Dopravci Železnice

Koženky dál zůstávají. ČD je nasadily i na povinně místenkový vlak vyšší kvality

Osobní vůz řady B. Foto: Jan Sůra
Osobní vůz řady B. Foto: Jan Sůra

Nedostatek moderních dálkových vozů přinutil České dráhy v posledních týdnech znovu nasazovat na své dálkové vlaky i vozy východoněmecké výroby z přelomu 70. a 80. let, které neprošly žádnou modernizací.

V uplynulém týdnu se tyto vozy objevily například na povinně místenkovém vlaku IC Opavan, na což upozornil na svém twitterovém účtu exministr zemědělství Marian Jurečka (KDU-ČSL).

Nejde o trvalý stav, ale o operativní náhradu za porouchaný plánovaný typ vozu,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský.

České dráhy už dříve několikrát slíbily, že vozy řady B, které neprošly modernizací, postupně vyřadí. Konec se ale odsouvá. Tyto vozy jsou k vidění například i na Jižních expresech, čemuž nahrávají série výluk na čtvrtém koridoru. Dráhy na vytížených rychlících i expresech na trati Praha – České Budějovice nezvládají zachovat řazení.

České dráhy mají ve stavu stále zhruba 40 vozů ještě s původním červeným koženkovým potahem, celkem pak zhruba 400 vagónů klasické stavby UIC.-Y. Většina z nich je už revitalizována, má přečalouněné sedačky nebo opravené WC. „Revitalizací prošlo zhruba 85 % těchto vozů, které nyní ještě používáme,“ dodal Šťáhlavský. Podle něj jsou nemodernizované vozy řady B využívány především jako zálohy a náhrady vozů revitalizovaných, respektive jako záloha při výpadku vozu vyššího typu.

K náhradám za vyšší typ vozu u vlaků vyšší kategorie vedené klasickými vozy, kterých týdně vypravíme přibližně 870, se jedná v průměru o zhruba 45 případů týdně, to je tedy přibližně jen 5 % vlaků,“ tvrdí Šťáhlavský. Nasazení na IC Opavan je podle něj výjimečné a od začátku roku k němu došlo zatím jen dvakrát. „Přednostně jsou jako náhrada nasazovány moderní typy vozů,“ řekl Šťáhlavský.

Koženka na Jižním expresu. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Koženka na Jižním expresu.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Vozy stavby UIC-Y byly dodávány do roku 1985. „Jsou to tedy výrobně vozy mladší než například stále používá DB v řadě spojů InterCity a další dopravci v Německu (Flixtrain), jejichž výroba byla ukončena v roce 1979. Vozy ze starších dodávek jsou ve větší míře již zrušené. Průměrný věk vozů 2. třídy řady B249 je tedy 37 let,“ upřesnil Šťáhlavský. Připomněl současně, že moderní klimatizované vozy typu UIC-Z nebo modernizované vozy typu UIC-Y (například Apee/Bpee/Bdpee a další) nasazují České dráhy i na běžné rychlíky, nejen ve vlacích vyšší kvality.

210
Diskuze

avatar
46 Komentáře
164 Reakce na komentáře
92 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
86 Autoři komentářů
MJSSkinheads & Punks unitedpetrLeinadKošičan_321 Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Košičan_321
Host
Košičan_321

Ze svých posledních zkušeností cestování po železnici jsem vyzkoušel ČD, RGJ i LE a u všech jsem se setkal s tím, že textilní potahy byly špinavé, z klimatizace šel zvláštní, suchý, dusivý vzduch, výdechy byly zaprášené (nejčastěji v Xmz) a WC s uzavřeným systémem byly mimo provoz. Nebylo to každou cestu a jen jednou či párkrát vše najednou, ale nebylo vůbec ojedinělé. Dokud se nebudou moderní vozy dostatečně a pravidelně udržovat a lidé ohleduplněji chovat, budou vozy B s koženkou tím nejlepším na kolejích u nás. Okno zajistí čerstvý vzduch, hadr či noviny čisté sezení a záchod se taky nepokazí.… Číst vice »

Slaven
Host
Slaven

Velmi nemilé, když máte rezervována místa na čtyři jízdní kola z Prahy do Čadcy a bez jediného upozornění příjede provizorní vlak s tím že: „Skuste to někam narvat.“ Oukej, bicykly byly obouchané, lanka vytahaná, nicméně jako fanoušek železnice jsem nad tím přimhouřil oči. Ale že se to děje na té de facto samé lince i po půl roce už není úplně normální….

