Kraj poslal svoje ČSAD Liberec do ztráty, podle auditora platí málo. Radní hledají nového ředitele
Nové autobusy Iveco Crossway pro ČSAD Liberec. Foto: Liberecký kraj
Problém vznikl vládním nařízením o minimálních mzdách.
Neznám ani trochu tamní lokální poměry, ale myslím si, že: – pokud současný předseda představenstva ČSAD Liberec je schopný manažer, který byl některým úředníkům KÚ pouze nepohodlný pro, tak si lehce najde místo jinde, kde jeho schopnosti rádi ocení – pokud si Liberecký kraj do firmy dosadí bezproblémového a Odboru dopravní obslužnosti + Koridu oddaného nástupce, v krátké době se projeví, na čí straně byla chyba, zda u současného předsedy představenstva, nebo na straně personálu krajského úřadu, majícího na starosti dopravu – pro zajištění objektivnosti vyšetřování příčin propadu hospodářské situace ČSAD Liberec by bylo vhodné přistoupit k hloubkovému auditu také… Číst vice »
A co vlastně očekáváte od nového vedení? Podle výběrového řízení, které zveřejnil Liberecký kraj, ale hlavní akcionář jsou Autobusy LK a jejíchž jednatel se pod to podepsal. Nejmenovaný krátce zvolený bývalý starosta Kamenického Šenova. Koukal se někdo do Stanov Společnosti? Nahlížel do toho někdo? Kdo je tato osoba zač? Píšete tu o znalostech z dopravy…
Samotný odbor dopravy pod vedením pana Svitáka absolutně neví která bije..
Občané z Liberce si snad už udělají svůj názor. Nechápu jak tohle mohl dopustit i pan Jan Sviták, který má na starosti odbor dopravy a podle justice sedí v dozorčí radě. Proč on neupozornil Liberecký kraj na možné problémy? I co se týká CDV.
Pro Svitáka nemám žádného dobrého slova od doby, kdy prosazoval „rekonstrukci“ kvalitního kamenného mostu na II/290 v Poniklé formou jeho zbourání a výstavby železobetonové náhrady v průběhu 28 (!) měsíců. Když se zvedl odpor veřejnosti, najednou ten „havarijní“ most stačilo znovu zkontrolovat a ejhle, on unese i znásobení provozu, takže na něj lze převést náhradní dopravu za uzavřené II/292 a II/286.
Akorát ten jeho pokus-omyl stál sedm milionů korun…
To prosazoval někdo jiný, on jen tupě papouškoval.
Autore, dobře Ty!! Tleskám:)
Tak ještě jednou dobrý den. Pane Sůra proč mažete příspěvky, když nebyli vulgární, sprosté nebo pohoršující? Chtěl jsem tu jen říct, že v dnešní době, je vše jen o penězích a o tahanich za provázky. A to že se dosadí na vyšší pozici člověk který bude jen loutka tak pro firmu to bude konečná. A člověk, který se alespoň snažil dát vše do kupy bude odvolán, a to jen proto že nebyl právě ta loutka s provázky.
Byly vulgární. Obvinit někoho bez důkazů jako anonym tolerovat opravdu nebudeme. Své sexuální fantazie a oplzlosti si uspokojujte jinde.
Tak mi řekněte jedno jediné vulgární slovo , které bylo v tom příspěvků. Jako je mi to jedno vy jste správce ale já se těmto výrokům vyhýbám. A bez důkazů bych nikdy nikoho neobvinil.
A ještě k tomu smazanému příspěvků já si ho ještě jednou četl a opravdu jsem tam nic špatného nenašel. A to že jsem napsal , že spolu jezdí na služební cesty a vy z toho uděláte nějaké oplzosti jen svěci o tom že možná víte ještě více než já.
Ale jak říkám, vulgárně tu mluvit a děkuji za odpověď, přeji hezký večer.
Ztráta a proto si nevýhodně koupili nové místo pro depo ve Vratislavicích a hází do něj další prachy. ČSAD je černá díra na peníze.
Výhodnější je platit za nájem, že?-)
Obecně je z ekonomického pohledu při podnikání často výhodnější si prostory pronajimat než vlastnit (ty utracené peníze nemůžu využít jinde, případně pokud je nemám,tak si je na to musím půjčit).
Obecně. Obecně je lepší se vyjadřovat k něčemu, co znáte do detailu a víte, proč se pořizují vlastní prostory. Nápovědou by vám mohlo být, kdo vlastní stávající areál.
Proto píšu obecně, i pro méně chápavé.. ono když něco provozuje veřejný subjekt (stát, kraj, obec), tak zpravidla není výhodné nic..
Tak pište konkrétně – k tomuto případu.
