Kraj povolil zbudování „čtyřlístku“ na konci D4. Křižovatka má být bezpečnější
MÚK Nová Hospoda na konci dálnice D4. Pramen: Google Maps

Nové řešení zajistí všechny křižovatkové pohyby, aniž by bylo nutné provádět manévr levého odbočení.
To nejlepší se společného povolení je podmínka č. 38. Stavba má být hotová do konce roku 2026. V odůvodnění: jedná se pouze o pořádkovou lhůtu a její nedodržení nemá vůbec žádné právní následky. Tak proč tam tu podmínku dávají, když se to má podle létaku uvést do provozu až někdy v roce 2030…?
Pokud se počítá s pravým odbočením, tak to vlastně může být i jakási příprava na pokračování D4. Článek sice uvádí, že tím může dojít k zablokování rezervy pro D4, ale když to čtu a vidím vizualizace, tak ta přestavba na dálnici nemusí být zase tak moc složitá. Pod mostem by vedly dva pruhy v každém směru a hned za ním by byl odbočovací pruh vpravo. Nevidím to jako problém. Větší problém vidím v tom, že se s dálnicí na Strakonice vlastně ani nepočítá. Viz tenhle článek z roku 2015 – https://www.jcted.cz/rychlostni-komunikace-r4-nepovede-ctyrproudem-na-strakonice/
Co ta rezerva pod mostem, která byla určena pro pokračování D4 do Strakonic?
Proč není projektu není plný profil D4 na Strakonice a rezerva je obsazována připojovacím a odbočovacím pruhem?
Je to jako s těžbou ložiska nerostu. Není otázka zda, pouze jde o to kdy.
A plánuje se někdy v budoucnu D4 až do Strakonic a nebo i na hranice ?
Důvod? Nějaké zlepšení silnice do Strakonic možná, východní obchvat Str. Super, ale stavět dálnici na hranice? Vůbec není třeba. Další věc je CHKO a NPŠ. Tam by spíš pomohlo dílčí vylepšení po vzoru B12
Neplánuje.
Bohužel/bohudík ne. Je v plánu obchvat Volyně . Od nemetic do zlesic. 30. Letá zahájení zhruba . Pak stuoipani za vimperkem. A tunel z korkusovx huti do horní Vltavice. A to je vše. Strakonice mají obchvat v územním plánu , ale to je vše. Obchvat má v ÚP i ckyne.
Ještě před 15 lety všichni odborníci tvrdili, jak D3 bude končit na vždy v Českých Budějovicích a na hranice nikdy 4 pruhy nebude potřeba.
A dneska už se to staví…
Snaží se to blokovat. Strakoničtí politici nejsou příliš užiteční. Strakonice si nechali vyškrtnout D4 z koncepce a dosud se tam oficiálně nevrátila. To samé se stalo s D3, tam však byla navrácena velmi rychle po intervencích místních politiků. Tento projekt je bohužel špatně navržen pro pokračování D4.
Hlavně ať je možné případné pokračování D4 někdy v budoucnu na Strakonice, aby se to zase za pár let neupravovalo. Když vidím teď denně jak narostla doprava na l/4 na Strážný a hranice(hlavně nákladní).
to bych se divil, že by pokračování někdy bylo.
Koukám, napojení staré silnice směr Předotice bude komplikované.
Je to cca 15 let, co se tam postavila nynější stavba, myslím. Určitě se vědělo o plánovaném protažení D4… takže zase nějaká „malá domů“? Určitě tehdy byly vypracovány nějaké studie( taky za statisíce… ) , že? No ale logicky, ze dvou staveb může kápnout dvakrát….
15let? To je věčnost, za tu dobu se u nás několikrát změní koncepce… A ještě se do toho nekoplo, takže spíš 20. Pokud se to povede udělat spolu s obnovou asfaltu v té křížovatce tak v tom nevidím problém? Nějak tam nevidím že by se něco muselo zrušit, odbagrovat nebo tak…
předpokládáte tedy nějaké tajné , desítky let trvající , napojení “ jistých kruhů“ na údajný penězovod ? Takové doplnění teorií Káji Gotta o sekci dopravních iluminátů, což ?
Určitě, a ty firmy z toho budou silně profitovat, protože… si tam asi v pronajaté kůlně nechali zaparkované bagry, a hromadu materiálu, aby za 10+ let mohly levně pokračovat…
Tím neříkám že zakázky nemůžou být „cinknuté“, ale to kdykoliv, kdekoliv. Nijak jim ale nenahrává dostavění křížovatky která ještě předloni nebyla potřeba protože nebyl ten provoz.
Před časem jsem si tu postěžoval na velmi krátký připojovací pruh na MÚK Kytín směr Praha. Zároveň jsem si byl vědom, že tím hlavním problémem je tam úzký most. Je mi proto potěšením, že ten most půjde k zemi a nový umožní výrazně delší, bezpečné připojení. Děkuji ŘSD 🙂
Aby to bylo jednoduché a bez odbočování doleva, tak tam měli udělat kruháč o hodně velkém poloměru (třeba až v rozměru toho čtyřlístku). A taky by to pomohlo se zklidnit lidem z těžkou nohou po delší jízdě po dálnici. A bylo by to jednodušší něž tenhle zmatený čtyřlístek.