traveler
Host
traveler

8 lidí v kupé misto klasických šesti je jediná zásadní nevýhoda koženek. Dávat je na Opavan je sice blbost, osobně však nevidím problém mít 1 až 2 vozy na vlaku jako je to npr na R9.
1000x lepší než mít nedostatečnou kapacitu vlaku, ideální posilový vůz.
Autor článku má pro ně však jen jedno místo – srotiste. S tím nemohu souhlasit

Bohuminskej
Host
Bohuminskej

Přesně! Lepší koženky než nic. Například v pátek na Ostravanu Ex547 byly jen dva Bmz. Byť je to půlnoční vlak, byl našlapaný skoro jak v Indii. Dle razeni.cz měl mít 4 – 5 Bmz.
Zařazením koženek by se sice snížila max. rychlost vlaku na 140km/h, čímž by byl problém dodržet jízdní doby. To by ale možná cestujícím vadilo méně, než že jeli na stojáka. A do Bohumína se stejně přijelo se zpožděním, protože po cestě byla napěťová výluka.

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Rozdíl mezi 140 nebo 160 na trase, kde se 160 jede tak na polovině trasy, zpoždění neudělá.

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Navíc dva vozy tam jezdí pravidelně.

Petr
Host
Petr

Mně ty koženky ani trochu nevadí, spíš naopak. Jak je tu poznamenáno, snáz se to čistí.

Pirát
Host
Pirát

Děkuji, za koženku, protože když paní uklizečka ji přejede mokrým hadrem, mám jistotu, že je čistá. V hadrovém potahu nalezneme zamačkané hovno, svočinu od pionýrů, zvratky od půlnočních cestujících. Myslíte si, že nárordní doprvce opravdu tyto potahy čistí dle plánu? Opět systémová chyba, co na to hygiena?

BoH
Host
BoH

Jestli je někdo čistí, nebo ne, není problém vozu, ale dopravce. Pérující a přisávající koženku bych pochopil u MHD (lepší jak dřevo či plast), ale rozhodně ne u dálkových vlaků.

Kylchap
Host
Kylchap

Hmmmm, nabyl jsem dojmu, že koženka tam jezdí ještě dnes.

Leinad
Host
Leinad

Dostali snad cestující nějakou slevu/kompenzaci za nedodržení kvality? Co lidi kteří si vybírali místenku podle plánku jiného vozu?

MJS
Host
MJS

Na R9 si občas koupíte místenku a vůz tam není vůbec. Tihle měli aspoň něco. 😉

Ketchup1970
Host
Ketchup1970

Mimochodem v Zurichu mi taky přistavili místo ICE soupravu na příměstskou dopravu, nemohu najít fotku znacení té jednotky. Gravitační WC a uspořádání jako v Honeckrovi. A to , že odříkají každý páty ICE se taky ví. Tak ten problém je všude. Ať je to u nás vinou nedostatku vozů nebo stávky , či chybějícího personalu.

Leinad
Host
Leinad

Chybí mi v článku důležitá informace – je Opavan součástí objednávky ho ČD jezdí na vlastní triko?

V prvním případě bych řekl, že je naprosto v pořádku, že ČD nasazují to, co si ministerstvo objednalo.

Ketchup1970
Host
Ketchup1970

Je to skoro stejny úkaz s nadechem historie, ktera by měla byt uz jenom v muzejnich jízdách , jako když žluty vlak taá z bryndy bobina z sedesatých nebo sedmdesátých let….

Leinad
Host
Leinad

Jenže v Bobine moc cestujících nesedí, tam je problém navýšení zpoždění když nejede 160.
Béčka taky nejedou 160 a navíc si cestující všimne i dalších věcí.

Ketchup1970
Host
Ketchup1970

Souhlasime tedy s tím , že méně nebo vice to cestujícího ovlivní. Jenom mi chybi tady článek o tomto jevu. A že by se na stránkách s fotografiemi vlaků určitě nějaké ilustracní foto našlo. Platí tady na stránkách zdopravy: Quo facet Iovi , non facet bovi? Upozornování na problémy v ČD je v zájmu nás všech, je to největší dopravce v osobni dopravě ve veřejnem závazku a tak je to v pořádku. Jenom je potřeba tnout do každého nešvaru ať má košilku ružovou či modrou, nebo zelenou.

