Konkurence pro vlak, Ryanair bude létat z Prahy do Košic denně
Letiště Košice. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Po železnici trvá cesta z Prahy do Košic nejméně osm hodin, letadlo zvládne trasu podle letového řádu za hodinu a patnáct minut.
Ze vetsinu HD na teto trase odvezou vlaky bych povazoval spis za historicky danou vec a tradici.. Letadlo je zde v naproste vetsine pripadu racionalni volba
Vzhledem k ideální jízdní době nočních vlaku, které fakticky jsou ještě rychlejší než to letadlo, to skutečně omáček vypovídá. Co kdyby se třeba někdo konečně zamyslel, jestli třeba čisté náhodou nechybí něco, co bude od Popradu do Kosic v “lidských” časech, a ne se nesmyslně předhánět s příjezdy “hlavně co nejdřív”?
EN442 má jízdní dobu 9h41min, zajímalo by mě, jak jste přišel k tomu, že je to rychlejší než letadlo.
Když si dáte ve vlaku time skipper (borovičku), tak vám přijde, že jste na Slovensku hned.
Ztráta času = doba jízdy – doba spánku – doba na přípravu k spánku – doba nutných úkonu po probuzení – doba snídaně + cesta na a z nádraží + nutná rezerva před odjezdem + nutná rezerva v cíli.
Hmm….. ale proč ne, alespoň trochu konkurence pro Košice – Vídeň.
teda, at se snazim sebevic, tak me nenapada jediny „konkurencni aspekt“ teto linky pro kosice-viden .)
Pamatuji denní rotace se Sky Europe, ráno po 7. hodině v Košicích a večer v 18.30 zpět.
Prima výlety
Dokonce jeden čas létaly SkyEurope z Prahy v pátek v 6.00, takže před polednem už jsme byli ve Smokovci, a v pondělí z Košic kolem 20.30, takže jsme ještě v poledne byli za Štrbským plesem u vodopádu Skok, někdy 16 jsme si vyzvedávali ve Smokovci bágly a ve 22 byli v Praze. Krásná doba. A letenky levnější než jízdenka na vlak.
Proto taky aerolinka dopadla jak dopadla.
To já samozřejmě vím. Ale jako cestující bych byl hloupý, kdybych toho nevyužil.
Bohuzel toto si zakazniky nenajde. Normalni lidi cestujou vzdy vlakem (pokud je moznost) a tech nenotmalnich (ac hlasitych) nastesti moc neni
Let stojí pod 1000 a ušetříte celý den. Vlak stojí o 600 700 menne ale ušetříte celý den .
Není , co řešit
Presne tak, pokud je vlak jeste o 600-700 levnejsi a usetrim cely den, neni co resit
No, fór je v tom, že letadlo i vlak jsou na tom cenově skoro stejně.
Vlak stojí Praha Košice od 1050 fo 1700 , jak jste přišel na to ze by stál vlak 300-400?
Praha-Košice lze při včasném nákupu získat i pod 600 Kč, denní Košičan i za 670 Kč.
Koukám na to. Jednosměrka vlakem stojí u RJ v Standard od 459 (což je za noční vlak na běžném sedadle), respektive 599 za denní cestu, do 1100. Lowcost od 399 za noční, respektive 499 za denní. To je asi to „300-400“. Business naopak stojí někdy i 1500, lůžko ještě víc. Na Vánoce / Velikonoce možná ještě víc.
Na druhou stranu, let, pokud potřebuji daný termín, nedej bože pár dní předem, tak pod 1000 Kč nebudu ani omylem, spíš budu rád, když to nebude moc nad 2000 Kč.
Prosím kdy mu přibylo být jediné “lůžko”, Bcmz není nebyl a nebude luzkovy vůz . Jsko postolka není orel , být má drápy zahnutý zobak a loví letící kořist .
Regiojet prodává jízdenky „lůžko“. Příště můžete rozporovat, že v relax nejsou masáže a spolucestujícímu ke všemu smrdí nohy. Ale možná bude lepší si opravit překlepy, aby se to dalo číst. 😉
Noční Košice třeba 12.11. jsou za 399. Ale jet na noc do Košic, to je cesta hrůzy, znám několik lidí a o dalších jsem slyšel, že byli okradeni (jednomu ukradli dokonce i boty). Košičan teda je vlak pro silné povahy.
Dost pochybuju, že by těch letenek kolem tisícovky bylo nějak víc, to budou tak 2 na jednom letu, ostatní bude třeba za 5 tisíc a to už jsme jinde.
Jo, tak v úterý se ty ceny porovnávají. Třeba v pátek 15.11. Ryanairem 3500 CZK pro 5 osob Praha – Košice (tedy 700 CZK na osobu), nevím odkud jste vzal levné letenky jen pro 2 na let…
A taková sobota 16.11. – 530 CZK/os.
Nejspíš si to své zákazníky našlo, jinak by Ryanair nerozšířil nabídku.
😹
A preto ta linka lieta uz 4. rok a teraz zvysuju frekvenciu, lebo si to podla vas „zakaznikov nenaslo“. Btw vzdy ked letim touto linkou tak je lietadlo uplne plne. Asi som podla vas nenormalny.
Jak definujete ‘normalniho cloveka’?
Hadam, ze tim myslite nekoho, jako sebe…
Asi nekdo, kdo ma hodne casu vysedavat ve vlacich a presvedceni o svem nazoru?
šotolid
nemusí moc pracovat, ale nevadí mu sedět ve vlaku x-hodin. když je zpoždění pár hodin , tak je to v pořádku, pač si za svou jízdenku užije delší cestu 😀
No, povedal by som, že „normálni ľudia“ (v zmysle „väčšina ľudí“) cestujú autom a potom možno tým vlakom. Lietadlo je len alternatíva pre tých, ktorých auto nebaví, alebo ho nemajú a nechcú presedieť deň (alebo preležať noc) vo vlaku. Predsa len, jedna rotácia denne lietadlom so 189 sedačkami nemôže dosiahnúť prepravný výkon diaľníc, alebo železníc, kde to zodpovedá nejakým 2,5 vozňom.
