Konec tarifu Českých drah v Ústeckém kraji. Některé jízdenky však budou platit dál
Jednotka Siemens Desiro Classic pro provoz v Ústeckém kraji na lince U8. Foto: České dráhy

Zachována zůstane platnost Jízdenky na léto či režijek.
Zrovna ta IN 100, když za 2 roky tam budou mít ČD minimální podíl
O uznávání IN100 se ale v článku vůbec nepíše. Takže uznávaná nebude.
Otázka zní, nepovažuje-lí se za jízdenku mezikrajskou.
Jde to spravnym smerem, Mordor zvany TR 10 uz plne ovlada jen jizni Cechy, i kdyz sva ubyvajici chapadlai stale roztahuje na nekterych rychlikovych ramenech.
Co si na rychlíkách představujete?
Proč ty mínusy? Vždyť je to pravda! Strakonice- Blatná za krásných lidových 70 kč.
Tak si kupujte one ticket. Určitě vás vyjde mnohem levněji 🙂
Co je TR?
A co předražený One ticket?
Takže končí i Skupinová víkendová jízdenka+Německo region Ústecký? Pro cesty ve dvou do německého příhraničí má naprosto bezkonkurenční cenu. Zrovna v tomto případě znamená přechod na DÚK tarif výrazné zdražení.
Do německého příhraničí můžete použít Labe/Elbe. Včetně tramvají v Drážďanech apod.za 410 Kč na den včetně dvou dětí Vám přijde moc?
Resp.560 Kč pro 2 dospělé a 3 děti. 840 Kč za 5 dospělých. To je úplně zadarmo.
Skupinová víkendová jízdenka+Německo region Ústecký je pro 2 dospělé a 3 děti za 399Kč. Takže přechod na Labe-Elbe za 560 Kč prostě výrazné zdražení je. Navíc obě jízdenky mají platnost na jiných tratích, takže ne vždy je Labe-Elbe vhodná náhrada.
Jen do toho okolo Drážďan, ale ne okolo Chemnitz.
Dobrý, takže vlaky tam budou mít smysl dál.
Autobusy tam mají smysl, když v nich neplatí jízdenky ČD?
Nevím proč, ale asi nejlepší přístup k tomu má olomoucký kraj… Prostě se má ids nabídnout přednostně, a obchodní nabídka dopravce ať zůstane zachována v plném rozsahu..
Olomoucký kraj už taky chtěl jen svůj tarif, ale pak se s ČD dohodnul na sdílení dat o prodeji jízdenek. Proč mám přeplácet za IDS, když vlak mi stačí a nevyužívám MHD ani návazné autobusy.
„Odpadne zmatek, kdy si někdo koupil dražší jízdenku ČD a netušil, že mu neplatí třeba v autobuse.“ To zdůvodňoval někdo pod drogama?
Přesně 🤦♀️ … sami si o ČD jízdenku říkají
Povrly – Neštěmice ČD 23Kč
Povrly (141) – Ústí n/L (101) DÚK 33Kč
Hele, nevím, ale není to Ústí pásmo 101 včetně MHD…?
A když žádnou MHD nepotřebuju a nechci?
To je taky nápad kupovat si v dnešní době in kartu, tím hůř IN-100.
Někdo to má jako benefit od zaměstnavatele.
Já jezdím velmi často, skoro každý den a z 95% právě vlakem a na IN 25. Užila bych i IN 50..
Já třeba jezdím do Prahy a IN karta se stále vyplatí 🤷
Hloupý názor….ať si každý koupi co mu vyhovuje
Takže režijky budou platit ale IN100 budu mít smůlu? To je skoro diskriminace, zaměstnanci SŽ budou mít jízdné zdarma, noví zaměstnanci společnosti ČD Cargo mají smůlu. Přestože pracují pro dceřinou společnost ČD.
Ja si myslím, že IN100 budú platiť skrz platnosť lístkov na rýchliky, ale na detaily treba počkať
Za těch 22 tisíc nebo kolik to stojí na rok, bych si představoval neomezenou jednotnou jízdenku úplně na všechno (jakýkoliv dopravní prostředek a spoj) v rámci ČR, včetně všech MHD. Kupovat si IN-100 je fakt pošetilost.
neomezená síťová jízdenka úplně na všechno je OneTicket – https://oneticket.cz/networkPassSearch, která je ovšem na rok za cca 33tis = na měsíc 2750Kč! 🙂 🙂 🙂
Ta není síťová, ta platí jen na železnici.