jerry
Host
jerry

B249 by mněly být používány jen jako záložní vozy a na dopravu fotbalových fanoušku.Holt vozu Bmz je málo , škoda že jich nevyrobili ve Studénce aspon 200ks.ČD jednoznačné pochybili : zákazníkum se omluvím a nějak jim kompenzuji nasazení jiného vozu.

axel
Host
axel

Dobrý den, já jako cestující bych chápal problémy dopravce (v tomto případě ČD), pokud by se ke mě choval jako ke svému zákazníkovi (bez zákazníka „umře“). Nekvalitní vagon čas od času jsem zažíval na cestě z Brna na jih. Jízdenku jsem kupoval dávno potom co vlak vyjel z Prahy -třebas 20 minut před odjezdem, vybíral místo ve vagonu kde je internet a třebas u stolku. Realita-od Prahy přijel vlak s úplně jiným vagonem (a přitom v okamžiku nákupu už byl vlak někde u Třebové, tj. několik hodin na cestě). Zeptal se průvodčího na řešení, potom co mi zabralo třebas 15… Číst vice »

Leinad
Host
Leinad

Že pár hodin po odjezdu vlaku z výchozí stanice ČD neví, jaké vozy do něj zařadili (=prodají místenku do jiného vozu) je docela možné.

Axel
Host
Axel

Z mého pohledu jako spotřebitele, jsem velice rozzuřený tímto jednáním a nechápu jak si to může dopravce dovolit vůči zákazníkovi. Na železnici jezdím ještě na jiných tratích (z Olomouce,…) a jestli mi nějaký dopravce (např. ČD) ještě jednou prodají jízdenku na jiný vagon než je skutečný vagon (tj. na horší vagon, typicky bez internetu, ve vagonu nebude sedačka ke které budu mít místenku,…), tak jsem připraven se soudit s dopravcem. Protože jestliže dopravce ví že mi prodává jiný produkt než jaký inzeruje, tak dle názoru firemního právníka (kterého si vezmu aby mne zastupoval u soudu jako advokáta) jde o porušení… Číst vice »

Dominik
Host
Dominik

Výměna vozu kvůli závadě na voze není klamavá praktika, holt se to není stane. Tak si holt sednu jinám, vrátím místenku a je vyřešeno, ale když si musíte zvyšovat ego, tak prosím.

Dominik
Host
Dominik

Normální člověk pochopí, že se může něco pokazit a tak je vypravena náhrada (důležité je, že se jede a nemusím stát na peróně), tak jsem si musel sednout jinam, ale některým se asi zboří svět.

axel
Host
axel

Pro Dominik: zopakuji – za situace, kdy dopravce (např. ČD) mi prodává jízdenku a vlak je JIŽ v pohybu, tak dopravce na 100% ví, že mi prodává něco jiného (=jiný vagon) než mi dodává. A podle právního názoru firemního právníka jde o klamavou praktiku dopravce, která je zákazaná legislativou. A já jsem připravený se soudit s takovým nepoctivým (=klamavou) dopravcem, aby mi zaplatil vše co tímto svým klamavým jednáním způsobil. P.S. Samozřejmě že chápu, že může dojít k výpadku techniky, jde jen o stroj a ten se holt někdy pokazí. Ale výpadek techniky neomlouvá nepravdivou/klamavou nabídku dopravce, když dopravce UŹ… Číst vice »

BoH
Host
BoH

Já se jen rýpavě zeptám. Pokud se s ČD připraven se soudit za to, že neměly ve svém rezervačním systému správný vagón, tak proč raději tu energii neinvestujete do té žaloby místo psaní na této diskusi, kterou stejně nic nevyřešíte 🙂

axel
Host
axel

Dobrý den, k soudu jsem nešel, neboť jsem neměl 100% důkazy… já, blbec věřil dopravci (konkrétně ČD). P.S. Proč píšu do diskuse… protože do diskuze přispívá řada lidí od dopravců (zejména od ČD), tak snad diskusi někdo přečte a zařídí nápravu nedostatků kvůli kterým přichází o tržby/zákazníáky… tj. snad se dopravce do budoucna zlepší.

