Zdravím,plány hezké,je tam spousty ale…..stará letadla,žádná záložní……myslim ,že to konkurence pro SW moc nebude….oni můžou z charterové trhu pomalu stahovat,zaměří se na pravidelné linky a ACMI ( mnoho letadel po celém svete) a také jiné trhy( Německo-jsou levnější nez aerolinky D)..a pak je tu letadlové park MAXy jsou o hodně mladší než letadla Electry…..takže pokud se vysypou ,bude Čedok zebrat,aby jejich klienty přivezli SW…..
Předpokládám, že Itaka bude postupně se svým partnerem rozšiřovat provoz vlastní letecké značky. Jen nějakou dobu ještě potrvá než to bude silné a spolehlivé řešení.
Záložní letadla? SW má záložní letadla? resp. ukažte mi aerolinku, která si drží letadla v záloze. To by byla ekonomická sebevražda. Koukněte během léta, jaké je využití letadel SW.
Žádná záložní letadla neexistují. Letadlo musí létat, nikdo nebude zahazovat miliony
JiVe
3 hodin
sice stáří letadla je jen číslo, ale 26 a půl, 26 a 24 let žádná hitparáda
Martin Hájek
4 hodin
Konečně vítaná konkurence.
Stan
6 hodin
Celkem odvážný model. Protože rozhodně první, ani druhou sezónu nebudou mít flotilu k obsloužení obou trhů, na to budou potřeboval minimálně tak 5 – 7 letadel pro 2 CK a to hodně přísně, takže tu budou dvě celkem zajímavé situace, až jedno letadlo „vysype“ tak se jim sesune letový řád, jako tomu bylo u Blue Style s Ukrajinci, na druhou stranu, pokud přímo Čedok s Itakou vytváří novou aerolinku, nikoliv jen „letní“ doplňující support, tak SmartWings to dá Čedoku sežrat na cenách letenek nebo že Čedok nedostane co bude chtít. Zrovna nedávno jsem se bavil s jedním majitelem CK a… Číst vice »
Mne to prijde jako zmysluplna snaha se zbavit zavislosti na Smartwings, resp. zlepsit si vyjednavaci pozici. Pokud to Smartwings bude davat sezrat na cenach, tak toho dostane od Cedoku jeste min, protoze cim vys bude sponotvat, tim realnejsi je, ze nekdo jiny bude mit lepsi podminky. Cedok nemusi se Smartwings litat vubec, pokud jejich podminky budou spatne.
Pravděpodobně jde o projekt, který bude vznikat několik let. Je zvykem, že velké evropské cestovní kanceláře mají pod kontrolou i lety svých klientů. To přechodné období mezi více dopravci bude složité. Přesto se leteckým firmám obvykle vyplatí.
Vyplatí? Právě že moc ne, dost charterových společností, co mají vázaný business model na vlastníka CK nebyl moc úspěšný, leda snad TUI, ale tam to taky v rámci dopravce dost haprovalo. Zde je problém, že ITAKA/ČEDOK budou chtít létat za nízké ceny, jakožto s vlastní aerolinkou, takže aerolinka bude „škrcena“ a nebude moci investovat, na jedné cestovní kanceláři se moc neuživí, protože cestovky létají dle sezónnosti, v létě ACMI, v zimě může letadla pronajmout, ale s jedním letadlem to neuživí, a tři můžou být moc a mít prostoje, protože zase CK nebude chtít tolik destinací. Fischer nebo Blue Style z… Číst vice »
Smartwings šponujou ceny cestovkám protože měli monopol, který naštěstí pomalu končí. První odvážlivec Bluestyle se sice s ukrajinci spálil, ale s rumuny to asi funguje. Čedok začíná být druhý odvážlivec, ale myslím, že tam až takový problém taky nehrozí. Itaka hodnotí první sezónu s Air001 velmi pozitivně a rozhodně odlétali v polsku letní sezonu bez větších problému narozdil od SkyUp a nebo Skyline a co se týče nějaké výpomoci pokud se někomu „vysype“ letadlo, tak s tím mají v letní sezóně problém i Smartwings. Mimochodem Čedok i Itaka začali hojně využívat linkových letů FR a W6, tak je možné, že… Číst vice »
Mratina
6 hodin
Doufám že bude lítat Varna a Burgas z Prahy, Ostravy , Brna a Budějovic za ceny pidobně Ryanair nebo WizzAiru. Tohle tady chybí.
