Konec kolon u Olomouce. ŘSD zprovozní další část dálnice D35
D35 Křelov - Slavonín. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Řidičům se otevře D35 v úseku Křelov – Slavonín tvořící obchvat města.
Řidičům se otevře D35 v úseku Křelov – Slavonín tvořící obchvat města.
Kruhový objezd u Křelova pryč. Přechod pro chodce u Zbraslavi pryč. Ještě zbývá přechod pro chodce v Ruzyni. Sláva, zase o krok blíže civilizovanému světu.
Aby to nebylo jako okolo Brna, když říkali že přestanou být kolony jak se to tam rozšíří, ale kolony jsou pořád
„Jízda po úseku tak bude zatím bezplatná.“ – ona bude nakonec zpoplatnena? Myslel jsem, ze obchvaty nejsou zpoplatnene?
No předpokládám že bez poplatku to bude jen od MUK Křelov na východ. Nejbližší další sjezd k Mohelnici je až 10km vzdálený Exit 253 Neředín a to by nedavalo asi smysl mít celé bez poplatku. Takhle kdo přijede po staré ke kruháči od Globusu bude moct najet na bezplatný obchvat jak doposud…
Od nového exitu 264 Křelov (budoucí MÚK s KO), který bude dokončen v listopadu, až po exit 276 Holice by měl být obchvat bez poplatku.
Jen pro upřesnění, exit 253 není Neředín, je to exit Unčovice. Exit pojmenovaný „Neředín“ na obchvatu Olomouce oficiálně není .
A z jakého důvodu by neměly být obchvaty zpoplatněné?
Protoze odlehcuji pretizene doprave ve meste.
To je častý omyl že „obchvat“ (čast dálnice kolem města není obchvat) zdarma odvede dopravu z města. Těch případů kdy někdo jede z vesnice na kraji města do druhé vesnice na druhém kraji a projede tedy autem bez „známky“ kolem města je minimum. 90% dopravy na dálnici kolem města jen projede protože jede po dálnici stovky km před i za městem a do města by nikdy nejeli. Zbylé procenta co zajíždí do města buď přijedou po dálnici z dálky a mají zaplaceno (takže je úsek zdarma netrápí) nebo sice využiji dálnici v bezplatném úseku ale dálniční poplatek mají zaplacený protože… Číst vice »
Obchvat je řešení následku, nikoli příčiny. Plundrování okolí způsobuje přebujelá doprava, tu je třeba omezit, nikoli rozvíjet. Problém vyleze jinde, je to jen otázka času, lidí nebudou mít nikdy dost. Je to jako v pohádce o zlaté rybce. Bohužel tady nejde o pohádku.
Myslel jste špatně. Náš obchvat Frýdku-Místku je taktéž zpoplatněný. Podobně to bylo třeba v Otrokovicích.
Což je právě chyba. Kdyby zpoplatněné nebyly, tak by odvedly z měst ještě více dopravy a lidem by se v těch městech žilo líp.
Jestli ‚bezplatna‘, tak ať si to platí podle sčitačů kraj. Pokud někdo nemá cenu jedny plný nádrže na známou, tak ať autem nejezdí vůbec.
Už se těším až to zprovozní celé. Ale i tak velké díky za dřívější zprovoznění.
dobrých 10 minut mimo špičku ušetřeno a ve špičce klidně i 30 min…. jen nechápu proč ty výjezdy a sjezdy na kruháč nejsou plynuje napojeny. proč musí být tak kolmo bez zařazovacích pruhů třeba 10 m ??
podle fotky se mi zdá v pohodě jen ten nájez na prahu vlevo dole…
*nájezd
Šílenost, namísto toho aby se těch 25 km D35 od Mohelnice po Olomouc rozšířilo o odstavný pruh, bude se v této šířce dál stavět i navazující úsek…
Kdo bude platit ty mosty v rozšíření?
