Kontrola každý rok. Evropská komise navrhla přísnější dohled nad staršími auty
AutoCont dodává státu i systém na měření emisí. Foto: MDČR

K poslední revizi pravidel došlo v roce 2014.
K poslední revizi pravidel došlo v roce 2014.
No tak super mám 13let starou Octavii s najetými 41000km garážovanou naleštěnou a mám jezdit každej rok? A sousedova 7let stará Octavia s najetejma 350000 co vypadá jak okopaná popelnice je v pořádku? No fuj velebnosti.
Za mě osobně říkám hurá. Zas stejný případ jak u roamingu. Neschopnost kupky poradit si s mafií na Stk vyřeší až EU. Já už přecházim na druhou stranu ulice podle větru. Každé druhé auto smrad jak z táboráku z pet lahví. V německu je spousta starých aut, ale tohle Český smradlavý vrakoviště tam prostě neexistuje.
V blížící se třetí světové válce si na nějaké emise už nikdo ani nevzpomene.
A není rok hodně? Při zapracování do české legislativy se to jistě ještě poupraví. Ale tak aspoň se technici budou mít dobře.
EK je plná zelených diktátorů. Takže takových buzerací ještě přijde víc.
Nekoukejte tolik na televizi, zbytečně vás to mylně radikalizuje :). Zadní diktátoři v EK nejsou.
Samotná technická kontrola je zcela zbytečná a hloupá věc. Za své auto si každý ma zodpovídat sám, ne nějaký kontrolor.
To, co se má zpřísnit je však emisní kontrola. Jakto, že tu máme tolik aut z kterých jde dehet a tuto kontrolu nějak zvladnou? Emisní kontrola pro starší auta každý rok dává smysl, ale technickou opravdu zrušte.
Tak co jste napsal, by mohlo platit jen tehdy, kdyby každý byl odpovědný. Což bohužel tomu není.
Tak v pohodě, ale pak dostane tučnou pokutu od policie za nezpůsobilé auto k provozu. Zkrátka tyhle technické ma mít na starost váš mechanik
Za rychlost jízdy si taky zodpovídám sám, ne výrobce nebo stk.
Tak já jako největší problém vidím to, že se na STK jezdí s flaškou nebo tisícovkou na sedadle… když se nevyřeší tohle, tak je zbytek k ničemu.
Litr jo? To ste z dost drahýho kraje, nebo kecáte.
Tak to budete muset z dvojnásobit počet STK jinak se mi líbí podnikání kde je garantovaný zisk a nemůžete zkrachovat. Jinak už tak méně movité ještě víc stáhnou z kůže protože to je cílovka majitelů starších aut.
Naše draha EU stále testuje co ještě budem tolerovat. Za pár let každý dostane rozpis co může a co nesmí dělat v životě. Za extra zážitky se bude platit. Budou nám diktovat všechno.
Zatímco teď nám to diktují naši drazí bezohlední spoluobčané, jejichž rozhodnutí nemůžeme ovlivnit vůbec nijak.
„Nechcete dýchat zplodiny z mého auta, které prokazatelně zhoršují a zkracují lidský život? Máte smůlu, já jsem se rozhodl, že to budete dýchat, tak musíte. Nechcete být ohrožováni starým autem, bez asistentů, bez bezpečnostních prvků? Máte smůlu, musíte takové ohrožení akceptovat. A ještě vás budu ohrožovat nebezpečnou bezohlednou jízdou v rozporu se zákonem, nabádat k tomu ostatní a pak o tom ještě lhát.“
Já myslím, že toho právě tolerujeme až moc. Je na čase přestat si nechat od bezohledných lidí všechno diktovat.
Auto řídí řidič, ne asistenti. Kdybych se na ně spoléhal, jako na asistente vedení v pruzích, tak už jsem služební Scalu poslal do pangejtu. Co tak zakázat bydlení v rodinných domcích ? Oproti paneláků spotřebují násobně energie a co jim jde z komína, to kolikrát ani nechci vědět.
Vyčítáte starým lidem na vesnici, kam ani nejezdí autobus, a co 14 dní potřebují jezdit k lékaři, že si každých pět let nekupují nové auto, ale opečovávají svojí stařičkou škodovku, na kterou si šetřili mnoho let? A víte, že jejich přístup je násobně(!) ekologičtější než těch, co si právě každý pátý rok (či častěji) pořizují nové auto? Váš přístup je dle mého názoru nechutný.
Nevyčítám.
Podle mne vyčitate ale budiž
, rozhodně je ale o to auto chcete připravit. To co najezdí tyhle stará auta za mesic najede auto rozvážkové služby za tři hodiny, ty Vám nevadí,?
