Železnice

Kraj ustoupil: Vlaky v úseku Čejč – Hodonín rušit nebude

Trať číslo 255 Zaječí - Hodonín. Autor: Czech Wikipedia user Packa – Tato fotografie vznikla v rámci grantu fotografie českých obcí., CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=8296837
Trať číslo 255 Zaječí - Hodonín. Autor: Czech Wikipedia user Packa – Tato fotografie vznikla v rámci grantu fotografie českých obcí., CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=8296837

Vedení Jihomoravského kraje ustoupilo od zrušení vlakového provozu na části tratě číslo 255, která spojuje Zaječí přes Čejč a Mutěnice s Hodonínem. Podle původně schváleného dopravního plánu měly železniční dopravu ve všední dny v úseku Hodonín – Čejč nahradit s příchodem nového jízdního řádu autobusy. Důvodem měla být nízká pasažérská frekvence ve vlacích. Na jejich zrušení však nedojde, vlaky budou i v příštích letech jezdit v nezměněném rozsahu. Kraj to dnes oznámil v tiskové zprávě.

„Sešli jsme se se zástupci dotčených obcí a na základě toho jsme pověřili společnost KORDIS, aby znovu prověřila frekvenci cestujících na této trati. Současně jsme zahájili další jednání se železničním dopravcem o technických možnostech a finanční náročnosti případného zachování stávajícího stavu. Na základě nových skutečností jsme se rozhodli spoje na trati Zaječí – Hodonín zachovat. Vidíme to v současnosti jako nejlepší řešení,“ sdělil hejtman Bohumil Šimek.

Podle něj průzkumy zaměřené především na zajištění školních vazeb, které linka S52 Zaječí – Hodonín zajišťuje, ukázaly, že nelze všechny spoje zajistit stávajícím počtem autobusů v oblasti.

„V současné době by také bylo problematické zajistit navýšení počtu autobusů dopravci krátce před koncem plnění jejich závazku veřejné služby. Zároveň se Jihomoravský kraj dohodl s Českými drahami na možnosti pokračování zajištění železniční dopravy na této lince v úseku Čejč – Hodonín i po roce 2020. Mohou nastat pouze minutové posuny z důvodu zachování přestupních návazností v Hodoníně nebo v Zaječí,“ dodal Roman Hanák, náměstek hejtmana pro dopravu.

Podle KORDISu v úseku v průměru ve vlaku cestuje kolem desítky lidí, za celý den to vychází v jednom směru na 50 až 70 lidí. Na trati je sedm párů osobních vlaků denně, zajišťuje je motorák 809, samotný nebo s přípojným vozem.
Proti zrušení železniční dopravy protestovaly obce, podepisovala se i petice.

214 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
xyz

Také upozorním na nekonzistenci v postoji „vlak především coby páteř systému vycházející z velkoměsta různými směry; k němu autobusové přípoje (včetně náhrady vlakových spojení na takových „napáječích k hlavní trati“) vs. „pro Mutěnice a Čejč je spojení s Brnem zajištěno přímou bus-linkou č. 109; vlak zde pro spojení s Brnem není konkurenceschopný“.

Přičemž důsledná aplikace první teze by znamenala utnutí linky č. 109 u žst. Sokolnice-Telnice (ostatně, již při integraci podobně byly utnuty linky od Dambořic atd.) a tam přestup na vlak směr Brno = zánik onoho přímého spojení (nejen) Mutěnic/Čejče s Brnem.

Peno

Ono k tomu ukončení 109 v Sokolnicích nejspíš dojde. Plány kraje s tím počítají po modernizaci trati 300. Proč tomu tak není v současné době? Jednoduše proto, že v Sokolnicích není kde odstavovat tolik autobusů. A také v současné době trať 300 neumožňuje navýšit počet vlaků tak, aby bylo možné všechny z linky 109 těmi vlaky odvézt. Ale ono k tomu bohužel asi nakonec dojde. A ano, opravdu říkám bohužel. Podle mě je to totiž další degradace veřejné dopravy v této oblasti.

xyz

Pro ty, kteří u tratě č. 255 argumentují vzdáleností jednotlivých zastávek od centra jednotlivých obcí, dovolím se zeptat na váš názor na osobní dopravu na trati č. 343. Všimněte si, jak trať míjí obec Sudoměřice nad Moravou nebo Blatnici pod Svatým Antonínkem. A jak ve Velké nad Veličkou je nádraží na kopci za obcí, zatímco autobus dojede až na náměstíčko + obslouží tam vícero zastávek.

Měla by dle vašeho názoru být zastavena i osobní doprava na trati č. 343 (vyjma např. víkendů)? Pokud ne, zdůvodněte (ze svého pohledu) rozdíl. Děkuji.

Anonym

Baví mě, jak sem lezou autíčkáři a píší, že je vlak vlastně zbytečný, auta nás spasí. Bez komentáře, nechápu, proč nechodíte na servery pojednávající o autech, když máte na veřejnou dopravu tak úžasné názory…

Svojsin

Já myslím, že opravdový autičkáři sem nechodí, to by tu byly poněkud drsnější názory.
Spíš vašemu tábotu vadí každý, kdo neprosazuje vlak „za každou cenu“…
Ale tady se to jmenuje „Zdopravy“, ne „Zšukafonního nebe“…

Pampara

Nikdo vlak za každou cenu neprosazuje. Pouze chce, aby byl zásadně brán v potaz názor místních – nejvíce dotčených hloupou likvidací týpky odkudsi z centra, kteří jsou zaplaceni, aby likvidovali. V Praze, v Brně jim nikdo tramvaje brát nebude, ničení venkova bylo vždy cílem neschopných úředníků. Snadný kariérní výtah, tahle profese. Být vlísán u šéfů a zároveň jim předvádět rozhodnost a nesmlouvavost, na jiných, ovšemže. Myslím že to byl Dušek, který je trefně nazval ochotnými ohýbači se pro tužky. Pište si ta jména. Jednou se seznam bude hodit.

Svojsin

Pampara: Proč by si místní, kteří dost často jen okrajově vnímají, že tam nějaký vlak jede, měli sami nechat rušit vlak, který se platí z eráru? A jinak myslím, že tady takový lidi jsou(Jedině vlaky, Ušatá, Travolta, Jan, František,atd. atd..), co vyžadují vlak za každou cenu a vždy najdou důvody, proč je strašná chyba, aby tomu bylo jinak. Tím samoz. nejde říct, že by vlak v mnoha případech nebyl opravdu správná volba.(!!) Je to na indiv. posouzení. Taky bych řekl, že „místní“ svým způsobem „rozhodují“ a to tím, že vlakem jezdí nebo nejezdí…např. nedávno Chornice aspol , kde nestačilo v… Číst vice »

Jedine vlaky

Kde je potřeba a dává smysl, tam je vlak potřeba za každou cenu. Myslel jsem, že zde chodí normální lidé, kteří šíří své názory ostatním a diskutují jako slušní občané. Ale tady tomu tak opravdu není. Především hodnotím technické parametry tratě, význam, kam vede, jaké je kolem tratě osídlení, kapacita atd. Kdybych bojoval za každou trať, tak bych hlasoval pro. Ale na takové referendum nechodím, protože konečné slovo mají radní. Kdybych bojoval o každé trati, tak bych zde psal slohovku o Pohořelicku,Uhřicku, Koryčanku atd. A už to snad opakuji po 245.,že nejsem žádný šotouš,ale občan co chce fungující veřejnou dopravu… Číst vice »

Robert

Když to bude za každou cenu, popírá to první část věty o dávání smyslu.

dopravak

Když je oblast možné komfortně obloužit autobusy, proč je potřeba za každou cenu nasazovat dražší vlak? Pokud jede 10 lidí ve vlaku, tak zde kapacitní problém rozhodně není. Můžete mi prosím vysvětlit, v čem je přidaná hodnota vlaku v případě, cesty z Mutěnic do Zaječí na koridor?

KPL

A Soupravové a spol zase urputně trollují a trollují, skoro jakoby neviditelně řízení rukou Bruselu, Moskvy a Pekingu. A teď už možná i Washingtonu. A Soupravové neumějí číst mezi řádky, jen neustále omílají ty své svaté pravdy. Správná stabilizace společnosti, správná dopravní ideologie, eliminace všech nepohodlných menšin ve prospěch zglajchšaltované většiny, rozdmýchávání nenávisti mezi sociálními skupinami. To aby se pak lépe vládlo a bylo možno bez křiku prosazovat ty správné zákony, restrikce a likvidace a hlavně aby si ti správní lidé mohli maximálně namastit kapsy. Velmi průhledný cíl těchto Souprav ke škodě všech lidí co dostatečně nepřemýšlí a nechají si… Číst vice »

svojsin

KPL: Nemáte něco k tématu ve vlákně, místo urážení a kázání „správné ideologie z DW“??
Jinak, co se týká jižní části Dánska, tak těch lokálek bez osobky je tam opravdu hodně …to jen tak pro příklad, sever nevím.

PS: Nejsem příliš zastáncem cyklostezek místo železnice, i když to může někde být správná volba….

