Dopravci Železnice

Komínek: ČD byly o stokorunu na kilometr dražší než RegioJet. Chystáme další tendr

Osobní vlak z Děčína do Ústí nad Labem - Střekova (vlevo) a rychlík z Liberce do Děčína ve stanici Děčín - východ. By Phil Richards from London, UK (11.05.14 Děčín východ 814.126 & 854.212) [CC BY-SA 2.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0)], via Wikimedia Commons
Osobní vlak z Děčína do Ústí nad Labem - Střekova (vlevo) a rychlík z Liberce do Děčína ve stanici Děčín - východ. By Phil Richards from London, UK (11.05.14 Děčín východ 814.126 & 854.212) [CC BY-SA 2.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0)], via Wikimedia Commons

Ústecký kraj připravuje další poptávkové řízení na dopravce na tratě, kde objednává regionální vlaky. Náměstek hejtmana Jaroslav Komínek (KSČM) v rozhovoru pro Zdopravy.cz vysvětluje, proč zakázku nezískají České dráhy a proč dopravce nemusí mít od prosince 2019 nové vlaky.

Jak jste dospěli k myšlence vypsat poptávkové řízení na železničního dopravce?

Příští rok nám končí smlouva s Českými drahami a museli jsme to řešit. Měli jsme původně v plánu mít úplně vlastní vlaky a vysoutěžit jen provozovatele, tento plán ale nakonec neprošel. Rozhodli jsme se, že hlavní část výkonů zůstane zatím  u Českých drah a zbytek zkusíme soutěžit. Administrativně jednodušší než poptávkové řízení podle zákona o veřejných službách v přepravě cestujících je přímé zadání s předchozím průzkumem trhu, pro které jsme se rozhodli.  Zaměřili jsme se v prvním souboru na méně vytížené tratě, avšak elektrifikované, celkem budou čtyři balíčky podobných soutěží.

Jaké budou další?

Pro motorové vlaky, celkem ve třech různých oblastech, jde o soubory tratí, které na sebe logicky navazují buď geograficky, nebo velikostí a typem vozidla, nebo oběhově. První soutěž vypustíme během několika týdnů, další připravujeme.  Půjde hlavně o linky U11 a L2, tedy tratě Česká Lípa – Lovosice – Postoloprty a Děčín – Liberec.

Jaký bude teď postup s RegioJetem?

Na radě jsme schválili záměr uzavřít s nimi smlouvu, ten jsme vyvěsili na úřední desku. Teď budou probíhat jednání, kdy budeme chtít od RegioJetu právní a technické záruky, že skutečně dodrží a že stihnou realizovat to, co nabídli. Také bude potřeba dojednat, jaké z jimi nabídnutých vozidel je pro kraj v konečném důsledku výhodnější.

Když to RegioJet nesplní, co bude dál?

Tak by to znamenalo nedohodu na uzavření smlouvy a museli bychom jednat s někým dalším.

Je reálné, aby RegioJet získal nové vlaky do prosince příštího roku, kdy má smlouva začít platit?

Chtěli jsme v soutěži nové vlaky, nebo renovované vlaky (nové čalounění, lakování atd.), ale ne hned od začátku smlouvy. Dva roky mohou jezdit se staršími dieselovými soupravami, pak bude podmínka elektrických vlaků s klimatizací, které budou nízkopodlažní a plně odpovídat našim požadavkům. Víme, jak dlouhé jsou termíny na dodání vlaků. Někteří dopravci v některých nabídkách však nabídli, že stihnou nový vlak v cílové kvalitě již v prosinci 2019.

Když jste soutěžili provoz autobusů, vyhrála velkou část zakázek společnost Busline s nejnižší cenou. Teď hrozí, že její autobusy ani dál nebudou jezdit. Nebojíte se, že podobný vývoj může nastat i u vlaků?

Busline byl jeden ze čtyř dopravců, všechny soutěže byly na cenu a u jiných dopravců problém není. Nic jiného, než soutěžit na cenu a splnění námi zadaných podmínek nám nezbylo. Těžko bych mohl vysvětlit, že zadáváme výkony Českým drahám, když nabídly o stokorunu vyšší cenu než RegioJet. Sice jde o přímé zadání, ale musíme se chovat jako řádný hospodář a spolehlivost nám musí hlídat dobře připravená smlouva s dostatkem záruk.

Jak to bude s tarifem? Už teď se ozývá kritika, že si lidé budou muset kupovat více jízdenek…
Bude platit náš krajský tarif DÚK, cestujícím bude jedno, s jakým dopravcem pojedou. Platí to o cestování v rámci kraje. Kdo chce jet rychlíkem z České Třebové do Ústí nad Labem, koupí si jízdenku jízdenku Českých drah. Nevím, proč se z toho dělá taková věda.