To je srdceryvný přiklad, ale důchodci patří k bohatším a pokud opečovávají stařičkou škodovku, tak její tržní hodnota nedosahuje průmerného měsíčního důchodu
Jen takový poznatek. Musel jsem vyměnit spojku na výfuku. A když naše EU o nas tak pečuje tak proč sakra ten kus železa je zábalen v plastove fólií?,?,? Plasty nikdo neřeší. Každá blbost je obalená plastem. Jak píšete je na čase si nechat přestat od bezohledne EU nechat vše diktovat.
Chápu že nemáte rád auta a dokud jsou po nich a jejich majitelích tak je vám to jedno nebo to dokonce vítáte, jenže jestli si myslíte, že ty nesmyslný regulace se zataví u nich a vás se nijak nedotknou tak ste dost naivní.
Viz třeba nesmyslný nařízení týkající se domů. Nejde vůbec o takový podružnosti jako autíčka vs. vláčky, to o co jde je, jestli chceme aby nám vládnul byrokratickej moloch kterej bude řídit všechny aspekty našich životů a s minimální šancí občana na ovlivnění jeho rozhodování.
Co se týká splodin souhlasím, co se týká asistentů zásadně nesouhlasím, asistenty jsou na obtíž a zbytečné zdroje poruch.
Že by zapracovala korupční STK lobby? https://www.ceskatelevize.cz/porady/1095913550-nedej-se/225562248410006/ Na prostý lid bič a přísnost.
Jak to bylo ve filmu Návštěvníci s Jeanem Reno – Holota na povoz nepatří!
Když nemáš dost bohatství, nemáš právo jezdit autem – jasná zpráva Evropské komise.
No jasně, auto by měl každý dostat zadarmo od státu, ne?
V momentě kdy pořád docela často vídám auta, který jsou shnily od rze, teče z nich olej a nebo kouří jak reklama na rakovinu, tak si říkám, náš největší problém možná není to, že jezdí na STK jen co dva roky.
Spíš že tou technickou vůbec prolezou, či zda jí vůbec mají.
starší auta budou ta, co jsou starší než 1 rok
Máme zde syntetická paliva zatím se mluví o HVO ale to se týká jen dieselu
Stačí aby EU opět zavedla cenově dotovala prodej E85 (ne, neničí motor když se to umí) tak aby to vždy stálo E85 cca 2/3 ceny benzínu. A emise klesnou okamžitě i bez ročních prohlídek
Oprava výfukového systému
Pouze v případě že každý kdo bude každý rok absolvovat technické prohlídky bude mít 50%slevu na dálniční znamku, případně ji bude mít zcela zdarma. A to mimo jiné proto aby mohl na dálnici vymest pavouky z výukového systému
EU zapomíná že zde nemáme platy jako v Německu/Švýcarsku apod. Nemáme zde (štědré) pobídky/srotovne abychom si každých 10 let mohli porizovat nové auto.
Švýcarsko je mimo gesci EU. 🙂
Jinak, 10leté auto = „žádné stáří“. Navíc velkou roli hraje i roční nájezd aut atd.
Je to tak
Vždycky, když přijde takováto blbost, tak se mi přidá na chuti, si nechat své 23let staré auto, které prochází technickými bez problémů, o nějaký ten rok déle. Na běžné používání mi stačí, náhradní díly nejsou stále problém (i když jich to moc nepotřebuje, přestože se jej snažím udržovat v takovém stavu, že když bych chtěl, tak do něj mohu sednout a bez obav ujet 1000km) a protože to je benzín, tak to ani nijak nesmrdí.
A to je i ekologické chování, protože se nemusí vyrábět nové a šrotovat staré.
Tak to nesmrdící auto bych chtěl vidět. Evidentně jste si už prostě zvyknul.
Já jsem tomu naopak celkem odvykl, žiju na okraji města, snažím se i větrat hlavně na stranu, kde není silnice (i když i tam po chodníku točvolanti občas jezdí) a poznám jakýkoli spalovák.
Tak já mám taky 23 let starý benzinak a splňuje E4 a na D dostane automaticky zelenou plaketu.
Tak to můžete dýchat přímo z výfuku.
pokud je to MPI tak bych se toho nebál
Však mi z vás ty spalováky vymlátíme! Že si ještě rozmyslíte kupovat jakékoliv auto. Vaše EU 😉
vůbec mě to nepřekvapilo, čekal jsem to:(
To se spojila zelená a stk lobby? To je hádám tak za + 5-10 % pro nácky ve volbách.
