Kraj poslal svoje ČSAD Liberec do ztráty, podle auditora platí málo. Radní hledají nového ředitele

Nové autobusy Iveco Crossway pro ČSAD Liberec. Foto: Liberecký krajNové autobusy Iveco Crossway pro ČSAD Liberec. Foto: Liberecký kraj

Problém vznikl vládním nařízením o minimálních mzdách.

Odebírat
Upozornit na
guest
42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karl vB.

Neznám ani trochu tamní lokální poměry, ale myslím si, že: – pokud současný předseda představenstva ČSAD Liberec je schopný manažer, který byl některým úředníkům KÚ pouze nepohodlný pro, tak si lehce najde místo jinde, kde jeho schopnosti rádi ocení – pokud si Liberecký kraj do firmy dosadí bezproblémového a Odboru dopravní obslužnosti + Koridu oddaného nástupce, v krátké době se projeví, na čí straně byla chyba, zda u současného předsedy představenstva, nebo na straně personálu krajského úřadu, majícího na starosti dopravu – pro zajištění objektivnosti vyšetřování příčin propadu hospodářské situace ČSAD Liberec by bylo vhodné přistoupit k hloubkovému auditu také… Číst vice »

Vlastenec

A co vlastně očekáváte od nového vedení? Podle výběrového řízení, které zveřejnil Liberecký kraj, ale hlavní akcionář jsou Autobusy LK a jejíchž jednatel se pod to podepsal. Nejmenovaný krátce zvolený bývalý starosta Kamenického Šenova. Koukal se někdo do Stanov Společnosti? Nahlížel do toho někdo? Kdo je tato osoba zač? Píšete tu o znalostech z dopravy…
Samotný odbor dopravy pod vedením pana Svitáka absolutně neví která bije..

Liberec

Občané z Liberce si snad už udělají svůj názor. Nechápu jak tohle mohl dopustit i pan Jan Sviták, který má na starosti odbor dopravy a podle justice sedí v dozorčí radě. Proč on neupozornil Liberecký kraj na možné problémy? I co se týká CDV.

jirik.e

Pro Svitáka nemám žádného dobrého slova od doby, kdy prosazoval „rekonstrukci“ kvalitního kamenného mostu na II/290 v Poniklé formou jeho zbourání a výstavby železobetonové náhrady v průběhu 28 (!) měsíců. Když se zvedl odpor veřejnosti, najednou ten „havarijní“ most stačilo znovu zkontrolovat a ejhle, on unese i znásobení provozu, takže na něj lze převést náhradní dopravu za uzavřené II/292 a II/286.
Akorát ten jeho pokus-omyl stál sedm milionů korun…

Pepa z depa

Autore, dobře Ty!! Tleskám:)

Koloběžka

Tak ještě jednou dobrý den. Pane Sůra proč mažete příspěvky, když nebyli vulgární, sprosté nebo pohoršující? Chtěl jsem tu jen říct, že v dnešní době, je vše jen o penězích a o tahanich za provázky. A to že se dosadí na vyšší pozici člověk který bude jen loutka tak pro firmu to bude konečná. A člověk, který se alespoň snažil dát vše do kupy bude odvolán, a to jen proto že nebyl právě ta loutka s provázky.

Koloběžka

Tak mi řekněte jedno jediné vulgární slovo , které bylo v tom příspěvků. Jako je mi to jedno vy jste správce ale já se těmto výrokům vyhýbám. A bez důkazů bych nikdy nikoho neobvinil.

Koloběžka

A ještě k tomu smazanému příspěvků já si ho ještě jednou četl a opravdu jsem tam nic špatného nenašel. A to že jsem napsal , že spolu jezdí na služební cesty a vy z toho uděláte nějaké oplzosti jen svěci o tom že možná víte ještě více než já.

Koloběžka

Ale jak říkám, vulgárně tu mluvit a děkuji za odpověď, přeji hezký večer.

Pepa

Ztráta a proto si nevýhodně koupili nové místo pro depo ve Vratislavicích a hází do něj další prachy. ČSAD je černá díra na peníze.

218

Obecně je z ekonomického pohledu při podnikání často výhodnější si prostory pronajimat než vlastnit (ty utracené peníze nemůžu využít jinde, případně pokud je nemám,tak si je na to musím půjčit).

218

Proto píšu obecně, i pro méně chápavé.. ono když něco provozuje veřejný subjekt (stát, kraj, obec), tak zpravidla není výhodné nic..

Karl vB.

Tak pište konkrétně – k tomuto případu.