Dominik
Host
Dominik

Docela by mě zajímalo, co Vám to způsobilo? Nepřepravil Vás snad z bodu A do bodu B? Jenže dopravce Vám neprodává vagón, ale jízdní doklad na cestu z bodu A do bodu B, a na jízdence není nic o typu vozu či připojení k internetu, ani o klimatizaci se tam nepíše ani slovo. Jediné co, tak místenka pokud jste měl. A ta pokud byla zadarmo (kupováno přes internet), tak Vám těžko může někdo vrátit peníze. Jediné co, tak jste měl mít místo v jiném voze. Holt každý to vnímáme jinak, vy v tom vidíte podvod, já pouze technickou závadu pro… Číst vice »

axel
Host
axel

Dobrý den, svoji zkušenost píšu do diskuse, neboť doufám, že se dostane k člověku, který u dopravce (např. u ČD) zařídí nápravu tohoto nekalého jednání. Konkrétní škody a prokázání přičinné souvislosti mezi (nekalým) jednáním dopravce a mými subjektivními škodami bude zformulováno podle skutečnosti, tj. pokud mě dopravce opět oklame.

petr
Host
petr

Dřív byla i 3 třída a taky to dali nevim co je to za škodu tohle by mi tak trápilo

Redrago
Host
Redrago

ČD nemá dostatek vagónů, ale je zajímavé že jsme jeden objevili uprostřed pouště v Mauretanii, poslední revize z léta 2018

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Tak zrovna Béčka jsou..

Kupéčko
Host
Kupéčko

Mě tedy nikdy koženky v kupé NIKDY nevadily. Naopak trend vše unifikovat do velkoprostoru mě přijde proti duchu cestování na železnici. Vždy, když jedu vlakem hledám místo KUPÉ a snažím se jezdit vlaky, ve kterých je řazeno. „Včelínu“ se obloukem vyhýbám, schází mi tak pocit klidu a soukromí.

petr.r
Host
petr.r

jel jste někdy astrou?

Martinique_
Host
Martinique_

Jestli opravdu jen dvakrat tak tomu bylo dvakrat v jeden den. A to v patek 8.3. Na IC 511 a 514 Opavan . Ve spoji z Opavy to bylo misto Bmz a ve spoji do Opavy dokonce misto velkoprostoru. Osobne jsem jel obema spoji

zesp
Host
zesp

On je v tom vnímání toho vozu zásadní rozdíl v tom, pokud se k tomu zde vyjadřuje majitel režijky, nebo běžný cestující, který musí za cestu zaplatit přemrštěné peníze – o čemž režijkáři nemají moc povědomí. Takže režistovi je to jedno, v čem jede, hlavně že je to za peníze daňových poplatníků, tedy pro něj zcela gratis. Navíc vůz má ještě tu správnou barvu, takže je naprosto skvělý… Zatímco cestující, který zaplatí velký peníz a ještě k tomu před cestou třeba volí dilema vlak – auto, musí být notně rozčarovaný. Ano, to už jsou první výsledky toho zafixování současného stavu… Číst vice »

Kirschner
Host
Kirschner

Přemrštěné peníze? V zemi s jedním z nejlevnějších jízdných v Evropě. Ano všechny vlaky nedosahují úrovně Railjetu, Pindi nebo Leo Stadleru. I v osobce je spousty nových moderních vozidel. No a když se pro srovnání svezete v takovém vlaku u nás a jinde ve vyspělé Evropě, tak cena za lístek jistě srovnatelná nebude.

Ketchup1970
Host
Ketchup1970

TGV Nancy – Paris Gare d’Est v září 2018 ranni spoj v 6:10 v pondeli , cena v nedeli večer na eshopu 79€ . Minimalni mzda 1400€ . Za hodinu a pul v hlavnim městě. Pro srovnání. Rok 1988 vlak cca 450km. 75 Kčs moje mzda tenkrát 1900,- ale nejel jsem hodinu a půl do Prahy šest a půl hodiny nebo spíše sedm, někdy i osm.

Dominik
Host
Dominik

Co tímto srovnáním chcete dokázat? Proč nesrovnáte rok 2018 s rokem 2018?

petr
Host
petr

S tím stadlerem sem neviděl jezdit v německu dálkovou dopravu

jirka
Host
jirka

tedy v létě radši mám koženku s otevíracími okny ,než modernizovaný s nefunkční klimatizací, kde nede otevřít okno, po 20 minutách pobytu jsem z něj radeji vystoupil , to nešlo

BoH
Host
BoH

Souhlasím. Nicméně lepší modernizovaný s funkční klimatizací, než starý s otevíracími okny 🙂

DBfan
Host
DBfan

Osobně bych nenadával na koženky i po obměnění na „plyš“ či co to je,je interiér vlaku pořád stejný jen se vždy vymění sesačky a někdy záchod…jasně žádný komfort ale buďme rádi že zatím ty vagóny máme

Michal
Host
Michal

To myslíte vážně? Jste rád za něčí neschopnost?
A ještě dotaz: vy v podobných vozech pravidelně jezdíte, nebo za koho mluvíte?

