Autobusy Doprava ve městě

Konec nesmyslných cest za dražším plynem. Liberecký dopravní podnik otevřel vlastní plničku

Nová plnící stanice v areálu DPMLJ. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Nová plnící stanice v areálu DPMLJ. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Vlastní plničkou firma výrazně ušetří oproti stávající situaci, odpadnou i dlouhé přejezdy do Jablonce.

U většiny dopravních podniků s autobusy na stlačený zemní plyn jde dávno o samozřejmost, v Liberci ale svým způsobem o přelomovou událost. Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ) dnes otevřel novou plnicí stanici na stlačený zemní plyn (CNG) za 23 milionů korun. Dosud musel jezdit plnit autobusy hlavně do Jablonce nad Nisou, kde platil výrazně vyšší cenu ve firmě, kterou vlastnil pouze z 50 %.

„Stali jsme se nezávislými a nikdo nás nemůže přes problematiku plnění CNG vydírat,“ řekl při otevření předseda představenstva DPMLJ Michal Zděnek. Plnička vyrostla v garážích ve Vilové ulici, její stavba tak završila velkou proměnu celého areálu.

Podle Zděnka DPMLJ výrazně ušetří. Například aktuálně stojí kilogram CNG ve vlastní plničce 15 korun, v Jablonci nad Nisou 23 korun. K tomu je potřeba ještě připočíst přejezdy s prázdnými autobusy a dva až tři řidiče denně, kteří přes noc jezdí. Ze zhruba stovky autobusů v Liberci je na plyn aktuálně 38 vozidel.

Pozůstatek staré smlouvy s BusLine

Dojíždění autobusy do Jablonce nad Nisou je jedním z pozůstatků éry, kdy se vedení Liberce (tehdy v čele s ODS) rozhodlo začít spolupracovat se společností BusLine. Výsledky této spolupráce několik let zaměstnávají především policii a státní zastupitelství.

Plnička vznikla v roce 2011 v Jablonci jako společný projekt DPMLJ a BusLine Real. „Plnicí stanice byla obratem a v rozporu se zájmy DPMLJ předána do podnájmu soukromé společnosti Dopravní podnik Česká Lípa,“ uvedl v roce 2019 DPMLJ v tiskové zprávě. Smlouva je přitom na třicet let.

Zděnek dnes na dotaz, kdy přestane DPMLJ do Jablonce nad Nisou jezdit plnit autobusy úplně, nechtěl konkrétně odpovědět. Podle něj probíhá jednání o ukončení smlouvy a prodeji podílu. Pro BusLine již není plnička příliš strategickým aktivem, letos v únoru přestal jezdit v Jablonci nad Nisou.

K podpisu smlouvy došlo v roce 2011, kdy byl předsedou představenstva Roman Šotola (tehdy člen ČSSD) a místopředsedou David Václavík. V představenstvu byl v té době i bývalý dlouholetý primátor Liberce Jiří Kittner (ODS). DPMLJ podal kvůli plničce na policii trestní oznámení, ta po vyšetřování obvinila dvě fyzické osoby.

Odebírat
Upozornit na
guest
9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karlos

Po „rozchodu“ s BusLine a návratem pod Město, se DP postupně vrací do normálu. Nákupy nebo pronájem ojetin na zacelení díry už snad skončí. Sousední Jablonec stejný problém vyřešil jiným dopravcem Umbrella. Nevím na co oni jezdí. Tak uvidíme…

Jan Hojsák

Liberecký dopravní podnik povstává z popela. Díkybohu! 🙂

Toncek

Dodavatelem plničky je…?

Hallis

Ciml?😉

Divočák

to v Jablonci to vyřešili přechodem na „ekologickou“ naftu.. Plynovky najednou nejsou v požadavcích..

Ketchup1970

A u bonettu se platí , my drobní CNG uživatelé 28. 24korun jen výjimečná místa .

Terminál

Jen na vysvětlenou: uvedené ceny v článku jsou bez DPH a plnící stanice jsou určeny výhradně pro autobusy provozované v závazku veřejné dopravy = mírně snížená spotřební daň

Hallis

Dobře+ 21% tj. 18.15,- Kč
Mít cca10,- Kč z kg, jako innogy, to si dovolí málokdo🤮