Povedal by som, že Ryanair to má celkom dobre spočítané – už teraz lietajú 4× za týždeň a asi vidia potenciál v tom zdvihnúť to na 7×.
ono je otázkou, kolik lidí se přepravuje v úseku Košice – Praha? ( a okolí). Ono to zas tak veliké číslo nebude…
Bude hodně velké. Jen v Praze jsou desítky tisíc východniarov (pracující + studenti). Část z nich se tu usadila, mají tu rodiny, ale v Košicích mají stále rodiče/babičky/bratrance. A tak se oboustraně několikrát ročně navštěvují. To už není ten jeden původem Košičan, ale jeho/její partner, děti. Z druhé strany dorazí několikrát ročně nejen babička, ale i sourozenci, bratranci s rodinou jednou za čas, protože Praha je lákavá destinace na krátkou dovolenou. Takže zatímco student/pracující jede domů 3x ročně, ten jeden původem Košičan vygeneruje za rok třeba 20 cest. A k tomu služebky a ve velkém prostě dovolená v Praze. A… Číst vice »
Těžko říct, jsou lidi, jejichž čas je dražší, než ten náš. Je to už řadu let, co jsme se, naše skupinka na služebce, dali do řeči s nějakou jinou skupinkou, taky na služebce při čekání v Popradu. A vzpomínali, jak za komnančů do Popradu lítali. Letenka prý tehdy stála 1700, což byly značné peníze, ale platil to zaměstnavatel. Tak jsme říkali, no tyhle peníze jsme dali za jízdenku s lehátkem. Od té doby jsem slyšel od více lidí, že lítali, třeba z Prahy do Brna (ale to se prý nastupovalo do letadla prakticky z ulice, žádné kontroly, dneska by to… Číst vice »
Student létající Košice – Praha letadlem? Asi má hodně zbytečných peněz, možná by mu to školu měli jako cizinci zpoplatnit (vím, že to tak není, pokud studuje v češtině, ale otázka je, jestli stát má takto bohatým studentům přispívat na studium, když pak budou pracovat a platit daně jinde).
Přesně tak, studenti mají přísný zákaz létat a vydělávat si na to peníze třeba brigádou, jedině vlakem, který je často dražší!
Vlak dražší než letadlo? Pro studenta? To myslíte vážně? Možná když náhodou chytne levnou letenku…
A jet nějakou nočkou 9xx na Ruzyni, aby člověk stíhal ten brzký ranní odlet, je také fakt terno.
To není nutný. Bus z Veleslavína je před 5.00 na terminálu 2
Studenti maju rozum. Pokial clovek vie ze potrebuje ist domov dopredu tak napr. na November su tam jednosmerne letenky za 25-30eur.
6miestne dobytkove kupe na EN442 alebo RegioJet stoji 55eur.
Jen tak pro zajímavost jsem zkusil příští pátek Praha – Košice a píše mi to se studentskou slevou ceny již za 450 Kč…
450 je ale len u RegioJetu a len sedenie v lowcoste a teda s tym ze cely den presedite vo vlaku ( teda konkretne 8h22min + cesty z/na nadrazi ).
Pri CD/ZSSK je sedenie uz od 900 korun a to tiez len ked mate studentsku zlavu.
Pri nocnych vlakoch su potom tie ceny uz uplne niekde inde. Ale uprimne aj ked najdete letenku drahsie, tak moj cas a komfort ma vyssiu cenu ako tych usetrenych 10 eur vlakom.
A když takového ze školy vyrazíš, zlepší se ti život?
Zlobíte se, že je kvalita života vč studentského života o dost větší než za vašeho mládí? :)) vaše chyba.
Áno, máme sa skrátka lepšie. Už aj študenti neriešia, ako sa dostanú domov, do školy, či na výlet, pretože je to (relatívne voči platom) lacné.
Stačí sa pozrieť, koľko stopárov je okolo ciest v porovnaní s obdobím 20–30 rokov dozadu. A to tých áut jazdí čím ďalej, tým viac.
Student, co si včas koupí levnou letenku a sbalí vše do baťůžku, kapes a polštáře bude rád, že může pracovat o den déle. Mnoho studentů VŠ kombinuje studium s prací.
Ještě by to chtělo alespoň 1x týdně PRG / TAT
Reálně ji zvládne za 45 minut, zbytek času je pojistka proti předpisům EU o zpožděních…
realne se cista doba letu pohybuje kolem hodiny.
tech 15 minut je pak doba pojizdeni, vytlacovani apod.
45 minut je doba letu cca tak kdyz fouka hodne dozad.
Už hodněkrát jsem vylétal s RYR o 20-30 minut později a přesto byl v cíli včas…
RYR má vatu u všech letů, protože turnaround za 25 minut vypadá marketingově sice pěkně, ale v reálu se skoro vždy nedá stihnout
to nemá nic společnýho s ryanairem – vatu v letacich s ohledem na vychozi a cilove letiste maj vsechny spolecnosti 🙂
Nicmene doba 45 minut je u ryanairu na PRG-KSC jen pohádka – pokud se podivam na casy v poslednídh dvou měsících, tak pod padesat minut se neletelo ani jednou, a ze statistickeho pohledu prevazuji casy kolem 55 minut.
Někde jsem tady četl že v Praze bude Ryanair příští rok bázovat další letadlo. Navýší spoje i někde jinde, nebo tiskovka pro PRG teprve bude?