Jaroslav Komínek, náměstek pro dopravu v Ústeckém kraji. Foto: KSČM
Jaroslav Komínek, náměstek pro dopravu v Ústeckém kraji. Foto: KSČM
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Max
Host
Max

Kdo chce jet rychlíkem z České Třebové do Ústí nad Labem, koupí si jízdenku jízdenku Českých drah. Nevím, proč se z toho dělá taková věda.
Jeste ,ze on jezdi casto vlakem . Vypusti takovou vetu a pak se ukaze max na strihani pasky pred nadrazim .

Anti GW
Host
Anti GW

Michale Skalo, ty se jednou zblázníš z toho modrého blázince :))))

Bery
Host
Bery

Neni to nahodou ten kraj, kde se jim rozpada i autobusova doprava ? 😉

To
Host
To

Není to náhodou ten kraj, jehož krajské město nemá ani autobusové nádraží?))) Nejchudší kraje vymyslí to, co jinde nevymyslí… pokrok nezastavíš.

venkov4ever
Host
venkov4ever

Podle soudruha Komínka půjde hlavně o linku U11…tak proto se trať po letech nezájmu horečně rekonstruuje. Zakázku vyhrály firmy Strabag a AŽD, ale ať dělám, co dělám, pořád tam vidím jen doširoka otevřenou hroší tlamu. Inu, kdo umí, ten umí, kdo neumí, platí.

Kvído
Host
Kvído

Osobně si myslím, že se mělo tak 2 roky počkat, nachystat rozumný plán ( otázko sice kdo by ho nachystal) a pak liberalizovat tratě. Toto je jako vždy ušité extra horkou jehlou. To chce selský rozum pánové. To co se děje, je neodborné a hlavně šaškárna. 👍

AAA
Host
AAA

jasně a za dva roky říct že z časových důvodů už nelze jinak než to zadat napřímo národnímu dopravci, že.

Bery
Host
Bery

Ale v tom neni zadny problem, naprimo lze zadavat az do roku 2023, takze neni kam spechat a je dost casu na rozumnou pripravu. Vsimneme si, ze na zapad od nas do toho nejdou takto bezhlave… to jen u nas se musi tajtrdlikovat. 😛

Chachar Budvar
Host
Chachar Budvar

Promyšlené rozkrádání ČD mi nepřijde jako „tajtrdlikování“… Neboť co jiného je návrh dělení tržeb navrhovaný privátníky v rámci „národního tarifu“ zhruba 80:1 (privátník:ČD), proběhlé socialistické zajištění služeb v depech (zvláštní, proč to stejně neudělali u bývalých ČSAD), či nejnověji požadavek na téměř bezúplatné předání vozidel z majetku ČD privátníkům? Reinkarnace klauzovských devadesátek se vším všudy.

Rado
Host
Rado

Re. Bery
DB má v současnosti podíl na dotované dopravě 66,25%.
(Pro hnidopichy ještě dodávám, že je dotovanou dopravou myslím dopravu někým objednávanou. Povinné slevy u komerčnícg linek nezapočítávám do dotované dopravy!)
Podle poslední studie samotné DB si patrně už v roce lízne na 50, tedy její podíl na dotované veřejné dopravě klesne na, nebo pod padesát procent trhu.

Bery
Host
Bery

Tohle sice nesleduji, ale nebude na te dotovane doprave mit hlavni podil doprava regionalni ? A nebude ta nedotovana prave dalkovina ? A nema na to i vliv rozlohy jejich uzemi, kde plati, ze vetsi vzdalenosti jsou ziskovejsi ? No… a mozna na to v konecnem dusledku ma vliv i to, ze u nich nejezdi az tolik autobusu. 😉

Rado
Host
Rado

Re. Bery Jistěže se jedná o dopravu regionální. A to až po stupeň IRE. Stupně dálkové dopravy ICE, IC, EC jsou až na několik málo vyjímek nedotované. Jsou na komerční báze. U komerčních vlaků jakéhokoliv dopravce, jsou kompenzovány předepsané slevy. Co není komerční, je dotované. Autobusová doprava je na poměrně slušné úrovni. Tedy v závislosti na odlehlosti. Asi jako u nás. Mimoto je v Německu jedním z největších poskytovatelů služeb v dotované autobusové dopravě (vdo), společnost DB bus. Ale je to podle oblastí. Někde více, jinde nejsou busy db vůbec. Nicméně tam kde jsou, tak návaznosti na vlak nemají chybu.… Číst vice »

Vendelín
Host
Vendelín

a je DB regio v tomto přehledu považováno za DB ?

