Koridor u Pardubic stál, odklony většiny vlaků nebyly možné
Vlaky dopravců ČD a Leo Express mimořádně stojící ve stanici Moravany. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Zhruba po hodině a půl byla povolena jízda po jedné koleji sníženou rychlostí.
Tak sotva se posbíral nebožtík, je v Kostěnicích další problém, porucha zabezpečovacího zařízení ve směru na Pardubice.
Tak hlavně, že máme zábradlománii a další bojovníky proti oplocení čehokoliv
Ve většině případů sebevrazi/fetky/ožralové. Proti těm pomůže modré zábradlíčko na konci perónu přesně jak?
Proti pádu do kolejiště omylem, což jsou ti ožralové a fetky to pomůže. A proti sebevrahům a přebíhání kolejí pomůže vysoký plot.
Byly možné možné. Půrmyslový okruh a D7 místo D6… Články nepochybně kvalitní, ale dnes dostal evidentně korektor volno…
To je zřejmě reduplikace. V AJ běžná věc, kterou i dost používám. A zdá se, že nám pomalu proniká i do ČJ. 🙂
Nejhorší na tom je, že můžeme jen čekat, kdy se to bude opakovat. Kolem zastávky v Pardubičkách přebíhá trať tolik lidí, že mě spíš překvapuje relativně nízký počet přejetých. Jednak přímo u zastávky přebíhači spěchají na autobus, protože když to vezmou přes trať, tak stihnou bus, který vidí vjíždět do zastávky, zatímco podchodem by neměli šanci. A o kousek dál je krásně vidět, kde kdysi býval podchod zrušený při koridorizaci. Nevím, co si tenkrát projektant myslel, ale lidi tam samozřejmě v hojném počtu chodí dál (případně přenášejí přes trať kola), protože je to zkratka z Pardubiček na Drážku a Dubinu.… Číst vice »
Takže vina dráhy, že to nemají oplocené. V Británii nemáte šanci se ke kolejím dostat, i závory se otáčejí tak, aby na trať nešlo vlézt.
Vina dráhy je zrušení podchodu.
To by to oplocení musel být třímetrový betonový plot bez průchodů. O kilometr dál od dnešní nehody je u zastávky Pardubice centrum podchod pro pěší. Dlouhá léta tam SŽ dávala drátěný plot, pokaždé ho místní obratem prostříhali a chodili přes koleje. Na netu kolovaly i fotky, jak přenášejí přes trať kočárek a malé děti. Nikdy jsem nepochopil důvod, ten podchod byl bezproblémový. Nejspíš lezli přes trať čistě z principu, nejsou přece ovce, aby poslouchali nějaké příkazy a zákazy. Přebíhání ukončila až rekonstrukce trati a výstavba protihlukové zdi.
Vina dráhy je chybějící reakce na oprávněnou poptávku po přecházení a přenechání lidí vlastní improvizaci.
Jestli o železnici slyšíte poprvé, tak si představte, že opravdu nejde o přebíhače, skoro nikdy, ale že sebevrazi využívají variantu koleje velmi často.
Třeba slyšeli o jednom profesorovi a vzali to zkrátka.
https://cnn.iprima.cz/drsne-reseni-zateze-starnouci-japonske-spolecnosti-profesor-promluvil-o-sebevrazdach-200616
Máte pravdu.
Huraaaa, jde vidět, že je pátek na železnici. Úplně běžný standart 🤷
Když už chcete být vtipný, pátek má zřejmě i Vaše gramatika, že?
Budou někdy na čelech vlaků kamery, zaznamenávající průběh jízdy? Možná by to pomohlo při objasňování okolností střetu a provoz by mohl být obnoven rychleji.
Už dávno jsou, Pendolina to dokonce přenáší živě na palubní portál. Kamery mají Foxy, Panteři, u Arrivy snad všechny jednotky (845 i Stadlery),… Někdo určitě doplní další.
U Metransu maji kamery vsechny jim vlastnene tratove lokomotivy a v techto pripadech se samozrejme vyuzivaji. Sbirka incidentu je mohutna…
A pomáhá to urychlit? Nebo je to šul nul?
Pomáhá to urychlit.
Vydáte někdy „Best of“?
Nejsem zrovna „internetový Guru“, ale něco málo najdete zde: https://www.youtube.com/@petrsimral1461
Toho kamioňáka bych šel hned po zabrždění okamžitě zabít. Teda potom, co bych se převlékl…
Mají je i ibalginy; minule spolu s nešťatníkem odnášeli na nosítkách i čtyři cestující, kterým se při pohledu na tragédii v přímém přenosu udělalo zle.
Jste si jistý, že je na tohle ibalgin?