Ano, denně bude např. i Pisa a Bari
Z Košic do Prahy rychleji, než je to z Ostravy :D.
To není žádná konkurence. Konkurence by to byla, kdyby rychlovlak jel třeba jen tři hodiny, ale za třetinu ceny letenky … ale to tak nikdy nebude. Je to úplně jiný produkt.
Myslím, že se to nedá snadno porovnávat. Mezi východem Slovenska a Prahou putuji od roku 1991. Železnice má plusy i mínusy, stejně tak jako letadlo. Pendolino nebo lůžkový vlak s možností být sám v kupé, nyní i včetně sprchy a WC je nějaká kvalita. Ryanair je odporná socka, málo místa, všechno ošizené, otravování cestujících nápoji, jídlem, losy, parfémy – jako na Matějské pouti. Letiště ani v Praze a ani v Košicích není v centru. MHD v Košicích jezdí obvykle na letiště 1 krát za hodinu, taxi je někdy v Košicích dražší než letenka. Odlety brzy ráno z Prahy znamenají, že… Číst vice »
Ak sa na to pozrieme z časového hľadiska, vychádza lepšie jednoznačne lietadlo, i pomer cena:výkon je tiež v prospech leteckého spojenia. Riskovať hodinu letu s neprispôsobivými cestujúcimi je podľa mňa menšie riziko ako na (min) 8 hodinovej ceste vlakom, i keď chápem že low cost Ryanairu do určitej miery tieto skupiny cestujúcich priťahuje.
Mimochodom, v Košiciach vám obvykle stačí prísť na letisko hodinu (i menej) pred odletom, takže si posedíte v lietadle. Cestoval som na trase Praha – Košice vlakmi 15 rokov a niekoľkokrát lietadlom, a letecky to u mňa jednoznačne vyhráva.
Vazne? Kdyz budu potrebovat bejt v pondeli v 6 odpoledne v Kosicich, tak je z casoveho hlediska nejlepsi letet v 6 rano z Prahy?
Vlakem by jste musel vyrazit prakticky ve stejný čas.
Ne. Pointa je, že letadlo letí jednou denně a ještě v nepravidelně. Například ve čtvrtek v 11 a pak až v pátek ve 22. Tohle prostě hraje roli.
To sice ano, na druhou stranu čas odletu je známy a spousta lidí si podle toho upraví svůj plán.
Tak si jednoduše privstanes nebo pujd d pěšky 🤷
> pokud člověk jede přes Valmez, tak má k dispozici jídelní vozy.
A ještě si hodinku a kousek počká v Púchově, kde si může dojít do města něco nakoupit.
No neberte to za tu cenu!
Pokus o vtip, co ? Na rychlíky z Košic navazuje rychlík z Prahy. Prodlení při přestupu cca 5 minut. Moc o tom nevíte …
Víte co, zkuste si vzít aktuální JŘ a ne ten 2 roky starý.
Evidentně jste přes Púchov několik let nejen. Nejenže jsou teď ty přestupy rozpojené, tak i v dobách kdy byl přestup „5 minut“ se to nestíhalo a čekalo se dvě hodiny, nejčastěji kvůli výlukám a zpoždění.
Áno tým že sa R 600-vky preklasifikovali na Ex a posunuli časy, rozbili sa prípoje jak v Bratislave (z Metropolitanu od Prahy a Brna) tak v Púchove. Ale zasa dá sa v tom Púchove prečkať tá hodnina, ja sa zveziem do Žiliny, kde si pozriem ako prebieha reko stanice a potom pokračujem Ex Tatran do Košíc. Ale chápem, že drvivá väčšina cestujúcich nie je strelených ako ja :-D. Ono sa to má zrejme časom upraviť, ale asi až po dokončení uzla Žilna niekedy o 2 roky. takže dúfajme, že GVD 2027 od 12/26 by to mohol ako tak upraviť…
A mnohde rozbili i přípoje na návazné autobusy 🙁
Já tam jezdím už hodně dlouho a nestíhání přestupů začalo v předposledním GVD, kde se ještě stíhat mělo (po otevření prvního tunelu u Púchova, kdy se Pú – PX jezdilo jednokolejně). Ještě rok před tím (jednokolejný úsek jen z PX k budoucímu mostu, dále odb. Milochov a do Púchova už dvojkolejně) se stíhalo. Běžné bylo, že sudá 60x nabrala do Žiliny třeba 20 minut, do PX stáhla na nějakých 12 – 15, což by na přestup bohatě stačilo (rozdíl příjezdu 60x a odjezdu 12x byl 8 až 10 minut, jak v kterém roce, plus 10 minut čekací doba), ale v… Číst vice »
U takhle krátkýho letu bych vydržel i ty opěrátka místo sedaček, kterejma kdysi vyhrožoval ten lakomej Ir. Furt lepší jak Šírava…
ešte „lepší“ bol Excelsior. Tým šli hádam všetci a teda pekná sebranka to bývala :-). Ale TOPka bol kedysi rýchlik Laborec na trase Medzilaborce – Praha. Už v Košiciach bola polka vlaku pod obraz boží no a do Prahy aspoň vytriezveli 🙂
Tedy už mám něco s Ryanair nalétáno, ale že by tam nebylo místo na nohy a bylo to extrémně nepohodlné? Myslím, že Bee, Bpee a nebo Bmz v 6 v kupé je daleko větší humus a sardinkárna a v 8x delším čase.
A rozhlas ve vlaku, průvodčí minimálně 3x kontrolující jízdenky a minibar, nebo steward mě ve vlaku za 8 hodin bude otravovat vícekrát, než letuška za hodinu v RYR.
Paráda! Letadlo je pokaždé vyprodáno, ceny jsou naprosto parádní a firma dokáže být profitabilní. Ryanair odvádí skvělou práci. Navýšení letů bylo na spadnutí.