Není potřeba se pohoršovat. Nákup jakékoli obchodní nabídky Českých drah je dobrovolné.
já ji mám za mnohem nižší cenu, jako benefit od zaměstnavatele.
To už je taková klasika v našem státě
A ako je to s medzinárodnými jízdenkami ? Sú platné pre takéto vlaky ? Ešte som nikde vyjadrenie k tomu nenašiel a nepotreboval osobne riešiť.
Jasně je deklarováno, že když má někdo jízdenku z/do jiného kraje, tak mu platí. Máte pocitem, že pro jízdy jen v rámci kraje někdo používá mezinárodní jízdenku? 🙂
A nechytejte mě za slovíčko, vím, že existují vnitrokrajské jízdy s peáží přes Německo.
České dráhy si za tohle bohužel mohou sami.
Někteří jejich zaměstnanci prodávali neznalým cedujícím dražší tarif ČD a pak z toho byly zmatky a stížnosti.
žel s tímtto musím souhlasit, byť jsem zaměstnac dceřiné společnosti ČD. a moc dobře vím, že to tak je i v jiných krajích s integrovaným dopravním systémem – zejména PID, kde jezdím nejčastěji!
Pokud si cestující při koupi jízdenky konkrétně nevyžádá jízdenku IDS, tak mu je většinou zaměstnanců ČD prodávána jízdenka dle ttarifu ČD mezi konkrétními stanicemi, které cestující uvedl, a nikoliv nejvýhodnější/nejlevnější jízdné na danou cestu, které může použít ještě na navazující BUS linky po okolí stanice, v níž z vlaku vystoupí!
V Ústeckém kraji se ale už nějakou dobu musela automaticky prodat jízdenka dúk. ČD jen na vyžádání. PID to ve smlouvě nemá, takže průvodčí může prodat, co chce, když si cestující neřekne.
To upřímně docela chápu. Co nechápu, je ignorace lidí, kteří se nechávají dobrovolně oškubávat jenom proto, že se jim nechce řešit nějaká pásma.
Tam bych spíš viděl neznalost. A bohužel jde Česká cesta tomu dost naproti
a já ten přístup zaměstannců ČD nechápu – když mají povinnost vydat jen pásmové/zónové jízdenky IDS, tak se znalostí pásem/zón problém nemají, tak jako když si jízdenku IDS výslovně cestující objedná v úseku, kde lze jet i na jízdné ČD, ale prostě když si o ni tam cestující výslovně neřejne, tak dělají, že o takové možnosti výhodnějšího jízdného nevědí!
Prodat jízdné podle tr10 a mít provizi nebo prodat jízdné PID které je levnější a ještě hrozí přerozdělování (pokud z vlaku přestoupím na bus).
Pokud je to na osobních vlacích v DUK, tak na POPce automaticky nabíhá tarif DUK. Jde to přepnout, ale proč by to někdo dělal.
U rychlíků je základní tarif ČD. Taky jsou oblasti, kde platí současně čtyři tarify, takže různých kombinací je tam, při jízdách mezi kraji hodně a to ať si pak každý řekne co chce.
To je nesmysl. Na osobních vlacích má přednost tarif DÚK, na rychlících má přednost tarif dopravce, tedy tr10. A tak to bude v podstatě i nadále.
Jízdenka například Děčín – Praha zakoupená v eshopu ČD platit bude, nebo si ji v tom eshopu musím jet zakoupit do jiného kraje? 🙂
„Jízdenky z/do Ústeckého kraje vystavené z jiných krajů“
Tady bych to viděl na „překlep“ autora článku a pravděpodobně má být z/do I v druhé části věty, protože jinak to nedává smysl. Nicméně, vy jezdíte z Děčína do Prahy osobákem? 🙂
Na mě to působí dojmem, že v oddělení mediální komunikace krajského úřadu se kdosi neumí vyjadřovat a moc netuší, o čem píše.
A co celodenní síťová a skupinová víkendová síťová?
Z toho vyjádření vyplývá, že jízdenka, která platí v rychlících ČD, platí i v ostatních vlacích ČD. Ale pan mediální komunikátor zjevně sám neví, co vlastně chtěl napsat.