Souprava

Když jsme u autíčkářů tak schválně, kolik šoto i nešoto si všimlo, že největší autíčkář tu bude pravděpodobně Ušatá? 🙂 Nebo jsem jediný, kdo si všiml, že paroduje absurdnost argumentů zastánců železnice a baví se tím, kolik dostane plusů od zoufalých šotoušů, co si myslí, že Ušatá je na jejich straně a on je přitom jeden z nás…? Naše příspěvky mu akorát dělají dobré křoví… 🙂 Musím uznat, že jestli tu někdo šotoušky trollí fakt luxusně, tak je to tenhle Ušatec, jen je škoda, že to nechce přiznat, protože by byla sranda, sledovat kolik šotoušů by bylo jak opařených a… Číst vice »

KPL

Svojsin : Na urážení je tu expert Souprava a jemu podobní. A každý si zde všímá, že u každého tématu se neustále opakuje a kopíruje svá politická prohlášení jako manifest 21.století : Chceme žít bez kolejí !!!
Jižní Dánsko : záleží jak to rozdělujete, jestli jenom jih Jutského poloostrova nebo i jižní části ostrovů Fyn, Falster, Sjaelland ( na jihu Jutska zbyla jedna jediná lokální trať s provozem, kdybychom počítali dohromady i s jižními částmi ostrovů, tak se dopočítáme 9 lokálek s provozem běžným i turistickým) . Na severu Jutska ale už je v činném provozu 15 lokálek.

Souprava

Muzete z tech 15 lokalek uvest aspon 5? Marne koukam do mapy a nemuzu najit zadnou trat,ktera se klikati a jezdi se po ni 30-50 km/h.

KPL

Asi se špatně koukáte pane Souprava, pro věčný a nelítostný antilokálkový boj už ani dobře nevidíte a velmi si pletete pojmy s dojmy.

mocanita

Vážený Soupravo, nemíním se s Vámi dohadovat o věcech, kde jste z nějakého důvodu stále demagog a zřejmě ani neumíte přečíst text, natož si k němu sehnat odborné informace. Už třeba jen u výrobců vozidel, SŽDC, krajů atd. Takže když už uvádíte cenu třeba 120Kč/km, kterou platí kraj za vlaky, je to suma zprůměrovaná za celou vlakovou dopravu v kraji a samozřejmě – na rozdíl od autobusů – zahrnuje i tu dopravní cestu. Čili zdůrazňuji – není to cena za km 810, ale patří do toho cena za jednotku s kapacitou 500 cestujících, lokomotivu se třemi vozy a pak i… Číst vice »

dopravak

Uff, tak to je zase konspirace :-). Zkuste prosím otevřít excell a spočítat si náklady na provoz motorového vozu řady 840, který bude jezdit na této trati . Jenom odpisy na 15 let dělají asi 55Kč/km, k tomu přidejte finanční náklady na pořízení, 15Kč/km za naftu, 20Kč za fíru k tomu průvodčí, servis, prodej lístků, úklid, mytí atd atd. I bez nákladů za DC ve výši 10Kč/km budete daleko dráž, než 100Kč/km. Jak se chcete prosím vás dostat pod náklady busu ve výši cca. 40Kč/km, za což se běžně soutěží? Já jsem zásadně pro to, aby se jezdilo vlakem, ale… Číst vice »

xyz

Připomenu, že Regiospidery pořízené bez dotací (= podléhající plným odpisům) jezdí na tratích jako např. Svitavy – Borová u Poličky, Česká Třebová – Lanškroun či Česká Třebová – Zábřeh. V prvním případě vyloženě lokálka, v posledním jmenovaném případě vyloženě vymetací spojení jednotlivých mezilehlých vesnic.

Věděl by tu někdo, kolik inkasují ČD od Pardubického kraje za 1 km těchto výkonů? Ať je co s čím srovnávat. Plus pro (ne úplně přesné, ale aspoň zběžně) srovnání z doby, kdy do Lanškrouna nebo Borové u Poličky ještě jezdila sólo 810.

MartinS.

Ufff… jestli někdo nevydrží bez toalety v dopravním prostředku na trase dlouhé 18 km, kterou bohužel ten vlak jede 28 minut, potom se dá předpokládat, že je na tom zdravotně tak špatně, že se stejně do toho šukafonu nevyškrábe. Pro ostatní je možná lepší autobus, kterým pojedou jen 23 minut, bude pravděpodobně alespoň částečně nízkopodlažní a docházková vzdálenost na něj bude z místa bydliště o polovinu kratší.

xyz

“ jestli někdo nevydrží bez toalety v dopravním prostředku na trase dlouhé 18 km, kterou bohužel ten vlak jede 28 minut, potom se dá předpokládat, že je na tom zdravotně tak špatně, že se stejně do toho šukafonu nevyškrábe.“
– Nemáte pravdu – např. Crohnova nemoc a další poruchy, které mají vliv na trávení, ne však na pohyb. Podobně tak poruchy činnosti prostaty u starších můžu, kteří na tom však v mnoha případech jsou bez omezení co se pohybu týče.

– Chybně automaticky předpokládáte jako dogma právě ten šukafon a ne např. Regionovu.

jan

Tak zásadní politická blbost a důsledek blbého rozdělení, že ty vlaky nejedou na Slovensko do Holiče a Skalice.

-TR-

Není to až tak důsledek rozdělení, jako spíš škrtů za Dzurindovy vlády, které tvrdě dopadly i na mnohé vnitrostátní relace na Slovensku. Ještě asi 10 let po rozdělení Československa vlaky přes hranice jezdily, a to i přesto, že na hranicích probíhala pasová kontrola.

Na Slovensku je celkově paradoxní situace – všichni jsme v EU a Schengenu, ale mezinárodní spojení ze Slovenska je horší než v minulosti. Neexistuje spojení středního Slovenska a Maďarska (přes Fiľakovo), vlaky do Polska přes Plaveč se sice nyní obnovují, ale mnoho let tudy nic nejezdilo.

Trevor

Je ostuda, že není přímé vlakové spojení se Skalicí na Slovensku, coby okresním městem a tudíž i lidé ze Slovácka musí jezdit na bratislavskou stranu přes Břeclav včetně dvojího přestupování. Přitom koleje tam jsou, akorát po nich přejede 2x do roka Albatros při nostalgických jízdách. Místo toho je tam jihomoravským IDS implementován zcela debilní autobus linky 910, který kromě toho, že zcela kopíruje velkou část vlakové trasy Veselí nad Moravou – Hodonín odjíždí v takřka identický čas, takže každý, kdo jede do Hodonína volí vlak, protože je tam o 25 minut dříve. Navíc, tento autobus je prázdný /jel jsem s… Číst vice »

Robert

Aha. Takže lidé jsou nuceni jezdit s přestupy přes BV, ale autobus je debilní a prázdný. A navíc se v něm kontrolují doklady a Slováci vylučují z přepravy. Jediné, co v něm nejde, je cestování z Holíče do Skalice a zpět.
Že s ním lidé nejezdí z Hodonína do Veselí, je logické, pro ně taky není určen.

xyz

Ano, vnitroslovenská přeprava skutečně v těchto spojích je zakázána, viz jízdní řád https://www.idsjmk.cz/jrady/910.pdf?date=09.12.2018.

Peno

Oni s ním, kupodivu, jezdí i lidé z Hodonína do Veselí a to i přes to, že často ve stejnou dobu jede rychlejší vlak. On má ten autobus totiž víc zastávek, takže vám zastaví i tam, kde vlak ne. Třeba v centru Sudoměřic. Ale hlavně, ten autobus zajišťuje přímé spojení Hodonína a Skalice, které se bude vlakem zajišťovat jen velmi obtížně. A prázdné ty autobusy rozhodně nejezdí, to mi věřtě.

Tronda

Ale v tom autobuse neplatí režijka, proto je zcela debilní, protože pár jedinců musí jet oklikou přes Bratislavu, když nejsou ochotni vytáhnout z kešeně pár drobných.

PetrB

Problem regionalnich trati je rychlost, kterou je potreba zvysit na 100 km/hod. Kdyz vezmu v uvahu napr. Lipenku: trat Rybnik – Lipno nad Vltavou, tak tam je nevyssi rychlost 60 km/hod. jen ve dvou ci trech usecich, jinak se tam jede 20, 30, 40 km/hod. coz je silene. Do te doby dokud nezacnou modernizace regionalnich trati jako napr. u tzv. Svestkove drahy (Most -) Obrnice – Cizkovice (- Lovosice) je i pres pripadne nove vlaky s klimatazici narust cestujicich maly. Ustecky kraj pozadoval tenkrat, ze vlaky na Svestkovou drahu vrati az klesne jizdni doba z Mostu do Lovosic pod jednu… Číst vice »

xyz

Zrovna na trati č. 255 to zvýšení rychlosti na 100 km/h ve stávající stopě je možné; paradoxně to je možné právě v části úseku Čejč – Hodonín, nikoliv v byť jediné části úseku Zaječí – Čejč. (viz nedávno vyhotovený „směrodatný rychlostní profil“ na objednávku SŽDC).

Souprava

Což ovšem nepomůže posunout nádraží v Hodoníně do města (a že je to pěkný kilometr pochodu), ani to nevyřeší to, jak je zrovna Hodonínské nádraží zprzněné podchody (prodlužující ještě víc docházku). Takže ani zvednutím rychlosti na 200 neuděláte dojíždění vlakem ze vzdáleného nádraží v Čejči i Mutěnicích do Hodonína atraktivní, protože tím autem si ty pěkně dlouhé otravné procházky ušetříte. Tím to zpříjemníte jen těm, co to auto nemají. Můžete si v Mutěnicích přidat ještě jednu zastávku, ale stále to bude pro půlku obce na vlak pěkně daleko a v Čejči neuděláte vůbec nic. Některým lokálkám se prostě pomoct nedá.

