Konkurence pro Smartwings je tu. Na česká letiště vstoupí nový hráč

Airbus A320 Electra Airways v barvách Air 001. Zdroj: ItakaAirbus A320 Electra Airways v barvách Air 001. Zdroj: Itaka

Dovolenkáři budou létat k moři s Air 001.

Odebírat
Upozornit na
guest
61 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Georg

Zdravím,plány hezké,je tam spousty ale…..stará letadla,žádná záložní……myslim ,že to konkurence pro SW moc nebude….oni můžou z charterové trhu pomalu stahovat,zaměří se na pravidelné linky a ACMI ( mnoho letadel po celém svete) a také jiné trhy( Německo-jsou levnější nez aerolinky D)..a pak je tu letadlové park MAXy jsou o hodně mladší než letadla Electry…..takže pokud se vysypou ,bude Čedok zebrat,aby jejich klienty přivezli SW…..

liborvavrik82

Předpokládám, že Itaka bude postupně se svým partnerem rozšiřovat provoz vlastní letecké značky. Jen nějakou dobu ještě potrvá než to bude silné a spolehlivé řešení.

Jakub

Záložní letadla? SW má záložní letadla? resp. ukažte mi aerolinku, která si drží letadla v záloze. To by byla ekonomická sebevražda. Koukněte během léta, jaké je využití letadel SW.

Tom

Žádná záložní letadla neexistují. Letadlo musí létat, nikdo nebude zahazovat miliony

JiVe

sice stáří letadla je jen číslo, ale 26 a půl, 26 a 24 let žádná hitparáda

Martin Hájek

Konečně vítaná konkurence.

Stan

Celkem odvážný model. Protože rozhodně první, ani druhou sezónu nebudou mít flotilu k obsloužení obou trhů, na to budou potřeboval minimálně tak 5 – 7 letadel pro 2 CK a to hodně přísně, takže tu budou dvě celkem zajímavé situace, až jedno letadlo „vysype“ tak se jim sesune letový řád, jako tomu bylo u Blue Style s Ukrajinci, na druhou stranu, pokud přímo Čedok s Itakou vytváří novou aerolinku, nikoliv jen „letní“ doplňující support, tak SmartWings to dá Čedoku sežrat na cenách letenek nebo že Čedok nedostane co bude chtít. Zrovna nedávno jsem se bavil s jedním majitelem CK a… Číst vice »

Lubox

A kdyz to Čedok da, tak je to mozna začátek tlačení do kouta SQ….což by bylo super

Dani

SQ a QS je opravdu trochu jina liga

Tuaer

Tlačení do kouta SQ? Singapore Airlines?

anonym

Mne to prijde jako zmysluplna snaha se zbavit zavislosti na Smartwings, resp. zlepsit si vyjednavaci pozici. Pokud to Smartwings bude davat sezrat na cenach, tak toho dostane od Cedoku jeste min, protoze cim vys bude sponotvat, tim realnejsi je, ze nekdo jiny bude mit lepsi podminky. Cedok nemusi se Smartwings litat vubec, pokud jejich podminky budou spatne.

Martin

Na jednu stranu to asi moc žádný terno není…. Letadla už tak před „důchodem“

Martin

Asi to moc nějaké terno není. Letadla zrovna mladičká nejsou už.

liborvavrik82

Pravděpodobně jde o projekt, který bude vznikat několik let. Je zvykem, že velké evropské cestovní kanceláře mají pod kontrolou i lety svých klientů. To přechodné období mezi více dopravci bude složité. Přesto se leteckým firmám obvykle vyplatí.

liborvavrik82

Oprava: největším cestovním kancelářím opravdu vyplatí

Standa

Vyplatí? Právě že moc ne, dost charterových společností, co mají vázaný business model na vlastníka CK nebyl moc úspěšný, leda snad TUI, ale tam to taky v rámci dopravce dost haprovalo. Zde je problém, že ITAKA/ČEDOK budou chtít létat za nízké ceny, jakožto s vlastní aerolinkou, takže aerolinka bude „škrcena“ a nebude moci investovat, na jedné cestovní kanceláři se moc neuživí, protože cestovky létají dle sezónnosti, v létě ACMI, v zimě může letadla pronajmout, ale s jedním letadlem to neuživí, a tři můžou být moc a mít prostoje, protože zase CK nebude chtít tolik destinací. Fischer nebo Blue Style z… Číst vice »

Majkl

Smartwings šponujou ceny cestovkám protože měli monopol, který naštěstí pomalu končí. První odvážlivec Bluestyle se sice s ukrajinci spálil, ale s rumuny to asi funguje. Čedok začíná být druhý odvážlivec, ale myslím, že tam až takový problém taky nehrozí. Itaka hodnotí první sezónu s Air001 velmi pozitivně a rozhodně odlétali v polsku letní sezonu bez větších problému narozdil od SkyUp a nebo Skyline a co se týče nějaké výpomoci pokud se někomu „vysype“ letadlo, tak s tím mají v letní sezóně problém i Smartwings. Mimochodem Čedok i Itaka začali hojně využívat linkových letů FR a W6, tak je možné, že… Číst vice »

Mratina

Doufám že bude lítat Varna a Burgas z Prahy, Ostravy , Brna a Budějovic za ceny pidobně Ryanair nebo WizzAiru. Tohle tady chybí.

