Komfortnější a kapacitnější. České dráhy modernizují salonek na pražském hlavním nádraží
ČD Lounge Praha hlavní nádraží v modernizaci. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Ke znovuotevření má dojít v 1. čtvrtletí příštího roku.
Buď to může být čekárna pro všechny dálkové cestující a pak je jasné, že to v lepším případě bude civilizované místo a nedá se od toho čekat něco jako prémiová úroveň. A dávalo by i větší smysl, aby to provozovala SŽ a ne ČD. Nebo to může být (jak se to alespoň před pár lety na začátku tvářilo), součást prémiového produktu (první třída, SC). Pak by účelem mělo být diferenciovat prémiový produkt, dát cestujícím další důvod, proč si koupit dražší jízdenku do lepšího vlaku/vyšší třídy a nabídnout jako součást jízdenky i příjemnější zážitek pro čekání na nádraží (ať už proto,… Číst vice »
Pokud to nebude pouze pro první třídu a jako že nebude ,tak je to k ničemu ! Takto když je to i pro druhou třídu s místenkou ,tak tam můžou vlastně skoro všichni. Stačí se podívat k sousedům do Rakouska na salónky OBB Lounge – úplně jiná liga nebo na salónek MÁV na budapešťském nádraží Keleti – samozřejmě zde je to pouze pro první třídu případně lze zaplatit jednorázový vstup.
Na Hlavním nádraží v Praze není žádná čekárna, žádné lavičky, lidi sedí jen okolo sloupů, vlastně tam ani není místo ke stání, všichni se mačkají v malém prostoru v patře u odjezdových tabulí, ale dole je obří krychle s obchody, která zabírá místo.
Pořád je smutné, že tento koncept nepřevzala SŽ, třeba i za drobný poplatek. Chápu, že orientace na koncového uživatele (cestujícího) není úplně v jejich DNA a dělají to spíš z donucení, ale když už spravují nádraží, MD by je k tomu mělo víc motivovat. Dlouhé roky jsem jako hlavní use case pro ČD Lounge měl práci před odjezdem – dopsat v pohodlí delší email, dokončit něco, co vyžadovalo počítač, nebo klidně diskrétně sfouknout rychlý zákaznický hovor. Pak jsem ale objevil druhý use case, za který bych byl ochotný platit: čekání s malým dítětem. Některé ČD Lounge měly dětský koutek a… Číst vice »
Placená lepší čekárna byla a asi furt je i ve Lvově. Nevím, proč to nejde zrovna u Spržele.
Ale tu čekárnu provozuje Укрзалізниця, tedy dopravce. Nebo se mýlím? Spržel není dopravce.
Toto už SŽ řešila před pár lety. Chtěla udělat lounge pro cestující všech dopravců nahoře ve Fantově budově. Na toto téma rozeslala dopravců pár dotazů včetně toho, kolik by byli ochotni na provoz přispívat. Kromě modrých nechchtěl nikdo přispívat nic, tak se to celé zastavilo.
nemáte k tomu více informací? slyším o tom poprvé:)
Snad tam bude konečně aspoň WC … Jen škoda, že se zrušily ČD Lounge i v Ostravě na svinovském a hlavním nádraží. Když nechcete sedět s ožraly v polootevřené čekárně, kde není ani automat na kafe (od loňských povodní se tam zavřel nebo omezil veškerý provoz s občerstvením), jste odsouzeni k umrznutí na nástupišti. Škoda.
Degradace těch prostor nastala už v době, kdy se rozhodlo, že budou přístupné cestujícím 2. tř. s místenkou, což jsou de facto všichni. Tu změnu jsem moc nepochopil. To pak není žádné ČD Lounge, to je prachobyčejná čekárna – a podle toho taky vypadala, hlavně koberce, ale i křesla byly v otřesném stavu…
Regiojet pouští do své Lounge všechny cestující bez rozdílu třídy. Tam to taky podle toho vypadá? (Nevím, ptám se. Já jsem tam byl jednou v životě brzy po otevření.)
Moje zkušenost cca před pár týdny:
https://ibb.co/album/d4BWnR
Člověk by se bál čehokoliv dotknout…
Tak on Radim tu hygienu nikdy moc neprožíval, tak se to dalo s jistou dávkou jistoty čekat, že až to nebude úplně nové, tak to nebude čisté. Má to v DNA a to už se zřejmě nezmění nikdy.
Dobrej humus!
Zejména, pokud si člověk osvěží ty oslavné kydy při otevření.
