Konec brněnské dopravní ostudy se blíží. Město získá pozemky pro vybudování terminálu ve Starém Lískovci
Směna pozemků má umožnit vybudování přístupové cesty a malého terminálu pro MHD.
Brněnští zastupitelé dnes udělali důležitý krok k lepšímu zpřístupnění železniční dopravy a jejímu propojení s městskou hromadnou dopravou v městské části Starý Lískovec. Zastupitelé odsouhlasili směnu pozemků v Černovicích a Starém Lískovci, která umožní vybudování cesty k železniční zastávce a současně vybudování malého terminálu pro trolejbusy a autobusy vedle zastávky.
Zastávka vznikla při modernizaci trati z Brna do Střelic v roce 2021. Město ale nezískalo včas potřebné pozemky pro výstavbu přístupové cesty, a lidé tak musejí k zastávce chodit o zhruba 600 metrů delší trasou. Bytová zástavba se nachází přitom jen pár desítek metrů, pro obyvatele této lokality kvůli chybějící cestě stovky metrů daleko. V budoucnu by měl v oblasti vzniknout i malý terminál pro autobusy a trolejbusy MHD. O přestupním terminálu se mluví přes deset let. Obstrukce spolku Vody z Tetčic odsunuly dokončení až na rok 2021, město za tu dobu nevyřešilo přístup k zastávce.
„Podařilo se nám vyřešit dlouho zablokovanou majetkoprávní situaci, která bránila vybudování železničního terminálu ve Starém Lískovci, protože město k němu nemělo plnohodnotný přístup. S majitelem inkriminovaných nemovitostí jsme našli řešení, které dnes schválili zastupitelé. Díky směně pozemků bude možné postavit komunikaci a konečnou pro trolejbusy a další dopravu. Dále se také plánuje cesta pro pěší a nové obslužné komunikace z ulice Dvořiště,“ uvedl radní pro oblast majetku Jiří Oliva.
Jednodušší přístup do části města
Směna se týká pozemků v Černovicích, které se nacházejí při ulici Olomoucká v sousedství čerpací stanice. Město získá pozemky ve Starém Lískovci v celkové hodnotě 8,9 milionu korun, které jsou pro přístup k zastávce klíčové. Za pozemky v Černovicích ve vlastnictví města získá 5,1 milionu korun. Doplatek města bude 3,8 milionu korun.
Vlaky na nové zastávce nejprve nezastavovaly, protože se nešlo k železnici vůbec dostat. Pak se Správa železnic dohodla s městem na vybudování provizorního chodníku podél trati v délce zhruba 120 metrů od Šoustalovy ulice. Nyní zde zastavuje jen několik vlaků denně, ostatní projíždějí.
Zastávka má přitom ve spojení s terminálem výhodnou polohu pro přestup do některých částí Brna, zejména pak oblasti bohunického kampusu.