DBfan
Host
DBfan

Ano v takových vagónech jezdím každodenně… neříkám že to je dobré nesouhlasím s „komfortem“ ČD ale když vidím problémy ČD co se týče Vagónů a lokomotiv jsem rád že alespoň dojedou 3 vagóny// můj osobní názor je ten že do 5 let se to zlepší hlavně díky soukroumým dopravcům kteří velmi dobře pronikají na trh(konečně i v osobní dopravě nejenom v nákladní)

Rampa
Host
Rampa

Michale, já tady v diskusi pozoruji Vaše rozhořčení a celkem ho chápu, nicméně infrastruktura i vozový park byly po revoluci v žalostném stavu a železnice byla po celá 90. léta silně podfinancovaná. Bylo evidentní, že následná obměna vozidlového parku bude běh na velmi dlouhou trať. Od té doby probíhají průběžné modernizace i nákupy nových vlaků, změnilo se toho opravdu hodně. Něco na změnu ještě čeká, mimo jiné vozy uvedené v tomto článku. Mnozí si nejspíš představují, že voz. park lze obměnit za pár let, a nedochází jim, že na to by ČD musely dostat z eráru 10x víc, než ho… Číst vice »

DBfan
Host
DBfan

Ano,určitě souhlasím s tím co jste tu napsal je to zcela pravda to jsem myslel za ty problémy ČD //nicméně to neomlouvá ČD z kolapsů které stále mají a pokud stát trochu více nezačne podporovat rozvoj železnice nemáme šanci dohnat západ…podle mého úsudku.

noerf
Host
noerf

Rampa: Tak hlavně některé úseky jsou na hraně kapacity (například tratě v Praze, I. Koridor), některé tratě chybí (například Plzeň – hranice s Nemeckem) protože SŽDC jednak rozvoj tratí řeší až několik poslednich let a jednak z důvodu, že u nás od záměru k hotové stavbě uběhne 20 let, v sousedním Německu zhruba sedm nebo osm let. Co se týče ČD, tam je to o zefektivnění provozu. Před deseti lety jezdili na elektrikovaných tratích osobní vlaky z Českých Budějovic do Tábora, Horního Dvořiště, Strakonic a Českých Velenic soupravy složené z lokomotivy a třech vagónů, nyní jezdi na prvních dvou regionovy… Číst vice »

Rampa
Host
Rampa

S tím se dá určitě souhlasit.

Standa
Host
Standa

Potom, co jsem dneska jel Valašským expresem, tak tedy zlaté koženky.
Ten interiér velkoprostoru ( klasická kupé neexistují) zřejmě navrhovali pro Číňany….

Zdeněk
Host
Zdeněk

Mnohem horší než koženky jsou některé hadráky nebo plyšáky, zvané příhodně blešáky.

Jedine vlaky
Host
Jedine vlaky

Jaký je v tom proboha problém? Rádi byste stáli na nástupišti a vítr by vám foukal do ksichtu, nebo si pohodlně posedět ve vlaku? A v létě :Ti kteří klimatizaci milujete, můžete zůstat na nástupišti a čekat na další..

Michal
Host
Michal

Co je to za debilní způsob položení otázky? ČD mají nabagrováno a mají smlouvu, že ty lidi odvezou. Jestli si myslí, že se 40 roků standard rychlíkové dopravy nezměnil (vozový park tomu odpovídá), nemají na té lince co dělat.

V posledních deseti letech se na západě vyprodávaly stovky vozů, kterými šel tenhle šrot nahradit. ČD je nekoupily. Stejně tak je jasné, že „rychlíkové“ linky typu Praha-Děčín a Praha-ČB mají jezdit v jednotkách a ne v klasice. ČD nevyvinuly aktivitu ani jedním směrem, protože lepší je bejt salámista a jezdit tím, co mi 40 let stojí v Budějovicích v kopřivách.

Flinta
Host
Flinta

Bohužel zatím ČD nic ke změně postoje nenutilo, kromě tratě Praha – Ostrava. A podle posledních zpráv tento stav bude v dálkové přepravě zafixován na dalších 10 let.

zesp
Host
zesp

I natrati Praha – Ostrava jezdí v hojné míře vozy B. Bohužel… (Viz tento případ). A kdo je teď k nějaké aktivitě donutí? Nikdo, smlouvy jsou uzavřeny….