Co je na něm zmateného?
jenom nenávidí auta, protože preferuje vlaky, takže takhle trollí
Možná máte na mysli stejné řešení, jako je ukončení dálnice A8 od Augsburgu v Mnichově-Obermenzingu.
https://mapy.cz/zakladni?l=0&x=11.4537701&y=48.1676556&z=16
Ano, a třeba i něco takového: https://mapy.cz/turisticka?x=8.8171514&y=47.2886921&z=17
Doprostřed se dá něco umístit a napojit se může i více směrů. Tady bych napojil až cca 6-6 komunikací a sjezdů.
Samozřejmě, a ti co jedou rovně můžou… kroužit. Takhle „na lontě“, mezi dálnicí, SPMV a krajovkami je to jistě „ideální“…
Jestli někam patří MÚK, tak je to tady.
„Akorát“ že tam je to v obci…
Prosím obrovské dálniční kruháče už ne, myslím ze jich je až až u Ostravy, D4xD0 Lahovice jsou strasny paskvil, ktery vas z D0 od vychodu na D4 nuti jet tremi kratkymi pruplety s neustalou zmenou pruhu na velmi kratke vzdalenosti, to na takove krizovatce nema co delat. Zlatý plánovaný čtyřlístek na Nové Hospodě…
Reálně jsou v Ostravě 2. A je to tam nejlepší možné řešení.
„Na významu výrazně nabyla prosincovým dokončením dálnice D4“
Tenhle dojem autora bych si rád nechal vysvětlit.
A to tam historicky byly dvě na sebe bezprostředně navazující křižovatky typu T. V neděli v podvečer, když se pražáci vraceli ze svých šumavských „dač“ a na té druhé najížděli vlevo na hlavní Praha – Písek to bylo něco. S akcelerací takové Škody 105 to si dnes neumí nikdo představit.
Jo to jsem se držel mezi předníma sedačkama a stál na tunelu ve Š1000MB a povzbuzoval, že chci jet po státovce (I/4) stovkou.
Přiznám se, že místo neznám – nicméně pokud tak nevyhovující, už má i SPP (byť možná zatím nepravomocné) a předpokládaná cena je “jen” 119 mega (ty nezajímavá částka z pohledu ŘSD, tak proč čekáme na rok 2028??
Asi se nevědělo, kdy SPP bude, možná byl úřad docela rychlý, takže se teď ty roky přehodnotí
Šlo by to vymyslet líp.
Tak nám popište jak.
Je velmi dobře, že se tam tak stane. Otázkou zůstává, jestli to nešlo udělat rovnou jedním vrzem, jako STANDARDNÍ ŘEŠENÍ jasného kolizního bodu, i když by se nějakému šetřílkovi s pravomocí mohlo zdát, že to, vzhledem k jeho „expertnímu odhadu“ provozu a prognóz do budoucna, nebude potřeba. Takových paskvilů, kde se v minulosti „ušetřilo“ asi bude víc. První příčku asi obsadí dálniční sjezd Pávov na D1, na kterém kdosi kdysi „ušetřil“ na nevýstavbě 4. segmentu. Teď se tam po x desetiletích nehod pod dálnicí bastlí kruhový objezd na silnici I/38. https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2023/12/Pavov_1.jpg Koukám ale, že na konci D4 u Písku bude… Číst vice »
A přesně stejný paskvil teď(!) někdo naprojektoval na exit 59 Chlumecká
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/10/d10-muk-satalice-muk-radonice_d0-muk-chlumecka-full_page-scaled-e1728981078880.jpg
Proč?
Tak všichni víme, kolik let „nešla“ postavit MUK Lety.
kruháč Pávov je specifický s objízdnými rameny https://mapy.cz/s/kalevemuna
Což nemění nic na tom že ve směru BO-JI poměrně zbytečně objíždíte 270 stupňů kruháčem a proplétáte se s vozidly JI-HB…
Z hlediska bezpečností je to mírné zlepšení, z hlediska propustnosti ani o kousek zlepšení (pokud ne zhoršení).
Toto je „skoro-múk“, a na naší nejfrekventovanější dálnici v křížení s krajovkou… paskvil.
„Nové řešení zajistí všechny křižovatkové pohyby, aniž by bylo nutné provádět manévr levého odbočení“. Škoda že takhle moudré nebylo ŘSD v případě křížení silnic I/17 na I/37 u Chrudimi. Křižovatka byla navržena tak, že lidé cestující z Pardubic do Chrudimi a zpět jsou nuceni provádět levé odbočení v obou případech. Všechny ostatní, bez výjimky méně frekventované směry toto řešit nemusí. Místní to znají a dávají si dobrý pozor ale přespolní zde občas působí poměrně vážné nehody. Účet za necelých 10 let fungování křižovatky jsou desítky středně vážných a vážnějších dopravních nehod. Po vážnosti zranění nebo počtu úmrtí jsem nepátral…
500m od cedule „obec“ není moc důvod aby tam někdo „lítal“… ale kruháč na té „východní“ straně by tam být asi měl, je tam zapojeno ještě o jednu (vedlejší) silnici víc…
Otázka jestli ty rampy mohly být „opačně“?