Konec zkratky pro kamiony. Pardubický kraj zakázal tranzit na nově opravené silnici u D11

Opravená silnice III/32722 mezi obcemi Břehy a Sopřeč. Foto: Pardubický krajOpravená silnice III/32722 mezi obcemi Břehy a Sopřeč. Foto: Pardubický kraj

Tento týden se budou instalovat zákazové značky také na silnice mezi Hradcem nad Svitavou a Vendolím.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
martin

Na příjezdu do Břehů,od Sopřeče dát kameru.

richmond

Chtělo by to ale taky kontrolovat a vymáhat dodržování a nedodržování. Úsměvná je pro mě situace mezi Ústím a Děčínem. Netvrdím, že to je pravidlo, ale každou druhou cestu, kterou tam jedu, se nějaký točvolant v kamionu nebo náklaďáku domnívá, že pod tím mostem, kde je výška 3,5m, plus i hmotnostní omezení pro danou trasu, i když ta výška je jediný, co je zastaví a je na to cestou asi 20 značek, nějakým způsobem projede a ono ouha, neprojede. A potom se tam nesmyslně a složitě snaží otočit, zbourá u toho aspoň jednu značku nebo patník a rozryje přelehlou louku/pole.… Číst vice »

Raska

Jednoznačně přínos už i pro znovuzřízené mokřady

Marek

Nejezdím do zákazů a nemám s tím problém.Pokud je cesta sice o pár kilometrů delší ale širší nemám důvod jezdíte přes kotěhůlky.Problém je že nás kolikrát vyhání na ty cestičky samotní silničáři,nejednou vedli objížďky právě přes tyto komunikace a pak se diví že jsou rozbité.Ale zrovna v tomto případě jsem nikdy tuto zkratku nevyužil a kvůli pár kilometrům bych to ani nedělal.

Pepa

V praxi tam stále kamiony jezdí. Nerespektují zákazové značky.

Cargo10

Je to vše o PČR a politické vůli vymáhat dodržování vlastních zákonů. U nás na objižďce to trvalo mesíc než to pochopili a stejně to jedinci zkouší dál.

Miroslav

Značka není bariéra. Chce to obdobu systému klánovice. Závoru a betonová svodidla.

Martin

To je super řešení třeba pro MHD, případně svoz odpadu😂

MaT

Super je taky číst si příspěvky, na které reagujete, celé. 🙂

Takže nejen o betonu, ale i té závoře. A konkrétně mezi Klánovicemi a Šestajovicemi má ta závora i obsluhu a ta právě ta vozidla, co tam milostivě projet smí (třeba ta MHD), přes tu závoru pustí…

Pavelka

Vsude brečí ze jezdí kamiony a nákladní žekezniční dopravu nechá naš stat zkrachovat.

mil

no nechal zkrachovat… preferuje osobní dopravu a nákladní se tam prostě nevejde. Tím se prodlužuje a prodražuje provoz nákladní dopravy = stavá se stále více nekonkurenceschopná. On provoz po silnici, pokud toho převážíš hodne také není nijak efektivní, jen je to narozdíl od železniční přepeavy alespoň nějak rozumě realizovatelné….

Jarda79

No ona se dnes na plno tratí již vejde, protože nejezdí krom osobáků a Metransu skoro nic.

Adam Ř

Plno tratí kam se vejde je k ničemu, nikdo nebude vozit cihly z Městce na stavbu v Bydžově po kolejích. Smysl nákladních vlaků je v dálkové dopravě a tam kapacita (s výjimkou úseku Benešov – Budějovice a možná taky Kolín – Děčín) moc není

Frantisek X

Jo, kdysi 300, dnes už 800 km. Dáno ale hlavně stavem a vybavením sítě, které se vůči silnicím relativně stále zhoršuje. A pak jen suše konstatujeme, že není uhlí, není chemie, možná ani to dřevo (kamenivo už přešlo též na silnice), takže zbývá akorát zboží v bednách ze zámoří. Trochu málo na to, co vše už se všude vozí. Chápu, že limit 50 km, užívaný kdysi v NDR, je hodně nízký, ale tak aspoň vnitro mezi Čechami, Moravou a Slezskem už by koleje sneslo, pokud nic více. A je na nás to zařídit co nejefektivněji.

Hans N.

Bez důsledné kontroly si ze značek nebudou řidiči nic dělat.

Vašek H.

Nejrozumnější řešení pro rok 2025 by samozřejmě bylo rozmístit do zakázaných úseků dopravně analytické radarové kamery, které budou vedle rychlosti porovnávat registrační značky vozidel s evropskou databází a přestupce oznamovat příslušnému silničnímu správnímu úřadu. Vzhledem k tomu že ale databáze stále neexistuje, tak by dané kontrolní místo muselo být vybaveno i rychlostní váhou, což už celé zařízení prodraží natolik, že si ho krajské ani místní samosprávy nebudou moci dovolit. Je to podobně absurdní jako legislativní neschopnost trestat neoprávněnou jízdu ve vyhrazených pruzích – technologie už na to dávno existuje a u v ČR funguje, jenže legislativa nikoliv.

Zrzek

A jak vyhodnotí ten radar, že tam s něčím nejedu. A nebo,že tam není sídlo firmy, bydliště řidiče atd.

Vašek H.

Pokud budou zařízení ve dvojici nebo i více, můžou na základě průměrné rychlosti dokázat, že se jednalo o tranzit, který v úseku nikde nezastavil. Sídlo by se teoreticky dalo ověřovat z databáze, ale už to je dost komplikované. Samozřejmě tohle je výrazný problém tohoto systému (tranzitní řidiči úmyslně pomalu jedoucí či dokonce zastavující po trase, aby to vypadlo, že jsou cílová doprava), na který zřejmě zatím nikdo v Evropě legislativní řešení nenašel. Musela by se zřejmě aplikovat presumpce viny, kdy danému dopravci přijde automaticky pokuta a on ji následně bude muset rozporovat doložením přepravních listů či podobné dokumentace, resp. vytvořit… Číst vice »

Modré zábradlí

Tranzitující řidič pojede zkratkou schválně pomalu, to zní logicky 😉

Zrzek

A co když si tam povezu sám dvojím autem, které není používáno k podnikání, žádné doklady k tomu nepotrebuji. Jinak uvazujes správně, jen počítej s tím, že se najde někdo kdo si vyřídí výjimku přes kamarády na kraji. Nikde po Evropě jsem neviděl tolik zákazů jako u nás a na všechno výjimky, které se zneužívají. Praha je v tom přeborník. Potom se může člověk divit, kam se náklaďáky nacpou, protože člověk otupí. V případě uzavirek se značení objížděk neřeší, viz nyní Mělník. Upozornění na zákaz tranzitu nad 12t, ale v případě, že máš vykládku na druhé straně města než odkud… Číst vice »

vojta.tydli

Vy byste se v Bruselu uchytil 🙂

Martin

Smutné je, že v Německu je radar v sebemenší vesnici. Umí měřit rychlost i rozpoznat nákladní auto osobního. Liebesbriefe samozřejmě na firmu dorazí. U nás je to neřešitelný problém.

michalglogr

…uvedlo hejtmanství… – žádné hejtmanství neexistuje

bakiy

Že by to byl hetmanát? 🙂

Vašek H.

Novinářská zkratka pro krajský úřad, ne? Něco jako resort pro ministerstvo, parlament pro sněmovnu resp. senát (podle kontextu), či Hrad pro kancelář prezidenta republiky

Nemel

No tak, nebuďte hejt man 😀