Nejlepší zpráva pro Turka za dlouhou dobu
Evropská komise dál utápí EU nařízeními a nucenim, nebo čím dál častějšími povinnostmi občanů. A samozřejmě nikoliv zdarma. Občane, musíš, musíš, musíš to a to, a zaplať. Zelený byrokratický komunismus. V EU se čím dál víc peněz točí v nesmyslných byrokratických kolotočích. Tomu je potřeba učinit přítrž. Uvnitř EU. Zvnitřku.
Kdy bude protest, demonstrace atp.?
Takže u aut 10+ by se místo jednou za 2 roky dělala STK jednou za rok a už by všichni opouštěli EU nebo volili fašisty. Asi něco s mozkem? Kolikrát víc tu STK reálně navštívím než půjde auto do šrotu? Průměr věku aut je asi 13 let vč veteránů.
Protože je to zbytečná buzerace. Nejsem úplný příznivce vystoupení z EU, ale ty kraviny co z ní posledních 10 let jsou nepříjemné. A nevěřím že reforma EU je možná.
A proč je tohle kravina?
A co se změní, když je na STK korupce a prochází vraky pomocí úplatků?
To je ale náš Český problém, ne problém EU.
A tím, že se ta kontrola nařídí 2x tak často, tak se na technickém stavu našeho vozového parku něco změní?
Tím, že se ta kontrola nařídí dvakrát často, se zlepší stav vozového parku tam, kde se kontroly dělají pořádně. To, že se u nás nedělají pořádně, je náš problém. Je v naší moci, abychom si to vyřešili. Nebo se čeká, až nám to nakáže EU?
Jste na omylu, nezlepší. Jak jsem psal níže, za 2 roky se vám stav z „normálního“ jen vlivem stáří nezmění na „do provozu nepatří ani omylem“. A pokud se k takovému stavu ignorací někdo přiblíží, tak STK může vydat povolení provozu jen na 30 dní (pro odstranění vážné závady). Zlepší se to v prvé řadě vymáháním zákona, ne jeho obcházením a rovněž řádným dohledem policií (příp. také nově zavedeným kontrolní orgánem). A ty slušné STK vám dokonce řeknou, že tady a tady už začíná být problém, to si nechte opravit, jinak lze očekávat, že se to do další návštěvy zhorší… Číst vice »
že se vám za dva roky nezhorší stav? To ne, klidně za půl roku..
Vám ještě na STK nikdy neřekli, že je to na hraně a příště už neprojde?
Protože neřeší reálný technický stav aut.
To není problém četnosti kontrol, ani EU, ale ryze český.
A jak by se měl tedy podle vás řešit?
V prvé řadě odpovědností majite toho auta a ve druhé, pokud to nestačí, tak řádnou neúplatnou kontrolou na STK / policie v provozu.
A bohatě stačí STK každé 2 roky, protože za tu dobu se vám stav z „normálního“ jen vlivem stáří nezmění na „do provozu nepatří ani omylem“. Krom toho i policie provádí dohled na provozem a např. auto očouzené zezadu může úplně v klidu poslat na emisní kontrolu i v průběhu doby mezi návštěvami STK.
To, co tu v prvé řadě selhává, je nevymahatelnost zákona, nikoliv zákon jako takový. A to jen nařízením častějších kontrol nezměníte.
Je možná. Buď změnit pravidla pro fungování EK, nebo radikálně EK úplně zrušit. Obří problém je v tom, že občané EU volí do obcí, do krajů/zemí, do státu a ještě do EP. Je těch pater politiky příliš a odpovědnost je rozplizlá. EK za svá rozhodnutí nenese prakticky žádnou odpovědnost.
Pěkně nste to smíchal, státní správu, samosprávu. Že tomu nerozumíte ještě neznamená, že je to potřeba zrušit
Není 13 ale 17 let. A je to naprosto zbytečná buzerace
pises spravne. priemer. 1rocne a 25rocne auto maju priemerny vek 13 rokov.
To víte, malá skupinka lidí si zvykla, že si může dovolit skoro vše, ve velkém utlačovat ostatní – a teď by snad o část svých privilegií mohli přijít. Jasně že se brání. To, že se brání způsobem, který by je připravil o daleko víc, to už většině z nich nedojde.
Tak zkuste být někdy více tolerantní a přestaňte ostatní tak moc utlačovat. Pokud by se o ostatní zachovali stejně, tak ta malá skupinka bude ještě menší až nakonec zcela zmizí.
Jde o princip. Nevyřeší se tím ani podvody, ani tecnický stav vozidel. Pouze se povinně přesunou peníze od majitelů starých aut k provozovatelům STK. Nic jiného. Žádný jiný efekt. A to je úplně špatně.
