Knižní jízdní řád je v prodeji. K mání v prodejnách Pont a Pragomodel
Prodej Knižního jízdního řádu 2022. Autor: Pavel Vaníček
Jízdní řád v knižní podobě vydala společnost Avizer Z, vydavatel deníku Zdopravy.cz. Cena zůstává stejná jako loni a předloni: 149 korun s DPH.
Nevidím důvod, proč by si jej kupoval někdo jiný než sběratel nebo technický antitalent. Vysvětlí mi to někdo?
Třeba proto, že se před plánovanou cestou chcete zorientovat ohledně přestupních časů a připravit se na variantu B, C když váš vlak pojede opožděn … takové hledání trvá chvilku, zlomek času než si vyhledáte ON-LINE kursbuchovou tabulku pokud jí nemáte staženou v PC …. zavolají rodiče, prarodiče s nechytrým mobilem a vy jim najdete spojení podle papíru … asi nemůžete hledat v mobilu a mobilovat ….
Jasně, normální člověk se prostě kousne a řekne si, že vlakem pojede za každou cenu, i když je třeba udělat plan B a C. Auto nebo autobus prostě nepoužije, radši bude cestu plánovat pulhodiny i se zaloznimi plany. Slyšel jste někdy o tom, že většinu lidí, co mají k dispozici auto a neřeší každou korunu, odradí od cesty vlakem i jen jeden blbej přestup? Nad tím co tu krkolomné vymyslíme, by většina lidí jen kroutila hlavou a kam nenajde cestu Idos za rozumnou dobu a bez přestupu, je ochotno jet vlakm tak stěží 15% lidí. A ani z těch si… Číst vice »
https://www.cd.cz/jizdni-rad/default.htm
Mimochodem, na mobilu si dáte hlasitý odposlech a přitom můžete pohodlně hledat v prohlížeči.
většinou je na nic. to asi souhlas.
jsou ale specifické situace – plánování třeba nějakého výletu či složitější cesty, kdy se fakt hodí… ono si opisovat všemožné varianty z displeje a pak je porovnávat, to je dost na prd.
prostě otevřu a vidím.
PS: jsou lidi, co si mnohdy i složitější text raději vytisknou a dělají připomínky do toho. je to pro ně prehlednejsi…
PPS: a knihy máte taky jen v podobě e-knihy?
Srovnat knihu a jízdní řád. Tak to je fakt gól. Ale jednou kdysi dávno, když js ještě chodil do školy, jsem na hodině češtiny měl mít referát na knihu a já udělal referát na knihu s návodem na počítačovou hru. Učitelka asi 5inut nechápala, zda.si dělám legraci a třída se rechtala. Proto si to dodnes pamatuji. Pak mě samozřejmě vyhodila. A vy jste o level výše a za knížku považujete jízdní řád. 😀
.
Tady vám to nikdo nevysvětli. Většina lidí, co tu diskutuje, jsou železniční nadšenci a uvažuji logikou, že cesta je cíl. A pak samozřejmě je pro ně knižní jízdní řád modla. Logiku těch zbylých 99% procent populace, která by to nikdy nekoupila nechapou a kupuji rovnou po 2 az3 kusech Sberatelsky bych to asi chápal, ale muselo by jít o oficiální vydání, tohle je dle mě i sběratelských bezcenné, respektive má to asi takovou sberatelelakou hodnotu jako kniha vytištěna z PDF na papír, aby se vám lépe četla. Já si občas knížky co se nedají už koupit (nebo ne s původním… Číst vice »
ano, cesta je mnohdy cíl. to mate pravdu. co vše jde zvládnout. někdo pojede na kole, druhý pojede vlakem, preleze kopec, nasedne na jiný vlak, prejde dalších 15km…násedne na další vlak…az se nakonec vrátí odkud vyjel. hezký strávený den.
Já zas nevidím důvod pokládat stále dokola furt stejnou otázku mnohokrát zodpovězenou. Vysvětlí mi to někdo?
Já bych to vysvětlil tím, že ti kdo sem takový dotaz píší nepřečtou ani kousek této diskuze a potřebují se k tomuto tématu nutně vyjádřit.
