Kraj ustoupil: Vlaky v úseku Čejč – Hodonín rušit nebude

Trať číslo 255 Zaječí - Hodonín. Autor: Czech Wikipedia user Packa – Tato fotografie vznikla v rámci grantu fotografie českých obcí., CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=8296837Trať číslo 255 Zaječí - Hodonín. Autor: Czech Wikipedia user Packa – Tato fotografie vznikla v rámci grantu fotografie českých obcí., CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=8296837

Vedení Jihomoravského kraje ustoupilo od zrušení vlakového provozu na části tratě číslo 255, která spojuje Zaječí přes Čejč a Mutěnice

Vedení Jihomoravského kraje ustoupilo od zrušení vlakového provozu na části tratě číslo 255, která spojuje Zaječí přes Čejč a Mutěnice s Hodonínem. Podle původně schváleného dopravního plánu měly železniční dopravu ve všední dny v úseku Hodonín – Čejč nahradit s příchodem nového jízdního řádu autobusy. Důvodem měla být nízká pasažérská frekvence ve vlacích. Na jejich zrušení však nedojde, vlaky budou i v příštích letech jezdit v nezměněném rozsahu. Kraj to dnes oznámil v tiskové zprávě.

„Sešli jsme se se zástupci dotčených obcí a na základě toho jsme pověřili společnost KORDIS, aby znovu prověřila frekvenci cestujících na této trati. Současně jsme zahájili další jednání se železničním dopravcem o technických možnostech a finanční náročnosti případného zachování stávajícího stavu. Na základě nových skutečností jsme se rozhodli spoje na trati Zaječí – Hodonín zachovat. Vidíme to v současnosti jako nejlepší řešení,“ sdělil hejtman Bohumil Šimek.

Podle něj průzkumy zaměřené především na zajištění školních vazeb, které linka S52 Zaječí – Hodonín zajišťuje, ukázaly, že nelze všechny spoje zajistit stávajícím počtem autobusů v oblasti.

„V současné době by také bylo problematické zajistit navýšení počtu autobusů dopravci krátce před koncem plnění jejich závazku veřejné služby. Zároveň se Jihomoravský kraj dohodl s Českými drahami na možnosti pokračování zajištění železniční dopravy na této lince v úseku Čejč – Hodonín i po roce 2020. Mohou nastat pouze minutové posuny z důvodu zachování přestupních návazností v Hodoníně nebo v Zaječí,“ dodal Roman Hanák, náměstek hejtmana pro dopravu.

Podle KORDISu v úseku v průměru ve vlaku cestuje kolem desítky lidí, za celý den to vychází v jednom směru na 50 až 70 lidí. Na trati je sedm párů osobních vlaků denně, zajišťuje je motorák 809, samotný nebo s přípojným vozem.
Proti zrušení železniční dopravy protestovaly obce, podepisovala se i petice.

Tagy Jihomoravský kraj Top trať Zaječí - Hodonín
214 komentářů