Trať u Muzea už nemá vést odnikud nikam, DPP má projektanta pro napojení na Vinohrady

Stavba tramvajových kolejí mezi starou a novou budovou Národního muzea (léto 2018). Autor: Ondřej Kubát (DPP)Stavba tramvajových kolejí mezi starou a novou budovou Národního muzea (léto 2018). Autor: Ondřej Kubát (DPP)

Dopravní podnik hl. m. Prahy udělal důležitý krok k dopravnímu využití nových tramvajových kolejí, které vznikly v létě 2018 v

Dopravní podnik hl. m. Prahy udělal důležitý krok k dopravnímu využití nových tramvajových kolejí, které vznikly v létě 2018 v rámci revitalizace prostoru mezi dvěma budovami Národního muzea.

Koleje zatím vedou odnikud nikam, DPP ale už vybral projektanta, který má vymyslet jejich napojení na ulice Vinohradská a Škrétova. Tím vznikne kolejový triangl. Koleje by v budoucnu měly přetnout magistrálu i ve Wilsonově ulici a směřovat na Václavské náměstí a k hlavnímu nádraží.

Zakázku na zpracování projektu k napojení na Vinohrady získala v tendru společnost Metroprojekt s cenou 8,5 milionu korun, i když cena byla odhadovaná na devět milionů. Zájemci byli tři. „Dle vývoje okolností bychom rádi v koordinaci s projektem tramvaje na Václavském náměstí mířili k realizaci v roce 2022,“ uvedla mluvčí DPP Aneta Řehková.

DPP by chtěl podle ní stavbu začít využívat „ideálně společně s navazující stavbou tramvajové trati na Václavské náměstí“. Město plánuje protažení trati dolů z kopce na léta 2022 či 2023. Není ale jisté, zda to stihne.

I za předpokladu, že by koleje u Muzea zůstaly nadále slepé, plánoval dopravní podnik jejich využití. Mohly by sloužit například jako nástupní místo pro jízdy historické tramvaje nebo mimořádná konečná při výlukách.

Tagy MHD praha tramvajová trať
41 komentářů