Doprava ve městě Tramvaje

Konec tramvají v centru Brna? Městská část chce jejich provoz zastavit v létě

Tramvaj v Masarykově ulici. Foto: KDU-ČSL Brno-střed
Tramvaj v Masarykově ulici. Foto: KDU-ČSL Brno-střed

Radní městské části Brno-střed chtějí přes léto zastavit provoz tramvají v Masarykově ulici a na náměstí Svobody. Plán narazil ale na velkou kritiku místních a není jisté, zda k němu dojde.

„Masarykova ulice se v létě promění v městskou třídu. Dohodli jsme se tak na Radě MČ Brno-střed a požádali Dopravní podnik města Brna o prázdninový provoz šalin č.4 a č.9, které by v tomto období v centru nejezdily. Masarykova tak bude bezpečnější pro pěší, zároveň tu vznikne relaxační zóna, přibudou zahrádky a zeleň,“ uvedla KDU-ČSL Brno-střed na facebooku.

Masarykova ulice se v létě promění v městskou třídu. Dohodli jsme se tak na Radě MČ Brno-střed a požádali Dopravní…

Gepostet von KDU – ČSL Brno-střed am Dienstag, 15. Oktober 2019

Komentáře nejsou pro KDU-ČSL příliš lichotivé, správci profilu nakonec napsali, že připomínky zaznamenali a budou v jejich duchu dál postupovat.

Plán se příliš nezamlouvá ani Dopravnímu podniku města Brna. Mluvčí Hana Tomaštíková pro Deník N potvrdila, že žádost městské částí obdržela. „Musíme zvážit důsledky různých variant provozu tramvají přes centrum. Pro nás je prioritou zachování městské dopravy přes Masarykovu ulici, jde o páteřní síť celého systému,“ řekla Tomaštíková. Zatím podle ní ani není jasné, od kdy by případná změna provozu začala platit.

Podle Deníku N návrh do rady předložil uvolněný zastupitel pro dopravu Jan Mandát. Kandidoval za ODS a je předsedou spolku Brno autem. „Po schůzkách mezi zástupci města, městské části a dopravního podniku bylo dohodnuto postupné omezování kolejové dopravy v ulici Masarykově. Na prázdninový provoz roku 2020 bylo dohodnuto, že bude v ulici výluka tramvajových tratí,“ cituje Deník N z důvodové zprávy předložené Mandátem. Podle ní měly být do ulice instalovány mobilní lavičky nebo květináče. Podle Mandáta se jednání rozbíhají a jednou z verzí je prodloužení intervalů.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Honza
Host
Honza

A centrum města Mannheim už brněnští radní viděli?

SOS jako Sosna
Host
SOS jako Sosna

Nejdriv odsun nadrazi, ted odsun tramvaji

petr766
Host
petr766

Odsun nádraží o pouhých cca 800m je naprosto v pohodě. Není potřeb ho mít přímo u (historického) centra, snad pouze jako zastávku pro regionální vlaky nebo do budoucna něco jako S-bahn. Šaliny by měly zůstat, ale opravdu není potřeba aby tam jezdily ve 4 minutovém intervalu dvě linky. Úplně by postačila ta 4 a i ta jezdí dost často. Přes Vánoční trhy tam šaliny taky nejezdí a zase až tolik to nevadí. Nebo ať po vzoru jiných měst se udělá nějaká linka minibusem skrz centrum jen pro ty, co opravdu mají problém s chůzí.

Petr766
Host
Petr766

Tak ať nechají 4 to stačí

Michal
Host
Michal

Pohyb tramvaji v centru Brna je naproste zoufalství. Přístup pro seniory opravdu není jedna šalina po pěti minutách. Řídící vystresovaní, chodci zahnání pod okapy. Radikální řez je jediné řešení. Šalina do centra se v takovém množství nikdy neměly dostat.

Petr766
Host
Petr766

Daleko horší jsou pumpicky a kobezky

Ušatá
Host
Ušatá

Právě tato pěší zona s tramvají je příkladem toto, že toto funguje a že chodci i tramvaje spolu vycházejí. Stejně jako tomu bylo dávno v zahraničí, třeba v Erfurtu, Lipsku a jinde.

