Klíčové razítko pro dálnici Brno – Vídeň. Přes Nové Mlýny může D52 vést po násypu i estakádě, rozhodl úřad

Vizualizace dálnice D52 u obce Bavory. Foto: ŘSDVizualizace dálnice D52 u obce Bavory. Foto: ŘSD

ŘSD věří v dokončení stavby v roce 2032.

Odebírat
Upozornit na
guest
164 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pepek S.

Zahájení stavby 2027? Proč se to zahajuje v roce, kdy skončí dotace z EU na dálnice? Dříve to nešlo? 30let posloucháme, že to dodělají, ale dokud nekopnou, nemá cenu věřit slibům .

Vítek

Ty než se vycrcaj s jejich razítkama, vlak už nám stejně dávno ujel. Po 40 letech bez komoušů budeme mít dálnici do Vídně jakýto zázrak.

petr.simek

Nejde začít stavět už teď?

Jura (jiny)

Takže Radek Mátl vezme krumpáč a lopatu a začne stavět dálnici podle oka.

Nose Peak

Čekal bych, že ty vizualizace nejsou dílem AI, ale vycházejí z nějakého projektu…

PetrN

možná si nejdříve nastudujte co je EIA, a do jaké podrobnosti se projektuje v následujících krocích pro stavební povolení či v zadávací dokumentaci a co všechno je ke stavbě vůbec potřeba…

PetrN

bez pozemků, bez stavebního povolení, zadávací dokumentace a vysoutěženého dodavatele?

Martin K.

Za potlesku se konečně protlačila trasa, ktetá měla být zrušena již nejlépe v roce 1995, kdy se měla aktualizovat a rovnou navrhnout celá nová dálniční síť. Ale tenkrát v zlatých devadesátkách zdroje byly, stavěly se cancy po celé republice, podle již tehdy zastaralého plánu Ale většina čechů měla v té době jiné starosti, popleskávalo se po ramenou, rozjkádalo se při státních zakázkách, šolichaly ze železniční koridory, zmrazila se tehdy již nesměle se rozvíjející iniciativa na propojení se západem pomocí VRT, no orostě, kultura národa, jak již bylo řečeno. A dnes? Tleská se tleská upocenému dokončování něčeho, co bylo z většiny… Číst vice »

superhero

Váš komentář zní zajímavě. Asi by nebylo od věci ho rozvést do detailů. Co přesně máte na mysli? Z mapy je viditelná podivná centralizace směr Praha. Chybí propojení mezi krajskými městy. Např. Budějovice-Plzeň-Vary-Ústí-Liberec-Hradec. Čistě pohledem do mapy se jeví nadbytečně D7 a pak jedna z dálnic D3 nebo D4 nebo i D52. Kdyby se energie z D7 přesunula do D6, tak by už mohly být spojení do Varů. Totéž se jeví v případě D3/D4 a spojení do Budějovic. Proč se D52 neprojektovala odpojením z D2 u Břeclavi/Lanžhota?

MP22

Protože liniové stavby se neplánují pohledem do mapy u počítače v obýváku v paneláku 😉 trochu pokory k těm, kdo tohle plánují by neškodilo, určitě nevíte všechno na světě nejlépe 😉

Ondřej Wagner

Spojení Prahy s Táborem a Českými Budějovicemi by těžko zajistila dálnice D4. Nebo si snad myslíte, že z Prahy do Tábora by se mělo jezdit přes Písek?

marty-t

…tuším, že to bylo hlavně kvůli tomu, že Rakousko trvalo na připojení A5 u Mikulova místo Českem navrhovaného přechodu hranice u Nového Přerova a taky proto, že by dálniční propojka protla jižně od Břeclavi ptačí oblast – i tak dvoupruhový obchvat Břeclavi měl mraky podmínek od ekologů a díky tomu mnoho let zpoždění. Budeme rádi, když se začne příští rok stavět. Chtít táhnout tímto místem dálnici, tak by se čekalo mnohem déle a bez drahého zakrytí by to asi průchozí nebylo… To ovšem nemění nic na mém názoru, že tudy bude čtyřpruh stejně jednou TAKY potřeba…

factory

Rakušákum bylo jedno kde dálnice překročí hranici. Mikulov byl český vymysl.

Nose Peak

Bezva. Takže v roce 2032 se z počtu 0 dálnic k rakouskejm hranicím skokově dostaneme na 3 dálnice 🙂

Jenda

To platí o spojení z Prahy, jinak D3 má být na hranicích už na konci tohohle roku, byť jen jako 3kilometrový kousek od Nažidel 😀 Ale už příští rok jako solidní kus 100 kilometrů do vnitrozemí.

DavidS

Jaká je ta třetí? D3, D52 a?

MaT

Možná myslel D2. Akorát je to s menší zajížďkou přes Bratislavu.

