Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

Kraj hlásí průlom v kauze prodloužená Rudná, ŘSD projektuje jiné protihlukové stěny

I/11, prodloužená Rudná. Autor: ŘSD
I/11, prodloužená Rudná. Autor: ŘSD

Vedení Moravskoslezského kraje je přesvědčeno, že dosáhlo průlomu v případu stavby silnice I/11 na západním okraji Ostravy, známé jako prodloužená Rudná. Tu dlouhodobě blokují spory Ředitelství silnic a dálnic s majiteli přilehlých pozemků, které reprezentuje Občanské sdružení Skalka.

„V roli mediátora se vedení kraje po mnoha letech tahanic a sporů podařilo zajistit shodu nad technickými podmínkami protihlukových stěn, které byly hlavním jádrem problémů mezi zúčastněnými. Byl tak nastartován pozitivní proces, který by měl vést konečně k dokončení stavby,“ napsal kraj v prohlášení.

ŘSD stáhne zablokovanou žádost o stavební povolení a podá novou s upravenou podobou protihlukových stěn. Silničáři už zadali zakázku na změnu projektové dokumentace a novou žádost o stavební povolení podají po jejím dokončení.

I/11, prodloužená Rudná. Autor: ŘSD
I/11, prodloužená Rudná.
Autor: ŘSD

„Konečně jsme dosáhli shody nad technickým řešením protihlukových stěn a byli jsme ujištěni, že kvalita protihlukových stěn nemůže už být snížena. O to jsme se snažili od počátku,“ citoval kraj zástupce sdružení Skalka Dušana Richtára, který je hlavní tváří kritiků stavby.

ŘSD přílišný optimismus ale spíše krotí a žádné termíny neuvádí. „Čeká nás ještě mnoho řízení a jednání, než bude moci zhotovitel vjet na stavbu a zahájit stavební činnost, ale doufáme v zahájení prací v co nejbližší době,“ uvedla mluvčí Nina Ledvinová.

Problematický je zhruba 400metrový úsek z 6,5 kilometru dlouhé stavby, která začala už v roce 2012. Kromě protihlukových stěn se vedou spory především o věcné břemeno práva chůze a jízdy, kterým je úsek zatížen. Jednání se vedou o výši kompenzace za zrušení věcných břemen, která jsou ve prospěch majitelů sousedních pozemků. Ti rovněž vyžadují stavbu lávky. Richtár se před rokem v Deníku vyjadřoval i o finančních kompenzacích za zhoršení životních podmínek, společenskou a psychickou újmu, poškození dobrého jména a znehodnocení majetků.

Prodloužená Rudná má výrazně ulevit obyvatelům západní části Ostravy, hlavně ulic 17. listopadu a Opavské. Tahanicemi o pozemky se přitom dávno zařadila mezi „věčné“ projekty typu D11 u Hradce Králové nebo D3 u Tábora. Zhruba 13 let se vleklo jen posuzování vlivu stavby na životní prostředí. ŘSD ve svém letáku aktuálně uvádí jako termín dokončení rok 2020.

Zprovozňování jednotlivých částí Rudné:

10/2015 – zároveň se zprovozněním navazující stavby I/11 Mokré Lazce, bylo zprovozněno provizorní napojení části stavby na stávající silnici I/11 v prostoru nákupního centra Globus

06/2016 – byla spuštěna doprava po objízdné trase vedené za Globusem, která je variantou za úplnou uzavírku I/11 (16 měsíců) po zprovoznění hlavní trasy silnice Prodloužené Rudné.

08/2017 – zahájen zkušební provoz na rampách MÚK Krásné Pole a přeložkách stávající I/11

11/2017 – zprovoznění části hlavní trasy po MÚK Krásné Pole a ulice K. Svobody u Globusu
Pramen: ŘSD

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
jan
Host
jan

No já jsem schválně zvědav jak se popasuje nová rudná s hlukovými limity a kolaudací. Přece jen to ukončení bylo vytvořeno někdy za komančů. A mít za barákem dálnici…

MiKi
Host
MiKi

Pan Richtár je příklad klasického vyčůránka. V době kdy projektoval svou „super“ vilu se vědělo kudy obchvat povede. A že by si to pan architek zapoměl zjistit ??? Tak tomu snad nikdo nevěří

jan
Host
jan

jenže nemyslím si, že prodloužená rudná žere pouze p. Richtára. Ale většinu staré poruby.

Laik
Host
Laik

Měli bychom se stále ptát, jak je vůbec možné, že se tyto věci stávají ŘSD opakovaně. Kdo za situaci nese odpovědnost?

mfr
Host
mfr

To není možné, vždyť smlouva na dílo byla podepsána teprve před nedávnem, tuším 2010… 😳

Raddie
Host
Raddie

Že by ty různé spolky, které pod rouškou ochrany zvířátek a kytiček jen pod stolem žádají tučné výpalné?

Partneři