Blázni, to neví, že za 20-30 a stovkách miliard na daný trati bude vlak, který to dá za 5ti násobek času a dvakrát dražší jízdné?
Jako že za těch 20-30 let bude stále platit obludná mezinárodní dohoda osvobozující letecké palivo od spotřební daně z důvodu konkurence schopnosti letecké dopravy ?
I kdybyste to palivo zdanil, tak ta změna na ceně takové letenky bude naprosto trapná. Navíc idea, že se letecké palivo nezdaní přišla kvůli ekologii, aby se omezil tankering. Je fajn pokecat si s někým, kdo ví o čem mluví.
Jako myslíte princip „natankuj jen nejnutnější množství“, zbytek nabereš jinde, aby jsi nebyl těžký a tvůj provoz nebyl nákladný ??? To zní skvěle, ale v realitě přistávacích okruhů, povětrnostních vlivů, přeletů po prázdnu z důvodu držení přidělené odstavné kapacity apod. se ten „žádaný“ efekt jaksi vymaže. Takže já bych tu dohodu odblokoval a uvidíme….
Obecně se určitě nevymaže. V případě PRG-KSC, při aplikování spotřební daně na benzín 12,84 Kč/l se vám ta letenka prodraží, když o moc, tak o 400-450 Kč. Reálně spíš tak 250,-
To asi moc lidí neodradí.
Jo jízdné vlakem do Košic je dražší už teď, když bereme normální cenu třeba u ČD.
Super.
Toto je super. Teda nie pre železnicu, ale pre spojenie týchto dvoch metropolí určite. Pätnásť rokov som cestoval vlakmi medzi Prahou a Košicami (a ďalej na východ), nočnými aj dennými, Pendolínom aj rýchlikmi, a potom niekoľkokrát lietadlom a nedá sa to porovnať. Je to výrazne rýchlejšie ako vlakom, aj s cestou na/z letiska.
Samozrejme, vina je hlavne na slovenskej strane, a to nemyslím ironicky, v Česku sa železnice modernizujú a trate zrýchľujú podstatne vyšším tempom.
Tak držme novému leteckému spojeniu i železnici palce.
Košice a metropole… No tak jasné no 😀
Tak je to ekonomická metropola východu.
Tak jako-mozna ekonomicka metropole vychodniho Slovenska, urcite ne vychodu-tak bych oznacil spis tak Varsavu/drive Moskvu nebo Kyjev.
myslí sa metropola východného Slovenska. Bežne sa ten pojem používal aj za Federácie, v mnohých dokumuntoch, knihách a aj v češtine. Samozrejme v kontexte Československa, dnes Slovenska.
Akože môžeme diskutovať, že či sa Košice dajú označiť za metropolu, faktom ale je, že ide o najväčšie mesto v pomerne veľkom štvoruholníku ohraničenom mestami Krakov, Budapešť, Kluž a Ľvov
Košice mají asi 240 tis. obyvatel, jsou druhým největším městem ve státě.
Ostatní velká slovenská města jsou pod 100 tis. obyvatel.
https://slovenskovkocke.sk/mesta/zoznam-miest-podla-poctu-obyvatelov
V Česku se také pro Ostravu (280 tis.) používá výraz severomoravská metropole a nikdo rozumný se nad tím nepozastavuje.
Holomócu o 100 tisicách se řiká hanácká metropola a nikemu to nevadi.
Hned vedla Kosic 30km dalej je Presov (90tis obyvatelov), co je 3. najvecsie mesto na Slovensku + predmestia ( okres Kosice-okolie – 125tis obyvatelov ). Takze letisko realne obsluhuje nejakych 500tis obyvatelov.
A třeba letiště a ty lety využijí i Ukrajinci, myslím že i Ryanair na ně sàzí
je to možné. Z Košíc sú priame vlaky do Mukačeva 2 krát denne, s prípojmi v Čope na Užhorod a ďalej, i keď oni asi skôr využijú Regiojet až do Čopu, resp. do Przemysĺe s prestupom na vlak do Kyjeva. A chodí aj doť busov. No v každom príapde si to klientelu nájde.
Používat můžeš jakýkoliv výraz. Otázkou je, jestli to splňuje správnou definici. „Metropole je významné město, které je kulturním, obchodním nebo politickým centrem určité oblasti. Často se používá jako synonymum pojmu hlavní město.“ Jestli to splňují Košice nebo Ostrava, to ať si zodpoví každý sám 😀
No tak to Košice rozhodně splňují. A kdo si myslí, že ne, tak tam asi nikdy nebyl. Držím tomu palce – a přeji, aby i přípoj na letiště od města dostal nějakou modernizaci.
Pominu-li fakt, že není hlavním městem, tak můžeš jmenovat v Košicích ty politická, obchodní a kulturní centra? 😀
1) sídlo ústavního soudu
2) sídlo košické arcidiecéze
3) univerzita a univerzitní nemocnice
4) divadlo, filharmonie
5) metropolitní region košice – miskolc
6) mezinárodní letiště
7) VSŽ – 10 000 zaměstnanců
Jestli toto není metropole, tak pak ani Brno… tak nevím, jaké mindráky si tady léčíš
Brno je dvojnásobné a univerzit má asi pět a je v něm jen studentů 120 000.
No to je mi argument- stuttgart ma 13 vysokych skol a znamena to snad, ze brno neni metropole?
V Brně bych klidně obchodní, politická i kulturní centra našel. Kromě toho, že Brno bylo v minulostí hlavním městem Moravy. A neoficiálně se jím může považovat pořád
Košice jsou hlavním městem čeho?
Neapol? Barcelona?