M19
Host
M19

Vy jste v centru Brna nikdy nebyl, viďte? 😀 Místa je tam dost, to, že někteří lidé neumí chodit po ulici, je poněkud jiný problém. Dost často se tam stává, že člověk jde a někdo mu skočí do cesty rovnou ze dveří obchodu, ani se nepodívá. Zazdíme vstupy do obchodů? Asi těžko, ne? Do centra jezdí dvě linky, trvale 4 a výlukově 9. Ta přestane po postavení a zprovoznění nové trati po Plotní místo po Dornychu. Zastávky v centru jsou hojně využívané. Větší problém jsou osobní auta (zásobování tam zase tolik nejezdí) co tam nemají co dělat, než šaliny (pro… Číst vice »

senior
Host
senior

Seniorům by byl významně ztížen přístup do středu města.
Nad 70 let jezdí MHD zdarma a tedy hlavně po svých.

Andros Baman
Host
Andros Baman

Mne to smysl dava, my v Praze taky zrusili tramvaje na Vaclavaku, jakmile jsme otevreli metro.

xyz
Host
xyz

„my v Praze taky zrusili tramvaje na Vaclavaku, jakmile jsme otevreli metro.“
Pominu-li „neparalelnost“ situace (v Brně žádné metro neotevřeli a ani v dohledné době neotevřou), tak dodám, že tramvaje se mají na převažující část podélné osy Václavského náměstí vrátit, viz mj. čerstvý článek https://www.seznamzpravy.cz/clanek/z-mustku-tramvaji-primo-na-muzeum-podivejte-se-jak-se-ma-zmenit-vaclavske-namesti-81381?dop-ab-variant=19&seq-no=1&source=hp

Honza
Host
Honza

No ona je sice náhrada tramvaje metrem všeobecně logická, ale platí to tam, kde se seběhne na metro „do sklepa“, ne k zemskému jádru jako v Praze (a podobně ve všech zemích Ostbloku). Ono se z Národky, Republiky, třeba na Muzeum jet metrem skoro nevyplatí, zu Fuß je tam člověk snad rychlejc, ještě ušetří rozcvičku na přestupu 😂

Ušatá
Host
Ušatá

Jedna z největších kravin, která se udělala. Už dávno to mělo být napraveno a tramvaje patří jak na Václavák, tak na Příkopy a k Hlavnímu nádraží.

Ondřej
Host
Ondřej

Já jsem byl spokojenější, když v Brně tramvaje centrem nejezdily. (pohyboval jsem se po brně výhradně, MHD, pěšky a vlakem, dotčené úseky jsme navštěvoval prakticky denně, nejčastěji jsem se pohyboval po ose konečného náměstí, česká , hlavní nádraží. Nicméně aktuálně už v Brně nebydlím, tak mi to může být jedno, ale nepřijde mi to jeko nerozumný nápad. Trochu mě zaráží, že to navrhuje někdo z BrnoAutem, což je pro mě dost nedůveryhodná skupina, ale tramvaje v pěší zóně by mě osobně nechyběly. Ale jak říkám, v Brně už nebydlím.

A.R.
Host
A.R.

No jo, klasika, „já jsem byl spokojenější“, prostě zase sobecký přístup. Už nedokážeš myslet na ostatní a na síťovost toho systému, co? Fakt v tom městě ani v centru nejsi sám.

Mira
Host
Mira

To je zase nápad,kolik se tady toho napsalo o navrácení šalin na pěší a zase se musí najít někdo komu to hrozně vadí a hledá jak by co.Hlavně,že aut tam jezdí docela hodně a to nikomu nevadí.

Anonym
Host
Anonym

Toto bych čekal od nějakých ODSáků, pro které je jediný přijatelný způsob dopravy auto. Ale rušit tramvajovou dopravu v pěších zónách je už silné kafe. Sovětský svaz je nám stále příkladem.

Karel
Host
Karel

Místo tramvají tam budou koloběžky, segveje a růžový kola?

Frantisek
Host
Frantisek

Ne. Auta. Návrh předkládá iniciativa Brno autem. Zlatý koloběžky…

Petr766
Host
Petr766

Tak si ten návrh přečtěte celý než budete soudit podle názvu

M19
Host
M19

Četl, je to salámová metoda. Příště to vylepší. 😉

A.R.
Host
A.R.

Tak vymatlaný modropták chce dostat z Masarykovy ulice tramvaje pryč, aby tam mohl jezdit autem v rámci svého obskurního ansámblu Brno autem. Co na to říct? Kdysi byl provoz přes náměstí Svobody na nějakou dobu zrušen, ale je dobře, že se k němu DPMB vrátil. Jednou tam ta trať je, tak by se měla využívat.
A celkově ten nápad od pánbíčkářů není ani prozíravý, ani rozumný ani logický.

