lot
Doprava ve městě Tramvaje

Konec tramvají v centru Brna? Městská část chce jejich provoz zastavit v létě

Tramvaj v Masarykově ulici. Foto: KDU-ČSL Brno-střed
Tramvaj v Masarykově ulici. Foto: KDU-ČSL Brno-střed

Radní městské části Brno-střed chtějí přes léto zastavit provoz tramvají v Masarykově ulici a na náměstí Svobody. Plán narazil ale na velkou kritiku místních a není jisté, zda k němu dojde.

„Masarykova ulice se v létě promění v městskou třídu. Dohodli jsme se tak na Radě MČ Brno-střed a požádali Dopravní podnik města Brna o prázdninový provoz šalin č.4 a č.9, které by v tomto období v centru nejezdily. Masarykova tak bude bezpečnější pro pěší, zároveň tu vznikne relaxační zóna, přibudou zahrádky a zeleň,“ uvedla KDU-ČSL Brno-střed na facebooku.

Masarykova ulice se v létě promění v městskou třídu. Dohodli jsme se tak na Radě MČ Brno-střed a požádali Dopravní…

Gepostet von KDU – ČSL Brno-střed am Dienstag, 15. Oktober 2019

Komentáře nejsou pro KDU-ČSL příliš lichotivé, správci profilu nakonec napsali, že připomínky zaznamenali a budou v jejich duchu dál postupovat.

Plán se příliš nezamlouvá ani Dopravnímu podniku města Brna. Mluvčí Hana Tomaštíková pro Deník N potvrdila, že žádost městské částí obdržela. „Musíme zvážit důsledky různých variant provozu tramvají přes centrum. Pro nás je prioritou zachování městské dopravy přes Masarykovu ulici, jde o páteřní síť celého systému,“ řekla Tomaštíková. Zatím podle ní ani není jasné, od kdy by případná změna provozu začala platit.

Podle Deníku N návrh do rady předložil uvolněný zastupitel pro dopravu Jan Mandát. Kandidoval za ODS a je předsedou spolku Brno autem. „Po schůzkách mezi zástupci města, městské části a dopravního podniku bylo dohodnuto postupné omezování kolejové dopravy v ulici Masarykově. Na prázdninový provoz roku 2020 bylo dohodnuto, že bude v ulici výluka tramvajových tratí,“ cituje Deník N z důvodové zprávy předložené Mandátem. Podle ní měly být do ulice instalovány mobilní lavičky nebo květináče. Podle Mandáta se jednání rozbíhají a jednou z verzí je prodloužení intervalů.

131 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza

A centrum města Mannheim už brněnští radní viděli?

SOS jako Sosna

Nejdriv odsun nadrazi, ted odsun tramvaji

petr766

Odsun nádraží o pouhých cca 800m je naprosto v pohodě. Není potřeb ho mít přímo u (historického) centra, snad pouze jako zastávku pro regionální vlaky nebo do budoucna něco jako S-bahn. Šaliny by měly zůstat, ale opravdu není potřeba aby tam jezdily ve 4 minutovém intervalu dvě linky. Úplně by postačila ta 4 a i ta jezdí dost často. Přes Vánoční trhy tam šaliny taky nejezdí a zase až tolik to nevadí. Nebo ať po vzoru jiných měst se udělá nějaká linka minibusem skrz centrum jen pro ty, co opravdu mají problém s chůzí.

Petr766

Tak ať nechají 4 to stačí

Michal

Pohyb tramvaji v centru Brna je naproste zoufalství. Přístup pro seniory opravdu není jedna šalina po pěti minutách. Řídící vystresovaní, chodci zahnání pod okapy. Radikální řez je jediné řešení. Šalina do centra se v takovém množství nikdy neměly dostat.

Petr766

Daleko horší jsou pumpicky a kobezky

Ušatá

Právě tato pěší zona s tramvají je příkladem toto, že toto funguje a že chodci i tramvaje spolu vycházejí. Stejně jako tomu bylo dávno v zahraničí, třeba v Erfurtu, Lipsku a jinde.