A Brno ceho? Historicke zeme? A metropole rovna se hlavni mesto? To slysim poprve
No ale ohledně porovnávání letišť Brno a Košice, myšleno kam se od tam lítá bychom měli poněkud brzdit
To jsou argumenty:-D Jedině co to splňuje je bod 4).
Bod 7) je úsměvný, to nsi trochu pleteš obchodní centrum s výrobnou
Prosimtě už se na to vyj*b
Až nebudeš psát jako Tatar 😀
“Košice (německy Kaschau, maďarsky Kassa, latinsky Cassovia) jsou druhé nejlidnatější město Slovenska a přirozená metropole východoslovenského regionu.”
Toliko wikipedie. Aha… a VSŽ jenom vyrábí, ale nic neprodavá…
Když to píší na wiki…🙂
Když někde postavíš fabriku (VSŽ), tak to z toho města ještě neudělá obchodní centrum. To si trochu pleteš pojmy
Inak VSŽ už 25 rokov nie je, volá sa to U.S. Steel Košice :-). Ale inak chlapci mne sa tak páči ako sa Česi hádajú, či je viac Brno alebo Košice. Obe mestá sú fajn a majú svoje špecifiká. A to je na to najkrašie 🙂
V Košiciach si nebol asi hodne dlho. Skus pozriet Kosice IT valley a pod. V KE je uz nejakú dlhú dobu veľmi silná IT scéna. V USS je zamestnaných 10k ľudí no v IT sektore je to 15k+ Linky KSC-WAW a KSC-VIE sa drzia a dlho sa budú keďže sa lieta vela a vela sa bude. Letisko Kosice rastie pomerne rychlo, minulý rok trhlo rekord. Samozrejme KSC-PRG je takmer nepoužiteľná pre tieto účely, no aj ja osobne som ju vyskúšal a mne to vyhovuje ako alternatívna ku vlaku. Tým vlakom (hlavne teda LEO a ich biznis mám rad) pojdem častejšie… Číst vice »
a nielen obchodnou. Sú aj metrpolou východného Slovenska v obalsti kultúry a pod. A mimochodom VOLVO sa stavia už v plnom prúde, takže sú tu ďalšei aktivity..
souhlas. Vždycky to bylo hlavní město dálného východu Slovenska….
kosice snad nesplnuji definici kukturniho, obchodniho a politickeho centra dane oblasti?
Hlavne ze to splnuje ta obydlena zatacka pred vidni…
A to je kde Otíku? Poučte mě jak se u vás orientujete podle zatáček….
A pak , kdo si tady léčí mindráky…😀
No tak Praha je zase nevyvyjející se skanzen, porovnávám z Vídní.
Metropole nemusí mít metro…
No a mohla to lítat ČSA.
Mohla
Vedeli by ČSA ponúknuť cenu dostatočne atraktívnu pre point-to-point cestujúcich?
Ved aj lietali, este realtivne nedavno denne s ATR a aj dolietali. Ceny leteniek ale boli niekde uplne inde ako Ryanair.
A navíc doba letu o polovinu delší a nepohodlí způsobené turbovrtulovým letadlem. ATR by se fakt nemělo nasazovat na lety delší než nějakých 400-500 km.
I hodina v mixéru je horší než 12hodinový mezikontinentální let v B777/…
Tak ATR72 ma minulo, ale od detstva si dosť dobre spomínam na lety IL18 so 4 vrtuľami a to bol teda iný bordel…A do Prahy to lietalo bežne a denne, kým to v 1985 cca nenahradili komplet TU134A. Ale letieť s tým na ďaleký východ, to musel byť iný zážitok… Zasa vtedy sa to bralo za pokrok a bol tam aj patričný servis ČSA, takže to asi celkom šlo. Ja si pamätám ako dieťa na let z Prahy a cukríky od letušiek ČSA, ktoré ale dostali asi všetci kvôli zaľahnutiu v ušiach. A ja roky myslel, že to dostávali len… Číst vice »
Jo ty cesty ATR a třeba i se zastávkou v Blave o které moc nevíte dopředu byly hrozně super.
Dr.
Ve srovnání s cestou vlakem je to rozhodně super nabídka. Za mě jako Moraváka je škoda, že Ryanair nenapadlo třeba mezipřistání v Brně, nebo Ostravě. I pro Moraváky by to smysl rozhodně dávalo.
Mezipřistání by to zabilo
Mezipřistání v Brně… Vy jste asi hodně dlouho neslyšel o fungování letecké dopravy.
To by nikdo s 737 nelítal, protože to ekonomicky absolutně nevychází
Do Brna po dálnici, zbytek už ve vzduchu
Zapomnel jste jeste na mezipristani v Pardubicich.
A v Přerově..
Pridal bych Kunovice. Prece i lide z okoli Uherskeho Hradiste maji pravo! 😀
České Budějovice! I my Jihočeši máme právo na spoj do Košic! 🙂
Klid hoši, všechno bude! Navrhuji tedy:
Praha – Brno – Kunovice – České Budějovice – Pardubice – Přerov – Žilina – Báňská Bystrica – Košice.
A na Poprad jste zapomněl.
A Karlovy Vary!
A co Plzeň, ta nemá právo?
Karlovy Vary – Plzeň – České Budějovice – Praha – Pardubice – Brno – Kunovice – Ostrava – Žilina (však i lidé ze Žiliny mají právo na spojení s Karlovými Vary) – Liptovský Mikuláš – Poprad – Prešov – Košice.
To by bylo, abychom nedosáhli cestovní doby vlaku!
Libereckým se omlouvám, k nim lítat nebudeme 🙂
A v Piešťanech mají také letiště!