Apollo17
Host
Apollo17

Flinta:Praha-Ústí-Cheb není trať Praha-Ostrava,Praha Děčít také né a jezdí tam již většinou klimatizované vozy na Os i R.Ale kolovrátek o zafixování na dalších 10 let musí běžet.Co tedy nutilo ČD nasazovat novější vozy na tyto tratě,když tady soukromníci nejezdí?

Zesp
Host
Zesp

Nutil jse k tomu jedině právě ten strach z toho, že se tam soutěžit bude (dříve se o tom furt psalo, že se budou i tyto linky soutěžit). A mělo to efekt i na těch Valašských a Slováckách expresech. Když se chystala a probíhala soutěž na tyto linky, skutečně jsem tam vůz B, či A nezahlédl. Říkal jsem si – konečně to trochu vypadá, až je to s podivem… Zato teď na obou linkách na každém druhém vlaku buď B, nebo dokonce A… Ten úpadek kvality po ukončení (vyhrané) soutěže je tam znatelný…

Michal
Host
Michal

To říkáte naprosto správně: snaží se jen tam, kde mají konkurenci. A navzdory tomu tu někteří budou tvrdit, že je konkurence nepotřebná.

Standa
Host
Standa

To byste prvně těm drahám musel na nákup nových vozů dát peníze. Za to, co stát a kraje
a cestující platí ty lidi odvezete, udržíte ty vlaky v provozu a sem tam uděláte nějakou modernizaci .
A když něco zbude tak koupíte pár vagónů a logická je dáte na dálkové rychlíky na koridor , takže ostatní musi počkat, nebo se spokojit s těmi co jezdili na tom koridoru

Jan Sova
Host
Jan Sova

a co takhle pročesat ten obří aparát na nábř. Ludvy Svobody nebo krajské meziaparáty ??? To by na pár vagónů zbylo/ročně.

Flinta
Host
Flinta

Tp si děláte pr**l, v povinně místenkové vlaku VYŠŠÍ kvality nerekonstruovaná koženka ze 70. let (50 let starý vagón) a vám to přijde v pořádku?

Pražák
Host
Pražák

Bohužel pro některé místní nostalgiky po časech „modré armády“ a „klidu na práci“ není kvalita vozidla důležitá, důležitá je barva. Pokud je modrá, je všechno v pořádku i kdyby vlak „vyšší kategorie“ táhlo mikádo a vagóny byly vyrobeny za císaře pána ve Vídeňském Novém městě a místo sedadel tam byly dřevěné lavice.

Standa
Host
Standa

Byla to NÁHRADA za porouchaný vagón.
Pochopila??

Krejžak
Host
Krejžak

NÁHRADA za porouchaný vagón – to chápu.

Co nechápu je:
1) žádná omluva.
2) žádná kompenzace.

V tom je totiž ten problém, který já jako cestující nechápu. Když mi situaci někdo vysvětlí s patřičnou kompenzací, tak to zpravidla přijmu.
Když se ale dozvím „toto mi přijelo, co mám s tím dělat ….“ a kompenzaci směšných 30 Kč (které nejde použít ani v eshopu, ale jen na pokladně) si musím SÁM vyžádat, tak to prostě nepřijmu.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Máte pravdu v tom, že omluva a kompenzace měla přijít automaticky a kvalitně – tu „omluvu“ řešil nedostatečně vlakový personál (protože pouze popsal realitu, na níž on skutečně nic změnit nemůže), ta nedostatečná a systémově špatně řešená „kompenzace“ je ale záležitostí „úředníků z pobřeží“, z nichž někteří sice možná čtou i tuto debatu, ale to samo o sobě nic nezmění (stejně jako nic nezmění ani žádný Jurečkův tweet): chcete-li mít aspoň trochu větší naději na to, že se někdy něco změní, pak pomůže snad jedině neustálé bombardování stížnostmi – v „prvním kole“ adresovanými GŘ ČD, abyste si předem nezlikvidoval možnost… Číst vice »

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Ještě jeden příspěvek si dovolím… Ten článek by šlo napsat třeba i následovně:Dopravce ČD operativně vyřešil poruchu vozů a cestující mohli jet alespoň starou koženkou a nezůstali na perónu. Nebo třeba: z důvodu vylukove činnosti cestující o svá místa nepřijdou, dráhy nasadí záložní vozy.

