Konec jízdy mezi betonovými zdmi. DB otestuje nové protihlukové stěny
Od nového typu protihlukových stěn si DB slibuje i jednodušší projednávání se samosprávami.
Deutsche Bahn začne na první trati testovat nový typ protihlukových stěn. Cestujícím má přinést jiné výhledy do okolí tratě než do betonu, lidem žijícím v okolí větší ochranu před hlukem než dosud. První stěny se objeví v Hamburku.
O novince informovala DB v tiskové zprávě. Pod názvem MetaWindow má jít o technologii, která díky speciální konstrukci izoluje lépe od hluku, i když budou stěny průhledné. Jako základní materiál bude použit plast. DB na vývoji spolupracovala s italským startupem Phononic Vibes, první prototyp stěny předvedla na Greentech Festivalu v Berlíně.
„S průhlednou protihlukovou stěnou se již obce nemusí rozhodovat mezi vzhledem a funkčností,“ říká Berthold Huber, člen představenstva DB Infrastructure. Budování protihlukových stěn okolo tratí je často citlivým tématem i v Česku. Například v České Třebové si místní vymohli, že stěny budou nakonec nižší, než byl původní plán.
Česká Třebová dosáhla redukce protihlukových stěn u železničního uzlu. Bude jich méně a budou nižší
Nové stěny mají dosáhnout zvukové izolace 34 až 37 decibelů, podíl průhledných ploch dosáhne až 72 procent. Průhledné stěny, které se dosud používaly, měly obvykle výrazně horší vlastnosti v parametrech ochrany před hlukem.
DB neuvádí, jak vychází nový typ stěn nákladově. Firma počítá s tím, že je bude nasazovat hlavně ve městech a turistických oblastech, kde jsou z trati pěkné výhledy.