Kolovratník se Správou železnic po kritice couvají od plánů na konzervaci. Pro zachování má stačit 300 vlaků za rok
Kozí dráha nedaleko Děčína. Autor: Phoenix CZE – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=65025077
Obce u tratí by měly být nově součástí řízení o konzervaci.
Když už, tak by bod 3 v § 10a odstavec 2 měl znít: „(2) Drážní správní úřad na žádost vlastníka dráhy celostátní, regionální nebo místní nebo vlečky anebo jejich části povolí její konzervaci. Drážní správní úřad konzervaci nepovolí, pokud je taková dráha nebo její část po dobu 2 let po sobě jdoucích před podáním žádosti užita v rozsahu více jak 299 jízd za účelem přepravy osob nebo více jak 11 jízd za účelem přepravy věcí. Doba, po kterou bylo provozování dráhy nebo její části omezeno jejím provozovatelem, se do doby podle věty první nezapočítává.“ ————————- Toto by mi přišlo osobně… Číst vice »
Vidím jenom neustále snahu o rušení, ale nevidím jediný příspěvek, který by řešil jak ty tratě plnohodnotně začlenit do sítě, případně je předat někomu kdo se o ně bude starat. V rámci krajů nebyl návrh pana Kolovratníka projednán a jak vyplynulo z diskuse, bylo to proto, že navrhovatel, tedy pan Kolovratník, na krajích prostě nejednal.
Pokud se jedná o konkrétní trati, bylo by zcela zřejmě lepší, místo dodatku zákona nabídnout nějaké řešení a projednat ho v souvislosti s konkrétní tratí.
SŽ tyto tratě stejně neudržuje i když na ně vykazuje určité prostředky.
Jak to myslíte s tím příspěvkem? Jakože v diskusi, nebo v návrzích zákonů? myslím že v diskusích tu o tom že se musí první provést What-If píši často. Musí se zjistit jak by se trať začlenila do sítě kdyby se na ní zvýšila únosnost, zlepšilo se její zapojení podle současných směrů a požadavků, odstranily se úvratě atd. Musí se zjistit jestli náhodou není zabitá jenom protože prostě je to lokálka do většího města od koridoru, jestli změna modelu dopravní obsluhy + třeba elektrifikace nepovedou k výraznému růstu zájmu. To je třeba případ tratě do Lanškrouna která si o elektrifikaci a… Číst vice »
Začlenění má dělat krajský koordinátor dopravy, je to jeho náplň práce.
Když neobjednají mnoho let dopravu nebo jen velmi zřídka, tak to o něčem svědčí. Nebo kdo zaplatí ty velmi vysoké částky za km jízdy vlaku někde na úbočí kopce, když veřejné v údolí jezdí autobusy, které stojí lidem u nosu na každém rohu?
Jen tak pro zajímavost – tím „řídkým jezděním po úbočí kopce“ máte na mysli kterou trať?
(Napadala by mě Kozina, ale tam nejezdí nic – Dobrá správa nepovolila.)
Jakákoliv trať,která má nádraží dál než 300 m od obce.
Zkrátka farář nebo konšelé řekli, mě ta čmoudící potvora nesmí do města , tak to postavili jinudy a lidi chodili na vlak 1-2 km. Podobně je to s D3 a chatařema u Sázavy !
Udrzovat trat kvuli necelymu jednomu vlalku denne je mozna skvela zprava pro sotouse, ale spatna pro danovy poplatniky. To uz by se vic vyplatilo vozit na takovejch tratich cestujici taxikama.
Stručně a skvěle vystihnuto.
Mnohem lepší než limit vlaků by bylo změnit definici konzervace. (Aby nedošlo ke zrušení trati, ale jenom by se SŽ o ně nestarala)
Na to není třeba změna zákona, takhle to očividně funguje již nyní. 😉
Přesně tak. Žádné snášení, cyklostezky atd. Jako velké množství neudržovaných tratí dnes.
A v čem a pro koho je to dobré? Jste majitel sběrných surovin a rád kupujete levně? Nebo preferujete pěší stezku po pražcích? Taková, pokud se to mezi pražci nedosype, je z hlediska bezpečnosti oficiálně stejně nepřijatelná, žádný značkař tam nemůže oficiálně vést trasu, takže to zůstane jen zbytečně zarostlé a pro nadšence, kteří o tom ví, že to tam je. Pražce se tolik nekradou, ale nechání kolejnic bez dozoru v lesích je jen pozvánka zlodějům. Pokud je chcete na památku aspoň v obcích, tak zde teoreticky může cyklostezka uhnout na silnici a koleje ponechat, pokud si obyvatelé budou hlídat… Číst vice »
Když vylejt asfalt, tak aby to vypadalo jako tramvaj/přejezd (kolejnice nechat, cyklistům občas přetřít výraznou čáru)
Jde o to, že konzervaci si představuji jako „zachování“ tedy budou tam místa která může projet šlapací drezína, na průjezd šukafonu celou tratí by stačilo pár týdnů „obnovy“.
Praktickému snesení trati, zbourání mostu, zachování dráhy jen na katastrální mapě, bych říkal spíše zrušení se zachováním pozemku.
Pan Kolovratník by měl především přestat myslet… tohle je až nechutný populismus.
Jsem si vybavil scénu z filmu S čerty nejsou žerty a vážně začínám přemýšlet, kdo v ANOsektě je na myšlení. Nikdo opravdu nikdo.
Nejsem sice volic ANO, ale za Babise mam pri stejny hruby mzde nejvyssi cistou v zivote, zatimco za Kalouska jsem mel nejnizsi. Zruseni superhruby mzdy byl sakra dobrej napad.
Za Babiše vs. za Kalouska?l
Tak když tak za Babiše vs. za Topolánka/Nečase.
Nebo za Schillerové vs. za Kalouska.
Mimochodem je zajímavé, že zdanění ze superhrubé mzdy (nikoliv superhrubá mzda jako taková) bylo zrušeno až po téměř 3 letech působení „ANO“ coby hlavní vládní strany, resp. po celkem 7 letech poté, co „ANO“ je součástí vlády.
Ono zdanění ze superhrubé mzdy bylo v zákoně „dočasné“ souviselo s krizí. Až Sobotka s Babišem odsouhlasili napřed prodloužení, aby Babiš se Schilerovou mohli rušení vydávat za svůj úspěch.
Ono je toho zajímavého víc – Babiš celé roky kopal do Kalouska, že za Kalouska byl nejvyšší deficit (pozn. šlo o kopání zejména směrem k roku 2009, kdy skutečně byl deficit dost vysoký, ale jednak šlo o důsledek ekonomické krize a jednak 2/3 toho roku ani nebyl Kalousek ministrem).
Aby teď došlo k situaci, kdy „za Babiše“ je deficit ještě daleko vyšší (i když i to má – zčásti – své logické zdůvodnění – covidové důsledky) a sám Babiš přistoupí k ještě většímu zvýšení toho deficitu snížením daní z příjmů ze závislé činnosti…
Mimochodem – do roku 2007, než ten zlý Kalousek zrušil progresivní zdanění příjmů ze závislé činnosti, jste bral čistého víc?
Nebo tedy patříte k tak nízkopříjmovým skupinám, že se vás tehdy ta progrese ani nedotkla?
Nebo jste výdělečně činný až od roku (ne dříve než) 2007 (což by ale poněkud zužovalo seznam premiérů či ministrů financí do vašeho srovnání)?
Ale jo. Ono má to rušení veřejných služeb nějaké zpoždění. Zatím se jede na dluh. Takže si pískejte…
Hlavně plný pupek!
mno, mne taky za Babise se snížilo zdanění a tudíž čistá mzda…ale mzda se mému pradedeckovi zvýšila mezi lety 1938 a 1945 cca na dvojnásobek…a argument že byl proto Hitler frajer snad užívat nebudete…
Proč není na lokálkách nákladní doprava ? Například proto, že se ve stanicích a nákladištich ruší manipulační koleje, ruší se napojení vleček a vlečky vůbec. Takže není kde nakládat a vykládat. Například v okolí Skutče měl prakticky každý lom napojení vlečkou , nebo aspoň uzkokolejkou na nejbližší nádraží. Dneska už jen jeden. A tak se například štěrk na výstavbu D35 vozí kamióny přes celý kraj a ničí se desítky kilometrů místních silnic.
Za rušení oněch vleček bude častěji moci majitel té vlečky než SŽ.
A není to spíš debilní legislativa? Stát má povinnost postavit a udržovat silnici až k fabrice. U železnice to ale neplatí a obnovit či provozovat vlečku je administrativně i finančně dost náročný.
Kdyby se s. Kolovratník radši zabýval tady tímto. Ale to není tak jednoduchý, než si z prstu vycucat čísla o počtech „vlaků“.
Stát má povinnost udržovat silnici pokud mu patří, pokud mu nepatří, tak ji musí udržovat majitel.
To nemáte pravdu. Údržbu komunikace vždy hradí vlastník. A jestliže fabrika mí bránu 100 metrů od státní/krajské/obecní komunikace , tak těchto 100 metrů jde na bedra vlastníka (fabriky , příp. developera)
Není to spíš naopak, že u podnikatele spíš upadá zájem vozit to po kolejích?
Doby, kdy se vyplatilo vézt například cukrovou řepu nejdříve 5 km autem na nádraží, poté 20 km po železnici do cukrovaru jsou dávno a dávno pryč…
To bývalo v dobách, kdy auta stála víc v servisu, než jezdila. Naštěstí ta doba už je pryč.
Jo, sterk na dalnci … a kolikrat by to meli na te ceste prekladat? Nebo rovnou k D35 stavet vlecku? Vyjma kontejnerove dopravy ci dodavky uhli do elektraren vlak na trhu proste prohrava.
Pan Sůra je novinář, který není placen z veřejných peněz a je na každém, aby kriticky posoudil a udělal si názor sám.