Marek Janík

Co to blábolíte pane kolego, Hodonín je jedno z mála měst, které má stanici uprostřed zastavěného území. Ano, pokud cestující z Mutěnic chtějí do centra a doveze je autobus, pak to budou mít asi o 150m blíž 😀

Souprava

Pokud jedu z Hodonína do Brna, tak je to samozřejmě velmi fajn, že má H. stanici uprostřed obytné zóny. Ale kolik lidí z Čejče a Mutěnic chce jet do Hodonína do obytné zóny? Děti za kamarády? Kde jsou školy, úřady, pracoviště, zdravotní středisko, bary? U nádraží je jen pár diskontů.. Zbytek toho je o 1km dál.

xyz

„Zbytek toho je o 1km dál.“
– Zajímavě zaokrouhlujete nahoru.
– Jak již zmínil předřečník, tak autobusové nádraží je umístěno relativně blízko od nádraží vlakového, tzn. vzdálenost jednotlivých cílů dojížďky od vlakového vs. autobusového nádraží se v Hodoníně příliš neliší.

Souprava

Autobusy v Hodoníně staví pouze na autobusáku, jo?

Souprava

Každopádně poněkud utíkáte od pointy, já to nesrovnával s busem, ale s autem a vysvětloval jsem, v čem bude jeho výhoda, i kdyby zde vlak jel rychlostí 200. Že zde nejezdí moc lidí busem jsem ochotný věřit, ale stále jste mi nevysvětlil, proč vlak zde narozdíl od busu bude víc než socka pro nemajetné. Aktuálně vozí 50-70 lidí, to mluví za vše. Auto jednoznačně vede. A proč, to už jsem napsal. Obecně platí, že veřejná doprava na krátké vzdálenosti je konkurenceschopná autu jen při velmi krátkých intervalech a s dobře položenými zastávkami. Může být něco pomalejší, ale ty intervaly a… Číst vice »

Trevor

Souhlas pane Janíku, pan Souprava je v tomto příspěvku zcela „mimo mísu“. Asi není z našeho regionu.

PetrB

Ja z vašeho regionu take nejsem, ale mam kamarady v Cejci a v Mutenicich a pokud tam jedu, jedu vlakem. Odmitam jezdit linkou 109, nebot ta jezdi tak naslapana, ze se v ni nechci proste cpat. Casovy rozdil je jen 2 minuty. Bus z Brna do Mutenic jede 1 hod. 15 min., vlak 1 hod. 17 hod. vcetne prestupu v Zajeci. Z Brna do Cejce bus 1 hod. 6 min., vlak vcetne prestupu v Zajeci 1 hod. 8 min.

xyz

„Můžete si v Mutěnicích přidat ještě jednu zastávku“
Nebo mohu v Mutěnicích obě zastávky ubrat a jen jednu (v nejvhodnějším umístění u přejezdu v ulici U Mlýna) přidat.

„Což ovšem nepomůže posunout nádraží v Hodoníně do města (a že je to pěkný kilometr pochodu)“
Viz předřečník. Hodonín je jedno z měst, jejichž nádraží je umístěné na velmi dobrém místě.

Souprava

viz odpověď předřečníkovi

Anonym

Proboha živého vždyť Hodonín je přímo uprostřed… To je to samé, jak kdybyste řekl „Hlavák v Praze je daleko od centra, tak tam radši pojedu autem“…

Souprava

Na hlavak v Praze jezdi metro.

Souprava

Budiž, pro teď rozhazovači veřejných peněz vyhráli a zůstane jim tato velice atraktivní nepostradatelná vlaková linka, co vozí 50 lidí denně, ale na Dopravním webu tu pamatují narvané 5 vozové soupravy a na Svazu pěstujících se dočteme, že železnice roste a o busy nikdo nestojí. 😀 Ale dříve nebo později si dáme další kolo. Prohraná bitva není prohraná válka. A u šotoušů je jedno, kolik bitev vyhrají, protože když jednou prohrají, bývá to definitivní. Z cyklostezek se obvykle tratě už zpátky nestaví. Kdo si počká… 😀 PS: Chudáci lidé z okolí Středohořky, tam byl průměr pokud pamatuji kolem 103 denně… Číst vice »

xyz

„co vozí 50 lidí denně“
Kraj zmiňuje 70 cestujících denně (k čemuž dodávám, že v situaci, kdy v dotčeném úseku vlaky jezdí poněkud „proškrtaně“, mj. 4h „díra“ v dopoledním čase či brzký večerní konec provozu).

“ na Dopravním webu tu pamatují narvané 5 vozové soupravy“
Ano, skutečně i v roce 2018 či 2017 přišla chvíle, kdy tu jezdily narvané 6vozové (ne 5vozové) soupravy.

MartinS.

Jednou ročně, když je vinobraní 🙂

Souprava

Šotopravidlo č. 1 – Když jezdí málo lidí, přidej spoje. Pak už nebude přílišná vzdálenost zastávek, nepohodlí 810 a pomalost trati problém. A kdyby přesto jo, tak nasadíme Spidera, rekonstrujeme za stamiliony trať a on to už nějak půjde, že. A pořád to bude levnější než autobus, který je taaaaaaaakhle neekologický a nepohodlný. 😀

(já vím, že je to marný, já už se jen bavím při dělání jiné práce… tyhle diskuze jsou skvělý relax 🙂 )

Vojta

Tak jistě, až do zavedení metrické soustavy v 19. století byl moravský loket 78,9 cm, zatímco pražský loket jenom 59,3 cm, tak se nedivte 🙂
https://cs.wikipedia.org/wiki/Loket_(d%C3%A9lkov%C3%A1_m%C3%ADra)

xyz

„Chudáci lidé z okolí Středohořky, tam byl průměr pokud pamatuji kolem 103 denně a oni už vlak nemají“
Pletete dohromady sjízdnou vs. nesjízdnou trať (= příčiny stavu, proč ti kteří „už vlak nemají“).

Plus samozřejmě ten vlak „nemají“ jen v úseku dotčeném nesjízdností; v převážné části této tratě (tzn. Teplice – Radejčín) osobní železniční doprava existuje; ve zbylém úseku rovněž jde o objednávku „železniční dopravy“ – objednávku Ústeckého kraje směrem k ČD, toho času z technických důvodů zajišťovanou náhradními autobusy.

Tronda

No jo, vyšší bere. 🙂

Jedine vlaky

Vlaky se ruší, některé obce mají příšerné spojení s Brnem, někde ujíždí těsně návazné spoje atd. Kdyby se dávno zmodernizovaly veškeré hlavní tratě, ale i regionální tratě, Brno v dosahu 40 min ze všech obcí a pořádné taktové rychlé vlakové spojení s okolními městy včetně vesnic na trase, tak by se všichni nestěhovali do města a nemusíme tady řešit blbý zácpy. Aby člověk mohl úplně v pohodě pracovat v Brně a bydlet např. V Moravském Písku či Znojmě. Jistě, takoví jsou, ale je jich málo. Především otřesné regionální spoje v JMK a jejich otřesné vozy. Stačí se podívat na Sp… Číst vice »

Hanzi

Lidi se přestěhují na vesnice a předměstí, šmahem zahodí auta a to je recept na to jak se zbavit kolon. Tak to je myšlenka dne 😀

Jedine vlaky

Pane Hanzi, pokud budou vlaky klimatizované a budou jezdit včas (což dnešní infrastruktura nedovoluje), budou mít 15 minutové intervaly a bude zde vést i pořádná dálnice s napojením na P+R u okrajích měst. Tak ano, šmahem zahodí tam auto a budou rádi, že nemusí řešit parkování v centru a ceny, modré čáry, oranžové, červené nebo co ještě vím.. Budou opravdu rádi, že se dostanou do centra do 15- 20 min . To je moje řešení. Jaké je to vaše? Budování parkovacích domů v centru města? Aby tam jezdila co nejvíce aut a abychom před turisti nevypadali jako kdybychom si nemohli… Číst vice »

Hanzi

No tak já Vas vyvedu z omylu, mam sjezdenou pomalu celou Evropu, autem i verejnou dopravou a neprislo mě ze by treba v Paříži, Římě, Barceloně, Mnichově atp lidi zahodili auta a jezdili zásadně vlakem. A to maji infrastrukturu na jiné urovni jak my a ráno co ráno jsou tato mesta zašpuntovana auty.

petr766

A ještě, jak už bylo opakovaně psáno, je tam to parkování levnější než tady nebo nastejno. Ovšem k jejich platům je to levnější podstatně…

petr766

Parkovací domy v centru jsou všude jinde naprosto normální, pak si klidně můžu Vídeňáci udělat pěší zóny i na Mariahilfestrasse, protože do každé boční uličky se dá zajet a v každé se dá parkovat v nějaké garáži nebo parkovacím domě. Další velké parkovací domy jsou u Westbahnhofu a něco i dole u muzeí. Kromě toho mají dole metro. Kdo je zvyklý jezdit po městě a nebojí se provozu, tak si může i v té „zelené“ Vídni dojet prakticky téměř všude, klidně na Stephansplatz. Kdo chce nechat auto na kraji města, protože není místní nebo to tu nezná, tak ho tam… Číst vice »

Hanzi

Lépe bych to nenapsal, těžko bych to vysvětlil zblblu co má misto oči dve šíny a v mozku 810

