Koridor z Prahy na Brno stál přes 12 hodin. Vlaky musely odklonem, část nahradily autobusy
Letovice. Ilustrační foto: Hasiči SŽ

Popadané stromy poškodily trakční vedení, od 8:20 se opět jezdí.

Popadané stromy poškodily trakční vedení, od 8:20 se opět jezdí.
Nikdy nepochopím, že se o hlavní koridor, po kterém se jezdí z Prahy do Břeclavi a dále (Bratislavy, Budapešti, Vídně) nikdo pořádně nestará. Jaké stromy tam mohly propadat proboha? To přece není žádná místní vlečka.
„Dobrá Správa“ se zas ukázala, ještě by měl dopravce si kompenzovat nějaké VozKm po odklonové trati u SprŽel., aby pak byly peníze na případné kompenzace mezi dopravcem a cestujícím. Pak by se vůbec tohle nemuselo stát, kdyby slavná „Dobrá Správa“ udržovala stav tratí v provozu. Sice to nemá s touto událostí nic společného, ale když v Bohumíně vyhořela trafostanice, tak LeoExpress vypravil svůj vlak z Bohumína do Prahy, kdy svezl i cestující jiných dopravců a to konkrétně České dráhy a RegioJet, maximálně po Ostravu a pak musel každý pak se svým dopravcem, na který měli zakoupené jízdenky…
Jeden by nevěřil, kolik lidí u nás nemá na auto. To je totiž jediné vysvětlení toho, že se stále spoléhají na něco tak absurního, jako je vlak, ještě k tomu v ČR.
V pátek ráno jsem se opět na Pardubickém nádraží pobavil . Hlášení : „vlivem nepříznivých povětrnostních podmínek nejedou spoje…“ a následoval dlouhý výčet spojů všech směrů . Chvilku jsem přemýšlel jestli jsem omylem nevlezl na letiště . A nemusíte mě informovat „kdo za co , proč“
Normálního cestujícího totiž nezajímá kdo co podělal…
Ale to hlášení ve Rj372 ve čtvrtek večer v Břeclavi ( jel jsem z Vídně) byla bomba: 1. Hlášení: Vážení (ticho, víc nic), 2. Vážení ces. (ticho, víc nic), 3. Vážení cestující ( ticho víc nic), 4. Vážení cestující, vlak z důvodu mimořádnosti nestaví v ……. tečka. Pouze v češtině ( co jsem slyšel než jsem vystoupil). Staniční rozhlas pak super informace ( palec nahoru) „Nejbližší vlak do Brna je …..). Lidi to uklidnilo.
Tak a dnes K. Vary – Brno venkov 323 km autem jsem jel vlaky 9,3 hodiny, ták to máme…….skoro pěkných 35 km/h. Pěkný výsledek.
A teď si představte, že v 60 tých letech 20. století měly KV s Brnem spojení letecké. ( tedy toto alespoň sdělila na dotaz AI)
Tuto trasu jezdíme od r. 1960 . Vlak odj. KV 9.20 přij. Brno 18.50 také 9,3hod (r1966 cena 68 korun) Letecké spojení do Brna v té době nepamatuji ale pár roků opravdu existovalo , vybavují si pouze lety KV – Košice. Pro zajímavost nejrychleji odj. KV 15.00 Brno přij. 20.10 ( r1986 cena 99 korun)
Rekord v počtu lokomotiv vystřídaných v čele vlaku 8 strojů ( Brněnský drak ) kdy jezdil až do Chebu.
Pokud to nejde pokácet, svázat lanama. Je málo pravděpodobné, že by spadly všechny svázané najednou.
Když jsem viděl,jak na rekonstruované trati z Budějovic do Dvořiště tvoří vzrostlé stromy místy doslova tunel nad tratí i trakčním vedením,tak člověka napadnou dvě věci. Jestli je v té trolejí opravdu 25 kV,a jak je něco takového vůbec možné,a jestli je toto opravdu ta strategická tranzitní trať ,na kterou se spoléhá tento stát?
My nepotřebujem ani Čuka a Geka,my máme destrukci v sobě.