Jméno
Host
Jméno

Nebo: Národní Železničáři se tváří v tvář náročným úkolům šestnácté pětiletky a přetrvávajícím nedostatkům v dodavatelsko-odběratelských vztazích opět nezištně obětovali a i přes nepřízeň a závist zlých a nepřejícných Jančurových řiťolezců nenechali své zákazníky napospas nekvalitním službám jiných dopravců! Kupředu, levá! ¡No pasarán!

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Jsem si říkal jestli při sobotním večeru začít pít v 19hodin není pozdě. No někdo dnes začal o hodně dříve! 🙂 Na zdraví!

Michal
Host
Michal

Sorry Svačino ale na chlast vypadal spíš ten váš příspěvek. Vy byste je pochválil i kdyby tam přistavili jako náhradu kredenc nebo žabotlam.

A moc mě baví, jak se tu řeší Leošův bordel, který nemá zálohy, nicméně ani ČD coby příjemce mnohamiliardových dotací, šmé s převodem nádraží sem a tam, s jistotou státem garandovaných úvěrů atd. nemají adekvátní zálohy, což s velmi neadekvátním správkovým stavem vede k tomu, co vidíme.

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

U nás na vesnici jsem známý jako největší kritik ČD, tak mi to nekažte. Jinak jsem chtěl spíše upozornit na různé úhly pohledu na danou věc. A jinak s tím alkoholem… Potrefená husa se vždycky ozve ( jsem nikoho nejmenoval).

Standa
Host
Standa

Lepší nějaké zálohy, kterými relativně pohodlně odjedete kam potřebujete, než žádné zálohy.
Raději pojedu i šedesátiletým Hurvinkem, než abych zůstal trčet na peróně

Michal
Host
Michal

Obávám se, že Vaši velkorysost většina lidí nemá. Příliš časté potkávání béčka bude znamenat volbu jiných spojů.

axel
Host
axel

Pro Standa: Zapomínáte na největšího konkurenta ČD – jízda autem. Když kvůli rozkopaným silnicím (D1) z auta přesednu do Bmz – jenže pak Bmz nahradí „hurvínek“ nebo B-čko – tak na příští cestě se vrátím do služebního auta.

P.S. Vemte si příklad telekomunikací a čtvrtého operátora U:fon. Na papíře ta nabídka vypadala rozumně (zastaralý hardware, omezené služby výměnou za levnější cenu). Jenže v reálu to pokud vím občas vypadávalo nebo fungovalo pouze omezeně. Takže dneska je U:fon už asi 4x přejmenovaný, má tuším už asi čtvrtého majitele a počet výměn vedení se mi nechce ani počítat.

Ketchup1970
Host
Ketchup1970

Další zoráva by mohla znít: “ cestujíci ve vlaku s krásným zlutym polepem si mohli během čekání na lokomotivu , která odtahla vlak s porouchaným peršinkem dopřát i šest káv zdarma. Zpoždění bylo diky operativnímu nalezení dopravce, ktery ještě neceká na zaplacení faktury jenom 60minut.“ Mimochodem jízdné vlakem si hradím!

Michal
Host
Michal

Ten článek vyznívá trochu nešťastně – jakože je problémem koženka. Koženka je jen jedna ze špatných vlastností vozu B a i jejím vyměněním za hadr se toho moc nezmění – mizerné větrání, sezení po osmi na lavicích, příšerný nástup do vagonu a latrína.

Nerad bych, aby za dva roky Kupec zahlásil, že zlikvidoval všechny koženky, „jak jsme si všichni přáli“ a považoval věc za vyřízenou. Problémem není koženka, ale vozy B a BDs.

HonzaEM
Host
HonzaEM

No, to jsou tak strašné vozy. Choďte pěšky a je po problému. Dneska na Vltavě echt koženka bohužel ani jedna. Všechno jen Janoza nebo místo koženky hadr. Ale i s tím hadrem se to dá. Pořád je to pohodlný vůz.