Já vím, dokonce jsem tam několikrát jako dítě nastupoval/vystupoval 🙂
My sme leteli asi 3 roky naspäť let Piešťany – Antalya s rodinou a to bol taký super zážitok. Zažiť priamo na ploche pristatie lietadla, ktoré zaparkuje cca 30m od Vás ako za starých čias, to sa už len tak nevidí. A parkovisko pre autá na týždeň zadara, no kde to máte :-). Ale inak terminálik komplet opravený, krásne čisté priestory, radsoť personálu, že sa niečo deje, Trnavský kraj sa naozaj posnažil. Ešte aj tí pasováci a colňáci z Finančnej správy boli milí 🙂
Ale jen za předpokladu přeznačení stroje na armádní barvy….
Ne původně jsem ještě uvažoval o Popradu.
V Brně je dost Slováků, víkendový let by se možná naplnil. Teda samostatný, bez mezipřistání. Spojení vlakem na východ Slovenska není nic moc.
Jezdíval jsem pravidelně Brno-Humenné s jedním přestupem v Bratislavě a pak nočním rychlíkem. Vydržet se to dalo, cenově v pohodě, až na ty stoleté vagony. Ale zaplněné to jezdilo slušně
Jo, presne … prestup atd. vikendovych 120-180 lidi by to na letadlo dalo. Asi bude hodne zalezet i na case.
Kedysi dávno jazdil priamy rýchlik Petrov Brno – Přerov – Ostrava – Žilina – Košice. Bolo tam aj lôžko a lehátko. Posledné roky chodilo lôžko Prešov – Košice – Zvolen – Nové Zámky – Brno, potom predĺžili až do Prahy. Teraz je ale zrušené, nakoľko nočná Poľana nechodí kvôli výlukám okolo Levíc. Otázka je či sa ešte tento spoj vôbec vráti…
No právě. Já nechápu, za co jsem dostal těch 60 mínusů.
Praha – Brno – Ostrava – Bratislava – Žilina – Sliač – Košice … taková československá obdoba slavného UA154 „Guam Expressu“ … linka by mohla mít kód FR154 🙂
https://www.planes.cz/cs/photo/1140604/ostatni-no-reg-not-specified-majuro-maj-pkmj
no ja myslím, že aj kedysi dávno niečo také existovalo, teda Praha – Brno – Sliač – Košice, tuším aj do Prešova sa lietalo s IL14, ale to bolo hóoodne dávno, to si už ani ja napamätám, len z nejakých propagačných materiálov, a to som ročník 1975…
Ještě je otázka za kolik. Jestli to bude za 7+ tisíc, tak klidně přežiju vlak
Doteraz to stálo rovnako alebo menej ako vlak, resp. niekedy za cenu nočného vlaku s lôžkom, čo si pamätám. Tak snáď to tak zostane.
Třeba teď 9.11 za 552Kč
To je super, díky. Ale o dva týdny dřív je to už 1741,- a to už tak super není, ovšem furt dobré.
Jenže to letadlo je tak 20x mladší jak ten vlak, kterým pojedete. Navíc s úplně jiným časem cesty.
Pendolínem z Popradu do Prahy za 1300 (neděle, samozřejmě ne ta nejbližší, když teď pendolíno nejezdí), takže z Košic letecky za 1700 v pohodě je.
Ano, a 9.11. poletíte do Košic vlastně proto, že je tam levná letenka
Jednosměrně se dají najít termíny s cenou kolem 600, 700 korun. Což vyjde levněji než SC, o rychlosti nemluvě. Pokud nemá člověk zavazadlo, tak i s přesuny (centrum-centrum) a rezervou může celá eskapáda vyjít na 4,5 hodiny.
kdyby si člověk mohl sebou do letadla natlačit i kolo s příplatkem + 50,-, pak by to bylo skvělé výletní řešení…. Určitě by tam bylo více háků na kola než v současných moderních vlakových jednotkách .
Tomuto spoji nedávám dlouhé trvání
Nerad vam kazim radost, ale ryanair z Prahy do Kosic uz nejakou dobu leta… a zjevne je to bavi natolik, ze pridavaji dalsi frekvence.
Linka PRG-KSC-PRG patří u RYR z Prahy k těm výdělečnějším
Do švestek? Do Vánoc? Nepřežije zimu? Na jaře skončí?
Kde já jsem to už slyšel / četl… tak 10 let nazpět.
Patnáct, přinejmenším patnáct. A posílali ho drhnout lokálku, aby se naučil od malých, protože jezdit dálku dovede každý.
„Trasa navíc v několika částech nevede po dálnici.“
A za našich životů asi ani nepovede. Dokončení D49 jako dálnice (tj. plný profil) do roku 2050 je spíše iluzorní představa.
D49 není přímo do Košic, musíš severněji.
Aktuálně je to z Prahy nejrychlejší po I/50 přes Hrozenkov, ještě se dá zvažovat varianta přes Jablunkov, ale to je zajížďka.
D49 (jednou) povede přímo středem a propojí českou a slovenskou D1, takže ano, pro cestu z Prahy do Košic bude určitě potřeba.
Trasy cez Hrozenkov a Zlín sú už v súčasnosti plus-mínus narovnako
Diaľničné spojenie Prahy a Košíc už existuje – cez Bratislavu a Budapešť…
Tímto zvráceným způsobem můžeme tvrdit, že už dávno existuje dálniční spojení z Brna do Vídně přes Bratislavu 😀
To je narážka na sliby slovenských politiku, kteří už od vzniku samostatného státu slibují dokončení dálnice do Košic.
