Knižní jízdní řád pro rok 2025 je na světě a míří do prodeje
Knižní jízdní řád pro rok 2025. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Jde o jediný knižní jízdní řád pro celou českou železnici, který je k dostání v široké maloobchodní síti.
Nevíte prosím vás někdo, kdy přesně bude v prodeji?
Pont uvádí od 3.12.
Na Masarykově nádraží mi dnes řekli, že budou mít od 6.12.
Mohu se zeptat v jakém nákladu vyšel?
Ta kniha je především dlouhá!
Nedělejte prosím z toho problém. Kdo chce si koupí, kdo nechce si nekoupí. V knihkupectvích je spousta knih, o kterých bychom mohli říct „kdo si je asi tak může koupit, jen nějakej ….“, a nikdo to dál neřeší. Jsem rád, že JŘ vychází.
Že bych nostalgicky? Že bych si četl na záchodě.
a kde jinde…?
Jeeee, super, konečně zas nějaký čas bude na hajzlu co číst 😄
Spíš takový dotaz, nebo připomínka či poznámka…? Mám sbírku od cca 1980 a dříve i s Československem (a tím pádem i více tratěmi) byly JŘ na silnějším papíru. Přesto rok od roku sleduji, že nové JŘ jsou silnější i když se používá slabší papír a taky je tam jen ČR. K tomu text je drobnější, že je na to sotva vidět. Jako chápu, že je hustší doprava, ale taky zase tam není Slovensko a papír je slabší. Nedalo by se nad tím do budoucna uvažovat, aby byl o něco větší text? (jsem už byl i na očním, zda blbě nevidím,… Číst vice »
To je spíš dotaz na SŽ, ti dělají sazbu. Nejsem si jistý, jestli by to bylo tak jednoduché. Jednak by se na stránku vešlo míň vlaků (což není zas takový problém), ale hlavně by se na výšku vlezlo na stránku míň zastávek, takže by se některé tratě a vlaky musely dělit na více stran, a to už problém je.
Vydavatel tohoto JŘ akorát vezme pdf a vytiskne je. Takže jediná možnost pro vydavatele je udělat knihu fyzicky větší.
Nějaký atypický formát by se asi dost prodražil.
Nepodceňujme, kolik těch vlaků přibylo. Schválně srovnejte tratě typu 011, 221 nebo 171 – tam ještě před dvaceti lety byly osobáky spíše takové náhodné výstřely pro návoz lidí do fabrik a škol. Ani dálkovka se nedá úplně srovnávat, ta navíc před pár lety dostala vlastní „tratě“ 001 a 002. Je taky samozřejmě možné, že se někde zkonsolidovaly třeba dvě lokálky na jednu stránku. ŽSR to ještě donedávna tak dělala, zatímco SŽ dneska generuje samostatné soubory, takže i taková Moldava má jednu stránku pro sebe. Ale teď případů zase není moc. Slovensko na tom až takový rozdíl neudělalo – tam je… Číst vice »
zas bych to “nedramatizoval”.
pred triceti roky to rozhodne nebyly vystrely – 011 – uz tehdy hodinovy takt, 221 nebo 171 – sice ne hodinovy takt, ale v prumeru za den to tech 1 vlak / hodina vyjezdilo.
pred dvaceti roky na 011 hodinovy takt k tomu vlozene osobaky ve spickach, na 171 pulhodinovy takt, na 221 pulhodinovy takt.
Jednou za hodinu vs 4 za hodinu celodenně + spěšňáky je ale co do objemu sakra rozdíl. V Praze to šlo nejdřív pozvolna a pak velký skok v roce 2008 s dokončením NS, což odblokovalo i další dálkové spoje.
rozdil nerozdil – pulhodinovy takt neni “nahodny vystrel”.
To je divné, pokud vám neshledali horší zrak. Mně to nedělá problém. To, že je to tištěné na silnějším papíře, než to dělala SŽDC a ČD, je dobře, že to více vydrží nešetrné zacházení, ale čím slabší a lehčí ten JŘ bude, tím pro mě lépe, kdo se s tím má všude tahat a zabere to spoustu místa.
Koupim jako kazdy rok…. Sbírka
Proč???
A proč ne?
Třeba proto, že dohledat staré jízdní řády (obzvlášť od roku 2020) je skoro nemožné, když se http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/index.php?page=elektronicky-archiv-vlakovych-jizdnich-radu už neaktualizuje.
A co je vám potom, zda si jej koupí, nebo chce aby jste mu ho platil? já si jej také koupím a váš názor mě rozhodně zajímat nebude.
Vás rozčílí, když se vás někdo zeptá, proč něco děláte? Nebo proč reagujete takto hystericky?