Nose Peak

D55

DavidS

Já myslel, že má končit napojením na D2 u Břeclavi a ne na hranicích…

factory

Na hranice bude pokračovat jako obchvat Břeclavi v profilu 1+1 že by prý přes ekology nic většího neprošlo.

DavidS

no právě

Lukáš

Už to postavte. Lidi – zejmena turisté a návštěvníci v okolí stejně dělají větší bordel a škodí životnímu prostředí více, než bude plánovaná D52.

Milan

už jeden obchvat v Mikulově postavili a oni si jej obestavěli….

PavelM

no je vidět že asi budete z daleka, jinak by jste věděl, že to co nazýváte obchvatem Mikulova je ve skutečnosti jen průtah jinou zastavěnou částí města. Nebo si fakt myslíte že ten kostel se tam ten kostel a ty historické baráky postavili v posledních 30 letech? Já si tedy pod slovem obchvat představuji asi trošku něco jiného….

Fred Rooks

Jestli si přejete tohle, tak Vám bude jistě částečně dopřáno, protože plno lidí trávit dovolenou u dálnice prostě nepojede. Spousta míst, kde se dneska dá jít na procházku nebo projížďku na kole bude prostě pro tento účel znehodnocena.

Jiri Rygl

Konečně to veledůležité razítko, co slibují poslední 2 roky. To byla ale neuvěřitelná rychlost. Jestli stejně rychle budou připravovat a stavět tu dálnici, tak čítá že v roce 2032 to nebude.

Ondra K.

Rychlost je úměrná kvalitě a početnímu stavu úředníků ve státní správě a zaměstnanců ve státních firmách.

Změna k lepšímu, ale může nastat až v momentě, kdy dostatečně velká část společnosti pochopí, že stát potřebuje kvalitní lidi a musí být schopen je patřičně zaplatit.

Otto

Problém je v tom, že i když je zaplatí, tak nemá zaručeno, že ten lepší výkon dostane.. a naopak je tam spousta kvalitních lidí, kteří odvádí slušnou práci za mzdu, za kterou by spousta lidí „v civilu“ ani nevstalo…

Ing. Vladimír Bílý

Super taktika poslat do procesu 2 varianty a „ekologové“ tak pořád nemají jasno, proti čemu mají vlastně bojovat.

michal001

Nebojte, Patrik už na jednu variantu chystá (nebo chytá) speciální žabičky a na druhou speciální křečky :). A bambula z Tetčic obdobně

Soudný znalec

Tak to chci vidět jak byť i pouhou stavbou ne-zasáhnou do přírodní rezervace…auta mají přednost 😉

Soudný znalec

Nebýť stavby přehrady, určitě tam je nyní NPR kvůli mimořádně významným (bývalým) lužním lesům…všechno se zničilo, zatopilo, příroda si našla cestu k “relativně” zajímavému vývoji ve střední nádrži, je tam alespoň PR, a nyní tam postavíme dálnici? wow, nechcete si navést dálnici až do obýváku?

Soudný znalec

Zajímalo by mě například, proč všichni ti, kdo nadávají lidem do “ekoteroristů” nevezmou hadici, nedají ji k výfuku auta, a nenavedou si do interiéru “to”, co sami vesele vypouštějí. Nelíbilo by se vám to? Děláte to samé i bez hadice, ale dýchají to všichni tvorové okolo, jen vy, kteří toto zapřičiňujete, ne. Incoming hate? Za pravdu? Nebo nic nevypouštíte? Nebo si to neumíte přiznat? Zpochybněte to.

Milan

dálnice do každí obecní díry…. v ČR to nemá obdobu… se krajina betonuje a pak čumí, že jim dochází kamen, cement, písek… D7 naprosto o ničem… měli protáhnout D5 do Varů. D55 dálnice do každé řitě…

Herold

Vídeň je díra?

trafopajka

Vídeň je obecní díra?

Martin II

D55 do každé ř*tě?! D55 je jen moderní podobou odvěké spojnice Jadranu a Baltu, která Horno- a Dolnomoravkým úvalem prochází! Kvůli spojení měst na JV Moravě se (v takových parametrech) nestaví…

Otto

fajn, jestli to vidíte takhle, tak zase zadrátujte hranice, zakažte vjezd zahraničním dopravcům (kterých je na našich silnicích většina, dle registrací v mýtném systému) a pak vámi jmenované dálnice asi fakt nepotřebujeme….

Fred Rooks

S tou NPR máte naprostou pravdu.

