regio-vlak

Kolejový triangl nad Muzeem postaví Porr, cena klesla o 50 milionů

Tramvajové koleje mezi starou a novou budovou Národního muzea, stavba v roce 2018. Autor: Ondřej Kubát (DPP)Tramvajové koleje mezi starou a novou budovou Národního muzea, stavba v roce 2018. Autor: Ondřej Kubát (DPP)

DPP předpokládá zahájení prací nad Muzeem v průběhu druhého čtvrtletí letošního roku.

Pražský dopravní podnik (DPP) završil soutěž na zhotovitele tramvajového trianglu, který nad Národním muzeem přetne magistrálu v Legerově ulici (TT Muzeum). Zakázku získalo sdružení firem Porr, Porr Bau a Hans Wendel CZ s cenou 224,7 milionu korun. Předpokládaná cena byla o 50 milionů vyšší.

Výstavbou trianglu se trať ve Vinohradské a Škrétově ulici napojí na trať, jejíž stavba začala loni v létě na Václavském náměstí. Malý zárodek tratě vznikl už v létě 2018 mezi dvěma budovami Národního muzea v rámci úprav veřejného prostoru spojených s jeho rekonstrukcí.

DPP předpokládá zahájení prací nad Národním muzeem v průběhu druhého čtvrtletí letošního roku. Výstavba potrvá 20 měsíců. Vedle zbudování nové části tratě bude zmodernizovaná i stávající trať zhruba v délce 230 metrů směrem do Vinohradské i Škrétovy.

Projekt TT Muzeum - tramvajový triangl spojující Václavské náměstí s Vinohradskou ulicí. Zdroj: MetroprojektProjekt TT Muzeum - tramvajový triangl spojující Václavské náměstí s Vinohradskou ulicí. Zdroj: MetroprojektSchéma nové tramvajové trati na Václavském náměstí. Pramen: DPP

Nedaleko místa napojení tratě do Škrétovy ulice vznikne nový pár zastávek s pracovním názvem Škrétova. Půjde fakticky o rekonstrukci stávajících zastávek Muzeum, zároveň zanikne současný podchod pod Legerovou ulicí.

„Než začne samotná výstavba, musíme dokončit veřejnou zakázku na technický dozor investora stavby a zhotovitel musí vypracovat dokumentaci pro provedení stavby. Očekávám, že samotná výstavba začne až v průběhu druhého čtvrtletí letošního roku a dokončena bude nejdříve na přelomu let 2026 a 2027. Zprovozněna bude v polovině roku 2027 společně s tratí na Václavském náměstí, se kterou tvoří jeden provozní celek,“ doplnil technický ředitel DPP pro povrchovou dopravu Jan Šurovský.

Provoz na magistrále by měl být s omezením zachován i během stavby.

Tagy dpp TT Muzeum
38 komentářů