Pan Statistik se jen slušně zeptal, pan ruzian1 mu slušně a racionálně odpověděl
Pan Statistik může být spokojený a svět se točí dál.
Zato důvod vaší hysterické reakce je k zamyšlení.
Jako kdyby snad ani nešlo o Jízdní řád…
Fakt je ale také, že pan Statistik za tu otázku Proč ?
dostal -37. Samotná otázka proč? totiž v komunikaci vždy navozuje negativní odezvu. Ale v naléhavých/rychlých situacích je na místě. Jinak se nahrazuje tzv. parafrázováním (v tomto případě by to bylo: „Kupujete ji každý rok?“ Ale tady nejsme na diplomatických stránkách, a i mně vůči vám pane Karl vB mi to v jednom komentáři “ ujelo“ , tak se dodatečně omlouvám.
Bral jsem dotaz pana Statistika tak, že mu není jasné, proč někdo v dnešní elektronické době každoročně kupuje Knižní jízdní řád, když lze spojení najít na internetu/ v telefonu, nebo když si staré konzervy, jako já, těch pár tratí, co jezdí, vytisknou, papír 2x přeloží a strčí do kapsy.
V minulosti tady v diskusi u článku o zavádní regonálních vlaků IDS JMK bez průvodčího také bylo divení, že se ještě dneska najdou lidé, kteří nekupují jízdenku mobilem.
Ohledně formy dotazu máte asi pravdu, ale ocenil jsem stručnost a výstižnost, protože já zas píšu dlouhé a někdy nepřehledné litanie.
Proč?🤣🤣🤣
No moc to nechce hořet. Blbě se s tím rozdělává oheň…😁
Doporučuji deník Metro. Je zadarmo a nebudete muset psát do zdejší diskuze.
denik metro je nejvhodnejsi na vycpani mokre obuvi – s letaky z hytlermarketu se to neda srovnavat…
Zkuste pětitisicovku , třeba bude hořet lépe. 😀
Ty hrozně chytají plíseň 😀
Šetřete lesy, nasušte si slámu, nalámejte si chvojí.
Také jsme je jako malé děti pálili pro zábavu, když to byl pro rodiče nepotřebný odpad. 🙁 A v dospělosti jsem pak za ně musel dát několik stovek, abych je znovu koupil a měl všechny z mého života. Každou chvíli po nějakém sáhnu, když potřebuji něco najít, rozhodně se neřadí mezi ty knížky, co jen bez užitku leží v knihovně. Snažím se za pomocí poznámek od rodičů sepsat všechny mé jízdy vlakem od narození, abych pak mohl třeba oslavit miliontý ujetý kilometr, a to bez tehdejších jízdních řádů není možné.
Chyba je na vaší straně!
Jiní umějí rozdělat oheň, aniž by museli za nevhodný podpal vynaložit 200 CZK. 😁
Já mám sbírku JŘ.
Jsem rád že to tedy nekončí…😃❤
Od Vás kupuji pravidelně dva.
Veliké díky. Poklona. 🚂🚍🚂🚍
No holt někdo tahá baby na motýly, někdo na jř. A co berou berou?😉
Takových lidí co sbírají k knižní jízdní řady je více, jako např významný mladý klavírista Matyáš Novák. Alespoň bude klidněji hrát na předvánočních koncertech.
Já znám chlapa co na KJŘ chytá chlapy. A funguje mu to dobře 🙂
Se ani nedivím, taky bych se nechal chytit 😀 Mám sbírku od R-U, ale pořád mi několik ročníků chybí 🙁
Proti gustu 🥰😁😁😁
„Víte, proč Pán Bůh stvořil železnici?
Aby měl všechny gaye pohromadě.
A víte proč dopravní podniky?
Protože se mu na dráhu nevešli.“
https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/rozhovor/petr-stahlavsky–pred-kameru-jsem-se-dostal-z-minuty-na-minutu/-37772/
Taky si jeden koupím. Lépe se v něm listuje než v PDF na PC.
Hlavně si člověk nebere noťas na záchod 😁
Bylo by moc složité rozšířít distribuční síť i na dopravní infocentra ROPID, KORDIS JMK, KODIS, JIKORD…..?
Díky
Bylo.
ROPID má knižní jízdní řád všeho, co jezdí kolem Prahy … kdyby to někoho zajímalo. A zadarmo, tuším.
Obávám se že už se aktuálně nevydává. Snad jen vlakové linky S.
A, pokud jsem nic nepřehlednul, tak jen jako takové letáčky pro jednotlivé tratě/skupiny tratí (třeba S8 + S88)
Ta ulice se nejmenuje Klientská, ale Klimentská. Vtipný překlep.