Svými články dělá vše pro to, aby lokálky nešlo rušit, takže jeho postoj není nestranný. Nebo tyto články nehazou klacky pod nohy efektivnějšímu nakládání s veřejnými penězi?
A ta cenzura diskuze… to už je opravdu za hranou. Chápu mazání rasistických, vulgárních, protizákonných příspěvků. Ale právo na názor by tu měl být každý a pane Sůro, ani Vy nemáte patent na pravdu.
Právo na názor jistě. Právo na vědomé lhaní ne.
Na druhou stranu, v něčem má pan Kolovratník zde v diskuzi pravdu.
Jsou zde články, na zdopravy.cz, a spojuje je jméno autora p. Sůry, ze kterých je prostě jasně znát názor autora, který se jej snaží vnutit i čtenářům.
Tento se mi nezdá takovým typickým příkladem, ale takové články tu byly a jsou. Myslím, že by si občas zasloužily ty články „další oči“, aby byly opravdu vždy objektivní a profesionální, nejen po stránce vyrovnanosti, ale i po stránce faktické a pravopisné. Dost často tady v diskuzi opravují chyby v článcích.
Co se tyce nazoru, tak se kazdy muze vyjadrit a to i p. Sura… Pokud nesouhlasite v necem, muzete to dat najevo…
Co se tyce vedomych lzi, tak to prosim ne, to je na hrane jestli to okomentovat nebo rovnou smazat…
Jinak je tezke napsat cokoliv, aby zaujety clovek casto vzdy souhlasi s nazory oblibeneho cloveka at jsou jakekoliv a opacne vzdy nesouhlasi s nazory jineho a zaujeti pak vidi ve vsem co kritizuje oblibence.. Je to nekdy dobry marketingovy tah, jako kdyz treba politik neustale rika, ze je proti nemu nekdo zaujaty…
Ať už s tím jdou do háje a nechají to na příštím parlamentu. Ale evidentně tady je nějaká zákulisní snaha.
Takže vlastně necouvají, jen kosmeticky mění. Autor by ty spory s Kolovratníkem neměl brát tak osobně. Trpí tím poctivá novinařina.
Místo 1500 300 vlaků je kosmetická změna? Když vám sníží mzdu z 50 tisíc na 10 tisíc, bude to jen také kosmetická změna? Spory s tímto pánem opravdu osobně neberu, řeším pouze kritiku od lidí, kterých si vážím. Užiteční idioti mezi ně nepatří.
Teď lžete.
V čem konkrétně pan Sůra lže?
Jistěže ano. Vyvíjelo se to dva měsíce a jednali jsme o tom intenzivně se všemi hráči. A přesně o tom je legislativní proces. Rozumný člověk to chápe, děkuju vám 🙂 Na rozdíl od bulvárního populisty Sůry – který to má hozené osobně….. O poctivé novinařině se tady nedá mluvit. Bohužel 🙈
Předložil jste návrh, který jste projednal pouze se Správou železnic a MD. Nikoliv s objednateli. Důkaz je například v prohlášení Asociace krajů. Opět lžete a proto musí být vaše příspěvky schvalovány manuálně a přiděláváte nám pouze práci.
Přece jen s někým dalším to prý projednal – s Žesnadem (odkud vyplynul ten docela mírný požadavek pro jen 12 nákladních vlaků za rok coby „konzervační limit“).
Ale jinak O. K., s kraji (coby objednateli těch spojů osobní dopravy) nikoliv (což je problematické zejména s ohledem na původně stanovený limit 1500 spojů za rok, do kterého by se víkendové a/nebo sezónní spoje nevešly).
Ve vašem případě, vy rozšafný „dopravní odborníče“ z Českého rozhlasu, se zase nedá mluvit o poctivé politice, kterou nám tady vy a banda vašeho hopsaspolku z ANO roky předvádí. (Apropos, když slyším slovo HRÁČI… otevírá se mi kudla v kapse, ANO – jste hráči – nic víc, nic míň a věřím, že už brzy dohrajete).
Přestože považuji hnutí ANO za něco nepředstavitelně šíleného, už z podstaty přísloví „jaký pán (Babiš – Bureš), takový krám“ a kdo s tímhle blábolivým nemehlem jakkoli spolupracuje, tak by měl vyhledat pomoc odborníka, tak v tomto jsem Vám fandil – populisticky se naopak chovaly obce a kraje, které bojují za leckteré zbytné úseky kolejí, jenom aby vypadaly hezky před občany, přičemž zejména představitele krajů vědí, že to je k ničemu a drží se to proto, aby nebyl řev
„přičemž zejména představitele krajů vědí, že to je k ničemu a drží se to proto, aby nebyl řev“
Jen tak připomenu, že např. v Ústeckém kraji ani nejde o stav „drží se to“ – naopak na většině tamních „turistických“ tratí je ten turistický režim zaveden poté, co tam několik let nejezdilo (co do osobní dopravy) nic.
Mimochodem připomenu, že tento návrh nijak neřeší ty tratě, na kterých sice je osobní doprava neefektivní, ale jezdí se tam celoročně, takže je to „nad limit 1500 spojů“ – typicky např. Mochov či nejdelší lokálka přes Toužim.
Copak copak pane Sůro? Mažete moje příspěvky? Takový jste chlap?
(Příspěvky uživatele Martin Kolovratník jsou vzhledem k opakovanému uvádění nepravd přesunuty do manuálního schvalování, pozn.red)
Máte štěstí, že vaše příspěvky si nečte váš předseda. Vy děláte vašemu hnutí ANO hroznou antireklamu.
Tahle země asi navždy zůstane místem, kde se bude udržovat každý metr kolejí. Co nám to přináší nikdo neví, ale odvahu s tím něco udělat nemáme a nebo každého, kdo se odváží do toho říznout, uštveme jako lovnou zvěř. Pro malou skupinu lidí jsou tyto koleje pro občasné vlaky možná zdrojem radosti, ale ekonomicky to nemá žádný význam a většina lidí to už nikdy pravidelně používat nezačne. Nebo snad někdo věří, že tyto, obvykle velmi pomalé tratě se zastávkami na kopci či pod kopcem za obcí, někoho motivují nechat doma auto? Možná jednou do roka na výlet s ratolestmi, ale… Číst vice »
Má to jednoduchý řešení, začít tyto tratě, sloužící čistě turistickému ruchu, odprodat krajům (obcím, či spolkům), ať se o ně starají, když o ně tak stojí.
To by smysl dávalo, ano.
No JASNĚ! K tomu taky směřuju. A už jsem o tom se zástupci krajů mluvil. Dávalo by to smysl – a bylo by to společné, oboustranně férové řešení.
Proto jste podal nejprve návrh, který jste neprojednal ani s kraji, ani se Svazem měst a obcí?
K tomu ve vašem „konzervačním“ návrhu vůbec nebylo směřováno.
Mimochodem – co odpovíte na námitku, že pro kraje by pak bylo snadnější tam „raději“ objednat dopravu celoročně (bez ohledu na smysluplnost té mimosezonní obsluhy) než aby tu trať musely (při pouze sezónním provozu) převzít samy?
A co aspekt nákladní dopravy? Převádění na kraje jen sezónních tratí bez nákladní dopravy? Nebo i těch s (byť slabší – nad 12 vlaků za rok) nákladní dopravou?
Nejsem sice pan Kolovratník, ale v čem je problém? Tak by kraj objednal více dopravy, aby se do limitu vešly, to už je na kraji, aby si spočítal, co je pro něj lepší (jestli přiobjednat pár spojů, nebo trať převzít).
Řekl bych, že je jasné, že by se jednalo o tratě čistě turistického významu, bez nákladní dopravy, protože reálně, podle původního návrhu, by to ohrozilo akorát pár tratí s čistě turistickým významem, kde jedou 4 vlaky za víkend v sezoně.
„podle původního návrhu, by to ohrozilo akorát pár tratí s čistě turistickým významem, kde jedou 4 vlaky za víkend v sezoně.“ Podle původního návrhu 1500 vlaků za rok by to z hlediska tohoto limitu ohrozilo těchto „pár“ tratí: – Mikulovice – Zlaté Hory – Litovel předměstí – Mladeč – Bruntál – Malá Morávka – Odb. Moravice – Svobodné Heřmanice – M. Budějovice – Jemnice – Kadaň př. – Vilémov u Kadaně – Kadaňský Rohozec/Kaštice – Chomutov – Vejprty – Mikulášovice d. n. – Panský – Rumburk/Krásná Lípa – Hanušovice – Dolní Lipka (kde mimochodem jezdí vlaky o víkendech celoročně, ale… Číst vice »
MD tvrdí, že skutečně znamená. Jinak k výčtu tratí, neznám samozřejmě všechny, ale například Litovel – Mladeč, Hanušovice – Lipka, Bruntál – Malá Morávka, to jsou tratě sloužící hlavně k turistickému ruchu, takže jasný potenciál na převedení na kraje (obce, spolky). Mikulovice – Zlaté Hory zabil kraj na úkor peážní trati přes Krnov, ale neznám tu trať lépe, takže nedokážu posoudit, zda ta trať má do budoucna potenciál pro obnovení celoroční pravidelné dopravy (když před omezením to jezdilo co hodinu/ mimo špičku co dvě), nebo spíš zda by se lidé vrátili z autobusů do vlaků, ale pokud zas slouží spíše… Číst vice »
„jasný potenciál na převedení na kraje (obce, spolky).“ Navzdory nákladní dopravě na všech třech tratích? Trať Dolní Lipka – Hanušovice byste převedl na který z dvou krajů, jehož územím prochází? Nebo na oba s „hranicí vlastnictví na hranicích krajů“? „AŽD taky nikdo nevyčítá, že si zařídil na Švestkové dráze objednávku, aby náhodou nemuseli jezdit na sebe.“ Pojem „vyčítat“ bych nepoužil, nicméně i tam lze popisně uvést, že toto byl jeden z důvodů. Mimochodem do určité míry tématicky ubíháte; celoroční osobní dopravu na Švestkové dráze považuji za méně spornou než zimní dopravu do Nové Bystřice či všedodenní dopravu od června do… Číst vice »
Je pravda, že jsem čerpal pouze z KJŘ, kolik tam běžně jezdí nákladních vlaků nevím, JŘ veřejný není. Pokud, alespoň 12 ročně, tak by ohroženy nebyly (bez ohledu na osobní dopravu), pokud ne, tak by přišla na řadu konzervace nebo převedení na nějaký subjekt, navíc to číslo je po konzultaci s ŽESNADem, takže v tom problém nevidím, pokud by to vzal kraj (či nějaký spolek), tak by teoreticky dopravu mohli provozovat dále. Ne, čerpal jsem z aktuálního JŘ, jen jsem se špatně podíval do tabulky, takže se omlouvám, dobře jde o 2 páry školáků. To Vám divné nepřijde, ale zimní… Číst vice »
Představte si, že já mám ve svých rozsáhlých poznámkách i zrušení 297 km tratí…
Můžete hádat které to jsou…(Mochovka se nepočítá)
Děkuju vám MOC! Přesně o to se tady snažím. Přijít s nějakým řešením a zkusit nastavit nový systém…. Ale je to fakt těžké. Zvlášť, když tady máme zde přítomné zahořklé populisty (autora tohoto webu Sůru), kteří místo snahy o pomoc a korektní diskuzi všechno zkreslí a hrají na nejnižší lidské pudy. Stačí, když se podíváte na poměr hodnocení pod vaším příspěvkem – a bude vám to hned jasné 🙂
Každý, kdo s vámi nesouhlasí, je zahořklý populista? Dobré vědět.
