy a ČD v Benešově, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Ranní a odpolední přepravní špičku mezi Prahou a Benešovem vyztuží od prosince nové elektrické spěšné vlaky. Budou jezdit v závazku

Ranní a odpolední přepravní špičku mezi Prahou a Benešovem vyztuží od prosince nové elektrické spěšné vlaky. Budou jezdit v závazku veřejné služby (tedy za dotace), zajišťovat je budou České dráhy. Nahradí tak Arrivu, která dnes na trati provozuje spěšné vlaky motorovými jednotkami na své vlastní komerční riziko. Arriva ale od prosince vlaky přesune na městskou linku z Roztok do Libně a Hostivaře, kterou platí město Praha. Provoz komerčních spěšných vlaků tak s největší pravděpodobností utne, ačkoliv to zatím oficiálně nepotvrdila.

„Projekt spěšných vlaků do Benešova u Prahy připravujeme k letošnímu prosinci. Na rozdíl od současného stavu by byl tento segment dopravy zajištěn v elektrické trakci,“ uvedl mluvčí středočeského dopravního organizátora IDSK Oldřich Buchetka. Podle něj ale úplnou jistotu přinese až schválení rozpočtů Středočeského kraje a hlavního města Prahy na rok 2019.

Předpokládají se čtyři spoje ráno ve směru do Prahy a čtyři spoje odpoledne ve směru z Prahy ve zhruba hodinových intervalech, doplněné o jeden ranní vlak z Prahy a jeden odpolední do Prahy. Jeden pár vlaků bude prodloužený do Tábora a jeden ranní vlak do Prahy pojede už z Olbramovic. Vlaky zastaví v Praze Vršovicích, Praze Strašnicích, v Říčanech, Mnichovicích, Senohrabech a v Čerčanech.

Plánovaná doba jízdy z Benešova do Prahy je 48 minut, z Čerčan je to 40 minut. Dnes spěšný vlak Arrivy urazí cestu mezi Benešovem a pražským hlavním nádražím za 59 minut, osobnímu vlaku ČD to trvá hodinu a tři minuty, spěšnému vlaku Jordán 53 minut a rychlíku 40 minut. Arriva jezdí nicméně častěji, vypravuje osm párů spěšných vlaků. Ty stále figurují v návrzích jízdního řádu na příští rok, a to v podobných časech jako českodrážní spěšňáky. Je ale téměř jisté, že se Arriva od prosince soustředí pouze na městskou linku a spoje Praha – Nitra.

„Vozbu zajistí klasická souprava s vozy s velkoprostorovým uspořádáním, které jsou určené pro regionální dopravu, v čele s elektrickými lokomotivami,“ uvedl k novým vlakům mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. Podle něj budou na zajištění provozu třeba tři soupravy. Kapacita vlaků bude okolo 400 míst k sezení, k dispozici bude jen 2. třída, vagony budou řady Bdt.

Tagy Arriva Benešov České dráhy IDSK praha spěšný vlak Středočeský
55 komentářů