Rozumných důvodů pro běžné cestující je plno, třeba když jsem po víkendu na horách, kdy se mi vybily oba kapesní počítače, ve kterých jsem měl pdf s jízdními řády, vystoupil z autobusu v jednom městečku v Jeseníkách, došel na stanoviště náhradní dopravy (daleko od nádraží, kam vlaky zrovna nejezdily) a jediný papírový jízdní řád tam byl vybledlý a smazaný deštěm, že jsem netušil, kdy něco pojede a musel tam prostě skoro 2 hodiny čekat, až něco přijede. Pak třeba neschopnost vyhledávače, který nabídne nejrychlejší spojení, ale ne nejlepší – třeba vím, že bývají zpoždění, tak chci jet o vlak dřív,… Číst vice »
A jeden konkrétní příklad, který jsem dělal právě teď – potřebuji jet zítra z Plzně do jižních čech, ale zastavit se asi na hodinu v Praze (a mít ještě další možnosti, kdybych to nestihl). Takže musím jet pokud možno co nejpozději z Plzně do Prahy, tam si nechat 1,5 hodiny čas, pak pokračovat rychlíkem do Veselí nad Lužnicí, kde ale není přípoj na Velenice tak bych (pokud to bude reálné) dojel rychlíkem až do Třeboně a tam přestoupil na osobní vlak v opačném směru a jel po stejné trati pár zastávek zpátky. Takovou kombinaci by žádný vyhledávač nenašel. Knižní jízdní… Číst vice »
Když vidím, kolik je mezi lidmi hlupáků, co neumí používat svůj SmartPhone, který všude s sebou nosí a neustále do něj civí, tak se úspěchu papíroveho JŘ nemohu divit. Hlupák na zastávce hledí do mobilu, ale po příjezdu autobusu se stejně optá řidiče, kdy jede ten autobus do Karviné, načež mu řidič odpoví, že to netuší, neboť v Karviné nikdy nebyl… 😀
Papirovej jizdni rad? A to je na dostavnik, nebo na konesprezku :-)))?
no, jednou mi zachránil…pozadí.
kdyz se vám vybije telefon…někde na kopci…tak se vlak jinak fakt blbě hledá…
ano, není to nejpraktičtější, myslím, že byly i krajské, což bylo fajn…ale i celostátní pomuze
Powerbanka je pro podobný případ univerzálnější a skladnější řešení 😉.
ano, a data co došla, nahradí co? (to se mi už taky podařilo…)
obě varianty nejsou úplně časté…ale stát se to může. navic se v tom fakt lépe hledá než na idosu/cd
Data co došla nahradí neomezená data
Nebo dokup dat, naprostá většina operátorů umožní přístup na stránky operátora i bez dát, právě kvůli jejich dokoupení. Ale nemyslím, že u pána, co si s sebou ven tahá knižní jízdní řád, lže čekat racionální řešení.
Když se vám vybije telefon, tak u sebe nosíte pro jistotu tlustou bichli v podobě knižního jizdniho řádu? A jinak jste zdrav?
Zajímavé, že od dob koněspřežky a dostavníku je procento lidí v populaci, kteří to umějí používat, zhruba konstantní. To až nástup vyhledávačů nasadil křídla těm, kteří to neumějí.
Trošku mi to připomíná nástup kalkulaček na základní školy, učitelé matematiky na středních školách by mohli vyprávět.
Si představte, že na zastávkách jsou ty jízdní řády vylepené. Přece si to každů může přečíst v mobilu. Ale musí použití ten jediný správný mobil a jediný správný vyhledávač spojení, jinak nesmí do vlaku!!!
ani na záchod.
Souhlasím, těch dissliků si nevšímej, chodí tady samí primitivové… Jen socka s exekucemi není schopná si to dnes najít online – vlastně sorry, ono tou socky vlastně už dnes jezdí jen socky s exekucemi, neboť každý normální si při dnešních JŘ koupil, pokud nemá love, fabku za 15 papírů a je svobodným občanem…
ano, chodí sem i mnozí primitivové, např. jistý Ondřej Neuman, jak jste ostatně svým hodnotným příspěvkem předvedl.