Souprava

Možná i kus dřevěného pražce. 🙂

Jedine vlaky

Řím jako příklad systémové dopravy? Itálie má jako stát výbornou infrastrukturu,ale Řím fakt ne. A 810ky nesnáším, proto jsem napsal moderní soupravy. Samozřejmě by na prvním místě byla volba veřejnosti. Bohužel při dopravních stavbách není veřejnost dostatečně vystavena různým výhodám a nevýhodám(malá část se účastní referendu, diskuzí atd.). Myšlenka stavbu parkovacích domů je také krásným řešením, ale je velkým omezením místo. Ulice jsou v centrech českých měst úzké, příliš moc historických budov. Některé se dají postavit do podzemí. Ale kapacita bude u nich rozhodně nižší než záchytné parkoviště P+R. A jestli si myslíte, že vést velkokapacitní vlaky v příměstském okolí… Číst vice »

František

Pak tam ale také mnohem víc lidí jezdí auty. Jestli je to cíl…

Souprava

Fobie z aut se da lecit…

Jedine vlaky

Já nemám fobii z aut. Ale ty zbytečné kolony kolem českých měst mě děsí. Nechce se využít vybudovaná infrastruktura a když se mluví o modernizaci, tak je hned šotouš. A víte co? Máme přepravě o 179 mil. šotoušů. Vím, to je malé číslo oproti vaší autobusové dopravy. Nebyla by, pokud bychom dávno měli VRT s modernizací významných regionálních tratí,tak by se do vašich autobusů nastoupil leda tak m*gor.

železničář v důchodu

Kdybyste neplácal takové nesmysly, jako že se lidé stěhují do měst, apod., tak byste „na pranýři“ nebyl: lidé se nestěhují do (velkých) měst, ale do jejich okolí, protože zejména dnešní střední a mladá generace nechce bydlet ve starých domech v hlučných a prašných městských ulicích ani na sídlištích, ale raději v „drobnější“ zástavbě (nejlépe v individuální) se zahradami a blíže přírodě – a protože na to teď mají a jsou ochotni se třeba i zadlužit, protože si věří, že dluhy a hypotéky dokáží splatit, tak se nestěhují do měst, ale do jejich okolí, a města stejně zatěžují a budou i… Číst vice »

Souprava

A vám tedy připadá 50-70 lidí na Čejčce dost či málo pro existenci vlaku?

Panda

Jen podotýkám, že za cenu nového nádraží můžete mít klidně zmodernizovanou většinu hlavních tratí v JMK… Anebo půlku VRT do Prahy… Bohužel v našich podmínkách je asi reálnější nové nádraží včetně „metra“ (s nadřazeným developerským motivem) než pořádná modernizace tratí (včetně velkých přeložek) z Brna na Přerov/Olomouc, Uherské Hradiště, Třebíč, příp. Znojmo… A na vše prachy nebudou, takže prioritizovat nádraží je při současném stavu tratí a vozidel nesmysl.

Peno

Zrovna Mutěnice a Čejč přímé spojení do Brna mají zajištěné více než luxusně autobusovou linkou 109. V případě trati 255 nejde o spojení do Brna, ale o místní vazby do Kobylí, Velkých Pavlovic a Zaječí.

Marek Janík

no to určitě, možná tak ještě za dob 750350, teď je cestování se 109 o psychické zdraví, zastávky po 300 metrech, závleky Klobouky a Borkovany OMG

Hanzi

Tak nebudte sobci a alespoň nachvilku to těm drážním pošukům prejte. Vždyť je to hezké jak strašně malo stačí některým jedincům ke štěstí aby byli na vrcholu blaha. Alespon do té doby, než začne řídit dopravu ať v krajích ci ministerstvu nekdo konečně fakt kompetentní.

petr766

Pro takový „obrovský“ počet cestujících by se snad vyplatilo zaplatit nějaký taxík nebo mikrobus než provozovat vláček.

xyz

A pokud by v konkrétním případě jelo (jako že přinejmenším u některých spojů tomu tak bývá) více cestujících než kolik jich pojme ten taxík či mikrobus, tak – ?

michal

A jinde to dělají jak, když chce nárazově jet více lidí? Mávnutím proutku přifrčí další vagon? Nebo chcete tvrdit. že se všude drží kapacita navíc, jen proto, co by, kdyby?

xyz

„A jinde to dělají jak, když chce nárazově jet více lidí?“
Tak, že nezajišťují veřejnou dopravu taxíkem ani mikrobusem.

michal

Taxíkem asi ne, ale mikrobus, nebo autobus je zcela normální řešení.

xyz

„mikrobus, nebo autobus je zcela normální řešení“ MIKROBUS (tedy vozidlo typu „9 sedadel včetně řidiče, mj. bez možnosti přepravy kočárků“) je řešením ve veřejné dopravě velmi výjimečným, ne „zcela normálním“.

Ano, AUTOBUS je jedním ze zcela normálních řešení.

Peno

I ten taxík se občas vyskytuje. Třeba konkrétně v této oblasti platí hodonínská radnice taxíky některým občanům v jedné okrajové části Hodonína, aby tam nemuseli posilovat MHD. Jestli to ale opravdu vyjde levněji, než tam poslat pár autobusů denně navíc, nebo jde jeno o populistické rozhodnutí (dnes už bývalích) radních těsně před komunálními volbami, to si fakt netroufnu hodnotit 😉

petr766

Jsou dvě možnosti – buď to tam jezdí ráno do školy a odpoledne ze škol + k tomu někdo občas do města, pak stačí v tyto časy klasický autobus nebo těch pár desítek lidí je rozloženo během dne a pak klidně stačí mikrobus / malý autobus. Nicméně v IDS JMK by to samozřejmě jezdily klasické autobusy, takže žádný problém se nekoná.

svojsin

petr766: Navíc tam ta linka už je, takže se jedná o nějaké 2-3 párů spojů denně navíc, pokud vůbec a o zajištění přestupu v Čejči na vlak směr Bořetice.

Pampara

Taxíky… To už tu bylo. Ti co z likvidace tratí profitují taktéž často píší o vozbě vzduchu. To je úderné.

petr766

Tak tato trať je zcela jasný příkladem plýtvání a vození toho vzduchu, že. Nebo těch 70 lidí za den je co jiného?

Milan

Autobus pohoda za 35kc dotace na km dokaze nalozit i 70 na sezeni a stani
Ale ne sotousi tam chteji 810 za 130kc/km takze aby se to cenove srovnalo s busem tak by ten jejich sklenik musel nalozit 260lidi😀😀😀

František

Ach, tyhle neměnné ceny…

xyz

„Ale ne sotousi tam chteji 810 za 130kc/km“
Málokterý šotouš (a tím méně ne nešotouš) tam chce 810 (je příznačné, že alespoň 814 byly nasazeny namísto 810 i na vedlejších „cancourech“ typu Bílovec, Chuchelná, Hradec nad Moravicí; zato ne např. na tratích typu 254 nebo 255).

Mmch. těch 130 Kč/km je cena, kterou za ten 1 km v současné době dopravce (ČD, a. s.,) na tomto konkrétním výkonu požaduje? (Jiný autor zde uvedl 120 Kč, v jiných komentářích padly i jiné cifry, tzn. čísla se liší v situaci, kdy realitě může odpovídat jen jedno z čísel.)

Ajemgut

A když jsme u toho Jihomoravského kraje, tak by mě zajímalo, proč podle Kordisu má smysl trať do Židlochovic (3800 obyvatel) a nemá smysl trať do Pohořelic (5000 obyvatel + 1000 v Přibicích)

-TR-

Jak Židlochovice, tak Pohořelice potřebují především rychlé spojení s Brnem. U Pohořelic je problém úvrať ve Vranovicích, která by dobu jízdy značně zdržovala. A je otázka, zda má smysl budovat spojku mimo Vranovice.

Ajemgut

Pokud má smysl obnovení a elektrizace dráhy pro 3800 obyvatel, pak si myslím, že by měla smysl ivestice i pro 6000 obyvatel.

-TR-

Do Židlochovic se žádná nová trať nebuduje. Do Pohořelic by musela vzniknout – úvrať přes Vranovice představuje oproti dálnici D52 dost velké zdržení.

xyz

To není nová trať. To je rekonstrukce již dávno existující tratě.

František

Jak dlouho trvá u menší jednotky přechod z jednoho stanoviště na druhé a „přepnutí směru“? Jak dlouho trvá případné spojení automatickým spřáhlem?

Pavel

Velikost investice. Zatímco trať Židlochovice – Hrušovany je malý kousek (a přesto část občanů protestovala proti „vyhazování peněz“ z našich daní), tak kompletní modernizace (a elektrifikace) z Pohořelic přes Přibice do Vranovic je na kraj už trochu velké sousto. To už by mělo smysl uvažovat rovnou o propojení Moravského Krumlova – Bohutic – Pohořelic – Vranovic, cca 12 km, čímž by vzniklo zajímavé žel. spojení . Za dob Jana Pernera do roka hotovo.

Kubrt

Pro koho by bylo zajímavé železniční spojení z pole za Moravským Krumlovem přes Bohutice do Pohořelic a Vranovic? Super tangenta, ale komu by sloužila?