Aneb čím četnější kontroly čehokoliv tím víc Adidas. Jestli jsou ty kontroly bezzubé kvůli podvodům, nebo jiným důvodům, to je jedno. Navíc si tu četnější kontrolu musí majitel věci zaplatit ze svého. Proč? Protože to stát nařídil?
V ČR je věkový průměr osobních vozů 16,5 roku, viz např. https://www.cappo.cz/cisla-a-fakta/stav-vozoveho-parku-v-cr
Skvělá správa a jako bonus se ještě točvolanti vztekají, že nemohou dál ničit planetu.
Průměrné stáří vozového parku je cca 16 let. Nové auto jsou obvykle firemní. Většina občanů super kupuje auta ojetá a má je do nějakého věku a pak obměňuje, případně nechá dětem.
Fakt, že elektromobily půjdou po osmi až deseti letech do šrotu, protože baterka bude stát více než bude reálná cena vozidla evropskou komisi nezajímá. U spalovacích motorů strávíte jedno odpoledne na ME + STK každý rok místo jednou za dva roky. S bezpečností to nesouvisí, protože nikde není dáno, že to novější auto bude bezpečnější než to starší (viz. různé výsledky crashtestů aut dle značek a typů).
“ Fakt, že elektromobily půjdou po osmi až deseti letech do šrotu, protože baterka bude stát více než bude reálná cena vozidla evropskou komisi nezajímá.”
A bude takové auto skutečně do šrotu, nebo si to jen vy myslíte?
Bez reálně použitelné kapacity baterie či dokonce s nenávratně poškozenou baterií nebude ekonomicky smysluplné do něj kupovat novou baterii, jejíž výměna převýší zůstatkovou hodnotu daného vozidla. Z toho plyne, že v takovém stavu bude auto ekonomicky zralé do šrotu (byť technicky vyjma baterie bude ještě v pořádku).
A opravdu ta baterie u dnešních aut bude po osmi až deseti letech nepoužitelná? Jenom si to myslíte, že?
Tu otázku směřujte na noerf, ten tato čísla napsal. Já jsem se vyjádřil obecně.
Každopádně ze zatím dostupných zkušeností aut, která nemají vychytaný termomanagement baterie a také nemálo těch, která jsou dobíjena převážně na rychlonabíječkách, je problém s kapacitou baterií reálný (myšleno nezanedbatelný).
Okecáváte to hezky :). Čili nevíte nic, ale máte názor.
Ty provokace vás předou, až zavedou registrační značku a STK i pro elektrokola. 😀
Se smejte. Byl jsem minulej vikend v Deggendorfu a videl jsem tam radu elektrokolobezek, ktery uz neco jako SPZ na zadnim blatniku mely.
Takze dockejte casu… To by bylo, aby se na nekoho s pravidelnou porci uredniciny nedostalo.
hehe mám doma 2 auta, jedno staré 20 let a jedno 32 let, obě můžou jezdit na technickou klidně každý týden a projdou, protože je mám v odpovídajícím technickém stavu. ale jsou zde 2 otázky: 1) mají na to stk dostatečnou kapacitu? 2) když si dám do nákladů placení technické každý týden, tak už toho z mých daní státu moc nezbyde, nebude to na financích chybět? jinak zpráva to není žádná, je to jenom vypuštěný balónek evropské komise, která kouká, kudy kam vane vítr. skvělé je to, že se můžete zkusit ukojit nad tím, jak jste to „točvolantům“ nandali a… Číst vice »
Co za tím asi vězí !?
Že by to byl strach o občany ČR?
Pro jejich svobodu a blaho?
Jsem zase o krok před nimi!
Reálný přínos pro bezpečnost bude sice 0, ale STK si namastí kapsy.
Ono 10 let starý auta nemusí být žádný vylítaný vrány. Golf na CNG, 2016 a zatím vždycky v pohodě.
Kdo bude chtít provozovat šrot, tak přihodí stejně vždycky 500 navíc a projde. Takže to zas bude otravovat a stát peníze akorát normální lidi.
Zrovna včera sem jel kousek za starou ovci kombi, jel v ní jen řidič, zadní kola byly vůči sobě do písmene A. Asi ani nechápu, jak je tohle technicky možné…
Myslíte, že častější STK zamezí tomu, aby ji přetěžoval zadek pytlema s cementem?