Nebo automatická korekce s nízkou AI.
Zvědavý dotaz: vydává SŽDC pořád ještě tištěnou verzi pro svou vnitřní potřebu? (ještě dva roky zpět to tak bylo.) Pokud ano, pak moc nechápu, že ho nezkusí taky prodávat, i kdyby jen v pražském infocentru…
I loni byl. Letos už prý definitivně ne 🙁
Slyšel jsem, že by letos mělo být pár výtisků do soutěží, ale kdo ví…
Když seženu tento, tak další už nepotřebuju.
Super, ráno jsem se na něj ptal a odpoledne tu je, mohl jsem půl dne vydržet 🙂 Tak od zítřka budu každý den chodit do Pointu a ptát se 🙂 Už ta obálka vypadá skvěle.
Jo, letos to vypadá graficky asi nejlépe.
Je to výborná věc pro prvotní orientaci. Vyhledávače jsou neskutečně nepraktické při hledání možností spojení, já většinou nechci jet tehdy a tehdy z bodu A do bodu B! Chci zjistit, jak se dá z bodu A dostat přes body C, D, E do bodu B v různých časech. A zpátky třeba přes další místa.
Výlukovou dopravu je samozřejmě nutné sledovat, jen trouba přijde v dnešní době k přepážce se slovy „prosil bych jízdenku.“
Řekl bych, že neumíte používat vyhledávač.
Na celkový přehle je vyhledávač k ničemu. A i na Idosu zrušili funkci, která uměla vyhledat spojení mezi dvěma stanicema najednou (na méně kliknutí než teď).
Na nějaké šoto výlety, kdy se chcete třeba někde zdržet je idos taky těžkopádný.
Zjistěte, ve kterých dnech se mohu v příštím roce projet do Kolešovic.
No on ten IDOS není ideální … pokud člověk nezná spádovost jednotlivých linek, většinou s idosem naráz na vyhledávání nepochodí … například spojení z Brna na Praděd najde dost blbé …
Jen šotouš přijde s jinými slovy, než „prosil bych jízdenku…“
To by mě zajímalo jak si jí jinak šotouš koupí, nebo šotouš má spíše síťovou, tak nikam nemusí chodit. Já spíš řeknu Dobrý den, a název stanice kam jedu a případně jaký typ jízdenky.
Byl jsem stejného názoru, ale dnes jak jsem si pročítal tabulku pro trať 271 (kde je nově zařazena bývalá 325), tak jsem to přehodnotil.
Jízdenka a vyhledání spojení jsou různá témata. Souhlasím že vyhledávač není vždy praktický, pokud si chci třeba udělat výlet v nějaké konkrétní oblasti a je mi jedno kam přesně dojdu, může se ta tabulka hodit. Ale úplně stačí stáhnout v PDF (kde bych mohl najít i výlukové verze), papírové tabulky už s sebou nosit nechci.
To dělám jen když jedu na Slovensko a vím, kam přesně jedu a samozřejmě to chystám dlouho dopředu a mám čas si to někde vytisknout. Když jedu někam dl u nás a vím, že budu potřebovat jízdní řád, vezmu si knihu, kde mám všechno a nemusím tisknout nic konkrétního.
Proč trouba? Když si tu jízdenku koupí a něčím pojede, tak dopravce je nějakým způsobem povinen informovat o mimořádnostech a výlukách, jen třeba se nechce jet tam a tam, když je tam výluka, tak si zjistím, že je výluka, tudíž mám naplánovat cestu na jindy. Jinak vyhledávače používám taky spíš jen na ověření výluk. Ono to totiž neumí nabídnout vždy požadovanou variantu spojení.
Neuvažovali jse že byste to prodávali i přes trafiky Relay?
Ano, děkujeme za nový jízdní řád, hned si ho koupím. Akorát jich mám doma tolik, že mi padají z police na hlavu, a to nemluvím o jiných tiskovinách.
Nebudete něco za rozumnou cenu prodávat?
Vzhledem k tomu, že jsem se posledních několik let stěhoval co tři roky, tak všechno tohle letělo do sběru.
Chyba. Mohl jste to prodat. Zvláště,pokud je to sbírka.
To si neumím představit, stěhovat se, já se stěhoval jednou za život.
Bude k dispozici ke koupi i na e-shopu?
7.12. se chystám na vánoční trhy do Brna, tak snad tam už budou, ať si jej rovnou koupím. Jinak to budu muset řešit opět přes e-shop.
Půjde jízdní řád i objednat a zaslat?
Pont i e-shopem, nebo jen na prodejnách?