VS

Dobrý den vespolek,

netušíte někdo, kolik cestujících průměrně jede těmi spoji (v obsazenějším směru), které mají i přípojný vůz? Celkový průměrný počet mi totiž přijde na potřebu přípojného vozu nízký (pokud nejde o trasu, na které ,,pravidelně probíhají nečekané větší přepravy.

Přeji hezký den.

Marek Janík

to je dost těžké … v Zaječí se vyhrne odpoledne z R13 hodně lidí, takže bez 010 by to nešlo, ti po cestě do Kobylí povystupují, no a dál je počet cestujících mezi 0 a 5 …. pokud by byla řeč o zmíněném úseku HO-Čejč, tak tam 010 není potřeba ani v jednom případě

Pampara

To je tak, když si zbytečný odbor na kraji začne horečně hledat činnost a vytvářet pracovní náplň. Bude zajímavé, až se vrhnou na silničky, po nichž se vozí vzduch. Hlavně že odněkud z centra zase jakýsi dobro_er opět velmi dobře ví, co lidé venkova potřebují a nepotřebují.

Ajemgut

Takže budeme nadále platit vlaky, pro pár cestujících a nic se nevyřeší.
Buď bych to tedy zrušil úplně a nebo zavedl 2h takt vlaků Brno – Zaječí – Hodonín – (Holič) vedené moderními vozidly typu Stadler.

Marek Janík

má tam skákat padesátkou stadler nebo šukafon … především by se muselo nasypat do té trati, a to se nikdy nestane

Ajemgut

Když to šlo u Mělník – Mšeno?

Souprava

Tam se rychlost nezvyšovala, ani nepřibyl žádný zabezpečený přejezd.

Souprava

Ty mínusy jsou za konstatování faktů? 😀 Sakra lidi, mínusujete i že 2+2 se rovná 4, když to napíše někdo neoblíbenej? 😀

Petr Proft

Vy konkrétně tím vlakem jedete kolikrát za měsíc? …
Vozidlo rady 809 je na trati, kde se chce rušit doprava nejlevnější řešení i když ne zrovna komfortní, ale většina lidí dá přednost tomuto způsobu dopravy než žádnému. Zrušit se dá vše že dne na den, ale vracet tam potom život už je problém…. Buďte rádi za to co máme…

Pampara

Začne to zrušením tratě, pokračuje poštou, zdravotním střediskem, školou, obchodem… No a pak jsou všichni, které otimalizace živí spokojeni, dostávají premie a mají se mnohem lépe, nežli jejich oběti. Mám pocit že ve Francii i díky řežbě služeb na venkově došli k tomu bodu, kdy začnou plápolat auta a rabovat obchody. To nikdo nechceme! Ale tak dlouho se na těch dole spoří, až si obléknou oranžové, žluté vesty a jdou to těm makovcům nandat a svým způsobem vrátit. Jenže to už ti, které optimalizace všech druhů dobře živily užívají důchodů a problémy, které jejich pracovní náplň dříve jiným a většině… Číst vice »

dopravak

Aha, další konspirátor. Představte si, že moje pětitisícové město je obslouženo jenom autobusem. Přesto zde nikomu železnice nechybí, máme poštu, školu, zdravotní středisko…

Proč by sakra v Mutěnicích měl skončit veškerý život jenom proto, že bude lidi místo 40 let starého křápu vozit autobus?

Souprava

V Německu jsou i 20.000 města bez kolejí, to samé v Nizozemí a dalších. Také to tam nechcíplo. Ostatně, ať si šotoušci zajedou třeba do nedalekého příhraničního Freyungu v Německu ve všední den, kdy tam vlaky nejezdí. Překvapivě to tam žije. To samé Waldkirchen a kus níže. A to by vlak mohli obnovit velmi snadno, koleje jsou sjízdné a v létě o víkendech jezdí turistické spoje, ale on jim vlak nechybí. Nádraží daleko za městem pod kopcem, trať pomalá a drncající (ano, jel jsem tam i vlakem). Komu by tohle chybělo, když si do Pasova snadno pohodlně dojede autobusem či… Číst vice »

Hanzi

To tu ani neříkejte kolego, vždyt na tom západě to dělají úplně vše špatně. Bez lokálky není života a přes posvátnou modlu 810 fakt vlak nejede.

František

Také tam ale mají mnohem větší podíl cest auty se všemi důsledky, třeba už jen problém někde zaparkovat, nebo těžké náklady skrz vesnice, že. A žije, no, asi jak kdy a jak co. Nemusí to na tom úplně viset, ale vše souvisí se vším.

Souprava

Zkuste se tam nekdy zajet podivat,do toho Freyungu nebo Waldkirchenu,misto neustaleho vypousteni pitomosti od klavesnice. Zaparkujete v klidu,namesticka jsou plna lidi i ve vsedni den dopoledne a veskera tranzitni doprava jede po obchvatu. Obe mesta ho maji.

Jedine vlaky

Pokud je trať nevhodná a je nádraží někde za kopcem, pomalá, klikatá a nenavazuje dobře na hlavní trať. Nezle zdvoukolejit atd. Pak je trať opravdu zbytečná a investice se do ní nevyplatí. U Židlochovic je situace jiná, navíc s novým spojením se Brnu trošku uleví, nějaká ta kolona se aspoň sníží a lidé budou mít krásné napojení do města. Jízdní doba se výrazně zkrátí na 23 minut. A také proto, že ve špičce zde autobusy nestačí (není tolik řidičů nebo tolik autobusů). Takové projekty výhradně podporuji. Žádnou negativitu v ní nevidím. Peníze se investují do správního směru. A prosím, zkuste… Číst vice »

Robert

Myslíš třeba tu výhodu, že lidé z Hustopečska a Židlochovicka pracující v průmyslové zóně v Modřicích nebo na Vídeňské se nyní budou kodrcat přes hlavní nádraží?

železničář v důchodu

Proč? Pokládáte snad vedení KORDISu JmK za tak tupé, že by nedokázalo zajistit spojení do a ze zaměstnání minimálně na tak kvalitní úrovni jako dosud?

Robert

Vzhledem k omezení linky 505 na úsek Rajhrad-Židlochovice tomu jinak nebude.

xyz

Dle zveřejněných oficiálních předpokladů tomu tak mimo špičku bude (ukončení linky č. 505 ve směru od Židlochovic už v Rajhradu). Mimo špičku má být vedena po tramvajovou smyčku v Modřicích.

Robert

Jenže do průmyslové zóny se jezdí i o víkendu, navic byl zveřejněn dokument, podle něhož kraj se špičkovým vedením do Modřic už nepočítá.

xyz

Však já nerozporuji, že k onomu zhoršení po zrušení těch autobusů linky č. 505 dojde (+ krom toho též při cestách do FN Bohunice či do univerzitního kampusu).

Robert

Ano, to je další cíl, který bude hůře dostupný.

dopravak

Pokud jde o Židlochovice, máte absolutní pravdu. Vlaky pojedou přímo, místo busem budou jezdit lidi vlakem, navíc elektrickým.

Pokud je trať nevhodná a je nádraží někde za kopcem, pomalá, klikatá a nenavazuje dobře na hlavní trať.

No tady přesně popisujete onu lokálku. Rychlost zde nejde s rozumnými náklady řádně navýšit, zastávky často daleko od centra obce, minimum cestujících, tudíž nemožná elektrifikace.

Výsledek je jasný – vlak zde není ani rychlejší, ani efektivnější, ani ekologičtější, než bus, takže trať zrušit.
troufám si tvrdit, že kvalitní autobusové spojení s Brnem/koridorem + kvalitní cyklostezka přinese místním vinařům daleko více turistů, než tahle lokálka.

železničář v důchodu

„vlak zde není ani rychlejší, ani efektivnější, ani ekologičtější, než bus, takže trať zrušit“
Nejdřív je ovšem třeba řádně prozkoumat, co vše by bylo nutné udělat, aby tam vlak mohl být „rychlejší, efektivnější a ekologičtější než bus“, a lze-li to za rozumnou cenu udělat, tak to zkusit udělat – a teprve když i to selže, pak asi není opravdu lepší řešení, než trať zrušit – ale jakákoli zbrklost při tom se ve výsledku obvykle nevyplácí (jak je ostatně zřejmé třeba i z likvidace takzvaně „nepotřebných“ staničních kolejí, apod.).

Robert

Přeložím a zkrátím. Je třeba vyhodit miliardu, a když to nepomůže, tak trať zrušit.

dopravak

Máte nepochybně pravdu, ale řekl bych, že toto už zodpovědní pracovníci udělali. Z pohledu Brna se jedná o klikatou tangentu v poměrně řídce osídlené oblasti, která opravdu nejde za rozumné peníze výraznějším způsobem zrychlit. nehledě na to, že i kdyby se trať za miliardy zrychlila na 160, tak zde nedokáže vygenerovat dostatečnou poptávku. Pokud dnes jezdí ve vlaku do deseti lidí, tak by se musel zájem o cestování přinejmenším zdesetinásobit, aby byl provoz jakž takž efektivní! Dokážu ještě jakž takž pochopit odpor některých vůči autům. Nedokážu ale pochopit ten zarytý odpor některých lidí vůči autobusům. Bus je přece taky VHD,… Číst vice »

železničář v důchodu

NTR = 160 km/h je samozřejmě nesmysl, ale i když už jsem tudy několik roků nejel, myslím, že by tam pořád ještě mnoho udělat šlo, aniž by to stálo miliardy – například ani oblouky tam většinou nejsou tak dlouhé, aby je nebylo možno aspoň trochu „vylepšit“, a zvýšení NTR na aspoň 80 km/h + vozidla schopná té rychlosti skutečně a snadno dosahovat by cestování tudy vlakem určitě atraktivnější udělalo. Jistě, stojí to dost peněz, ale když je umí účelně proinvestovat Chrdle pod Českým středohořím, tak proč by je nemohl podobně účelně vynaložit stát a kraj (nejen) tady?

