Konkurence do nejdelšího rakouského tunelu. WESTbahn už prodává jízdenky na nejrychlejší švýcarský vlak

Od poloviny března nabídne dopravce pět párů spojů na trase Vídeň - Villach.
Jen pár měsíců budou mít rakouské spolkové dráhy ÖBB monopol na nové trati Koralmbahn. Nová spojnice propojí díky nejdelšímu rakouskému tunelu Štýrsko a Korutany. Soukromý dopravce WESTbahn potvrdil své původní plány o vstup na trasu Vídeň – Graz – Villach a začal prodávat na nové spojení jízdenky.
WESTbahn začne s provozem 1. března, nejprve se třemi páry spojů, od 16. března rozšíří počet spojů na pět každým směrem. ÖBB začnou provozovat pravidelnou dopravu v nejdelším rakouském tunelu od 14. prosince letošního roku.
Nejlevnější jízdenky z Vídně do Villachu vyjdou na 18,99 eur, o euro méně, než prodávají nejvýhodnější tarif ÖBB. O euro levnější je WESTbahn i na trase mezi Grazem a Klagenfurtem, kde díky nově vybudovanému 33 km dlouhému tunelu zkrátí vlaky dobu jízdy ze tří hodin na zhruba tři čtvrtě hodiny. V ceně jízdenky je na rozdíl od ÖBB i místenka, poprvé WESTbahn nabízí i první třídu. Nových vlaků mohou využít i držitelé rakouské paušální jízdenky KlimaTicket.
Westbahn nasadí na trasu tři nové jednotky Stadler SMILE. Jde o označení jednotek, které zatím pořídily pod názvem Giruno jen švýcarské spolkové dráhy SBB pro provoz vlaků zejména mezi Švýcarskem a Itálií a Německem. Název SMILE je zkratkou německého spojení Schneller Mehrsystemfähiger Innovativer Leichter Expresszug – rychlý vícesystémový inovativní lehký expresní vlak. Nejrychlejší ve Švýcarsku vyrobené vlaky budou mít kapacitu 422 sedaček.
Nové jednotky mají maximální rychlost 250 km/h, Westbahn tak bude oproti většině spojů na Koralmbahn nejrychlejší. Spojení Graz – Klagenfurt má zvládnout za 44 minut, ÖBB s pomalejšími railjety plánuje většinu jízd za 54 minut. V opačném směru bude jízda u obou dopravců o dvě minuty rychlejší. Celou cestu z Vídně do Villachu zvládne Westbahn za 3 hodiny a 30 minut.