(hodil by se mi ten e-shop, který jsem loni i předloni využíl)
Neustálé dotazy na co to je – mj.velmi rychle takřka jedním pohledem lze zjistit, jak hustý provoz na té které trati je…..a tím vědět, buď kam třeba jet na dovolenou, ke které trati je lépe se vrátit z výletu apod….
Zároveň se dá dohledat velmi snadno, co kde zastavuje …(typický příklad… Že v Horni Dolní východ nezastavuje skoro nic, ale na kilometr vzdálené Dolní střed zastavuje vše… To z idosu a podobných nezjistíte, ale přitom je vám jedno, jestli na návsi zahnete doprava nebo doleva. Ne každý nutně potřebuje hledání spoje z direktivně zadané stanice….
To je jednoduché: Tazatelům je to k ničemu a nechápu, že všichni nejsou stejní dle jejich vzoru a že máme volný trh.
… přitom mohli půl se šípkovou a půl se zelím. Nikdo jim nezakazoval uvařit obojí.
Tohle je ovšem vlastnost obecně traťového jízdního řádu a ještě ne nutně pouze papírové verze, ale úplně stejně i PDF verze v mobilu, kde navíc mohu mít poslední verzi včetně změn. 🙂
Jo, tak až vám bude 70, tak se na písmenka velikosti 2mm bude velice dobře koukat….
Tak v pdf v mobilu to jde i zvětšit, klidně písmenko přes celý displej ….
Na ta písmenka natištěná na papíře?
Každý si nepotřebuju kupovat mobil, nebo spíš kapesní počítač, kvůli jízdnímu řádu, když má počítač doma.
Na Smíchově bude taky?
Je tam Pont tak že by být měl.
Jak dlouho asi bude platit než bude nějaká změna. 🙂
O to přece vůbec nejde….
Přesně, největší borci si letošní přepíší do loňského, tím si toho aspoň hodně zapamatují. Proč myslíte, že vychází před Vánoci?… Aby na to měli čas…
plzen jen v pontu v nove nadrazni hale nebo i nekde ve meste?
Jen Pont na nádraží.
Já děkuji že to vyjde. 👍👍👍
Mám sbírku JŘ…
Pro mě srdeční záležitost.
Takže Vám opravdu z celého srdce děkuji.
Chápu. Že někteří z toho mají srandu.
No my srdcaři…❤❤❤
Ještě jednou upřímně děkuji za JŘ.
I za zdopravy.cz obecně… 😃👍👍👍
ČD nemají na to, aby zaplatili vlastní zaměstnance a podporují tisk šotoušského JŘ. 😀
ČD vehementně tvrdily, že je to pro ně vysoce ztrátové.
Pro ČD je ztrátové všechno, počítám. Tedy akorát ČD Cargo by mohlo být někdy v zisku.
Tak proc ho nevydá zluty, když má vše zalité slunce. Prodal by ho za 20 a ještě na tom nejméně 50 vydělal 🙂
Měl bych dotaz, jaká by byla cena jízdního řádu bez partnerů, kteří platí část nákladů? Byl by to třeba dvojnásobek?
Přitlačte.
To zase ne. 🙂
Bude k dostání i v prodejně v Pardubicích i když obchody jsou před nádražní budovou ?
Pardon, ale on to ještě někdo používá?
Tak minimálně do sbírky, kdo má třeba komplet řadu 30-40 let.
Tak já mám sbírku od svého narození, tenhle bude v pořadí šedesátýsedmý…
Ano, jsou lidé kteří ho aktivně používají (přinejmenším jeden). Proto také vytvářím změnové listy a zveřejňuji je, aby bylo možné udržovat KJŘ aktuální
Ano, starší lidé jsou na to zvyklí, potřebnou informaci získají a o to jim jde.
Jízdní řád je posledních pár let jen cár papíru, na kterém je změna každou chvilku.
Za to ale nemůžu ani já, ani důchodci.
Jako že se každou chvilku mění trvalý jízdní řád? (když neberu výluková opatření) Ani bych neřekl, během roku se prakticky nic nemění – jedině takové ty změny vyplývající z vozového parku, jako že někde přibyde první třída, bezbariérový vlak apod.
Ty jseš taky cár papíru.
Nevím, moji rodiče, oba 75+, si spojení hledají v Idosu…
Ano, např. já.
Ano. Já. Na to se lidi ptali i loni. A příští rok jim odpovím stejně. A další roky taky.
To byste se divil.
Používá a sbírá.
Jó, i já se hlásím. 🙂
Tak asi každý kdo hodně jezdí vlakem. Bez toho nikam nejedu.