Koridor z Prahy na Brno stojí, vlaky nabírají mnohahodinová zpoždění

Letovice. Ilustrační foto: Hasiči SŽLetovice. Ilustrační foto: Hasiči SŽ

Popadané stromy poškodily trakční vedení, oprava může trvat až do pátečního rána.

Odebírat
Upozornit na
guest
20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nádražní blázen

Jen já nechápu na této mimořádnosti, že nechali trčet 373 a 372 tak dlouho – cca přes 2,5 hod. na trati, když bylo jasné, že za 2 hodiny to neopraví. Proč se nevrátili do nejbližší stanice a nejeli odklonem? Dále co nechápu je stav trati! To ty stromy nemůžou prostě vykácet? CHKO – neCHKO. Mravenec – nemravenec. Proč to neudělají jako ve Španělsku nebo ve Francii? Několik metrů od trati ani jeden keř. A třetí nepochopení. Proč nezavedli ad-hock vlaky? Břeclav – Brno a zpět? Mohlo to klidně jezdit v prokladu s R do Břeclavi. Klidně 30 min. takt. A… Číst vice »

slavik

Tak 372 jela odklonem z Břeclavy přez Olomouc a Přerov, pak se čekalo v v Č. Třebové na nového strojvůdce a pak se jelo dalším odklonem přez Hradec.

HK~

Bylo by super, kdyby SŽ začala pořádně prořezávat stromy v okolí tratě, aspoň jako v Rakousku, protože aby kolabovala dráhá při každém větším větru, co se tu pravidelně prožene na pozdim a na jaře, je fakt tragedie.

Ondra

Zajímavá je trasa RJ 372 – odklon nejen přes Olomouc, ale také přes Hradec a Poděbrady. Takže z pravidelných stanic mezi Břeclaví a Prahou obsloužil pouze Českou Třebovou.

MiNo

Zrovna jsem do Břeclavi přijel rj285. Nerozumím tomu, proč jsme nemohli přes Vysočinu. Teď se spolu s ostatními mačkáme v NJ456, abych se do Brna dostal o 2,5 hodiny později. 👎 SŽ se opravdu vyznamenává.

Zlámalík

Sabotáž železnic úřaduje.

Matfyzák

Prave jsem odjel z Brna hl.n. vlakem Sp 835 do Breclavi s cca 10 min zpozdenim, bylo mi slibeno, ze v Breclavi je zajisten prestup na expres smer Slovensko.

Matfyzák

PS. je zajimave, ze ve vlaku samotnem na displejich pro cestujici je tento vlak oznacen „Os 835“

Nose Peak

Nevybavuju si, že by kvůli pádu stromů byla uzavřená D1…

JiP

A kolikrat je kvuli popadanym stromum zavrena nejaka dalnice a jak casto zeleznicni koridory? V podstate kazda letni bourkovs fronta= kolaps zeleznice.

Zlámalík

Kolik stromů roste u dálnice tak blízko, aby padly na silnici? Minimum. A i když náhodou, nepotrhají se dráty. Tím spíš by si měla SŽ hlídat výšku okolního porostu.

JiP

No a o to prece jde, SZ si to nehlida ani u tech nejdulezitejsi trati,

N.N.

Na Vysočině vcelku dost: https://mapy.com/s/batunenacu
Když si promítnete 45° úhel od vršku, tak až ke středovým svodidlům.
Další otázkou je skladba dřevin a zda je porost zdravý.

Zlámalík

Jo, ale těch kritických míst, kde není násep ani svah, není tolik, v porovnání s tratěmi. Ale dálnice má tu výhodu, že je celkem široká, tedy krajní stromy jsou za ta léta lépe odolné větru. Pak je problém jen s namrzající mlhou. U nás u Bíteše se pak ohýbají břízy.

N.N.

Zase při úzkém železničním pruhu nemá vítr tolik síly, jako když se opře z volného pole do kraje porostu.
Dle mého názoru jsou nevětším problémem přestárlé a usychající stromy, které na tom odkazu u dálnice sotva najdete.

N.N.

Odkaz je z roku 2019, před 6 léty. U Letovic je to letos podruhé, vcelku značný rozdíl v četnosti.

Tomáš

Stále čekáme u Březové nad Svitavou a čekáme na odjezd odklonem přes Vysočinu 🙂
Rj 370

Ajznboňák

Co se tam děje? Stojí to tam už snad 4 hodiny. Bez šťávy či?

Domis

A v tom vlaku někdo ještě je? Nepokračovali všichni z Letovic do Brna busem a pak Os?