Nechci být zamotán do sporu Sůra vs. Kolovratník, jen bych dodal, že v případě toho převodu na obce a kraje by měla existovat i možnost podpory těch tratí z rozpočtu ideálně ministerstva kultury (a přiměřeně mu účelově navýšen rozpočet, či vytvořen speciální fond), pokud bude trať shledána jako kulturní dědictví. To se samozřejmě netýká každé polňačky, ale určitě se najdou mezi těmi slabými tratěmi i některé, kde by ekonomika neměla hrát hlavní roli. Je třeba totiž dodat, že rozpočty obcí v Německu, kde se podobně převádí tratě na obce, jsou o dost vyšší a cena materiálu na údržbu je přitom… Číst vice »
Nechápete jednu věc. Silniční doprava má velmi vysoké náklady a škody, o kterých se nemluví a nechce slyšet. Už delší dobu se (bohužel, zejména v zahraničí) mluví o tom, že je třeba změnit současný trend koncepcí dopravy a dostat co nejvíce osobní i nákladní dopravy na koleje. To, že tratě nejsou využívané, je vinou pokřivené ekonomiky, osobních zájmů a neznalosti v dané oblasti. Takže cestou je modernizace kolejové sítě, lokálky opět uzpůsobit tak, aby byly atraktivní pro nákladní a osobní dopravu (tedy obnovit nákladiště, u tratí stavět cíle a zdroje dopravy, stavět nebo obnovit vlečky, zajistit přestupy na autobusy hrana… Číst vice »
Jasně, obnovíme přepravu mléka v konvích z Chotětova do Prahy po železnici…. respektive uměle převedeme na železnici kšeft o který přišla v roce 1927. Probuďte se, máme rok 2021. A co chcete vozit do vesnic po železnici ? Dobytek ? Seno ? Slámu ? Nebo snad rohlíky a pivo do místního konzumu ?
S prominutím, ale co píšete je mimo realitu.
Není zač. Mně se váš návrh na 1500 vlaků nebo 10 nákladních líbil a zdál rozumný. Aspoň tedy z pohledu člověka, co rád jezdí vlakem i na kole a zároveň si váží svého času a nejede nesmyslně vlakem tam, kde je to autem 3x rychlejší a pro lidi bez auta zajistí lepší službu autobus. Narozdíl od zdejších odpůrců jsem předpokládal, že není nutné to do detailu rozepsat a že Správa železnic není stát ve státě, která by s klidem zneužívala k rušení všeho co přesně 2 roky a 1 den nesplnilo podmínku. Upřímně nechápu tu histerii, co tu vznikla. Každá… Číst vice »
Bohužel, o problematice nevíte vůbec nic a jen v tom působíte jako laik a neinformovaný občan. Nic nemůže fungovat samo od sebe, vše má svá fakta, dopady, ekonomiku. Pak se teprve může o něčem diskutovat a hledat řešení.
A co jste napsal vy, krom urážek?
Je to 12 nákladních vlaků, ne 10.
Co se vám zdá rozumného na tom, že by mohla být zlikvidována trať s 1490 spoji osobní dopravy za rok, přesto bez nákladní dopravy; při souběžné nemožnosti likvidace tratě s 0 spoji osobní dopravy za rok, ale s jedním nákladním vlakem za měsíc (= 12 za rok)?
Ze něco je možné neznamená, že se tak musí stát.
Že nechápete problémy dopravy, její ekonomiku apod., znamená, že to vše jsou jen vaše názory a nikoliv objektivně podložená fakta. Pravda je opravdu někde jinde. Ale to je tu pořád dokola a nemá cenu to stále vysvětlovat.
Napsal ředitel zeměkoule.
Hezký víkend všem. Pane Sůro, my vás milujeme! Fakt. Větší legraci jsem už dlouho nezažil – škoda, že jste tenhle článek nevyrobil na apríla 🙂 Jak říkám: tendenční a bulvární jako vždy. Rozepisovat se nemá cenu. Pro ty, co to zajímá: 1) nejedná se o žádnou změnu názorů (proboha!). Jde o zcela běžnou věc v rámci diskuze. Od lednového pracovního návrhu na Hospodářském výboru jednáme intenzivně celý únor i březen se všemi hráči (hlavně kraje a obce), dospěli jsme k dobré shodě. 2) stejně tak u přetížené kapacity. Po dohodě s MD a s nákladními dopravci máme připravený velmi dobrý… Číst vice »
ad 1. žádná změna názoru? Hospodářský výbor schválil váš PN, kde je hranice 1500 vlaků ročně. Pak mluvíte o 1000, teď o 300. Mimochodem, stále virtuálně, PN není stále podán.
ad 2. Není lepší podávat rovnou kvalitní návrh místo paskvilu, který stáhnete a sám přiznáte, že je to nekvalitní práce?
ad 3. Urážky si prosím nechte od cesty. V oblasti utrácení státních peněz jste myslím členem sekty, která v tomto mimořádně vyniká, když se koukám na výši státního dluhu.
ZÁBAVA! Čím dál větší 😅😅🙈🙈🙈 Přátelé, tohle si přečtěte pořádně, prosím: 1) odkaz na moje články smazán (prý odkaz na web s nesmysly). Je to můj osobní web, který najdete na googlu, věcně tam popisuji smysl mých návrhů. Pan Sůra smazal……. 2) v reakci bláboly na sektu a státní dluh. Jinými slovy – přímý důkaz politického aktivismu pana Sůry. Respektuju, když někdo s mými kroky nesouhlasí, jsem připraven diskutovat a posuzovat argumenty. A vzájemně se poučit a inspirovat. Ale tohle? Zvažte tady, prosím, každý – jestli a jak je pan Sůra objektivní. A nebo jak to má se svým politickým… Číst vice »
Ano, Vaše články obsahují nesmysly a věcně tam urážíte ty, co s Vámi nesouhlasí. Nevidím jediný důvod, proč zde tolerovat odkazy na web šířící bludy. Státní dluh není politická záležitost, to je realita. Místo urážek bych čekal, že vyvrátíte moji argumentaci, ale dál tuhle hru na Ovčáčka s Vámi nehodlám hrát. Znovu jste neuvedl jedinou větu, která je v mém textu nepravdivá, pouze útočíte a nazýváte nás bulvárem.
Pane redaktore, nekažte si víkend. Pokud poslanec napíše, jak se dobře baví, tak to nepíše opravdový poslanec.
Chlapče, věřil byste tomu, že žádný Váš návrh za X posledních let nebyl rozumný s precizním zpracováním přínosů? Za tohle berete poslanecký plat? FŮŮŮŮŮJ! Snad to nebude dlouho trvat. Nečekám, že se nad sebou zamyslíte, to je zcela mimo Vaše schopnosti. Pro začátek by stačilo přestat škodit.
Pravdu má náčelník! 😀
Náčelník žst. Pardubice?
Náčelník Roman Berbr.
Pane poslanče, pana Súru neznám a mnohdy s ním ani nesouhlasím, ale: – ve věci státního dluhu a výdajů státního rozpočtu si račte přečíst téměř libovolnou zprávu NKÚ, ministerstvo financí okupuje vaše strany už 2. volební období, dtto ministerstvo dopravy a obrany…a tak by se dalo pokračovat. Až napravíte šlendriány zde popisované, pak se můžeme bavit o nákladech na údržbu lokálek (v řádu max. několik málo stovek mio Kč/rok). Rovněž si vzpomeňte, kdo navrhl snížení daně z příjmu ze závislé činnosti (zvýšení schodku rozpočtu o 100 mld Kč). Viz též Lukáš 6, 41-42 – ve věci sekty – prosím o… Číst vice »
Malá oprava – dovolím si tedy zcela drze – nejde o stovky, ale max. desítky milionů Kč. dávaných do údržby lokálních tratí ročně.
No v nekterych pripadech co jsem koukal i ty cisla SZ jsou vymyslena a na trati leta nikdo ze spravy nebyl…
ja nechtěl být z levného kraje, co kdyby tam někdo dal opravu Msenky 😉
Kolom*dník hlavně ať už nikam nic nepodává a táhne tam, kam od samého počátku patří – tak velkých „škůdců dráhy“, jako je on, jsem za celý svůj život od studií přes profesní období až po už dost dlouhý život v důchodu viděl skutečně velice málo (a že jsem jich zažil …)! Kdyby mu někdo chtěl koupit nějaký model, aby měl co ničit a neškodil „v reálu“, klidně na to třeba i přispěji, jen aby už od něho byl jednou pro vždy pokoj..