Přiznejte, že jste odpůrcem kursbuchu protože v něm neumíte hledat ….
A vy to umite, jo?
Pragomodel Praha – Klimentská, včera 15.00 dostatek …
Díky za tip, snad vydrží ještě do pondělka 😉
Tak ještě dnes hodinu před zavíračkou jich pár měli.
Zaráží mě jedna věc. Když ho vydávali ČD, poté SŽDC, stával max 100 kč a prý o něj nebyl zájem (info jedna paní povídala 🙂 ), proto prodej ukončili, a teď stojí 150 (250 online) kč a lidé ho kupují po několika kusech. Tak teď nevím, kde je vlastně v tom začarovaný pes. Přeci se lidé najednou nezměnili (spíše naopak) a nepřešli zpět k papíru? Nebo co to způsobilo? Určitě není v této republice tolik sběratelů, abych se jich tolik prodalo 🙂
Sberatele jsou i mimo CR, treba v Polsku ;ł
To bude dáno počtem nákladu
Zato je v ČR dost starších lidí, kteří s počítačem neumí, chytrý mobil nemají a ten jízdní řád funguje i bez elektriky.
Když se člověk potřebuje na něco jen tak orientačně podívat (například ohledně toho co se píše na tomto webu / jiném webu), je to jednodušší v knižní podobě a pak se zabývat tím, co je v elektronické podobě …
Spíš narážím na to, že pokud je pro důchodce 500 Kč za roční lístek na MHD příliš moc peněz, tak je chucpe mu přikazovat měsíčně za internet 300 Kč, aby si našel spojení tím správným způsobem.
Pane Kocurku, většina dnešních starších lidí už vyrostla v technicky vyspělém světě a s počítačem si poradí…dnešnímu sedmdesátníkovi bylo v roce 1990 39 let. naopak těch, kteří technologie nezvládají, je méně a méně. Do důchodu už míří druhá generace ajťáků…čímž neobhajuji bezduché rušení fungujících mechanických věcí. Ale představa klasické stařenky poslouchající dechovku už je dnes skoro mimo mísu…dnešní důchodci vyrostli na Beatles a Rolling Stones. Osmdesátileté dámy v pražské MHD hrají na mobilu Angry Birds. Můj nedávno zesnulý pětadevádesátiletý příbuzný z Brna posílal svým přátelům projektovou dokumentaci ke svým vizionářským nápadům ve vlastnoručně vyrobeném PDF.
SŽDC ho komerčně nevydávala, vydávala ho pouze v „úplném“ znění pro vlastní potřebu. ČD vydávaly neúplný jízdní řád ČD – na základě infantilního rozhodnutí dutých hlav ve vedení ČD a.s. – z dat poskytnutých SŽDC se „manufakturním“ způsobem (na to peníze byly) z databáze vykynožily vlaky jiných dopravců (žlutý, černý a další …) MD to samozřejmě nevadilo – já bych jako ministr za takovou prasárnu s okamžitou platností odvolal / nechal odvolat generálního ředitele …. Takže o takovouto – NEÚPLNOU – zmršeninu samozřejmě veřejnost zájem moc neměla … Člověk si musel neúplné stránky stáhnout z webu SŽDC … a vložit… Číst vice »
ČD vyškrtli soukromníky… No a u RJ nebo LE jsem v jízdním řádu vlaky ČD nikdy neviděl.
Špatně jste se koukal, RJ v přípojových řádcích informace jiných dopravců celkem běžně uváděl, čili uváděl informaci, o které se mohl domnívat, že by ji čtenáři jeho JŘ ocenili. Tudíž správné máte nadávat, že ani RJ ani LE se nepokusili vydat celosíťový JŘ. Toto činily ČD, kterým byli ale uživatelé jejich produktu u zadele.
Přemýšlím, jestli RJ vydával celosíťový knižní jízdní řád.
Zemkovo ČSAD ano, ale jen v jejich „honitbě“…
SZDC vydavala jizdni rad do roku 2015 (edice 2014/15 s platnosti 14.12.2014-12.12.2015) a vlaky soukromych dopravcu byly v tabulkach.