Rado
Host
Rado

DB Regio je jednou z částí (divizí) koncernu DB.

liberal shark
Host
liberal shark

Liberalizace evropských železnic je na tapetě už nejméně 10 let …

Kvído
Host
Kvído

Pavle , myslíte, že soukromým dopravcům záleží na lidech ? Důležité jsou jenom zisky. Nebo, že by to všichni dělali pro modré oči ???👏😁

liberal shark
Host
liberal shark

A co ČD ? Těm snad na lidech záleží ???

Pavel
Host
Pavel

K tomu jen jedno: „Konečně“.
Vše co je „státní“ je neefektivní, nekonkurence schopné dokud ten rozdíl oproti konkurenci není do očí bijící. Tak proč ne někdo, komu bude na cestujících skutečně záležet.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Co, prosím, znamená slovo „nekonkurence“? Já mu nerozumím a korektor textu mi to podtrhává červeně jako chybu – můžete mi to, prosím, nějak smysluplně vysvětlit?

Savio
Host
Savio

To je typicky klausovský termit

MK
Host
MK

Prosím, lze dohledat někde zmiňované nabídky? Titulek hlásá stokorunový rozdíl (nad čímž se v zápalu boje nikdo z diskutujících nepozastavuje), ale mě to nevychází. Buď ČD nabídly kilometr za 190 Kč (asi blbost) nebo Regiojet za 20 Kč (to je totální blbost). Jinak abych přispěl k tématu do diskuze (dle mého šoutouší) – najezdím vlakem ročně víc než 25.000 km a to většinou služebně a většinou v ČR. Prosím, nemám režijku a nejsem pracovníkem ani SŽDC, ani žádného dopravce. Pokud bude liberalizace pokračovat tímto způsobem, začnu jezdit autem. Nemám opravdu čas řešit, kde jezdí který dopravce. Mám IN100 a očekávám,… Číst vice »

Náčelník
Host
Náčelník

Regiojet nabídl 148 Kč. Tak nevím, co a jak počítáte…

MK
Host
MK

Takže ČD nabídlo 248 Kč? Tak pak tu někdo účelově lže… Ale to mají komunisté už nějak v krvi. Víc už to komentovat nechci.

JIP
Host
JIP

MK. Máte pravdu. Také se mi to nějak nezdá. O 100 kč více?

To
Host
To

To je další věc. Pokud nebude státní tarif a přijdu dejme tomu na nádr. v Brně a budu chtít jet do Úpořin… pokladní ČD vyhledá a řekne mi, že tam žádný jejich spoj nejezdí. Jak to bude probíhat dál? Vytáhneme mapu, budeme hledat Úpořiny a zjišťovat, co tam jezdí za dopravce, resp. kam až si můžu koupit jízdenku s ČD? Přijde mi, že možná místo nejrychlejšího spojení budeme hledat, kam až se dá dojet nejdál s dopravcem, u kterého budu momentálně kupovat jízdenku a odkud už musím jet na jinou jízdenku. A jak to bude v případě, že na přestup… Číst vice »

Martin K
Host
Martin K

Už jsem to napsal obdobně níže, ale opakování je matka moudrosti. Odpovězte mi, jak se dostanete na Vaši In100 do Ovesné Lhoty? Nejezdí tam vlak, ale asi autobus dopravce co jistě není ČD. Uděláte to samé jako drtivá většina lidí, a asi i Vás, že z vlaku, kde jste jel se super výhodnou In100, vylezete a půjdete si koupit lístek na autobus? Prostě když si kdokoliv opatří zákaznickou kartu od jedné firmy, tak asi nemůžu čekat, že bude akceptována u jiné. Když to vezmu ab absurdum, v Německu (DB), Rakousku (ÖBB), atd. jezdíte taky na In100? Taky tam jsou koleje… Číst vice »

Bery
Host
Bery

Ano, pri prestupu na bus si nyni bude muset listek koupit, coz je jeste akceptovatelne, protoze se jedna o zmenu druhu dopravniho prostredku (ale i to by slo v budoucnu u vnitrostatni prepravy resit). Z vlaku na vlak je to nesmysl, ktery nas vraci zpet na stromy a ma to logiku asi jako u MHD kupovat jiny listek na tramvaj, jiny na metro trasu A a dalsi na trasu C. Takze s timhle at jdou pani politici laskave do mist, kde slunce nesviti.

Wattie
Host
Wattie

To jste to vzal dost blbě. A co Landtickety v Německu? Uznávají je téměř všechny společnosti.