Nelétají poloprázdní, protže většinu kapacity letadla mají skoupené cestovky, a Smartwings si může dovolit těch pár posledních míst prodat za nesmyslné částky, protože pár lidí se najde, kdo tu cenu zaplatí.
Proč? Jen velmi racionální chování aerolinky a cestující nemusí kupovat. V konečném důsledku je jeho volba, zda koupí nebo ne. Pokud by nekoupil, tak SW by to časem vedlo ke zlevnění.
Otázkou je, jestli se ty zpáteční letenky za 9000 vůbec prodávají. Já bych řekl, že ne. Do těch destinací se dá z okolních letišť nebo z přestupem z Prahy dostat za polovinu nebo i méně.
Jiná situace jsou destinace, kde je konkurence, viz např. Malaga, kde se dá u Smartwings pořídit zpátečka za 3500
Pokud hledáte rok dopředu, tak je to klidně možné. Pokud jste omeuzeni datem, a hledáte to třeba 2-3 měsíce před odletem, tak v sezoně je situace taková, že za 9 tisíc budete rád.
Tak jasně, Vánoce jsou takový běžný termín 365 dní v roce. Ale klidně si žijte s vědomím, že Smartwings je běžně levnější než lowcosty z okolních letišť. Já si stojím za tím, že Smartwings je levnější velmi zřídka.
Já jsem letos letěl pracovně do Malagy za necelých 9 tisíc s odbaveným zavazadlem. Přišla mi ta cena ok (ale já to neplatím, že jo). Horší je to u Smartwings s dodržením letového řádu, přílet do Prahy ve 3 ráno místo v 0:45 už moc fajn nebyl…
Ono záleží kdy se ta letenka kupuje. V předstihu Smartwings prodává zpáteční letenky do Malagy za okolo 3000Kč, ale s blížícím se datem odletu ani letenky do New Yorku za 9000Kč nekoupíte.
Za cca 9000 vás v určitých termínech do Dubaje odvezou i Smartwings. Vše je otázka termínů, poptávky a volné kapacity. To takhle vůbec nejde srovnávat protože ceny oscilují o násobky podle poptávky a volné kapacity.
Cena letenek je závislá na všem možném, nejen na vzdálenosti. Na krátké a střední vzdálenosti je pak ta vzdálenost prakticky nejméně důležitá. Mnohem větší roli hraje aktuální obsazenost , doba do odletu apod. New York za cenu kolem 10 tisíc je celkem dostupná, a není vázána na nákup letenky třeba rok dopředu, a to díky až absurdní konkurenci a převisu nabídky a poptávky. Dubaj se smartwingsem za cenu kolem 10ky je(byla) celkem obvyklá, SW dlouhodobě na Dubaji patřil (nebo možná ještě patří) mezi ty nejlevnější dopravce. No a Malaga – pokud jste ji kupoval relativně na poslední chvíli, tak letenka… Číst vice »
Bohužel ono zrovna u malagy a dalšíš španělských destinací nejsou zpoždění kolikrát vinou dopravců. S ryanairem jsme letos z alicante seděli 3 hodiny v letadle protože dřív slot prostě nedostali. Člověk si řekne co je mi sakra do bouřky nad itálií když letím nad francií a německem… no hodně, protože ty letadla které by letěly nad itálií musí někudy tu bouřku obletět taky a vzhledem k tomu že už tak jich je na nebi hodně tak se tam všechny prostě nevejdou. Když zavřete 3 silnice a zbyde jedna objízdná tak se taky logicky ucpe
Je to naprosto běžná cena, když chcete letět na konkrétní datum do konkrétní destinace. Zkuste mi teda např. vyhledat letenku z Prahy do Malagy tak, abych byl na místě dejme tomu v neděli večer 16.11. a zpátky bych letěl v pátek 21.11. odpoledne/večer. Mně ukazuje Smartwings 5478 CZK bez zavazadla, s vyšší lepším tarifem jsem už přes 7 tisíc – a to je navíc teď mimo sezónu, já jsem tam letěl v září…
Ono to ma ale michat hlavne trhem charteru, kde si SW diktuje podminky pro CK a tem nezbyva, nez je akceptovat. Air 001 nejspis ani nebude nabizet zadne samostatne letenky pro individualni cestujici, ale snad zlepsi marze na zajezdech pro Cedok, ktery byl po dvou ziskovych letech loni zase ve ztrate.
