Trať u Muzea už nemá vést odnikud nikam, DPP má projektanta pro napojení na Vinohrady
Dopravní podnik hl. m. Prahy udělal důležitý krok k dopravnímu využití nových tramvajových kolejí, které vznikly v létě 2018 v
Dopravní podnik hl. m. Prahy udělal důležitý krok k dopravnímu využití nových tramvajových kolejí, které vznikly v létě 2018 v rámci revitalizace prostoru mezi dvěma budovami Národního muzea.
Koleje zatím vedou odnikud nikam, DPP ale už vybral projektanta, který má vymyslet jejich napojení na ulice Vinohradská a Škrétova. Tím vznikne kolejový triangl. Koleje by v budoucnu měly přetnout magistrálu i ve Wilsonově ulici a směřovat na Václavské náměstí a k hlavnímu nádraží.
Zakázku na zpracování projektu k napojení na Vinohrady získala v tendru společnost Metroprojekt s cenou 8,5 milionu korun, i když cena byla odhadovaná na devět milionů. Zájemci byli tři. „Dle vývoje okolností bychom rádi v koordinaci s projektem tramvaje na Václavském náměstí mířili k realizaci v roce 2022,“ uvedla mluvčí DPP Aneta Řehková.
DPP by chtěl podle ní stavbu začít využívat „ideálně společně s navazující stavbou tramvajové trati na Václavské náměstí“. Město plánuje protažení trati dolů z kopce na léta 2022 či 2023. Není ale jisté, zda to stihne.
I za předpokladu, že by koleje u Muzea zůstaly nadále slepé, plánoval dopravní podnik jejich využití. Mohly by sloužit například jako nástupní místo pro jízdy historické tramvaje nebo mimořádná konečná při výlukách.