„Tento jedinečný prostor představuje novou éru v oblasti cestovního komfortu,“ a „jedinečnou kombinaci nadčasové designové elegance a funkčnosti“.uvedla mluvčí RegioJetu Alexandra Janoušek Kostřicová.
https://zdopravy.cz/luxus-v-podani-architekta-kotase-regiojet-otevrel-v-praze-svuj-nejokazalejsi-salonek-pro-cestujici-203350/
Úklid, zdá se, asi moc často nebude a stávající stav očividně nikoho odpovědného z RJ netrápí. Bere to naprosto identický směr, jako jeho vagóny.
Je to přesně tak jak píšete. Mělo by to být pouze pro 1. vozovou třídu. Obzvláště je to výživné, když tam jsou lidé s místenkou do 2 .vozové třídy po nějaké demonstraci na Václavském náměstí.
Co máš proti cestujícím do 2.třídy? Jsou něco míň?
Nemůžu mluvit za pána, ale obávám se pokud má stejnou zkušenost jako já, tak prostě o něco dražší jízdné tzn. v tomto případě 1. třída relativně spolehlivě vyselektuje nejproblémovější skupiny cestujících. Nebo-li, není to o tom, že cestující ve 2. třídě by byli považování za něco míň, ale o tom že když chcete/vyžadujete nějakou úroveň cestování je lepší se 2. vozové třídě vyhnout. Přirovnal bych to k pohostinství ve smyslu, že jsou restaurace kde máte velmi drahé pivo a v jiných levné pivo. Každého volba v jaké chce být společnosti. Vím, že to zní snobsky, ale když dojíždíte do zaměstnání,… Číst vice »
Uvítal bych, kdyby člověk, co mi dává mínusy, vyjádřil svůj názor v komentáři. Kdyby nebylo 1. třídy, tak vlakem vůbec nejezdím. Co je špatného na tom očekávat/požadovat po spolucestujících slušné vychování?
Cestuji vlakem pracovně každý týden a garantuji vám, že s tímto 1. třída minimálně na mezinárodních linkách nepomůže. 1. třída bývá nacpaná k prasknutí, zahraniční cestující se řvoucími videi na mobilu, veledůležité pracovní hovory trvající 2 hodiny, je to nesnesitelné. V 2. většinou najdete nějaké klidnější místo, tichý oddíl, případně jídelní vůz, kde je často volněji.
Ne jen platí méně tj. nevím proč by měli mít nárok na salónek ,ostatně v Rakousku ,Německu či Maďarsku jsou salónky právě pro první třídu- na druhou stranu to tam taky jinak vypadá (komfort ,nabídka občerstvení). Tzv. ČD Lounge to je jen lepší čekárna ,kde si můžete dát vodu a když zrovna funguje kávovar tak i kávu.
V Pardubicích asi už nebude co? V Hradci Králové mají ČD aspoň ten infokoutek, ale je to zejména v zimě nepříjemné čekat v těchto halách.
Dle všeho by to mohlo být jenom dočasné. Než SŽ dodělá výpravní budovu. Pak uvidíme.
Podle mě by to mělo být v každém krajském potažmo statutárním městě. Ono je důležité, aby železnice měla i movitější klientelu. Proto by všechny dálkové spoje tj. rychlíky a výše měly mít zvukově oddělenou 1. třídu. A ještě bych se přimluvil za to, aby to byl tichý oddíl. Považuji za vrchol buranství pouštění hudby nahlas (leckdy Vám ani sluchátka nestačí) a telefonování půl metru od ucha. Možná by nebylo od věci jeden vagón vyhradit těmto opicím!
To se to ČD pěkně redukuje.
V Pardubicích byla a už není (možná se po rekonstrukci vrátí)
V Ostravě byly a už nejsou
V Praze teď taky chvíli nebude
V rámci zlepšení kvality služeb byly zrušeny 🤣 to mi odpověděli na zrušení Ostravy
Tak snad to bude nějak na úrovni…
Proč by to mělo být na úrovni? Vždyť je to v podstatě jen čekárna, kde se dodržuje pravidlo, že cestující mít jízdenku.
Jako konkurenční výhoda. Ale třeba si na to u ČD nehrají a o zákazníka ještě nebojují.
Na úrovni to bylo i před rekonstrukcí, jednou jsem to využil a bylo to fajn. Ale bylo to malé, zvlášť v porovnání s Regiojetem.
Pokud spolu s interiérem vymění i personál, který se tam o to „stará“, tak možná ano.
Částečná výměna personálu by rozhodně nebyla od věci. V Hiltonu také nezaměstnávají lidi ze 4. cenové skupiny.
Nejen v Hiltonu. Všude tam, kde jim jde o zákazníka. A to nemusí dělat nikdo s maturitou a 45 lety praxe u ČD (z toho 12 let u ČSD). Tohle zvládne usměvavý kluk/holka s prozákaznickým přístupem a elementární výchovou ve slušné rodině.
V Hiltonu zaměstnávají lidi, kteří se nedomluví ani slovo česky, to není zrovna vhodný příklad.