A víte, že já taky? Možná i nějaký ten materiál bych pro něj vyhrabal.
Myslíte svěrací kazajku a vyvatovaný pokojík?
Tak původně jsem myslel použité rezavé TT kolejivo válející se v krabici, aby mohl rušit staré tratě do libosti. Ale ten Váš nápad není vůbec marný
Je pravda ze Kolovratnik pozval nekdy na HV nejake ty stihane manazery?
Z Kolovratníka je mi na zvratníka ! Ten si to plete s kolem štěstí u Mountfielda ne ? Roztočim kolo a uvidíme na jaké cifře minimálních vlaků za rok se to zastaví. Ááá to je řevu, tak točíme znovu. Tak 300 tentokrát. Dobrý ? Dobrý. Tak jo… Pane Kolovratníku, zkuste oslovit pana Kočku, zda by neměl volné místečko k labutím, nebo na horskou dráhu, či dokonce do střelnice. Tam můžete metat čím chcete a za kolik chcete. Než vám tedy unie zakáže i to olovo do vzduchovek..
Já bych spíš hledal volnou postel v Bohnicích…
Kdyby se Kolovratník raději staral o podstatné věci, např. aby byly konečně dokončeny všechny naplánované koridory a aby se po nich dalo jezdit 200 km/h, to by bylo fajn, a ne vymýšlet pitomosti, které nikomu a ničemu nepomohou!
Požadovat 200 km/h na všech koridorech je taky pitomost. Už tak je problém s tím, že pomalé a rychlé vlaky si navzájem zavazejí, což snižuje propustnost trati. Dvoustovka by tento problém zhoršila a vlaků by projelo méně než dnes.
Na Budějovice budiž, tam není vlakodrom jako na 090.
Jak snižuje propustnost?
Proti současnému stavu ve špičkách žádná změna, v noci může spěchálista profrčet 😀
To máte pravdu. Když nebudou jezdit všechny ty EC, SC, IC, rj, RGJ, LE a kdovíco všechno, tak těch vlaků projede opravdu méně. Takže bude mnohem více prostoru pro nákladní vlaky…
Koukám že snaha zpětně legalizovat „dlouhodobě vyloučené“ tratě je fakt urputná, že byl(i) i ochotni de facto obětovat možnost „násilného“ zakonzervování tu či onde…
No, tak ještě vyřešit problematiku „od_konzervace“ (= aby byla „nároková“ za určitých podmínek) a toho, aby nemohlo dojít k úplné fyzické likvidaci (čímž je i cyklostezka) během konzervace. Líbí se mi ty pirátské návrhy v tomto směru.
A pořád je otázka: Co když někde pojede 150 vlaků osobních a 6 nákladních, bude to znamenat splnění…?
Jo, to je fakt. Pokud už pozměňovací návrh, tak ať tam jsou také jasné povinnosti a sankce pro správce infrastruktury, pokud si svoje povinnosti neplní – např. neudržuje v provozuschopném stavu dráhu, i když není zrušená nebo zakonzervovaná.
Offtopic: Jak tak koukám z okna, tak ČD cargo nasadilo vlastní postrky na trať přes vysočinu – konkrétně eso(možná reso). Co jelo vpředu jsem neviděl.
Státní postrkový vectron zatím nemá potřebné zkoušky, aby mohl strkat cokoliv jiného než dalšího vectrona.
A na kolik měsíců vidíte to „zatím“? 😝
3 měsíce před koncem výluk.
Problém není na straně vectronu, (pak by nemohl jezdit ve dvojici), ale v tom čemu má pomáhat.
a ne spíš ve věci toho po čem se jezdí?
Cituji: „V materiálu chybí jakákoliv přesná kalkulace nákladů na údržbu a provoz nedostatečně využitých tratí, Správa železnic změnila během několika dní data o tom, kolik tyto tratě stojí. Neproběhlo ani žádné hodnocení dopadů této změny.“
A tak to tady patláme. Uřezal prkénko, přinesl, přeměřil, bylo krátké. Koupil skřín, neprošla mu dveřma. Zásadně nepoužíval metr.
Tohle je snad nejvýstižnější a nejpravdivější příspěvek.Myslím část od „A tak to tady patláme…….“ 👍👏
300 vlaků se mi už zdá jako velmi rozumné číslo a velký kompromis. Navíc pokud tam zůstane to „nebo 12 vlaků nákladních“. I číslo 500 bych považoval za úspěch.
Celé je to od samého počátku nesmysl už z principu: když ta trať k něčemu slouží, i kdyby to byl jenom letní víkendový turistický a výletnický provoz přes prázdniny, tak má její existence smysl a je hloupost limitovat to počtem objednaných vlaků za rok, zejména když se situace může změnit třeba z měsíce na měsíc či dokonce z týdne na týden. A na tom žádným vymýšlením a „okecáváním“ čehokoli nic změnit nelze. A propos: kolik nevyužitých prostor má SŽ v objektech, které spravuje, a jak to, že nikdo z jejích zaměstnanců (neřku-li těch vedoucích) není postihován za to, že mu… Číst vice »
Jsem tady úplně sám jediný, kterému připadá pan poslanec zhola zbytečný? Za tyhle paskvily bere plat? No to snad ne!
Není jen zbytečný, on je dokonce nebezpečný!
To si myslím taky. Jen jsem to původně nechtěl napsat.
Mě přijde celkově absurdní celý koncept dvoukomorového parlamentu.
Zkrátka bych zrušil Poslaneckou sněmovnu (vláda by se pak volila přímo)…
U nás by pomohlo vrátit se k osvíceneckému absolutismu. Něco jako byl Josef ll. Zavést reformy a v přestrojení kontrolovat fungování státu, ne jen kontrolovat nalhana lejstra.
Kolovratnik by mel radsi rezignovat a neresit to, cemu moc nerozumi a vymysli paskvily.
Ted by se pulka lokalek diky nemu zakonrervovala a v dalsim volebnim obdobi nakladneji obnovovala.
Kdo bude z toho mit prospech?
Budou volby, tak bude užitečné, když jej voliči z jeho obvodu patřičně ocení zvýhodněním jiných kandidátů, aby se už „ke korytu“ nedostal – ale k tomu bude třeba udělat patřičnou „antikampaň“ minimálně v jeho volebním obvodu, protože většina potenciálních voličů asi jeho škůdcovské aktivity nesleduje..
Já se obávám, že kdyby se běžnému voliči osvětlil důvod,proč proti němu vedete antikampaň,tak mu to hlasy spíš přihraje.🤔
Tak se prostě v kandidátce posune na poslední místo…
Nikdy nikde jsem bohužel nečetl , že by někdo navrhoval převod vlastnictví regionálních drah na kraje. A přitom je to naprosto logické řešení, které by mělo být zmiňováno jako první v řadě. Kdyby k takovému převodu skutečně došlo, hned by bylo vidět, jaká trať je pro kraj jak důležitá.
Ale proč bychom (kraje) neudržovaly při životě úplně zbytečné tratě, když nám o ně pečuje a opravy financuje někdo jiný, že ?
Následujícím krokem by pak ale muselo být zrušení Správy železnic a převedení odpovídajícího množství peněz na kraje.
Proč zrušení Správy železnic ? Ještě zde máme většinu celostátních drah o které by SŽ pečovala dále. A kraje by se mohly rozhodnout. Zda angažovat na provozování a opravy/údržby drah SŽ anebo nějakou svoji novou firmu…
To vidím podobně . SŽ by měla starost o hlavní a koridorové trati jako ŘSD na silnicích . Kraje ať si sami rozhodnou o svých preferencích
Zrušení ne…
Sloučení s ČD…
Dobrá správa akciovkou? 🙂
Nebo Národní dopravce státní organizací? 🙂
To druhé.
Aby to cestující lid pochopil, tak se sloučená organizace bude nazývat „Státní dráhy“.
A v tom okamžiku přijde o dotace z EU.
A nákladní dopravci budou platit jednotlivým krajům? Trochu komplikace třeba při průjezdu ze Slovenska do Německa.
Neznám jedinou regionální dráhu , kterou by využívaly tranzitní nákladní vlaky. Na většině regionálních drah není žádná pravidelná nákladní doprava. Na tom zbytku lze charakterizovat nákladní dopravu jako občas něco. Tratě jako například Prachovice-Přelouč nebo Havličkův Brod-Humpolec… to již jsou totální vyjímky… a zde bych se klaněl k tomu ,aby byly převedeny do kategorie celostátních drah…
„Neznám jedinou regionální dráhu , kterou by využívaly tranzitní nákladní vlaky.“
Znojmo – Břeclav?
Znojmo – Břeclav je nyní regionální dráha ? Není to tak dlouho, co byla celostátní….
Ano, je to regionální dráha https://provoz.spravazeleznic.cz/portal/Show.aspx?path=/Data/Mapy/kategorie.pdf
Nymburk – Jičín?
Také bývala celostátní. Nevím kdo a kdy ji převedl do regionálních.
Mimochodem předvádíte zajímavou dvojakost myšlení, kdy regionální dráhy byste tedy převedl na kraje (a to včetně takříkajíc silnějších regionálních tratí jako např. ze Střelic směr Ivančice/M. Krumlov atd., že), zato trať do Prachovic byste ponechal (ba i převedl do příslušné kategorie) jako státní (namísto argumentace stylem „tam ať si to převezme vápenka či SSHR a udržují si to sami).
Zajímavé.