Petr

Váš článek a tato diskuze mne zavedla i do Registru smluv. Byl jsem zvědaví co ČSAD kopilo za objekt pro budoucí opravárenství a musím konstatovat, že jsem nevěřil svým očím. Areál uprostřed rodinných domů, obklopený NIsou (potokem), který původně sloužil pro asi nákladní dopravu. Podlaha vysoko, pro autobusy absolutně nevhodné. Další smlouva uzevřaná na nějakou točnu?!? Tento nákup schválila dozorčí rada? To bude stát ještě hodně peněz. Doporučuji všem podívejte se do Registru smluv i na další smlouvy, stojí to za to.

Jan Sova

Akorát že v leckterých městech ti majitelé areálů (např. autobusových nádraží) pak radnici nepřímo vydírají svými nároky poplatky za využití dopravci…

V.N.

Mne zaráží, že firmu mimo jiné dostalo do kolen navýšení zaručené mzdy řidičům ze strany státu.
Takový řidič kamionu na vnitru vydělává nějakých 35-55 brutto. Kolik vydělává řidič ČSAD Liberec ?

Lukáš David

Kamarad jezdi ADR cisternu vesmes Čechy+vyjimecne Leunu a bere 75k cista…

V.N.

ADR cisterna je trochu jiná liga. Pak také je otázka za kolik hodin. Jsou firmy, kde řidič odjezdí 40 hodin za týden a pak jsou firmy, kde odjezdí co mu AETR umožní…

Frantík

Pravda, měsíční mzda musí být normalizovaná na 40 hodin bez přesčasu, jinak se moc nedozvíme.

Milan2

Ano co mu AETR umozni = 90hod za 14dnu tzn 45 ga tyde🤫

Peeetr

Je úplně jedno co hlásili nebo nehlásili jiní dopravci.
Pokud ta společnost má ve smlouvě s krajem indexaci, tak má právo ji vyžadovat a dostat, a ne vyhazovat ředitele, který tu firmu vede s péčí řádného hospodáře.

Tomáš Záruba

A pak zavřít toho nového za její porušení, když se bude logicky bát ten požadavek vznést také. 🙂

Petr

… firma žádného ředitele nemá. Stávající předseda představenstva je v představenstvu od doby, kdy město Český Dub vlastnilo akcie ČSAD Liberec. Je to historicky politicky dosazený člověk, nemá žádnou dopravní školu ani dopravní vzdělání.

Petr

Obdobný názor na obsazování důležitých postů měli i komunisti a jak to skončilo. Pokud je to, jak uvádí náměstek Sviták, ať do firmy pustí nezávislou firmu a provedou hloubkový audit. Pak se ukáže, jak to opradvu je.

Petr

Pokud se ukáže, že stávající předseda vede vše, tak jak se má, nechť zůstane ve funkci a zástupci Libereckého kraje ať se mu omluvi-

Petr

Váš postřeh mě donutil k zamyšlení (náhledu do justice.cz), kdo v době, kdy p. Wasserbaur vedl firmu od desíti k pěti seděl v předstvenstu ČSAD. A zjištění je následující: v době nejhorších hospodářských výsledků byl v představenstu, Tomáš Wasserbauer, p. Ing. Dan Ramzer a Martin Bobek. Že by se sitace opakovala?

Petr Kocur

Toto si uložím pro diskuzi o JHMD. Díky

Horal

Problém je v dnešním preferovaném způsobu takzvané manažerské řízení. Bohužel to je takzvaně jeden velký průšvih. Tito lidé většinou nemají absolutně žádné znalosti o problematice firmy, ale rozhodují. Bohužel za jejich pokusy jsou například Zkusíme to uvidíme, Jenomže to stojí peníze. Takovým příkladem tohoto Řízení je americká letecká firma Boeing. Je to tvrdá realita, bohužel to ještě nějakou chvíli potrvá, než se zjistí že tudy cesta nikdy nepovede.

FrantaM

Takže vyhodíme schopného šéfa, který něco vybudoval a zlepšil namísto neschopné nány, která mu hází klacky pod nohy.

M19

Vítejte v ČR, kde tomu mnozí ještě tleskají.

Jiří Kocurek

Chcípání sousedovy kozy, to je vždycky srocení davu.

Zrzek

Jo bohužel to je normální ve velké většině případů, že ten co něco dokázal je ve sporu s neschopným nahrazen dalším neschopným, protože kritika se nepřipouští.

Petr

Použiji dialog z úžasného filmu: “ … a jaký je to vinař …!

jirik.e

„Tak co, hodláte odstoupit dobrovolně?“ 🙂

FrantaM

Podle mě tu bude tak za 2-3 roky článek, jak se hledá nový provozovatel místo ČSAD Liberec.