M19

Vy jste v centru Brna nikdy nebyl, viďte? 😀 Místa je tam dost, to, že někteří lidé neumí chodit po ulici, je poněkud jiný problém. Dost často se tam stává, že člověk jde a někdo mu skočí do cesty rovnou ze dveří obchodu, ani se nepodívá. Zazdíme vstupy do obchodů? Asi těžko, ne? Do centra jezdí dvě linky, trvale 4 a výlukově 9. Ta přestane po postavení a zprovoznění nové trati po Plotní místo po Dornychu. Zastávky v centru jsou hojně využívané. Větší problém jsou osobní auta (zásobování tam zase tolik nejezdí) co tam nemají co dělat, než šaliny (pro… Číst vice »

senior

Seniorům by byl významně ztížen přístup do středu města.
Nad 70 let jezdí MHD zdarma a tedy hlavně po svých.

Andros Baman

Mne to smysl dava, my v Praze taky zrusili tramvaje na Vaclavaku, jakmile jsme otevreli metro.

xyz

„my v Praze taky zrusili tramvaje na Vaclavaku, jakmile jsme otevreli metro.“
Pominu-li „neparalelnost“ situace (v Brně žádné metro neotevřeli a ani v dohledné době neotevřou), tak dodám, že tramvaje se mají na převažující část podélné osy Václavského náměstí vrátit, viz mj. čerstvý článek https://www.seznamzpravy.cz/clanek/z-mustku-tramvaji-primo-na-muzeum-podivejte-se-jak-se-ma-zmenit-vaclavske-namesti-81381?dop-ab-variant=19&seq-no=1&source=hp

Honza

No ona je sice náhrada tramvaje metrem všeobecně logická, ale platí to tam, kde se seběhne na metro „do sklepa“, ne k zemskému jádru jako v Praze (a podobně ve všech zemích Ostbloku). Ono se z Národky, Republiky, třeba na Muzeum jet metrem skoro nevyplatí, zu Fuß je tam člověk snad rychlejc, ještě ušetří rozcvičku na přestupu 😂

Ušatá

Jedna z největších kravin, která se udělala. Už dávno to mělo být napraveno a tramvaje patří jak na Václavák, tak na Příkopy a k Hlavnímu nádraží.

Ondřej

Já jsem byl spokojenější, když v Brně tramvaje centrem nejezdily. (pohyboval jsem se po brně výhradně, MHD, pěšky a vlakem, dotčené úseky jsme navštěvoval prakticky denně, nejčastěji jsem se pohyboval po ose konečného náměstí, česká , hlavní nádraží. Nicméně aktuálně už v Brně nebydlím, tak mi to může být jedno, ale nepřijde mi to jeko nerozumný nápad. Trochu mě zaráží, že to navrhuje někdo z BrnoAutem, což je pro mě dost nedůveryhodná skupina, ale tramvaje v pěší zóně by mě osobně nechyběly. Ale jak říkám, v Brně už nebydlím.

A.R.

No jo, klasika, „já jsem byl spokojenější“, prostě zase sobecký přístup. Už nedokážeš myslet na ostatní a na síťovost toho systému, co? Fakt v tom městě ani v centru nejsi sám.

Mira

To je zase nápad,kolik se tady toho napsalo o navrácení šalin na pěší a zase se musí najít někdo komu to hrozně vadí a hledá jak by co.Hlavně,že aut tam jezdí docela hodně a to nikomu nevadí.

Anonym

Toto bych čekal od nějakých ODSáků, pro které je jediný přijatelný způsob dopravy auto. Ale rušit tramvajovou dopravu v pěších zónách je už silné kafe. Sovětský svaz je nám stále příkladem.

Karel

Místo tramvají tam budou koloběžky, segveje a růžový kola?

Frantisek

Ne. Auta. Návrh předkládá iniciativa Brno autem. Zlatý koloběžky…

Petr766

Tak si ten návrh přečtěte celý než budete soudit podle názvu

M19

Četl, je to salámová metoda. Příště to vylepší. 😉

A.R.

Tak vymatlaný modropták chce dostat z Masarykovy ulice tramvaje pryč, aby tam mohl jezdit autem v rámci svého obskurního ansámblu Brno autem. Co na to říct? Kdysi byl provoz přes náměstí Svobody na nějakou dobu zrušen, ale je dobře, že se k němu DPMB vrátil. Jednou tam ta trať je, tak by se měla využívat.
A celkově ten nápad od pánbíčkářů není ani prozíravý, ani rozumný ani logický.

Petr766

Proč lzete?