Souprava

A to přitáhne kolik lidí? Proč tady nestačí autobus? Proč by tato investice měla být prioritou? Smyslem investic není zachraňovat tratě, které jsou momentálně ohrožené. Vy v životě děláte jenom to, co hoří? Smyslem investic je podchytit to, co má největší potenciál. Pokud zde investice nezvýší počet cestujících aspoň 10x (a to sám tušíte, že není kde brát), tak žádný smysl nemá. Nebo mi vysvětlete, proč všechny jiné sektory státu mají mít smůlu, aby bylo zrovna na tuhle lokálku. Nikde jsem nečetl o tom, že povinností státu je zachraňovat málo využívané lokálky, aby zabránil choutkám cyklolobby na cyklostezku. Kdyby tohle… Číst vice »

xyz

„která opravdu nejde za rozumné peníze výraznějším způsobem zrychlit“
V některých částech úseku Hodonín – Čejč až na 100 km/h (O. K., zejména mezi Kobylím a Velkými Pavlovicemi to o moc zrychlit nelze), viz http://leteckaposta.cz/380008594.

„toto už zodpovědní pracovníci udělali.“
Dodám, že reálně ani nedochází k rozvoji některých tratí z Brna vycházejících, viz trať č. 244 a stavy typu „do Ivančic mimo špičku jen s přestupem“ či ostatně „M. Bránice – Ivančice jen s v(max) 50 km/h“ atd.

Plus několik dalších příkladů.

Souprava

Proč na pomalé, v podstatě lokálce, z Jablonce do Liberce jezdí spousta lidí? Jestli on ten základní problém nebude v tom, co napsal dopravák – když není kde brát, ani koridor nepomůže. Co by asi teoreticky pomohlo by bylo zdemolování část Čejče a Mutěnic a narvat trať skrz obec s dobře umístěnou zastávkou a pak vybourat kus Hooinína a postavit tam kolej do města, na kterou tento motoráček zajede. Tohle určitě nějaké lidi přitáhne, ale k té stavbě budete dost pravděpodobně potřebovat armádu a zakázat civilní soudy, protože nic z toho vám místní dobrovolně nedovolí. Tohle sice nikdo nenavrhujete, ale… Číst vice »

xyz

„Rychlost zde nejde s rozumnými náklady řádně navýšit“ Ve stávající stopě lze v některých úsecích mezi Čejčem a Hodonínem mít i 100 km/h, viz nedávno vyhotovený tzv. směrodatný rychlostní profil“ na zakázku ze strany SŽDC. „zastávky často daleko od centra obce“ Pomíjím-li, že v případě obcí, které nejsou cílem, ale převážně výchozím bodem dojížďky, není tolik rozhodující vzdálenost od CENTRA obce, tak: Bořetice: cca 550 m Kobylí: cca 300 m Brumovice: O. K., samozřejmě zcela mimo Čejč: cca 900 m; přemístěním zastavovacího místa by bylo možné zkrátit na 700 – 800 m Mutěnice: Při nevhodném umístění obou zastavovacích míst 900… Číst vice »

Souprava

Mě úsek Zaječí-Kobylí neuráží. Nejsem zase tak drsný, jako někteří jiní odpůrci lokálek. Naopak si zde dovedu představit přidat ve VP ještě jednu zastávku a to, že vlak sveze lidi na přestup do rychlíku přímo až na peron v Zaječí, se mi zdá jako dobrá výhoda, pokud těch lidí jezdí hodně. A zde ty vlaky nezejí prázdnotou, takže šetřit za každou cenu určitě nepožaduji. Určitě bych tomu úseku Zaječí-VP ještě 10 let dal, protože zaříznutí tratě od Kobylí dál tomu moc neublíží. Já tratě obecně rozděluji do dvou balíčků – na ty, co zrušit hned/co nejdříve a na ty, kde… Číst vice »

Hanzi

Ten matroš co pálíte se dá sehnat kde?

Souprava

A za 20 let také dají přednost 810?

dopravak

Ale tady se nerozhoduje jestli vlak, nebo nic. Tady se rozhoduje mezi vlakem a autobusem ve více méně stejné stopě za stejný čas. V čem je tedy v případě cesty z Mutěnic do Zaječí přidaná hodnota vlaku? Proč má kraj v tomto případě objednávat vlak za 130Kč/km, když to samé může zajet bus za 40?

xyz

„V čem je tedy v případě cesty z Mutěnic do Zaječí přidaná hodnota vlaku?“
Mj. v tom, že jde o přímý spoj. V případě náhrady autobusem bude nově přestup v Čejči.

Robert

To je skvělá věc, jistě. Aspoň na papíře. Ale kdo ji ocení v reálu?

libor

je třeba někam udat kapacitu u CD, spousta soukromníků nastupuje na scénu a co s tím šrotem asi udělat???

akcie na doručitele

Gratuluji signatáři petice Radkovi Tylovi k vítězství. Radku, pozdravuj Bena, Plašoně, Víťu, Kachťu, Zbyňu P. a věnujme tichou vzpomínku těm, kteří už nejsou mezi námi.

Nekdo

70 lidi na 7 vlaků

Marek Janík

70 lidí na dva vlaky … 35+35 s příjezdem v 6.15 a 7.15, zbytek dne prázdno…..

VRT

Ano, tomu šotouškové tleskají. Přeci se nebudou mačkat v šukafonu s dalšími lidmi. No a jihomoravské radní bychom zase na oplátku měli hnát k zodpovědnosti, jak hospodaří s našimi daněmi.

Kubrt

Radní mají odpovědnost – politckou před svými voliči. Pro drtivou většinu JM voličů samozřejmě vlaky Čejč-Hodonín nejsou téma, nicméně jsme v zastupitelské demokracii (a je to dobře) takže své zástupce volíme pro celý „balíček hlasování“ a za celý balíček jim to taky spočítáme při dalších volbách. Respektujme rozhodování zatupitelů, žádný lepší a udržitelný model řízení státu ještě nikdo nevymyslel.

Pampara

Vy zde žijete? Nebo jste zařazen jako ostatní mnozí zde, kteří rozdmychávají likvidační euforie, aniž by tušili o co jde? Hlavně, když jim nikdo nic neomezuje, to by dostali psotníčky. Na druhou stranu, je skvělé, že se dokážeme ozvat proti zlým úmyslům několika jedinců, kteří by jinak ze záměru profitovali.

VRT

No to mi vysvětlete co tím myslíte.

Kubrt

Kde co rozdmýchávám? Pouze vyzývám k respektu k politickým rozhodnutím 🙂

petr766

Tak si to platte sami

VRT

Stejně bych volal k zodpovědnosti, pokud by stavěli cyklostezku km/200 mega, nebo kdyby chtěli postavit golfové hřiště. Je samozřejmě dobré respektovat, ale především informovat (neinformované voliče) a především poukazovat na zbytečnost takových investic.

Kubrt

Poukazovat na zbytečné rozhazování a informovat o něm voliče je samozřejmě v pořádku.

Pampara

Chytráci odněkud z Prahy, Brna prostě škodí – nejen že nikomu nic nevysvětlí, ale ještě informace patřičně zkreslí, aby jejich záměr vypadal jako tak ekonomicky. Zvláště jsou li placeni od studíí poukazujících na údajnou prospěšnost likvidace vedlejších železnic. Ne, my nejsme blbí a frází „vyspělé země železnici také ruší“ se opít nenecháme. Zajímavé, že z ciziny kopírujem jen to hloupé.

VRT

Tak teď nerozumím. Vy máte v 7 vlacích 70 lidí a mohou za to úředníci z Prahy?

Marian

7 lidí v 70 vlacích nebo obráceně? Je to tak nebo není a jen někdo jel kolem s kolem a tak to spočítal? A proč to tak je, to páni inženýři nebo věční studenti typu Soupravičky vědí? Třeba u takových Počátek se ví, proč tomu tak je a také se ví, že pokud se bude trvat na ryze krajském řešení objednávky, tak to nemá řešení, ale díky tomu, že tam jezdí i tzv. rychlíky, řešení je a nakonec to odnese snad jen jedna obec. Ale co tady? Je jiné řešení, než hloupá náhrada neoblíbenými busy, která v tomto a podobném… Číst vice »

Souprava

Mariáne, už jsem se bál, že se o mě nezmíníte. 😀 Až nebudu mít tolik času sem chodit, tak si mě snad budete muset vymyslet, co? 😀

petr766

Samozřejmě, Pražáci přijedou na dědinu na nádraží a vlastními silami brání nástupu hordám žhavých cestujících, aby mohli pak zrušit trať 😉

Pampara

V Praze, Brně všemu rozumí nejlépe. Těm prázdné tramvaje rušit nebudou. Tam není obživa pro rušiče, proto pindají a chytračí jinde.

