Konec zbytečně dlouhých letů. Pákistán otevřel vzdušný prostor
Letadla zejména na trasách mezi Evropou a Asií mohou létat od dnešního dne opět přímější a kratší trasou než dosud.
Letadla zejména na trasách mezi Evropou a Asií mohou létat od dnešního dne opět přímější a kratší trasou než dosud. Po 135 dnech otevřel Pákistán svůj vzdušný prostor pro civilní letadla. Uzavřel ho v únoru kvůli vyhrocení vztahů s Indií.
Otevření oznámil pákistánský úřad civilního letectví na svých stránkách, země nijak blíže důvody znovuotevření nekomentovala.
Kromě ztráty příjmů z poplatků za navigační služby v Pákistánu na opatření výrazně prodělala Indie: řada letů mezi Evropou a jihovýchodní Asií musela letět jinou trasou a nestrávila tolik času v indickém vzdušném prostoru. Indičtí dopravci museli létat i do relativně blízkých destinací podstatně delší trasou.
Pákistán už v červnu otevřel část vzdušného prostoru pro přelety, trasy ale nebyly tak přímé jako v minulosti a dopravci museli létat delší trasou. Indické ministerstvo letectví už dříve odhadlo ztráty z jiného trasování letadel pro indické dopravce na více než 80 milionů dolarů. Oblety Pákistánu dobře ukazuje například trasa letu Air India z Dillí do Frankfurtu na Flightradar24.com. Namísto přímého letu severozápadně míří letadlo nejprve na jihozápad, aby se vyhnulo Pákistánu.
Thai Airways flights had been particularly affected by restrictions in Pakistan’s airspace. Here's the progression of TG971 from Zurich to Bangkok over the past few months as restrictions were put in place then gradually eased.
Follow today’s flight at https://t.co/1c6qJZ7lUe pic.twitter.com/yGgMPwDBPi
— Flightradar24 (@flightradar24) July 16, 2019
Pákistán je pro letadla mezi Evropou a Asií důležitým vzdušným koridorem, za který aerolinky těžko hledaly náhradu.