M19

V čem konkrétně lže?

vladimír vérosta

Vidím, že vzniká hnutí „Zabít Brno“, ještě by měli pozavírat obchody, kam stejně nikdo chodit nebude, protože tam, nedojede! 🙂

bohyn

Zas tak daleko od jiných zastávek to není

Frantisek

Dojede autem, ne? 🙂 Ta v pěších zónách obvykle nevadí…

Nekdo

je to tak. uz ted tam nelze udelat jakykoliv vetsi nakup, krome hnusnych asijskych bister, naleven pochybne kvality, arabskych smenaren, zebraku, McDonaldu a par predrazenych butiku nic neni, a ted se tam ani nepujde dostat. jeste ze to centra nemusim…

xyz

Ani příliš nesedí ono tvrzení o předzahrádkách (které mají být umístěny namísto dosavadního „chodníku“ s tím, že pěší budou chodit po tramvajových kolejích). Protože počet restaurací v této ulici lze spočítat na prstech jedné ruky. Větší část zde tvoří především obchody s oblečením či zlatnictví/šperkařství.

Tomáš Gottschalk

Kdyby bylo výsledkem probíhající debaty odklonění d9 na Rooseveltovu a ponechání d4 přes Masarykovu,, tak by byl výsledek optimální. Zakopání šaliny u role by bylo nanejvýš vhodné, uvolnil by se přednádražní prostor. Problematický bybyl zejména výjezd z tunelu na Nádražní. Podzemní šalina na Moraváku je scifi, ledaže by byla spojená s tunelem pod Špénou.Pak by zase byl oříšek zapojit do něho trať z Veveří, resp. ji odpojit na Husovu.

xyz

„odklonění d9 na Rooseveltovu a ponechání d4 přes Masarykovu“
… aneb uzel Česká míjen oběma jmenovanými linkaim.

Tomáš Gottschalk

D4 přes Čáru přeletí? No a od Tomáška je na čáru co by grymlem dohodil a zbytek do.cal.

Frantisek

Jistě, tramvaje zakopat, ať se na ně hůř chodí a je víc místa pro auta. 🙂 Pod centrem leda tak severojižní vlakový diametr (jako metro), to by v kontextu smysl dávalo. U „šalin“ se tím leda rozbijí síťové vazby a zhorší dostupnost.

Tomáš Gottschalk

Kdyby se šalina v centru zakopávala, tak by se musel téměř celý malý okruh, snad s výjimkou Husovy. Ne že by to byla špatná představa, ale pak by ztratila napojení trať v Masarykově a Rašínově. Na druhé straně by se usnadnil vjezd do tunelu pod Špénou.

Karel

„Masarykova ulice se v létě promění v městskou třídu.“ – Podle článku to spíš vypadá, že se z městské třídy promění v nějaký dvorek nebo bazar.

exttmis

Cože? Zastupitel pro dopravu je předseda nějakýho spolku „Brno autem“? No, koukám, že v Brně je možné asi všechno….

Karel

To je latinsky. Znamená to „avšak Brno“. Přeložil bych to nějak jako „copak jmelí“.

exttmis

Pokud je to tedy latinsky (proč tedy jen napůl latinsky?). pak by se v případě pana radního hodilo spíš Have Brunensis (Copak Brno) 😀

Karel

Brunensis je adjektivum „brněnský“. Brno je Bruna. Ale vlastní jména se v dnešní době už zpravidla nepřekládají, třeba v jízdních řádech vůbec. A slovo „have“ mi z latiny vůbec není povědomé – dle slovníku by to snad mohla být nanejvýš varianta imperativu „ave“, což je pozdrav, nikoliv „copak“. „Have Brunensis“ by tedy mohlo znamenat něco jako „čau Brňáku!“ Ale nám šlo původně spíš o slovo „autem“.

exttmis

To je mi novinka, že se názvy měst dnes zpravidla nepřekládají! V jízdních řádech, to máte pravdu, ale jinak se překládají docela běžně. Nejsem latiník, takže se nemohu přít, ale na přeložení slova „copak“ mi úplně stačí překladač google. Pokud Vám výraz „have“ povědomý není, tak vězte, že translatoru to povědomé je. Ale vy tam v tom vašem spolku všechno zřejmě rádi komplikujete, takže pokud jste si vybrali za název česko-latinského mutanta „Brno autem“, tak v diskusi vidíte názorně, jak si tento slovní paskvil lidé vykládají.

Frantisek

Copak Google překladač… 🙂

exttmis

Překládá blbě, nebo šroubovaně, ale překládá.