Jenže v rychlících ČD platí většina jízdenek ČD.
Když pojedu třeba z Klášterce v ÚK do třeba Ostrova n. O., dostanu tedy jízdenku ČD?
Když si o ní řeknete, tak ano. Stejně tak si můžete říct o one ticket a nebo jízdenku dúk na část cesty a na další část cesty jízdenku podle dalšího IDS.
Z jednoho zmatku ještě větší zmatek..a to jsem ústecký považoval za celkem rozumný kraj v rámci tarifů..ale nemají dělat nesmyslné smlouvy
Ne jen in 100, ale i informace 25, 50, a ostatní předplacené jízdenky ČD v aplikaci můj vlak. Jak to s nimi bude?
Když jsou tedy platné režijky, jak to bude s IN100, bude platná nebo ne?
IN100, Interrail, … v každém kraji teď budeme řešit to samé 🙁
Za mně by se Interrail měl postavit na úroveň OneTicketu – jeho akceptace je povinná.
A proč?!? Platím si roční One tickets, který je samozřejmě výrazně dražší než IN 100, tak proč bych měl souhlasit s tím, že levnější IN 100 bude mít ty samé vlastnosti?!?
Sorry, to jsem se přehlédl, proti akceptaci Interrailu samozřejmě nic nemám. Ale napsané zde nelze vzít zpět…😐.
Technická: In100 nemá ty samé vlastnosti. Už jen tím, že neplatí mimo ČD.
IN 100 je levnější, protože platí jen na ČD.
Případně výhledově jen na komerční spoje ČD, a ani na ty ne na všechny (např. v parním vlaku na Křivoklát vám ji, myslím, ČD neuznají).
nevím proč Vám dali mínus, ale IN100, ani další slevy IN 25 a IN 50 opravdu neplatí na historických vlacích provozovaných ČD a je vhodné zdůraznit, že i při IN100 je nuttné platit plnou cenu místenky v povině místenkových vlacích, které také rozhodně patří mezi komerční spoje ČD.
To bude zajímat hodně lidí…..někteří naši zaměstnanci mají IN100 a musí využívat i Os vlaky =vlaky v objednávce DÚK..
Přesně tak, třeba taková jízda rychlíkem z Prahy a přestup na U28 a přestup v Bad Schandau a pokračovat na D-Ticket do Drážďan, nedávnou jsem přišel s takovou úvahou a nevím na koho se úplně obrátit, nešlo by implementovat do IN100 za příplatek třeba 3000 Kč na rok, že by cestující mohl jet vlakem vyšší kvality EC do první přeshraniční zastávky příklad – DE – Bad Schandau, SK – Čadča, PL – Chalupki ….
Ve skutečnosti na to jdou ČD opačně. Třeba ve celém Moravskoslezském kraji IN100 platí, jen na S7 z Těšína do Cieszyna ne. Přitom kdysi tam platila. Perličkou je, že místo ODIS jízdenky tam Můj vlak nabízí jen dražší MPS, i když na celý zbytek kraje ODIS prodat umí.
Jo také jsem do Cieszyna na IN100 jezdil a pak v dubnu po změně mi průvodčí řekla na to už jezdit nemůžete, a na KODIS mi to potvrdil kolega, a okomentoval to tak, že je to vlivem změny DPH a že to nějak jejich systém neumí pobrat, tak se IN100 neřeší
A když už si tu jízdenku na vlak do Cieszyna u ČD koupíte, tak přijede autobus. 🙂
V autobusech DÚK jim to taky neplatí. Ve vlacích Arrivy a RJ taky ne. Kartička jednoho dopravce z principu nemůže mít celosíťový charakter.
nemel nesmysly o kartičce, která je pouze tzv. nosičem, ale o druhu jízdného, protože na In kartě můžeš mít nahráno jízdné tarifu PID jakýchkoliv zvolených pásem, ale myslím, že i jiných IDS, kde to je systémově kompatibilní! 🙂 🙂 🙂
Bystrý chlapec. Pokud v souvislosti s In-100 píšu o „kartičce jednoho dopravce“, myslím tím právě zmíněný „produkt“, bez ohledu na nosič. Co s tím má společného jízdné PID?
Vaši zaměstnanci si vypíšou cesťák a jízdenku jim proplatíte. Ano, opruz, ale řešení to je. Jiným řešením je třeba roční oneticket.