Jo to je velká katastrofa. Bohužel se k Mohelnici plánuje zatim jen vystavba nouzových zálivů a velká modernizace s rozšířením na D27,5 až kdoví kdy. Přitom s dokončením D35 Svitavy-Mohelnice bude mezi Mohelnicí a Olmikem dost husto a jakákoliv rekonstrukce bude znamenat provoz 1+1, protože 2+1/1 v tomto úzkém profilu podle mě vyjezdit nejde… Rozšíření o odstavný pruh zde mělo být logicky hotové do roku 2029, toto je obrovské selhání…
Můj názor je, že každej řidič, kterej si několikrát postál v až půlhodinové koloně od OVY nebo Mohelnice před kruháčem je rád, že se konečně bude jezdit bez této zajížďky a ne jestli dálnice má šířku 22,5 nebo 27,5.
To každopádně, ale jen do doby než bude při rekonstrukci kvůli uzke dalnici stažen provoz do 1+1. Teď to tam kolem Litovle ještě jakš takš funguje i v 1+1, ale s dokončenou D35 od Svitav to bude spíš průšvih…
Za „katatrofu, selhání a průšvih“ , jak to popisujete, bych považoval, kdyby se do toho tříkilometrovýho úseku dodnes ani nekoplo. Je to kompromisní řešění. Ale alespoň nějaký je. Nebýt těch sporů s obcí Křelov, která vynuceným oodálením stavby od obce dosáhla akorát tak zrušení přímého napojení na dálniční síť, tak možná že to technický řešení mohlo vypadat jinak+ možná i s velkorysejším šířkovým uspořádáním. Ale to jsou spekulace, co by, kdyby.
Toto je trochu jiná kapitola, ta kategorie 22,5 je dána historicky a je v ní celý úsek od D46 na západ a buďme rádi že vůbec je… Já ale mluvím o selhání v kontextu že se doteď nepřipravilo normální rozšíření v celém úseku Křelov-Mohelnice a s velkou slávou se za pár let budou dělat jen nouzové zálivy…
No… Problém je, že to není dálnice, ale rozhodnutím strany, ehm…, čo to táram, ani si člověk nepamatuje za koho Ťok kopal, se z bývalých rychlostek udělali ze dne na den „autobahny“. P.S.1: Jj, zálivy a absence krajnice mne taky docela štve… P.S.2: Chápu, že most je drahý koníček, a fakt nejsu proto jej předělávat, ale před nimi a za nimi by se tak nějak po troškách (třeba při něčem novým) začít mohlo…
Na druhou stranu pro běžného řidiče se s tou změnou nic nezměnilo. Na bývalých eRkách bylo taky 130 a povinnost dálniční známky jako na dálnicích
Ale no tak, je to nový usek. Reko bude potřebovat tak za 20 let. V tu dobu bude mít ČR o 0.5-1mio obyvatel méně, taky by tu mohlo byt tak 0.5mio samoříditelných aut a komu to bude i tak málo, tak pro toho tu VRT…
Ne, opakovaně mluvím o Mohelnice-Křelov, to je přes 40 let starý úsek, že se nepřipravilo rozšíření…. Tady ten nový opravdu nějakou dobu vydrží, nicméně asfaltová obrusná vrstva by se měla měnit i tak nejpozději po 10 letech, aby se nezničily ty ložné vrstvy…
Já se obávám, že pokud se rozšíření nepřipravilo v minulosti, tak dnes už teprve by byl problém takovou akci zrealizovat. Jeden příklad za všechny: průchod CHKO Litovelské Pomoraví. Tipuju, že na tom by se DZ a další spolky a obč. sdružení vyřádily. Další věc jsou mosty na a nad dálnicí . Ty nouzové zálivy + PHS budou prostě kompromisním řešením.
Dopadne to úplně stejně jako ta zhovadilost A4 z Wroclawi na západ. Ale tam aspoň Poláci plánují 3+3 s luxusním odstavákem, my jedeme dál stejnou blbost…
No A4 z Wroclawi na západ je snad ještě z dob Třetí říše ne? Jen s tím doposud nic neudělali…
Pamatuji ještě dobu kdy A4 byla v několika úsecích jen dvoupruh s hotovými mosty na čtyři pruhy a my se divili že to Poláci ani 65 let po válce nedostavěli na plný profil.