To ale nebylo naložený, zadek byl ve standartní výšce.
dost divný u jedničkový ovce se zadní vlečenou nápravou, tam to moc není jak to „áčko“ udělat. třeba jste měl štěstí na celkem vzácnou verzi 4×4, ta má vzadu víceprvek a tam se ty silentbloky umí unavit. nebo to byla druhá generace, tam, stejně jako u superbů 2 je to obvyklá nemoc, která ale technickou nechává zcela klidnou, protože odklon kol zadní nápravy se nekontroluje.
Takže dle EK patří deset let staré auto do šrotu, tedy v době, kdy je na konci životnosti baterie EV. Proč to ale dávají i na normální auta, které tento problém nemají? PS: nikdy jsem neměl problém na TK/EK a nikdy jsem nedal a ani nebyl žádán o nějaký úplatek a nikoho tam neznám.
Já si naopak myslím, že BEV tu budou daleko déle protože se na nich nic nezanáší, ten pohon je tak jednoduchý že přežije dýl než spalovák.. A na ježdění okolo komína kde ty plečky většinou jezdí ti ta baterka bude stačit vždycky.
Dle statistik nehodovosti PČR bylo v roce 2024 zaznamenáno 92217 dopravních nehod. Z tohoto počtu bylo technickou závadou vozidla způsobeno 110 nehod, tzn. 0,12 % z celkového počtu nehod. Zdroj: https://policie.gov.cz/clanek/statistika-nehodovosti-900835.aspx Co se týče emisí, tak pro stará vozidla se používají limity platné v době výroby, nikoliv v době testování. Častější testování přitom nemá šanci odhalit úmyslně vykuchaný filtr, majitel takového vozu si buď zajistí jeho přítomnost na test, nebo si najde takovou STK, které ten chybějící filtr nebude vadit. Výsledkem častějších technických kontrol může být občasné odhalení neočekávané závady, nicméně v takových 99,9 % případů nebudou mít častější prohlídky… Číst vice »
Ano, a to je včetně náklaďáků a do kategorie technická závada zahrnují nehody způsobené závadou např. na neupevnění nákladu, což s technickým stavem kontrolovaným na stk nemá nic společného.
Takže nehody způsobené technickou závadou u osobáku jsou velmi raritní.
Ještě by někdo měl vypočítat hospodářskou ztrátu způsobenou tím, že musí majitelé zařizovat stk+me místo výdělečné činnosti a ekologické znečištění – bezúčelná cesta na stk, spálené palivo, vypuštěné emise, kdyby se to mělo spočítat, tak možná nebude tak zanedbatelný číslo.
To by taky EU musela kromě nesmyslných kontrol mít taky třeba emisní normy apod. Jenže soudruzi nejen z NDR se snaží udržet ten svůj dinosauří auto průmysl všemi dostupnými prostředky. A pak nám Čína uniká i s USA tak, že to už není ani na dohled.
No já v tom mám jasno. V dalších volbách volím toho, kdo má v programu vystoupení z EU. Jinak jako občan nemám možnost vyjádřit svůj odpor k organizaci, která nás vrací před rok 1989. A tyto časy už nechci zažít. PS: mam Octavii 3 a z žádné STK mě nikdy nevyhodili.
Také mám jasno, chci z EU federaci a lepší výuku logiky ve školách, snad ubyde zabedněných a různých voličů popilistů, kolaborantů atp.
tak to hodě štěstí, protože to by v první řadě znamenalo konec Evropské komise a nahrazení normální volenou federální vládou 🙂
Ano, budu také volit stranu která bude chtít vystoupit z EU. Dlouho jsem nalétával na hezké řeči politiků. Je konec naivity typu Havlovské politiky, budu volit strany které budou tvrdě hájit můj zájem.
Havel je vzor, kéž by takových bylo a méně těch, kdo budou něco hájit “tvrdě”.
Takze chcete zchudnuti CR na uroven Beloruska. Slusny masochismus
No zatím brutálně chudneme v EU.
Váš zájem jsou šroty v ulicích? No tak to jo, to na ten komunistickej východ holt patříte.
Deset let staré auto není šrot. Podívejte se prosím, jaká auta se už tehdy vyráběla, klidně i dvacet let zpátky, to už byla velice solidní auta. Pokud nejsou rezavé „jako cedník“ a to nejsou, protože už byla slušná protikorozivní ochrana, tak ty auta jsou naprosto v pohodě.
Jsou ta auta naprosto v pohodě pro všechny okolo? Pro ty, kteří musejí dýchat vzduch „vylepšený“ o zplodiny toho auta? Jsou v pohodě pro ostatní, kterým hrozí, že je řidič někde srazí, přehlédne, usne a auto v tom nijak nepomůže, protože má horší vlastnosti při střetu s chodcem, horší asistenty?
