LOT 3a leaderboard

Konec objíždění mýta na D5? Kamiony nově nesmí na „starou pražskou“ u Rokycan

Kamion s návěsem, ilustrační foto. Autor: No machine-readable author provided. Klever assumed (based on copyright claims). – No machine-readable source provided. Own work assumed (based on copyright claims)., Volné dílo, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=649926Kamion s návěsem, ilustrační foto. Autor: No machine-readable author provided. Klever assumed (based on copyright claims). – No machine-readable source provided. Own work assumed (based on copyright claims)., Volné dílo, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=649926

Těžká tranzitní doprava nad 12 tun od začátku srpna nesmí jezdit po krajské silnici druhé třídy mezi Rokycany a Mýtem,

Těžká tranzitní doprava nad 12 tun od začátku srpna nesmí jezdit po krajské silnici druhé třídy mezi Rokycany a Mýtem, tedy na úseku takzvané „staré pražské“. Od 1. srpna tam platí omezení a kamiony musejí využívat souběžně vedoucí dálnici D5. Obyvatelům Rokycan i dalších obcí a měst ležících na bývalém hlavním tahu mezi Plzní a Prahou se uleví, řekl starosta Rokycan Václav Kočí (Pro naše Rokycany).

Řidiči nákladních vozů nad 12 tun se ve zmiňovaném úseku vyhýbali dálnici D5, aby ušetřili na mýtném. „Nově musejí dálnici využívat. Dopravní značení se zákazem vjezdu pro tranzit už se objevilo v křižovatkách silnice II/605 a silnic II. a III. tříd,“ uvedla mluvčí radnice Tereza Maixnerová. Nová úprava se nijak nedotkne nákladní dopravy, která v dotčených městech a obcích zajišťuje zásobování.

Na bývalé státní silnici I. třídy, která vede z hraniční obce Rozvadov na Tachovsku přes Plzeň na Prahu, za šest let doprava silně vzrostla. Vede přes centrum Rokycan a protíná další obce.

Rokycany už několik let usilovaly o zákaz tranzitní nákladní dopravy. „Dlouhodobé přetížení silnice II/605 kamiony s sebou nese řadu negativ, ať už se jedná o zhoršenou bezpečnost chodců, špatnou plynulost provozu, hluk, vibrace, exhalace výfukových plynů, prašnost, poškozené komunikace i budovy,“ uvedl Kočí. Zákaz tranzitu podpořila krajská správa a údržba silnic, policie a obce Holoubkov a Svojkovice.

Podobné objíždění je přitom aktuálně téma i na celostátní úrovni, neboť stát od ledna rozšíří mýto na dalších 900 kilometrů silnic I. třídy. Přilehlé obce se kvůli tomu obávají „rozlití“ kamionů mimo zpoplatněné úseky. Kraje a obce nyní vytvářejí seznam rizikových míst.

„Mýtné na silnicích první třídy řešíme. V pracovní skupině jsme se dohodli, že budeme řešit možnosti omezení vjezdu kamionů na silnicích, kde hrozí objíždění zpoplatněných úseků,“ napsal včera na svůj twitter ministr dopravy Vladimír Kremlík.

ČTK

Tagy D5 mýto objíždění Rokycany
25 komentářů