A ty sliby se na Slovensku neplní? Nemají zbytek dálnice mezi Žilinou a Košicemi rozestavěný? Já jen že u nás taky máme plno zatím nenaplněných slibů – např. D1 je pořád nedokončená, ale už se aspoň poslední úsek kolem Přerova staví. Od nehody u Nažidel také uplynula spousta let a stavět se začíná teprve teď, přes plamenné sliby politiků z té doby o urychlené náhradě přetížené a nevyhovující silnice. Podjezd ve Studénce totéž. A kolejové napojení pražského letiště „už „brzy“? A to je pár příkladů… Takže nemáme sebemenší důvod se Slovensku jakkoliv posmívat a jakkoliv ho dehonestovat. V tomto ohledu… Číst vice »
Nemají zbytek dálnice mezi Žilinou a Košicemi rozestavěný? Nie nemame, pri useku Turany – Hubová este ani nie je jasne kadial povedie. Useky s tunelmi Visnove a Cebrat aktivne stavaju cez 10 rokov a realne hrozi ze to nebude dokoncene ani buduci rok.
No zasa neblbnime. Úsek Turany – Hubová ja známy, beží verejné obstarávanie cez žltý Fidic, budú dva tunely. Bodka. Kto chce, si naštuduje a nájde, ja som si pozrel podklady priamo na servri v Preobiz. Áno nemajú stavebko, územko myslím áno/nie neviem presne, je tam vodná EIA, zhotoviteľ si musí dovybaviť, čo potrvá. Ľudia v Krepeľanoch, okolo ktorých má ísť tunel, sa trepali kvôli vode, ale myslím, že MD a MŽ to odpáli/lo a pôjde sa. Otázka je či na to budú peniaze, už teraz je odhad 1,5 mld EUR a z fondov 2021-2027(29) na to nebude, tie zožerie komplet… Číst vice »
Nemají, a ještě dlouho nebudou mít. Usek Turany – Hubová, když se zadaří bude hotový někde v 30 letech. Dokončení tunelu Branisko je taky v nedohlednu. Reálně jim tam hrozí že se bude muset převést doprava na starou cestu.
A kolik času zabere přesun z města na letiště a procedury na letišti? Aby to pak nebylo časově srovnatelné s vlakem.
Rozhodně je to rychlejší jak jízda po sítí ŽSR.
Z mé zkušenosti trvá podobně daleká cesta letadlem ode dveří ke dveřím okolo 5 hodin.
Ja lietam PrahaKosice pravidelne, davam to do 4 hodin od dveri do dveri. S vlakom neporovnatelne.
Souhlas s výhodností. Zarážející je, že i když Vy to máte osobně vyzkoušené, najdou se tu borci, kteří Vám dají mínus.
Boha jeho, ať si kdo chce lítá a kdo chce jezdí vlakem, ale proč pořád zpochybňovat co druhý zažil?
Vlastní názor je víc, než osobní zkušenost 😁
Je výrazne rýchlejšie ako vlak na danej trase, hovorím z opakovanje vlastnej skúsenosti.
2 hodky let, na letisti pul hodka, cesta na letiste hodka, cesta z letiste hodka. 4,5 hodiny.
tomu se vlak nebude rovnat ani ve snu.
V cestovnom poriadku sice Ryanair pise, ze letovy cas je 1h15min ( a nie 2 hodky ), ale realne to vecsinou daju za 50-60minut. Napr. FR7773 to vcera dal za 54minut.
Jj, ja vim 😀
umyslne jsem to „přestřelil“ aby tady pak šoto groupa z toho neměla osypky .)
Když jsem letěl posledně, dali jsme to za 55. Takže klasika a souhlas.
Btw. pokud jedu do Prahy z venkova, musím mít časovou rezervu na vlak i letadlo. A s batohem na zádech (čti kufříkem v ruce) to opravdu není u letiště rezerva 3 hodiny.
V letovém řadu se uvádějí časy block-to- block, tj. ze stojánky na stojánku, včetně pojíždění. Letový čas je pochopitelně kratší.
až bude hen ten VRTák, tak to budete mít utrum .. Jenom se čeká na plánování VRTu „Čachtická brána“….
Tak to je v pohodě
Tak pokial nebyvate priamo na zeleznicnej stanici, musite sa aj na nu nejako dopravit, vsakano.
Napriklad k tym skorym rannym a neskorym vecernym letom su alternativou len nocne vlaky, a je sakra rozdiel ci stravite noc vo vlastnej posteli alebo na sedadle, pripadne tej tvrdej zehliacej doske ktoru Regiojet predava ako lozko.
Jdete-li jen s příručáky, tak stačí i méně než hodina na procedury na letišti před odletem. V Praze mám vyzkoušeno i půlhodiny do odletu. Takže vše lze stíhat, jen chce chtít. 😉
Když dodržíte doporučené dvě hodiny před odletem, plus hodina patnáct letu, plus 10-15 minut na výstup z letadla, a poté 30 minut do centra MHD, tak jste na nějakých 4 hodinách vs 8 hodin „mačkání (mám skoro 2 metry)“ se ve vlaku.
* na ten vlakáč se také musíte nějak dopravit.
A na zeleznicnu stanicu nemusite cestovat a prist s predstihom? Ako ano, je to menej casove narocne ako na letisku, ale pokial nechodite na letisko 4 hodiny pred odletom tak lietadlo aj tak ovela rychlejsie.
Už jsem se lekl, že tento retardovaný argument nezazní. Děkuji za něj…
Praha:
– cca 30-35 min z centra MHD (AE nebo přes Veleslavín, díky vysoké frekvenci)
– cca 25-40 min taxík, podle provozu
– odbavení bez kufru: čerstvá zkušenost cca 10-15 min od trolejbusu až ke gatu; s kufrem +5-15 min
Košice:
– 21 minut autobusem, ovšem o víkendu tragický interval, takže při špatném načasování odletu +90 min prostoj.
– cca 15-20 min taxík
– odbavení bez kufru: 5-10 min; s kufrem 10-15 min
AE jezdí přes den po 20 minutách, jízdní doba 30 minut.
