Konec zimní sezony po osmi odletech. Čedok zrušil lety z Budějovic do Egypta
Boeing 737 společnosti Corendon Airlines a první pasažéři z Budějovic do Hurghady. Pramen: Jihočeský kraj

Je pochopitelné, že letadlo nemůže letět s deseti lidmi na palubě, říká jihočeský hejtman Martin Kuba.
Jihočeská panímáma stále ještě trochu žije, asi je čas na poslední vůli…
To vám nikdo neuzná. Podívejte se, ta ranvej je úplně mrtvá.
Zcela jiná je situace v Polsku.Dnes letělo letadlo ENTER z HRG do Zielone Gory.Pro porovnání bývalé vojenské a počet obyvatel jako Budějovice.Další letadlo letělo do Katowic a Poznaně a četnost několikrát za týden
Česko 10,9 mil. obyvatel, Polsko 38 mil. obyvatel. Vidím tam celkem nezanedbatelný rozdíl. V Jihočeském kraji 655 tis. obyv., v Lubušském vejvodství 1,01 milionu.
České Budějovice 97 tisíc obyvatel a k tomu Tábor 34 tis., naopak Zelená Hora 140 tis. a k tomu Hořov 123 tis.
To není srovnání 1:1.
Už to civilní letiště zrušte a vraťte ho armádě. Ať nemusí utrácet víc za rekonstrukci Líní nebo nedejbože Hradčan…
A bude ho armáda chtít? Handrkovat se s lidma kvůli hluku, když nedaleko je letiště Bechyně.
Pokud se nepletu, tak Bechyně není jako letiště využitelná z důvodu stavu dráhy a proto se ani využití do budoucna jako letiště neuvažuje (i letecká záchranka zde skončila v roce 2020).
Letecká záchranka skončila zde z jiného důvodu
Lidé dneska bydlí úplně všude.
Přitom by tam úplně krásně mohla být průmyslová zóna, sídliště… A bude ti zaměstnávat asi i víc lidí. Teda asi ne tolik trafikantu ve vedení, ale takových těch jiných pracujících.
Je mi to líto, moc líto, že se v Budějovicích moc nedaří to letiště rozlítat. Přece nechcete,aby v ČR bylo jediné letiště v nenažrané Praze,ani náhodou, to raději poletim z Polska.
A to se vyplatí! 😀
Brno, Ostrava, Karlovy Vary, Pardubice. Na velikost republiky je to docela slušný počet letišť.
A proto abyste podporil Mosnov ci Brno, letate z Polska.
Alternativni inteligent ze?
Eriku, Eriku… vy jste ale zvíře😁
To se ale dalo čekat….
A co na to Katka? Ta nám to nevysvětlí?
Pani Katka uz v Cedoku nepracuje. 🙂
Tak to jo 🙂
Když se vyplatí jet rodině z ČB do Prahy na letiště vč. parkování a vyjde jim to do Egypta z Prahy o dost levněji, tak se nedivím, že lety z ČB se nakonec neuskuteční. Pravdou je, že se jedná o jinou CK…
Josef Švejk International Airport České Budějovice v praxi… presně dle očekávání. Chudácí z Jednoty Kaplice s takovou budou muset brzo zavřít krám… 🙂 Proč do Budějic Kuba nevozí lidi z Pardubic, těm nejčko letiště zavřeli… 🙂
„Je pochopitelné, že letadlo nemůže letět s deseti lidmi na palubě.“
Škoda, že podobně pragmatický postoj nepanoval i v době, kdy se rozhodovalo o vyhazování miliard korun z okna za zřízení dalšího mezinárodního letiště…
Však on nás humor přejde, až se budou nakupovat další bezpečnostní rámy ke zvýšení kapacity. 🙂 🙂 JŠIAČB 🙂
Škoda, že obsazenost letadel byla kolem 90%🥱🥱🥱
Do Egypta by IMHO se znalostí tamní bezpečnostní situace letěl jen naprostý šílenec.
Co je imho.Díky
Co si to najít přes vyhledávač? Zabere to 3 vteřiny.
Nevím, na co narážíte. Bezpečnostní situace v zemi je dlouhodobě stabilní a policie s armádou mají jako obvykle vše pod kontrolou (až se ten stupeň kontroly našinci někdy nemusí líbit).