Srovnáváte nesrovnatelné. Jestli bude konkurence, tak v cenících nabídek pro cestovky, přeneseně charterové cestující. Což jsou poněkud jiné sazby než to co Smartwings nabízí ve volném prodeji, což je typicky pár míst a podle toho ceny vypadají. Nemyslím si, že se na tom něco změní jinou charterovou aerolinkou, které také zbyde jen pár míst do volného prodeje, pokud vůbec něco.
Na to potřebujete klasickou linku, kde je souboj o vyprodání kapacity.
Bobek
8 hodin
Koukám, že jeden z těch Airbusů (LZ-EAE) před nedávnem létal právě pro Smartwings.
Matyáš
8 hodin
Čedok k představení nové aerolinky nabízí předváděcí let z Ostravy do Českých Budějovic a zpět.
Zdravím,plány hezké,je tam spousty ale…..stará letadla,žádná záložní……myslim ,že to konkurence pro SW moc nebude….oni můžou z charterové trhu pomalu stahovat,zaměří se na pravidelné linky a ACMI ( mnoho letadel po celém svete) a také jiné trhy( Německo-jsou levnější nez aerolinky D)..a pak je tu letadlové park MAXy jsou o hodně mladší než letadla Electry…..takže pokud se vysypou ,bude Čedok zebrat,aby jejich klienty přivezli SW…..
Předpokládám, že Itaka bude postupně se svým partnerem rozšiřovat provoz vlastní letecké značky. Jen nějakou dobu ještě potrvá než to bude silné a spolehlivé řešení.
Záložní letadla? SW má záložní letadla? resp. ukažte mi aerolinku, která si drží letadla v záloze. To by byla ekonomická sebevražda. Koukněte během léta, jaké je využití letadel SW.
Žádná záložní letadla neexistují. Letadlo musí létat, nikdo nebude zahazovat miliony
sice stáří letadla je jen číslo, ale 26 a půl, 26 a 24 let žádná hitparáda
Konečně vítaná konkurence.
Celkem odvážný model. Protože rozhodně první, ani druhou sezónu nebudou mít flotilu k obsloužení obou trhů, na to budou potřeboval minimálně tak 5 – 7 letadel pro 2 CK a to hodně přísně, takže tu budou dvě celkem zajímavé situace, až jedno letadlo „vysype“ tak se jim sesune letový řád, jako tomu bylo u Blue Style s Ukrajinci, na druhou stranu, pokud přímo Čedok s Itakou vytváří novou aerolinku, nikoliv jen „letní“ doplňující support, tak SmartWings to dá Čedoku sežrat na cenách letenek nebo že Čedok nedostane co bude chtít. Zrovna nedávno jsem se bavil s jedním majitelem CK a… Číst vice »
A kdyz to Čedok da, tak je to mozna začátek tlačení do kouta SQ….což by bylo super
SQ a QS je opravdu trochu jina liga
Tlačení do kouta SQ? Singapore Airlines?