Myslim na komercni jizdni rad ktery byl v prodeji na nadrazich nikoli na sluzebni.
Pamatuji pár vydání, kde soukromníci v obálce ČD byli. Mazat je začali až později (pár let před koncem).
Vyhazování ředitele kvůli něčemu tak okrajovemu jako jízdní řád. 😀 To vysvětluje, proč vám nikdo nikdy nedal šanci se ministrem stát. 🙂
Jo, kupoval jsem v Pontu a paní se skoro divila, že chci jen jeden. 🙂
Kupuji to duchodci, kterým to asi vyhovuje více, a pak železniční nadšenci, kteří se snaží jezdit za každou cenu vlakem a podepisují různé lokalkove petice. Pro zbytek populace je to samozřejmě uplne k ničemu, protože pokud kloudnou cestu nenajde vyhledávač v mobilu nebo počítači, jednoduše se použije auto, autobus nebo se jede jinam. Mít doma knižní jízdní řád dneska nikoho, kdo nežije vlakama a je mu pod 60, v nejmenším nenápadně. Možná to kupuji ještě skautské oddíly, ale tím to končí.
V Pontu na Masardě bez problému. Díky za něj.
Takže změna: Na třetí pokus dnes dopoledne v Olomouci už zakoupen! Ale taky prý lidi brali po třech čtyřech kusech. Zvláštní, že z dříve běžného „zboží“ se stala taková vzácnost…
Protože to kupují pro příbuzné, známé, sousedy. A když už proto musí až do Olomouce, tak jich vezme víc, aby tam nemusel každý jednotlivě.
Patříte zjevně mezi „později“ narozené … takže nepamatujete shánění kursbuchu v době (ne)reálného socialismu … V rozporu se zdravým rozumem se kursbuch neprodával ve stanicích …. Nejblíže železnici měla prodejna NADASu v Hybernské 5. Jinak se kursbuchy prodávaly jen v prodejnách KNIHA jako běžná knižní publikace …. Tzv. „knižní čtvrtek“ v týdnu „změny JŘ“ (obvykle sobota / neděle nejbližší prvnímu červnu) ovšem téměř pravidelně nestíhal výrobce / dopravce, takže JŘ se dostaly na pult až další čtrvrtek – pátý den platnosti JŘ …. Zaměstnanci ČSD (pokladny, vlakové čety) samozřejmě jízdní řády měli včas – no včas, tak ve čtvrtek, pátek… Číst vice »
Nó, později narozený… To je relativní. Je mi 70 :–) Takže si vzpomínám, že za reálného socialismu sice mnohé zboží chybělo, ale nevzpomínám, že by třeba na olomouckém hlavním nádraží JŘ nebyl. Jízdní řády byly poměrně drahé už několik let, a to už i ty, v nichž byly JENOM vlaky Českých drah. Proto jsem uvítal předloni ten i s černými, žlutými a jinak barevnými vlaky. Loni se mi JŘ nepodařilo sehnat vůbec (ani když jsem si dal inzerát – to zase někteří chtěli majlant). Letos, jak už jsem psal, až po třetí návštěvě Pontu.
Poměrně drahé? Jiná kniha o stejném rozsahu je několikanásobně dražší.
praha hlavní prave koupeno. zazněl i dotaz…jen jeden? 🙂
jinak v Brně to není v Pont marketu ale novem minitu. zda pořád mají, nevím, byl jsem po ránu tak zmatený, že mi to došlo až těsně před odjezdem vlaku…
V Brně jich dnes ráno měli ještě dost.
Knižní jízdní řád je vytištěn z webových PDF podkladů Správy železnic nebo je nějak upraven? Jde mi o to, že třeba na trati 250 jsou uvedeny maximálně rychlíky, ale ne EC a žluté vlaky. V přehledu vybraných dálkových spojů jsou pak EC ČD. Pokud je to jízdní řád Správy železnic, měly by IMHO v něm být všechny vlaky osobní dopravy a ne jen vybrané.