Zajímavé ? Proč ? Jestliže se po dráze přepraví 80.000 tun zboží za rok a došlo by ke zrušení této dráhy, co by to znamenalo ? 80.000 tun zboží by jelo po silnici. Železniční přepravy bývají až na vyjímky na dlouhé vzdálenosti. Takže těchto 80.000 tun by ovlivnilo stav silnic a ovzduší ve velkém množství českých regionů. Takže je zde regionální přesah a v zájmu státu je to řešit. Nějaké tisícovka tun hnojiv do nějaké vesnice…to už je však marginálie… To je nějakých 40-50 kamionů za rok , tudíž nicotné množství…
Při průjezdu ze Slovenska do Německa toho nákladní dopravci po regionálních tratích moc nenajezdí, pokud teda nepočítáte nějaký šotoprůjezd přes Vrbovce a Potůčky.
To je dost problematické, protože to snižuje prostupnost. Abych zorganizoval vlak od-do, tak musím místo s jednou společností jednat se třemi? Fakt dík!
Železniční doprava až na výjimky může být – nebo spíše musí být – jen celostátní. To není silniční okreska, kde je její účel opravdu jen místní a neovlivňuje svou existencí životy, zdraví,, prostředí apod.
Nesmysl. Každá lokálka má pouze regionální význam. A vidět v šukafonu, který se zde motá vozidlo ekologičtější než autobus je už totální nesmysl. Místo na lokálky zaměřte spíše svoji pozornost na hlavní tahy. Na desetitisíce kamionů a busů na D1 a dalších dálnicích. Tam je potenciál dráhy. Mezi liduprázdnými vesnicemi žádný není.
„Kdyby k takovému převodu skutečně došlo, hned by bylo vidět, jaká trať je pro kraj jak důležitá.“
Důležitost té které tratě posuzují kraje už i nyní (obecně jsou vlaky na objednávání dražší než autobusy, takže i kraje nad tím musejí přemýšlet).
Také pomíjíte nákladní dopravu a eventuality jako např. méně významná osobní vs. významnější nákladní doprava na té které trati.
Mimochodem, u hlavnějších tratí vám nevadí, když o ně pečuje a opravy financuje někdo jiný než objednatelé/dopravci?
Co vymysli, to paskvil, nebo to zvrta… strasny…
Kdo navrhne zakonzervování Kolovratníka konečně?
Jedině voliči, možná.
Tay by pro něj uplatnění určitě našli:
https://anat.lf1.cuni.cz/kontakt.php
Kdy podá pan Kolovratník návrh na zakonzervování silnic na nichž není provozována veřejná linková (objednaná doprava) a do obce se lze dostat po jiné komunikaci ? V zimě nebude taková silnice „plužena“, v létě nebude opravována, bude zřízena dopravní značka „zakonzervovaná komunikace, vjezd pouze na vlastní nebezpečí“. Pokud si někdo poškodí vozidlo, nemá nárok na náhradu škody. Jaké budou povinnosti SŽ na provedení dekonzervace trati ? Například – provozovatel dráhy je povinen dekonzervovat trať ve lhůtě 72 hodiny od okamžiku oznámení dopravce o provozování drážní dopravy …. Oznámení se podá v pátek v 8.00 se záměrem jízdy pondělí ve 12.00… Číst vice »
Vždyť část silnic má omezení typu „Silnice se v zimě neudržuje“. A je možné jej stanovit tam, kde existuje náhradní trasa, udržovaná celoročně.
Na dráze to samozřejmě funguje podobně, jen se nikam nevyvěšuje žádné oznámení, že „trať se v zimě neudržuje“ – a tím samozřejmě nemyslím jen tratě typu Chomutov – Vejprty, která v zimě zapadají sněhem a nikdo je sjízdné neudržuje, ale i běžně provozované (zejména vedlejší) trati.
No tak se to bude používat častěji…
Sorry, ale toto je spíše šotopohled puberťáka , který se zbláznil do železnice, než pohled starého moudrého chlapa
No nápad se zakonzervováním cest není fakt špatný. Podívejte se kolik nadbytečných cest se udržuje. Ta síť by se dala hodně zoptimalizovat.
Jde o slovní hříčky se kterými si začal pan Kolovratník.
A dostupnost pro IZS se neřeší. Do vesnice nevede linka autobusu, vesnice bude zakonzerovvána prohlásil sociopat. A dál blekotal cosi o tom, že tehdy za to bylo ze špatných důvodů, jeho dlůvody jsou správné.
Vesnice přežila husity, švédy, monarchii, Masaryka, Hitlera, komunisty, revoluci, i několik pandemií. Ale pak přišel sociopat s těmi nejlepšími úmysly pro železnici.
Nejsou ovšem jen sociopati, ale i psychopati, a ti jsou nebezpeční nejen společnosti, ale světu vůbec – zjevně například jistý Kocurek …
Vozidla IZS budou od teď konstruována nejen velkoryseji (především sanitky, nově s širokými americkými skříněmi), ale i s odpružením, které ty výmoly pohltí…👺
Pane Kolovratníku, nevzdávejte to! Tento návrh je průlom, jen to lidem ještě nedošlo, protože je to nová věc!
Za pár let to schválí někdo jiný a nikdo už se nebude ptát na to, kdo s tím přišel první!
Nenechte si sebrat právoplatné zásluhy!
Pro železnici jste udělal více než dost!
Myslel jste to ironický, že? 🙂
Platón byl za mých mladých let název pro plošinové vozy na slovenských lesních úzkorozchodných železnicích …
Jinak s ohledem na to, kolik návrhů různých zákonů leží ve Sněmovně a čeká na projednání, je velmi pravděpodobně, že zákon o drahách se nestihne projednat do voleb v říjnu. Po volbách se bude muset celý proces vrátit na začátek, a to může být složení Sněmovny už docela jiné.
A teď ještě zajistit, aby to Kolo***ník nestačil vnutit do programu „včas“ a po volbách aby už ani k tomu neměl žádnou možnost.
Chci vidět přesný text nejnovějšího návrhu. Zajímá mě totiž, zda tento návrh vůbec řeší tratě fungující čistě pro nákladní dopravu. Dokud tento text neuvidím, nemohu návrh hodnotit.
Na takových tratích stačí 12 nákladních vlaků ročně, limit 300 je pro osobní dopravu.
Dokud nebudu mít přesný text nejnovějšího návrhu, tak nemohu posoudit, jak to přesně má být.
Přesně. V právním prostředí hraje roli i jediné písmenko…
Jen to jen první nesmělý krůček, ale mnohem zásadnější kroky vedoucí k optimalizaci musí následovat. Dlouho nebyl valorizován poplatek za dopravní cestu, aby reflektoval reálné, stále rostoucí náklady na údržbu infrastruktury. Dosavadní hypertrofované dotace do železniční dopravy doufejme že nová vláda už tolerovat nebude.
„mnohem zásadnější kroky vedoucí k optimalizaci musí následovat“
Jakýpak stav považujete za optimální (tzn. prošlý optimalizací)?
Mimochodem připomenu, že na většině z těch tratí jsou odnedávna podepsány dlouhodobé kontrakty objednatelů s dopravci, přičemž výraznější zvýšení poplatků za DC bude znamenat leda tak to, že o to víc si připlatí objednatel.
Řekl bych, že něco jako konečný stav neexistuje, svět se stále mění. Na jednu stranou jsou železniční přejezdy, kde již 20 roků neprojelo ani kolo (odhadem dle stáří vzrostlé zeleně). Na druhou stranu jsou jednokolejky v souběhu s ucpanou silnici. Těžko tvrdit, že by v budoucnu byl na vlečce do Prosenické rozvodny provoz jako z Prahy do Kladna. Zachovávat každý metr koleje za jakoukoliv cenu je bláznovství. Obecné číselné hausnumero nefunguje, jak je vidět. Zato máme vyzkoušeno, že individuální posouzení a případný převod na obec/svazek/kraj funguje dobře. A tohle čas od času provádět. Někdy to povede ke stavbě úplně nové… Číst vice »
To je skvělé!
Tak prosím hned sem nabonzujte ty přejezdy, kde v dohledné minulosti neprojelo ani to kolo.
Aby se to pak mohlo zohlednit při zrychlování trati…
A co takhle zvýšit poplatky za použití silnic a dálnic, případně ji zavést tam a u těch, kde ještě není. Mělo by to reflekotovat reálné náklady na údržbu infrastruktury, ne? Dosavadní hypertroffované dotace do silniční dopravy snad nová vláda už nebude tolerovat,ne?
Jo, ale z nákladů na údržbu by se měli odečíst položky ,, malá domů pro kamarády“. Od doby co pan Bendl zprivatizoval SUS v středočeském kraji až po pí Jermanovou tečou peníze za předražené zakázky do kapes příbuzných nebo kamarádů.
Hrom do toho!…
Já žádného neznám…
„dotace do silniční dopravy“??!! Zjistěte si prosím výnosy, které má stát z daní za PHM, silniční daně, mýtného a dálničních známek a kolik z toho je zpět reinvestováno do silniční infrastruktury. Silniční doprava je pro stát doslova dojnou krávou, na rozdíl od železnice, která státu způsobuje čistou a stále se zvyšující ztrátu.
Příjmy ze silniční daně, dálničních známek a mýtného jsou příjmem SDFI, ty jdou do silniční infrastuktury. Spotřební daň je daň ze spotřeby, pokud ten benzin či naftu co koupíte na benzínce použijet k pohonu čehokoliv jiného než auta (třeba sekačka na trávu či motorová pila), zaplatíte spotřební daň stejně. Ta se ostatně vybírá i z alkoholu a tabáku a nevím, proč by mělo být povinností státu ji do udržování a zlepšování výroby alkoholických nápojů a tabákových výrobků. Je to daň z produktu, ne poplatek za použití silniční infrastuktury.
Zťrata by nebyla na železnici ani nikde jinde kdyby se neustále všude nekradlo😀
O ztrátě jsem nic nepsal. Zkuste si to přečíst ještě jednou a pomalu.
Ahoj!
říká se: Dobrý den. To, že vám někdo oponoval v internetové diskuzi z vás jeho známého ani kamaráda nedělá.