Ještě by se mohla přidat informace o tom, kolik kraj zaplatil za 1 pasažéra, který letištěm prošel a myslím, že o ekonomice provozu tohoto Kubova snu netřeba více diskutovat..
Tak hlavne to neni Kubuv sen…. Ten to letiste zdedil… Mel 2 moznosti, bud zavrit nebo to zkusit…
Počítáte to také u lokálek vozících vzduch? Jen, abychom byli spravedliví.
Srovnáváte ZDO s lety do dovolenkových destinací?
To je tak, když dva manažeři řeší za kolik by se jim vyplatilo jet z Prahy do Budějovic na letiště. Jinými slovy, náklady mají nižší a proto dají cenu vyšší i když ví, že příjmově jsou tam na tom lidi hůř, než kolem Prahy. Klasická chyba.
Se mi zdá, že letos na letišti rekord opět nepadne, a vedení bude bez prémie?
Rekord bude záviset na letní sezóně. Nicméně, za rok 2024 odbavilo letiště v Českých Budějovicích více pasažérů než letiště v Karlových Varech. A jestliže měli několik vyprodaných letů, tak je otázka, jestli prodeje do května byli malé nebo v tom byli jiné důvody (jako problémy dopravce, či lepší využití letadla na jiné trase).
Vzhledem k tomu, že Corendon celkově osekal lety z Hurghady a má tam už jen 2 letadla (původně 4), tak asi lepší využití letadel někam na ACMI pronájem bych řekl…
Ony ty lety byly sice plný, ale za jakou cenu. Když už týden před odletem se prodavaly lasty i za 5990 s all. To asi moc k zisku nevedlo. Cestovka vlastně udělala pro letište i aerolinku maximum co do počtu pasažérů, ale jejich ekonomika plakala.
Jaké že opět nepadne? První zkrácená sezóna 10T, druhá loňská 55T, letos tedy třetí a dle nabídek CK to vypadá na opět vyšší čísla.
Letadlo může letět i bez lidí, ale s jedním pilotem je to lepší, se dvěma ještě lepší. Takže deset lidí je naprosto v pohodě. 🙂
Tohle trochu nechápu. Dle deníku všechny lety byly plně obsazené, ale Kuba mluví o 10-ti cestujících na let. Může mi to někdo vysvětlit/opravit?
Jo to chápe málo kdo, ale dle rezervačního systému můžu potvrdit, že když jsem vždy koukal (tak 3 dny před odletem), tak bylo vyprodáno, kromě 19. 1.
Plně obsazené byly tři lety (Vánoce, Nový rok a jarní prázdniny). Zbylých pět rotací létalo s obsazeností 2/3. Průměr tedy téměř 4/5. Což mi čistě subjektivně na zimní sezónu nepřijde tak špatné, takže kdo ví, kde je pravda, že došlo ke zrušení zbytku.
Nejde jen o obsazenost letadla, ale i o cenu, za kterou se ty zájezdy prodaly. A jestli je v prodejích vidět slábnoucí tendence, je lepší to skončit dřív než později.
U charteru musí být obsazenost v průměru kolem 95%+, jinak to nedává smysl. 38 volných míst (4/5 obsazenost) znamená čistou ztrátu.
Škoda, no. Ale ještě než se tu vyrojí tradiční salva nenávistných komentářů na téma ekonomického nesmyslu v případě letiště ČB, tak je na místě si říci, že pokud stojí u téhož Čedoku ve většině případů zájezd do stejného hotelu s odletem z Prahy běžně i o pár tisíc Kč na osobu méně v porovnání s odletem z ČB, tak si u čtyřčlenné rodiny dokáže většina lidí spočítat, odkud se jim i přes vyšší náklady na dopravu a parkování vyplatí letět…
Otázka je, proč je to z Prahy levnější? Neměly by poplatky v Praze být spíš vyšší?
V tomto případě je to spíš o cenovém rozhodnutí Čedoku, nebo-li nedáme vám slevu zadarmo. Nabízí odlety z regionů, kde se ušetří za cestu a parkování, o to víc si ale vezmou sami na ceně zájezdu. Asi to ale nespočítali správně, zatímco zákazníci si to počítají důkladně.
a co, nez v tom hledat spiknutí cedoku, si priznat, ze proste poptavka v CB není taková, aby to zaplatila, a to bez ohledu na to, jeslti tam je cena pražská, nebo jiná?
nechci nejak budejovice shazovat, ale .. to letiste je podle me nesmysl.
