Kraj postaví u Žlutic za 100 milionů přivaděč k novému úseku D6
Zahájení stavby D6 Knínice - Bošov (březen 2025). Pramen: ŘSD

Obchvat Veselova bude dlouhý 1,48 kilometru a povede i po 240 metrů dlouhém mostě přes biokoridor.
Na Vysočině 1,1km přeložka silnice II/353 spojující Jihlavu s Žďárem (intenzita 4400/den), zjevně perspektivní spojka, ale řešíme, proč se staví „obchvat pro 17 obyv.“ – jako by se tam stavělo jen kvůli nim. Pak je zde 1,5km přeložka Veselova (42oby., intenzita 1270/den) spojující D6 (intenz. 8,33tis./den) s největším městem v oblasti – neuvěřitelných 2,2tis. obyv. (pardon, ale to je vtip ne, vždyť takto velká sídla se běžně označují vesnice). Přesto ale vyznění článku jako bychom se bez ní neobešli, přitom na ní jezdí něco přes 1tis./den s nulovým budoucím růstem. Bonus, nová přeložka z peněz všech „polovinu ceny získal KV… Číst vice »
Jenže alternativou v případě nepostavení této spojky by bylo, že by tato auta jezdila po komunikaci kvalitativně odpovídající polní cestě. Někdo už sem dal odkaz na ilustrační foto, ale pro jistotu ještě zopakuji: https://mapy.cz/turisticka?pid=75196162&newest=1&yaw=1.522&fov=1.257&x=13.1357092&y=50.1260808&z=17&ovl=8
Řekl bych, že takovou silnici mezi Jihlavou a Žďárem fakt nemáte.
A ano, Žlutice jsou město, dokonce jedno z nejstarších v celém okolí. Sice dnes sice mají i s připojenými vesnicemi méně obyvatel než průměrná středočeská vesnice, ovšem v době, kdy na místě dnešních Karlových Varů stál akorát hustý les, kde Karel IV. lovil jeleny, byly významným centrem celé oblasti.
Snažil jsem se dostat do zadávací dokumentace, co kraj vystavil k výběrku ale mají tam poškozený zip. Nemáte někdo situační výkres? Ještě skočím na ceskedalnice
hm, nejlíp to jde vidět na letáku úsek Knínice-Bošov – https://www.rsd.cz/web/guest/mapa-staveb#/stavby/D6/d6-kninicebosov?filters%5B%5D=StavbyRealizace
Paní starostka je dost naivní, když si myslí, že dálnice vyřeší uvedené problémy…..
A jak byste zmíněné problémy řešil Vy?
Prý čekají 10 min než najedou na I/6 😀 To bych chtěl vidět. Jezdí tam sotva 10 tis. aut za den. Křižovatka je také přehledná.
Přehledná rozhodně není a započtěte si i překračování rychlosti v obou hlavních směrech. Snížená rychlost tam není a 90 km/h tam jezdí jen kamióny.
No, hlavně jak stavbu D6 (opravdu intenzity pod 10tis.) dokončí, tak bude přístup na ni přes MÚK, takže na pohodu. Tady se pletou hrušky s jabkama, protože na to přeci není potřeba stavět kolem Veselova další silnici.
Tak to je super zpráva! Vzhledem k tomu, že obchvat není ani zakreslen na mapy.cz jsem se obával, že jeho stavba přijde na řadu až dlouho po dokončení D6. A taky palec nahoru KV kraji za soutěž, ve které se podařilo cenu takhle snížit!
že by všechen provoz jezdil přes Knínice to byla fakt fantasmagorie
https://en.mapy.cz/s/ganudugota
Souhlas, byl jsem tam a ty cesty nezvládli ani cyklistu a auto
A netušíte někdo, proč exit z D6 nenaplánovalo RSD prostě u samotného toho stykového místa s II/205 (?)
Protože se o této propojce/obchvatu už dopředu vědělo a počítalo se sní při návrhu dálnice. Článek v tomto poněkud zavádí. Jakby šlo o nějakou náhodu nebo hašení problému. Ne, nejde.
Bylo dohodnuto už dávno rozdělení staveb mezi investory s tím, že akorát nebylo zřejmé, zda se s tím popasuje kraj stejně dobře jako Mátlovi lidé. No a popasoval. Takže palec nahoru.
„Nemáme zde průmysl, nemáme zde pracovní příležitosti a lidé musí za prací dojíždět. Vítáme proto rychlou a bezpečnou dálnici. Potýkáme se také s odlivem obyvatel, řešíme nedostatek lékařů a je opravdu velký problém do Žlutic někoho získat. Díky lepší dostupnosti budeme moci lépe získávat lidi, podnikatele či investory, a tak i velmi potřebné služby,“ řekla Plitzová.
Možná by někdo ze zdejších diskutérů paní starostce poradil, že přece existuje železnice a především, po Žluticích jim začne jezdit víc aut (bo indukce!) 😉
a slavná integrace Karlových Varů do PID Žlutice zcela vynechala a to ani formou garantovaných návazností.
Železnice samozřejmě existuje, leč stavíme primárně dálkové cesty pro auta, tak to pak dopadá takto. Indukce bude (možná tedy ne po samotných Žluticích), ostatně to je i přáním paní starostky (dostaneme se snáze autem ku Praze i Varům). Že by byla přinejmenším pro ta města přínosem spíše na kolejích, je věc jiná; když si ale chceme zacpat města auty, proč ne. Třeba budou lidé rádi jezdit i dálkovými autobusy, ač to tak zatím moc nefunguje.
Nějak mi u Vašeho příspěvku schází, jak byste si představoval pomoc Žluticím železnicí?
Zdá se, že František X je plnohodnotnou inkarnací Antonína Minaříka.
Jestli on si František ty Žlutice nelakuje moc na růžovo…
To je přeci úplně jasné. Postavit zbrusu novou VRT Praha – Karlovy Vary nejkratší možnou trasou a kromě nikde nestavících expresů jezdících 300 km/h na ni poslat v hodinovém taktu i pomalejší vlaky, jedoucí řekněme 200 km/h, které budou obsluhovat mezilehlé zastávky v Rakovníku, Jesenici, Žluticích a v Bochově. Stálo by to pouhých asi 100 miliard, ale zase bych se potom mohl přestěhovat na chalupu a jezdit odtamtud denně 100 km do Prahy do práce. 😀
Zlutice sice zeleznici mají, ale .. koukal jsi vůbec na mapu a na to, kam a kudy vede? a kam se s ní dá dostat?
no klasická lokálka – odnikud nikam
Jo železnice, by se mohli stát lokálním silným hráčem na poli kůrovcového palivého dřeva a kovového šrotu! To by mohly být tak 3-4 pracovní místa!
Železnice na úrovni rychlejší jak koňský povoz, podobně jako za císaře pána.