Beru zpět, koukám, že je tam v tomto případě trať 002, kde je veškerá dálková doprava mezi Prahou a Brnem všech dopravců. Ale stejně mi přijde nepřehledné, že není zakomponovaná do trati 250, jako tomu bylo v (dávnější) minulosti.
Takto se o upravuje asi už 5 let. Viz třeba i trať 010.
To je „nás“ množina ….
Oficiální zdůvodnění – změna grafického uspořádání tabulek – aby se tabulka vešla na jednu tiskovou stranu …
Má to svoji logiku … nicméně …
Dnes kolem 17:00
Ostrava hl.n. vyprodano
Ostrava Svinov pry posledni kusy
Dnes dopoledne v Táboře vyprodáno.
Nezoufejte,
minulý rok měli v Táboře vyprodáno a za pár dní jízdní neřád bylopět v prodeji.
V Plzni mi v pátek řekli, že bude až dnes. Tak snad budu mít štěstí.
Hm, tak nic, už vyprodané…
V Plzni na ně stála fronta už před šestou ráno.
V Pontu na pražském hlavním nádraží jsem včera okolo půl šesté zakoupil jeden kus. Mám za to, že jich tam mají stále dostatek.
V Plzni mi v pátek řekli, že bude v pondělí a v pondělí že už nejsou. 🙁 Doufám, že je ještě dodají, ale odpověď od provozovatele moc přesvědčivě nezněla. Toto není dobrý přístup k distribuci tak důležité věci, měl by se vybrat spolehlivější prodejce.
V Olomouci zatím v neděli nic a dnes totéž. A objednávky neberou. Alespoň ode mne ne…
„Léta, snad z úcty k tradici, kupuji celou krabici.“
Pak se má na mně dostat! Bane. už ho mám.
I s balícím papírem? 😉
Dnes koupen v Přerově a mněli jich tam dost.
Ještě že si kupuju 2. Asi před měsícem jsem v Mělníku Mlazicích natáčel přejezdy a položil jsem si ho někam na releovou skříň a zapomněl tam. Takže jsem si v práci vzal novej a ten zbytek grafikonu musím dojet s ním, jen škoda, že se mi opotřebuje. Jestlipak ho tam někdo našel. Stejně ale musel být pěkně rozmočený.
A v prosinci už značně neaktuální 🙂
Zakoupeno v Táboře, už skoro nebyly.
Díky redakci za tento počin. Škoda, že to nedělá sama Správa železnic, podobně jako například na Slovensku to dělají ŽSR. Mohla by si na tom trochu vylepšit svoji reputaci a třeba propagovat některé své stavby a projekty. Když stejně jízdní řád vydává pro své zaměstnance, stačilo by zajistit distribuci, například domluvou s některým dopravcem, ve vlastním infocentru či v prodejní sítí typu Pont nebo Relay.
Já mám stejný názor … když si SŽ nechá vyrobit X počet ve vlastní obálce, tak by mohla nechat jet rotačku trochu déle, v jiném obaly vyprodukovat Y počet dalších kusů, nechat prodat (pokladny ČD jsou fuj, protože ČD „nemohou“ prodávat JŘ s daty konkurence) a takto dosažený zisk by pokryl náklady na výrobu služebních ….
A šlo by to bez sponzorů …
Přirozený rozum NECHÁPE ….
V UnL jsou již dvě třetiny JŘ prodány.
Byl jsem tam hned v pátek, tentokrát jsem to chytil, loni jsem musel do Prahy a předloni to sehnala máma v Brně.
Také jsem tam byl v pátek. A evidentně jsem paní překvapil, když jsem chtěl jen jeden…
Já 3, protože většinou chce ode mě i někdo další, loni jsem v Praze kupoval 4.
Děkuji všem, kteří se v této věci angažovali.
Mám tak kompletní sbírku tištěných JŘ od roku 1988 až dodnes.
Už ji pomalu předávám synovi, který si v tom listuje, zkoumá změny.
I když si plánuje výlety přes Můj vlak, nebo Idos.
Prostě a jasně, kdo je praštěný kolejnicí tak to pochopí.