Herold

Proč by nemohl být zastupitel pro dopravu (správně by asi mělo být radní) předsedou spolku Brno autem? V čem konkrétně je problém? Členové tohoto spolku nemají mít volební právo, anebo co jste chtěl tím výkřikem říct?

exttmis

Přečtěte si předešlou komunikaci. Jedná se o to, že má spolek zavádějící název, který si lidé vysvětlují tak, že se jedná o zájmovou skupinu, která podporuje automobilismus v Brně. I já jsem si to tak vysvětloval, protože ten název je přinejmenším nešťastný. Takže, než začnete někoho napadat, že používá „výkřiky“, přečtěte si laskavě všechny příspěvky.

Herold

Při pohledu na facebookové stránky Brno autem si opravdu nemyslím, že překlad „Avšak Brno“ je správný…spíš jste pěkně naletěl Karlovi:-)

exttmis

Latinsky je „avšak“ opravdu „autem“. A pokud je to tak, jak píšete, tak už vůbec nechápu Vaš pohoršení nad mým příspěvkem. Radní pro dopravu a automobilová lobby, to zavání střetem zájmů, nebo se mýlím?

Petr766

Proč? A když tam seděl spolek Brnonakole, tak to bylo ok?

M19

a když to dáte opačně, nabídne vám google translate, že je to a či i 😀 spolek Brno autem je opravdu v češtině a není to žádná latina 😀 https://cs.wikipedia.org/wiki/Brno_autem 😀 tolik k tomu co je spolek Brno autem 😀

M19

Ale oni ji reálně podporují, jen to dělají skrytě.

Hanzi

Ani se jim nedivím a supr nápad. Tramvaj je snad nejhlucnejsi vozidlo na městských komunikacích. Ještě že i v té Praze je přešli chutě na tramvaje v dolní části Vaclav. náměstí a ulici Na Příkopě

Tomáš Gottschalk

Ať si cajzli třeba zdechnou, ale vymístění šaliny z Příkopů a 28. října nebyl dobrý nápad. Metro plnohodnotnou náhradou není a tratě v centru jsou přetížené. Sebemenší mimořádka znamená kolaps. Spojení nám. Republiky – Národní prostě chybí.

exttmis

Když mají „cajzli“ zdechnout, tak proč nějakýho Pauzáka zajímá spojení náměstí Rrepubliky – Národní třída?

bohyn

V metru na této trase nevidím problém

Frantisek

Problém není v metru samotném. Ovšem než lézt na jednu, dvě stanice do hlubin, to už chodím radši pěšky, motaje se mezi zevlujícími lidmi, protože většinu plochy stále zabírají auta. 🙂

exttmis

Souhlas.

A.R.

Ne, to je špatný nápad.

mgr.pavel

Když je tramvaj tak špatný a hlučný nápad, proč většina místních obyvatel je pro její zachování?

R2R2

Zazil jsem v Brne dobu, kdy tam tramvaje jezdily i dobu, kdy nejezdily a byl jsem tam i po jejich znovuobnoveni, za me to bylo rozhodne lepsi bez tramvaji. Nevim, zda jsou barierove tramvaje v centru Brna velkym prinosem pro lidi s pohybovymi obtizemi, ale pro vetsinu relativne zdravych lidi je to v pesi zone jen obtezujici.

Ivan

Vy jste se té většiny ptal? A všech??

HonzaX

Vždy jsem měl Kabrňáky rád. Ale potom, co si v posledním čase volí, začínám se obávat pandemie podivné nemoci.

Strojvůdce Příhoda

Jojo, Brno je prapodivná enkláva, kde jsou možné prapodivnosti typu: Odsun nádraží z centra, který je vydáván za jeho přiblížení centru (místo pomalu pěšky tam budete rychle tramvají). Takže se ani nedivím, že se najde nějaký trouba (spíš ale vychcánek), který zcela proti trendům v Evropě chce vymístit tramvaje z centra a zároveň tvrdit, že je to zlepšení…

Jiří Kocurek

To o nádraží tvrdí politici. Zastánci Odsunu dokonce tvrdí, že když k referendu přišlo 25 % oprěvněných voličů a 96 % se vyjádřilo proti odsunu, tak to znamená, že více než 75 % voličů je pro odsun. Inu každá vesnice má svého obecního blba a platí to i městských částech.
hádám, že od spolku Brno Autem je to nepochopená provokace snažící se napodobit vyháněče jiného typu dopravy.