Mne to prijde jako zmysluplna snaha se zbavit zavislosti na Smartwings, resp. zlepsit si vyjednavaci pozici. Pokud to Smartwings bude davat sezrat na cenach, tak toho dostane od Cedoku jeste min, protoze cim vys bude sponotvat, tim realnejsi je, ze nekdo jiny bude mit lepsi podminky. Cedok nemusi se Smartwings litat vubec, pokud jejich podminky budou spatne.
Na jednu stranu to asi moc žádný terno není…. Letadla už tak před „důchodem“
Asi to moc nějaké terno není. Letadla zrovna mladičká nejsou už.
Pravděpodobně jde o projekt, který bude vznikat několik let. Je zvykem, že velké evropské cestovní kanceláře mají pod kontrolou i lety svých klientů. To přechodné období mezi více dopravci bude složité. Přesto se leteckým firmám obvykle vyplatí.
Oprava: největším cestovním kancelářím opravdu vyplatí
Vyplatí? Právě že moc ne, dost charterových společností, co mají vázaný business model na vlastníka CK nebyl moc úspěšný, leda snad TUI, ale tam to taky v rámci dopravce dost haprovalo. Zde je problém, že ITAKA/ČEDOK budou chtít létat za nízké ceny, jakožto s vlastní aerolinkou, takže aerolinka bude „škrcena“ a nebude moci investovat, na jedné cestovní kanceláři se moc neuživí, protože cestovky létají dle sezónnosti, v létě ACMI, v zimě může letadla pronajmout, ale s jedním letadlem to neuživí, a tři můžou být moc a mít prostoje, protože zase CK nebude chtít tolik destinací. Fischer nebo Blue Style z… Číst vice »
Smartwings šponujou ceny cestovkám protože měli monopol, který naštěstí pomalu končí. První odvážlivec Bluestyle se sice s ukrajinci spálil, ale s rumuny to asi funguje. Čedok začíná být druhý odvážlivec, ale myslím, že tam až takový problém taky nehrozí. Itaka hodnotí první sezónu s Air001 velmi pozitivně a rozhodně odlétali v polsku letní sezonu bez větších problému narozdil od SkyUp a nebo Skyline a co se týče nějaké výpomoci pokud se někomu „vysype“ letadlo, tak s tím mají v letní sezóně problém i Smartwings. Mimochodem Čedok i Itaka začali hojně využívat linkových letů FR a W6, tak je možné, že… Číst vice »
Doufám že bude lítat Varna a Burgas z Prahy, Ostravy , Brna a Budějovic za ceny pidobně Ryanair nebo WizzAiru. Tohle tady chybí.
Vsak Elektra uz letos do Bulharska z Cech litala 🙂
Nevím, zda to zamíchá trhem, neboť letenky pravděpodobně nebude Čedok prodávat ven a bude to jen pro jejich zájezdy.
Smartwings tak budou dál pokračovat s nesmyslnými cenami do středomoří za 9000 zpáteční.
Proc si myslite, ze je cena nesmyslna, pokud letenky prodaji a neletaji poloprazdni?
Nelétají poloprázdní, protže většinu kapacity letadla mají skoupené cestovky, a Smartwings si může dovolit těch pár posledních míst prodat za nesmyslné částky, protože pár lidí se najde, kdo tu cenu zaplatí.
Pak neni duvod, proc by to meli delat jinak.
Aha, pan majitel a nebo cestující blázen.
Proč by měl být „majitel“ nebo „blázen“?
Vy byste vaše služby zbytečně prodával pod cenou, když víte, že se to prodá i za cenu dvojnásobnou?
Proč? Jen velmi racionální chování aerolinky a cestující nemusí kupovat. V konečném důsledku je jeho volba, zda koupí nebo ne. Pokud by nekoupil, tak SW by to časem vedlo ke zlevnění.
Tak když se najdou lidi, kteří to koupí, tak to není nesmyslná cena. Nesmyslná částka by byla, kdyby to nikdo nekoupil ne?