MaT

NPR? To jako Národní památková rezervace? Tak aktuálně je tam CHKO. Jestli by tam prošel i nějaký vyšší stupeň ochrany je otázka, viz jak se jinde lidé brání třeba národnímu parku…

Fred Rooks

Národní přírodní rezervace je nejvyšší stupeň maloplošné ochrany. Kdyby nedošlo ke zničení lužních lesů v místě Nových mlýnů, zcela jistě by minimálně jejich část byla chráněna i touto formou, podobně jako dnes třeba NPR Lanžhotské pralesy. Vyhlášení národního parku na Soutoku, mimochodem, účinně zabránily Lesy České republiky urychleným kácením a orbou mýtin, čímž území deklasovaly na úroveň CHKO.

Webster

Tak ještě že tam ta přehrada vznikla.

Fred Rooks

Podobně jako Gabčíkovo, Dlouhé stráně nebo Tři soutěsky. Evidentně si ceníte víc lidských staveb než přírodních hodnot. Jste šťastný člověk, že je vám tak dopřáváno. Užívejte si to.

Jakub

když seš takovej ekolog, tak z čeho píšeš, z telefonu nebo počítače, které vznikly neekologicky? Doma svítiš jen svíčkama nebo máš plyn a elektriku. Hraješ si tady na moralizátoru a přitom jseš chucpe, tak si nejdřív začni používat prostředky jen čistě z ekologie a pak tady začni poučovat ostatní. Hadry na sobě budeš mít dotažený z Činy nebo Bangladéše, ale lodní doprava se ti líbit nebude že….

Fred Rooks

Takže člověk musí žít jako poustevník někde v jeskyni bez technologií, aby mohl poučovat ostatní o přírodě a krajině? Nemyslím. Můžu si to dovolit s tím životem co mám. Něco k věci?

Nose Peak

Mě fascinuje, že cestou na ten Soutok (mimochodem, pěkný výlet na kole), člověk mine X cedulí, že chráněný, že příroda a tak, a pak tam dojedete a zprava přes vodu koukáte na Rakušáka jak rybaří ve své chajdě na kůlech nad Dyjí a na zleva na Slováka, jak griluje buřty…

highway

Projdete-li se po slovenském nebo rakouském břehu, tak jsou tam rybářské chaty a život, ale také to není výrobna dřeva, kde jsou holiny a paseky. A život na české straně omezují kromě těžařů myslivci, kteří tam mají oboru na vysokou zvěř. Myslivci jsou ti hlavní, kteří jsou proti tomu, aby soutok byl chraněným územím. Proč se to území asi jmenuje Obora?

Herold

Nemá žádný smysl meditovat nad tím, co by bylo, kdyby se před 40 něco nestalo. To je naprostá ztráta času.

Krusty55

Tak urcite…
Z hlediska ochrany proti častým záplavám byla impulsem ke stavbě povodeň v dubnu 1965, která trvala až do října 1965. Nejvyšší zaznamenané průtoky vody byly 310 m³/s,[2] přičemž řeka Dyje se v místě vylévala už od průtoku 100 m³/s. Záplavy nebo vylití řeky z břehů se pravidelně opakovaly. Kromě znehodnocování velké plochy zemědělské půdy a lesů, následovala kalamita výskytu komárů, která významně ztěžovala život v oblasti.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Vodn%C3%AD_d%C3%ADlo_Nov%C3%A9_Ml%C3%BDny

Fred Rooks

Já vím, ale zrovna proti povodním jsou Nové mlýny míň efektivní než by byl lužní les. Vylívání řeky z břehů v nížině je normální jev, pouze komunisté si mysleli, že tomu poručí – omyl.

Žilka

A to trvalo 36 let? A ještě se nepoložil ani kámen na tomhle úseku. A co prachy, pozemky, doba výstavby, námitky…? To je na dalších min 50 let. My se toho nedožijem. Ale slibem nezarmoutíš, hlavně před volbami.

PetrH

Neplatíte dost na daních.

tomash

Nerozumím tomu optimismu, EIA není pravomocná a tuhý odpor ekologů je zde desítky let, odvolání samozřejmě bude. Otázkou je, kolik (desítek) let to ještě celé potrvá.

Jan K

Sice nevím, jaká je skutečnost, ale z článku je patrné, že v současnosti se většině rozumným připomínkám snažilo ŘSD vyhovět. Tedy odpor by mohl být pouze od běžných spolků (např voda z tetčic), ale už ne od obcí a tak. Proto by to mohl jít snáze si říkám (doufám)..

MCZ

Proti vydané EIA není možné se odvolat. Možnost odvolání je až v další fázi povolování (záměr stavby).

tarten

Je tam i odpor ekologů, nebo jen ekoaktivistů?

Fred Rooks

Myslím že i dost vědců v oboru ekologie nebude nadšeno z hluku z dálnice a pohledu na ni.

mgr.pavel

*Nadšeno* nebude, máte pravdu. Ale až na ty ekoteroristy proti tomu nebudou bojovat.