Kombinace metro-tykadlo je okolo 40 minut.
Odbavení – záleží na frontě na sekuritě. Už jsem tam trčel i 25 minut.
Koľko času zaberie presun na železničnú stanicu a zo železničnej stanice? Ušetrí sa len tá security, check-in si človek spraví online a na gate tiež skoro čakať nemusí (keď to dobre naplánuje tak asi ako na peróne pri čakaní na príjazd súpravy, často zmeškanej už z ONJ).
Usetri sa este boarding zvycajne 30 minut pred casom odletu a zrovna u Ryanairu by som to nesponoval, ale na tejto trase skutocne nie je o com.
K tomu príplatok za nadmernú batožinu……
Super, letím se podívat na Luník na paní Tukabel 😉
super, ja sa pojdem pozriet do Prahy na tie studene cumaky a katastrofalny servis v hoteloch!
Ne že by to bylo na Slovensku lepší.
Tak az tu budete, zkuste Four Seasons hotel v Praze 😉 To na Slovensku nemate a myslim, ze budete koukat…spatny servic urcite nebude.
Ale to nebyl Luník, nýbrž Rudňany ve Slovenském ráji. I když… „ráji“.
Ono stačí jet vlakem do Košic a za Popradem to už začíná. Nejvýraznější je to asi ze Spišské do Krompach, tam až člověk žasne, v čem bydlí. 😀
Nechapem tych Slovakov, co tam chodia naco… Hnusne mesto, cista K*r*iaren
přesně, zlaté Košice 🙂
Aha a proč je tu Slováků víc jak v Bratislavě? Tak se zase uklidni ty chorý vychodňare a nedělej vlny, buď rád že se k vám tady chováme slušně i když jste všude a v Brně vystřídala hantec Slovenčina jako místní nářečí. Až nebudeš mít na chleba, tak budeš ještě za tu Kralikareň rád
Ten odlet 5:45 nevím jestli bude atraktivní. Ale chápu, že primární směr je asi z Košic do Prahy
Ve srovnání s vlakem po Slovenské hrůzotrati je to podle mě super nabídka.
Primarni smer? To by se nam tu potom hromadili slovaci…
Tak oni se tu celkem hromadí, při kvalitě veřejné správy a politické situaci se tomu ani nedivím.
No .. košičan z prahy jezdí také v šest ráno. a je zjevne atraktivní dost. v tomhle moc velky rozdíl nebude 🙂
Nechci tady vystupovat proti tomuto leteckému spojení, smysl určitě má. Jen to srovnání poněkud pokulhává, odlet v 5:45 znamená, že v 5:15 se zavírá gate, potom nějaká rezerva na security, to znamená vyrazit nejpozději ve 4:00 na letiště.
no jo, ale porad bude rozdíl vyrazit z prahy ráno a v kosicich bejt před devátou.
slováků je v praze bambilion, rada z nich v IT a podobne lepe honorovanych pozicich – a rada z nich si rada odpusti 8 hodin ve vlaku.
a vrací se do košic? nechápem.. já kdybych měl práci v praze , tak se nikdy ale opravdu NIKDY nevracím.
vy si delejte co chcete.
oni tam litaji a jezdi za rodinami a rodici.
A nielen do Košíc. Ale do celého okolia východného Slovenska – Prešov, Rožňava, Michalovce, Humenné, Trebišov a pod.
Rozdíl je, že na hlavní nádraží na šestou se dostaneš pohodlně vlakem nebo metrem. Na letiště leda nočním autobusem či taxíkem. A mimopražští jedině autem.
a to tady pláčete, nebo si stěžujete, nebo co je smyslnem tohohle komentáře?
udělaj to úplně stejně, jako to dělaj lidi, kteří lítají ostatními ranními lety, co z prahy letí v šest ráno – až uz to bude miláno, frankfurt, amsterdam, budapešt atd.
nebo si snad myslíte, že tahle letadla létají prázdná?
No, Miláno, Frankfurt, Amsterdam (Paríž, Londýn…) budú väčšinou o prestupe niekam ďalej. Takže Košiciam podobná (ako letisko v regióne, ktorý je cieľom cesty) zostáva tá Budapešť.
Čo nie je nič proti ničomu. Až na cestu vlastným autom ľudia cestujú vtedy, keď to ide podľa cestovného poriadku.
Holt, Ryanair našiel v tomto čase voľné lietadlo a v inom čase by ho možno nenašiel.
Bude vlak. Již brzo 😂
Tak mne to na Havlák trvá nejakých 10 minút, kým na Hlavák aspoň 30 a do Barce to mám na druhom konci tiež bližšie ako Staničné námestie.
Takže vlak som volil len preto, že mám vlaky rád, čas na cestu si nájdem a „vždy“ mám poruke švajčiarák, na ktorý by sa letišná security tvárila škaredo. 😉 (A keď letím niekam ďalej, tak mám vždy aj odbavenú batožinu.)
S ČSA jsem letěl mnohokrát z Prahy do košic v pondělí v šest ráno. Ideální spoj pro „pracovní“ cestující
áno, to už bolo posledné roky, keď sa aj ČSA už muselo tváriť, že musí efektívnejšie využívať letový park. Samozrjeme v 80-tkách za Federácie priletelo posledné večerné lietadlo z Prahy niekedy okolo 23.00, posdáka išla do hotela a ráno 7.00 letela naspäť priama linka, 6.20 letela Praha cez Bratislavu. No a poobde ešte 16.10 letela znova Praha cez Bratislavu. A to bolo všetko :-). Dnes sa z Košíc lieta omnoho viac, do mnohých destinácií a to je super. Akurát ma zaujalo, že sa ten Ryanair netrafil v časoch ale do ani jedného dňa rovnako :-). To sa blbo pamätá, ale… Číst vice »