Letecké společnosti Letectví

Korean Air koupí dvacet dreamlinerů, doladil finální smlouvu s Boeingem

Dreamlinery Korean Air. Foto: Boeing
Dreamlinery Korean Air. Foto: Boeing

Boeing si může po nepříliš úspěšných měsících do svých objednávkových knih připsat další velkou zakázku. Letecká společnost Korean Air doladila s americkým výrobcem smlouvu na dodávku celkem dvaceti letadel 787, dalších deset si pronajme od Air Lease Corporation.

Firma oznámila předběžnou dohodu o nákupu těchto letadel na aerosalonu v Paříži, Boeing v tiskové zprávě tento v neděli večer oznámil konečný podpis smlouvy.  „Dreamlinery se stanou páteří naší dálkové flotily,“ řekl Walter Čo, šéf Korean Air. Ve flotile budou postupně nahrazovat zejména Airbusy A330, které mají průměrné stáří už téměř patnáct let.

Zakázka má hodnotu 6,3 miliardy dolarů, Korean Air navýší počet dreamlinerů ve své flotile na čtyřnásobek.

Korean Air si pořídí deset letadel verze 787-9 a deset 787-10. Dreamliner společnosti Korean Air znají cestující i z pražského letiště, loni přes zimní sezónu s ním dopravce létal na lince do Soulu. Přes léto nasazuje obvykle větší Boeing 747-8i.

Zatímco v Boeingu 787-9 pro Korean Air je 269 míst ve dvou třídách, do 68 metrů dlouhé verze 787-10 se vejde v podobné konfiguraci 330 cestujících. Korean Air si pro letadla vybral motory GEnx.

5
Diskuze

avatar
1 Komentáře
4 Reakce na komentáře
4 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
5 Autoři komentářů
Jan TichavskýY.K.Jen takOndraGajda Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Gajda
Host
Gajda

Když Airbus vyvýjel A380 a Boeing se snažil zvětšit 747 a pak přišel s tím, že budoucnost není v jumbech, vypadalo to, že se plete. Ale po letech se ukazuje, že nikoliv a B787 a A350 budou asi hlavní letadla na dálkových letech

Ondra
Host
Ondra

Tot otázka, letiště ani vzdušný prostor není nafukovací. Jednou na tyhle velka letadla ještě dojde.

Y.K.
Host
Y.K.

Nedojde.

Jan Tichavský
Host
Jan Tichavský

Pokud se jejich provoz nevyplatí tak nedojde. Velké čtyřmotorové letouny donedávna těžily z omezeného doletu dvoumotorových v případě výpadku jednoho motoru, ETOPS. Ten byl ale prodloužen tak že už doletí prakticky všude.

Jen tak
Host
Jen tak

to se neukazuje ted… to se ukazalo uz davno 🙂

Partneři



CSCARGO
RSD