Ibalginy jsou slangově růžové elektrické jednotky ř. 530…
Pro ty, co se diví nad zpožděním dotčených vlaků…Někdy se stane ,že tělo sraženého člověka vlak rozmetá v dost velkém prostoru od místa srážky a klidně i do sousední koleje.Prostě pak se holt nesmí jezdit…. až do úplného ukončení všech postupů při vyšetřování.
Spíš než postupů, tak víc se věnují sběru.
Jen takový dodatek na trati Hradec-Pardubice je vyluka jen jedné koleje, takže projet by šlo. Horší je že tudy neobejdete Kostenice.
Tudíž naprosto zbytečná poznámka. 😀
Na jednokolejné trati stačí výluka jedné koleje a nejezdí se.
Což není tento případ.
Ty černé LeoExpressy by se líbili v Praze. „Čitelné vlaky“
Nejdéle se většinou čeká na drážní inspekci, při mém poslední sebevrahovi byla policie hotová s vyšetřování cca za půl hodiny, ale drážní inspekci to samé trvalo 3 hodiny, jako by si mysleli že zjistí něco víc než policie.
Vážený Gogo, nepište prosím nesmysly. Drážní inspekce sebevraždy nešetří, tudíž na místo nejezdí a ani se na ni nečeká. Než se rozhodnete pomlouvat Drážní inspekci a útočit na její inspektory, laskavě si zjistěte, kdo tam vlastně jel a na koho se údajně čekalo.
Jsou nějaké zkušenosti třeba ze Švýcarska, nebo z Rakouska či Neměcka, jak dlouho trvá uklidit části člověka tam? Nevěřím, že 3 hodiny.
Záleží na tom, jak je ten člověk rozprostřený po trati a okolí. K nehodě došlo na tradičním místě – pod nadjezdem u nemocnice, kde mají vlaky ještě dost vysokou rychlost. A na xichtoknize svědek píše, že hasiči chodí v rojnici od vlaku k zastávce Pardubičky. Takže jim nejspíš chybí kus těla a bez toho se vlaky nerozjedou. Řekl bych, že v Rakousku nebo Švýcarsku by to probíhalo úplně stejně.
Neni to tak dlouho, co jsme po incidentu v Nemecku nasli v Uhrinevsi u trafa pod lokomotivou botu i s kusem biologickeho materialu. A kdyz jsem to volal Policii CR, vubec z toho nebyli nadseni.
Takze ono to urychlovani neni zacasto uplne ono. V pytli ma byt ten clovek komplet a ne, ze na pulce vlaku zustanou streva, tuk, bota a podobne soucasti…
Pokud si dobře pamatuju, tak před mnoha (odhadem tak dvaceti) lety se našla na ONJ lidská noha a až po dlouhém šetření se zjistilo, že přijela přimrzlá na Vltavě a chybí nebožtíkovi, kterého o pěkných pár dní dřív sbírali po kusech z trati někde u Moskvy. Nohu ale nenašli a ta přijela přimrzlá pod vagonem až do Prahy, kde bylo dost nad nulou, led roztál a končetina spadla do kolejiště.
Přesně tak. Když jsme dnes jeli okolo, po druhé koleji, tak ten úsek, kde ještě hasiči čistili trať byl cca 300 metrů dlouhý. Více to rozepisovat nebudu, aby se některým slabším jedincům neudělalo nevolno.
Když si u Hamburku sedli na koleje nějací aktivisté, tak náš vlak čekal dvě hodiny.
A cekal by uplne stejne i v CR. Mozna i dele…
Zažil jsem takovou nehodu mezi Fortezzou a Brixenem v severní Itálii. Trať byla uzavřená asi 4 hodiny.
Myslet si, že v Německu by to bylo lepší jen ukazuje vaši neznalost železnice. V Německu by se vám totiž na nějakou každý víte co. Uklizení těla trvá všude stejně dlouho, to nejde uspíšit..
Děkuji za detailní statistická data. Jsem rád, že teď vím, že jsou postupy i časy zcela stejné všudě.
V Rakousku to urychlovaly a výsledek byl že přejely další čtyři policisty.
Koridor stojí skoro 1,5 hodiny a stále se ani jeden vlak stojící v Pardubicích neotočil zpět do Prahy. Tohle fakt nepochopím.
R 889 otočil na 890 ve 12.37.
Který dopravce měl ten vlak zpět otočit ?
Kdy se takové situace naučí řešit SŽ a DÚ rychleji? Přece může přijet na místo rychle pohotovostní jednotka, která zaznamená nehodu a otevře koridor.
v Praze po nehodě tramvaje také přijede pohotovost DP, vyznačí sprejem základní situaci a jede se dál. Takhle kvůli nějakému blbovi stojí mraky vlaků.
Jenže střet řeší i Policie ČR a dokud ta vám nedá povolení, tak se nehne ani kolo. Jednou jsem takto na kriminálku ze Zlína v sobotu čekal 2,5 hodiny.