Peno

Víte vy, milý pane, kolik se v minulosti rušilo v Brně spojů (a dokonce i celých linek) MHD? Zjevně ne, jinak byste tento výkřik do tmy nikdy nenapsal.
Sám kritizujete lidi, kteří neznají místní situaci. Jenže to zjevně platí i o vás. Já, na rozdíl od vás, místní jsem a vím, kolik lidí těmi vlaky na trati 255 jezdí, nebo spíš nejezdí. A mohu vám s klidným svědomím říct, že s výjimkou podzimního pochodu opilců, jezdí mezi Hodonínem a Čejčem prakticky prázdné vlaky.

petr766

Vy jste úplně mimo

...

„V Praze, Brně všemu rozumí nejlépe. “

Když vás tak čtu, tak si říkám, že v tomhle máte asi pravdu.

Pampara

Vy znáte situaci? Nebo pouze věříte?

Svojsin

Za cca dva roky budou výběrka na autobusové linky s výjimkou oblasti Znojmo a okolie, takže pokud nebude „politický strach“, tak na Hodonín – Čejč k nějaké redukci nejspíš dojde.

Ale u stran které vládnou v JMK jeden neví….

Robert

Také si myslím, že jde jen o odložení řešení a dojde k tomu s novým VŘ, do kterého budou autobusy zakomponovány.

Souprava

Tak tak – nezapomínejte, že podle některých lidí je menší zlo lidi v autech než autobusech. Hlavně když budou někde jezdit skoroprázdné vlaky pro šotouše a režisty… aspoň jim tam nebudou cestujícící zaclánět… (nejsem autorem tohoto textu)

David

Slyšíte to praskání v dáli? To jsou žilky, žilky pana Soupravy 😁

Hanzi

Ono za par let budou praskat Vam

Souprava

Přesně tak – dříve nebo později si dáme další kolo. 🙂 Prohraná bitva není prohraná válka. A u šotoušů je fuk, kolik bitev vyhrají, protože když jednou prohrají, je to definitivní. Z cyklostezek se obvykle tratě už zpátky nestaví. Kdo si počká… 😀

František

Jak se člověk zaujatý „bojem“ odkope, co? 😉

Souprava

V pohodě Davide, nezapomínejme, že podle některých lidí je menší zlo lidi v autech než autobusech. Hlavně když budou někde jezdit skoroprázdné vlaky pro šotouše a režisty… aspoň jim tam nebudou cestujícící zaclánět… 🙂

David

Mě nic praskat nebude, mě je to buřt 🙂 co jsem napsal byla první věc, která mě napadla, když jsem článek viděl. A ono jsem se trefil, tak zdar a sílu

Souprava

Když nemáte ani špetku morálky a úcty k cizím penězům, tak se samozřejmě nedivím, že je vám to buřt.

Drážní důchodce

Optimalizační zlo prohrálo, dobro vyhrálo! Konečně se dělá taky něco pro obyčejné lidi. Ještě vrátit osobní dopravu na trať Čejč – Uhřice, Hodonín – Holíč a Sudoměřice – Skalica.

-TR-

Čejč – Uhřice asi ne, protože tento úsek je svým trasováním nepoužitelný, ale spojení na Slovensko je třeba obnovit.

Ajemgut

Do Uhřic to nemá smysl. To už by se ta trať musela obnovit až do Ždánic, s protažením úvratě do Klobouků u Brna a vozit to přímo z Hodonína. Až vyhraju eurojackpot, tak alespoň vím, kam investovat.

Drážní důchodce

S těma Uhřicema máte asi pravdu, ale do Klobouků by to jezdit mohlo. Nádraží je sice na okraji obce, ale dá se tam dojít.

Marek Janík

zcela zbytečná diskuse, včera jsem byl v Kloboukách a ta trať je v takovém stavu, že tam nepojede už nikdy nic

Peno

Klobouky mají více než solidní spojení s Brnem autobusy. Podobně do Hodonína. Kam by odtamtud lidi těmi vlaky jezdili? Nejprve se prosím pěkně zamyslete nad smysluplností takové investice. Děkuji.

MartinS.

A proč by měl někdo chodit 1,5 kilometru na nádraží, když mu autobus staví v obci na šesti místech?

Robert

Přece aby mohl jet vlakem!!!

Georg

soude dle poctu vam „obycenji lidi“ na tuhle relaci dost kaslou.
ale samozrejme, z ciziho krev netece, takze proc by si obce nevyhadaly sotovlacek. kdyby si mely platit rozdil mezi naklady na vlak a autobus, sklapnou na dve doby…

Marek Janík

a kdo do těch Uhřic pojede? 😀

Jarek

Neměl byste zapomenout ani na Nemotice-Koryčany, strýcu.

Svojsin

A taky je nutné „dostavět“ železnice Boskovice – Protivanov – Prostějov, Nezamyslice – Morkovice a Ždánice – Bučovice. Rovněž Blansko – Vyškov je do budoucna nutnost.

Souprava

Rozsekal jste me! 😀

Drážní důchodce

Do Koryčan by to mohlo jezdit jako výletní motoráček. Lidi by to určitě uvítali.

Svojsin

Ano, bylo by jich tam kolikrát 6… i 5!
Šotouš je dobrý plavec, ale nevydrží…..

petr766

A co je v Koryčanech vidění kromě děravé silnice?

std

Vstupní brána do Chřibů s hradem Cimburk?

MartinS.

To je ale krása, co se pro obyčejné lidi udělalo. Takže se bude platit 810, ČD dostanou 120 Kč/vlkm , nadále se tam bude posílat 7 vlaků v x a 3 vlaky v (6) a +, což při těch 18 kilometrech bude znamenat 9 milionů korun, takže přeprava jednoho cestujícího bude stát kraj kolem 200 Kč, zatímco cestující zaplatí v lepším případě 36, v horším 9 Kč. Tak to jásejme, jak umíme využívat veřejné peníze pro obyčejné lidi.

VRT

Ale o to nejde. Šotoušci si udělali petici, radní se poplácají, že udělali něco pro lidi a ČD dostanou peníze. Bude dobré tyto případy medializovat a posílat novináře zkontrolovat, jak se zachází s našimi penězi.

libor

neřeš peníze. jen je třeba myslet politicky! politicky!

VRT

Provedu! Tak to má být, tak je to správné!

Souprava

No stress, dříve nebo později si dáme další kolo. 🙂 Prohraná bitva není prohraná válka. A u šotoušů je jedno, kolik bitev vyhrají, protože když jednou prohrají, bývá to definitivní. Z cyklostezek se obvykle tratě už zpátky nestaví. Kdo si počká… 😀

PetrB

Neumíš chápat text? V současné době by také bylo problematické zajistit navýšení počtu autobusů dopravci…

Svojsin

Ze strany většiny dopravců by to problém nebyl. Jde o to, kolik by to ještě před VŘ (asi dva roky) stálo….

Marian

To je přesně ono, co si ti optimalizační pitomci myslí. Jednak neví, která v tom regionu skutečně bije a všechno je podle nich pro šotoušky, jednak si neuvědomují, že velmi často by ten zrušený motorák někde prostál čas ve šturcu i s plnou palbou personálu, protože jak známo, těm lidem musíš zaplatit minimálně 8 hodin denně, aby ti tam šli pracovat a zrovna na potvoru ten konkrétní výkon bude mít místo stání ve šturcu i 4 hodiny opravdu nezbytný a neoddiskutovatelný výkon a naproti tomu volný bus není, musel by se shánět nový vůz, další řidič(i) atd. Ale jo, opticky… Číst vice »

petr766

Volné busy jsou, někteří dopravci v IDS by jistě uvítali návrat na dřívější výkony. Místo toho by zbytečně placený motorák mohl sloužit úplně jinde nebo personál by se zcela jistě uplatnil na hlavní trati.

xyz

„Místo toho by zbytečně placený motorák mohl sloužit úplně jinde“
Kde, dle vašeho názoru?

Peno

Personál se v dnešní době uplatní kdekoliv, v tom bych problém neviděl. A 810 je nejlépe ve šrotu, kde se z ní vyrobí něco užitečnějšího, třeba nový autobus nebo Panter pro hlavní tratě 😛
Nicméně souhlasím s tím, že dva roky před novými VŘ v dané oblasti, která budou jak na vlaky, tak na autobusy, nemá smysl do toho vrtat. Za ty dva roky se do toho snad konečně kopne, pokud politici budou mít koule udělat to, co měli udělat už před deseti lety, při zavádění IDS JMK, kdy na to koule bohužel neměli.