Fred Rooks

Někteří asi jo, ale nejspíš to nebude souviset s jejich prací. Ekoteroristé podle mě také nic do povětří vyhazovat nebudou.

Fred Rooks

Doufám, že těch pět co nesouhlasí nejsou ekoteroristi co si už připravují výbušniny, kulomety nebo mačety.

tarten

Chápu to tak, že žádného (skutečného) ekologa, který by tomu teď odporoval, neznáte. Není divu, když to EIA dostalo.

Fred Rooks

Máte asi pravdu, i když je možné, že se někdo zapojil a jenom o tom nevím.

Tom Matto

Tak hlavne, ze ted tam ten hluk a most neni…

Fred Rooks

Dálnice to pozvedne na zcela jinou úroveň.

Johnyka

Přesně, ten hluk začne podle ekoteroristů až s dálnicí. Teď tam vede přetížená silnice první třídy, to je podle nich v pořádku.

Fred Rooks

Že je to v pořádku neříká vůbec nikdo a o aktivitě ekoteroristů v této zemi jsem neslyšel. Nebo víte o nějakém provedeném či plánovaném teroristickém činu?

7bynek

vždycky jde o volbu kompromisu, každá stavba zasáhne do životního prostředí. Jde o to jak dlouho a kde chcete nechat tento hluk a emise.
Chcete nechat auta lehce a rychle projet kolem obcí nebo je nechat dlouhé desítky minut nebo hodiny ploužit skrz obce a tím i ohrožovat jejich obyvatele a znepříjemňovat jim život? Tohle je i ekologický přínos dálnice – rychle odvede dopravu

michal001

Máte naprostou pravdu, ale to místní diskutující menšině nebude líbit. Za mě p. Mátl palec nahoru! Dobrá práce.

Nose Peak

52ka přes dědiny nejde, to předtím tam byly chuťovky typu Ledce nebo Pohořelice. Vede okrajem Mikulova, kde její tok zavlažuje úrodnou hazardno-hampejzní ekonomiku. Průšvih jsou křižovatky, ono ukončit 4pruh dálničního typu úrovňovým křížením s cestama druhé třídy není úplně nejlepší nápad…

looking4bucho

V tomhle navrhu je ta dalnice i pres negativa, ktera maji obecne vsechny dalnice, vyrazne ekologictejsi nez soucasny, naprosto zoufaly stav.

jenki

Už aby to bylo. Včera jsem tam jel, v obou směrech souvislá šňůra aut max 60km/h. A to bez kamionů, protože neděle. Děti hrály hru „poznej podle proužku na RZ odkud je které auto“ a za těch 30 minut jsme identifikovali doslova celou Evropu. Teda nepotkali jsme Irsko, ale GB několikrát. I to mrňavé Lucembursko jo. I celou Skandinávii. I Španělsko a Portugalsko. Samozřejmě Balkán komplet. Dokonce i dva Bělorusy. Rusáci naštěstí nic.
Takže chválíme ŘSD a s chutí do toho!

Swariner

Dobrý… Portugalce v osobním autě viděti, to je fakt rarita.

MCZ

Off topic: v tomto ohledu u mě vedou Faerské ostrovy na D1 u Humpolce:-)

Tomariero

Jednou nebo 2x jsem u nás potkal US značku, jednou Florida, tu druhou už nevím. Z Asie pak z Kyrgyzstánu.

Swariner

Amerik tu jezdí v Evropě docela dost, spousta aut z jejich základen má US registraci. Ale Faery, Kyrgyzstán… to je pěkné. Naopek v Portugalsku jsem českých aut potkal docela dost…. řekněme 10 za 3 dny.

Adrian

Já byl na jihu Portugalska na 10 dní teď v červnu, českou SPZ jsme potkali asi 2-3x, ale co mně překvapilo, bylo poměrně dost aut ze Švédska a Dánska, přitom je to docela slušný kus cesty. Teda byly to především karavany.

Roman

Důchodci, celý život žijí v mrazáku. Tak si aspoň na důchod chtějí trochu prohřát kosti.

Martin II

Já jednou ve Zlíně zaparkoval se stříbrnou fabií vedle jiné stříbrné fabie … s GB značkou a pravostranným řízením 🙂

vlachjan

V podobné úpravě u nás v ulici (také zlínsko) parkoval stříbrný Lotus Elise. Dost obdivuji tu dvojci, která sem s ním tu cestu z Británie absolvovala.