Nekdo

jako brnak muzu zodpovedne rict, ze mistni nadrazicko pro primestskou dopravu – takzvane hl.n. vubec nikomu nevadi. ale pro slusnou dalkovou dopravu a za par let i pro pripojeni VRT je nove hlavni nadrazi minimalne nutnost. a to ani nemluve o tom, ze u toho stavajiciho prakticky nelze ani na par minut zaparkovat a nekoho/neco nalozit/vylozit. proste klasicke nadrazicko S-bahnu se vsemi vyhodami i nevyhodami.

pave69

to je sice všechno pravda, ale to odsunuté/u řeky na tom bude ve všech těchhle parametrech stejně blbě, v některých i hůř – třeba napojení na MHD, což je u veřejné dopravy dost zásadní.

Petr766

Nebude

M19

a na to jste přišel jak, že nebude? Konkrétní důvody. Samozřejmě, že bude, stejně jako počet nástupišť na novém nádraží se následně ukáže jako nedostatečný atd, atd. Tolik linek do různých směrů od nového nádraží pojede jen těžko, takže se dopravní obslužnost zhorší, jednoznačně. Ještěže než se to postaví, budu už dávno po smrti a moje dosud nenarozené vnoučata budou asi už v důchodu 😀

Petr766

V Brně jím byl Ander

Jindra

Pan MANDÁT má asi mandát k předkládání sebevětších kravin.To je ale zoufalost,…

Speedy

Rok od roku je MHD v Brně horší a horší. Spoje se ruší, nesmyslně spojují přes několik městských čtvrtí a intervaly prodlužují. Bolt a Uber zakázaný díky taxikářské lobby. Brněnská doprava se dá shrnout jedním slovem – ostuda.

HonzaX

… a to bývala v časech federace, třeba v porovnání se stejně velkou Bratislavou, ukázkou koncepční MHD. Ale před 30 lety přišla doba ledová.

Ivan

Koncepční MHD?? V době, kdy v Brně jezdilo 22 tramvajových linek, z toho třetina ráno a v úterý??
„Zhoršilo“ se to zavedením taktu, noční autobusové dopravy, zavedením přestupného časového jízdného … na jaké zhoršení jsem ještě zapomněl??

lol

Jo jasně, rok od roku horší, všechno se pořád zhoršuje, všechno je špatně 😀

M19

Jen provokují. Je otázka jestli vůbec vědí, kde Brno leží. 😀

M19

A to se má přestupovat každou třeti zastávku, aby linky nebyly moc dlouhé? Můžete mi říct, kdy jezdili linky častěji než teď? Zkuste MHD v jiných městech, budete se divit, jak dobře to v Brně funguje. Proč tedy tím lidé jezdí? Kdy co zrušili v poslední době? Spíše se nové spoje i linky zavádějí. To ale dokáže posoudit a ocenit jen ten, kdo MHD skutečně používá, ne kdo jen prudí.

Marian

Přesně v duchu kultovní sochy na Svoboďáku …

Romanero

Zdá se mi, že fíci z JMK po všech stránkách zkouší co jejich kolejová dopravy vydrží..

dada

je nadherne, ze se u nas neoji jit politici proti proudu. Jeste bych zrusil pesi zonu na na svobodaku zridil centralni perkoviste. Dle bych navrhoval zruseni parkovacich zon atake bych se navratil k Brnenske tradici polodlazdenych chodniku. ( pro neznale byli donedavna v Brne chodniky dlazdeny jen do poloviny jejich sirky, druha pulka byla dusana hlina)

Jiří Kocurek

Centrální parkoviště už tam bylo. Jistá Autobazar tam měl zaprkováno pár desítek automobilů.

K.S.

Nápad je to zajímavý a má jistou logiku, Masarykova je úzká a poměrně plná lidí, na druhou rozpaky trochu budí nápad s rozšířením zahrádek, které by vedly jenom ke zúžení prostoru v ulici. To je v návrhu trochu podezřelé. Pokud ale mají zahrádkymi být myšleny stromy, na které tam tedy není moc místa, tak by se to pochopit dalo, ale do těchto „ohrádek“ by se musela nasměrovat dešťová voda. Samotné vedení šaliny takto přes centrum města je trochu zvláštní, přestože je to historická trasa, tak centrum je dnes lidmi a dopravou možná přetížené, navíc má rozměry, zhruba 600x900m, což znamená… Číst vice »

dopravák

„centrum je dnes lidmi a dopravou možná přetížené, navíc má rozměry, zhruba 600 x900m, což znamená docházkovou vzdálenost 10-15 minut, takže z hlediska dostupnosti MHD by to zase taková tragédie být nemusela“
Geniální tvrzení, zejména ve vztahu k prosazenému ODSunu nádraží které tu docházkovou vzdálenost i čas minimálně zdvojnásobí …

K.S.