MK
Host
MK

Martin K.: Už Vám odpověděli za mě – řešení dle autobusové dopravy je krok zpět. Jednoduše: 1) kupování lístků na každý spoj zvlášť je přesně důvod, proč autobusy používám zřídka (dálkové vůbec a regionální jen několikrát ročně). 2) v cizině přežiju kupování lístku do chvíle, než tam budu jezdit často – pak chci opět jedno řešení a ne plnou peněženku jízdních dokladů. A ve většině států to řešení existuje. 3) a tím zdůrazňuji to, co nikdo slyšet nechce – pokud jezdím vlakem denně mimo rámec jednoho IDS, není dnes jiné řešení než IN100. Nevím, v čem je podle Vás výhodná.… Číst vice »

Rado
Host
Rado

Re. MK
Souhlasím s Vámi. I já chci aby systém byl co nejjednodušší a nejefektivnější. Tedy jednu kartu.
Přijedu mhd na nádraží Basileji. Odtud pojedu vlakem Ice DB do Zurychu. V Zurychu přestoupím na vlak do Churu.
Odtud úzkorozchodnou dráhou do nějaké stanice. Z této stanice autobusem do dalšího městečka a odtud mikrobusem do cílové vesnice.
Využiji pět dopravců, z toho jeden zahraniční. Je naprosto jedno zda jde o dopravce železniční, autobusové nebo lodní.
Proč to jde jinde a u nás ne.
Bude toto umět nový národní tarif?
Proč tuto kartu ještě nemáme a již soutěžíme dopravce?
Nepřipraví se dopravci o nejlukrativnější klientelu?
Více otázek, než odpovědí.

Bery
Host
Bery

jj, taky mi neni jasne, proc tu nekteri oslavuji, ze se vracime na stromy… Soutezeni dopravcu melo byt posledni fazi, ale u nas stavime barak od strechy.

Rado
Host
Rado

Re. Bery
Ano. S tím barákem je to naprosto výstižné.

Vendelín
Host
Vendelín

No ale z české Třebové do Úpořin už budu muset mít jízdenky 2. A DUK nekoupím na internetu. Vyčůrané na tom bude to, že ji budu chtít už z Roudnice takže prodej ve vlaku a náklady na její prodej ponesou ČD. Prostě skryté tunelování ČD. Měly by se zavést provize z podílů z ceny jízdenky ostatních dopravců které připadnou tomu, kdo jízdenku prodal. Na to ale kraje nechtějí slyšet, byť v mezinárodní přepravě je to standart. Bohužel to je věc, kterou by mimo jiné mělo usměrňovat MD.

Bery
Host
Bery

MD problemy neresi… MD problemy vytvari.

Zd. V.
Host
Zd. V.

Tak to ale nelze, jízdenku si můžete koupit jen v neobsazené stanici a navíc by jste musel jet zastávkovým rychlíkem a v každé stanice Praha – Ústí je pokladna a ještě navíc jídenka platí pouze určitý čas, takže ne že si v Ústí vystoupíte v klidu, ale budete stíhat vše na čas, o zpoždění ani nemluvě a o nekompromisních zaměstnacích drach, kteří po většinu Tarifu Dúk nerozumí, nic nevysvětlí a téměř nikdy neporadí… na vlaky Ex Dúk neplatí. Přeji šťastnou cestu.

liberal shark
Host
liberal shark

Výborně, konečně se někdo snaží zacházet s veřejnými penězi zodpovědně.

AAA
Host
AAA

Židi válčí, Němci obchodují a komunista podporuje tržní ekonomiku. Svět je holt naruby 🙂

liberal shark
Host
liberal shark

Komunisat tak činí pouze z donucení pod hrozbou trestního stíhání za porušování povinností při správě cizího majetku :-))

Martin1
Host
Martin1

Ano, logika v podání komunisty (který má mimochodem rád přece národní podniky, nikoliv ty soukromé vykořisťovatele). Z Plzně do Mostu pojedu GWTR, z Mostu do Bíliny ČD a z Bíliny do Světce RJ. Ne, pro cestujícího to věda přece nebude a už vůbec nepotřebuje nějakou integraci tarifu. :-/ Aneb vědátor Komínek v praxi.

Vendelín
Host
Vendelín

Z Plně si koupíte jízdenku IDP nebo GWTR a pak z Podbořan do Světce pojedete na jízdenku DÚK. Ale zase. Náklady spojené s odbavením neponese RJ, ale GWTR.

noerf
Host
noerf

martin: Taky můžete jet po koridoru pres Prahu a Ústí nad Labem.