Petr766
Host
Petr766

Proč lzete?

M19
Host
M19

V čem konkrétně lže?

vladimír vérosta
Host
vladimír vérosta

Vidím, že vzniká hnutí „Zabít Brno“, ještě by měli pozavírat obchody, kam stejně nikdo chodit nebude, protože tam, nedojede! 🙂

bohyn
Host
bohyn

Zas tak daleko od jiných zastávek to není

Frantisek
Host
Frantisek

Dojede autem, ne? 🙂 Ta v pěších zónách obvykle nevadí…

Nekdo
Host
Nekdo

je to tak. uz ted tam nelze udelat jakykoliv vetsi nakup, krome hnusnych asijskych bister, naleven pochybne kvality, arabskych smenaren, zebraku, McDonaldu a par predrazenych butiku nic neni, a ted se tam ani nepujde dostat. jeste ze to centra nemusim…

xyz
Host
xyz

Ani příliš nesedí ono tvrzení o předzahrádkách (které mají být umístěny namísto dosavadního „chodníku“ s tím, že pěší budou chodit po tramvajových kolejích). Protože počet restaurací v této ulici lze spočítat na prstech jedné ruky. Větší část zde tvoří především obchody s oblečením či zlatnictví/šperkařství.

Tomáš Gottschalk
Host
Tomáš Gottschalk

Kdyby bylo výsledkem probíhající debaty odklonění d9 na Rooseveltovu a ponechání d4 přes Masarykovu,, tak by byl výsledek optimální. Zakopání šaliny u role by bylo nanejvýš vhodné, uvolnil by se přednádražní prostor. Problematický bybyl zejména výjezd z tunelu na Nádražní. Podzemní šalina na Moraváku je scifi, ledaže by byla spojená s tunelem pod Špénou.Pak by zase byl oříšek zapojit do něho trať z Veveří, resp. ji odpojit na Husovu.

xyz
Host
xyz

„odklonění d9 na Rooseveltovu a ponechání d4 přes Masarykovu“
… aneb uzel Česká míjen oběma jmenovanými linkaim.

Tomáš Gottschalk
Host
Tomáš Gottschalk

D4 přes Čáru přeletí? No a od Tomáška je na čáru co by grymlem dohodil a zbytek do.cal.

Frantisek
Host
Frantisek

Jistě, tramvaje zakopat, ať se na ně hůř chodí a je víc místa pro auta. 🙂 Pod centrem leda tak severojižní vlakový diametr (jako metro), to by v kontextu smysl dávalo. U „šalin“ se tím leda rozbijí síťové vazby a zhorší dostupnost.

Tomáš Gottschalk
Host
Tomáš Gottschalk

Kdyby se šalina v centru zakopávala, tak by se musel téměř celý malý okruh, snad s výjimkou Husovy. Ne že by to byla špatná představa, ale pak by ztratila napojení trať v Masarykově a Rašínově. Na druhé straně by se usnadnil vjezd do tunelu pod Špénou.

Karel
Host
Karel

„Masarykova ulice se v létě promění v městskou třídu.“ – Podle článku to spíš vypadá, že se z městské třídy promění v nějaký dvorek nebo bazar.

exttmis
Host
exttmis

Cože? Zastupitel pro dopravu je předseda nějakýho spolku „Brno autem“? No, koukám, že v Brně je možné asi všechno….

Karel
Host
Karel

To je latinsky. Znamená to „avšak Brno“. Přeložil bych to nějak jako „copak jmelí“.

exttmis
Host
exttmis

Pokud je to tedy latinsky (proč tedy jen napůl latinsky?). pak by se v případě pana radního hodilo spíš Have Brunensis (Copak Brno) 😀

Karel
Host
Karel

Brunensis je adjektivum „brněnský“. Brno je Bruna. Ale vlastní jména se v dnešní době už zpravidla nepřekládají, třeba v jízdních řádech vůbec. A slovo „have“ mi z latiny vůbec není povědomé – dle slovníku by to snad mohla být nanejvýš varianta imperativu „ave“, což je pozdrav, nikoliv „copak“. „Have Brunensis“ by tedy mohlo znamenat něco jako „čau Brňáku!“ Ale nám šlo původně spíš o slovo „autem“.