Honza

Vsak Elektra uz letos do Bulharska z Cech litala 🙂

Ivan_pha

Nevím, zda to zamíchá trhem, neboť letenky pravděpodobně nebude Čedok prodávat ven a bude to jen pro jejich zájezdy.

Smartwings tak budou dál pokračovat s nesmyslnými cenami do středomoří za 9000 zpáteční.

Lukáš

Proc si myslite, ze je cena nesmyslna, pokud letenky prodaji a neletaji poloprazdni?

Zbyněk

Nelétají poloprázdní, protže většinu kapacity letadla mají skoupené cestovky, a Smartwings si může dovolit těch pár posledních míst prodat za nesmyslné částky, protože pár lidí se najde, kdo tu cenu zaplatí.

Lukáš

Pak neni duvod, proc by to meli delat jinak.

FrenkyUL

Aha, pan majitel a nebo cestující blázen.

Pav

Proč by měl být „majitel“ nebo „blázen“?

Vy byste vaše služby zbytečně prodával pod cenou, když víte, že se to prodá i za cenu dvojnásobnou?

Otakar

Proč? Jen velmi racionální chování aerolinky a cestující nemusí kupovat. V konečném důsledku je jeho volba, zda koupí nebo ne. Pokud by nekoupil, tak SW by to časem vedlo ke zlevnění.

Pepa

Tak když se najdou lidi, kteří to koupí, tak to není nesmyslná cena. Nesmyslná částka by byla, kdyby to nikdo nekoupil ne?

anonym

Aneb z pohledu dopravce je ta cena naprosto logicka.
On RYR take prodava posledni mista v letadle za ceny v radu stovek eur.

Paolo1

Otázkou je, jestli se ty zpáteční letenky za 9000 vůbec prodávají. Já bych řekl, že ne. Do těch destinací se dá z okolních letišť nebo z přestupem z Prahy dostat za polovinu nebo i méně.

Jiná situace jsou destinace, kde je konkurence, viz např. Malaga, kde se dá u Smartwings pořídit zpátečka za 3500

Lukáš

Mozna cili na lidi, kteri potrebuji cestovat na posledni chvili za libovolnou cenu, kdo vi…

Pav

Prodávají.

S přestupem z Prahy se tam za polovinu dostanete, když to koupíte půlrok dopředu. Pak samozřejmě rostou a snadno přestřelí i ty Smarty za deviltku.

Nejsou zřídkavé situace, kdy i s cenovkou 9 tisíc a výš je smartwings z Prahy levnější, než konkurence z okolních letišť.

A i když bude třeba Smart o něco dražší, tak ne každý se bude z Prahy kvůli 1-2 tisícovkám tahat do Vídně apod.

Není to černobílé 🙂

Paolo1

Já jsem do středomoří nikdy neletěl dráž než za 7 000 včetně odbaveného zavazadla, s příručákem ještě níž (což je většina případů).

Pav

To, že zrovna vy ne není tak úplně relevantní.

Paolo1

Správně jsem měl napsat, že při hledání letenek jsem žádné za vyšší cenu než 9 tis. nikdy neviděl. Nepočítám Austrain apod.

Lukáš

Jak kdy, jak kde. Letos jsem uz za vyssi cenu to Aten letel.

Pav

No, zrovna před týdnem jsem hledal letenky na Kanáry kolem vánoc, a cenovky jak z Vídně, tak třeba z Mnichova a Prahy atakovaly hranici 15 – 20 tisíc.

Jak říkám, to že vy jste něco neviděl, ještě neznamená, že něco takového neexistuje.

Pav

Kanáry, ehm, nejsou středomoří. Mea culpa.

Ale to na tom nic nemění .)

Pokud hledáte rok dopředu, tak je to klidně možné. Pokud jste omeuzeni datem, a hledáte to třeba 2-3 měsíce před odletem, tak v sezoně je situace taková, že za 9 tisíc budete rád.

Paolo1

Tak jsem asi klikař, letenky právě kupuji 2-4 měsíce předem a přes 7000 prostě nejdu.

Lukáš

Tak to bude tim nakupem hodne dopredu.

Otakar

Bavíme se o Vánocích, to je napáleno šíleně všude, protože lidi chtějí na svátky pryč a prostě to dají. Nepovažoval bych to za standard.

Paolo1

Tak jasně, Vánoce jsou takový běžný termín 365 dní v roce. Ale klidně si žijte s vědomím, že Smartwings je běžně levnější než lowcosty z okolních letišť. Já si stojím za tím, že Smartwings je levnější velmi zřídka.