Když se jede mimo spicku, tak je a4 v topu!
18436x sláva a týden se budeme radovat !!!
Já su tak ščasné… 🤧
Díky všem , kdož se o to zasloužil.
děkuji, dekuji. Jen mě zarazilo, že tento obchvat bude taky ve zúženém profilu, jako zbytek D35 do Mohelnice, pouze s bezpečnostními zálivy tzn bez široké krajnice, jako ve směru na Lipník. Možná zbytečně nebezpečné. Jakmile se tam stane pár nehod s odstavenými auty, možná se bude rozšiřovat.
Člověče, kde máte tu svou věštírnu?
Je to úsek české dálnice v nejlepším poměru cena výkon, který jiný úsek zrychlí cestu ve špičce o 30 minut s investicí 840m?
Ušetří se 5 minut max.
Očividně jste kolem té kilometr dlouhé protihlukové stěny tvořené popojíždějícími kamiony v pravém pruhu každé odpoledne nikdy nejel.
5 minut ušetříte možná v noci a o víkendu ráno, při čistém prujezdu. V pracovní den jsem tam nikdy nestal pod 10 minut takže úspora 15… a při jakémkoliv problémů tam opravdu půl hodiny ve špičce trávíte.
Vlastně je to zajímavá otázka. S lepším efektem mne napadl akorát bohužel nerealizovaný projekt Adama Scheinherra provizorně rozšířit na Štěrboholské v Praze připojovák od Průmyslové až k roztrojení před Lanovým mostem. To by stálo pár milionů a efekt na dopravu od Černého mostu by byl naprosto zásadní s úsporou času možná i více než 30 minut. Mezi benzínku by se to dle jeho slov tenkrát s určitými kompromisy vešlo.
https://mapy.com/s/catuhasuja
To vypadá jako skvělý nápad. Tuší někdo, proč se to nakonec nerealizovalo?
Scheinherra nahradil Hřib…
Obrovské poděkování, že sice pozdě, ale přece, tento úsek byl při cestě z Brna do Jeseníků absolutně nejhorší.
A. pritom stacilo nainstalovat svetla, jako na svetelne krizovatce, chvilku by stal jeden smer, ve chvilce cekani si posles treba smsku, a za chvlku jedes take. Tak to funguje v Qataru n’a kruhacich.
Prej smsku… Právě kvůli takovým jako jste vy se rozjíždí proud pár vozidel půl minuty a křižovatky mají nižší průjezd než by mohly, protože každej druhej Lojza píše smsky. Bral bych vám na místě papíry. Telefon nepatří do ruky ani na semaforech.
Kruhový objezd se světelnou signalizací je i v Hradci Králové – viz https://mapy.com/s/jasugasonu
Ovšem na klasické křižovatce by mohl přinejhorším řídit dopravu ručními pokyny dopravní strážník, i kdyby nefungovala světelná signalizace. Ale postavit strážníka doprostřed kruhového objezdu asi nemá smysl? 😉
Původní silnice I/35 kolem Křelova zůstane čtyřproudá?
Jestli by nebylo nejlepší jí zrušit, bude už jenom stát zbytečné peníze na údržbu.
Jako podle všeho asi ta část ano. Tak ono to ničemu nevadí momentálně a až se jednou bude dělat nový povrch, tak by to mohli zúžit.
Ta se, doufám, předá kraji a ten už si rozhodně, co s tím.
Dokud není 5. rameno, tak to bude kapacitní přivaděč na průtah městem. Teprve se ukáže, jaká na něm bude intenzita provozu. Další nájezd na dálnici je cca 9 km dál.