Vendelín
Host
Vendelín

Na jízdenku ČD do Roudnice a ve vlaku si dokoupíte u průvodčího DÚK do Světce. Opět nese náklady někdo jiný než RJ

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

„Opět nese náklady někdo jiný než RJ“
No, především asi cestující – protože přes Prahu to asi bude na kilometry o dost delší …

Vendelín
Host
Vendelín

řeč je o nákladech spojených s odbavením. V mezinárodní přepravě je to tak, že dopravce, který doklad prodal má z ceny jízdenky částku za svoji tra´a provizi z ceny za tratě ostatních dopravců. Se změnami, které přináší vstup dalších dopravců je nutné provize zavést i ve vnitru. ostatně na tom ztroskotal prodej jízdenek RJ v pokladnách ČD, protože se po něm chtěla úhrada nákladů na prodej jízdenky a RJ to nechtěl platit.

AAA
Host
AAA

A na čem ztroskotal prodej lomeného jízdného GWTR/ČD, které už dlouho předtím fungovalo bez problémů?

Pibik
Host
Pibik

Podstatný je průlom, pak už trh jenom rozšiřuje průrvu velmi rychlým tempem. ČD nemají v ruce nic do boje, vše bylo vyčerpáno (nízké úroky, vysoké státní intervence, limitní zadlužení), naopak negativa zůstala – nízká efektivita státní firmy, nepružnost, politikaření a dokapesné zájmy kohokoliv. A ten nejpodstatnější handikap, to že to nikomu nepatří, takže jsou všichni zaměstnanci a vlastně je jim to jedno.
První velký úspěch naopak přiláká další soukromou konkurenci, teď už to půjde rychle.

Elb
Host
Elb

První velký úspěch je GWTR na Šumavě.

Jakub Michálek
Host
Jakub Michálek

Mě by zajímalo, kde připojíte ten elektricky vlak v Libereckým kraji 👌

Ref
Host
Ref

Jen k té spolehlivosti pana Jančury a jeho firmy. Je všeobecným tajemstvím, že Regiojet dluží kam se podívá. Jejich lokomotivy i soupravy nechce nikdo opravovat, protože platební morálka této firmy je katastrofální. Taktéž s výplatou mezd jsou časté problémy. Jistou záchranou pro Regiojet může být zavedení slev pro seniory a děti, které bude stát štědře dotovat (doplácet).

liberal shark
Host
liberal shark

ČD snad zadlužené nejsou ?

Vendelín
Host
Vendelín

ale splácí v termínech. Slyšel jste někdy něco o spolehlivosti dlužníka??

Vendelín
Host
Vendelín

jsou, ale dluhy splácí .

Vendelín
Host
Vendelín

Jsou ale splácí a jsou pod dohledem ratingové agentury. jakýpak má rating RJ?

noerf
Host
noerf

Ref: V jistych dobach měli ČD splatnost 90 dní a zpravidla ještě platili pozdě například v letech 2010, 2011). Regiojetu nikdo operativně nezvýší meziročně dotace o 30 %, jako ČD v některých pripadech.
Nicmene je pravda, ze splatnosti faktur nebyli u Regiojetu nijak extra, ale da se očekávat, ze se to zlepsi se zlepsenim zisku.

Bery
Host
Bery

Ta splatnost nebyla vymysl CD, tu mela narizenou kazda instituce v gesci statu. Nase firma delala rekvalifikacni kurzy pro UP a FA musela splnovat podminky… splatnost 90 dni a zadne penale za dalsich 14 dni po splatnosti. A nejlepsi na tom bylo to, ze jejich ucetni zacala FA resit az s koncem splatnosti, aby se vyuzilo tech 14 dni bez pokuty. Takze stat si tak vlastne zajistil bezurocnou pujcku na 3 mesice.

Trnka
Host
Trnka

Když to RegioJet nesplní, co bude dál? Dobrá otázka!

Tak by to znamenalo nedohodu na uzavření smlouvy a museli bychom jednat s někým dalším.
Slabá odpověď!

AAA
Host
AAA

A co byste jako čekal? Že Jančuru pošlou do gulagu?

noerf
Host
noerf

Trnka: A kdyz zamestnanci ČD stávkují, tak se o cestujici nikdo nestará. A zpochybňovat dopravce, kteří provozují vlaky v tržním prostredi pet a vice let a maji fungující autobusovou dopravu v ramci skupiny dlouhodobe fungující (Arriva, Regiojet) je vcelku úsměvné.

Fíha
Host
Fíha

Nespokojení zaměstnanci mají svaté právo stávkovat!
Řidiči autobusů u Jančuraka už k tomu neměli daleko!
A prosím podívejte se po Evropě, Francie, Rakousko, Německo. Stávkuje se všude a daleko razantněji!
U nás neexistuje soudržnost, každý má svoje, svoji nakradenou špíz a vštípené z výchovných metod komunistické strany: nehas co Tě nepálí.
Až selže technika v Ústí, tak už vidím jak pojede alespoň nějaká NAD, ani náhodou.