Taky si některý nechávám, aby se daly porovnat různý provozy.
Goooood …. One more time !!!
V Brně hl. n. v 10:15 h ještě nebyl, zato v 15:45 h již ano.
Děkuji i za letošní vydání jízdního řádu.
Zakoupeno kolem 11h v Pontu na hlavním v Praze.
Skoro bych se i vsadil, že v minulém článku byla uvedena cena s poštovným 199,- Kč. Teď koukám je to už 249,- ?
V minulém článku byla uvedena nesprávně.
Ano, sázku byste vyhrál. Popletl jsem to. 199 je bez dopravy.
Ani letos se jízdnímu řádu nevyhnulo pár změn za tisku, ač byly obtížně dohledatelné (snad bude o změnách v průběhu platnosti informováno). Přelepky najdete jako vždy na http://prelepky.wz.cz
Na Vaše stránky odkazujeme i přímo z Knižního jízdního řádu. Díky za ně.
Děkuji mnohokrát za důvěru, stejně jako jsem vám poděkoval přímo na stránkách.
Jsou tam také informace o mezinárodních spojích a řazení kurzových vozů ??
Ano, na růžových, žlutých a zelených stránkách vpředu.
informace o mezinárodních spojích jsou v rozsahu příjezdů a odjezdů navazujících přeshraničních tratích.
Kurzové vozy https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/142521810/dalkova_doprava.pdf/caefd048-8608-4377-b0a6-c9a9b2892e8d nevím, v minulém JŘ nebyly.
Čím si Poláci zasloužili, že vlaky do Polska mají svoji traťovou tabulku a jsou podrobně rozepsány až někam do Berlína, zatímco u vlaků do Rakouska stálo za to zveřejnit pouze Vídeň?
Asi to, že jiné vlaky v Polsku nejezdí 🙂 , kdežto v Rakousku je takt.
Ale upřímně nevím, asi záleží hodně na tom kdo to na SŽ dělá. Mě osobně chybí zpracování dálkové dopravy podle starších vzorů JŘ, ale asi to bylo spousty ruční práce.
Taky jsou zde: https://www.spravazeleznic.cz/cestujici/jizdni-rad Přehled vybraných vlaků dálkové dopravy
Díky za realizaci! Už si v něm listuji a plánuju výlety na léto! 🙂
Jeďte na Dobříš, tam maj pěknej zámek…
Děkuji za tip, ale nepojedu. A nepojedu ani do Brd, kde moje túry začínaly v Rožmitále. Spíš vyrazím na severozápad. Do Vejprt, na Moldavu a na Kozinu.
Dobrej nápad – do Rožmitálu se teď už nedostanete, kolem je ostnatý drát a hlídaj to tam paragáni.
Na léto budete potřebovat ještě hodně přelepek. Tak hlavně nezapomeňte aktualizovat než někam vyjedete!
Díky, určitě, ale jak už zaznělo v minulé diskusi, knižní jízdní řád nepoužívám ani já moc k vyhledávání přesného spojení v terénu, ale spíš k tomu plánování. Jaké jsou možnosti, jaké jsou intervaly, kdy být cca nejpozději na nádraží, kde se můžeme zdržet déle, kde všude se dá přestoupit a tak dále a tak dále 🙂
Doufám, že používáte i papírové mapy KČT, protože jinak je to half the fun!
Tak to vás bohužel zklamu 🙁 Mapy.cz 😀 Ale možná nebude od věci přibalit i papírovou. Obzvláště v pohraničí se hodí 😀
V pohraničí i mimo něj se hodí stažení offline map do mapy.cz…
Papírové mapy KČT jsou pro modernisty, my tady v Jizerkách spíše chodíme podle starého dobrého Matouschka na plátně.
Samozřejmě, bez kvalitní papírové mapy KČT vůbec nevycházím z obydlí….😉
vojenské speciálky byly lepší. jen si na ně musel dopředu podle jiné mapy člověk nakreslit fixem nebo pastelkou turistické značky.
Ani já ne, buď si vytisknu screenshot z Mapy.cz, nebo si to nakreslím na papír, podle Mapy.cz.