Dachs

Závidím těch max. 60 km/h. Na I/3 včera v dlouhých třech úsecích max. 5-10 km/h 🙂 Ještě že žena měla trpělivost s vymýšlením her. Mezinárodních značek také dost. A tahle ostuda (= nedobudovaná základní dálniční síť) ještě pár let potrvá…

michal001

Aspoň v něčem jsme v té Evropě unikátní 🙂 Dálniční skanzen…

Jan

Pan Kupka by měl urgentně co nejdříve přijmout polský model a pak teprve řešit toto jinak nás budou odvolání stát biliony a nebudeme mít nic a v polsku bude supermoderní dálniční a vrt síť dávno hotová

Swariner

Jasně. 105% odhadu (jak bylo uvedeno v článku s managerem Budimexu) a bagr. Ne, to bych opravdu nechtěl. Samozřejmě, prostor pro zlepšení je obrovský, lhůty, spojená řízení, odvolávání na všech úrovních atd. Ale za mě PL model paušálně ne. Navíc je totálně politicky neprůchozí, v což počítám i Bureše, který má všude mraky pozemků a zájmů. Možná tak přes nějakou dezokoalici.

Roman

Tak závažný zásah do vlastnický práv nemůže řešit jenom ministr. Vsadím se že kdyby jenom začali o tom mluvit, okamžitě se na ně vrhne opozice.

Stráťa

A tentokrát by to bylo oprávněně.

M K

Jupí, jsem rád za ŘSD, jak jedou.

Jan Cermak

Sláva. Sláva. Sláva. Najednou to jde. Ztratili jsme svou hlouposti 20 let. Jedna generace. Spoustu peněz v nakladech. Bylo by hezké, kdybychom se z toho dokázali poučit. Je naděje?

PetrH

spoustu peněz to stát bude.

tarten

Tak to s investicemi je.

PetrH

Investice má obvykle něco vydělat.

Pepa

Však taky vydělá. Lidem čas. A čas jsou peníze.

Don Pedro

To jste to zjistil poměrně brzy, nemyslíte? 🙂 Všechno něco stojí, často nemalé peníze.

PetrH

Ano a ty jsou na dluh, jak jste již jistě také zjistil.

Don Pedro

Ano, vím, ale v dnešní době to naneštěstí nijak jinak nejde. Jedna nepostavená dálnice státní rozpočet opravdu nezachrání. Nejsem z toho vůbec nadšený, ale jiná možnost než brutální ořezy rozpočtu nebo bankrot mě nenapadají. To byste musel zrušit důchody, rozprodat veškerý státní majetek a kdovíco ještě…

David

Jo, ale Hašek měl aspoň 16 funkcí…

Radek

Jsem zvědavý, jak to nakonec bude vypadat. Dálnice vede jen 2 km od nejcennějších částí Pálavy a potenciálně bude dost slyšet a místy i vidět. V případě zpackání to bude mít dopad i na další podobné stavby jako je D35 v Českém ráji. Ale snad to dobře dopadne, je fajn, že se příprava trochu pohnula.

Jirka 2

Jakože hele vede to směrem po horní nádrži, kde je už teď turismus celkem solidní. Jinak tama ty auta už nyní jezdí a tak nevím, jaká bude míra dopravní indukce.

Obecně ano, na druhé straně přehrady máme ptačí kolonie, které ale už teď žijí s tou dopravou, co tam je. Jinak nejcennější jsou spíš brouci a rostliny, které rostou nahoře na kopci a ty by měly být s postupnou ekologizací dopravy víc v pohodě.

Rozhodně bude lepší, že nám tu přes vesnice přestanou jezdit kamiony.

Frantisek X

Ekologizací dopravy? Objemy rostou, silnice vede. Změna pohonu je spíše lakování na zeleno, než skutečný přínos. Jo, něco udělá lepší přenos výkonu z případných elektromotorů, možná ještě rekuperace. Na druhé straně jízdní odpor, zábor krajiny, nepropustné plochy. Nepřijde mi, že by se trend měnil.

Jarda

D35 v Českém ráji žádná nebude, je to odpískané už dávno

t t

Ale hluk je tam snad i teď z nynější silnice I/52?

Zlámalík

Vidět je i dnes, ale nemyslím, že by vás to nějak rušilo: https://mapy.com/s/redegudeba
Slyšet to tam není.
Ty počty aut se moc nezmění, už dnes tamtudy jezdí všichni, kdo potřebují, jiná rozumná trasa není. Ale počkejte na dostavění D55 do Břeclavi – pak nastane velké divení, protože do Polska to bude kratší tamtudy a provoz se přesune do rakouských vesnic.

Olin

Myslím, že asi nepřesune… Oni ten provoz sofort ve formě tranzitu nad 3.5t mezi A5 a Reintalem zarazí, s tím, že A5 je jinde. Zato bych se bál co na to naše [40].

