Koridor z Prahy na Brno stojí, vlaky nabírají mnohahodinová zpoždění
Letovice. Ilustrační foto: Hasiči SŽ

Popadané stromy poškodily trakční vedení, oprava může trvat až do pátečního rána.

Popadané stromy poškodily trakční vedení, oprava může trvat až do pátečního rána.
Jen já nechápu na této mimořádnosti, že nechali trčet 373 a 372 tak dlouho – cca přes 2,5 hod. na trati, když bylo jasné, že za 2 hodiny to neopraví. Proč se nevrátili do nejbližší stanice a nejeli odklonem? Dále co nechápu je stav trati! To ty stromy nemůžou prostě vykácet? CHKO – neCHKO. Mravenec – nemravenec. Proč to neudělají jako ve Španělsku nebo ve Francii? Několik metrů od trati ani jeden keř. A třetí nepochopení. Proč nezavedli ad-hock vlaky? Břeclav – Brno a zpět? Mohlo to klidně jezdit v prokladu s R do Břeclavi. Klidně 30 min. takt. A… Číst vice »
Tak 372 jela odklonem z Břeclavy přez Olomouc a Přerov, pak se čekalo v v Č. Třebové na nového strojvůdce a pak se jelo dalším odklonem přez Hradec.
Bylo by super, kdyby SŽ začala pořádně prořezávat stromy v okolí tratě, aspoň jako v Rakousku, protože aby kolabovala dráhá při každém větším větru, co se tu pravidelně prožene na pozdim a na jaře, je fakt tragedie.
Zajímavá je trasa RJ 372 – odklon nejen přes Olomouc, ale také přes Hradec a Poděbrady. Takže z pravidelných stanic mezi Břeclaví a Prahou obsloužil pouze Českou Třebovou.
Zrovna jsem do Břeclavi přijel rj285. Nerozumím tomu, proč jsme nemohli přes Vysočinu. Teď se spolu s ostatními mačkáme v NJ456, abych se do Brna dostal o 2,5 hodiny později. 👎 SŽ se opravdu vyznamenává.
Sabotáž železnic úřaduje.
Prave jsem odjel z Brna hl.n. vlakem Sp 835 do Breclavi s cca 10 min zpozdenim, bylo mi slibeno, ze v Breclavi je zajisten prestup na expres smer Slovensko.
PS. je zajimave, ze ve vlaku samotnem na displejich pro cestujici je tento vlak oznacen „Os 835“
Nevybavuju si, že by kvůli pádu stromů byla uzavřená D1…
Jenže ve skutečnosti byla: https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/domaci/dalnice-d1-zustane-kvuli-popadanym-stromum-na-vysocine-zavrena-az-do-rana-65769
A kolikrat je kvuli popadanym stromum zavrena nejaka dalnice a jak casto zeleznicni koridory? V podstate kazda letni bourkovs fronta= kolaps zeleznice.
Kolik stromů roste u dálnice tak blízko, aby padly na silnici? Minimum. A i když náhodou, nepotrhají se dráty. Tím spíš by si měla SŽ hlídat výšku okolního porostu.
No a o to prece jde, SZ si to nehlida ani u tech nejdulezitejsi trati,
Na Vysočině vcelku dost: https://mapy.com/s/batunenacu
Když si promítnete 45° úhel od vršku, tak až ke středovým svodidlům.
Další otázkou je skladba dřevin a zda je porost zdravý.
Jo, ale těch kritických míst, kde není násep ani svah, není tolik, v porovnání s tratěmi. Ale dálnice má tu výhodu, že je celkem široká, tedy krajní stromy jsou za ta léta lépe odolné větru. Pak je problém jen s namrzající mlhou. U nás u Bíteše se pak ohýbají břízy.
Zase při úzkém železničním pruhu nemá vítr tolik síly, jako když se opře z volného pole do kraje porostu.
Dle mého názoru jsou nevětším problémem přestárlé a usychající stromy, které na tom odkazu u dálnice sotva najdete.
Odkaz je z roku 2019, před 6 léty. U Letovic je to letos podruhé, vcelku značný rozdíl v četnosti.
Stále čekáme u Březové nad Svitavou a čekáme na odjezd odklonem přes Vysočinu 🙂
Rj 370
Co se tam děje? Stojí to tam už snad 4 hodiny. Bez šťávy či?
A v tom vlaku někdo ještě je? Nepokračovali všichni z Letovic do Brna busem a pak Os?