Srovnejme to uz jenom s tim lincem – ten ma cca 2x víc lidí, nez budejovice. kupni cena bude taky o fous vyšší.
a co lítá z lince? 2x týdne ryanair do londyna, obcas charter do egypta a 3x denne ATR do Frankfurtu.
zkusme si to zredukovat na situaci ceskych budejovic a moc toho nezustane.
Navíc Linec má trochu „smůlu“ v tom že prakticky každou půlhodinu jede railjet přímo na vídeňské letiště a do 2 hodin jsem na přepážce. Z Budějovic dojedu do 2 hodin akorát do centra Prahy, do Vídně je to romantická cesta končící na FJBF. Tím netvrdím že letiště ČB má mít lepší vyhlídky 🙂
kupni cena -> kupni sila
Přesně, českobudějovický „letecký trh“ je moc malý na takové letiště
Jenže ten Linec je i vojenské letiště, takže asi nemalou část nákladů na provoz a zejména údržbu letiště nese armáda. Budějovice stojí na jedné chromé noze /chartery k moři/, do které ještě cestovky s chutí střílí.
Stejně fungují agentury nabízející v češtině zájezdy z německých letišť. Čím dál od hranic ČR, tím je zajezd levnější. Kdo to neakceptuje a jde přes německý web německé CK, najde si to samé z Norimberka za cenu odletu z Dortmundu.
Upřímně, to by mě také zajímalo, ale cenotvorbě v Čedoku do hlavy nevidím. Nicméně být to naopak, tak myslím, že by o odlet z ČB mělo zájem i dost lidí z okolních krajů, ale takhle odtud letěl zřejmě jen ten, kdo si těchto rozdílů nevšiml anebo díky last minute nabídce se ty ceny občas i přehodily.
Tak to ale opravdu nefunguje, máte všichni tady pravdu, že občas bývají levnější zájezdy z Prahy, než z regionálních letišť, ale většinou je to dáno obrovskou sedačkovou kapacitou nabízenou z Prahy, neboť Praha se bere jako spádové letiště pro cca 70% české republiky a nabízených míst v letadlech je mnohonásobně více než u regionálních letišť a proto bývají zájezdy někdy levnější, protože je prostě potřeba doprodat nějaká volná místa v letadlech. Jeden příklad za všechny, mnoho let se létalo v zimních měsících do Egypta vždy jedním letadlem z BRQ s nabíráním lidí v OSR nebo opačně a max jednou týdně,… Číst vice »
Management jistě má data o tom, kolik lidí bylo z JČK a kolik z jiných krajů. Nicméně se obávám, že to bylo minimum – jestli jsem z Vysočiny, tak proč jet do ČB, když můžu do Brna, Prahy a koneckonců i Vídně za +/- srovnatelný čas ale s nesrovnatelnou nabídkou. A ze strany Plzně to samý, jen PRG/MUC…
Tak cenu zajezdu netvori jenom letistni poplatky – to je spis marginální část celkové ceny.
Spis bych „rozuzleni“ hledal v tom, ze z prahy prodaj celkem bez problemu plný letadlo, zatimco z budejovic ne. a to ani za prazskou cenu. tak sli za cenu mirne vyssi, za kterouto porad prodali, a kompenzovali tim prazdnejsi letadlo.
IMHO nemaj tak raketovou marži, aby mohli jít cestou, že to z budějovic začnou prodávat se slevou oproti praze, a ještě pořád zůstali v plusu.
Stejna situace byla i minuly rok u zajezdu z Ostravy. Rozdil mezi naprosto stejnym terminem a hotelem atd. byl vetsinou kolem 2-3tkc za osobu ve prospech Prahy.
Párkrát jsem na to narazil taky: stejná cestovka, hotel, termín a z Brna a z Ostravy dražší vůči Praze.
A Praha navíc pomalu vždy je dražší než Vídeň, Mnichov, Katowice, Norimberk… a to o 20-30% stejní termíny/hotel.
Ale JŠIAČB ekonomický nesmysl je. Byl a dokonce stále bude.