Aneb z pohledu dopravce je ta cena naprosto logicka.
On RYR take prodava posledni mista v letadle za ceny v radu stovek eur.
Otázkou je, jestli se ty zpáteční letenky za 9000 vůbec prodávají. Já bych řekl, že ne. Do těch destinací se dá z okolních letišť nebo z přestupem z Prahy dostat za polovinu nebo i méně.
Jiná situace jsou destinace, kde je konkurence, viz např. Malaga, kde se dá u Smartwings pořídit zpátečka za 3500
Mozna cili na lidi, kteri potrebuji cestovat na posledni chvili za libovolnou cenu, kdo vi…
Prodávají.
S přestupem z Prahy se tam za polovinu dostanete, když to koupíte půlrok dopředu. Pak samozřejmě rostou a snadno přestřelí i ty Smarty za deviltku.
Nejsou zřídkavé situace, kdy i s cenovkou 9 tisíc a výš je smartwings z Prahy levnější, než konkurence z okolních letišť.
A i když bude třeba Smart o něco dražší, tak ne každý se bude z Prahy kvůli 1-2 tisícovkám tahat do Vídně apod.
Není to černobílé 🙂
Já jsem do středomoří nikdy neletěl dráž než za 7 000 včetně odbaveného zavazadla, s příručákem ještě níž (což je většina případů).
To, že zrovna vy ne není tak úplně relevantní.
Správně jsem měl napsat, že při hledání letenek jsem žádné za vyšší cenu než 9 tis. nikdy neviděl. Nepočítám Austrain apod.
Jak kdy, jak kde. Letos jsem uz za vyssi cenu to Aten letel.
No, zrovna před týdnem jsem hledal letenky na Kanáry kolem vánoc, a cenovky jak z Vídně, tak třeba z Mnichova a Prahy atakovaly hranici 15 – 20 tisíc.
Jak říkám, to že vy jste něco neviděl, ještě neznamená, že něco takového neexistuje.
Kanáry, ehm, nejsou středomoří. Mea culpa.
Ale to na tom nic nemění .)
Pokud hledáte rok dopředu, tak je to klidně možné. Pokud jste omeuzeni datem, a hledáte to třeba 2-3 měsíce před odletem, tak v sezoně je situace taková, že za 9 tisíc budete rád.
Tak jsem asi klikař, letenky právě kupuji 2-4 měsíce předem a přes 7000 prostě nejdu.
Tak to bude tim nakupem hodne dopredu.
Bavíme se o Vánocích, to je napáleno šíleně všude, protože lidi chtějí na svátky pryč a prostě to dají. Nepovažoval bych to za standard.
Tak jasně, Vánoce jsou takový běžný termín 365 dní v roce. Ale klidně si žijte s vědomím, že Smartwings je běžně levnější než lowcosty z okolních letišť. Já si stojím za tím, že Smartwings je levnější velmi zřídka.
To je hodne individualni, taky zalezi na flexibilite terminu a destinaci (termin „stredomori“ je hodne obecny).
Já jsem letos letěl pracovně do Malagy za necelých 9 tisíc s odbaveným zavazadlem. Přišla mi ta cena ok (ale já to neplatím, že jo). Horší je to u Smartwings s dodržením letového řádu, přílet do Prahy ve 3 ráno místo v 0:45 už moc fajn nebyl…
Já jsem za necelých 9 tisíc s odbaveným zavazadlem letěl do New Yorku a Dubaje. Taky mi ta cena přišla OK. Proto mi 9 tisíc za Malagu OK nepřijde.
Ono záleží kdy se ta letenka kupuje. V předstihu Smartwings prodává zpáteční letenky do Malagy za okolo 3000Kč, ale s blížícím se datem odletu ani letenky do New Yorku za 9000Kč nekoupíte.
Letel, ale za hluboko podnakladovou cenu. Koupit to jde, ale neni to realna cena letenky.