Daně z pohonných hmot jsou příjmem státu. Drtivá většina pohonných hmot je spotřebována v silniční dopravě. A právě díky silniční infrastruktuře stát realizuje tento příjem. Proto investice do silniční infrastruktury jsou logické a legitimní a nejedná se o utopené náklady.
Nijak z toho však nevyplývá povinnost státu celou vybranou částku použít konkrétním způsobem.
Stejná argumentace co jste použil, by se dala použít i co se týká alkoholu a tabákových výrobků. Je to tedy legitimní chtít, aby stát co nejvíc podporoval výrobu alkoholických nápojů a tabákových výrobků?
Pokud by byla spotřební daň z alkoholu (všeho druhu) 1500 Kč/litr, dalo by se o podpoře mluvit jen velmi omezeně…😂
Ona je snad u PHM spotřební daň ve výši 1500 Kč/litr? Dost nepovedená snaha o vtip… 😉
Nebo jinak. Představme si, že *pim* žádná silniční doprava neexistuje. Prodel paliiv poklesl o 99 %
Jak se změní příjmy státu ze spotřební daně z paliv?
Správně, budou nižší, halík, nižší!! Zbývá rozhodnou, zda je to náhodný nesouvisející jev a nebo kauzalita. Mohla by to být i korelace.
Nicméně *pim* máme ji zpátky. Pokud cvakání vypínačem opakovaně rozsvěcuje a zhasíná žárovku, tak není o čem.
No právě. A tak mají silnice přednost a dostanou víc peněz a mnoho dalších výhod, které železnice nemá. Když se lidí začnou bouřit kvůli hluku, stát postaví obchvat.
Zbytečné a škodlivé náklady, které mají své dopady, které nikdo neřeší.
Vy to asi netušíte, ale spotřební daň z PHM spálených v traktoru či jiném pracovním stroji stát vrací.
Takže z nevědomosti nedělejte závěry.
Jo a je příjem z prodeje piva rozpočtově určen na zaplacení vody a elektřiny v restauraci? Takže restaurace z piva příjem nemá…
Vím, ale takhle do potrobna jsem to nerozebíral. Ostatně jste tak možná nechtěně podpořil to co jsem napsal. Jednak se platí spotřební daň i z PHM, které se nepoužijí v autech, jednak je část PHM použitých ve specifických případech od spotřební daně osvobozena. Je to trochu složitější, než že ji nalejete do traktoru, je to o účelu použití.
Druhý odstavec to je jen osobní útok. Nevíte nic jistě, za to závěry máte jednoznačné.
Třetí odstavec, to je jen čistá demagogie.
Věcné argumenty nemáte, to je zřejmé.
Každý ale nejezdí traktorem i když je to výhodné. To by bylo na silnici přetraktorováno.
To že jezdíte traktorem samo o sobě na možnost vratky spotřební daně nestačí. Je to složitější.
Ano, zjistěte si to. A budete se divit. A taky se podívejte na plány investic do silniční sítě a na zanedbanou údržbu na silniční sítí, dopady do zdraví lidí, na stav krajiny, problémy s vodním hospodářstvím v krajině, ohřevem daným zástavbou apod.. Budete se divit, ale jde o stovky až tisíce mld. Kč. Kde je vezmete, když uživatelé silnic tolik neplatí a zaplatit nemohou?
Stačí začít s realizací plánů pana Kalouska – odstranit daňové výjimky – první ze zbytečných výjimek je v zákoně o dani silniční. Od daně silniční jsou osvobozena (bez zdůvodnění) vozidla nepodnikatelů. „Mávnutím“ kouzelného proutku se příjem SFDI navýší ročně cca o 20 miliard – při důslednější novelizaci – silniční daň = poplatek za použití dopravní cesty budou platit i zahraniční vozidla to může být až jednou tolik a kraje mohou dostat každý rok minimálně jednu miliardu na údržbu „krajských“ silnic … teď jsou rádi, když dostanou třetinu a samo MD uvádí, že zanedbanost silniční sítě, včetně mostů na „jeden bilion“… Číst vice »
„Stačí začít s realizací plánů pana Kalouska – odstranit daňové výjimky“
Tento plán ale pod hrozbou „časově neomezené stávky“ zastavili v 1/2009 nádražáci.
Tzn. poněkud kopete do vlastních řad.
Nádražáci, tehdy formálně zaměstnanci Státních drah, by mohli být v klidu.
Jako státní zaměstnanci by stejně jako lékaři, hasiči, učitelé atd. neplatili daň z příjmů. Ale pouze z platu. Z jiných příjmů by daň platili v obvyklé výši (10%).
A pokračovat dále, žádné zvýhodnění PHM pro železnici, žádné zvýhodnění ceny elektřiny, tedy rozhodně by měla platit poplatek za zelenou energii atd. Návrhy pana Kalouska jen konzervují současný stav. Tak jste to myslel?
No uprime, aby ekologicka doprava platila dan za zelenou energii to je uplnej paskvil, to je asi podobne jako by si slepec mel koupit bilou hul a jeste zaplatit dan pro postizene slepotou…
Daň za zelenou energii platíte i při nabíjení elektromobilu
Nejsem si jistý, co je účelem té daně…😀
Já to nehodnotím. Já se ptám. Když důsledně, tak důsledně, nebo důsledně znamená výjimky z rušení výjimek? To co píšete by při skutečně důsledném uplatňění pravidla žádné výjimky mělo nastat. Nehodnotím to, nevyjdřuji souhlas ani nesouhlas, jen to konstatuji.
Když zároveň s tím zrušíte spotřební daň z paliva…
Proč? Z alkoholu a tabáku také?
Proč?
Na alkohol se zvedne na 1500 Kč/litr a z tabáku 5 Kč za cigaretu (resp. ekvivalent jejího obsahu podle gramáže).
Proč? Důvod toho, to jste zatím nenapsal. (tuto odpověď očekávám od nicku Jiří Kocourek).
Možné řešení, byť zjevně neproveditelné, není odpověď na otázku proč. Řešení není důvod. od vás zase proč to nahrazovat zrušení spotřební daně u PHM zvýšením daně u alkoholu a tabáků a proč zrovna o tolik a u cigaret jen o tak málo.
Spotřební daň z PHM bude zrušena výměnou za…jinou platbu…
A u cigaret a alkoholu je to tak nastaveno proto, aby výše daně alespoň rámcově odpovídala nákladům na léčení chorob z toho vzniklých.
No, ale proč. To je jen řešení. Proč ji vůbec rušit? Jaký to má důvod? A proč zrovna za alkohol a tabák, proč ne za něco jiného? A nepovede takhle vysoká daň z alkoholu k tomu, že se výběr ve skutečnosti sníží a situace kolem alkoholu a cigaret se vlivem obcházení této daně zhorší? Pokud by výše spotřební daně měla odpovídat nákladům na škody, jež produkt působí, tak v tom případě jste to u cigaret dost hrubě podcenil, a nevidím důvod proč ji rušit u PHM, neboť jejich používání též vede ke škodám, jež musí někdo zaplatit, jen nejsou tak… Číst vice »
Vidím, že je to na složitější vysvětlování.
Třeba přes email – tj. pechar146@seznam.cz
jako zásadní podmínku bych dal že důvod k zakonzerovování nesmí souviset s předchozím špatným stavem a neúdržbou tratě ze strany majitele infrastruktury!
To je určitě zásadní věc, protože SŽ se potřebuje zbavit tratí, které záměrně neudržuje. A tak přispěchal pan Kolovratník na pomoc a řekl: To chce zákon. A spolu se SŽ vypracovali něco co se jim hodilo do krámu.
Trefné!!!
Mě by zajímalo, proč je potřeba změna územního plánu? V územním plánu ty pozemky musí být stále vedeny jako pozemky dráhy, aby se případní stavitelé staveb okolo nedivili, kdyby se dráha obnovila. Jen třeba výsledkem správního řízení o konzervaci může být povolení postavení cyklostezky (a mohlo by to být i součástí návrhu o konzervaci dráhy). Jinak snížení potřebných vlaků na 300 je už vyloženě výsměch různým odpůrcům potřebnosti tohoto zákona. Já bych s číslem 300 neměl žádné problémy, a taková trať kde toho jezdí ještě méně je opravdu na konzervaci né-li na zrušení. Opětně tu položím již několikrát položený dotaz:… Číst vice »
Konzervování bude probíhat, tak že trať se nechá svému osudu. Kdo co ukradne je jeho, růst náletových dřevin.
S tratěmi po kterých se dlouhodobě nejezdí to dopadne dle příkladu Mladotic, Kozí dráhy a jiných, nechají se svému osudu.
Proto je lepší po rozhodnutí o konzervaci minimálně svršek snést.
Zmizí i štěrk z náspu, stačí, aby si někdo v okolí stavěl přístupovou cestu, nebo do podkladu pod zámkovou dlažbu.
Zapomněl jsem dodat, že to je práce a stojí to peníze, které potom nebudou na odměny managementu SŽ, proto je lepší nic nesnášet.
Což se později vyřeší hravě – neexistující management nemůže pobírat odměny…
Štěrk je součást svršku.
Zásadní je ale otázka, proč na trati jezdí málo vlaků, proč tam není nákladní doprava? Kdo nebo co tomu brání? Kdo povolil stavbu zdrojů a cílů dopravy na polích a přivedl k tomu silnice a zničil, co se dalo???
„Abychom tak posílili ochranu obcí, umožníme jim získat postavení účastníka řízení týkající se konzervace tratí“
Co tak najednou? 🙂
Mimochodem, tím pádem stačí, aby byť jedna z obcí podél tratě byla proti konzervaci a tím pádem se konzervovat nebude? Nebo bude potřeba „prosté většiny“? 🙂
Mimochodem trať do Malé Morávky by i pak byla (přinejmenším v úseku Světlá Hora – Malá Morávka, který je bez nákladní dopravy) „pod limit“ – tam letos pojede (dle JŘ) jen 260 vlaků (5 párů za den ve 26 provozních dnech).