Huh, další co si nedá pokoj s tím poněkud pitomým psaním slova odsun, přestože se to odhlasovalo v roce 2002 kdy byl u moci Zeman/Špidla.

Ve vztahu k linkám tramvají to platit bude pořád, jestli vystoupíte na Hlavním, nebo na Maliňáku, Šilingráku, České, pořád budete mít docházkovou vzdálenost na Svoboďák kolem 400m, tyto zastávky nikam nevysublimují, poloha hlavního nádraží má celkem málo co společného s tratí přes Masarykovu o které se tu teď vede řeč.

Strojvůdce Příhoda

Je úplně jedno, kdo je zrovna u moci. Napříč politickými stranami je nakonec odsun prosazován jako ta když už ne jediná možná (současné hlavní nádraží už nikomu naštěstí díky jeho velké opravě nepadá na hlavu), tak ta výrazně lepší, ačkoliv zvětšuje docházkové vzdálenosti, je dál od centra a co hlavně: Slučuje osobní a nákladní dopravu do jednoho koridoru. Developeři asi mají dostatek peněz:-):-):-).

Jiří Kocurek

A odsunutí židle dál od stolu má k ODS jaký vztah?

Dalibor

při vystoupení na šilingráku s menší horskou prémií z maliňáku tak yfurt do kopce… relevantní je tak leda ta čára.

Bilbo

Zásadní rozdíl je v tom, že z České na hlavní je to čtyřkou asi třikrát rychlejší, než oklikou dvanáctkou. A kdyby byla čtyřka odkloněná na Maliňák, moc rychlejší to taky nebude.

Ivan

“ v roce 2002 kdy byl u moci Zeman/Špidla.“
Až na tu „maličkost“, že premiér Zeman tehdy na začátku výjezdního zasedání vlády v Brně (v květnu 2002) jasně řekl, že nádraží bude tam, kde je chce mít Brno. A Brno tehdy vedla ODS.
Takže si ty pohádky schovejte pro děti.

Frantisek

Jak trať z centra brání přisunutí kolejí k nádraží? Je zakopávání pouliční dráhy přínosem, když znesnadní přístup na zastávky, zruší napojení na okolní tratě a vloží do ulic dlouhé bariéry ve formě ramp? To, co navrhujete, je kočkopes kombinující spíše nevýhody než výhody obou systémů. Myslím, že namísto odsouvání nádraží by bylo lépe postavit právě ten železniční diametr, který by oddělil a urychlil tranzit od místní dopravy, aniž by tuto jakkoli zhoršil. I ponechání stavu může být v tomto případě lepší.

Petr

Předseda spolku Brno autem…. Existuje kdekoliv na světě pitomější a zbytečnější spolek, než je tento ? Co je jako jeho cílem ? Přesvědčit lidi o nevýhodnosti MHD a nahnat je do aut? Ucpat Brno a znečistit ho zplodinami? A v konečném důsledku úplně zrušit, evidentně přece zleca zbytečnou, MHD? 😀

E.M.

Cíle jste bohužel vyjmenoval zcela přesně.

exttmis

Snad jen jeden zapomněl: Kandidatura na Ropáka roku.

*h8*

Aniž bych jakkoliv Brno autem hájil, tak si myslím, že vznikl jako logická reakce na rudozelené aktivisty z obdobně extremistické partičky jež si říká Brno na kole.

Nekdo

existuje hafo pumpickarskych spolku…

Raddie

Ježíš, to je zase konina!

Jakub

Chápu snahy omezovat ve městě individuální dopravu. Ale omezovat MHD a ještě k tomu tramvaje? To je totálně ujetý.

Lech Malý

No tak mně je asi jedno, jestli půjdu na devítku na Svoboďák nebo na Českou, ale zatarasit si alternativní trasu květináčema a zahrádkama mi přijde jako kratkozraké. Asi jako kdybych založil iniciativu Brno bez auta a požadoval více zeleně na Kolišti…
(Bydlím a pracuji v Brně a jezdím šalinou i autem.)

Martin

😀 Byt to naopak, tedy ze by mesto chtelo obnovit tramvaj v centru, tak bude odpor take 😀

dopravák

Zejména v případě Brna bych se tomu vůbec nedivil – už se to ostatně v minulosti také projevilo.