Ještě jste zapomněl napsat, že jsou horší pro žáby skákající přes silnici…
Ne, můj zájem je svobodný život bez buzerací a zákazů. Jsem rád že jsem zažil záblesky svobody v devadesátých letech. A nikdy jsem nevěřil že se po komunistech dočkám ještě něčeho horšího.
Škoda, že vám nedochází, v takovém případě budou i ostatní tvrdě hájit svůj zájem. Takže budete stát vy se svým tvrdým zájmem, a proti vám deset milionů lidí, kteří budou mít svůj tvrdý zájem proti vám. Jak si myslíte, že to asi dopadne? Vyhrajete sám proti deseti milionům?
Proč hned výstup, když stále nikdo nevyužil možnost donutit EU se zreformovat? Protesty, stávky nic? Hromadný odpor atd. Kdyby EU sáhla zemědělcům na dotace, tak v tu ránu je Brusel na neomezenou dobu zablokovaném traktory a hnojem.
Tak začněte už šetřit, pokud ČR vystoupí z EU, tak půjde ekonomika dolů tak o 25 procent.
Opravdu inteligentni postoj. Sice uz na zadne nove auto nikdy mit nebudu, ale hlavne ze nebudu muset na STK
Budu, už ho mám objednané a někdy po prázdninách připluje . A nechci, aby mi jej zelené mozky z Eu za 10 let zakázali. Vy jste socialistický ráj nezažil. Já ano a moc dobře si pamatuji fronty na cokoli. A to jenom proto, že RVHP rozhodla, co se kde bude vyrábět.
Ja si konec sociku pamatuju. A rozhodne EU/EK neni jako RVHP. Nektera rozhodnuti na urovni EU jsou vyslovene hloupa, ale neni to diktat. Vetsinu podstatnych veci vice ci mene schvaluji zastupci statu – neco vlady, neco COREPER, neco na urovni EP, jen mene podstatne veci jsou komise bez kohokoliv. A i tam je nejaky proces, ktery trva a ma nejake faze. Realny problem je spis neaktivita nasich volenych zastupcu a minimalne pochybna loajalita nasich statnich uredniku – kazdy by chtel nekdy delat v evropskych strukturach, jsou tam velke prachy oproti nasim platum a malokdo si chce svym nekompromisnim ci vyslovene… Číst vice »
Ale zažili. A i ten kapitalistický v devadesátkách. A víme moc dobře, že svoboda nerovná se anarchie.
Máš. Protesty, stávky, můžeš psát, můžeš kandidovat.
Kdyby třeba ten Hranatej nebyl takovej bezohlednej nabubřelec, mohl by být daleko úspěšnější. A to právě přímo v jádru dění EP, EK.
Katastrofa, každým dalším nařízením EK prodražuje a ztěžuje život lidem. Proč bych měl mít k této instituci nějaké sympatie?
EK je jako sopka. Chvíli klid a pak něco vyvrhne. A tedˇzase něco vyvrhla. Akorát ne do pytlíku,ale na veřejnost.
Je to jen další tahání peněz z kapes motoristů! Mám Volvo staré 16let, ale všechny TK skončily výsledkem 0 závad odshora až dolů! Jde o stanici TK , kterou jsem po přestěhování vybral náhodně, nemám tam žádné známé a úplatky nedávám!!!
A vy jste jedinej motorista na světě, takže se vše vztahuje pouze na vás.
Takze podporujete navrh typu kvuli mensine buzerace vetsiny
Tak ovšem fungují všechny zákony. Omezení rychlosti na silnicích je kvůli menšině, která by nezvládla jezdit rozumně rychle jen kvůli bezpečnosti provozu. Krádeže jsou zakázané jen kvůli menšině, která by chtěla krást. Ublížení na zdraví je zakázané jen kvůli menšině, která by se chtěla prát. Atd.
Ja teda nevim, ty casu nepamatuju, ale nebylo nahodou zavedeni rychlostnich limitu zapricineno v prvni rade ropnym sokem v sedmdesatkach, potazmo tlakem na snizovani spotreby PHM?
Urcite existuje statistika, kolik procent nehod bylo vznika v dusledku nevyhovujiciho technickeho stavu…
Apropo, procpak neprichazi s horrorovymi pribehy ze zemi, kde nic jako STK vubec neexistuje? Tam musi lezet v kazdym pangejtu aspon jeden vrak nezpusobily provozu…
Jo aha… zas jen lobby od DEKRA a spol.
Vážně si myslíte, že jediný způsob, jaký může auto uškodit svému okolí, je způsobení nehody?