Tom
Host
Tom

Arriva má fungující autobusovou dopravu? To si děláte p…? NA linkách PID jim jezdí mnoho subdodávek, aby vůbec vypravili to, co mají v závazku (nejvíce asi ČSAD MHD Kladno). Loni po spuštění integrace spousta neodjetých spojů a následně vzdání se 2 linek PID.

Kubík
Host
Kubík

A ještě k těm tratím. Když už to chcete dát Jančurovi, tak se máte domluvit se Středočeským krajem a ať to vozí už od Lysé nad Labem, to samé u Žatce- tam ať to vozí až do Lužné nebo nový přímý vlak Praha-Žatec -Chomutov-Jirkov. Nebo obnovit jeden pár Karlovy Vary-Žatec-Praha ve formě Sp. Základem železnice je síťovitost a ne přestupovat (3 minuty na přípoj!) s vidinou ujetého přípoje. Žatec by si jistě rehabilitaci železnice zasloužil, potom co předchozí vedení Ústeckého kraje cíleně likvidovalo vlaky kolem Žatce.

Jakub
Host
Jakub

Do Lysé n/L? nic takového. Tady máme sysla s klimatizací na lince mezi Ústím n/L. To by byla prohra pro cestující jezdit 100 km v malé jednotce Pesa.

jouda
Host
jouda

Sice máme sysla (většinou), ale honeckerova pomsta jede vždycky. 🙂

Elb
Host
Elb

Na R Ústí-Kolín s Bdtee 276 a AB 349.

Iva D.
Host
Iva D.

Tak od pana Kominka slova o řádném hospodaření vyloženě sedí. Zejména na odboru dopravy, kde kraj platí tisícové částky jednomu pánovi z Univerzity Pardubice za poradenské služby, přitom tam má přece bandu úředníků na úřadě a každý druhý odborník na dopravu v ČR by to dělal za daleko menší bakšiš… A že takhle vyhazujeme peníze, ale tím se moc nechlubime…

Kubík
Host
Kubík

Mě jako cestujícího je nakonec úplně jedno s kým jedu, ale chci si koupit jednu jízdenku v jedné pokladně nebo u jednoho průvodčího a to na celou trasu a navíc např. na slevu slevu in 25 u všech dopravců, pakliže to neumíte vyřešit, nic nesoutěžte. Navíc žádám, aby byl jeden dispečer pro všechny dopravce závazný a ten nenechával ujíždět přípoje! A ten dispečer by měl zajistit i to, aby neujížěly návazné autobusy! Proč například v Maďarsku u soukormé společnosti GYSEV lze koupit v pokladně bez problémů lístek i na MÁV zrt.? Proč v Rakousku lze koupit u například soukromého dopravce… Číst vice »

Michal
Host
Michal

Tak pro začátek by stačilo pochopit, že tu nikdo nic neprivatizuje a zbytek by mohla zvládnout studená sprcha, ne?

Kubík
Host
Kubík

Aha, pardon, pouze pronajímá trasy..

železničář
Host
železničář

Uklidněte vášně obě strany. Nic není podepsáno. Ale z těch vyjádření vyplívá, že postrašení ČD
se bolševikům povedlo. Jistě k tomu máte všichni plno informací. Tak Vás uklidním.
Rámcová smlouva na výrobu Regiopanterů je podepsána a bude aktivována jakmile bolševik
zjistí, že to ten pán nebude schopen zajistit. Ne jen v rámci vozidel, ale hlavně personálně.
Všem hezký večer. A ne nejsem z nábřeží, ani odborář.

Michal
Host
Michal

To je tak neuvěřitelná náhoda. ZROVNA TEĎ může být aktivována smlouva… Takže von tam Krtek vozí lidi kdejakejma plečkama a najednou se hledaj skulinky, jak dodat tramvaje? Ještě by se měla zjistit chyba v Excelu, díky který bude možný zlevnit o padíka na kiláček, von Štěpán to zvojtil – dvakrát do fixních nákladů přičet příspěvky do mezinárodní železniční únije a amortizaci ARESu, čili se vomlouváme a takhlenc to bude v cajku.

Ale baví mě, jak ta konkurence na dráze z principu k ničemu není :-DDD

Náčelník
Host
Náčelník

Kdybyste aspoň nekecal. V současné době ČD žádnou rámcovou smlouvu na dodávku elektrických jednotek uzavřenou nemají!

V minulosti uzavřené rámcovky již byly plně využity. Nová rámcovka se teprve soutěží.

AAA
Host
AAA

zase bude hlavní požadavek šířka dveří?

Železničář
Host
Železničář

Máte špatné informace.

Pan Sined
Host
Pan Sined

Máte tuto informaci potrvzenou?