Jarda

no taky je A5 i D52 postavená špatně.. mnohem lepší řešení by bylo A5 na Břeclav na naši D55, D2 do Brna zkapacitnit a postavit zároveň D(R)38 Znojmo-Jihlava..takové řešení by mnohem lépe podchytilo skutečné přepravní proudy a nezatěžovalo nesmyslně uzel Brno, z kterého se udělala druhá „Praha“ všichni tudy „musí“ projet, i když tam vlastně nikdo nechce..Z přepravního proudu severeně na Vídeň míří do Brna a blízkého okolí ani ne 20%, velká většina míří na Prahu a Ostravsko a dále do Polska. Stejně k takovému řešení časem dojde, v Rakousku už se o tom mluví (obcvhaty a zkapacitnění) v návaznosti… Číst vice »

RoGo01

Nad 3,5 tuny se přes Reintal nesmělo nikdy a co tam pár posledních let sedí na kraji sklípků v budce rakouská švestka, tak to ani nikdo nezkouší.

vlachjan

Ta dálnice v podstatě kopíruje stávajcí silnici, tedy relativně přesnou představu o tom, jaký vstup do krajiny to bude si lze udělat už nyní, při návěštěvě nejbližšího vyvýšeného bodu poblíž plánované trasy.

Roman

Proto se dělala EIA.

Insider

Nedělal EIA ten ošklivý SUDOP, který tu nemáme rádi 🙂

Milan2

Nemáme jej rádi, když projektuje pro SŽ.

Pavel

Matl je frajer a hrdina. Skoda jen, ze stale existuji projekty, kde se museji neustale pouzivat slova „RSD veri“. Snad to konecne dopadne dobre, je to silena ostuda, ceka se na to dokonceni D52 dekady. Verit v dokonceni do roku 2032 je taky docela ostuda, ale chapu, kdyz zacinaji se vsim znovu podle novejsi legislativy.

PetrH

Dálnice přes přehradu, to je krásné.

Ventura35

Ano, přes přehradu = přes uměle vytvořené vodní dílo. Nejde o jezero.

Martin Hanzal

Přes to uměle vytvořené vodní dílo, proti kterému se před výstavbou protestovalo a to je na tom celém to nejparadoxnější 🙂

Fred Rooks

Tam šlo (a jde) o krajinu jako celek. Ty nádrže zničily obrovský komplex lužních lesů, které poskytovaly lepší ekosystémové služby (např. protipovodňovou funkci) než ty umělé vodní plochy, a teď přibude ještě dálnice těsně pod Pálavou… Kulturu národa to ale odráží pěkně.

Jirka 2

Hele, bydlím kousek od toho místa. Fakt nebude problém, když na straně horní nádrže bude ještě dálnice, stejně tam je celý zábavní park a kemp. Lepší než, aby nám jezdily kamiony přes okolní vesnice.

Fred Rooks

Znám to tam, a za mě je to prostě škoda, co se tam s tou krajinou stalo (a ještě stane). Jasně, přehrada, zábavní park a rušná silnice už představují značnou devastaci, takže dálnice už nic nezkazí. Mohl to být jeden z nejkrásnějších koutů země, ale nebude.

Neonym

A co ta města tam? Nebylo by lepší, kdyby lidé žili přímo v lesích?

Fred Rooks

Pokud vím jde jenom o Pohořelice a Mikulov. Ta porostou. Předpokládám, že kdo odtamtud chce žít v klidu a hezké, tiché krajině, tak už se buď odstěhoval nebo tak udělá. Otázka je, zda svůj dům sazažený hlukem a z jedné strany odříznutý od krajiny vůbec prodá. Další problém je, že míst, kam se dá hnout, rychle ubývá.

Dena

Poděkujte komunistům, kteří to tam takto zatopili. To je tak jediné, co s tím zmůžete. Holt následky od jejich činností musíte překousnout a smířit se s nimi. Každopádně je určitě pro přírodu lepší, když tam je vodní plocha, která nějakým způsobem je pro krajinu užitečná, než např nějaké pole.

Fred Rooks

Souhlasím. Za převážnou část devastace naší krajiny můžou komunisté, nicméně je velmi smutné, že dodnes víceméně pokračujeme stejným směrem jako oni, akorát už není kde otevírat povrchové doly na lignit. Původní lužní les byl užitečný. Ta vodní plocha při své rozloze je v podstatě k ničemu. Orná půda by tam asi udělat šla s nějakou obrovskou investicí do odvodnění, nevím. Nezbývá než doufat, že se ta dálnice postaví s maximem zmírňujících a kompenzačních opatření. Stojí to za to.

Dena

No, chápu jak to myslíte s tou devastací, ale komunisté mají podíl dá se říci na všech katastrofách, co se naší krajiny týče. Kdyby tu vůbec nevládli, nikdo by ty lužní lesy nezdevastoval zatopením, tudíž by byly zachovány a dálnice by zcela určitě vedla jinudy. Tím jsem naprosto přesvědčen. Ovšem je to tak jak to je a ta dálnice se buduje podle nějakého projektu, který je v pokročilé fázi (bohužel v této trase). Jakékoli přetrasování a změna projektu by znamenala obrovské zpoždění, to si po takové době nemůže nikdo dovolit. Zkrátka je potřeba to postavit, není prostor na nějaké spekulace.