Ten “pravou” část ve směru na Olomouc už vydlabali a tuším, že použili na ty přeložky okolo
Jestli nebyl dotaz směřován spíš k tomuto úseku:
https://mapy.com/s/gejovehupa
Ten už je tuším také fuč a je to tam v režimu 1+1. Ale peníze bych na to teď z fleku nevsadil 🙂
Nevím, jak dneska, ale v pondělí to bylo ještě normálně
Nene, tam je normálně 2+2 a nezdá se, že by se to tam mělo měnit..
V žádném článku jsem nenasel, jak se bude jezdit ke globusu, protože mimoúrovňová křižovatka ještě není dokončena.
Něco málo o tom píší tady:
https://hanacka.drbna.cz/zpravy/doprava/35065-klicovy-usek-d35-u-olomouce-uz-vyhlizi-zprovozneni-nove-casti-jak-se-bude-jezdit.html
Kompletní to najdete na webu Ministerstva dopravy na jejich úřední desce https://uredni-deska.md.gov.cz/Uredni-deska/MD-38679-2025-940-6.html
Z dálnice to zatím nepůjde, než dokončí novou křižovatku na obchvatu. Od Mohelnice bude nutné sjet dříve na starou silnici a pak jet přes Olomouc.
Takže od neděle bude Olma bez mléka, když tam krávy přestanou dojit. Rychle ještě skočím pro poslední jogurty a pak už jen rum 😀
To je ale úplně jiný obchvat. Ten o kterém mluvíte se kvůli Olmě ještě ani nezačal budouvat.
Jo ona se už otevírá i východní tangenta Olomouce? 😮 nebo jaký měl smysl váš příspěvek?
Chlapci, pokud se nepletu, tak o ztrátě mléka u krav mluvil agropodnik v trase této přeložky.
Ale „nésu místní“ takže záměnu lokalit nevylučuji.
Při vší úctě, jste zcela mimo a motáte tři různé stavby dohromady…
– dojivost krav = D55 Olomouc – Kokory
– Olma = I/55 Olomouc – Týneček „východní tangenta“
– tento článek = D35 „Slavonín – Křelov, dostavba
Stavba tohoto úseku je podobný zázrak jako D1 kolem Přerova. Také jsem si myslel, že nikdy nepřijde. Děkuji všem zainteresovaným, že se to pohlo!
A co teprve D 35 z Mohelnice do Hradce.
Všem, kdo se podílel na stavbě DĚKUJI. Čekání před tím kruháčem jsem nesnášel a stýskat se mi rozhodně nebude.
To víte. Globusu se vyhovělo a ten chtěl své páté rameno na kruháči. Špunt jak vyšitý….
Tady byla největší škodná křelovští. Nelíbil se jim obchvatu obchvatu té jejich díry…
Proč nechtěli obchvat?
Protože to nebyl obchvat, když rozděloval obec na dvě části.
Už jsem se s tímto názorem tady jednou setkal. Ať koukám na mapu sebevíc, stále nechápu, jaké rozdělení obce na jaké dvě části bylo myšleno. :-/
Až na to, že když otevřeli Globus, tak celá OK měla tři ramena, rameno od Brna a Ostravy ještě neexistovalo. Tenkrát tam ovšem stál jen Globus, OC Olomouc City a a bytová zástavba nikoliv.
Stačí si zovrazit letecký pohled z let 2001 – 2003
https://mapy.com/cs/letecka?x=17.2196077&y=49.6020687&z=17
Děkuji. Jenom pozor na jednu věc, Marku. Pokud si tento odkaz otevře někdo na mobilu nebo podobném zařízení, kde má nainstalovanou aplikaci Mapy.com, tak mu to nebude fungovat. Aplikace má v sobě totiž jen poslední verzi letecké mapy.
Tak to se omlouvám, on je stejnej problém i při zobrazení na PC. Otevře se sice zvolená oblast, období ale v letecké mapě musím taky vybrat ručně.
Když se na mapy.com klepne na nástroje v pravém dolním rohu nad mapou, tak je tam možnost Sdílet. Ta vygeneruje kratší odkaz: https://mapy.com/s/fonehuhomo , který ukáže správně i to starší období na letecké mapě, pokud je otevřena v browseru ať už na počítači nebo na mobilu.
