Silnice Silniční nákladní doprava

Kolona kamionů z přechodu Náchod se protáhla až do Hradce Králové, stojí se i v Bohumíně

Ucpaná dálnice D1 u Bohumína. Pramen: facebook Jakuba Unucky
Ucpaná dálnice D1 u Bohumína. Pramen: facebook Jakuba Unucky

Kolona kamionů před hraničním přechodem do Polska v Náchodě se dnes postupně natáhla až do 42 kilometrů vzdáleného Hradce Králové. Ráno kolona končila v Jaroměři. Policie řidičům radí, aby při cestě do Náchoda místo hlavní silnice číslo 33 využili jiné trasy. Řidiči kamionů by měli raději zvolit přechod v Harrachově. Řekla to mluvčí policie Iva Kormošová. Kolony souvisí s opatřeními v boji proti nákaze COVID-19. Podobně špatná je situace i u Bohumína v Moravskoslezském kraji.

Kolony se před hraničním přechodem začaly tvořit v pondělí ráno, kdy Poláci na přechodu zahájili důkladné kontroly lidí vstupujících do země. „Poláci odbaví přibližně do deseti kamionů za hodinu,“ řekla Kormošová. Přechod v Náchodě zůstal také jediným v Královéhradeckém kraji, kde lze překročit česko-polskou hranici. Ostatní hraniční přechody jsou uzavřené.

V jednadvacetitisícovém Náchodě doprava podle vedení radnice kolabuje. „Kamiony od pondělí stojí přes celé město. Po trase jsme pro řidiče kamionů rozmístili mobilní toalety, situace již byla neúnosná,“ řekla mluvčí radnice Nina Adlof.

Na trase mezi Hradcem Králové a Náchodem je situace nejhorší mezi Jaroměří a Českou Skalicí, kde je úzká silnice a stojící kamiony tak zcela zablokovaly průjezd směrem na Náchod. Silnice tam byla průjezdná jen ve směru na Hradec Králové.

V Jaroměři se podařilo policii dopravu usměrnit tak, že průjezd městem je bez kamionů. Kamiony policie odstavila již před Jaroměří a na průjezd městem je začala pouštět postupně. Před Jaroměří kamiony dnes odpoledne čekaly v úseku od Černožic.

Další odstávku kamionů policie zřídila na čtyřpruhu v Hradci Králové od kruhové křižovatky u ČKD směrem ke konci dálnice D11.

Přes přechod Náchod – Kudowa Slone míří hlavně kamiony, protože pro přepravu zboží zůstaly hranice otevřené. O půlnoci z neděle na pondělí začal platit zákaz cestování českých občanů kamkoli do zahraničí. Cizinci naopak nesmí do České republiky. Také Polsko zakázalo vstup cizinců do země. Pro vydané restrikce existují výjimky, například pro pendlery, tedy lidi jezdící přes hranice za prací.

Složitá situace je i na trase po D1 přes Bohumín. „Situace na dálnici na Bohumín je velmi složitá. Dokud bude odbavení jednoho kamionu trvat 20 minut, jak tomu je od včerejška, kolona se nemá šanci vůbec rozjet. Prioritní je umožnit sjezd z dálnice osobním autům,“ hlásil v poledne na Facebooku moravskoslezský radní pro dopravu Jakub Unucka. Později doplnil, že se kolona díky policii rozjela.

ČTK + Zdopravy.cz

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
žlutý klandr

Nevím, školy nemám, ale to je opravdu takový problém vzít pár desítek panelů, rozšířit plochu celnice a zřídit několik paralelních proudů pro odbavování kamionů, aby tam nemuseli čučet celé dny ? Co ty kamiony, které vezou zboží podléhající zkáze nebo živá zvířata ?

Kalanis

Ono tam místo na staré celnici stále je. Otázka zní, co tam vyvádí polák. Má tam místo na 3 pruhy v každém směru. Pokud to češe celé v jednom pruhu – no bodejť, že to nestačí.

Petr Nick

Tady řešení horizontu týdnů nevidím, není obecně teď nálada vyjednávat a šprajc to nebude, odnáší to i jejich dopravci..

Mirvald

Proč to zboží nepošlou vlakem? Takto by se tomu dalo vyhnout.

Radim

To by na to zboží čekali tak týden a to i za předpokladu, že by šlo všechno „hladce“.

Frantisek

Ale to jen proto, že se to namísto vypilování nechalo celé rozsypat. Teď si vyžíráme svou závislost nejen na dlouhých vzdálenostech, nýbrž i na silniční dopravě. Nicméně i tak by patrně kontrola jednoho strojvedoucího trvala podstatně kratší dobu než třeba 40 kamionů, takže alespoň na páteřních úsecích by přeprava návěsů, nástaveb či kontejnerů možná pomohla. Je tu ovšem třeba započítat čas na zpracování vlaku, ale zase bychom se vyhnuli části škodlivých exhalací…

Dushan

ČD Cargo přepravu do Polska jistě rádi zajistí;)

Radim

Stejně tak rádi to zajistí i silniční dopravci.

PetrPetr

Pokud chtějí důkladnou prohlídku, tak ať otevřou více přechodů. I před Schengenem bylo otevřeno podstatně více přechodů než dnes.

Frantisek

Nepochybně. Jiná věc ovšem je, zda skutečně musíme vozit takové objemy často téhož tam a zase zpět, a za jakou cenu.

Ondrys

V Harrachově to také stojí, fronta už do Kořenova, ve směru od Harrachova musí PČR regulovat dopravu směrem na Tanvald, aby mohli linkové autobusy projet…

PetrPetr

A Hrádek a Habartice zavřeli úplně. Liberec je slušně odříznutý. Do Německa je nejbližší přechod až na D8 a do Polska Harrachov.

Divočák

Aktuálně už od Desné směr Polsko neprojedou BUSY díky štrůdlu z kamionů.. chtělo by to záchytné parkoviště, ale to naráží na předpisy karantény,takže smolík pro ty, který jsou na HDO v této oblasti závislí

Ondrys

Dnes odpoledne byla kolona až do půlky Smržovky od Jablonce a do Hamrů od Brodu…

Démon

Poláci opět selhali jakožto již několikrát v dějinách 🙁

Chronosphere

Nepouštět do republiky kamiony mířící do Polska,dokud se situace neskonsoliduje.Jinak to bude brzy kolona od Mikulova po Bohumín a od Rozvadova po Náchod.

Radim

To znamená, že byste musel na Rozvadově kontrolovat všem papíry kam jede a tím by vznikla podobná kolona akorát o cca 350 km západněji.

pozorovatel

Pokud vím, tak ke kontrolám na německo-českých hranicích se kontroly provádějí už delší dobu …

Milan

No tak to vypada ze se nam pomalu srovnava rychlost po zeleznici a po silnici

Partneři

Škoda transportation
RLP
CSCARGO