Fred Rooks

Já myslím, že každá stavba se dá kdykoli zastavit, pokud její škodlivost převyšuje přínos. Zpoždění je by bylo v tomto případě přijatelná cena. Jináč, skoro 40 let od pádu komunistů se na ochraně krajiny a přírody u nás až tak moc nezměnilo. Třeba zemědělství je v podstatě stále stejná tragédie, totéž hospodaření v lesích, zábory půdy, chemizace. Ano, je čistší vzduch a voda, ale krajina je pořád z větší části hnusná, místy i hnusnější a příroda mizí. Velká část populace (jak je názorně vidět třeba na tomto serveru) si přírodních, krajinných a kulkturních hodnot vůbec neváží a považují za nadřazené,… Číst vice »

Dena

Tato stavba se opravdu nezastaví, naopak přínosy výrazně převyšují škodlivost. Nejde jenom o to, že ta dálnice má nějaký zábor (ten mimochodem pro krajinu škodlivý není, když se vytvoří kolem přírodní prvky jako zemní valy porostlé zelení, aleje stromů atd) nebo že někdo ušetří nějaké minuty. Díky dálnici se oblasti ekonomicky rozvíjí, jsou dopravně dostupné a přilákají velké množství lidí. Totéž bude platit i zde. 35 let po revoluci se toho změnilo mnoho, jen stále to není nejideálnější a příroda se nechrání na všech místech kde by měla. Proto si toho možná tolik nevšímáte. Ono to není nic jednoduchého, když… Číst vice »

Fred Rooks

Jako jo, ale zároveň je to pořád bída. Vždyť už revoluce uplynulo skoro 40 let a pořád máme lány jak v sajuzu a Agrofert místo JZD, dáváme dotace na neudržitelné hospodaření (to platí pro celou EU), soliterní stromy a stromořadí mizí z krajiny, výstavba je buď naprostý chaos nebo, v horším případě, developerské orgie. Územní plánování je naprosto nekonepční na všech úrovních. Máme dálnici přes Středohoří, která neměla nikdy vzniknout, a máme plány na další přes další poslední zbylé relativně zachovalé části republiky. Všude možně se podél nich rozrůstají haly a satelity. Lesy, ty probrat by bylo na delší povídání…… Číst vice »

Herold

Podle této logiky by v Alpách nepostavili ani kilometr dálnice.

Fred Rooks

Podle Vaší logiky si můžeme postavit dálnici úplně všude, klidně i pod Pálavou, protože v Alpách je to hezčí a dálnice tam jsou… Dost ujeté.

Martin Hanzal

Jak to jen šetrně říct… ten provoz nebude menší, když tam zůstane klasická jednička. Naopak lidi budou déle pod tou slavnou Pálavou poskakovat v kolonách a produkovat vetší místní emise.

Fred Rooks

Díky dálnici tam bude provoz možná i násobně větší, krajina ztratí velkou část zbylého kouzla, z venkova se stane příměstí a při ucpání dálnice ji budou všichni objíždět přes obce. Teď už s tím ale patrně nikdo nic nezmůže. Snad to aspoň co nejlíp odstíní a schovají.

Soudný znalec

Nechápu jak mžp mohlo povolit stavbu dálnice v ochranném pásmu jak chko, tak pr…

Soudný znalec

Navíc u Mikulova přímo skrz chko…smutné…

Fred Rooks

Taky nechápu. Když to takhle půjde dál, tak to u nás dopadne jak v Belgii a nebude místa bez dohledu a doslechu od dálnice.

Neonym

Jakou kulturu národa? V zahraničí jezdím po dálnicích skrze taková místa, že se z toho těm našim spolkům musí špatně spát (pokud jim jde skutečně o ekologii).

Fred Rooks

Taky jezdím v zahraničí a leckde je tam ta kultura ještě nižší než u nás, nebo jde o země s takovým množstvím přírodních krás, že se to tam ztratí. V Česku jich ale moc není.

Josef

Hurá! Hlavně to postavte 🙂

Krucipísek

Radek Mátl by měl dostat nějaké státní vyznamenání. Pokud vhodné neexistuje, mělo by se pro něj vymyslet.
Asi nejefektivnějším počinem úřadujícího ministra dopravy je ponechání pana ředitele ve funkci, do které byl jmenován již za předchozí vlády, namísto obvyklého dosazování kamarádů.
Pevně věřím, že kontinuita bude pokračovat i za vlády budoucí.