exttmis
Host
exttmis

To je mi novinka, že se názvy měst dnes zpravidla nepřekládají! V jízdních řádech, to máte pravdu, ale jinak se překládají docela běžně. Nejsem latiník, takže se nemohu přít, ale na přeložení slova „copak“ mi úplně stačí překladač google. Pokud Vám výraz „have“ povědomý není, tak vězte, že translatoru to povědomé je. Ale vy tam v tom vašem spolku všechno zřejmě rádi komplikujete, takže pokud jste si vybrali za název česko-latinského mutanta „Brno autem“, tak v diskusi vidíte názorně, jak si tento slovní paskvil lidé vykládají.

Frantisek
Host
Frantisek

Copak Google překladač… 🙂

exttmis
Host
exttmis

Překládá blbě, nebo šroubovaně, ale překládá.

Herold
Host
Herold

Proč by nemohl být zastupitel pro dopravu (správně by asi mělo být radní) předsedou spolku Brno autem? V čem konkrétně je problém? Členové tohoto spolku nemají mít volební právo, anebo co jste chtěl tím výkřikem říct?

exttmis
Host
exttmis

Přečtěte si předešlou komunikaci. Jedná se o to, že má spolek zavádějící název, který si lidé vysvětlují tak, že se jedná o zájmovou skupinu, která podporuje automobilismus v Brně. I já jsem si to tak vysvětloval, protože ten název je přinejmenším nešťastný. Takže, než začnete někoho napadat, že používá „výkřiky“, přečtěte si laskavě všechny příspěvky.

Herold
Host
Herold

Při pohledu na facebookové stránky Brno autem si opravdu nemyslím, že překlad „Avšak Brno“ je správný…spíš jste pěkně naletěl Karlovi:-)

exttmis
Host
exttmis

Latinsky je „avšak“ opravdu „autem“. A pokud je to tak, jak píšete, tak už vůbec nechápu Vaš pohoršení nad mým příspěvkem. Radní pro dopravu a automobilová lobby, to zavání střetem zájmů, nebo se mýlím?

Petr766
Host
Petr766

Proč? A když tam seděl spolek Brnonakole, tak to bylo ok?

M19
Host
M19

a když to dáte opačně, nabídne vám google translate, že je to a či i 😀 spolek Brno autem je opravdu v češtině a není to žádná latina 😀 https://cs.wikipedia.org/wiki/Brno_autem 😀 tolik k tomu co je spolek Brno autem 😀

M19
Host
M19

Ale oni ji reálně podporují, jen to dělají skrytě.

Hanzi
Host
Hanzi

Ani se jim nedivím a supr nápad. Tramvaj je snad nejhlucnejsi vozidlo na městských komunikacích. Ještě že i v té Praze je přešli chutě na tramvaje v dolní části Vaclav. náměstí a ulici Na Příkopě

Tomáš Gottschalk
Host
Tomáš Gottschalk

Ať si cajzli třeba zdechnou, ale vymístění šaliny z Příkopů a 28. října nebyl dobrý nápad. Metro plnohodnotnou náhradou není a tratě v centru jsou přetížené. Sebemenší mimořádka znamená kolaps. Spojení nám. Republiky – Národní prostě chybí.

exttmis
Host
exttmis

Když mají „cajzli“ zdechnout, tak proč nějakýho Pauzáka zajímá spojení náměstí Rrepubliky – Národní třída?

bohyn
Host
bohyn

V metru na této trase nevidím problém

Frantisek
Host
Frantisek

Problém není v metru samotném. Ovšem než lézt na jednu, dvě stanice do hlubin, to už chodím radši pěšky, motaje se mezi zevlujícími lidmi, protože většinu plochy stále zabírají auta. 🙂

exttmis
Host
exttmis

Souhlas.

A.R.
Host
A.R.

Ne, to je špatný nápad.

mgr.pavel
Host
mgr.pavel

Když je tramvaj tak špatný a hlučný nápad, proč většina místních obyvatel je pro její zachování?

R2R2
Host
R2R2

Zazil jsem v Brne dobu, kdy tam tramvaje jezdily i dobu, kdy nejezdily a byl jsem tam i po jejich znovuobnoveni, za me to bylo rozhodne lepsi bez tramvaji. Nevim, zda jsou barierove tramvaje v centru Brna velkym prinosem pro lidi s pohybovymi obtizemi, ale pro vetsinu relativne zdravych lidi je to v pesi zone jen obtezujici.