železničář
Host
železničář

Dobrý den, mám. Proto říkám, nic není podepsáno.
Hezký den.

noerf
Host
noerf

Pro redakci: jaká je pravděpodobnost, ze od roku 2019 začne jezdit Regiojet na trati Praha – Usti nad Labem vzhledem k úspěchu v poptavkovem řízení, tedy že by protáhl spoj z Opavy či Brna až Ústí nad Labem.

Josef22
Host
Josef22

Docela pochybuji, že by RJ snažil zecpat na tento koridor…

noerf
Host
noerf

Josef22: Přes prázdniny má koupit další dva Traxxy a příští rok další čtyři, čili trasu na Brno a díl zvládne s Traxxy, do Košic a jako rezervu bude mít Vectrony, volné 162 může klidně poslat na Ústí nad Labem a otázka je jak na tom bude s vagony, nehledě na to, že si může jím provozovanými osobáky dovézt cestující.
Do Českých Budějovic a do Plzně bude potřebovat dvousystémové lokomotivy.

Jiří
Host
Jiří

Diskuse se zvrhla na diskusi o jednotním celonárodním tarifu, to si nenechám ujít. Když jedu trasu Jeseník – Zlín, jezdím s ČD. Když si lístek kupuji na poslední chvíli, koupím si přes e-shop včasnou jízdenku Jeseník – Olomouc a Olomouc – Zlín, protože mě to vyjde levněji než jedna jízdenka (když si kupuji jízdenku týden předem, stačí mi jedna). Mně z toho vyplývá, že by měl stát navrhnout jednotný tarif s tím, že bude zřejmě dražší. Spoustu lidí bude špekulovat a stejně kupovat 8 jízdenek, protože ušetří. Pak bude skupina lidí, kteří upřednostní pohodlí nákupu jedné jízdenky za vyšší cenu,… Číst vice »

Milan
Host
Milan

Bude fajn, když bude národní tarif fungovat obdobně jako integrované dopravní systémy, kde ceny určuje jednotně koordinátor IDS a který objednává služby od jednotlivých dopravců.

Bery
Host
Bery

Ale on by mel byt naopak levnejsi, nez jednotlive tarify dopravcu diky delsi kilometricke vzdalenosti, ale zaroven muze byt drazsi, nez pripadna akcni jizdenka nejakeho mimozavazkoveho dopravce jedouciho ve stejne trase. Soucasne by melo platit, ze dopravce muze nabizet i vcasne jizdenky v omezenem mnozstvi, pokud vi, ze tim pomuze naplnit kapacitu, ale to kraje nechteji.

Vendelín
Host
Vendelín

Problém není ani tak vlastní národní tarif, ten by nakonec ani nemusel být. Zásadní je stanovení principů odúčtování podílů na tržbách jednotlivých dopravců a vytvoření odúčtovacího systému. A o tom se zatím ví jenom cena kolem 250 mega

Bery
Host
Bery

jj, ale co si budeme povidat… neverim, ze to bude jen 250 mega. Stejne tak, jako neverim, ze jim vyjde ten odhad kompenzaci po zmene slev pro studenty a duchodce. V obou pripadech bych se snad i vsadil, ze to bude vic. 😉

Milan
Host
Milan

Bez existence celonárodního tarifu je rozdrobení tratí mezi různé dopravce pro cestující jednoznačně zhoršení stavu. A je mimo rozumné chápání, že někdo argumentuje tím, že když v autobusech je potřeba kupovat jízdenky na každý spoj zvlášť, má to tak fungovat i ve vlacích. A to není jen o kupování jízdenek a komfortu jednotného eshopu, typu Můj vlak, ale i o jednotném řízení přestupů, čekání na přípoje atp.

Michal
Host
Michal

Ale ty brepto, tos to zase popletl: nikdo neříká, že to tak MÁ fungovat, nebo že to je dobře: říkáme, že se s tím dá žít, protože celkový přínos soutěží by tenhle opruz měl být schopný výrazně vyvážit. Vousaté historky o strejcovi, který jede na sedm jízdenek z Nové Pece do Mostu, až PŘÍŠTĚ POJEDE URČITĚ AUTEM, si vyprávějte při černé hodince na schůzích OSŽ – mnohem víc lidí si dobrovolně půlí jízdenky ČD, protože v kombinaci s relačním jízdným může výrazně ušetřit. Já sám jsem do Tater jezdíval na tři jízdenky. (Než přišel strašlivej, hroznej Jančura a nakopal Č+SD… Číst vice »

Matlafous
Host
Matlafous

Souhlasím. Taķy si dobrovolně dělím jízdenku i když jedu jen s jedním (modrým) dopravcem. Prostě proto, že ušetřím. Tečka.

Milan
Host
Milan

Asi se s tím „dá žít“, avšak pro cestující je to jednoznačně zhoršení stavu. Stejně tak neobstají i vaše „obhajoba“, že i dosud si řada zákazníků pořizuje více jízdenek ČD, totiž lze to dosud realizovat prostřednictvím jednotné aplikace a eshopu, Můj vlak.

Michal
Host
Michal

To není obhajoba, to je upozornění, že takto jednajících osob bude mnohem víc než těch vykonstruovaných otloukánků jedoucích na sedm jízdenek – a žijou.

Přepnout se do dvou eshopů, nebo si koupit v trafice bloček IDS jízdenek a cvakat si je nadlidský problém?

Jak ríkám, zaprvé za současný stav můžou České dráhy, zadruhé to není showstopper, takže otáčet to proti soukromníkům je pseudoargument, který si vymysleli ti, kteří ten problém sami aktivně vytvořili.

Indian
Host
Indian

Teď se přepnete mezi 2 eshopy, za rok do 3….
Aby nám nakonec studium tarifů a nákup x jízdenek na cestu netrvalo déle než cesta samotná…

Kotec
Host
Kotec

Sorry, ale kde berete tu jistotu, že opruz s dalšími jízdenkami přínos soutěže vyváží. Tady v JČ taky zkusili soutěž, vyhrál to dopravce GWTR a kromě toho, že kraj ušetří, to nemá pro běžné cestující přínos žádný, přesně opačně. Nedodržuje se nízkopodlažnost, vlaky jsou mnohem poruchovější, mají menší kapacitu pro lidi a hlavně pro kola (dost znát v turistické sezónně) a nečeká se na přestup… Všichni cestující tak maximálně nadávají a postupně jich ubývá. To opravdu chceme?

PetrB
Host
PetrB

Sorry, ale dalsi co neumi cist. V Usteckem kraji NIKDO NIC NESOUTEZIL! Kraj obeslal jednotlive dopravce s nabidkou na provozu osobnich/spesnych v Usteckem kraji zda by byli schopni zajistit dopravu na vyjmenovanych tratich a za kolik. CD, LE, Arriva a RJ sve nabidky podali a kraj si vybral RegioJet, tedy toho kdo podal nejnizsi nabidku. Tento postup je v souladu se zakonem a dalsimi pravnimi predpisy EU. Vyhodou tohoto poptavkoveho rizeni je ze se vam nikdo a nikde nebude odvolavat do aleluja, presto diky nemu muze odbjednavatel usetrit ze svych penez.

Indian
Host
Indian

Sorry, ale tady asi někomu chybí selský rozum. Je jedno jak to dle legislativy nazvete. Soutěž to defacto je. V soukromé firmě jsem dělal výběrové řízení na nákladní přepravy. A nikdo celý proces nenazval jinak, než „vysoutěžení“. A postup byl naprosto stejný jako udělal ÚK.

Bery
Host
Bery

Mno, nevim co jineho by ten opruz mohlo „vyrazne vyvazit“, nez vyrazne nizsi cena pro cestujiciho, coz je presne ten duvod proc si to nekteri deli dobrovolne… jenze ono to vypada, ze ten opruz na vice jizdenek bude za stejnou, nebo dokonce vyssi cenu. Jestli usetri kraj je mi uplne jedno, protoze kraj se o tu usporu s cestujicim delit urcite nebude… a nevim jak jinde, ale u nas je celkem jistota, ze tu pripadnou usporu kraj projebe jinde, na nejakem dalsim zpackanem projektu. A jen tak mezi nama, tady zadne relacni jizdne nebude, tady bude platit tarif IDS a… Číst vice »

Jiří
Host
Jiří

Jak si představujete takové jednotné řízení přestupů?
To jako na úrovni celé ČR? A mezi jakými dopravními prostředky? Mezi vlakem, busem a MHD?

Michal
Host
Michal

Kolega zřejmě vychází z iluze, že jednotné řízení přestupů je dnes již zavedeno a praktikuje ho ČD.

Milan
Host
Milan

Mnohokrát jsem ve vlaku ČD využil možnost přes průvodčího požádat dispečera, aby přípoj počkal na příjezd zpožděného vlaku.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Ale několikrát už jsem se také od průvodčího dověděl, že přípoj čekat nebude, protože to dispečer nepovažoval za potřebné: za hodinu sice jel další vlak, ale tím už se nebylo možno dostat tam, kam tím ujetým přípojem, takže zmařená cesta …
Hlavně že máme několik dispečerských aparátů (ČD, SŽDC, atd.) -ale než se někdy dokáží dohodnout mezi sebou, tak přípoj stejně ujede. A teď do toho přibude ještě i dispečerský aparát IDS – a ten GRÓSBORDEL bude už úplně dokonalý …

Partneři


Newsletter

Výběr editora