Do Morávky se chystám (jestli mě pustí). Pořád nemohu přijít na to, proč by měl mít stát povinnost udržovat celoročně dráhu, kde projede 26 dnů po pěti párech vlaků. Ano, turistický ruch je potřeba a dráhu je dobré zachovat – ale proč si dráhu pro provozování své turistické atrakce neodkoupí obec (kraj, spolek, kdokoli)?
Taky lze nechápat, proč stát či kraj udržuje silnice po kterých nejezdí pravidelná linková doprava. Proč si je neodkoupí obec či ti, kdo ji používají?
Třeba proto , aby někdo mohl dovézt rohlíky do místního obchodu ? Anebo proto, aby se dostala sanitka k nějakému nemocnému ?
U nás je nějaká obec, kam nejezdí veřejná linková doprava a mají tam obchod? Jinak zásobování může přece přijet po té silnici po které jezdí linková doprava, stejně tak sanita. Znám několik míst, kam by sanita musela polní cestou či terénem jako takovým a lidé tam bydlí.
U nás jsou obce, kde lidé bydlí a nejezdí tam linková doprava. Lidé si udělají řidičák, koupí auto a jedou po silnici – protože tam zkrátka je. Když do stejné obce povedou koleje na kterých bude provoz objednán 26 dnů v roce – udělají si místní licence strojvedoucích, stanou se dopravci a budou tam jezdit, protože ty koleje tam zkrátka jsou? Asi ne
No a slouží to jen místním, proč by to podle stejné logiky měl platit kraj, stát. Je to vaše logika, ne moje.
Bobši nebo Bobeši. Od kdy mají řidičák všichni? Děti? Senioři? Lidé s nemocemi neumožňující mít ŘP? To je docela brutální diskriminace a s tím opravdu hodně opatrně.
Znáte u vás TAXI? Pro nemocné jezdí sanitka… Lidem s nemocemi neumožňující mít ŘP pomůže trať, na které se kromě 260 turistických vlaků celý rok nejezdí? JAK?
Trať jim (ne)pomůže stejně jako ta silnice – tak proč chtít „konzervovat“ jen tratě a nikoli v podstatě stejně (ne)využívané silnice? Proč nechcete měřit všem(u) stejně, když už někdo chce nějakou takovou v principu stejnou prachpitomost prosazovat?
Silnice pomůže třeba tak, že po ní může jet takřka kdokoli. Pro lidi, kteří nemají ŘP a TAXI je pro ně drahé existují (například) jízdní kola. CHCI měřit stejně = zamyslel jsem se nad fakty (doporučuji!). Podmínky pro cestu po DRÁZE stanoví zákon dosti přesně. Kolik lidí z Malé Morávky tyto podmínky splňuje / kolik lidí ze stejné Malé Morávky splňuje podmínky pro cestu po silnici? Opravdu nevidíte rozdíl?
Vlakem do Malé Morávky může taky jet kdokoli.
A kolem můžete jet i v lese.
Vlakem můžete jet 260x za rok během dvou měsíců – a to není špatná nabídka… Jiný vlak tam jaksi nejezdí, protože si ho nikdo nechce objednat – co na tom nechápete?
Prozradím Vám jedno sladké tajemství – sanitka ty nemocné veze do nemocnice a nebo zpátky. Na nákup a na vyřizování na úřadech fakt ne. A TAXI s jejich cenami? To je i pro děti moc „praktický“ návrh.
A vlak, který nejede? Nikdo ho od září do července neobjednal? To se ti lidé pasou, Ne normálně si na ten nákup zajedou.
Podívejte, to je stejné. Je to dopravní cesta? Je. Namísto celkové koncepce dopravní sítě 21. století jsou tady víceméně zmatené návrhy rušení některých tratí a ne úplně ideální modernizace jiných tratí, stejně zmateně působí dostavba dálniční sítě. Je utopie něco zrušit a doufat, že se tím zlepší zbytek sítě. Nezlepší. Opravdu ne.
Po silnicích kde nejezdí pravidelná linková doprava patrně jezdí místní obyvatelé, záchranka, hasiči, turisté… Po dráze, kde není provozovaná doprava jezdí kdo? Místní? Turisté? „Rychlá“ pojede vlakem?
A proč by měl existovat dvojí metr? Na silnici ano, na železnici ne. Na to se vás ptám. Po silnici, kde nejezdí veřejná linková doprava hasiči ani sanitky moc jezdí nebudou, spíše vůbec. Ti budou v maximální možné míře využívat silnice po kterých jezdí i veřejná linková doprava. Je také třeba se ptát, proč na té dráze ta doprava nejezdí. Zda někdo nezanedbal své povinnosti při správě svěřeného majetku. To, že někde nejezdí nějaký konkrétní počet vlaků za rok, ještě neznamená, že tam nejezdí vůbec nic, stejně tak je otázkou proč některé tratě odmítala SŽ (dříve SŽDC) zprovoznit, když zájem… Číst vice »
Sorry, ale jste totál mimo. Položím Vám otázku. Proč byly regionální dráhy stavěny ? Bylo to hlavně proto, protože v té době to byl zcela bezkonkurenční dopravní obor. Konkurence spočívala pouze v koňském povozu. A jak vznikala první auta , autobusy, nákladní auta, začal význam regionální železnice upadat. První trať prohrála konkurenční boj se silnicí někdy ve třicátých letech minulého století. No a jak šel čas a lidé se začaly ve větším stěhovat do měst , venkov se začal vylidňovat. Lidem se po finanční stránce začalo dařit , začali si pořizovat svoje auta. Dnes řada tzv. regionálních , venkovských drah… Číst vice »
Sorry, tohle je naprosto jiná argumentace, než původní nicku malý bobeš, na kterou jsem reagoval. Logika, kterou použil vede k tomu, co napsal. Takže „totál mimo“ (to je česky?) nejsem. Osobní útoky si nechte někam jinam. První část až po ty liduprázdné oblasti, máte v podstatě pravdu. Co se týká liduprázdných oblastí, málo kde o proti dnešku žilo více obyvatel než dnes, spíše méně. Ovšem okolní „velká města“ byla výrazně menší. To je ten základní rozdíl oproti době mezi 50-100 lety. Ke zbytku vám řeknu tolik. To že jsem proti bezduchému automatickému rušení čehokoliv co jen zrovna nevynáší či není… Číst vice »
Ano, doba je někde jinde. Máme stále větší problémy se zachováním zdraví a života, dostatkem a kvalitou potravin, dostatkem pitné vody apod. A jak se to řeší? Neskutečnými investicemi do silniční dopravy, která nás stojí podstatně víc a nic kloudně neřeší? Nakonec v přelidněné krajině už to začíná být velmi značný problém.
Ještě pořád jsem ve vláknu o Malé Morávce? Vlaky v ZDO tam nejezdí asi proto, že je nikdo neobjednal? Trať nikdo neodmítá zprovoznit (v případě zájmu těch zmíněných 260 vlaků za rok pojede). Správce dráhy se celkem logicky diví, proč by měl dráhu udržovat celý rok Ano, Zákon o drahách znám – ale špatné zákony by se měly upravovat, není-liž pravda?
Na trati do Malé Morávky je na letošní rok objednáno 280 vlaků za rok. Jedná se o 5 párů vlaků po dobu 27 víkendů a 2 státních svátků. Jestli jsou objednány v ZDO (nyní se používá jiný termín, ale budiž) je ve vztahu k počtu vlaků na trati během roku irelevantní. Plus nějaká nákladní doprava tam stále v souvislosti s kůrovcovou těžbou dřeva existuje. Váš komentář na původní příspěvek ve vláknu nebyl zjevně pouze o Malé Morávce, ale byl obecný. Existují i jiné tratě. Pokud jste psal o trati, kde nic nejezdí, tak to jste nemohl psát o Malé Morávce,… Číst vice »
původní komentář z 10.4. 10:20 hod: „Do Morávky se chystám (jestli mě pustí). Pořád nemohu přijít na to, proč by měl mít stát povinnost udržovat celoročně dráhu, kde projede 26 dnů po pěti párech vlaků. Ano, turistický ruch je potřeba a dráhu je dobré zachovat – ale proč si dráhu pro provozování své turistické atrakce neodkoupí obec (kraj, spolek, kdokoli)?“ Uznávám, že jsem nenapsal MALÁ ale „jen“ Morávka…
Proč by měl stát či kraj udržovat silnici po které projede jedno osobní auto za den, aby si zkrátilo cestu a sanitka či hasiči stejně jezdí po lepší cestě, krom toho, že tam naposledy byly před deseti lety. To je stejný příklad jen na silnici, to z toho vašeho vyplývá.
Ta trať je využívána i pro nákladní dopravu, byť nepravidelnou. Dá se to otočit i jinak, proč by stát měl znehodnocovat vlastní majetek jeho nedostatečnou údržbou či její naprostou absencí.
Zde nejsme ve při… ť tu nadbytečnou silnici neudržuje. Vy neznáte dopravní značku (respektive dodatkovou tabulku) „Silnice se v zimě neudržuje“?
Hmmm, to už není tak hrozné…
Drezíny. Co vím, tak v Ratíškovicích jezdí místo nákladních vlaků drezíny. Ale už tam zase nemůžou ty nákladní vlaky. Provoz je to neslučitelný. Podobně jako cyklisté na dálnici.
Svezení na Ratíškovce je prima s dětmi. Až otevřou, tak tam znova zejedeme. Ale pro Zlínský kraj si tam zaučovala vlakové čety tuším Arriva? Samozřejmě ne ve stejný okamžik se šlapacími drezínami. Tzn. trať je použitelná pro oba druhy vozidel. Jen je potřeba se domluvit a to kupodivu jde.
Jako že si nějaký strejda z Malé Morávky koupí drezínu a vyrazí se projet?
Po dráze je především zakázáno chodit. Což neplatí pro lesní, polní mistní, okresní a podobné komunikace. Zákaz chodit platí jen na dálnici.