Mimochodem, když auto bude špatně brzdit, ale bude to pořád v normě, a řidič nedobrzdí za autem před sebou ( a s lepšími brzdami by tu ubrzdil) – bude za příčinu nehody označen nevyhovující technický stav, nebo nedodržení bezpečné vzdálenosti? Když řidič za volantem usne a způsobí nehodu, bude za příčinu nehody označeno to, že auto nemá asistenta pro sledování bdělosti řidiče, a nebo bude za příčinu nehody označen mikrospánek?
Na papíře krásnej nápad. Jenže v současné podobě kdy jsou u nás STK jen velkej kýbl na úplatky to nemá smysl. Nejdřív zajistit, že to ty kontroly opravdu zkontrolujou, pak klidně zvyšovat frekvenci.
Souhlas.. hlavně že v současnosti je minimální kontrola chytrých systému.. např. adaptibilní světlomet, málo které stk má zařízení na kontrolu seřízení.. Takže pak jezdí plno lidí s neseřízenými adaptabilními světlomety a osvětlují dálkovkama pritijedoucí řidiče..
Oslňování zažívám čím dál častěji. Důvodů vidím několik:
1. Problémy s tím adaptivním seřizováním, které často nefunguje, jak má.
2. Používání xenonů a LED, které mají větší svítivost než halogeny a zároveň se světlo víc rozptyluje na nečistotách.
3. Rozmach SUV, u kterých jsou světla výš na vozovkou než u klasických vozů.
Častěji se také objevují auta, kterým nesvítí jedno světlo, často levé (tzn. nezpůsobilost k provozu). To bývá spíš u halogenů, ale svůj vliv má zase obtížnější výměna žárovky než dřív v kombinaci s nižší technickou zručností řidičů a nechutí cokoliv opravovat.
Jsem na Krete a na to ze by tu mely platit podobna pravidla to je na cestach totalni srotiste. A auta z tech ojebanych technickych smrdej hur nez u nas nebo v Polsku…
Ja jsem pro faktury 1 x tydne!!! 😂
Toto je len ďalší krok na ceste k úplnému zákazu starších áut (= tých so spalovacím motorom).
Alebo si niekto mysell, že cieľ zelených euro fanatikov o to, že všetky autá budú bez výnimky elektrické dovolia obyčajnému plebsu ktorí na to nebudú mať obísť tým, že si budú môcť nechať svoje staré auto??
Prostě v Bruselu mají všechny vážné problémy vyřešeny, tak řeší nesmysly s cílem budovat rudo-zelený komunismus už zítra. Socialismus s Moskvou v čele bylo jen takové „demo“ toho, co kuchtí v Brusele.
Pri tom mnozstve vrakov jazdiacich v CR/SR je to len dobre. Dnes si kazdy kupi baracek, 15+ stare auto a hura vsade autom..
Tak jestli mu to auto zakážou řídit na STK jednou za dva roky, nebo jednou za rok, není z nějakého obecného pohledu rozdíl. 15+ let staré auto neznamená, že bude existovat jediný důvod, proč by ho STK mělo vyřadit z provozu.
Co je vám do jeho způsobu života? A kolik procent těch vraků působí nehody, máte čísla? Popř. co nějaká seriózní studie, jak moc jejich provoz zhoršuje ovzduší a kolik živočichů zemřelo kvůli tomu, že chudý soused důchodce jezdí v jedničkové Octavii? Ve srovnání třeba s provozem kontejnerových lodí plujících z Číny?
To že velké lodě znečišťují ovzduší přeci neznamená, že se aspoň nemůžeme snažit omezit znečišťování u vraků, ne? Nevím, proč bych měl čekat, až se vyřeší znečišťování loděmi a mezi tím na ulici ve městě dejchat ten sajrat ze starejch dieslů, co maj vykuchaný katalyzátor… Jsou to dva problémy, které se přeci mohou řešit samostatně, nemusí se čekat, až se vyřeší jeden a pak se teprve půjde na druhý, ne?
Když vám přes celý byt vytečou splašky ze záchodu, tak také nejdřív půjdete čistit šmouhu na okně?
V tomhle kontextu jsou šmouhou na okně ty lodě. Nebo kde bydlíte, že vám lodě znečišťují vzduch? Ty škodlivé emise jsou velmi lokální a u emisí CO2 mají lodě mnohem menší podíl než osobní auta.