Zrovna GLOBUS v tom byl absolutně nevinně v tomto případě. Poptejte se v Křelově, tam Vám řeknou.
Přesně tak. Když se stavěl Globus, tak se do tenkrát nepřerušenýho směrově děleného čtyřpruhu na konci ul.Pražské „vložil“ kruháč, jako zřejmě nejjednodušší řešení. A o několik let později, když nebyla dohoda s Křelovem možná, byl úsek Kře.- Slav. , I.etapa provizorně ukončen právě na této OK.
Můj názor je, že už po tomhle částečným otevření poklesně i tranzit přes město u těch, kteří cestují ve směru Ostrava – Mohelnice a nechtěli čekat kolikrát i půl hodiny ve frontě před kruháčem.
Co na tom sakra v Křelově vadilo?
A co vlastně Křelovu tak vadilo? Ví to někdo?
Mám pocit že chtěli dálnici až za pevností, tam kde je aktuálně nově postavena. Původně totiž měla byt přeložka kratší s napojením na stávající ctyřpruh už v prostoru mezi pevností a Křelovem. Teď tam sice je o silnici navíc, ale mají dálniční i běžný silniční obchvat který se vyhledově možná zúží na 1+1?
Ano, ten původní návrh trasy měl od Křelova odříznout fort i celý areál Regeny a dálnice by dál vedla těsně vedle zástavby. Údajně tam byl problém i s tím, že ŘSD se moc neobtěžovalo s Křelovem jednat a postavili je před hotovou věc s tím, že Olomouc přece s návrhem souhlasí, tak už není co řešit. No a křelovské to rozzuřilo tak, že ukázali, že ještě bude hodně co řešit.
Kdo ví, co se tam dělo. Křelov se v polovině devadesátých let odtrhl od Olomouce a v Olomouci to hodně špatně nesli.
Spíš bych řekl, že ŘSD si tenkrát zjednodušilo práci a jednalo jen s Olomoucí a vůbec je nenapadlo, že když něco schválí krajské město, tak se malá obec odváží mít opačný názor. Pokud si vůbec tehdy všimli, že Křelov už není součástí Olomouce a musí s ním jednat zvlášť.
Jsou někde ještě k dispozici původní návrhy vedení trasy?
I když to tam znám, tak nemám moc představu o tom, jak by se do prostoru mezi Regenou a Fortem vešla případná další MÚK v bezprostřední blízkosti dosavadní MÚK Křelov.
Vedení trasy mělo být zhruba nějak takto?
https://mapy.com/s/bomekusape
Ano, to celkem souhlasí. Našel jsem jeden starý obrázek, kde je původní krátká odmítnutá trasa a nová delší varianta. Paradoxně obrázek pochází z doby, kdy v Křelově na krátký čas změnili názor a chtěli přece jen tu kratší trasu, se kterou ale už ŘSD moc nepočítalo. Záhy ale zase chtěli tu delší, která se nakonec stavěla. Víc obrázků jsem bohužel neobjevil, ono se celkem pochopitelně v různých diskuzích a článcích odkazovalo na tehdy aktuální leták ŘSD, jenže ty už na webu dávno nejsou. Tak aspoň ten obrázek: https://forum.ceskedalnice.cz/download/file.php?id=5338
Takže jsem se celkem trefil, diky moc za ten obrázel. Jen škoda, že nejsou archivovány ty letáky, to umístění tehdy navrhované MÚK pro odpojení od hlavní trasy bych rád viděl. Nicméně musím říct, že větší podil viny na zdržení vidím na straně Křelova.
Střídali názory na rozdílný varianty jak na běžícím páse, podle toho, kdo byl v obci zrovna u kormidla. Výsledek je jedinej – osmnáct let zdržení a Křelov odstřiženej od přímýho napojení na dálniční síť.
Já si jen pamatuju, že tehdejší, dnes již nežijíící starostka, byla nejvýraznějším hlasem opozice proti této stavbě.