Hara_Pes

„Jan Mandát. Kandidoval za ODS a je předsedou spolku Brno autem“
A za dva roky se tam nenápadně povolí vjezd aut, že?

Jiří Kocurek

Taxíky tam normálně jezdí, zásobování taky. Nebo myslíte, že ty stánky, pódium a podobné věci tahaj cyklisti na kole?

Ján Trnka

Tie odpovede KDU CSL nemaju chybu…

“Centrum nebude bez tramvaje. Jen nebude jezdit v nejužším historickém centru. (Dříve jezdila tramvaj i z Náměstí Svobody na Šilingrovo náměstí. Je dobře, že už tam nejezdí.). Cesta z nádraží na Českou přes Husovu je jen o minutu delší. Přidána hodnota, kterou výluka bude mít, bude daleko větší. Uvidíte.“

K.S.

A ještě vedla jedna trať od Mahenova divadla.

Jiří Kocurek

Takže namísto cesty pěšky si člověk sedne do totálně natříxskané dvanáctky a pojede tam, kam nechtěl. Mistře Pavloviči Čechove? Tři sestry jsou příliš, jedna stačí!

xyz

„Dříve jezdila tramvaj i z Náměstí Svobody na Šilingrovo náměstí. Je dobře, že už tam nejezdí.“
Tomu se říká podsuv (dopustila se jej nejen identita „KDU-ČSL, ale dopouštějí se jej i někteří zdejší diskutující).

Sama „KDU-ČSL“ zmínila úplně jiné téma (trať svého času vedenou velmi úzkým a poměrně strmým uličním prostorem) a podsunula srovnání s nynější tratí, zčásti vedenou plně vyhovujícím uličním prostorem (Rašínova), zčásti vedenou relativně vyhovujícím uličním prostorem (Masarykova), to vše ve vhodném severojižním trasování spojujícím dva centrální uzly MHD (Hlavní nádraží a Česká).

os.ka.rek

Předseda spolku Brno autem. To mu tak vadí, že MHD je použitelná? Chce argumenty pro nahnání aut do města?

E.M.

Ano, je to tak. Mandát a jeho chlapci ze spolku jsou přesvědčeni, že doprava má být výhradně individuální a motorizovaná. MHD, cyklisti, chodci a podobná verbež podle nich nemá ve městě co dělat. Od té doby, co se tenhle obskurní spolek vyšplhal po zádech ODS do správy města, to jde od desíti k pěti.

xyz

Sporná je i hned první věta v onom vyjádření KDU-ČSL, totiž věta „Masarykova ulice se v létě promění v městskou třídu.“

Právě typickým jevem městské třídy je i provoz tramvají coby kapacitního druhu veřejné dopravy.

Jindra

Možná,že se radní inspirovali Jabloncem nad Nisou.Tam na radu zběsilého kavárníka odmítli výstavbu,respektive prodloužení tramvajové tratě z Liberce, do centra města Jablonec.Konečná stanice se tak bude i nadále krčit na kraji města.

Martin

Pritom v Jablonci by se uplatnilo prodlouzeni do Pasek, i severojizni puvodni trat z Rychnova do Janova…

Gremli

Pravidelná šalinová doprava je jedna věc…mimořádná doprava druhá. Pravidelná by se mohla dát vyřešit tak, aby tudy nejezdila…otázka je, co všechno by se muselo přeplánovat, aby zůstal komfort cestování a nedošlo k přetížení některých míst v okolí (např. zastávka Nové sady kolej 1 a 2, Husova, Joštova…). Ale vedlo by to ke zhoršení dopravní obslužnosti centra bez náhrady. Realističtější by bylo spíš její částečné omezení, ale otázka je, jak by se to muselo dotknout trasování linek, aby se nevytvořila přetížená úzká hrdla. Pokud někdo dá květináč na trať, tak zmizí strategická spojka pro mimořádné události. Paralelní záložní trasa by se… Číst vice »

dopravák

K čemu ještě květináče – to jim snad nestačí, že na Náměstí Svobody už přece mají tu úžasnou plastiku perfektně charakterizující některé Brňany a jejich uvažování?

dada

dalsi, co nam zavidi krasny Ud na namesti! a jeste z nej obcas padaji koule!!!

Martin

Pomohlo by metro,…

Jiří Kocurek

Metro rozhodně nepomůže. Ona totiž tramvaj č. 4 a č. 9 jaksi nejezdí ve směru SJKD.