Váš článek a tato diskuze mne zavedla i do Registru smluv. Byl jsem zvědaví co ČSAD kopilo za objekt pro budoucí opravárenství a musím konstatovat, že jsem nevěřil svým očím. Areál uprostřed rodinných domů, obklopený NIsou (potokem), který původně sloužil pro asi nákladní dopravu. Podlaha vysoko, pro autobusy absolutně nevhodné. Další smlouva uzevřaná na nějakou točnu?!? Tento nákup schválila dozorčí rada? To bude stát ještě hodně peněz. Doporučuji všem podívejte se do Registru smluv i na další smlouvy, stojí to za to.
Akorát že v leckterých městech ti majitelé areálů (např. autobusových nádraží) pak radnici nepřímo vydírají svými nároky poplatky za využití dopravci…
Mne zaráží, že firmu mimo jiné dostalo do kolen navýšení zaručené mzdy řidičům ze strany státu.
Takový řidič kamionu na vnitru vydělává nějakých 35-55 brutto. Kolik vydělává řidič ČSAD Liberec ?
Kamarad jezdi ADR cisternu vesmes Čechy+vyjimecne Leunu a bere 75k cista…
ADR cisterna je trochu jiná liga. Pak také je otázka za kolik hodin. Jsou firmy, kde řidič odjezdí 40 hodin za týden a pak jsou firmy, kde odjezdí co mu AETR umožní…
Pravda, měsíční mzda musí být normalizovaná na 40 hodin bez přesčasu, jinak se moc nedozvíme.
Ano co mu AETR umozni = 90hod za 14dnu tzn 45 ga tyde🤫
Je úplně jedno co hlásili nebo nehlásili jiní dopravci.
Pokud ta společnost má ve smlouvě s krajem indexaci, tak má právo ji vyžadovat a dostat, a ne vyhazovat ředitele, který tu firmu vede s péčí řádného hospodáře.
A pak zavřít toho nového za její porušení, když se bude logicky bát ten požadavek vznést také. 🙂
… firma žádného ředitele nemá. Stávající předseda představenstva je v představenstvu od doby, kdy město Český Dub vlastnilo akcie ČSAD Liberec. Je to historicky politicky dosazený člověk, nemá žádnou dopravní školu ani dopravní vzdělání.
Ano, k řízení dopravce je základem dopravní škola:-))
Obdobný názor na obsazování důležitých postů měli i komunisti a jak to skončilo. Pokud je to, jak uvádí náměstek Sviták, ať do firmy pustí nezávislou firmu a provedou hloubkový audit. Pak se ukáže, jak to opradvu je.
Pokud se ukáže, že stávající předseda vede vše, tak jak se má, nechť zůstane ve funkci a zástupci Libereckého kraje ať se mu omluvi-
Nexia AP je nezávislá firma.
Jinak si dobře pamatuji, když ČSAD Liberec řídila taková figurka jménem Petr Wasserbauer. Měl tedy dopravní školu..a víte, jak to dopadlo, že?)
Váš postřeh mě donutil k zamyšlení (náhledu do justice.cz), kdo v době, kdy p. Wasserbaur vedl firmu od desíti k pěti seděl v předstvenstu ČSAD. A zjištění je následující: v době nejhorších hospodářských výsledků byl v představenstu, Tomáš Wasserbauer, p. Ing. Dan Ramzer a Martin Bobek. Že by se sitace opakovala?
Ale no tak, posuzovat výkonnost firmy závislé téměř ze sta procent na smlouvě s objednatelem…
Toto si uložím pro diskuzi o JHMD. Díky
Problém je v dnešním preferovaném způsobu takzvané manažerské řízení. Bohužel to je takzvaně jeden velký průšvih. Tito lidé většinou nemají absolutně žádné znalosti o problematice firmy, ale rozhodují. Bohužel za jejich pokusy jsou například Zkusíme to uvidíme, Jenomže to stojí peníze. Takovým příkladem tohoto Řízení je americká letecká firma Boeing. Je to tvrdá realita, bohužel to ještě nějakou chvíli potrvá, než se zjistí že tudy cesta nikdy nepovede.
Takže vyhodíme schopného šéfa, který něco vybudoval a zlepšil namísto neschopné nány, která mu hází klacky pod nohy.
Vítejte v ČR, kde tomu mnozí ještě tleskají.
Chcípání sousedovy kozy, to je vždycky srocení davu.
Jo bohužel to je normální ve velké většině případů, že ten co něco dokázal je ve sporu s neschopným nahrazen dalším neschopným, protože kritika se nepřipouští.
Použiji dialog z úžasného filmu: “ … a jaký je to vinař …!
„Tak co, hodláte odstoupit dobrovolně?“ 🙂
Podle mě tu bude tak za 2-3 roky článek, jak se hledá nový provozovatel místo ČSAD Liberec.