Za cca 9000 vás v určitých termínech do Dubaje odvezou i Smartwings. Vše je otázka termínů, poptávky a volné kapacity. To takhle vůbec nejde srovnávat protože ceny oscilují o násobky podle poptávky a volné kapacity.
Cena letenek je závislá na všem možném, nejen na vzdálenosti. Na krátké a střední vzdálenosti je pak ta vzdálenost prakticky nejméně důležitá. Mnohem větší roli hraje aktuální obsazenost , doba do odletu apod. New York za cenu kolem 10 tisíc je celkem dostupná, a není vázána na nákup letenky třeba rok dopředu, a to díky až absurdní konkurenci a převisu nabídky a poptávky. Dubaj se smartwingsem za cenu kolem 10ky je(byla) celkem obvyklá, SW dlouhodobě na Dubaji patřil (nebo možná ještě patří) mezi ty nejlevnější dopravce. No a Malaga – pokud jste ji kupoval relativně na poslední chvíli, tak letenka… Číst vice »
Bohužel ono zrovna u malagy a dalšíš španělských destinací nejsou zpoždění kolikrát vinou dopravců. S ryanairem jsme letos z alicante seděli 3 hodiny v letadle protože dřív slot prostě nedostali. Člověk si řekne co je mi sakra do bouřky nad itálií když letím nad francií a německem… no hodně, protože ty letadla které by letěly nad itálií musí někudy tu bouřku obletět taky a vzhledem k tomu že už tak jich je na nebi hodně tak se tam všechny prostě nevejdou. Když zavřete 3 silnice a zbyde jedna objízdná tak se taky logicky ucpe
Do Malagy za 9tisic a říkáte cena ok. Když se da lletenka koupit za 2500-3000. To jste letěl s první třidou a ještě obsluha nahoře bez…
Je to naprosto běžná cena, když chcete letět na konkrétní datum do konkrétní destinace. Zkuste mi teda např. vyhledat letenku z Prahy do Malagy tak, abych byl na místě dejme tomu v neděli večer 16.11. a zpátky bych letěl v pátek 21.11. odpoledne/večer. Mně ukazuje Smartwings 5478 CZK bez zavazadla, s vyšší lepším tarifem jsem už přes 7 tisíc – a to je navíc teď mimo sezónu, já jsem tam letěl v září…
A tím „vyšším“ tarifem myslím pouze to, že mám v ceně i 23kg odbavené zavazadlo.
Ono to ma ale michat hlavne trhem charteru, kde si SW diktuje podminky pro CK a tem nezbyva, nez je akceptovat. Air 001 nejspis ani nebude nabizet zadne samostatne letenky pro individualni cestujici, ale snad zlepsi marze na zajezdech pro Cedok, ktery byl po dvou ziskovych letech loni zase ve ztrate.
Srovnáváte nesrovnatelné. Jestli bude konkurence, tak v cenících nabídek pro cestovky, přeneseně charterové cestující. Což jsou poněkud jiné sazby než to co Smartwings nabízí ve volném prodeji, což je typicky pár míst a podle toho ceny vypadají. Nemyslím si, že se na tom něco změní jinou charterovou aerolinkou, které také zbyde jen pár míst do volného prodeje, pokud vůbec něco.
Na to potřebujete klasickou linku, kde je souboj o vyprodání kapacity.
Koukám, že jeden z těch Airbusů (LZ-EAE) před nedávnem létal právě pro Smartwings.
Čedok k představení nové aerolinky nabízí předváděcí let z Ostravy do Českých Budějovic a zpět.
Více informací a rezervace zde https://www.cedok.cz/cedok-jedinecny-let/
Diky, objednano, jedinecna prilezitost letet v roce 2025 vnitrostatnim letem po CR.
Polský Čedok.
takže vlastně Poldok
Letadla jsou z Bulharska, takže ideální by byl Buldok 😀
🤣🤣🤣🤣🤣