Marian

Nedávno mi kamarád ukazoval jednu debatu s jakýmsi penýskem z Prahe, který tvrdil, že strojvedoucí z lokálek hravě doplní chybějící strojvedoucí na pendolínech. Docela komické je číst echt naivní představy likvidátorů železnic z boží milosti, ohánějící se ekonomikou a kde čím dalším, přitom neznalých základních rovnic. On když na té trati zanikne provoz, respektive na tom úseku s třemi stanicemi, tak se jistě svět nezhroutí, stejně tak se nikde nepozná, že někdo ušetřil. Možná tak na čísi výplatní pásce se objeví děkovná částečka. Ona totiž celá ta vaše až hystericky spořící úvaha odpovídá představám lůzy, že když generálnímu řediteli a… Číst vice »

Peno

Jak říkám, jsem místní, znám tu situaci, vím, jak prázdné ty vlaky jezdí. Ve výsledku je mi jedno, jestli tam ty vlaky jezdit budou nebo ne, jen si myslím, že tady může kraj krásně ušetřit a ušetřené peníze dát třeba do posílení páteřní vlakové linky R13 která to posílení potřebuje už teď jako sůl a bude ho potřebovat ještě víc, pokud se opravdu podaří realizovat ten nesmysl do Hustopečí, kdy jediným přímým spojením Zaječí a Podivína s Brnem bude právě jen R13. A ano, v současné době by se nic moc neušetřilo. Proto je právě vhodné to spojit s nějakou… Číst vice »

xyz

„tady může kraj krásně ušetřit a ušetřené peníze dát třeba do posílení páteřní vlakové linky R13“ – Objednatelem linky R13 je MD, ne Kraj. – (V návaznosti na předchozí bod) I v situaci, kdy všednodenní osobní doprava v úseku Čejč – Hodonín měla zaniknout, nebylo posílení souprav na zmiňovaných Os vlacích plánováno. Dovětek: Vím, že víte :-), že z vůle JMK naopak brzy dojde k o to většímu přetěžování spojů linky R13 – poté, co se dodrátují Hustopeče a Os vlaky do nich budou přesměrovány na úkor úseku Šakvice – Břeclav = tím více lidí z Podivína, Zaječí (+ případně… Číst vice »

Peno

Nemáte pravdu. R13 platí jak MD (rychlíky), tak i kraj (spěšné vlaky). Tudíž, pokud by kraj chtěl, mohl by už dnes posílit R13 objednáním nových Sp. Samozřejmě že by tím narušil současný systém, což není žádoucí. Proto je potřeba mnohem důsledněji jednat s MD, což doposud kraj nedělal a vlastně nechal MD aby si s tou linkou dělalo co se mu zlíbí (mimo jiné třeba nasazování stále méně a méně kapacitních souprav). To musí do budoucna přestat a kraj musí vzít osud R13 mnohem více do svých rukou, má-li i nadále zůstat páteří dopravy v této části kraje.

xyz

„Nemáte pravdu. R13 platí jak MD (rychlíky), tak i kraj (spěšné vlaky).“
Od doby nasazení Interpanterů (dotovaných z EU) jsou všechny spoje této linky (včetně Sp) vlaků objednávány ministerstvem dopravy, viz mj. https://www.mdcr.cz/getattachment/Dokumenty/Verejna-doprava/Zverejneni-smluv-na-vlaky-dalkove-dopravy-v-obdobi/Smlouvy-o-verejnych-sluzbach-2018/Linka-R13-Brno-Breclav-Olomouc,-dodatek-c-3/R13_Priloha2.pdf.aspx.

Souprava

100x nic umořilo i osla.

svojsin

810 raději nikde. O práci pro zaměstnance z provozu bych se rozhodně nebál…

Souprava

Mariáne, už jsem se bál, že se o mě nezmíníte. 😀 Až nebudu mít tolik času sem chodit, tak si mě snad budete muset vymyslet, co? 😀

Pampara

Každý kdo nechce osekávat služby je šotouš? A nebezpečný, umí li se ozvat, anebo nedejbóže spojit a protestovat? Koukám ty jsi jasnej.

xyz

„ČD dostanou 120 Kč/vlkm“
Poprosím o zdroj tohoto údaje. Děkuji.

michal

Myslím že to není daleko od pravdy, pod 100 to nebude..

Ušatá

Vážení, už jsem to tu psal. Na železnici se počítá cena za 1 km souhrnně za všechny výkony, nikoli za jeden spoj či jednu trať a je to tedy průměr. Čili třeba za 1 km 810 50 Kč, ale za soupravu s pěti vozy třeba 150 Kč/km. Každý ten vlak jede určitý počet km atd. A to se sečte, započítají se do toho další náklady typu povinných záloh, ale i třeba muzeum v Lužné, věci nutné pro civilní obranu, vojenské záležitosti atd. A to se pak rozpočítá ne ujeté objednané km. To jen jako pár příkladů. A z toho všeho… Číst vice »

Souprava

Tak hlavně, že si to máte do koho promítnout. 🙂 Akorát, kdybychom vám sem ty protilokálkové příspěvky nepsali, nezmění to na realitě vůbec nic. Naprostá většina lidí ráno půjde a nastartuje své auto, jako to dělají každý den a to zcela bez ohledu na to, co sem Soupravové a Hanziové napíšou. Ti lidi to totiž nědělají kvůli nám, ale ze své vlastní vůle. My na to nemáme žádný vliv, ti lidi ani neví, že sem něco píšeme. A pak ani žádný politik nebude nic měnit. Každopádně hodně zdaru do dalších hysterických příspěvků. Nic víc váš dlouhý příspěvek totiž není. BUď… Číst vice »

mocanita

Opravdu nebohá ultra-antiželezniční Souprava nechápe ani základní principy fungování zákona příčiny a důsledku na této naší planetě a tak jí nechme donekonečna snít o tom, že člověk se svým rozumem a nebetyčnou pýchou pána tvorstva a všehomíra vše zdárně vyřeší a porazí hloupou přírodu, která překáží v rozvoji ekonomiky a životní úrovně atd.atd.atd.

Souprava

A to ze vse se vyresi zachovanim lokalek vozici 3 lidi v male stredoevropske zemicce? 😀 Ze ve zbytku sveta takove zrusily nevadi (protoze tam to Soupravicka a jemu podobni tezko ovlvni)? 😀 Svetove klima ovlivnuje nejvic pocet lokalek v Ceske republice? Nejake kaceni destnych pralesu je tak na desatem miste v poradi? 😀

Ušatá

Bohužel, stále jen prokazujete, že nemáte dostatek znalostí. Je mně to líto. Jinak je škoda času se Vámi zabývat. Fakta Vás nezajímají, studovat se Vám asi nechce. Ale časem poznáte, jak se bude vše vyvíjet. I já bych si přál, abych se i s dalšími z oboru mýlil a budoucnost byla příjemná.

Martin

Tuhle pasáž – „Tedy změnit urychleně i náhled na koncepci dopravy a dělat ji tak, aby zabírala minimum ploch, byla kapacitní, ekologicky šetrná, s minimem exhalací a další. A to platí jak v osobní, tak nákladní dopravě. Je nutné okamžitě zastavit zábory zemědělské půdy, usilovat o obnovu lesů, obnovu mokřadů, přirozených toků vodotečí, zastavit růst měst a jiné a jiné. Je úplně jedno, co si o tom kdo myslí a co je pro něho pohodlné nebo nepředstavitelné. Je tu je buď a nebo.“ – vytesat do kamene!!

železničář v důchodu

Vytesat do kamene ovšem nestačí – především je třeba začít podle toho (konečně) i opravdu konat!

Štěpán

Do Uhřic už, bohužel, provozovat dopravu smysl opravdu nemá, jelikož je to trať končící doslova v polích a ještě s úvratí. Ano, i já, jakožto příznivec železnice, bych souhlasil se zrušením této tratě. Obnovit dopravu v úsecích Hodonín – Holíč a Sudoměřice – Skalica by nemuselo být marné, ale otázka je kudy vede přepravní poptávka přes tyto hraniční přechody. Jestli jde o spojení Kút/Bratislavy s Hodonínem a Veselím nad Moravou nebo něco podobného. Nicméně zde už zrušení tratí rozhodně nenavrhuji, jen to chce nejdřív dobře promyslet.

Marek Janík

celkem zvláštní je, že motoráky Hodonín-Holíč byly skoro prázdné, ale aktuální linka 910 se těší velké oblibě …. přitom nástupní/výstupní místa jsou lokalizované skoro identicky …. sem by vrátit pravidelnou dopravu nemuselo být špatné…… o Skalica-Sudoměřice už teda moc přesvědčený nejsu

Peno

Problém je, že 910 zajišťuje i přímé spojení Hodonína a Skalice, což vlaky zajistí jen obtížně. Druhá věc je poloha nádraží v Holíči a Skalici. Na druhou stranu, kdyby se zavedl přímý vlak z Hodonína do Bratislavy přes Holíč a Kúty, samozřejmě v nějaké elektrické soupravě, ne v 810 či jejich renovacích, tak si myslím, že při rozumně nastaveném jízdném (ne plné palbě mezinárodního tarifu), by o to zájem mezi cestujícími byl.

Trevor

Pane Janíku, bývalý vlak Veselí nad Moravou – Kúty býval slušně naplněný, pokud by s znovu zavedl možná by se mezi Sudoměřicemi nad Moravou a Skalicí na Slovensku moc lidí nevyskytovalo/ i když nelze vědět, když tam nyní nic nejezdí/, ale od Skalice by do Kútú byl vlak opět plný/vlastní zkušenost/. Možná by to šlo protáhnout třeba až ze Starého Města u Uherského Hradiště, ale j to přes dva kraje a dva státy a na vedoucích pozicích sedí příliš mnoho malých „Napoleonků“ a ti by se museli domluvit. Stějně jako spojení do Trenčianské Teplé. Hlavně, že Zlínský kraj vykládá cosi… Číst vice »

Peno

Češtinářské okénko: Ty Kúty, ty hrady. Kútů, hradů. A prosím nepsat s kroužkem nad prvním u, které ve slově Kúty už vůbec nemá co dělat. Děkuji za pozornost a končím češtinářské okénko.

Jackub

Zlo, dobro, obyčejní lidé… Co když je dobrem to, co jinému připadá jako zlo a naopak? A kdo jsou „neobyčejní“ lidé? 😉

Souprava

Režimce zdar! 😀

František

Někdo by tu potřeboval zvláštní režim asi. 😀