Martin Hanzal

Taky doufám, že nebude nahrazen nějakým loajálním drůbežářem z Vodňan. Naději mi dává fakt, že byl dosazen právě tou garniturou, která to hodlá po volbách vzít pevně do pracek, aby zase tak nějak „bylo líp“…

Martas

Bohužel, ať je Havlíček totální ehm co se týče chování, tak bych řekl, že z té bandy neschopnosti patří mezi elitu. V podstatě ministerstvo dopravy nějak fungovalo.

Martin Hanzal

Havlíčka neřeším, řeším Mátla a naději, že i po vítězném tažení „zanásbudelíp“ zůstane tam, kde je.

Krucipísek

Ještě to doplním, že je mi samozřejmě jasná vazba na týmovou práci celého ŘSD, v rámci zrychlení silničních staveb za poslední roky v tuzemsku. Tedy že to není výhradní zásluha pouze pana ředitele, ale všech jeho podřízených. Kterých je ovšem vrcholný manažer, za ŘSD odpovídá on, takže zásluhy taktéž sklízí on. Nelze nyní předjímat složení vlády po volbách, ale pevně věřím, že zvítězí odbornost a výsledky a ve funkci bude úspěšně pokračovat, vzhledem k tomu, že je ve funkci teprve 6 let. Abych nebyl nekritický, tak na jihu Moravy, v souvislosti s tímto článkem, je tak trochu zamrzlá jiná akce,… Číst vice »

RoGo01

Brněnská ŘSD je bohužel dost tragická a její výsledky nejsou nikde vidět.

J.K.

Tak to aby pohli taky Rakušáci pomalu, jinak bude špunt u nich…

Dálnice

To by mě mimochodem zajímalo, jestli budou Rakušáci s A5 v 2029 na čáře nebo jestli se tam bude dělat nějaký provizorní sjezd jako na D3 u Dolního Dvořiště.

Joska

Rakušani budou na čáře einzwei, možná i rychleji

marty-t

no dobře, ale možná mnohem větśím špuntem je na rakouské straně víc než chybějící kousek A5 spíš obchvat Vídně – obchvat S1 Suessenbrunn – Schwechat – škoda, že se nestaví a je u ledu… Chybí hodně už teď…

Jarda

Taky jsem koukal že na webu je to jako 1 stavba a snad zahájení dokonce už příští rok. No držím palce ať to vyjde a začne se stavět.

Robert

Bude peklo. Příští rok zavřou Pohořelice -Lechovice a začnou dálnici na Mikulov…. Pořídíme vrtulníky.

Dan S.

To chce flašku. Díky pane Mátle, snad se příští rok kopne

Lukáš

Chápu, že přechod Nových Mlýnů je složitý a v posledních 20 letech byly i důležitější stavby. Že ale dávno nestojí zbylé úseky prakticky na rovném povrchu, je opravdu ostudné. Tak snad se konečně podaří.

Peter

Už aby to bylo, ta dálnice dost chybí

PetrH

tak by nestálo něco jiného, nebo si myslíte, že peníze rostou na stromech?

Stráťa

Pokud máte problémové místo tak není dobrý nápad stavět až na jeho hranu protože se fixujete na jedinou možnou trasu. Co by se dělo kdyby navazující úseky postavili s přístupem „ono to nějak projde“ a pak ten problémový úsek neprošel?

Lukáš

To je samozřejmě v obecné rovině pravda, nicméně zrovna v tomto případě se trasování dálnice téměř shoduje s I/52, tudíž by ty alternativní trasy hrály stejnou roli jako dosud. Navíc mi přijde, že česká mentalita je mnohdy taková, že je třeba postupovat salámovou metodou a na chybějící dílek vytvářet čím dál větší tlak.

Zde by navíc minimálně jižní úsek pomohl jako obchvat Mikulova. Byl jsem tam včera a připojovat se na I/52 odbočením doleva je opravdu za trest.

Lukáš

I to by bylo lepší než současná varianta, minimálně pro Mikulov. Samozřejmě z teoretického hlediska máte pravdu.

Ventura35

I přes to hodně dlouhé zpoždění bude důvod k oslavám. Při zahájení i při otevíračce!

Herold

2032…jinými slovy cca 42 let od doby, kdy ta dálnice začala být skutečně třeba. Super!

Noscortas

Tomu nerozumím, v jakém smyslu byla dálnice třeba v období železné opony?

Johny

42 let odečtených z roku 2032 je rok 1990 🙂 Zní to skoro až děsivě, ale je to tak.

Air Traveller

uff … to to leti.

tarten

To jsou už skoro 2 furty! 😀

Chronosphere

Pětka z počtů?

Náhodný Kolemjdoucí

Tak aby to vůbec stihli, dokud je to ještě skutečně třeba.

Jan

Dálnice byla potřeba už v roce 1948..

marty-t

Už aby to bylo postavené a zprovozněné. Včera bylo pozdě… (= před X lety)

Tom

Fandim!

DavidB

Super 👍