Ivan
Host
Ivan

Vy jste se té většiny ptal? A všech??

HonzaX
Host
HonzaX

Vždy jsem měl Kabrňáky rád. Ale potom, co si v posledním čase volí, začínám se obávat pandemie podivné nemoci.

Strojvůdce Příhoda
Host
Strojvůdce Příhoda

Jojo, Brno je prapodivná enkláva, kde jsou možné prapodivnosti typu: Odsun nádraží z centra, který je vydáván za jeho přiblížení centru (místo pomalu pěšky tam budete rychle tramvají). Takže se ani nedivím, že se najde nějaký trouba (spíš ale vychcánek), který zcela proti trendům v Evropě chce vymístit tramvaje z centra a zároveň tvrdit, že je to zlepšení…

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

To o nádraží tvrdí politici. Zastánci Odsunu dokonce tvrdí, že když k referendu přišlo 25 % oprěvněných voličů a 96 % se vyjádřilo proti odsunu, tak to znamená, že více než 75 % voličů je pro odsun. Inu každá vesnice má svého obecního blba a platí to i městských částech.
hádám, že od spolku Brno Autem je to nepochopená provokace snažící se napodobit vyháněče jiného typu dopravy.

Nekdo
Host
Nekdo

jako brnak muzu zodpovedne rict, ze mistni nadrazicko pro primestskou dopravu – takzvane hl.n. vubec nikomu nevadi. ale pro slusnou dalkovou dopravu a za par let i pro pripojeni VRT je nove hlavni nadrazi minimalne nutnost. a to ani nemluve o tom, ze u toho stavajiciho prakticky nelze ani na par minut zaparkovat a nekoho/neco nalozit/vylozit. proste klasicke nadrazicko S-bahnu se vsemi vyhodami i nevyhodami.

pave69
Host
pave69

to je sice všechno pravda, ale to odsunuté/u řeky na tom bude ve všech těchhle parametrech stejně blbě, v některých i hůř – třeba napojení na MHD, což je u veřejné dopravy dost zásadní.

Petr766
Host
Petr766

Nebude

M19
Host
M19

a na to jste přišel jak, že nebude? Konkrétní důvody. Samozřejmě, že bude, stejně jako počet nástupišť na novém nádraží se následně ukáže jako nedostatečný atd, atd. Tolik linek do různých směrů od nového nádraží pojede jen těžko, takže se dopravní obslužnost zhorší, jednoznačně. Ještěže než se to postaví, budu už dávno po smrti a moje dosud nenarozené vnoučata budou asi už v důchodu 😀

Petr766
Host
Petr766

V Brně jím byl Ander

Jindra
Host
Jindra

Pan MANDÁT má asi mandát k předkládání sebevětších kravin.To je ale zoufalost,…

Speedy
Host
Speedy

Rok od roku je MHD v Brně horší a horší. Spoje se ruší, nesmyslně spojují přes několik městských čtvrtí a intervaly prodlužují. Bolt a Uber zakázaný díky taxikářské lobby. Brněnská doprava se dá shrnout jedním slovem – ostuda.

HonzaX
Host
HonzaX

… a to bývala v časech federace, třeba v porovnání se stejně velkou Bratislavou, ukázkou koncepční MHD. Ale před 30 lety přišla doba ledová.

Ivan
Host
Ivan

Koncepční MHD?? V době, kdy v Brně jezdilo 22 tramvajových linek, z toho třetina ráno a v úterý??
„Zhoršilo“ se to zavedením taktu, noční autobusové dopravy, zavedením přestupného časového jízdného … na jaké zhoršení jsem ještě zapomněl??

lol
Host
lol

Jo jasně, rok od roku horší, všechno se pořád zhoršuje, všechno je špatně 😀

M19
Host
M19

Jen provokují. Je otázka jestli vůbec vědí, kde Brno leží. 😀

M19
Host
M19

A to se má přestupovat každou třeti zastávku, aby linky nebyly moc dlouhé? Můžete mi říct, kdy jezdili linky častěji než teď? Zkuste MHD v jiných městech, budete se divit, jak dobře to v Brně funguje. Proč tedy tím lidé jezdí? Kdy co zrušili v poslední době? Spíše se nové spoje i linky zavádějí. To ale dokáže posoudit a ocenit jen ten, kdo MHD skutečně používá, ne kdo jen prudí.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce