Konec tarifu Českých drah v Ústeckém kraji. Některé jízdenky však budou platit dál

Jednotka Siemens Desiro Classic pro provoz v Ústeckém kraji na lince U8. Foto: České dráhyJednotka Siemens Desiro Classic pro provoz v Ústeckém kraji na lince U8. Foto: České dráhy

Zachována zůstane platnost Jízdenky na léto či režijek.

101 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka Sirka

Ještě celní a pasové kontroly na krajských hranicích, jestli si cestující neveze svačinu z cizího kraje

Honza1

Každým takovým krokem ztrácí železnice status páteřní dopravy. Jako běžný cestující jedoucí z Děčína do Ústí mi je úplně jedno, zda to je EC ČD, R20 ČD či do budoucna U1 žlutého. Chci jít na vlak a neřešit, čím ano a čím ne. A Oneticket není atraktivní nabídka.

M19

Tím, že bude platit krajský tarif a nebudete muset řešit, kdo je dopravce? Tak prostě půjdete a neřešíte to. Co vám tedy vadí? 😉

Jan97

Problém je, že EC není objednávané krajem, takže lístky DUK nebudou uznávány, někdo jiný mě možná opraví

Honza Ajznboňák

Teď ještě milý Ústecký kraje zrušte průvodčí ve svých vlacích aby to nedopadlo jako v plzeňském kraji kdy vlakvedoucí odmítla přepravit studenty ve vlaku a všichni budou happy 😁

Jan

Se ti nechce platit Brepto aby ti zbylo na tvoje happy že mám pravdu ?

Karel

Zrovna ta IN 100, když za 2 roky tam budou mít ČD minimální podíl

Jakub M.

O uznávání IN100 se ale v článku vůbec nepíše. Takže uznávaná nebude.

Tomáš Záruba

Otázka zní, nepovažuje-lí se za jízdenku mezikrajskou.

Miky

Jde to spravnym smerem, Mordor zvany TR 10 uz plne ovlada jen jizni Cechy, i kdyz sva ubyvajici chapadlai stale roztahuje na nekterych rychlikovych ramenech.

Zapa

Co si na rychlíkách představujete?

Nose Peak

Já si třeba představuju, že za cestu z Brna do Třebíče zaplatím součet cen z Brna do Náměšťi (IDS JMK) a z Náměšti do Třebíče (VDV). A ne nějaký výmysl Národního Dopravce…

M19

V tom vám nikdo nebrání. 😉

Jan

A brání vám v tom někdo to tak dělat?
Já si třeba představuji že by mi v tom vlaku blondýnky nosili šáňo – jste na tom lépe 😂

Happy

Proč ty mínusy? Vždyť je to pravda! Strakonice- Blatná za krásných lidových 70 kč.

Jakub M.

Tak si kupujte one ticket. Určitě vás vyjde mnohem levněji 🙂

MiNo

Jako vlastník IN50 mám tuto trasu za lidových 35 Kč.

M F

Co je TR?

Jakub M.

A co předražený One ticket?

Zdeněk

Takže končí i Skupinová víkendová jízdenka+Německo region Ústecký? Pro cesty ve dvou do německého příhraničí má naprosto bezkonkurenční cenu. Zrovna v tomto případě znamená přechod na DÚK tarif výrazné zdražení.

Průvodce původní Aleš

Do německého příhraničí můžete použít Labe/Elbe. Včetně tramvají v Drážďanech apod.za 410 Kč na den včetně dvou dětí Vám přijde moc?

Průvodce původní Aleš

Resp.560 Kč pro 2 dospělé a 3 děti. 840 Kč za 5 dospělých. To je úplně zadarmo.

Vindaloo

Skupinová víkendová jízdenka+Německo region Ústecký je pro 2 dospělé a 3 děti za 399Kč. Takže přechod na Labe-Elbe za 560 Kč prostě výrazné zdražení je. Navíc obě jízdenky mají platnost na jiných tratích, takže ne vždy je Labe-Elbe vhodná náhrada.

xyz

Jen do toho okolo Drážďan, ale ne okolo Chemnitz.

János Kadár

Dobrý, takže vlaky tam budou mít smysl dál.

Stepan

Autobusy tam mají smysl, když v nich neplatí jízdenky ČD?

Mrc

Nevím proč, ale asi nejlepší přístup k tomu má olomoucký kraj… Prostě se má ids nabídnout přednostně, a obchodní nabídka dopravce ať zůstane zachována v plném rozsahu..

JanO

Olomoucký kraj už taky chtěl jen svůj tarif, ale pak se s ČD dohodnul na sdílení dat o prodeji jízdenek. Proč mám přeplácet za IDS, když vlak mi stačí a nevyužívám MHD ani návazné autobusy.

pacicka

„Odpadne zmatek, kdy si někdo koupil dražší jízdenku ČD a netušil, že mu neplatí třeba v autobuse.“ To zdůvodňoval někdo pod drogama?

***

Přesně 🤦‍♀️ … sami si o ČD jízdenku říkají
Povrly – Neštěmice ČD 23Kč
Povrly (141) – Ústí n/L (101) DÚK 33Kč

Marťas

Hele, nevím, ale není to Ústí pásmo 101 včetně MHD…?

O. M.

A když žádnou MHD nepotřebuju a nechci?

M19

Tak jste nádražák, protože z nádraží na nádraží nikdo nejezdí. 😉

Ondřej Koudelka

Aha, takže strháváš záchranku a vyskakuješ v poli? 🤦🏻😁

abc

To je taky nápad kupovat si v dnešní době in kartu, tím hůř IN-100.

Zbynek

Někdo to má jako benefit od zaměstnavatele.

Honza Ajznboňák

Kdyby IN 100 stála ročně maximálně 11 000 Kč a ne dnešních 21 000 Kč tak bych si na ní celý rok šetřil a příští rok bych ji využil jenže 21 000 dá za roční IN 100 která neplatí všude a některé kraj přestanou uznávat Tak mi to přijde jako extrémně drahý špás a v rozporu s ideologií green deal čímž některé lidi to dostane akorát tak do aut.

1967

Já jezdím velmi často, skoro každý den a z 95% právě vlakem a na IN 25. Užila bych i IN 50..

Honza Ajznboňák

Já velmi doporučuji IN 50 už z toho důvodu že já momentálně z finančních důvodů jsem si předplatil na 3 měsíce in 25 neboť mi skončila roční aplikace in 50 a když teďka jezdím vlakem mimo akce jízdenka na léto tak je to teďka velice cítitelné, že přes tu in 25 to jízdné je o hodně dražší například cesta 1 třídou. Bohužel jsem měl některé mimořádné výdaje tak IN 50 si budu muset předplatit až za tři měsíce až mi vyprší in 25. Ale kdo jezdí často vlakem a je zvyklý na IN 50 a musí přejít na IN 25… Číst vice »

Petr

Já třeba jezdím do Prahy a IN karta se stále vyplatí 🤷

MaT

No jo, do Prahy, záleží odkud. Třeba z Turnova nebo Liberce asi moc ne… Pokud tedy nechcete přestupovat z osobáku na osobák…

Zdeněk

Hloupý názor….ať si každý koupi co mu vyhovuje

MiNo

Třeba pro mě to smysl má. Vrátila se mi za 4 měsíce.

roman

Takže režijky budou platit ale IN100 budu mít smůlu? To je skoro diskriminace, zaměstnanci SŽ budou mít jízdné zdarma, noví zaměstnanci společnosti ČD Cargo mají smůlu. Přestože pracují pro dceřinou společnost ČD.

peter.hudec88

Ja si myslím, že IN100 budú platiť skrz platnosť lístkov na rýchliky, ale na detaily treba počkať

abc

Za těch 22 tisíc nebo kolik to stojí na rok, bych si představoval neomezenou jednotnou jízdenku úplně na všechno (jakýkoliv dopravní prostředek a spoj) v rámci ČR, včetně všech MHD. Kupovat si IN-100 je fakt pošetilost.

Milan

neomezená síťová jízdenka úplně na všechno je OneTicket – https://oneticket.cz/networkPassSearch, která je ovšem na rok za cca 33tis = na měsíc 2750Kč! 🙂 🙂 🙂

Stepan

Ta není síťová, ta platí jen na železnici.

Daniel Jablonecký

Není potřeba se pohoršovat. Nákup jakékoli obchodní nabídky Českých drah je dobrovolné.

roman

já ji mám za mnohem nižší cenu, jako benefit od zaměstnavatele.

Honza Ajznboňák

Je to nehorázně drahé a kdyby to stálo alespoň 10 000 Kč dalo by se na to krásně našetřit za celý rok ale tahle částka kterou nabízí České dráhy na velmi omezený počet tratí a krajů je příliš přestřelené a proto bych se přimlouval kdyby se In 100 na podnět ( z důvodů zjednodušováním služeb – viz oblíbená citace našich mobilních operátorů kteří ruší služby které si zákazníci oblíbili ) Českých drah zrušil úplně a nechala by se jenom IN25 a IN50 tak by mě to vůbec nevadilo, takže klidně můžou IN 100 České dráhy zrušit jako zrušili kilometrickou banku.

Peter

To už je taková klasika v našem státě

FP1

Zato, že noví zaměstnanci ČDC nemají režijku, můžete poděkovat odborům, že to při dělení ČD – ČDC prošlo.

Peter

Režijku nemá mít žádný zaměstnanec drahy. Není důvod platit někomu z eráru soukromé cestování.

Povazan

A ako je to s medzinárodnými jízdenkami ? Sú platné pre takéto vlaky ? Ešte som nikde vyjadrenie k tomu nenašiel a nepotreboval osobne riešiť.

Průvodce původní Aleš

Jasně je deklarováno, že když má někdo jízdenku z/do jiného kraje, tak mu platí. Máte pocitem, že pro jízdy jen v rámci kraje někdo používá mezinárodní jízdenku? 🙂
A nechytejte mě za slovíčko, vím, že existují vnitrokrajské jízdy s peáží přes Německo.

igor

České dráhy si za tohle bohužel mohou sami.
Někteří jejich zaměstnanci prodávali neznalým cedujícím dražší tarif ČD a pak z toho byly zmatky a stížnosti.

Milan

žel s tímtto musím souhlasit, byť jsem zaměstnac dceřiné společnosti ČD. a moc dobře vím, že to tak je i v jiných krajích s integrovaným dopravním systémem – zejména PID, kde jezdím nejčastěji!

Pokud si cestující při koupi jízdenky konkrétně nevyžádá jízdenku IDS, tak mu je většinou zaměstnanců ČD prodávána jízdenka dle ttarifu ČD mezi konkrétními stanicemi, které cestující uvedl, a nikoliv nejvýhodnější/nejlevnější jízdné na danou cestu, které může použít ještě na navazující BUS linky po okolí stanice, v níž z vlaku vystoupí!

Jakub M.

V Ústeckém kraji se ale už nějakou dobu musela automaticky prodat jízdenka dúk. ČD jen na vyžádání. PID to ve smlouvě nemá, takže průvodčí může prodat, co chce, když si cestující neřekne.

abc

To upřímně docela chápu. Co nechápu, je ignorace lidí, kteří se nechávají dobrovolně oškubávat jenom proto, že se jim nechce řešit nějaká pásma.

Mrc

Tam bych spíš viděl neznalost. A bohužel jde Česká cesta tomu dost naproti

Milan

a já ten přístup zaměstannců ČD nechápu – když mají povinnost vydat jen pásmové/zónové jízdenky IDS, tak se znalostí pásem/zón problém nemají, tak jako když si jízdenku IDS výslovně cestující objedná v úseku, kde lze jet i na jízdné ČD, ale prostě když si o ni tam cestující výslovně neřejne, tak dělají, že o takové možnosti výhodnějšího jízdného nevědí!

Leinad

Prodat jízdné podle tr10 a mít provizi nebo prodat jízdné PID které je levnější a ještě hrozí přerozdělování (pokud z vlaku přestoupím na bus).

Milan

Vtipálju – přerozdělování tržeb z jízdného IDS mezi dopravce nejde dle toho, čím konkrétní cestující jel, ale nějakým vzorcem z celkových příjmů z jízdného dle podílu výkonů jednotlivých dopravců v systému.

Leinad

V případě netto smluv je v tom vzorci zahrnuto i využívání jízdenek u jednotlivých dopravců.

Vendelín

Jak v kterém kraji. Kreativita krajů je obrovská

Zapa

Pokud je to na osobních vlacích v DUK, tak na POPce automaticky nabíhá tarif DUK. Jde to přepnout, ale proč by to někdo dělal.
U rychlíků je základní tarif ČD. Taky jsou oblasti, kde platí současně čtyři tarify, takže různých kombinací je tam, při jízdách mezi kraji hodně a to ať si pak každý řekne co chce.

Tom

To je nesmysl. Na osobních vlacích má přednost tarif DÚK, na rychlících má přednost tarif dopravce, tedy tr10. A tak to bude v podstatě i nadále.

Jan Soukup

Jízdenka například Děčín – Praha zakoupená v eshopu ČD platit bude, nebo si ji v tom eshopu musím jet zakoupit do jiného kraje? 🙂

Průvodce původní Aleš

„Jízdenky z/do Ústeckého kraje vystavené z jiných krajů“
Tady bych to viděl na „překlep“ autora článku a pravděpodobně má být z/do I v druhé části věty, protože jinak to nedává smysl. Nicméně, vy jezdíte z Děčína do Prahy osobákem? 🙂

Stepan

Na mě to působí dojmem, že v oddělení mediální komunikace krajského úřadu se kdosi neumí vyjadřovat a moc netuší, o čem píše.

Vendelín

Občas.

Studý Chudent

A co celodenní síťová a skupinová víkendová síťová?

Stepan

Z toho vyjádření vyplývá, že jízdenka, která platí v rychlících ČD, platí i v ostatních vlacích ČD. Ale pan mediální komunikátor zjevně sám neví, co vlastně chtěl napsat.

Ivan

Jenže v rychlících ČD platí většina jízdenek ČD.

náhodný

Když pojedu třeba z Klášterce v ÚK do třeba Ostrova n. O., dostanu tedy jízdenku ČD?

Jakub M.

Když si o ní řeknete, tak ano. Stejně tak si můžete říct o one ticket a nebo jízdenku dúk na část cesty a na další část cesty jízdenku podle dalšího IDS.

Vendelín

Nedá se jet za tarif DUK až do K. Varů?

Blátošlap

Ano, na Tarif DÚK lze cestovat do Karlových Var, ale pouze autobusovou linkou 305 od Nového Strašecí. Vlakem nikoli.

Jarda

Z jednoho zmatku ještě větší zmatek..a to jsem ústecký považoval za celkem rozumný kraj v rámci tarifů..ale nemají dělat nesmyslné smlouvy

M19

Zmatek leda pro šotouše. 😉

TonyIII

Ne jen in 100, ale i informace 25, 50, a ostatní předplacené jízdenky ČD v aplikaci můj vlak. Jak to s nimi bude?

Mairoslav

Když jsou tedy platné režijky, jak to bude s IN100, bude platná nebo ne?

Martin Chovanec

IN100, Interrail, … v každém kraji teď budeme řešit to samé 🙁

Proton

Za mně by se Interrail měl postavit na úroveň OneTicketu – jeho akceptace je povinná.

Bram

A proč?!? Platím si roční One tickets, který je samozřejmě výrazně dražší než IN 100, tak proč bych měl souhlasit s tím, že levnější IN 100 bude mít ty samé vlastnosti?!?

Bram

Sorry, to jsem se přehlédl, proti akceptaci Interrailu samozřejmě nic nemám. Ale napsané zde nelze vzít zpět…😐.

Pezos

Technická: In100 nemá ty samé vlastnosti. Už jen tím, že neplatí mimo ČD.

micat1

IN 100 je levnější, protože platí jen na ČD.

Stepan

Případně výhledově jen na komerční spoje ČD, a ani na ty ne na všechny (např. v parním vlaku na Křivoklát vám ji, myslím, ČD neuznají).

Milan

nevím proč Vám dali mínus, ale IN100, ani další slevy IN 25 a IN 50 opravdu neplatí na historických vlacích provozovaných ČD a je vhodné zdůraznit, že i při IN100 je nuttné platit plnou cenu místenky v povině místenkových vlacích, které také rozhodně patří mezi komerční spoje ČD.

František Plášek

To bude zajímat hodně lidí…..někteří naši zaměstnanci mají IN100 a musí využívat i Os vlaky =vlaky v objednávce DÚK..

Mairoslav

Přesně tak, třeba taková jízda rychlíkem z Prahy a přestup na U28 a přestup v Bad Schandau a pokračovat na D-Ticket do Drážďan, nedávnou jsem přišel s takovou úvahou a nevím na koho se úplně obrátit, nešlo by implementovat do IN100 za příplatek třeba 3000 Kč na rok, že by cestující mohl jet vlakem vyšší kvality EC do první přeshraniční zastávky příklad – DE – Bad Schandau, SK – Čadča, PL – Chalupki ….

Pezos

Ve skutečnosti na to jdou ČD opačně. Třeba ve celém Moravskoslezském kraji IN100 platí, jen na S7 z Těšína do Cieszyna ne. Přitom kdysi tam platila. Perličkou je, že místo ODIS jízdenky tam Můj vlak nabízí jen dražší MPS, i když na celý zbytek kraje ODIS prodat umí.

Mairoslav

Jo také jsem do Cieszyna na IN100 jezdil a pak v dubnu po změně mi průvodčí řekla na to už jezdit nemůžete, a na KODIS mi to potvrdil kolega, a okomentoval to tak, že je to vlivem změny DPH a že to nějak jejich systém neumí pobrat, tak se IN100 neřeší

jouda

A když už si tu jízdenku na vlak do Cieszyna u ČD koupíte, tak přijede autobus. 🙂

Pezos

To je ještě ten lepší případ. Ne tak dávno se to odříkalo bez náhrady.

Stepan

V autobusech DÚK jim to taky neplatí. Ve vlacích Arrivy a RJ taky ne. Kartička jednoho dopravce z principu nemůže mít celosíťový charakter.

Milan

nemel nesmysly o kartičce, která je pouze tzv. nosičem, ale o druhu jízdného, protože na In kartě můžeš mít nahráno jízdné tarifu PID jakýchkoliv zvolených pásem, ale myslím, že i jiných IDS, kde to je systémově kompatibilní! 🙂 🙂 🙂

Stepan

Bystrý chlapec. Pokud v souvislosti s In-100 píšu o „kartičce jednoho dopravce“, myslím tím právě zmíněný „produkt“, bez ohledu na nosič. Co s tím má společného jízdné PID?

Daniel Jablonecký

Vaši zaměstnanci si vypíšou cesťák a jízdenku jim proplatíte. Ano, opruz, ale řešení to je. Jiným řešením je třeba roční oneticket.