Michal
Host
Michal

Určitě, je to pohodlný vůz, když je venku dvacet stupňů, jede poloprázdný a někdo vám při vystupování otevře dveře. 🙂 Což je podmínek trochu zu viel…

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Co by jsme za koženky daly v pátek a neděli… Jenže pokud je nasazení koženkových vozů terčem posměchu tak se není čemu divit. Je otázkou co je lepší? Stát v klimaťaku u hajzlu, nebo sedět v kožence? Nejsou lokomotivy, nejsou vozy, nejsou strojvedoucí, nejsou vlakvedoucí. Ale na pragotronech člověk vidí x vlaků jedoucí stejnou trasu stejného dopravce (Olomouc-Praha)

noerf
Host
noerf

Roman Svačina: Protože tzv. odborníci na MD ve spolupráci s ČD objednávají některé nesmyslné vlaky po 15 nebo 30 minutovém taktu se třemi nebo čtyřmi vozy. Místo pořádných vlaků se 7 nebo osmi vagony, pak se všichni diví, že ČD nemá strojvedoucí, techniku a je ucpaný koridor. Erár to z daní utáhne.
Jinak u některých dopravců máte místenku v ceně, takže Vám nehrozí, že budete stát. Je to jen o zvolené kultuře cestování a práci s daty.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

„Jinak u některých dopravců máte místenku v ceně, takže Vám nehrozí, že budete stát.“
Může to ovšem být i trochu jinak: nebudete stát v tom vlaku „některých dopravců, u nichž máte místenku v ceně“, ale budete stát někde na nádraží a čekat, až se vejdete do nějakého vlaku jiného dopravce, který sice třeba místenku v ceně nemá, ale odveze vás aspoň „na stojáka v klimaťaku u hajzlu“, nebo v sedě na kožence …

Jméno
Host
Jméno

DOBRODINÍ KOŽENKY!

noerf
Host
noerf

Ono někteří dopravci jako Arriva ci Regiojet jsou schopni přidat vagony nebo jednotky. A data používají k plánování kapacit.
Na jedné straně chápu, že je lepší jet na stojaka než nejet vůbec, ale z druhé strany negarance místa byla jeden z důvodů proč se cestující přemístili do aut i autobusů.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

„negarance místa byla jeden z důvodů proč se cestující přemístili do aut i autobusů“
A proč tedy neustále roste jak počet cestujících na železnici, tak i jejich průměrná přepravní vzdálenost?

Ilona Zelenáková
Host
Ilona Zelenáková

faktická poznámka: u ČD může být místenka také zdarma 🙂

petr.r
Host
petr.r

ano může a jestli přijede jiný vagon, tak jste v rozpacích.

Standa
Host
Standa

Naco m je že mám v ceně místenku ( tu mám i u ČD), když se do vlaku nevejdou a zůstanu stát na perónu?

X 1
Host
X 1

Standa
Tak to se může podařit jen tobě. 😉

Standa
Host
Standa

Mělo být „mohu mít mistenku“.
Ona je hezká místenka zdarma (kterou mám i u ČD) , ale je mi to jaksi nanic, když je vlak vyprodaný protoze nelze přidat o vagon vice aby náhodou nejela kozenka.

Michal
Host
Michal

Svačino, konkurentem a alternativou k diskusi není „klimaťák u hajzlu“, ale osobní auto.
Koženkou do vlaku nikoho nepřitáhnete.
A zase věčná škoda takhle kurvit hezky vymyšlený produkt do Opavy…

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Odpověď s tím, že lidi mají jezdit autem, bych čekal od někoho z Ministerstva dopravy, nebo krajského úřadu-odbor dopravy. Budiž

Michal
Host
Michal

To, že lidi mají jezdit autem, ale implikuje vaše stupidní obhajoba autům naprosto nekonkurenceschopných béček.

Martin
Host
Martin

Tak za mne jsou Béčka celkem pohodlný. jasně to nejlepší už mají za sebou a nikdy to nebylo nic extra, ale nabízejí 80 míst co jako náhrada za velkoprostor ideální, Především u místenkových vlaků. Ovšem ČD by měli situaci urychleně řešit a pořídit velkoprostorů více už kvůli jejich kapacitě.

Jméno
Host
Jméno

Jel jste někdy v béčku jako osmý z osmi? To už lidi radši stojí na chodbičce… Ale jasně, zdůvodnit si šotoušek dokáže všechno.

HonzaEM
Host
HonzaEM

Zrovna dneska z Prahy do Olbramovic. Až na to nesnesitelný vedro, jsou to nejlepší kupéčka. Když není Béčko, pak už jedině velkoprostor.

JiP
Host
JiP

Jel, a s tou slecnou co sedela vedle uz mame 3 deti 🙂

Rampa
Host
Rampa

To je krásný 🙂

Standa
Host
Standa

Tak pořád lepší v chodbicce ve starém Bécku s ČD, než se soukromnikem vůbec…

Partneři