Ne asi pěšky
Existuje verejna doprava- autobusy, elektricky, vlaky…
Jo, ve městě. Na venkov sere pes, typicky IDS JMK v okrajových oblastech kraje. V Brně v sobotu šalina co 15min, nám mají vystačit dva busy na nádraží (13km daleko) za den a to ještě v časových polohách, kdy se s nimi nedá dostat ani na ranní, ani z noční, ani na noční. Tak takovou veřejnou si můžou strčit do (!) a my si klidně necháme stará, ale udržovaná auta. Mé 21 let staré Volvo V70 prochází STK bez připomínek, bez známostí a bez úplatků.
Myslím, že rozumná doby jsou 4 roky.
Jo, takže se svým autem z roku 2015, které do dnešního dne prochází LEGÁLNÍ technickou bez jediné závady, bude živit ty zloděje z STK ještě víc. Debilita největšího kalibru a ničemu to nezabrání, když STK nefungují u vraků ani dnes.
Je to v zaujme bezpecnosti premavky, aby taketo stare auta pravidelne jazdili na STK, zaroven aj na EK a kontrolu filtru pevnych castic, ci ich nemaju nahodou vybrate. Ak ano, vozidlo okamzite odstavit.
Ale prd. Nejdřív si zjistěte, jaké jsou nejčastější příčiny dopravních nehod. Technický stav to rozhodně není…
To ne, ale nějaké % tam je.. A jestli chceme snižovat počet dopravních nehod, tak musíme přeci řešit všechny příčiny..
Třeba to, že řidičák dnes dostane každý debil. To máte pravdu.
Jako ze bych se skoro-uz veteranem s atmosferickym motorem na LPG, z nejz dle mereni emisi leze toliko krmivo pro kyticky (predstavte si, dokonce se najdou silenci, kteri LPG spaluji normalne doma na sporaku) mel jezdit na kontrolu filtru pevnych castic a tim zvysovat bezpecnost provozu (sic!)…
To je vskutku inovativni uvaha. A k tomu kyzenemu zvyseni bezpecnosti provozu touto sikanou dojde presne jak?
Fakt neni problem stary auto udrzovat v dobrym stavu. Ani to typicky nevyjde o nic draz, nez dieselovy trojboj 🙂
Nejvetsim problemem starych aut a zbrani jsou evropske politbyro a koroze (v tomto poradi).
Debilita bych tomu úplně neříkal. V jiných zemích totiž tamější verze STK skutečně kontrolují vozidla a nejsou jenom sběratelé zapomenutých bankovek v kastlíku… Jenže náš mafiastán v tomhle zaostává
Stádo napadené BSE se musí utratit. Jinak to nelze.
Pořád mi vadí ta rádoby přímá úměra mezi stářím vozidla v letech a horším technickým stavem. Ale chápu, nejjednodušší měřítko….
Auta >10let by na silnici neměla vůbec. Aut je tolik, že je čas najít klíč, které nepustit do provozu.
Jen ty starší jsou ve většině případů spolehlivější
A často i šetrnější, neboť menší a lehčí. Klíč by měl být úplně jiný, ale hlavně by se musela změnit dopravní „politika“ – ta motivuje k čím dál častějšímu ježdění autem.
Zas tak moc nejde o věk, spíš o stav. Kdybych měl 10 korun za každé vozidlo v nevyhovujícím stavu co potkám na ulici tak nemusím chodit do práce…
Myslíte si, že ľudia jazdia v starých autách z lásky k histórií??
U mne tomu tak svym zpusobem je. Jednoducha udrzba, fyzicky tlacitka, me pozadavky na vybavu se za ten cas nikterak nezmenily…
Problemem temer neresitelnym je pak neexistence adekvatni soudobe nahrady. Kombik, nizky teziste, trvaly 4×4, automat s hydromenicem, atmosfericky motor bez primovstriku, aby to slo levne zplynovat, odezva od rizeni…
Nezajima mne zadnej tablet, u asistentu mne zajima toliko to, jak se jich jednou provzdy zbavit.
Takze zbejva jedine tak indivindi dovoz do unie a nasledna preeregistrace v ramci unie v CR, tak je s tim relativne mensi vopruz. Sileny.
Pako
Mám klíč. Minimálně 3 osoby v autě. A pokud nee, tak daň alespoň 50 Kč/km.
Super, tak ať je veřejná doprava dostupná a ne že se nedostanu do práce na ranní a z odpolední domů.
Pořizovat (a vyrobit) každých 10 let nové auto je asi ještě míň ekologické,než jezdit s 30 let starým vrakem..
Tak doufejme, že to náš stát vetuje.
Přejme to a přidá tam další povinnosti.
Pokud tam bude sendet stejna banda lokajskych eurobolseviku jako ted, tak to 100% ne.
nebo ten, co greendeal podesal, ale podepsat nechtěl 😀