Lukáš

To je hodne individualni, taky zalezi na flexibilite terminu a destinaci (termin „stredomori“ je hodne obecny).

john334

Já jsem letos letěl pracovně do Malagy za necelých 9 tisíc s odbaveným zavazadlem. Přišla mi ta cena ok (ale já to neplatím, že jo). Horší je to u Smartwings s dodržením letového řádu, přílet do Prahy ve 3 ráno místo v 0:45 už moc fajn nebyl…

Standa

Já jsem za necelých 9 tisíc s odbaveným zavazadlem letěl do New Yorku a Dubaje. Taky mi ta cena přišla OK. Proto mi 9 tisíc za Malagu OK nepřijde.

Dominic

Ono záleží kdy se ta letenka kupuje. V předstihu Smartwings prodává zpáteční letenky do Malagy za okolo 3000Kč, ale s blížícím se datem odletu ani letenky do New Yorku za 9000Kč nekoupíte.

Lukáš

Letel, ale za hluboko podnakladovou cenu. Koupit to jde, ale neni to realna cena letenky.

Y.K.

Za cca 9000 vás v určitých termínech do Dubaje odvezou i Smartwings. Vše je otázka termínů, poptávky a volné kapacity. To takhle vůbec nejde srovnávat protože ceny oscilují o násobky podle poptávky a volné kapacity.

Pav

Cena letenek je závislá na všem možném, nejen na vzdálenosti. Na krátké a střední vzdálenosti je pak ta vzdálenost prakticky nejméně důležitá. Mnohem větší roli hraje aktuální obsazenost , doba do odletu apod. New York za cenu kolem 10 tisíc je celkem dostupná, a není vázána na nákup letenky třeba rok dopředu, a to díky až absurdní konkurenci a převisu nabídky a poptávky. Dubaj se smartwingsem za cenu kolem 10ky je(byla) celkem obvyklá, SW dlouhodobě na Dubaji patřil (nebo možná ještě patří) mezi ty nejlevnější dopravce. No a Malaga – pokud jste ji kupoval relativně na poslední chvíli, tak letenka… Číst vice »

Jake

Bohužel ono zrovna u malagy a dalšíš španělských destinací nejsou zpoždění kolikrát vinou dopravců. S ryanairem jsme letos z alicante seděli 3 hodiny v letadle protože dřív slot prostě nedostali. Člověk si řekne co je mi sakra do bouřky nad itálií když letím nad francií a německem… no hodně, protože ty letadla které by letěly nad itálií musí někudy tu bouřku obletět taky a vzhledem k tomu že už tak jich je na nebi hodně tak se tam všechny prostě nevejdou. Když zavřete 3 silnice a zbyde jedna objízdná tak se taky logicky ucpe

Jira.h

Do Malagy za 9tisic a říkáte cena ok. Když se da lletenka koupit za 2500-3000. To jste letěl s první třidou a ještě obsluha nahoře bez…

john334

Je to naprosto běžná cena, když chcete letět na konkrétní datum do konkrétní destinace. Zkuste mi teda např. vyhledat letenku z Prahy do Malagy tak, abych byl na místě dejme tomu v neděli večer 16.11. a zpátky bych letěl v pátek 21.11. odpoledne/večer. Mně ukazuje Smartwings 5478 CZK bez zavazadla, s vyšší lepším tarifem jsem už přes 7 tisíc – a to je navíc teď mimo sezónu, já jsem tam letěl v září…

john334

A tím „vyšším“ tarifem myslím pouze to, že mám v ceně i 23kg odbavené zavazadlo.

Pszoniek

Ono to ma ale michat hlavne trhem charteru, kde si SW diktuje podminky pro CK a tem nezbyva, nez je akceptovat. Air 001 nejspis ani nebude nabizet zadne samostatne letenky pro individualni cestujici, ale snad zlepsi marze na zajezdech pro Cedok, ktery byl po dvou ziskovych letech loni zase ve ztrate.

Y.K.

Srovnáváte nesrovnatelné. Jestli bude konkurence, tak v cenících nabídek pro cestovky, přeneseně charterové cestující. Což jsou poněkud jiné sazby než to co Smartwings nabízí ve volném prodeji, což je typicky pár míst a podle toho ceny vypadají. Nemyslím si, že se na tom něco změní jinou charterovou aerolinkou, které také zbyde jen pár míst do volného prodeje, pokud vůbec něco.

Na to potřebujete klasickou linku, kde je souboj o vyprodání kapacity.

Bobek

Koukám, že jeden z těch Airbusů (LZ-EAE) před nedávnem létal právě pro Smartwings.

Matyáš

Čedok k představení nové aerolinky nabízí předváděcí let z Ostravy do Českých Budějovic a zpět.

Více informací a rezervace zde https://www.cedok.cz/cedok-jedinecny-let/

Matfyzák

Diky, objednano, jedinecna prilezitost letet v roce 2025 vnitrostatnim letem po CR.

melm

Polský Čedok.

rvitcz

takže vlastně Poldok

Paolo1

Letadla jsou z Bulharska, takže ideální by byl Buldok 😀

Leeni

🤣🤣🤣🤣🤣