To nejsou jen železnice, ale i rozvody NN a VN napětí (22 kV).
pribeh z breclavskej stanice slecka z rodiny prisla Moravanom z Olomouca na breclavsku stanicu a cakala na ec283. Ako vzdy cakala tak 20 minutove spozdenie(to je standard) od Prahy. Naslendne sa zacal cas meskania zvysovat 40 minut, potom hodina a stale sa cas vysoval. Info ziadne okrem hlaseniu o casoch spozdenia. Ked to bolo 120 minut bol som poziadany, aby sme pre tuto slecnu isli uz tam bolo info o 140 minutach. teraz zazitok zo samotnej stanice: stretli sa tam studenti 2 z Kanady a bavili sa studiu a aj kam kto ide. Potom sa k nim priblizil pan (v… Číst vice »
Slečna cákala?! Nebo co se snažíte světu sdělit? Jakousi hatmatilkou bez diakritiky, fuj!
prispevek(o 2 komenty niz) pod nickem JIP je taktez bez diakritiky
Nejvtipnější je, že nikdo neřešil náhradní dopravu, část ,,štastných,, se vlezla do běžně autobusové linky (Letovice – Zboněk-Svitávka-Skalice), větší část cestujících včetně všech z rychlíku R19 se do autobusu nevlezla. Autobus zastavoval všechny regulérní zastávky, byť nebyla šance kohokoliv absorbovat. Třešničkou je i semafor ve Zboňku, kde jsme si postáli 15minut. Ve Skalici se přestupovalo na osobák, který také nabral zpoždění, ale díky bohu, jel. Toto není ani první ani poslední příhoda tohoto typu letos.
SZ na to muze kaslat, protoze ekonomicke dusledky dopadnou na hrb dopravcu. Dopravci by meli vyuctivat ztraty a pozadat SZ o vyrovani. Pak by najednou melo i pro SZ prioritu mit okoli trati ciste. Cela SZ je stat ve state, kdy dusledky nechopnosti teto organizace padaji na bedra vsech ostatnich, na SZ je ale teplicko smradecek. Vzdyt v tomto useku je to jiz po nekolikate, co popadaly stromy a zpusobilo to kolaps dopravy? Nekdo ponese osobni zodpovednost za takovy slendrian? U SZ samozrejme NE.
Na toto by měli mít právo samotní cestující, ne dopravce. Cestující by měl mít právo požadovat kompenzaci za ztracený čas po primárním viníkovi.
Proč cestující? Protože cestující nemá a nebude mít se SŽ žádný vztah. SŽ má na dopravce páky…
Co na to oddělení Stromy u trati?
Švestky otrhány, teď došlo na stromy!
Během pár měsíců již po třetí na skoro stejném míste
Zajímavé, že na souběžné I/43 se nic takového neděje.
Nepomohlo by nabídnout stromy u trati za odvoz zaměstnancům SŽ nebo ČD jako benefit v rámci kolektivního vyjednávání?
A nechat se pak zavřít za porušení zákona o ochraně přírody a krajiny? Špatný kšeft.
Jsme opět u střetu zákonem chráněných zájmů:
Bezpečné provozování dráhy vs. ochrana přírody
A pokud se jedná o pozemek s fukncí lesa:
Bezpečné provozování dráhy vs. ochrana přírody vs. hospodaření v lese
Pokud to dosteneme do stavu, kdy cokoliv udělat znamená porušení zákona a neudělat nic rovněž znamená porušení zákona, tak jsme něco dělali špatně.
Ano, je to špatně, ale je to realita. Zažil jsem situaci, kdy správce pozemní komunikace dokonce jednou žaloval sám sebe, aby se domohl soudního rozhodnutí, zda kácet či nekácet. Neb jeden zákon mu kácení přikazuje a druhý zakazuje.
… to zní jako vyvinění: „Jednal v krajní nouzi a rámci ochrany vlastního mentálního zdraví“
To se běžně dělá. U trati to zaměstnanci kradou 😀
Jo, ale že by si třeba mohli půjčit zdarma vozík nebo motorovku… 🙂
Ale výběrově. To, co dobře hoří.
V roce 2022 byla ukončena rekonstrukce, rok se nejezdilo, miliony se utratily a stromy co mohou padnou do vedení se nechaly stát.
Když bordel,tak jak na dráze.
Většina těch investic je ve výsledku na nic,nebo na udržení původního stavu. Vyhozené peníze.
Podívejte se do toho Polska,jestli je tam něco takového možné. Okolí rekonstuovaných tratí vyholené.
Jen já nechápu na této mimořádnosti, že nechali trčet 373 a 372 tak dlouho – cca přes 2,5 hod. na trati, když bylo jasné, že za 2 hodiny to neopraví. Proč se nevrátili do nejbližší stanice a nejeli odklonem? Dále co nechápu je stav trati! To ty stromy nemůžou prostě vykácet? CHKO – neCHKO. Mravenec – nemravenec. Proč to neudělají jako ve Španělsku nebo ve Francii? Několik metrů od trati ani jeden keř. A třetí nepochopení. Proč nezavedli ad-hock vlaky? Břeclav – Brno a zpět? Mohlo to klidně jezdit v prokladu s R do Břeclavi. Klidně 30 min. takt. A… Číst vice »
Tak 372 jela odklonem z Břeclavy přez Olomouc a Přerov, pak se čekalo v v Č. Třebové na nového strojvůdce a pak se jelo dalším odklonem přez Hradec.
Proč by v okolí trati nemohly zůstat neškodné keře?
Napríklad preto, že ovplyvňujú viditeľnosť návestidiel, rozhľadové pomery na priecestiach a rozhľadové pomery pre (samozrejme oprávnené) osoby pohybujúce sa v koľajisku.
Souhlasím s celým vaším výčtem. Opačný příapd jsou keře angreštu na zahradě v ochr. pásmu. Pro jejich odstranění neexistuje legitimní důvod.
Většina případů leží mezi těmito dvěma krajními případy. Vyžaduje zdravý rozum a pochopení, co děláme a proč to děláme.
Škoda, že nejste ve vedení SŽ, velká škoda. Takých nám treba.
..přesně tak, další chytrák, co všemu rozumí ..
§1 Nikdy se to tak nedělalo
§2 Ještě nic nepřišlo
§3 Všichni jsou na obědě
§4 Na to je předpis (Není na to předpis)
§5 Bylo by to příliš složité
§6 Cestující by to nepochopili
§7 Cestující by to zneužili
§8 Zpoždění k cestování prostě patří
§9 Nedělejte problémy a nějak se domluvte
§10 Stejně to bude na hovno
..tak nejdříve ta čeština – vlaky jsou neživé, tedy mohly navazovat , nejely a pod. To je ale na těchto stránkách běžné.. další Vaše dotazy nekomentuji, nemáte absolutně žádné vědomosti, jak to při mimořádnostech funguje, jak dlouho trvá,než ze SŽ něco vypadne..
Tak nejdříve ta čeština. Čárky ve větách se píší přímo za slovem (bez mezery) a mezera následuje až po čárce.
Dvě tečky se nikdy nepíší. Píší se tři tečky.
Kdepak čeština, to jsou pravidla typografie, když už se po někom chcete vozit.
Typografie je závislá na samotném jazyku
Bylo by super, kdyby SŽ začala pořádně prořezávat stromy v okolí tratě, aspoň jako v Rakousku, protože aby kolabovala dráhá při každém větším větru, co se tu pravidelně prožene na pozdim a na jaře, je fakt tragedie.
Obzvláště na dvoukolejné elektrifikované hlavní trati – koridoru! To jsou mezinárodní vlaky které nabírají mnoho hodin zpoždění případně jsou úplně odřeknuty!
Aby to bylo aspoň na úrovni ochrany dálkových vedení VVN – tam se něco stane velmi vyjímečně…
Zajímavá je trasa RJ 372 – odklon nejen přes Olomouc, ale také přes Hradec a Poděbrady. Takže z pravidelných stanic mezi Břeclaví a Prahou obsloužil pouze Českou Třebovou.
Zrovna jsem do Břeclavi přijel rj285. Nerozumím tomu, proč jsme nemohli přes Vysočinu. Teď se spolu s ostatními mačkáme v NJ456, abych se do Brna dostal o 2,5 hodiny později. 👎 SŽ se opravdu vyznamenává.
Mačkáme se tady spolu! Ještěže jsem nejel RJ a je o mě postaráno.
Slyšel jsem rozhovor spolucestujících, prý RegioJet o mimořádnosti neinformoval vůbec. Ale nevím, jestli je to pravda.
Pravděpodobně nebyl k dispozici strojvedoucí. S tím nemá SŽ s tím nemá nic společného.
Sabotáž železnic úřaduje.
Prave jsem odjel z Brna hl.n. vlakem Sp 835 do Breclavi s cca 10 min zpozdenim, bylo mi slibeno, ze v Breclavi je zajisten prestup na expres smer Slovensko.
PS. je zajimave, ze ve vlaku samotnem na displejich pro cestujici je tento vlak oznacen „Os 835“
Update: V Breclavi skutecne stal vlak rj 285 smer Bratislava hlavna stanica, co maji delat lidi, kteri jedou do Novych Zamku, nevim.
Co by dělali, dojedou do Blavy a tam se o ně postarají, stejně jak i nás – hotel…je to normální postup,není třeba z toho dělat vědu..
No kdyz jsem v tom Brne zminil hotel, tak pani za (jednou ze dvou otevrenych) pokladnou me malem prohlasila za kacire, ze co si to dovoluju nejenze znat prepravni podminky ale navic je i sdelovat ostatnim „stastlivcum“ na nadrazi ve stejne situaci, protoze podle ni jedine „spravne“ reseni je vratit jizdenku a nechat si vystavit potvrzeni o odreknuti vlaku. Po asi 15 minutach telefonatu s (dle jejich slov) hlavnim dispecinkem, konecne prisla s resenim s pouzitim toho spesnaku do Breclavi a naslednym zajistenym prestupem na railjet (podle cestujicich tam na nas museli cekat asi pul hodiny, takze neslo o trivialni… Číst vice »
Nedivil bych se, kdyby jelo něco mimořádně do NZ. Takto nám chcíplo jednou pátečně odpolední pendolino kdesi za Žilinou a do Popradu nás dopravilo eso s několika vozy, příjezd byl kolem 01:30 v noci
Jako to, co jsem včera zažil asi dlouho znova nezažiju. Měli jsme z Brna jet EC 270 (odjezd 21:39) do Prahy. Nejdříve postupně naskakovalo zpoždění, když tohle EC stálo 40 minut v Břeclavi. Pak ho teda poslali přes Olomouc mimo Brno. Paní v Brně na pokladně mi pak nebyla schopná říct, jestli ten nightjet taky odkloní přes Olomouc nebo pojede přes Brno. Takže nás na poslední chvíli napadlo jet právě tímhle spěšňákem do Břeclavi a chytit nightjet tam. První nás tam paní průvodčí nechtěla vůbec pustit, protože do nj musí mít člověk místenku. Nakonec nás vzala a pak jsme se… Číst vice »
jojo, už tam budou čekat limuzíny pro odvoz do Hiltonu….
Nevybavuju si, že by kvůli pádu stromů byla uzavřená D1…
Ano, přesto jsou na D1 omezení mnohem častěji. Hlavně kvůli nehodám.
Což není úplně to samé.
To ano, ale specificky problém pádu stromu se „nějak“ důsledněji řeší…
Pravda, na dálnici asi moc velké riziko přerušení troleje není 🙂
Jenže ve skutečnosti byla: https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/domaci/dalnice-d1-zustane-kvuli-popadanym-stromum-na-vysocine-zavrena-az-do-rana-65769
A kolikrat je kvuli popadanym stromum zavrena nejaka dalnice a jak casto zeleznicni koridory? V podstate kazda letni bourkovs fronta= kolaps zeleznice.
Kolik stromů roste u dálnice tak blízko, aby padly na silnici? Minimum. A i když náhodou, nepotrhají se dráty. Tím spíš by si měla SŽ hlídat výšku okolního porostu.
No a o to prece jde, SZ si to nehlida ani u tech nejdulezitejsi trati,
Na Vysočině vcelku dost: https://mapy.com/s/batunenacu
Když si promítnete 45° úhel od vršku, tak až ke středovým svodidlům.
Další otázkou je skladba dřevin a zda je porost zdravý.
Jo, ale těch kritických míst, kde není násep ani svah, není tolik, v porovnání s tratěmi. Ale dálnice má tu výhodu, že je celkem široká, tedy krajní stromy jsou za ta léta lépe odolné větru. Pak je problém jen s namrzající mlhou. U nás u Bíteše se pak ohýbají břízy.
Zase při úzkém železničním pruhu nemá vítr tolik síly, jako když se opře z volného pole do kraje porostu.
Dle mého názoru jsou nevětším problémem přestárlé a usychající stromy, které na tom odkazu u dálnice sotva najdete.
Což je zajímavé srovnání: jakto, že ochranné pásmo kolem dálnice je výrazně větší, než ochranné pásmo kolem železnice?
Odkaz je z roku 2019, před 6 léty. U Letovic je to letos podruhé, vcelku značný rozdíl v četnosti.
Asi nejvíc je to dáno tím, že u železnice rostou stromy typicky mnohem blíž. U dálnice bývá dost široký volný pás, potom je obvykle ještě odstavný pruh (u skutečných dálnic, ne přeznačených R) a následně dva až tři pruhy. Takže i kdyby nějaký strom spadl, je malá pravděpodobnost, že bude ležet přes tohle všechno.
Palec nahoru za přehled, ale toto má tedy citelně nižší „poločas výskytu“…
Proboha a co chcete, aby SŽ vyřezala všechny stromy 20 metrů od trati … jak by to proboha vypadalo … prostě jednou za nějakou dobu nám příroda ukáže, že je tu pánem ….
Jo. Přesně to chci. U trati má být pouze takový porost, který trať neohrožuje.
Obzvláště pokud je to hospodářský les, jehož primárním účelem je „výroba“ dřeva… za ten si musí majitel ručit aby co nejmíň ohrožoval okolí!
Stále čekáme u Březové nad Svitavou a čekáme na odjezd odklonem přes Vysočinu 🙂
Rj 370
Co se tam děje? Stojí to tam už snad 4 hodiny. Bez šťávy či?
A v tom vlaku někdo ještě je? Nepokračovali všichni z Letovic do Brna busem a pak Os?
Nepustí je ven bez asistence záchranných složek, odhaduji. „Prostě tu budete trčet, i kdyby třeba šlo vystoupit na stranu pryč od kolejí, a i kdybyste se měli po…“ Ale třeba se mýlím a čekají jen zvědavci.