Dalibor

náhodou Metro v Brně funguje docela dobře…Rád tam chodím.

MildaIV

ODS je zkratka z „Až se dostaneme k moci, tak si to pěkně ODSerete.“

K.S.

Zatím v posledních 15-20 letech dělá prů-ry spíš levice a populisti + úřednické vlády, když jsem to počítal před lety, tak tu vládly asi 60-70% doby od roku 1993, na úrovni měst to může být trochu jiné, to je pravda, ale házet na ni všechno je pitomost, stejně jako to s odsunem, což prošlo vládou snad ještě za Zemana. Soláry zase jsou věc problému někdy z roku 2005, kdy to zase prošlo přes vládu s ČSSD. A jenom mimochodem, když si najdete hodnocení svobody a demokratičnosti státu, tak vrchol hodnocení byl v letech Nečasovy vlády a Klausova prezidentství.

dada

jo to byl taky vrchol v „odklaneni“ penez!

K.S.

Ale také stačilo podezření milenky premiéra a premiér odstoupil, zatímco nyní zde máme premiéra s nejednou kauzou, propojením s médii a velkoprůmyslem, který je do značné míry závislý na dotacích (který jiný premiér vůbec podnikal?), neměli jsme v parlamentu strany jejichž politika se točila kolem dezinformačních zpráv a členové jiných nejezdily do pseudostátů a nenechali se hostit jako oficiální delegace, kterou nebyli.

jozka

Jasne, stacilo podezreni… (… a zasah zakuklencu) 🙂

exttmis

Snad z období vlády Nagyové, ne?

Speedy

ANO, bylo líp.

David

Brno, to je fakt diagnóza.

Radovan

To je zase něčí mozkový průjem… Šaliny na Masaryčku patří „odjakživa“. 😉

Dushan

návrh do rady předložil Jan Mandát/ODS

xyz

Z reakcí subjektu „KDU-ČSL“ na odkazovaném FB příspěvku je zjevné, že ono 2měsíční vyloučení provozu má být „zkušební“ ve smyslu „aby se ukázalo, zda následně může být trvalým“.

Zajímavá také je reakce téhož subjektu na připomínky občanů ve smyslu „Vymístíte tramvaje z centra města“, kde reakcí je „Tramvaje v centru zůstanou; vymístíme je jen z nejužšího, historického centra; bude to tak lepší, uvidíte“.

XxX

Hollan je teď novou posilou v KDU-ČSL, nebo jak si ten výron geniality máme vysvětlit? 😀

mgr.pavel

No zrovna Hollan by tuto blbost určitě nenavrhl.

Ale chápu, hlavně že jste si kopnul.

xyz

V článku není zmíněna pestrá historie tahanic o provoz tramvají v této ulici; přinejmenším po část 90. let tudy tramvaje nejezdily, totéž pak několik let od roku 1999 cca do roku 2004. Po mnoho dalších let (tzn. když už se tam jezdit „smělo“) tudy jezdila jen linka č. 4. K přesměrování linky č. 9 přes Náměstí Svobody došlo od roku 2013 – poté, co byla zrušena linka č. 13, která jezdila do Juliánova; namísto ní tam byla převedena linka č. 9 (která dříve jezdila do Komárova, tam byla nahrazena linkou č. 12, od té doby jezdící ve dvakrát tak kratším… Číst vice »

abc

Linka č. 9 by musela jet přes Husovu ulici, protože je momentálně okružní a jednosměrná. Důvodem je nemožnost jízdy do Komárova. Případné omezení jízdy Masarykovou ulicí je jen vyústěním dlouhodobé snahy místních rezidentů zrušit opět tramvaje v centru. To by vedlo k menšímu množství lidí v centru a zlepšení možnosti průjezdu a parkování pro ně samotné. Jen to centrum by se zase vylidnilo. Navrhovatel je členem spolku Brno autem, to mluví za vše.

xyz

Aha vlastně, nedošlo mi, že kvůli cca 3leté komárovské výluce jezdí do Juliánova 12tka namísto 9tky s tím, že 9tka je okružně ukončena v centru Brna. O. K.

Mimochodem, to okružní ukončení 9tky už samo o sobě znamená, že tato linka jezdí Masarykovou ulicí jen jednosměrně namísto obvyklé obousměrné jízdy, tzn. už i tak je obsluha této oblasti mírně omezena oproti bezvýlukovému provozu.

J.K.

Po vzoru Košic ? 🙁 Tam jsem to taky nepochopil…