A pak se ještě čeká další hodinku na koronera nejlépe.
A pak další hodinu na wapku, ne?
Wapka tam bývá jako první, ale myje jako poslední.
Takže chápu správně, že neslabším článkem řetěžu je DI?
DI k takovym incidentum jezdi vyjimecne. Proste to trva.
Stane se incident, fira to ohlasi vypravcimu, ten podle ohlasovaciho rozvrhu vse obvola. Sjedou se hasici, vysetrovatel, kriminalka. Pozada se o koronera. Vyslechne se fira, da se mu fouknout, firu vyslechne kriminalka, jestli nekoho nevidel, nasledne koronet vysle pohrebaky, ty to zacnou sbirat. Az maji v pytli vsechno, hasici jdou myt, aby novinari z Blesku nezachytili ani kousicek sadla na vlaku nebo na trati.
A z tohoto popisu je vam jasne, ze dve hodiny jsou spise milosrdne…
Střídá se strojvůdce, když dojde ke střetu, nebo pokračuje?
Fíra má nárok na vystřídání, ale pokud ho nepožaduje, může pokračovat.
A proto mě dostává, jak se v těchto případech přihazuje zpoždění po 10 minutách
Ne, Drážní inspekce na sebevraždy a sražené civilisty nejezdí.
Další problém je taky, jestli najdou všechny kusy mrtvoly, které jsou roztahaný na stovce metrů nebo podvozku.
Slyšel jsem takovou perličku, že v minulosti se někde stalo, že našli část končetiny až v depu na podvozku.
No, u té tramvajové nehody často nemusí hledat nebožtíka v úseku několik set metrů…
Tohle je navíc násobně rychlejší na prošetření – koridor není Náměstí Republiky, tam se nemá nikdo co motat…
takze vlastne to, ze tam je mrtvola, je jedno. netreba vysetrit, jestli ji nekdo nepomohl apod., staci ji odtahnout vedle do rygolu?
A nešlo by to v dnešní technologicky pokročilé době vyšetřit rychleji nebo dodatečně?
V tramvajovém provozu také občas dojde ke stažení chodce, a nestojí kvůli tomu provoz několik hodin
Tak on je velký rozdíl jestli je chodec mrtvý nebo živý. Živého samozřejmě odvezou hned do nemocnice. Mrtvého policejní vyšetřují na místě.
Na to dnes stačí fotky a sprej, případně svědci, a zajištění místa nehody po dobu vyšetřování. Vlak může klidně odjet a můžou to na místě zkoumat třeba do noci, když to jde v jiných případech dopravy (třeba ty zde zmiňované tramvaje), šlo by to i tady. DPP má na to cca 20min, tak řekněme tady třeba do 1-1,5h podle dojezdu vyšetřujících. Ale vloni v létě jsem takhle přesně čekal 4h ve vlaku na koridoru o kousek jinde (ale stejný případ i trať) než nás pustili dál. Samozřejmě že vlak nedojel do cíle díky následnému otočení někde v půli trati (a… Číst vice »
Nikdy jste nic takového neviděl, že? Protože kdyby jo, nikdy by jste takovou kravinu nenapsal..
co na tom je kravina?
Musí přijet policie, vyšetřovatel od SŽ a obvykle i od dopravce.
Pokud je mi znamo, tak vetsina dopravcu ma smlouvu na prvotni ohlodani se SZ. My k incidentum taky nejezdime krome pripadu, ktere by mohly byt proti SZ ve sporu. A od te doby, co mame kamery, tak uz nejezdime setrit nikam, zpravidla vime pricinu drive jak vysetrovatel.
Máte tam super překlep.
Já ho udělal zcela záměrně 🙂
Vy jste asi neviděl ostatky člověka po střetu s vlakem jedoucím rychlostí 160 km/h, že? To není pár kusů, nebo tělo odhozené stranou. To je fašírka rozstřelená na několika stech metrech čtverečních. Hasiči chodí s pytli několik hodin a sbírají co s dotyčného nešťastníka zbylo…
Jste u žádné takové situace nikdy nebyl, že. Pár sebevrahů jsem srazil a věřte mi, že ne vždycky jsou vcelku. Třeba jsem měl sebevraha u Marianek a docela dlouho se hledala hlava. 💁♀️
SŽ ani DÚ to neřeší, SŽ jediné že by byla poškozená trať , což nepředpokládám.
DÚ s tím nemá nic společného. A pokud jde o pražské tramvaje, můžu vás ujistit, že smrtelná srážka s osobou se vyšetřuje taky tak hodinu i víc.
Pokud je sražená osoba mrtvá tak bych jezdil dál a vyřešil to v noci, mrtvole zastavení provozu už nepomůže
Jo a tělo budou sbírat po celé republice?