Tudiž ta silnice slouží i pro pěší, pro pěší se také v zimě prohrnuje. Toto železnice zajistit nedokáže. A ne nejsou tam chodníky.
PS: Teď čekám kterého mamlasa* napadne zavést mýto na chodnících, protože z pěší dopravy stát nemá žádné příjmy.
*) odborně etatistu
Jít můžete i lesem. Nebo po lesní cestě. Opravdu nepotřebujete silnici s únosností vozovky 10 tun na nápravu.
„pro pěší se také v zimě prohrnuje“ Neprohrnuje. Zkuste jít v zimě po silnici a potkat pluh.
Anebo ten kraj holt doobjedná vlaky tak, aby tam jezdily ne 26, ale např. 40+ dní v roce, a už bude „nad limit“, že. 🙂
Přesně. Ale kraje by spíše chtěly, aby údržbu a opravy tratí, které v podstatě slouží pouze svému regionu financoval někdo jiný…. stát….
Když slyším bláboly krajských politiků o tom , jak některá trať s minimálním provozem je pro kraj super důležitá , kladu si otázku , zda by byla i super důležitá , kdyby ji měl vlastnit a nést všechny povinnosti vlastníka dráhy…..
Ono tak nějak nedávno vyplulo na povrch, že reálné náklady vynakládané státem na údržbu jsou menší než náklady na zbytečné poslance. Tímto směrem bych upřel pozornost.
To jsme dva…😀
Už tři.
Takový bílý kůň SŽ v klasickém ANO stylu. Něco plácnu, uvidím co na to veřejnost a podle toho se rozhodnu, jestli to ne/byl dobrý nápad.
Je to lepší, než kdyby veřejnost ignorovali a schvalovali si co chtěli
Populismus
Hm, v minulém návrhu bylo 1500 osobních vlaků nebo 12 nákladních, tak teď platí 300 vlaků celkem nebo 300 osobních nebo 12 nákladních?
Nebo je před tím nebo čárka a 299 v součtu neprojde?
Otevřeně říkám, že Martin Kolovratník by už nikdy neměl přicházet s podobnými nápady. Je to snaha, jak ulevit práci líné Správě železnic, která se nechce starat o to, co jí ukládá zákon. A i toto limitní snížení je nesmyslné. Pan Kolovratník rád tvrdí, jaký je železniční nadšenec. Tak nechápu, proč by se chtěl zbavovovat lokálek, které k železniční síti také jednoznačně patří. To, že pan Kolovratník nejezdí po lokálkách, ještě neznamená, že je může nechat jen tak zničit. A ještě bez jakékoli konzultace s kraji a obcemi.
Holt každé odvětví má svého „doktora Cvacha“…
Neurazejte prosím doktora Cvacha.
Dobře, ale už slyším řev, jak se vráží peníze do tratí s minimálním či žádným provozem.
Vždyť se do nic dávají, alespoň tedy na papíře a nejde o tisíce, ale o trochu větší cifry viz. nedávný článek zde.
Ony se sice vykazují, ale nějak není vidět výsledky. Takže nevrážejí. Opravdu ne.
Stejně časem dojde k něčemu podobnému jako u silnic, hlavní tahy státu, regionální krajů, svazků obcí a vlečky soukromníků firem.
Pokud chceme být konkurenceschopní bude muset stát (MD skrz SŽ) významně zkapacitnit a zrychlit koridory, vybudovat ETCS. Při růstu zadlužení lze očekávat očekávání peněz do infrastruktury, tím omezení regionálních tratí, takže začnou převody lokálek na jiné subjekty, protože pro stát budou zbytné.
K tomu zbývá vytvořit pravidla pro tzv. regionální dráhu – stupeň zabezpečení, maximální rychlost. Jinak tyto tratě zabije TSI a ETCS, protože tyto tratě budou oproti autobusové dopravě ekonomicky neobhajitelné.
Regionální dráha bude mít problém v případě nákladních vlaků…
Počítejme spíš s tím, že tratě bez nákladní dopravy a bez pravidelné osobní dopravy s vozidly pro 100 a více lidí dříve či později zaniknou.
Pokud bude u regionálních tratí podle stupně zabezpeceni rychlost 80 – 100 km/hod a možné zatížení 20 – 22,5 t na nápravu, tak to nebude neřešitelné. Navíc první půjdou lokálky, kde není nákladní doprava a mizivá osobní doprava.
To co chybí ČR je stále smysluplný plán na dobudování železniční infrastruktury dle potřeb 21. století (elektrifikované tratě Plzeň – Mnichov, Praha – Liberec, kapacitnění některých tratí)
A nejenom to, potřeba by bylo i upravit zapojení jednotlivých tratí. Současný stav který konzervuje to jak se spojovaly tratě jednotlivých společností už bohužel nevyhovuje. Stejně tak se musí u těch tratí udělat what-if jinak by mohl být problém v prostém faktu že se na údržbu mnoha tratí kašlalo a nejsou tak konkurenceschopné.
Praha – Liberec nikdy nevznikne…
Leda že by ji tamější obyvatelé postavili sami a za svoje…
A proto děláme vše proto, abychom ji z nich vyhnali…
Co cekat od typického představitele ANO… Hurá návrhy, které nemají hlavu ani patu.
Co ten oslík už toho nakecal a skoro nic mu nevyšlo a musel couvnout.Rok 2018 plošný zákaz předjíždění kamionů,rok 2019 konec režijek ,změna názvu letiště Pardubice na hlavní město a dnes konzervace lokálek.At se drží své profese a bude klid.(Dělal ředitele rádia),já jsem také vystudoval strojařinu ,jako on dopravku (já jen maturitu) ,ale nikdy jsem ten obor nedělal ,byl jsem celý život na dráze ,tak se do toho neseru ,on by měl dělat totéž.Krom toho ,když já něco zmrvím ,přijde trest ,prémie dole ,žlutá karta ,nebo se taky zabiju jako strojvedoucí ,co se stane jemu ,když zaměstná na jednáních spoustu… Číst vice »
„rok 2019 konec režijek“
Máte na mysli „konec povinného uznávání ze strany ČD, a.s., vůči neČD subjektům“ (tedy subjektům, které s ČD, a.s., nemají nic společného), že?
Docela jiný význam než vámi uvedené „konec režijek“.
Ale mají společné. Kupříkladu to, že většina zaměstnanců Správy železnic přešla právě od ČD a ponechání jízdních výhod bylo podmínkou převodu…
„Ale mají společné.“ Což je v rozporu s četnými tvrzeními typu „my ČD za zpožděni nemůžeme; bylo zaviněno závadou na straně Správy železnic, tedy subjektu, se kterým nemáme nic společného“. „většina zaměstnanců Správy železnic přešla právě od ČD a ponechání jízdních výhod bylo podmínkou převodu“ Čí podmínkou? Samozřejmě převod je/byl technicky možný i bez toho. Mmch. toto tvrzení je v rozporu s tím, že zaměstnaneckou jízdenku obchodní společnosti ČD, a.s., dostávají i ti pracovníci Správy železnic, kteří k té Dobré správě přišli až po „převodu od ČD“ (mimochodem nastalému ve chvíli, kdy ty ČD byly už vícero let „jedním z… Číst vice »
Já nemám problém s tím, aby Spržel dávala různé benefity, třeba i IN100. Ale proč by měla mít Spržel jiné podmínky než kdokoli jiný kupující in100?
Množstevní sleva? To bych si uměl představit.
Třeba proto, že „režijka“ neposkytuje jejím držitelům ani zdaleka takové výhody jako IN-100 držitelům této (placené) jízdenky.
A pokud vím, tak SŽ(DC) cenu „režijek“ svých zaměstnanců nějak vydavateli refunduje, ale podrobnosti neznám.
Režijka poskytuje jiné výhody. Třeba FIP. To je jedna z mála věcí, která ke dráze dokáže nalákat mladé lidi.
Posledních 30 let jsme měli vlády a poslance, kteří toho zmršili dost. AB a jeho parta je vrchol. Ti dokázali, že zničit jde i kovadlinu a to je hodně hodně velké umění.
Tak tento, stát pod vedením současných tajtrdliku by se nemusel stydět, kdyby si otevřel cirkus……
Říká někdo, kdo neumí ani napsat větu.
Ale obsahově má samozřejmě pravdu. Věští nemehla snad ve vládě kdyby nebyla.
kdyby = nikdy
Jakýsi Jan Hamáček by se toho mohl ujmout hned na podzim…
A budou se do toho počítat spoje, které sice momentálně nejezdí, ale kdyby SŽ zajistila sjízdnou trať, tak by jezdily? Viz např. 097, kde jsou a budou stále vlaky objednávány, nebo Horní Slavkov – Loket, kde chce KV kraj objednávat dopravu, kdyby to ovšem bylo možné.
Když je poptávka kraje dostatečně silná, obnovují se i desítky let nejeté tratě (např. Židlochovice). Jde zřejmě jen o to, jestli kraj nabídne funkční a uvěřitelný koncept a bude chtít takový objem dopravy, aby se to stalo prioritou či ne.
Poptávka kraje po osobní dopravě je na trati č. 097 setrvale neměnná. Přesto Dobrá správa nezvládá úsek obnovit ani po téměř 8 letech od doby, co začal být nesjízdným.
A to jde jen o necelých 200 m!
Tak hlavně trať do Židlochovic se elektrifikovala, tak na to byly dotace.
Tady na to těžko budou dotace, když oficiálně se do té tratě cpou peníze, ale skutečný stav vypadá jinak. Viz několikrát upravované tabulky údržby, aby byly alespoň trochu věrohodné.
Nazývat to, co SŽ (DC) vykazuje můžete jakkoli, jen ne údržbou. Udržovaná trať umožňuje použít ji jakýmkoliv dopravcem kdykoliv bude zájem. Třeba v tento den.
No tak ať se trať do Horního Slavkova taky zadrátuje.